Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 27.11.2021 02:01 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Kraidi
Itse kuulun niihin, joiden mielestä Silent Hill 3 on sarjansa paras osa. Se ja kakkonen toki kalpenevat kuumottavuudessaan ykköselle, mutta onhan kolmonen silti aika karu tapaus. On muuten myös ehdottomasti konsolinsa komeimpia pelejä; muistaakseni hahmomallinnukset ja -animaatiot olivat aikansa parhainta antia silloin joskus, kun muutkin kuin Capcom jaksoivat tehdä hyytäviä kauhupelejä.

 2 
 : 26.11.2021 23:56 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
Aloitin Silent Hill 3:sen mairea hymy kasvoillani. Kjeh kjeh, onpa hauska pelata nykyään näitä pelejä, jotka aiheuttivat valtaisaa housuunpaskomista aikoinaan! Eipä paljoa enää nykyään pelota tuommoiset 2000-luvun alun… MITÄ VITTUA?!

Kuulen aivan selvää töminää jostain yläkerrasta, kun menen yhteen ihan alussa olevaan safe roomiin. Aivan jäätävän kylmät väreet kulkevat pitkin kehoa. Minun piti useamman kerran putkeen triggeröidä tuo ääni uskoakseni, että se tulee tosiaan tästä pelistä, eikä yläkerran naapurista.

Aivan maagista äänisuunnittelua, joka luo tunnelmaa enemmän kuin mitkään raytracingit tai virkistystaajudet voisivat ikinä luoda. Suljin pelin ja pyyhin sen mairean hymyn kasvoiltani. Huhhuh.

 3 
 : 26.11.2021 14:21 
Aloittaja Scarf - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
Pitääpä testata. En aikoinaan saanut siltä RetroArch tyypiltä whitelistausta.

Edit: Hyvin toimii. Testailin jotain NES/SNES pelejä ja Gamecubeakin. Onkos Scarfilla jotain suositussäätöjä esim gamecube peleille?

EFB Scale niin korkealle kuin sen saa, ennen kuin peli/ääni alkaa lagaamaan. Audio Mixer Rate voi olla 48000. Max Anisotropyyn ei kannata koskea, koska korkeammat arvot saattavat rikkoa tekstuureita joissain peleissä Dolphin-ytimellä (PCSX2-ytimellä tuo Max Anisotropy toimii ilman ongelmia). GC/Wii-pelien Dolphin Wiki-sivu kannattaa tarkistaa, jos on jotain pelikohtaisia säätöjä joita kannattaa tehdä. Load Custom Textures päälle, jos haluaa HD-tekstuuripaketteja käyttää ja Internal Cheats Enabled päälle, jos haluaa 60fps -tai laajakuvakoodeja käyttää. Koodeja löytyy netistä ja ne heitetään FTP:llä kansioon LocalState > saves / User / GameSettings, nimeksi tulee pelin ID-koodi.ini, eli esim. Super Mario Sunshinen kohdalla GMSE01.ini. Tekstuuripaketit puolestaan menevät kansioon LocalState > saves / User > Load > Textures.

NES/SNES-peleissä kanattaa laittaa "Run-Ahead to Reduce Latency" päälle (1-3 framea pelistä riippuen), löytyy Quick Menun Latency-valikosta. "Snes9x - Current" on varmaan paras SNES-ydin, vähiten input lagia ja siihen saa esim. rumble-koodit päälle. Kivempi ampua esim. Megamaneissa, kun charge shotissa on rumble. "BSNES HD beta" -ytimellä voi pelata SNES-pelejä 480p:nä ja esim. Super Metroidia ja Super Mario Worldia laajakuvahackseilla. Run-Ahead-asetus pitää BSNES:issä laittaa päälle Quick Menun Options-valikosta, ei Latency-valikosta.

Fast-Forward (Toggle) kannattaa myös mapata esim. oikean tatin klikkaukseen (Settings > Input > Hotkeys), niin voi kelata kaikki turhat kohtaukset pois peleistä.

Shaderit ovat RetroArchin suola. Ne kannattaa päivittää Main Menu > Online Updater > Update Slang Shaders. Shaderit laitetaan päälle Quick Menun Shaders-valikosta (Load > shaders_slang). Yksi hyvä shader preset ylösskaalatuille GameCube/Wii-peleille on SMAA+FSR.slangp (slangp eli shader preset, jossa on yhdistelty useampaa shaderia). SMAA pehmentää reunoja ja FSR tarkentaa kuvaa. Shadereita voi muokata Shader Parameters -valikosta.

Alla muutama kuva Super Mario Galaxy 2:sta EFB Scale x6 -asetuksella, 4K-tekstuuripaketilla ja SMAA + FSR -shadereilla:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Tähtäyssysteemi kun vielä toimii DualSensen gyrolla, niin voilá! Harmi, etten ole keksinyt, miten noita lentelyosuuksia/tasapainottelutasoja pystyy pelaamaan, kun jostain syystä Wiimoten kallisteluja ei saa mapattua Xboxilla ohjaimen tattiin. Voi olla, että vaatii standalone-version Dolphinista.

Minusta tuntuu, että CRT-shadereiden graalin malja on nyt myös löytynyt. CRT Guest Advanced shader on varmaankin kaikenkattavin CRT-shaderi, joka on olemassa. Sillä saa kuvasta juuri sellaisen kuin haluaa. Löysin ko. shaderiin aivan taivaalliset säädöt, jotka saavat etenkin PS2-pelit eloon. Pimeässä huoneessa OLED:illa ja Black Frame Insertionilla katson jättimäistä kuvaputkea, en OLED:ia. *haistaa omaa pieruaan* Kyllä siinä analogisessa kuvassa vain on sitä jotain, ennen oli kaikki paremmin!

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Kyseisen shaderin saa tallentamalla alla olevan koodinpätkän muotoon "Nimi.slangp", esim "Parhauden kyyneleet.slangp" ja siirtämällä sen LocalState > shaders, ja lataamalla sen Quick Menu > Shaders > Load > "Parhauden kyyneleet.slangp". Slang Shadersit pitää olla myös päivitetty Online Updaterin kautta.

Lainaus
#reference "shaders_slang/presets/crt-guest-advanced-ntsc.slangp"
PR = "0.120000"
PG = "0.120000"
PB = "0.120000"
AS = "0.020000"
sat = "1.000000"
WP = "-20.000000"
pre_bb = "1.020000"
vigstr = "0.150000"
vigdef = "15.000000"
quality = "-1.000000"
ntsc_scale = "0.800000"
cust_fringing = "0.200000"
cust_artifacting = "0.200000"
SHARPEN = "2.000000"
CONTR = "0.250000"
DETAILS = "0.000000"
blendMode = "2.000000"
GAMMA_INPUT = "2.150000"
interm = "4.000000"
SIZEH = "50.000000"
SIGMA_H = "2.999999"
SIZEV = "50.000000"
SIGMA_V = "2.999999"
glow = "0.300000"
gamma_c = "1.300000"
brightboost = "1.000000"
brightboost1 = "1.225000"
gsl = "2.000000"
scans = "0.000000"
spike = "0.000000"
scangamma = "0.750001"
h_sharp = "1.400000"
s_sharp = "0.000000"
OS = "0.000000"
barspeed = "7.000000"
barintensity = "0.010000"
warpX = "0.030000"
warpY = "0.040000"
shadowMask = "7.000000"
maskstr = "0.500000"
mcut = "0.500000"
masksize = "2.000000"
mask_gamma = "5.000000"
mclip = "0.000000"
dctypex = "0.050000"
dctypey = "0.050000"
deconrr = "3.000000"
deconrb = "-3.000000"
deconrgy = "3.000000"
decons = "4.000000"
deconsmooth = "1.000000"
textures = "SamplerLUT1;SamplerLUT2;SamplerLUT3;SamplerLUT4"
SamplerLUT1 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/trinitron-lut.png"
SamplerLUT1_linear = "true"
SamplerLUT1_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT1_mipmap = "false"
SamplerLUT2 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/inv-trinitron-lut.png"
SamplerLUT2_linear = "true"
SamplerLUT2_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT2_mipmap = "false"
SamplerLUT3 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/nec-lut.png"
SamplerLUT3_linear = "true"
SamplerLUT3_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT3_mipmap = "false"
SamplerLUT4 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/ntsc-lut.png"
SamplerLUT4_linear = "true"
SamplerLUT4_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT4_mipmap = "false"

Shader Parameters -valikosta kannattaa vielä vähän pehmentää kuvaputken reunoja kohdassa "Border smoothness" laittamalla esim. arvon 250. "CRT Mask: 0:CGWG, 1-4:Lottes, 5-7:'Trinitron'" -asetuksen voi laittaa kohtaan 8, jos haluaa spoilereissa olevista kuvista 3rd Striken / Progearin kaltaisen superrealistisen kuvan, mutta mielestäni tuo seiska-asetus näyttää paremmalta isolla töllöllä.

 4 
 : 25.11.2021 22:06 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Fraeon
Haluuks joku tulla boostaan mut kullasta jonnekin oikealle rankille?  ;)

 5 
 : 25.11.2021 13:07 
Aloittaja migge - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
Pitääpä testata. En aikoinaan saanut siltä RetroArch tyypiltä whitelistausta.

Edit: Hyvin toimii. Testailin jotain NES/SNES pelejä ja Gamecubeakin. Onkos Scarfilla jotain suositussäätöjä esim gamecube peleille?

 6 
 : 25.11.2021 12:40 
Aloittaja migge - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
https://gamr13.github.io

Jos emulaattoreilla leikkiminen kiinnostaa, niin nyt noita saa asenneltua ilman minkäänlaista whitelist-systeemiä. Edge-selaimella vain ko. linkki auki ja ohjelmat lataukseen. Kun tuo whitelist-systeemi oli vielä olemassa, niin sitä kautta yli 10,000 käyttäjää on noita ohjelmia lataillut, eikä yhtäkään käyttäjää ole bannattu. Itse olen lataillut varmaan kymmeniä eri versioita RetroArchista pelkästään. Ohjelmat ovat myös Microsoftin virallisessa Storessa, joten on vaikea kuvitella, että käyttäjiä bannattaisiin. Emulaattorit eivät myöskään ole laittomia, vaikka toki rikkovatkin MS Storen käyttöehtoja. MS yleensä poistaa nuo sovellukset parin viikon välein, minkä jälkeen esim. RetroArch pitää ladata uudestaan, jos siihen haluaa tulevia päivityksiä. Vaikka MS poistaisi sovellukset kaupasta, ne eivät häviä mihinkään käyttäjän Xboxista.

Tiedostojen siirtelyyn tuo Durango FTP on hyvä softa, jolla voi tietokoneelta siirrellä biosit ym. Xboxille. Pelit kannattaa pitää ulkoisella kovalevyllä.

Tarkemmat asennusohjeet löytyy Discordista:

https://discord.gg/dominater01 > Guides > #retail-start-here

Dreamcast-emulaattori Flycastin kehittäjä aloitti myös eilen tekemään standalone-versiota Xboxille. RetroArchin Flycast-ydin ei tue DirectX 11:sta, joten Xboxilla käytetään ANGLE-käännöstä OpenGL:stä (jota Xbox ei siis tue natiivisti), minkä takia jotkin Dreamcast-pelit eivät toimi täydellisesti. Standalone-versio korjannee asian.

 7 
 : 25.11.2021 11:39 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Älkää nyt saatana tukeko näin paskoja remasterointeja.

San andreas tuli pelattua gamepassin kautta one x:lla eikä mulla siitä pahemmin valittamista ole.
Pari bugia tuli vastaan kuten se näkymätön silta jossain siellä metsässä, yhden tehtävän lopussa Ryder seisoi auton lavalla vaikka sen piti olla kyykyssä, mutta tuo korjaantui kun kävi maalauttamassa auton.
Sitten yhden välivideon aikana sattui satamaan kun tyypit oli autossa ja se sade oli myös siellä auton sisällä.
Hahmomallit ei pahemmin häirinneet kun en muutenkaan enää muistanut miltä ne alunperin näytti ja niihin tottui parin tunnin jälkeen.

Muuten peli näyttää aivan helvetisti paremmalta mitä aiemmat versiot ja myös pelattavuus on parempi. Jos tuosta olisin 20e maksanut niin olisin ollut ihan tyytyväinen.
GTA 3 ja vice city sitten ei pahemmin kiinnostakaan kun muistan niistä lähinnä pari vitun ärsyttävää tehtävää joten mitään nostalgisia muistoja niistä ei ole.

 8 
 : 25.11.2021 11:04 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
Älkää nyt saatana tukeko näin paskoja remasterointeja.

 9 
 : 25.11.2021 07:21 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
https://www.youtube.com/watch?v=R5v1rHrDbrs

Ensimmäinen patch julkaisupäivityksen jälkeen on parantanut NS-versiota roimasti, etenkin kolmosta. Ovat varmaan ensisijaisesti työskennelleet sen kanssa. Juuri handheld-moodiin on tärkeää saada parannuksia, koska se erottaa pelin muista versioista.

Mutta nyt voi ilmeisesti hypätä ainakin GTA III:n puikkoihin Switchilläkin näkemättä painajaisia. Fyysisen julkaisu lähestyy, joten tämä on tärkeää tietää.

SwitchUP on muuten hyvä kanava, jos haluaa saada tietoa NS-versioiden päivityksistä. Julkaisevat säännöllisesti videoita patchatuista peleistä. Näyttivät hyvin mm. miten paljon Apex Legendsin Switch-versio on kohentunut sitten maaliskuisen julkaisun.

 10 
 : 24.11.2021 08:10 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut MasterTK
2D-tyylinen ei todellakaan olisi ongelma, mutta kun visuaalinen tyyli on suoraan Sakurain perseestä revitty. Lisäksi täynnä kaikenlaisia bugeja, joten kannattaa ottaa auto-save pois päältä, ettei peli lukitse sinua ansaan. On se kyllä suunnaton sääli miten pohjamudissa Pokemon ryömii tällä hetkellä. Koko sarja pitäisi saada asap parempiin käsiin, joilla on vielä kunnianhimoa, osaamista ja yritystä jäljellä. Tuo tuleva Arceuskin näyttää niin kusiselta viritykseltä.

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines