Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 21.05.2022 23:10 
Aloittaja Scarf - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
Ei nyt varsinaisesti RetroArchiin liity, mutta Duckstation-emulaattoristaan tunnettu Stenzek on alkanut porttaamaan PCSX2-emulaattoria Xboxille. Ilmeisesti bios jo käynnistyy, joten tuskin tuossa kauaa nokka tuhisee, että emulaattori on ladattavissa. Stenzek tunnetaan emulaattoripiireissä nerona, joka on vuoden aikana vienyt PCSX2:sta aimo harppuksin eteenpäin.

Mutta RetroArchissahan on jo PCSX2-ydin, jolla voi pelata PS2-pelejä? Niin on, mutta ko. ydin on vuosia jäljessä standalone-versiosta. Monet pelit toimivat RetroArchilla surkeasti tai eivät ollenkaan. DirectX 12 -renderöinti ja save state -tuki ovat myös kovia juttua.

Tämä on massiivinen uutinen, joka saattaa tosissaan ärsyttää Sonya, joka julkaisee kohta retropelejään PS Plussassa.

 2 
 : 21.05.2022 16:06 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut zoukka
Heh taidan muistaa tuon julkaisun ja ehkä mekin väiteltiin asiasta jollain boardilla. Tuntui, että koko maailma inhosi God Handia mutta minulle se oli heti kympin peli. Todella innovatiivinen taistelusysteemi, jollaista ei ole vieläkään nähty missään muussa pelissä. Huumori on todella omituista jopa Mikamilta ja kun päähahmo kiemurteli ja kumarteli vihollisille, jotka alkavat nauraa ja menettävät rage-mittariaan tiesin, että peli on ikuinen klassikko. Ja homma vaan eskaloituu mitä pidemmälle peliä pelaa. Liikevalikoimaan saa ball busteria, pimp handia ja drunken fistiä. Vihollispomojen teemabiisit muistaa vielä vuosienkin jälkeen. Kääpiöistä koostuvalla power rangers tiimillä se oli erityisen psykedeelinen. Tällaisia pelejä ei enää tehdä.

 3 
 : 21.05.2022 14:27 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Scarf


Ostin GOD HANDin japsiversion heti julkaisussa syksyllä 2006. Hype oli kova ja trailereissa peli näytti mahtavalta - olihan kyseessä Mikamin uusin tuotos. ”Ball busting hard but fair!”, luvattiin trailereissa, eli vaikustasonkin pitäisi olla kohdillaan.

Kun peli vihdoin tipahti postiluukusta, oli pettymys valtava. En voinut sietää peliä. Graafisesti GOD HAND oli helvetin ruma, art styleltään ja musiikiltaan roskaa ja pelattavuus tuntui jäykältä ja itseääntoistavalta. Taisin lopettaa pelin toiseen tasoon.

Nyt reilun puolentoista vuosikymmenen jälkeen läpäisin pelin RetroArchissa. Kuten kävi Vanquishinkin kanssa - Shinji Mikamin peli siis sekin - muuttui mielipiteeni GOD HANDista täysin. Peli on ehkäpä lempipelini PS2-katalogista ja genren ehdotonta eliittiä, paras brawler-tyyppinen peli nyt ainakin. Videopelimäisin videopeli mitä olen pelannut.

Resident Evil 4, GOD HAND ja Vanquish ovat kuin Isä, Poika ja Pyhä henki - videopelien pyhä kolminaisuus ja Shinji Mikami niiden jumala.

 4 
 : 19.05.2022 09:11 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Ja taas mennään!

https://www.nintendolife.com/news/2022/05/skyrim-anniversary-edition-has-been-rated-for-switch-in-taiwan-sparking-rumours-of-a-port

Ottaisin kyllä mielelläni creation club -modit Switch-versioon, varsinkin jos nykyisen version omistajat voisivat päivittää uuteen kohtuullisella hinnalla. Mutta sekään ei yllättäisi, jos myisivät tätä taas kuudellakympillä!

Skyrimin Switch-versio on oikein hyvä. Pelissä vaikuttaisi suorituskyvyn osalta olevan jonkin verran pelivaraa pyörittää modeja, mutta Skylandin tapaisista raskaista grafiikkamodeista on varmaan turha haaveilla. Lisäkontentti uusien aseiden, questien, suojien ja muiden osalta kyllä kelpaisi.



 5 
 : 18.05.2022 20:48 
Aloittaja migge - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
XIM on kyllä käyttänyt paljon harkintaa ja aikaa ensimmäiseen gyro-ohjaimeensa. Pienetkin yksityiskohdat on huomioitu: gyro-moduuli esimerkiksi on sijoitettu täsmälleen keskikohtaan (muissa ohjaimissa se on ilmeisesti hieman sivussa), joka takaa kallistelutarkkuuden. NEXUS käyttää smart translatoreissa ja tikuissaan 16-bittisyyttä (65 500 mahdollista datasijaintia), kun esimerkiksi Dual Sensen tikuissa käytetään 8-bittisyyttä (256 datasijaintia). Samat tikkusensorit kuin Xbox Elitessä, mutta XIM antaa mahdollisuuden syväkalibrointiin, joka on tietenkin vuosien vieriessä iso etu ihan mahdollista driftausta ajatellen.

Tuo gyro-moduulin sijoituspaikka onkin mielenkiintoinen tieto. Voisi kuvitella, että keskellä ohjainta oleva moduuli vähentää nappien painelusta aiheutuvaa heilumista tähtäyksessä. DualSensen liipasimella ampuessa tähtäin ”hölskyy” kuin lehmänmulkku suvituulessa, jos gyron deadzone on lähellä nollaa ja sensitivity korkealla. Hölskymistä on myös R1:llä ampuessa - etenkin naputusta vaativilla kertatuliaseilla - joten käytän Apexissa neliötä ampumiseen, mikä toimii hyvin, koska oikeaa tattia ei tarvitse gyrolla hirveästi hipelöidä ampuessa ja DualSensen face buttonien liikeradat ovat minimaalisen pienet.

 6 
 : 18.05.2022 08:38 
Aloittaja migge - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Olen nyt käyttänyt XIM NEXUS -ohjainta puolitoista kuukautta. Tyytyväisyysmittari huitelee sadassa prosentissa, vaikkei tämä edes ole vielä ohjaimen viimeinen olomuoto; alpha-testaajat kun kiusoittelevat XIMin foorumilla, että ohjain saa päivityksellä lähiaikoina uuden merkittävän ominaisuuden, joka tulee entisestään lisäämään sen hyödyllisyyttä peleissä.

Lainaus
There's also a new feature coming to NEXUS that's going to blow everything else out of the water, regardless of NEXUS' core Motion Aim and Smart Translator system (it'll work in every game).

Olen miettinyt, että mikä tämä voisi olla, mutta en oikeastaan keksi mitään. Flick Stick tuskin on mahdollinen tikkujen herkkyyksiä muuntamalla, se vaatii syvempää pääsyä pelin kontrolleihin. Tai näin ainakin luulen. Odotan mielenkiinnolla kuulevani tästä lisää!

NEXUS on myös käsissä mukava kuin mikä. Tattien tuntumakin on erinomainen, ehkä paras, mitä olen koskaan kokenut. Kuten aiemmin sanoin, ohjaimen hienous piilee älyominaisuuksissa, mutta on myös tärkeää että se istuu käsiin kuin hanskat. Jos XIM jossain vaiheessa päivittäisi ohjaimeen tuen Switchille, pelaisin tällä Splatoon 3:a mieluummin kuin NS:n Pro-ohjaimella – niin paljon tästä tykkään.

XIM on kyllä käyttänyt paljon harkintaa ja aikaa ensimmäiseen gyro-ohjaimeensa. Pienetkin yksityiskohdat on huomioitu: gyro-moduuli esimerkiksi on sijoitettu täsmälleen keskikohtaan (muissa ohjaimissa se on ilmeisesti hieman sivussa), joka takaa kallistelutarkkuuden. NEXUS käyttää smart translatoreissa ja tikuissaan 16-bittisyyttä (65 500 mahdollista datasijaintia), kun esimerkiksi Dual Sensen tikuissa käytetään 8-bittisyyttä (256 datasijaintia). Samat tikkusensorit kuin Xbox Elitessä, mutta XIM antaa mahdollisuuden syväkalibrointiin, joka on tietenkin vuosien vieriessä iso etu ihan mahdollista driftausta ajatellen.

Ohjaimen takanappeja ei ole miellyttävintä käyttää, en ole vielä tottunut niihin. Olen sijoittanut Apexissa takanappeihin mm. Cellit ja ensiapupakkaukset, mutta vielä 1,5kk jälkeenkään en käytä niitä takanappien kautta luonnollisesti. Ne eivät sovellu tässä ohjaimessa niinkään jatkuvaan käyttöön sijoituksen ja ergonomian puolesta, vaan enemmänkin hiilauksen kaltaisiin toimintoihin. Ainakaan minun sormisijoitteluni ei taivu käyttämään niitä jatkuvasti, minkä voi nähdä toki käyttäjästä riippuen suurenakin miinuksena, jos on esimerkiksi tottunut käyttämään muiden premium-ohjainten takaliipaisimia osana jatkuvaa pelaamista.

On vaan niin hienoa heittää esimerkiksi vanha Gears of War -levy Series X:ään, ladata appiin pelin gyro-profiili ja muutaman helpon herkkyyssäädön jälkeen pelata peliä hyväntuntuisella gyrolla, kuin se olisi aina ollut pelin natiivi ominaisuus. Parin vuoden takainen haaveuneni on todellisuutta, tässä ja nyt. Tyyris ohjain, mutta joka on – jos tietää mitä haluaa – helposti hintansa arvoinen.

 7 
 : 16.05.2022 21:55 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Kyllä mulla oli tallennus modi, mutta 90% ajasta tallensin aina sängyn vieressä koska jos sä oikeasti nukut tunnin päikkäreitä niin siitäkin tuli joku sairaus.
Jos olin pelannut vaikka jo 30 minsaa ja olin menossa johonkin sisälle niin silloinkin tuli jo välillä tehtyä tallennus sillä mulla se oli aina yleisin tilanne pelin kaatumiselle ja mä olisinkin menettänyt yhteensä tunteja tuon takia ellen olisi tallentanut.

 8 
 : 16.05.2022 11:52 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Fallout 4 on aika erilainen peli survival-vaikeusasteella! Kyse on jonkinlaisesta selviytymissimusta, jossa jokaista yhteenottoa joutuu ainakin alkupuolella suunnittelemaan ja miettimään "onko tämä todella fiksuin tapa?". Vesi, ruoka, antibiootit ja muut lääkkeet muuttuvat tärkeiksi eivätkä ne ole enää pelkkää turhaa painoa repunpohjilla. Kuumotusta luo myös se, että tallentaa voi vain nukkumisen yhteydessä. Tämän rajoituksen voi halutessaan kiertää modilla, mutta en tiedä... vapaa tallentaminen voisi syödä survivalista pohjaa siltä, että vaara on kokoajan läsnä, jos ei pysy valppaana. On toki melkoista menettää tunti pelaamista siksi, että miina yht'äkkiä räjähtää vieressä, mutta minkäs teet kun menit nuuskimaan tuntematonta rakennusta ilman huolellista tutkimista. Pelaamiseen täytyy suhtautua niin, että oikeasti samoilisi tällaisessa vaarallisessa maailmassa. Ja sekös nostaa tunnelmaa ruudun takana.

Muistan, miten räiskin ensimmäisellä pelikerralla ilmeenkään värähtämättä esimerkiksi "zombilauman" kumoon melkein paikallani seisten, mutta kun niitä lähtee survivalilla katras perään, niin tulee kiire kotiin katsomaan jäikö kahvipannu liedelle.  :) Vihut toki ottavat vastaan tällä vaikeusasteella myös paljon enemmän vahinkoa, joten yhteenotot ovat lyhyitä kun viholliset eivät ole luotisieniä. Tästä tykkään myös.

Peli on survivalilla hyvin erilainen kokemus kuin normaalilla vaikeusasteella. Jos en hermojani tyystin menetä, tällä tiellä myös jatkan. Ja jos menetän, modaan mieluummin tuon vapaan tallennuksen peliin kuin vaihdan survivalista tavalliseen pelityyliin.

Ja on muuten Series X:llä aiemmin linkkaamallani 4K/60fps/ultra textures -modilla hienon näköinen peli tänäkin päivänä. Ja 5/5 gyro-tähtäys Xim Nexuksella on tietenkin myös tässäkin pelissä huikea juttu!



 9 
 : 14.05.2022 18:31 
Aloittaja Scarf - Uusin viesti kirjoittanut Vin

On kyllä mainiota, miten halpaa varsinkin vanhempien pelien ostaminen Boxille on, vaikkei edes kikkailisi maa-alueiden kanssa.

Samasta syystä tykkään Steamista. Aina löytyy vanhoja pelejä mitä ei ole pelannut koskaan/aikoihin pikkurahalla.

Skyrim on ollut to do-listalla jo vuosia. Ehkä joskus tulee tartuttua.

 10 
 : 14.05.2022 18:11 
Aloittaja Scarf - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Vuosi on 2022, ja ostin juuri Skyrimin!  8) Tämä on kuitenkin laskujeni mukaan vasta neljäs (PS3, PS4, Switch, Series X) kerta, joten kohtuudessa on sentään vielä pysytty!

Tarkalleen ottaen, ostin Skyrimin ja Fallout 4:n, sillä löysin Enebasta bundlen, jossa on Xboxille Skyrimin uusi Anniversary Edition ja Fallout 4:n GOTY-versio. Maksoi 28 euroa, siis yhteensä. En voinut vastustaa, koska Skyrimissa tulee kaikki creation club -kontentti ja Fallout 4:stä olen aikoinaan pelannut vain peruspelin, enkä yhtään GOTY:n mukana tulevaa DLC:tä. Starfieldiäkin joutuu odottelemaan vielä varmaan ainakin vuoden verran, niin mikäs tässä on näitä ihania Bethesdan klassikoita taas tahkota.

Fallout 4:n Xbox-versioon saa muuten kytkettyä päälle 4K/60fps/PC Ultra textures -moodin 1 mb:n kokoisella modilla: https://www.youtube.com/watch?v=BrDEKLzM9Ho

Jos käyttää virallista ratkaisua ruudunpäivityksen boostaamiseen, resoluutio pysyy Series X:lläkin jostain syystä vain 1080p:ssä. Ehkä tuossa aiemmin mainitussa tavassa tulee jossain vaiheessa suorituskykyongelmia vastaan, mutta aion lähteä sillä ehdottomasti liikkeelle. Juuri muita modeja en pelin raskauttamiseksi asenna, mutta survival-pelimoodi tehnee kokemuksesta aikalailla tuoreen tuntuisen verrattuna aiempaan.

On kyllä mainiota, miten halpaa varsinkin vanhempien pelien ostaminen Boxille on, vaikkei edes kikkailisi maa-alueiden kanssa.

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Pelaajalauta 2007-2022
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines