On tullut pelattua ihan hyvä määrä uusia pelejä, mutta useimmat jäävät kesken elleivät räjäytä tajuntaa. Alan Wake 2, Lies of P, Armored Core, Zelda, RE4 Remake, Diablo ja Mario Wonder varmaan ne mieleenpainuvimmat pelit.
Vuoden peli: En yritä järkeillä tätä valintaa vaan menen perstuntumalla. Vuoden peli minulle on Armored Core. Ei se millään mittarilla ole mikään klassikko, mutta kaiken sen tylsyyden, kädestäpitelyn, välidemojen ja perf-cap hahmojen jälkeen AC:n simppeli ja nopea gameplay looppi iski kovaa. Pelissä on juuri sopivasti tarinaa ja lorea ja se kaikki on ihanan synkkää. Oikean buildin löydyttyä peli on aika läpihuutojuttu, mutta siihen asti vaikeustasokin oli mukavan kirpakka. FROM Soft on tällä hetkellä vaan täysin omassa luokassaan pelifirmojen joukossa.
Vuoden paskin peli: Tämä oli helppo. Final Fantasy XVI oli järkyttävän huono. En odottanut peliltä mitään kauhean XV:n jälkeen ja silti se aiheutti todella pahan olon jokaisella pelikerralla. Pelistä on kuorittu pois kaikki se mikä oli joskus sarjassa hauskaa: Hauskat ja monipuoliset hahmot, överi tarina, gearin ja skillien keräily ja optimointi, grindaamisen hauskuus jne. Tuntui kuin peli rankaisisi jokaista luontevaa asiaa mitä pelaaja haluaisi tehdä. Tutki kaupunkeja = hahmo ei osaa hypätä ja jumittaa jokaiseen pieneen esteeseen. Mene grindaamaan vihollisia = isoista möröistä saa vähemmän expaa kuin sittisontiaisista mitä helvettiä! Bossitaistelut oli QTE:ita. Maailma oli kuin Unityn asset storen geneerisillä palikoilla rakennettu muutamaa hienoa paikkaa lukuunottamatta. Hahmot näyttivät Bethesdan hahmonluontityökalulla tehdyiltä. Oksettava peli.
Vuoden yllätys: Armored Coren lisäksi Lies of P. Oikein hyvä Souls klooni.
Vuoden vanha peli: Yllätys yllätys Magic the Gathering.
Vuoden mobiilipeli: Marvel Snap. Tätä on tullut tunneissa hakattua varmaan eniten kaikista vuoden peleistä. Paras TCG sitten Magicin ja Hearthstonen.