Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 16.10.2021 21:27 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Solid Snake
En ole koskenutkaan NES- ja SNES-peleihin Switchillä ties kuinka pitkään aikaan.  Palveluihin lisätään uusia pelejä h i t a a s t i ja lisätyt pelit ovat usein paskaa.

Joten ei ihan nyt saanut Nintendo minua vakuutetuksi, että pitäisi vielä tuplasti enemmän maksaa.

 2 
 : 16.10.2021 05:59 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Itselleni AC DLC tulee periaatteessa ilmaiseksi ja bonuksena, koska olisin ottanut palvelun retropelitarjonnan takia muutenkin heti käyttöön. Se on tehty onneksi myös niin, että vaikka palvelun lopettaisi, kaikki DLC:n kautta saadut esineet ja asiat säilyvät edelleen pelissä, sinne saaristoon ei vain enää pääse uudelleen.

Palvelu on kallis siihen nähden, mitä se tällä hetkellä tarjoaa, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ja vielä kalliimpi silloin, jos NSO:n retropelit eivät kiinnosta tai niitä emuloi jollain muulla tavalla. Mikroaaltouunitkin pyörittävät nykyään näitä pelejä.

Mutta sellaiselle, joka arvostaa käytön helppoutta, mahdollisuutta pelata virallisilla ohjaimilla ja joka tykkää viedä laitetta mukanaan moninpeli-iltoihin tämä onkin jo vähän parempi diili. Online-pelaaminenkin on mahdollista, myös retropelien kanssa. NES, SNES, N64 ja MD -pelit missä vain hintaan 3,3 € / kk ei ole oikeasti niin paljon (ja laitteiden pelikirjastot tulevat vielä kasvamaan vuosien vieriessä nykyisestä). Huhujen mukaan Perfect Dark lisättäisiin NSO:n N64-pelien joukkoon ennen kuin vuosi 2021 on ohi, eikä se pitkän linjan Nipa-fanille olisi ihan pikkujuttu.

Mutta tosiaan, kaikki käyttöskenaariot eivät ole samanlaisia. Ideaalisti Nintendon olisi pitänyt tehdä vähän maltillisempi korotus, tyyliin 5-10 €. Emily Rogersin mukaan maksoivat ruhtinaallisesti Segalle, jotta lähtivät palveluun mukaan, ja se olisi ollut yksi syy luultua suurempaan korotukseen. Mene ja tiedä.

 3 
 : 15.10.2021 21:02 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
AC DLC:n saa palvelun hinnalla myös käyttöönsä, ja se maksaisi yksinään 25 euroa, joka tekee Animal Crossing -pelaajille tästä heti houkuttelevamman diilin.

Oikeastihan tuo on ihan paska diili.
Vaihtoehto 1. Ostat sen lisärin 25e hintaan ja se on sun.
Vaihtoehto 2. Vuokraat sen vuodeksi 40e hintaan jos et omista vielä online palvelua tai jos omistat niin sitten vuoden vuokraus maksaa 20e.

Ei tartte kahta kertaa miettiä kumpi on se parempi vaihtoehto jos tuo lisäri kiinnostaa ja jos se ei kiinnosta niin silloinkin tuo 20e extraa n64 ja mega drive peleistä on silkkaa ryöstöä.
Ihan sama miten päin katsoo niin ei tuo paska sen paremmaksi muutu vaikka kuinka heittäisi glitteriä päälle.

 4 
 : 15.10.2021 17:26 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Expansion Packin hinta selvisi AC Directin lopussa: yksilötilaus maksaa 49,99 dollaria / euroa 12 kk.

Odotin neljääkymppiä, eli tuplausta,  tämä meni siitä yli. Tulee aiheuttamaan jonkin verran soraääniä, sillä hinnat alkavat lähentyä Sonyn ja Microsoftin taksoja.

AC DLC:n saa palvelun hinnalla myös käyttöönsä, ja se maksaisi yksinään 25 euroa, joka tekee Animal Crossing -pelaajille tästä heti houkuttelevamman diilin. Ja jos Nintendo jatkossakin laittaisi 1st party -peliensä DLC:t Expansion Packiin, hinnasta alkaisi tulla jo oikeutetumpi.

EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=LmdgxvX3iTE

Onneksi euromuunnos tehtiin fiksusti, hinta onkin eurooppalaisille 39,90€.

Palvelu aukeaa 26.10.

Jos vaihtaa nykyisestä tilauksesta, saa alennusta uuteen vaihdettaessa sen perusteella paljonko nykyisessä NSO-tilauksessa on päiviä jäljellä. Minulla on n. 11 kuukautta, joten päättelen, että minun pitää pulittaa reilun viikon päästä vähän reilu 20€ ensimmäisestä vuodesta.

EDIT 2:

https://mynintendostore.nintendo.de/nintendo-64-controller.html

N64-ohjain tilattavissa Saksan Nintendolta. Lähti tilaukseen, hinta toimituksen kanssa 56,90€

 5 
 : 15.10.2021 12:25 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
https://www.nintendo.com/nintendo-direct/10-15-2021/

Saapa nähdä, miten paljon uutta kontenttia Nintendo julkistaa peliin tänään.

Luulen, että tässä yritetään antaa kunnon uutta pushia New Horizonsille ennen joulumyyntien alkamista. Ehkä Nintendo päätti jossain vaiheessa, että monen pienemmän päivityksen sijaan se julkaisee yhden suuremman ja tekee julkistuksen isommin. Nyt luvassa on 20 minuutin Direct, joka julkistettiin todella hyvissä ajoin. Ihme, ellei päivitys ole merkittävä.

Mutta mikä sitten olisi merkittävää? Uusia asukkeja, uusia rakennustyyppejä, uusia huonekaluja, pelimekaanisia uudistuksia (kuten uiminen). Mitä haluaisitte peliin?

Itse olen pitänyt yli puoli vuotta taukoa AC:stä. Kiva nähdä, miten paljon tässä on ja saako se minua aloittamaan uuden elämän saarella, joka on varmaan ihan rikkaruohojen panttivankina.

 6 
 : 14.10.2021 06:39 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Scarf hehkuttamassa Xboxin gyroa laudalla! Kaikkea sitä tulee heti aamusta luettua!   8)

Veikkaan, että suurimmalle osalle pelaajia kävisi noin, jos tiputtaisi ennakkoluulot ja antaisi gyrolle oikean mahdollisuuden. Microsoftin pitäisi ympätä toiminto ehdottomasti myös virallisesti ohjaimeen, jotta sen sisällyttäminen lähtisi leviämään muuallakin kuin Switchillä.

Gyrolla räiskintöjen pelaaminen ei ole pelkästään tarkempaa, vaan yksinkertaisesti hauskempaa ja enemmän immersiivistä. Tuntuu helvetin siistiltä siirtää ohjainta millejä, jotta saa ristikon pään kohdalle. Sitä tunnetta ei voi (ainakaan minun mielestäni) kokea tattiohjauksella. Gyron ansiosta räiskinnät ovat oikeasti pelattavia Switchillä handheld-moodissakin perus joykkareilla.

Mietipä Scarf kun saat tuohon Apexiin vielä next gen -päivityksen ja 120fps:n tilan...  :) Äijästä tulee suomen kovin redatori!

 7 
 : 13.10.2021 23:18 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
Totanoinniin. Asensin Titan Two -ohjainadapteriin scriptin, joka käyttää PS5-padin gyroa tattiohjaukseen, eli käytännössä saat gyron kaikkiin peleihin Xboxilla. REmake 2:ssa se toimii täydellisesti, Monster Hunter: Worldissa kuten MH: Risessä Switchillä, Alien Isolation ja Prey muuttuivat pelikelvottomasta roskasta ihan pelattaviksi peleiksi padilla, Psychonauts 2 tuntuu kuin peli olisi tehty gyroa varten, jne. Resident Evil 7/8:n karseaa paskaohjausta ei pysty edes gyro-scriptillä pelastamaan, koska tattiohjaus hitaalla sensitivityllä ja neliödeadzonella ei vain konvertoidu oikein gyro-ohjaukseen. Sama juttu The Evil Withinin kanssa. PC:llä noikin saisi gyrolla toimimaan, kun hiiriohjaus on väännettävissä gyro-muotoon.

Apex Legends? Gyro-ohjaus on tässä kaukana täydellisestä: pienetkin tärinät näkyvät ruudulla kun on tottunut pelaamaan korkealla sensitivityllä (oikean liipasimen ”täppääminen” myös liikuttaa gyroa) ja aivan pienimmät mikroliikeet ovat vaikeita tehdä gyrolla esim. kiikarikiväärillä tähdätessä. Tähän vaikuttaa tähtäyksen response curve (lineaarisella response curvella pelaaminen gyrolla on täysin mahdotonta), pelin käyttämät deadzone-asetukset, scriptin käyttämä inner/outer deadzone gyrolle/tatille, sensitivity, gyron ”jitter” ja miljoona muuta asiaa, enkä tiedä pystyykö noita yhdellä scriptillä edes saamaan 100%:sti kuntoon ilman jotain smoothingia, jota varmasti natiivit gyro-pelit käyttävät.

Mutta niin, miltä se Apex sitten tuntui gyrolla? Tunne oli huumaava, veikkaan että Ayrton Senna tunsi jotain tämänkaltaista ajaessaan Monacon katuradalla McLarenillaan. Olin yhtä hahmon ja aseen kanssa. Tuntui kuin jokainen liikeeni siirtyi ruudulle reaaliajassa. Osuin R99:n kanssa paremmin harjoituskentän kohteisiin kuin yksikään pelkällä tattiohjauksella pelaava maailmanluokan pelaaja tällä planeetalla - ilman minkäänlaista auto aimia. Pystyin liikkumaan kuin rasvattu salama, ilman että jokin antiikinaikanen muovinysä oli pullonkaulana sille, mitä olisin oikeasti halunnut tehdä. Kokemus oli lähes uskonnollinen.

Olen vihdoin nähnyt valon!


 8 
 : 13.10.2021 09:57 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Minulla on pelin sisäisessä kellossa n. 5t30m ja itemeistä olen kerännyt vasta 25%.

Tähän mennessä? Parasta Metroidia Prime 1:n ja Superin ohella. Ei jälkeen, vaan ohella.

Tykkään siitä, että kun pelissä etenee, tulee vastaan kokoajan orgaanisempaa ympäristöä. Aloitetaan mekaanisissa halleissa ja huoneissa, mutta tähän mennessä olen jo nähnyt samanlaisia maisemia kuin Primen Tallon Overworldissa. Ja silloin ne tekevät suuren vaikutuksen. Grafiikat ovat huikean yksityiskohtaisia ja kontrasti on vaikuttava, etenkin OLED-näytöillä pelattaessa.

Pelattavuudeltaan paras Metroid koskaan, sen varmasti kaikki allekirjoittavat. Input lagia ei ole nimeksikään ja pelatessa tuntee itsensä monesti todelliseksi speedrunneriksi, vaikka todellisuudessa olisi kaukana sellaisesta. Samus on bad ass ja tämä peli saa pelaajansakin tuntemaan niin.

Mielestäni E.M.M.I:t ovat hyvä mauste perinteiseen Metroid-gameplayhin. Luulin, että tämä olisi toteutettu niinkuin hirviö Alien Isolationissa, eli yksi E.M.M.I jahtaisi pelaajaa aika-ajoin kartalla. Nyt ne liikkuvat pienillä alueilla ja niitä tulee vastaan aika harvakseltaan. Taidokas ja pelin tunteva pelaaja pystyy lopulta jopa leikittelemään niiden kanssa, ja kömpelö Samuskin pääsee aikanaan maksamaan kalavelat pistämällä ne lopullisesti robottien taivaaseen. Ja se vasta hyvältä tuntuukin.

Äänidesign on aivan helvetin hyvää. Peli on täynnä tyydyttäviä ääniefektejä ja kliksahduksia, pieniä yksityiskohtia äänimaailmassa. Musiikki on enemmän tunnelmallista, mutta sen se tekee todella hyvin. Esimerkiksi vesimaailman ambientit ovat upeita. Pidän muutenkin vesialueista peleistä ja tässä niiden fiilis on taas naulattu.

Dreadin mappi on myös paras, minkä olen Metroidvaniassa nähnyt. Siinä näkyy kaikki info, mitä voi kaivata. Ovityypit, esteenä olevien palikoiden nimet, latauspisteet, näkyvillä olevat päivitykset... Jos tämä ei riitä, karttaan voi vielä asetella muistutuksia. Tätä ei olisi voinut tehdä enää yhtään paremmin.

Fantastinen peli so far. Olen varmaan reilusti yli puolenvälin, mutta ei tätä peliä yhteen läpäisyyn jätetä.

 9 
 : 13.10.2021 00:57 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut MasterTK
Metroid Dread meni tuossa läpi ajassa 7h 15min. Kyllähän tuon läpi pelasi ja potentiaalia oli paikoin vaikka mihin, mutta ei lopulta nouse omissa kirjoissa lähellekään sarjan vanhempia osia.

Samuksen ohjaaminen on täyttä parhautta, mikä on todella iso plussa, mutta maailman ja alueiden suunnittelu oli yksinkertaisesti perseestä. En ole varmaan ikinä pelannut sekavampaa lineraarista peliä. Missään vaiheessa peliä en eksynyt, sillä peli lukitsee näppärästi vähän väliä reittejä, ettei vahingossakaan joudu miettimään minne mennä, mutta pelin eteneminen ja tavaroiden löytyminen tuntui täysin epäloogiselta. Alueiden välillä teleporttaillaan sinne sun tänne ja jokainen huone on survottu ylitäyteen gimmickejä, sekä vihollisia, jonka vuoksi liikkuminen oli aivan liian vaivalloista. Pelissä ei oikein missään vaiheessa tule sellaista vapaan seikkailun ja tutkimisen tunnetta. Muutamia hienoja luonnollisia paikkoja löytyi, joissa tuli heti "no nyt! -fiilistä", mutta suurimmaksi osaksi maailma on kuin yksi iso tehdas. Puolet alueista muistutti ihan liikaa toisiaan ja tuntuu jo nyt, etten muista pelistä enää mitään.

Lisäksi Nintendon kovasti mainostamat robottivihut ovat ehdottomasti pelin surkeinta antia (yllätys, yllätys) ja oli niin nähty muutaman ekan minuutin jälkeen. Niissä ei ole mitään haastetta, tai jännitystä. Pari kertaa tulee äkkiäkuolema, kun joitakin kohtia on vaikea aavistaa mitä edessä on ja siinä se. Jos kaikki EMMIT ottaisi pelistä pois, niin peli ei menettäisi yhtään mitään. Päinvastoin. Pari viimeisintä oli jo melkoista pakkopullaa. Niin, ja pelin soundtrack on järkyttävän huono. Ei ainoatakaan hyvää kappaletta koko pelissä alkuruudun lisäksi. Edes erinomaisella 5.1 kotiteatterilla siitä ei saa oikein mitään irti. Täysin geneeristä ambienttia ja paikoin jopa todella ärsyttävää taustapörinää.

Toinen iso plussa ohjauksen lisäksi on, että powerupit olivat yllättävän ennalta-arvaamattomia, eivätkä toistaneet tuttua kaavaa. Pääsi yllättämään moneen kertaan, kun seuraava tavara ei ollutkaan sitä mitä kuvitteli ja niitä hyödynnettiin ihan hyvin bosseissa. Lisäksi pakko kehaita muutamien alueiden 3D-taustoja. Niistä näki heti, että oli ihan omalla tasolla verrattuna tyypillisiin indie metroidvanioihin.

Pelissä on valtaisa hukattu potentiaali. Huonoksi sitä ei voi sanoa, mutta verrattuna Metroidin timanttisiin aiempiin osiin, niin pettymys, vaikka en Mercurylta ihmeitä odottanutkaan. Spreedrunnauksessa on varmasti potentiaalia, mutta en tiedä löytyykö itseltä siihen motivaatiota. Maailman suunnittelu ei vaan yksinkertaisesti ole hauskaa ja EMMIT heikentävät uudelleen läpipeluuarvoa.



 10 
 : 12.10.2021 21:22 
Aloittaja Aivis - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Haha, pitänee Sepulturaa kiittää välillisesti siitä, että sattui aikanaan jotenkin tutkan ohi mennyt The Warning -hehkutus nyt uudestaan silmään. Tuli testattua, ja on kyllä hemmetin hyvä meno mimmeillä. Debyyttikokopitkä on nyt soinut läpi useita kertoja, ja toimii joka kierroksella paremmin. Tämän parissa vierähtää varmasti vielä tovi, ja sitten pitää tsekata uudempaa albumikokonaisuutta kanssa.

Eniveis, kiitos Partis takautuvasti suosituksesta!

Joko uusimmat biisit on myös kuunneltu?

The Warning - EVOLVE (Official Music Video)
https://www.youtube.com/watch?v=3_RB0tRI624

The Warning - DISCIPLE
https://www.youtube.com/watch?v=p9GcS8ptpCY

Kuuden biisin ep Mayday julkaistu 8.10

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines