Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
 31 
 : 16.01.2022 23:01 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut MasterTK
Joo, se Wii-ohjaus oli totaalista rapaa, kuten Wii-ohjaus peleissä yleensäkin. Metroid Prime Trilogy oli käytännössä lähes pelikelvoton, eikä widescreen-tuki sitä pelastanut. Ja klassisesti eivät tietenkään voineet antaa vaihtoehtoja pelaajille käyttää normaalia ohjausta, mistä Donkey Kong Country Returns on varmaan vielä surullisempi tapaus. Onneksi tuo pelihistorian synkin aikakausi on ohi, vaikka Iwatan kuoleman se vaatikin.

Toinen huvittava juttu tuohon aikoihin oli vertailu Halo 1:n ja Metroid Primen välillä. Vieläkään en tajua, mistä pelaajien mielisairauksien syövereistä se nousi.

 32 
 : 16.01.2022 20:10 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Solid Snake
Itselle Wii-ohjaus pilasi Primet täysin. Hirveää kuraa tähtäillä kaukosäätimellä. Ainoa peli, jossa Mote-tähtäys toimi täydellisesti oli Resident Evil 4. Varmasti siksi, kun ruutua ei tarvinnut kääntää Wiimotella, vaan ammuttaessa ollaan paikallaan ja ruutu kääntyy tatilla.

 33 
 : 16.01.2022 17:44 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Hauskinta on, että Metroid Primeä väheksyttiin ennen julkaisua ja yleinen mielipide oli, että peli tulee olemaan huono. Miksi se on FPS, miksi sitä tekee joku tuntematon jenkkistudio jne. Peliä suoranaisesti vihattiin ennen julkaisua.

Siinä saivat ennakkoluulot kyytiä, kun peli pamahti hyllyille.

Muistan tämän myös. Kovasti oli keskustalua miksi ihmeessä FP. 2D ja 3rd person oli useammalla toiveissa.
Meikään tämä ei iskenut kovinkaan kummoisesti. FP pelien osalta olin pitkälti "Master Race" lokerossa tuohon aikaan ja ainoa ikinä konsoleilla iskenyt FP oli Goldeneye. Jostain syystä tämä ei kuitenkaan viehättänyt. Taisin kyllästyä ympäristöjen skannailuun ja tekstin lukemiseen mitä oli aika pirusti. Hatun nosto Retrolle maailman rakentamisesta ja tekstin määrästä, mutta olin tuohon aikaan aika vahvasti CGI:n kelkassa, joten sellaisen tekstimäärän lukeminen juonen vuoksi tuntui rasittavalta.
Annoin pelille kyllä mahdollisuuden vielä Wiillä ohjauksen takia ja silloin se iski vähän paremmin, mutta en sillointaan pelannut ensimmäistäkään läpi asti. Hyllystä tosin löytyy edelleen Wiin Metroid Prime Trilogy paketti. Oikeastaan harmittaa kun aukasin sen kun en pelannut edes ensimmäistä osaa läpi :lol:

 34 
 : 16.01.2022 12:14 
Aloittaja Scarf - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Ei varmasti halvin vaihtoehto, mutta tekemällä vaan jenkki tunnuksen sellaisella osoitteella ettei ostoksesta tarvitse maksaa veroja ja ostaa vaikka play-asiasta 50$ ja 10$ kortit niin hintaa tulee 56e.
Varmasti jostain saa noita rahakortteja halvemmallakin, mutta mä olen ostanut aina tuolta.
Joku 35e hinta haiskahtaa jo sellaiselta, että jotain laittomuuksia on harrastettu.

 35 
 : 16.01.2022 10:43 
Aloittaja Scarf - Uusin viesti kirjoittanut Lohari
Vuoden odotetuin peli, Elden Ring, alkaa jo kolkutella ovella ja tilanne on sellainen, että digiversion hankinta houkuttelisi noin periaatteessa, koska en fyysiseen versioon pääse käsiksi hetkeen. En kuitenkaan täyttä hintaa ole digistä maksamassa, ja olen ihan ummikko näiden muiden maiden storeista ostamisten yms. kanssa.

Nopealla googlauksella löysin tällaisen paikan https://digitalworldpsn.com/products/eden-ring?_pos=1&_sid=5d040a972&_ss=r . 35€ heti kättelyssä. Ei kai tuo mitenkään voi olla ns. legittimesta ostaa peliä?  :???: Onko lauden kokeneemmilla digimaistereilla suositella mitään paikkaa, josta pelin voisi saada maks 50€ hintaan julkaisussa ostettua diginä? Omalla PSN-accountilla haluaisin pelailla ja ilman pelkoa tunnuksen sulkemisesta tms.  :P

 36 
 : 16.01.2022 00:17 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Solid Snake
Hauskinta on, että Metroid Primeä väheksyttiin ennen julkaisua ja yleinen mielipide oli, että peli tulee olemaan huono. Miksi se on FPS, miksi sitä tekee joku tuntematon jenkkistudio jne. Peliä suoranaisesti vihattiin ennen julkaisua.

Siinä saivat ennakkoluulot kyytiä, kun peli pamahti hyllyille.

 37 
 : 15.01.2022 15:57 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Muistan sen kuin eilisen, kun Metroid Primen arvostelut pärähtivät ulos. Täysiä kymppejä toinen toisensa perään. Mitä helvettiä, miten tämä ole mahdollista?!, tuumasi varmasti moni. Pian hype oli itselläkin sitä luokkaa, että peli piti saada hyppysiin nyt eikä viidestoista päivä. Tilasin siis Hongkongista modatun GameCuben, joka pyöritti jenkki- ja japsipelejä, joten pääsisin pelaamaan Metroid Primeä kauan ennen eurojulkaisua. UPS toimitti konsolin heti aamutuimaan, joten koko koulupäivän sain odotella paskat housussa, tuleeko Panasonicin kuvaputkitöllöni edes pyörittämään noita import-pelejä, jotka vaativat televisiolta 60Hz-tuen toimiakseen. Koulupäivän lusittuani heitin Metroid Primen koneeseen, ja pian tuo legendaarinen intromusiikki, jonka jokainen meistä varmasti tietää, alkoikin soimaan. Kaikki oli sen arvoista, ajattelin.

Tuosta – ja pelin edellisestä läpäisystä – on nyt 19 vuotta aikaa. Olen pelaillut Metroid Primeä RetroArchilla ehkä puoleen väliin ja ainakin tähän asti peli on ollut käytännössä virheetön. Mitä helvettiä, miten tämä on mahdollista?!, on edelleen kysymys, joka juolahtaa mieleen, kun puhutaan Metroid Primestä. Jos mietitään pelejä, joiden ei yksinkertaisesti pitäisi edes olla olemassa, niin Metroid Prime on Resident Evil 4:n ohella tuon listan kärkipäässä. Kummankin pelin erinomaisuus on vain jotain sellaista, mitä on vaikea käsittää.

Peli on visuaalista silmänkarkkia alusta loppuun, ympäristöissä on sellaista kolmiulotteisuutta, jota ei näe edes nykypeleissä, peli pyörii lukitut 60 kuvaa sekunnissa, musiikit sopivat peliin täydellisesti, pelattavuus toimii paremmin kuin 99%:ssa viimeisen kolmen genin aikana ilmestyneissä ensimmäisen persoonan konsolipeleissä, Samuksen ja Morph Ballin fysiikat ovat täydellisyyttä ja mikä järjettömintä, kenttäsuunnittelu ja puzzlet ovat Super Metroidin tasoista parhautta.

Metroid Prime tai paremminkin Metroid Prihme, sillä sitä tuo peli oli ja on edelleen. Ihme.

Tämä! Hirmuinen hype ja teki eetvarttia saada konsolille "superpeli aikuisille", kun Cube-pelaajia haukuttiin tuolloin keskenkasvuisiksi. Retro teki Nintendon kovalla tukemisella jotakin ikimuistoista ja aikaa kestävää.

Insider-tietojen mukaan Retro on käyttänyt pari, kolme vuotta Metroid Primen Remasterin/Remaken tekemiseen. Pelimekaniikat säilyvät samanlaisina, mutta grafiikat on pistetty täysin uusiksi. Vaikka kyseessä on uudelleenjulkaisu, se on ns. huhutuista peleistä minulle tämän vuoden odotetuin peli. Ja pitäähän nyt paras julkaisu Primesta olla Nipalla, eikä millään Xboxilla!11!! Prkl.

 38 
 : 15.01.2022 15:35 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
Muistan sen kuin eilisen, kun Metroid Primen arvostelut pärähtivät ulos. Täysiä kymppejä toinen toisensa perään. Mitä helvettiä, miten tämä ole mahdollista?!, tuumasi varmasti moni. Pian hype oli itselläkin sitä luokkaa, että peli piti saada hyppysiin nyt eikä viidestoista päivä. Tilasin siis Hongkongista modatun GameCuben, joka pyöritti jenkki- ja japsipelejä, joten pääsisin pelaamaan Metroid Primeä kauan ennen eurojulkaisua. UPS toimitti konsolin heti aamutuimaan, joten koko koulupäivän sain odotella paskat housussa, tuleeko Panasonicin kuvaputkitöllöni edes pyörittämään noita import-pelejä, jotka vaativat televisiolta 60Hz-tuen toimiakseen. Koulupäivän lusittuani heitin Metroid Primen koneeseen, ja pian tuo legendaarinen intromusiikki, jonka jokainen meistä varmasti tietää, alkoikin soimaan. Kaikki oli sen arvoista, ajattelin.

Tuosta – ja pelin edellisestä läpäisystä – on nyt 19 vuotta aikaa. Olen pelaillut Metroid Primeä RetroArchilla ehkä puoleen väliin ja ainakin tähän asti peli on ollut käytännössä virheetön. Mitä helvettiä, miten tämä on mahdollista?!, on edelleen kysymys, joka juolahtaa mieleen, kun puhutaan Metroid Primestä. Jos mietitään pelejä, joiden ei yksinkertaisesti pitäisi edes olla olemassa, niin Metroid Prime on Resident Evil 4:n ohella tuon listan kärkipäässä. Kummankin pelin erinomaisuus on vain jotain sellaista, mitä on vaikea käsittää.

Peli on visuaalista silmänkarkkia alusta loppuun, ympäristöissä on sellaista kolmiulotteisuutta, jota ei näe edes nykypeleissä, peli pyörii lukitut 60 kuvaa sekunnissa, musiikit sopivat peliin täydellisesti, pelattavuus toimii paremmin kuin 99%:ssa viimeisen kolmen genin aikana ilmestyneissä ensimmäisen persoonan konsolipeleissä, Samuksen ja Morph Ballin fysiikat ovat täydellisyyttä ja mikä järjettömintä, kenttäsuunnittelu ja puzzlet ovat Super Metroidin tasoista parhautta.

Metroid Prime tai paremminkin Metroid Prihme, sillä sitä tuo peli oli ja on edelleen. Ihme.

 39 
 : 15.01.2022 07:16 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Aloitin eilen Hollow Knightin uudelleen. Kokonaan alusta, koska alkuperäisessä n. 15 tunnin seivissä olen ties missä enkä tiedä yhtään minne pitäisi seuraavaksi mennä. Parempi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Olen tietoinen siitä, että tein ensimmäisellä pelikerralla monia virheitä. Yksi niistä mielestäni oli, etten käyttänyt ollenkaan kustomoituja karttamarkereita. Nyt ostin ne heti kaupasta ensimmäisen tilaisuuden tullen. Tämä maailma on niin iso ja polveileva, että siitä on todellista hyötyä merkitä reittejä, jotka olivat alunperin kiinni.

Toisekseen, en oikein tykännyt niitä, miltä peli aikoinaan tuntui Pro-ohjaimella, jonka ristiohjain on kehnohko ja ergonomisesti väärässä paikassa. Otin 8Bitdo:n Pro 2:n käyttöön ja johan alkoi lyyti kirjoittaa: hahmo menee erinomaisella dpadilla millintarkasti minne sen käskenkin. Tämänkaltaiset pelit on kuin tehty Pro 2:lle. Takanapeillekin varmaan tulee käyttöä, kunhan liikearsenaali tästä kasvaa.

OLED-näytöille/telkuille HK on aika referenssikamaa. Vielä kylkeen mClassic, niin peli näyttääkin paljon paremmalta kuin muistin.

 40 
 : 13.01.2022 20:29 
Aloittaja JayeizH - Uusin viesti kirjoittanut migge
LG:n huolto otti asian hoitoonsa. Vähän vaan epäilyttää kun tulevat ensin sovittamaan uutta virtalähdettä vehkeeseen, kun käytännössä tämä on karrelle palanut yksilö. Jotain hyvitystä on ilmeisesti luvassa.

Otin kuitenkin tilanteesta kaiken irti ja laitoin jo C1 77:n tulemaan.  8)

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
Pelaajalauta 2007-2022
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines