
51
: 20.02.2023 19:35
|
||
Aloittaja AK-87 - Uusin viesti kirjoittanut MasterTK | ||
Disneyn loputtomalle idioottimaisten temppujen sarjalle ei näy loppua. Ei hittolainen miten syvälle sekin on voinut vajota ja mitä pelleilyä tämä maailman meininki on tällä hetkellä.
![]() |
52
: 20.02.2023 18:17
|
||
Aloittaja AK-87 - Uusin viesti kirjoittanut despo | ||
Don Rosa -faneille tiedoksi, että Disney on kieltänyt kahden Rosan sarjan julkaisun jatkossa. Molemmissa sarjoissa esiintyy Bombi Zombi eli woken piikkiin menee taas tämäkin.
Ikävä kyllä tämä myös tarkoittaa, että esim. Roope Ankan Elämä ja Teot -kirjaa ei voi enää julkaista kuin korkeintaan nämä sarjat poistamalla. Koskee myös Eurooppalaisia julkaisijoita, eli tuskin Sanoma/Egmont tältä sensuurilta välttyy. Tilasin juuri toisen kipaleen ko. albumia omaan hyllyyn. Lähde: Don Rosa itse FB:ssä |
53
: 20.02.2023 08:01
|
||
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram | ||
Octopath Traveler II Prologue demo (Switch)
Elgato HD60 X, mClassic, PNG: Switchistä ei varmaan saa irti tämän laadukkaampia ruutukaappauksia! ![]() ![]() ![]() ![]() |
54
: 20.02.2023 07:41
|
||
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Ephram | ||
Nakutin eilen Octopath Traveler II:n 3 tuntia peliaikaa antavan demon läpi. Alkuperäinen oli minulle vuoden 2018 paras peli, ja tässä SE on lähtenyt demon perusteella lähinnä laajentamaan maailmaa ja parantamaan pelin yksityiskohtia. Se on aikalailla sitä, mitä jatko-osalta toivoinkin. Pelaaja pystyy nyt esimerkiksi etenemään vesistöissä kanootilla ja laivalla (jälkimmäistä en tosin demossa vielä käyttänyt), joka luo lisää kutkuttavia tutkimismahdollisuuksia. Kahdeksan päähahmonkin pitäisi nyt olla paremmin toistensa kanssa tekemisissä, mikä oli juonessa edeltäjän suurin puute. Demossa ei tosin millään ehdi kolmen tunnin puitteissa nähdä edes viitteitä tästä.
Taistelusysteemi lähes ennallaan, samoin kykysysteemit, joilla kekseliäs pelaaja voi laittaa pelin aika piankin polvilleen. Edellisessä nämä olivat loistavia, joten onneksi niitä ei ole lähdetty turhaan väkipakolla uudistamaan. Audiovisuaalisuus on tip top, ja tämä tuntuu premiumilta HD 2D -pelien luokassa. Live a Livessa oli toki saavutettu Switchillä korkeampi resoluutio, mutta Octopath II:n maailma on paljon yksityiskohtaisempi ja efektirikkaampi kuin Live a Liven vastaava. Vuorokausisykli tekee maailmasta myös dynaamisemman ja se vaikuttaa muutenkin peliin ja siihen, mitä eri hahmoilla voi kulloinkin tehdä. Halutessaan voi vaihtaa napin painalluksella vaikka päivän yöksi, jos tietty questi vaatii spesifiä vuorokaudenaikaa. Musiikit ovat jotenkin mystisempiä ja toismaallisempia kuin edeltäjässä, ainakin niissä maailmanosissa joista itse lähden liikkeelle. Otin ensimmäiseksi hahmoksi tietenkin näpsäkän varastytsyn, jolla viettelen ja ryöstelen jengiä oikealta ja vasemmalta; oi sitä jännitystä, kun kaupungin hämyisältä takakujalta löytää jonkun tyypin, jonka taskun pohjilla piilottelee harvinainen ja voimakas tikari 5%:n ryöstömahdollisuudella! Menen asioiden edelle, mutta sanon nyt kuitenkin: jos Tears of the Kingdom alisuorittaa vähänkin, on Octopath Traveler II valmiina pistämässä sille hanttiin! En usko että niin käy, mutta se kertoo jotain siitä, millaisia odotuksia tälle pelille lataan. |
55
: 19.02.2023 23:41
|
||
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Gba | ||
”Herkkänahkaisille” sanoo aikuinen mies joka modaa pelejään jos niissä on tiettyjen vähemmistöjen edustajia ![]() Nyt oletit meikäläisen mieheksi, sieluuni sattuu. Luetun ymmärtäminen on myös koetuksella zoukkalla, alkuperäisessä loressä ei mitään woketusta ollut. Tiedät hyvin itsekin, että transut on päälle liimattu tähän peliin. |
56
: 19.02.2023 23:30
|
||
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut zoukka | ||
”Herkkänahkaisille” sanoo aikuinen mies joka modaa pelejään jos niissä on tiettyjen vähemmistöjen edustajia
![]() |
57
: 19.02.2023 20:13
|
||
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Gba | ||
Hogwarts Legacy
Day 1 Patch paransi performanssia, ja nyt pyörii suht hyvin omalla setupilla myös säteenseurannan kanssa (RT low asetuksella). Mikään välttämättömyys tuo sinänsä ei ole, mutta onhan se kiva näin Potterfanina katsella kaunista Tylypahkaa ja muita 1:1 mallinnettuja paikkoja. Tätä ei välttämättä kannata millään ihan nuhapumpulla edes yrittää pelata, vaan suosiolla ostaa sitten konsoliversion. Oma 16GB:n rammi ei edes riitä, vaan ulta-asetuksilla 4k vaatisi vähintään 21GB rammia. Onneksi nuo muistien hinnat ovat tulleet alas niin ehkä voi sen 100e uhrata päivitykseen. Olen pelaillut sekaisin sekä PC:n näytöllä 1080p ja 4k peliä OLED:lla, kun aina ei vaan jaksa siirtyä TV:n ääreen (#First World problems). Kävi myös ilmi, että Ryzen arkkitehtuurin prosessorit eivät hyödynnä täysin kaikkia ytimiä, joten ylikellotin oman Ryzen 7 3700x:n ja perffi parani hieman. Netissä on lisäksi modauksia, jotka parantavat pelin toimivuutta jonkun verran. Itse en niitä ole vielä asentanut, mutta muutamia fixejä olen tehnyt. Nvidian control panelista -> Adjust desktop colour settings -> Vibrance 70-80% ja väreistä saa elävämmät. Sopii sadunomaiseen tylypahkaan paremmin, kuin alkuperäiset valjut värit. Näin peli näyttää myös normaaleilla näytöillä karkkimaailmalta kuten OLED:lla, toki musta ei ole yhtä mustaa. Toinen modi minkä asensin oli Sironan muuttaminen transusta oikeaksi naiseksi. Tai tarkemmin Sironan äänen muuttaminen miehen äänestä naisen ääneksi. Nyt ei enää tarvitse kuunnella kehittäjien WOKE -pakotusta. Nexusmodien joukosta tämä modi poistettiinkin nopeasti, kuten myös pale skin modi (: D). Olivat liikaa herkkänahkaisille oikeamielisille kirkasotsaisille norsunluutornilaisille. Eläinten kanssa seksi ok, mutta valkoinen iho tai äänen muuttaminen haram. Tämä kannattaa tosiaan siis asentaa, mikäli Potterfanina häiritsee poikkeamat loresta. Kaikki Nexusesta poistetut modit voi ladata Täältä Näyte nais-Sironan äänestä Modin asentaminen oli todella helppoa, eli purkaa vain ladatun tiedoston -> SteamLibrary\steamapps\common\Hogwarts Legacy\Phoenix\Content\Paks ja homma rokkaa. Disclaimer: en ota mitään vastuuta mikäli hommat menee vituiksi, mutta itsellä toimi välittömästi. Ps. Mikäli kirjat ei ole tuttuja, niin suosittelen lukemaan vaikka ei enää lapsi / nuori olisikaan, kyllä nuo uppoavat myös aikuisille ja sitä kautta Hogwarts Legacystakin saa enemmän irti. Onhan Potterit varmasti Lotrin jälkeen yksi hienoimmista ihmiskunnan luomista fantasiamaailmoista. Täytyy silti olla kiitollinen mutsille, että osti nämä kirjat ja sain elää koko kirjojen kehityskaaren saman ikäisenä, kuin itse päähenkilökin. Varmasti yksi hienoimmista kokemuksista elämässä. |
58
: 19.02.2023 01:20
|
||
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa | ||
Joo tosi harvoin jumittaa, mutta kuitenkin. Bomb dronessa on sellanen bugi, että se saattaa räjähtää naamalle. Itselle käynyt kerran ja kaverille myös.
Itsekin tykkäsin enemmän 2vs2 gulagista. Se oli jotenkin helpompi ja sai usein kaksi tappoa. Pistoolit sopii hyvin gulagiin. Säädin headshot-down sniperin niin on ollut mukava paukutella porukkaa yhdellä osumalla alas. https://www.youtube.com/watch?v=Rjfry0UfXvo |
59
: 18.02.2023 17:58
|
||
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Gba | ||
Tää on kyl jännä. Onko PC ja PS5 pelin koodissa eroa, vai onko vaan helkkarin huonoa tuuria. Meikällä tuo ei ole kertaakaan kaatunut enää alun jälkeen droneen ja käytän joka matsissa Dronea. 250h peliä alla nyt. Nihkee bugi kyllä muuten, mikäli edelleen esiintyy. Jaa-a, todella harvoin sitä käy nykyään. Itsekin käytän koko ajan, mutta nyt ei ollut pariin kolmeen viikkoon tullut jumitusta. Lähes joka päivä tulee pelattua kuitenkin vähintään muutama matsi. Pelailen Xboxilla, mutta en ole lukenut mistään että tuo keskittyisi vain yhdelle alustalle. Samaahan tapahtuu myös sen heitettävän kameran kanssa, joten todennäköisesti siinä "kameramekaniikan" koodissa on joku bugi. Vieläkään en ole saanut peliä jumiin droneilla, tuota kameraa en ole edes käyttänyt, en vaan keksi sille järkevää käyttöä. Oman tiimin tyyli muutenkin on hyvin aggressiivinen ja ensimmäisen tulikosketuksen jälkeen kuuluukin tuttu "push push push" - huuto kuulokkeista. Solossa ehkä enempi käyttöä, mikäli joutuu kämppimään enemmän. Helvetin nihkeä homma silti etteivät korjaa tuota bugia. Uusi Resurgence pelimuoto (tuttu toki vanhoista) on todella hauska ja toimintaa on kokoajan. Levyt on kokoajan lopussa ja kaikkiin tulitaisteluihin ei kannata lähteä, sillä levyjen säästäminen on tärkeämpää. Pelimuoto vaatii neljän hengen tiimin jotta voi edes pelata ja näin ollen ei ihan kokoajan voi olla mättämässä, mutta kun porukan saa kasaan on se sen arvoista. Muutenkin päivitys toi selkeän parannuksen siihen miten peli pyörii. Nyt toiminta huomattavasti suluvampaa ja nopeampaa. Levyttää voi juostessa ja aikaa ei mene liivien etsimiseen. Uusivanha loottaussysteemi on myös tervetullut, vaikkakin opin jo ekan kauden tapaan ja nyt tää uusivanha tuntuu taas oudolta. Yksi vs yksi Gulag taas olisi voinut jäädä unholaan, tykkäsin itse taktisemmasta 2 vs 2, mutta kyllä tähänkin taas tottuu. Muuten säädin peliä vielä lisää: First-Person Camera View: Least 50% Inputs Deadzone: Left Stick Min: 0.05 Right Stick Min: 0.05 Left Stick Max: 0.99 Right Stick Max: 0.99 L2 Button: 0.01 R2 Button: 0.01 Ainakin pleikkarilla ohjaimet on jonkun pienen ja pahasti hakatun lapsityöläisen tekemiä ja mitään nollan deadzonea kun turha edes kuvitella käyttävänsä kun alkaa driftaamaan niin perkeleesti, silti tollanen viiden sadasosan deadzone tuskin on ihmisen aisteilla edes havaittavissa (pl. Scarf) itse pelatessa. Kaveri vinkkasi tuon First-Person Camera View: Least 50% ja nyt kun tutkin niin kaikki tubettajat käyttää tätä myös, ei nyt tuntunut hirveästi vaikuttavan omaan peliin, mutta mitään tasotusta ei pidä antaa kun kyse on vakavista asioista eli Warzone voittojen saavuttamisesta. Uudessa Warzonessa Meta-aseeksi on nopeasti muodostunut Sakin MG38 Omat lisäkilkkeet: Muzzle: ZLR Talon 5. Barrel:20″ Bruen Silver Series Barrel Optic: SZ Holotherm (Thermalin voi kytkeä pois päältä tatista kirkkaissa taisteluissa), käytän myös paljon Corio RE-X Pro ja Aim OP-V4 Underbarrel: Bruen Warrior LMG. Ammunition: High Velocity (korostuu paljon Warzonessa kun etäisyydet ovat pitkiä, moninpelissä täysin tarpeton lisä) Moni suosittelee Laseriksi FSS V-OLEa nostamaan ADS:ssää, mutta mielestäni tärkeintä Warzonessa on panostaa aseen kantamaan ja rekyyliin. Moninpelissä tai ehkä jopa Resurgencessä sitten ADS on tärkeämpi, mutta tätä voi kompensoida kakkosaseella. Näitä sitten hienosäätää oman maun mukaan, Warzonessa rekyyli tärkein. Kakkosaseeksi sitten joku sähäkkä Fennec tai Lachmannin Subi. |
60
: 15.02.2023 10:55
|
||
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram | ||
Hyvä aloitus kaudella. Metaa on sotkettu oikein kunnolla ja peli tuntuu raikkaalta. Plus Lifeline-mainina buffit care-paketin pudotusnopeuteen ja reviveen tuntuvat mainioilta ja merkittäviltä.
Pelissä on juuri nyt hirmuisia aseita, kentällä tuntuu kuolevan hieman nopeammin kuin aiemmin. Nemesis on ääniä myöten aivan hirviömäinen ase, ja caressa majaileva buffattu Hemlok pudottaa punasuojaisenkin vihun hyvin nopeasti. Kuten sanoin, tässä vaiheessa tuntuu raikkaalta että tämä ei ole asemetaltaan vain aiempien kausien toisintoa. En voi käsittää, miksi Respa ei korjaa Xbox-versiota. Koska siitä ei saa rahaa käteen? Luulisi, että tyytyväiset pelaajat ostaisivat enemmän kosmetiikkaa. Tai sitten suurin osa ei huomaa ongelmia. Xbox-versio tuntuu tosiaan vähän kummalliselta pelata esim. Nexuksella. Olenkin pääasiassa taas siirtynyt Switchiin, kun pelin pääkehittäjä lupaili, että cross progression tulee varmasti tulevaisuudessa ja se on myöhässä lähinnä siksi, että haluavat hoitaa homman kunnialla eikä siihen anneta kuin yksi mahdollisuus. Kahden version grindaaminen tuntuu siksi vähän turhalta. |