61
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 19.04.2023 18:35
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut saska | ||
Sega nyt on muutenkin kulahtaneiden eläinhahmojen maestro niin menee kuin nenä naamaan.
|
62
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 19.04.2023 18:33
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Gba | ||
Järjetön hinta Roviosta, hyvä sijoittajille jotka lähti pohjilta mukaan. Ne ketkä otti listautumisessa kyytiin jäi ilman tuottoa. Ihan ekaksi Sega varmaan kenkii kaikki päällekkäisyydet veks, markkinoinnin, IR-porukan, HR:n kalkkunat ja luulisi itse substanssitason janarienkin menevän ainakin osittain ristiin ellei sitten Roviolla todella ole jotain maagista osaamista, jota Segalta ei löydy. Ainoa syy ostolle mitä keksin on liika raha. Rovion kautta Sega saa jotain 10-15% tuottoa pääomalle, kunhan läskit on sulateltu veks. Lentääkö Sonic jossain Angry Sonic spinnoffissa seuraavaksi? Kai ne koittaa elvyyttää kulahtanutta Angry Birds brändiä.
|
63
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 18.04.2023 14:14
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut MasterTK | ||
Tuntuu kyllä näin äkkiseltään täysin järjettömältä kaupalta Segan kannalta tuohon hintaan. Toki Roviolle hienoa, että saivat toisen mahdollisuuden myydä reikäistä laivaansa, kun ensimmäisellä kerralla olivat liian ylpeitä ja luulivat olevansa seuraava Disney. Ei varmaan tarvinnut kauaa miettiä myymistä tällä kertaa. Siellä on kuohuvat avattu johtoportaassa.
Rovio on tyypillinen yhden flash-tasoisen pelin avulla maailmalle ponnistanut mobiilifirma, joka ei ole oikein tehnyt mitään järkevää. Koittavat epätoivoisesti luukuttaa ulos samasta pelistä loputtomasti hiukan erilaisia versioita, mutta kassavirta ei sillä tavalla loputtomiin pysy ja työntekijöistäkin lentänyt pihalle jo yli 50%. Mikähän lienee suosio Angry Birdsillä edes brändinä nykyään? Ei taida edes kakaroita kiinnostaa kaikki se extra-krääsä, jotka tuntuvat muutenkin kadonneen marketeista. Toki Sega saa kasan devaajia, mutta mikähän mahtaa olla devaajien ja designereiden todellinen taso Roviolla, kun moni niistä ei varmaan ole tehnyt isompia pelejä koskaan? Tulee vähän Nokia mieleen, jossa oli talo täynnä insinöörejä, mutta joista suurin osa oli tehnyt vuosia jotain yhtä pientä asiaa ja monille työllistyminen oli vaikeaa hajoamisen jälkeen. Tietenkin jos Angry Birds x Sonic yms. vastaavaa puskevat, niin ehkä sillä maksaa itseään takaisin. |
64
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 18.04.2023 08:22
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH | ||
Joo Angry Birds kyllä kantaa yllättävän pitkälle. Onhan tuotto enemmän tai vähemmän tallannut paikoillaan muutamat vuodet, mutta kun ottaa huomioon kuinka vähän uutta on tullut, niin tuotemerkki on kyllä aika hyvin voimissaan vielä.
Ja tosiaan mobiilipelejähän Sega kaupalla todennäköisesti hakee, vaikka linnuilla rahaa tällä hetkellä tehdäänkin. Segallakin noita tuotemerkkejä riittää, mutta panostukset mobiiliin on ollu aika mitättömiä. |
65
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 18.04.2023 08:11
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut zoukka | ||
Aika yllättävä tämä kauppa. Onko Roviolla jotain mobiilikehityssoftaa tai muuta mistä Sega on kiinnostunut? Tuntuu oudolta maksaa noin paljon pelisarjasta, joka on ollut kovaa kamaa joskus yli 10 vuotta sitten. Tuossa maksetaan mobiilidevaajista. Kuten Heinzi yllä kirjoitti, Segalle isompi houkutin on niiden omien IP:iden mobiiliversiot kuin uudet änkkärit. Rovio on myös tehnyt hyvää tiliä jo vuosia ilman isoja uusia pelejä. Sellainen nostais osakkeen arvon kattoon. |
66
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 18.04.2023 08:09
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Solid Snake | ||
Aika yllättävä tämä kauppa. Onko Roviolla jotain mobiilikehityssoftaa tai muuta mistä Sega on kiinnostunut? Tuntuu oudolta maksaa noin paljon pelisarjasta, joka on ollut kovaa kamaa joskus yli 10 vuotta sitten.
|
67
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 17.04.2023 22:11
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH | ||
Että Sega ostaa Rovion. No en olisi heti arvannut. Tosin Angry Bird sinänsä sopii Segan portfolioon, koska linnuistahan voi tehdä mitä vaan. Ja luonnollisesti laittavat Rovion kehittämään Sonicia mobiiliin. No seuraavaksi konsoleille Angry Birds tasoloikkaa ja Piggies Shooter. Ennen kun pelit julkaistaan Sega ostaa vielä Redille paikan seuraavassa Smash Brossissa niin saavat PR:ää vähän
![]() |
68
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 17.04.2023 07:03
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Ephram | ||
XIMin reagointi oli odotetun nopea, ottaen huomioon että koko lafkan bisnes nojaa näihin adaptereihin ja vaihtoehtoisiin pelitapoihin: https://www.youtube.com/watch?v=zbIb-QqPHlI
Eli SAB 2.0 on tuotu beta-versiona vanhemmalle Apex-adapterille (aloittavat siitä, koska sillä on suurin käyttäjäkunta). NEXUS seuraa pian perästä. Tämän avulla voi siis muuttaa asteikolla nollasta sataan sitä, miten tarkasti tikkuja simuloidaan. Jos laittaa asetukset sataan, simulaatio on tarkimmillaan muttei ole niin jouhevaa/nopeaa kuin esimerkiksi SABin kokonaan päältä pois kytkemällä. Ainakin XIMin foorumeilla on kehuttu, että kaikki asetukset nollassa tähtäys tuntuu jopa paljon aiempaa paremmalta (edellinen firmware ei siis ollut tikkusimulaation osalta säädetty nollaan). Jää nähtäväksi, miten kissa-hiiri-leikki etenee. Tästä tuntui tosin lopulta olevan hyötyäkin, jos sai useimpiin peleihin paremmin reagoivan gyron SAB-päivityksen ansiosta. Pistän lisää fiiliksiä, kun pääsen testailemaan päivitystä, kun se tulee NEXUS-käyttäjille. |
69
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 15.04.2023 10:40
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Ephram | ||
Meinaavatkohan bannata vaikka käyttää vain pelkästään adapterina. Esim. Xbox-ohjain Pleikkariin tai päinvastoin. Ainakin Ubin Mousetrap käsittääkseni aktivoituu vasta, kun se havaitsee hiiren/gyron kaltaisen liikkeen, eli pelkästä adapterin käytöstä ei rangaistaisi, jos pelaa yhä tarkoituksenmukaisesti (tikuilla). Ja näin se olisi reiluinta tehdäkin. Ja mitä olen lukenut kokemuksia, niin Mousetrap näyttää oikeasti toimivan. Se havaitsee keskusteluiden perusteella kaikki XIMit (myös Nexuksen). XIMillä tehdään duunia uuden maskauksen kanssa, mutta saa nähdä miten onnistuu. Activisionin tapa havainnoida näitä laitteita ei kuitenkaan ilmeisesti ole läheskään niin hyvä tällä hetkellä kuin Ubin, sillä kuulemani mukaan ainakin uudemmat XIMit menevät siitä läpi. Fiilikset ovat tavallaan kaksijakoiset. Toki tietysti haluaisin käyttää gyroa Apexin Xbox-versiossa, kun cross progression saapuu, mutta toisaalta olen iloinen siitäkin, että pelaajia tuodaan samalle viivalle ja pelikenttää tasavertaistetaan. Saisivat vain alkaa tukemaan gyroa virallisesti enemmän. Toivon myös, että yksinpeleissä näiden laitteiden käyttöä ei rajoitettaisi. |
70
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
: 15.04.2023 08:08
|
||
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH | ||
Tulihan katsottua Sonyn FFXVI State of Play. Peli näyttää pääosin pirun hienolta, juoni ihan ok ja taistelu tuntuu olevan toimivaa ja näyttävää. Eikon (summon) taistelutkin näyttää varsin eeppisiltä.
Mutta jotenkin tämä peli nostaa kulmakarvoja vähän joka tilanteessa. Ensinnäkin taistelu. Sehän on kuin DMC/Bayonetta hack'n slashia. Menee FFV:kin pidemmälle siihen suuntaan. Ja edelleen, hienoltahan se näyttää, mutta silti toivoisin jotain muuta. Toinen Eikonit. Onhan hienoja ja taistelut tuntuu olevan eeppisiä, mutta jälleen niitä voi käyttää vain tietyissä tilanteissa ja puhuivat vielä että taistelujen luonne riippuu paljon mikä Eikon on vastassa. Tuleeko näistä siis jonkinlaisia irrallisia minipelejä, eeppisyydestään huolimatta? Kyllähän niissä mättöä selvästi on, mutta osassa tuntuu että nämä ovat juurikin täysin irrallisia tilanteita ja täysin omanlaisiaan. Riippuu tietty paljon kuinka mielenkiintoisia näistä on saatu. Mutta S-E on ryssinyt FFX:n jälkeen summonit käytännössä joka pelissä (IMO), niin vähän on usko heikossa. Sitten hahmot. Päähahmo... en edes muista nimeä enää. Todella mitään sanomatonta. Kaikki hahmot hukkuu massaan ja useimpien FF-pelien hahmojen yksilöllisyys on unohtunut täysin. Tietty tämä voi olla vain trailereissakin. Niin onhan sillä koira mukana. Jota "pitää muistaa ruokkia silloin tällöin"... jee? Veikkaisinko että koira kuolee ennen lopputekstejä... joo, veikkaan niin. Ja viimeisenä, ovat oikeasti pistäneet peliä helpottavat ominaisuudet surutta varustelujen kanssa sekaisin. Eli "korut" joilla parannat statseja, voit nyt valita otatko esim. lisää voimaa vai automaattisen väistön. Miksi vitussa näin? Omaan mielikuvaan peleistä tämä ei vain yksinkertaisesti sovi. Saahan niitä helpottavia toimintoja ottaa peliin. Jos se nyt jonkun tekee iloiseksi. Mutta miksi ihmeessä sekoittaa valinnat suoraan pelimekaniikkaan. No, tässä on vielä mahdollisuus että ne ovat vain Story vaikeustasossa, ei action (muistaakseni action) tasossa. Ei tosin mitään hajua. Peli on teoriassa kiinnostava, mutta käytännössä tulee vähän "pienempi kuin osiensa summa" -fiilis. Ja tietynlainen...ömmm... karisma tms. joka FF-peleistä löytyy jossain muodossa, sitä ei vain tunnu olevan. |