Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]
 91 
 : 08.04.2022 07:31 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Aika cool kyllä. Nämä on kuulunut meikällä aina "pitäisi pelata" tai "pelaan kuin ehdin" laatikkoon. Molemmat osat kyllä löytyy :lol:
Ensimmäisen hommasin aikoinaan ihan fyysisenä PC:lle. Pitäisi löytyä vielä jostain laatikosta... Kakkonen oli "perinteinen" Steam ale ostos. Eli halvalla lähti ja kivahan sitä olisi testata, mutta en ole tainnut testata sitä kertaakaan.
Ensimmäisen kanssa taisi olla vielä se, että sen aikaisen PC:n raudan kanssa pelaaminen vaati jonkinlaista kompromissia, niin se vähän söi fiilistä. Joten meni hyllyyn "odottamaan parempaa rautaa". Eihän sitä läpi tullu ikinä pelattua.

 92 
 : 07.04.2022 18:13 
Aloittaja JayeizH - Uusin viesti kirjoittanut Gba
Bosen 35 vaihtopehmusteet tuli (linkki aiemmissa viesteissä).

Ihan riittävän hyvä laatu. Hieman kovahkot aluksi, mutta parin päivän testin (8h) perusteella pehmenee kyllä nopeasti ja ei päässä erota oliko alkuperäiset vai varustepehmusteet. Vastamelutoiminto toimii huomattavasti paremmin kuin jo räjähtäneillä alkuperäisillä pehmusteilla. Myös asennus onnistui muutamassa minuutissa. Youtuben kommenteissa osalla oli ongelmia, mutta tämä johtunee enemmän uusavuttomuudesta ja siitä ettei osata soveltaa yhtään mitään missään, huomattu duunissa varsinkin aasialaisissa kulttuureissa. Kaikki tehdään juuri niin kuin ohje sanoa, vaikka järki sanoisi että tee toisin päin.

 93 
 : 07.04.2022 18:05 
Aloittaja JayeizH - Uusin viesti kirjoittanut Gba
Pistin tilaukseen, en jaksa jahkailla enää. Aika näyttää mitä tuosta tykkää, hyppäys vanhasta on melkoinen joka tapauksessa.

Mitä katselin noita LG:n tulevia tämän vuoden malleja niin sieltä näyttäisi tulevan myös 42-tuumainen oled. Täällä ainakin TK on kaipaillut jotain sen kokoista monitorikäyttöön.

Noh joko saapui ja kommentit? Yleensä OLED aiheuttaa viu vau vou -postauksen laudalle. 


 94 
 : 07.04.2022 17:49 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Gba

Kelpaa kyllä. En koskaan alkuperäisiä ole läpäissyt, ykköstä tietty testattu, mutta omaksi en koskaan ostanut. Elon Musk hehkutti uutista myös ja sai Remedyn osakkeen raketoimaan aamusta, mutta nyt enää 4,15% nousussa.

 95 
 : 07.04.2022 13:43 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Vin
https://investors.remedygames.com/announcements/remedy-entertainment-enters-agreement-with-rockstar-games-for-new-max-payne-12-project/

Max Payne 1&2 remaket tulossa.

Kelpaa.

 96 
 : 01.04.2022 22:17 
Aloittaja migge - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
Ajattelin, että tuota Nexustahan voisi testata. No enpä jaksakaan, kun katselin hintalapun. Tällä hetkellä en edes pelaa mitään moninpeliräiskintää, joten antaapa olla.

 97 
 : 01.04.2022 17:47 
Aloittaja migge - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Nice! Tosiaan gyro-ohjauksen saa noilla ”smart translator” -systeemeillä erinomaiseksi: Titan Two -adapterin skriptit ajavat samaa asiaa, vaikka algoritmit eivät varmasti olekaan tuettujen pelien kohdalla aivan niin loppuun asti hiottuja kuin Xim Nexuksella.

Toivottavasti tämä nyt vihdoin saa Epinkin pelaamaan sillä Xboxillaan!

Mietinkin, että Titan Twossa gyro aktivoidaan samankaltaisesti. Kuuluu kyllä niihin juttuihin, jota en uskonut täysin ilman kokeilemista, mutta äärimmäisen positiivisen palautteen ja myös sinun Titan Two:lla hankitun gyro-kokemuksen ansiosta uskalsin laittaa Nexuksen tilaukseen.

Kyllä Halokin saa nyt uuden elämän (en ollut juurikaan pelannut sitä sitten marraskuun lopun), onneksi Battle Pass 1 ei ikinä umpeudu. Tulisi vaan uutta kontenttia siihen, jos live serviceä aikovat Halosta tehdä, niin tahti on etananhidasta.

 98 
 : 01.04.2022 16:55 
Aloittaja migge - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
Nice! Tosiaan gyro-ohjauksen saa noilla ”smart translator” -systeemeillä erinomaiseksi: Titan Two -adapterin skriptit ajavat samaa asiaa, vaikka algoritmit eivät varmasti olekaan tuettujen pelien kohdalla aivan niin loppuun asti hiottuja kuin Xim Nexuksella.

Toivottavasti tämä nyt vihdoin saa Epinkin pelaamaan sillä Xboxillaan!

 99 
 : 01.04.2022 07:55 
Aloittaja migge - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
https://xim.tech

https://www.youtube.com/watch?v=DssEyn-5XEw

Sain alkuviikosta käsiini Saksan Amazonista tilatun Xim Nexus -ohjaimen, ja olen nyt ehtinyt testailla sitä muutaman päivän.

Ennen muita höpinöitä hyppään huikeaan johtopäätökseen: Pelaan Series X:llä tämän ohjaimen ansiosta gyro-kontrolleilla mm. Apex Legendsiä ja Halo Infiniteä parhaimman tuntuisella gyrolla, mitä olen koskaan käyttänyt, missään pelissä. Se on sulavampi, tarkempi ja parempi kuin esimerkiksi Splatoon 2:n natiivi gyro-tähtäys. Suurin ero Nexuksen eduksi syntyy mielestäni snipuja ja muita scopella varustettuja aseita käytettäessä: ristikko liikkuu kuin ajatuksella, sataprosenttisen sulavasti. PC-pelaajat vertaavatkin tätä aitoon hiiri-gyroon, jota en konsolipelaajana ole kuitenkaan koskaan kokeillut.

Sitten hypätään hieman ajassa taaksepäin.

Lueskelin pari kuukautta sitten NintendoLifen foorumeita ja siellä silmiini osui kirjoitus, jossa eräs keskustelija gyroa koskevassa topicissa kirjoitti tästä ihmeellisestä ohjaimesta, joka avaisi myös XBox-kansalle portit ison G:n taikamaailmaan. Tuolloin olin jo ehtinyt toteamaan Horin vastaavanlaisen liiketunnistusohjaimen melko torsoksi viritykseksi, joka oikeasti toimii kohtalaisen hyvin vain muutamassa pelissä. En siis uskonut väitettä siltä istumalta.

Mutta sitten aloin tutkia asiaa, lukea Ximin virallista foorumia ja katsoa ohjainta beta-testaamaan päässeiden videoita. Niiden jälkeen Nexus alkoi jopa vaikuttamaan liian hyvältä ollakseen totta.

Ilman Ximin parin vuosikymmenen kokemuspohjaa konsolien hiiri+näppis-adaptereista Nexus tuskin olisi näin hyvä siinä, mitä se tekee. Nexus on rakennettu täysin aiemman osaamisen päälle, sillä se hyödyntää samaa "smart translator" -temppua kuin hiiri-adapterit. Jokainen tuettu peli periaatteessa "koulutetaan" ohjaimelle, ja sitten appista voidaan ladata profili, jota voidaan säätää oman mielen mukaan joka löyhästi tai hyvin perinpohjaisesti. Tikkujen herkkyyttä voi säätää erikseen, ADSia voi säätää erikseen, Hip fireä voi säätää erikseen, kuin myös liiketunnistuksen "pehmennysefektiä".  Ei-tuetut-pelit pyörivät geneerisellä profiililla, joka sekin toimii yleensä yllättävän hyvin. Jos driftausta ilmenee, ohjaimen voi syväkalibroida, joka ainakin Ximin mukaan eliminoi driftauksen kokonaan. Ximillä vaikuttaisi muutenkin olevan erinomainen tuotetuki ja sen foorumeilla otetaan vastaan jatkuvasti uusia kehitysehdotuksia ja myös reagoidaan niihin. Tämä on käyttäjälähtöinen projekti, jos mikä.

Ohjaimen rakenne muistuttaa Series X:n virallista ohjainta. Se tuntuukin hyvin samalta (luojalle kiitos, että tattien asettelu ei ole symmetrinen). Laadukkaalta, muttei superhienolta tai kalliilta. Koko juju piilee siinä, mitä ohjaimen sisällä on ja miten se ymmärtää softan antamia komentoja. Melko samanhintainen Elite (Nexus on Euroopassa hivenen tyyriimpi) on siis vamasti komponenteiltaan laadukkaamman tuntuinen.

Xim Nexus tod.näk pelasti Series X:n konsolina minulle. Tämän jälleen nimittäin tulen hankkimaan sille eri tavalla pelejä. Peli-ilo on aiempaa verrattuna moninkertainen, ja odotan kieli pitkällä, että Apexiin päivitetään vielä cross progression, jotta saan Switchillä hankitut statsit ja skinit XBoxille. Ja eipä pahalta kuulosta sekään, että pian peli pyörii 120 freimillä.

Mutta, tämän kaiken yllä on synkkä pilvi. Huijauksen pilvi. Ximillä on ollut hc-pelaajien keskuudessa hieman kyseenalainen maine, koska moni pitää lafkan tuotteita huijauslaitteina.

Ymmärrän pointin: Nexus tekee jotain, mitä pelinkehittäjät eivät teknisesti ottaen ole sallineet tai laittaneet peliin. Siihen ei kuitenkaan voi ohjelmoida varsinaisia huijauksia (kuten aseiden rekyylin poistoa), kaikki varsinainen ohjaus on yhä pelaajan omissa käsissä. Voidaan kysyä, huijaako high end -rattiohjaimella ajosimulaatiossa pelaava, jos vastassa on peliohjaimella peliä pelaavia kuskeja? Mielestäni Nexuksen vertaaminen rattiohjaimeen on aika hyvä analogia.

Eikä Nexus minusta mitään Tfueta yhdessä yössä tee: osun toki paremmin, mutta pelivaiston, sijoittumisen ja liikkumisen kaltaiset jutut merkitsevät fps-peleissä vähintään yhtä paljon kuin osumatarkkuus. Nyt näitä pelejä on yksinkertaisesti supernautinnollista pelata, kun sain konsolille ohjaustavan, jota rakastan.

 100 
 : 30.03.2022 04:56 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
https://www.youtube.com/watch?v=f_vgseuw_o8

Kuten jo varmaan tiedättekin: BotW 2 lipsahti "yllättäen" ensi vuoden keväälle.

Mikään yllätys tämä ei ollut. Nintendo kuitenkin hoiti homman fiksusti, julkistamalla asian jo tässä vaiheessa. Enää fanien ei tarvitse spekuloida, julkaistaanko peliä tänä vuonna, vaan voi keskittyä miettimään, mitä muuta Nintendolla on loppuvuodeksi hihassaan. Uusi Pokemon tod.näk marraskuussa, mutta varmastikin jotain sen lisäksi? Paino on kuitenkin sillä, että Nintendo on sitten WiiU-aikojen oppinut jotakin siitä, miten se kommunikoi yleisönsä kanssa. Tämä luo mielenrauhaa, näinä aikoina, kun suuria julkaisuja laitetaan ulos sillä mentaliteetilla, että peli korjataan valmiiksi sitten vuoden päästä – jos sittenkään. Versionumero 1.12 ei ole aihe ylpeyteen, vaan 1.00 on. Se on kultainen maali, johon harvoin nykyään päästään.

Zeldojen väliin jää peräti kuusi vuotta. Se on hirmuinen aika, kun ottaa huomioon, että pelit pyörivät (ainakin karkeasti sanoen) samalla pelimoottorilla. Optimointia on varmasti kuitenkin tapahtunut, kun WiiU:n juuret on voitu karistaa kokonaan pois. Ja sekin on mahdollista, että vuoden 2017 kevään tavoin Zeldan yhteyteen ympätään uutta rautaa...

Odottelen rauhallisin mielin, ja uskon Zelda-tiimin toimittavan vuoden päästä pöytään jotakin täysin ikimuistoista. Täälläkin on julistettu Elden Ringin ilosanomaa ja pelin erinomaisuutta. Ehkä Nintendolla pelataan sitä ja ollaan tarkkoina, niin kuin Eiji aikoinaan sanoi, että mm. Skyrim oli yksi esikuva, kun Breath of the Wildia suunniteltiin.

Oli Elden Ring olemassa tai ei, Zeldaa ei korvaa mielestäni mikään. Kun BotWia pelaa tänäkin päivänä, maailman dynaamisuus on uskomatonta. Fysiikkajärjestelmä antaa mahdollisuuden leikitellä ja kokeilla, maailma hengittää ja jos aloittaa pelin DLC-tavaroiden kanssa, se on ahdettu täyteen löydettävää. Uskon, että aloitan pelin kesällä alusta taas uudestaan, nyt kun selvisi, että jatko-osa ei tulekaan tänä vuonna.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]
Pelaajalauta 2007-2022
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines