https://haute42.com/haute-pad-t-series/Tuli tuollainen ”Haute 42 T16” hitbox-tyylinen ohjain ostettua Saksan Amazonista, kun porukka noita on hypettänyt. Käytännössä samanlainen ja -mallinen vekoitin kuin kolme kertaa kalliimpi Razer Kitsune. Input lagia on 1000Hz USB polling ratella alle 1ms ja PCB on open source -kamaa, eli päivityksiä tulee koko ajan. SOCD-setit toimii myös suoraan toisin kuin Kitsunella, nappeja on myös enemmän. PS5:llä tarvii adapterin, mutta muilla konsoleilla pitäisi toimia aika kivuttomasti.
Eiköhän tolla Tekken 8:sia (joka on demon perusteella jeesuskamaa) ja SF6:sta pelaa.
Loistava kapistus ollut. Toimii Titan Two -adapterilla tosiaan Xboxissa, ja input lag on niin alhainen kuin se vain voi OLED:illani olla. Nappuloissa on kätevästi ledit, jotka vaihtaa väriä painettaessa, joten tuota input lagia on helppo testailla, kun laskee 240fps-videolta, kuinka monta framea kestää, että värinvaihdosta hahmo reagoi painallukseen. Input lag on samalla tasolla kuin kuvaputkella pelatessa. En ole ikinä nauttinut näin paljon retropelailusta. Tiettyjen liikkeiden - kuten dash jumping / dash canceling miekalla Megaman X4:ssä tai vanhemmissa, shield canceling Symphony of the Nightissa, wall jumping Super Metroidissa, joka on suorastaan naurettavan helppoa padiin verrattuna - on uskomattoman nautinnollista noilla mekaanisista näppiksistä tutuilla low profile -napeilla. Liikkuminen on myös superresponsiivista kun heittää SOCD:n Last Input Wins -asetuksen, jolloin hahmo on tavallaan koko ajan liikkeessä.
Tappelupeleistä kokeilin ekana Tekken 8:sia, jossa leverless toimii hyvin, vaikkakin oikealla pelatessa wavedash on paljon vaikeampaa, eikä yhden framen EWGF-liikkeet tahdo tulla millään ulos. Vasemmalla puolella pelatessa EWGF:n saa tulemaan ulos vaikka joka kerta. Liikkuminen on muutenkin huomattavasti nopeampaa kuin tikulla, koska tikun liikerata on mitä on. Harmaita hiuksia aiheuttaa lähinnä jotkin viistoliikkeet, mutta eiköhän nuokin aikanaan opi kun vain tarpeeksi rämpyttää.
Street Fighter III: 3rd Strikessä tällä ei tee oikein mitään, koska siinä superit vaativat nykypeleihin verrattuna todella nopeaa ja tarkkaa ajoitusta. Ei noita supereita tunnu saavan napeilla tarkasti ulos, vaikka kuinka harjoittelisi, enkä oikein tiedä mistä on kyse. Ehkä emulaattorilla on liian vähän input lagia tai jokin muu asetus on pielessä. Myös puoliympyräliikkeiden tekeminen on yhtä helvettiä, ellei sitten slaidaa sormella vasen, alas, oikea -nappeja nopeasti, mutta tämäkin menee säheltämiseksi oikealla puolella pelatessa. 360-liikkeen tekeminen Hugolla ilman slaidaamista on lähestulkoon mahdotonta, 720-liikkeen tekeminen onkin sitten varmaan jo täysi mahottomuus. Tikulla noiden tekeminen ei ole homma eikä mikään.
Kokeilin tätä myös shmupeissa, ja uskon, että kun joskus saa napeilla liikkumisen selkäytimeen, saattaa tämä olla jopa tarkin tapa pelata näitä pelejä. Aivot kuitenkin meinaa räjähtää, kun Ikarugassa pitäisi samaan aikaan miettiä napeilla liikkumista, ampumista, chainausta ja aluksen värinvaihtoa. Kuitenkin virkistävää, kun on tätä vuosikaudet dpadilla pelaillut.
Kokeilin myös God Handia, jonka pelaaminen ei ole ikinä ollut näin hauskaa! Oikean tatin väistöliikkeet saa mapattua napeille, minkä ansiosta pelissä voi tehdä juttuja, jotka eivät olisi normaalisti mahdollisia. Esimerkiksi vasemmalle/oikealle väistön pystyy canceloimaan jabilla, jolloin liikkumiseen tulee ihan uusi ulottuvuus, kun vain rullailee noita kahta liikettä peräjälkeen. Myös eteenpäin dashaus nopeutuu huomattavasti napeilla. Todella siistiä löytää tällaisia juttuja, joita mahdollisesti kukaan ei ole edes tajunnut kokeilla.
Kaiken kaikkiaan ihan lyömätön diili, jos haluaa leverless-ohjainta kokeilla. Mahdoton pelata 2D-pelejä enää millään muulla laitteella.