Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 63
Tulostusversio
Aihe: Viimeksi nähtyjä elokuvia  (Luettu 482646 kertaa)
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #150 : 16.11.2007 12:17 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Pah. Minusta 300 on esimerkki leffa jolloin pitäisi vain nauttia elokuvan visuaalisesta puolesta ja suhtautua muuhun avoimesti. Jos elokuvaa alkaa oikein miettimään niin sehän on karsea. 5-10min niin näytetään lapsien ruumiita rotkossa ja selitetään kuinka valitaan "parhaat" heikkojen joukosta jo ennen kuin osaa tehdä muuta kuin parkua ja syödä. Ja onhan tietysti vielä ne rupiset pierut sielä kukkulalla jotka pyytävät kauniita ja nuoria naisia "ennustamaan" ja sitten lopuksi pidetäänkin mies porukassa hiukan hauskaa naisen kustannuksella.

Ja leffassahan lentää veri kuin teurastamolla. Loppu osa elokuvasta on pelkkää tappoa ja elämän halventamista. "Toivon sinulle pitkää elämää" on pahin loukkaus minkä "hyvis" voi sanoa petturille ja mies ei ole mies jos ei osaa taistella. Urheus on kiva, mutta pidemmälti turhaa. Tosin kuolema taistellen on vapautus jota joka soturi toivoo enemmän kuin että pääsisi hengissä kotiin. Ja tätä taitaa toivoa soturin vaimokin.

Ja tämä siis oli kuvaus "hyvisten" luonteesta.

Mutta kun katsoo elokuvaa oikealla tavalla huomaa kuinka upea se oikeasti on. Se on visuaalisesti mahtava. Väkivalta on ollut alkuajoista asti ihmisten viihdyke, ja kun se sitten tehdään vielä noin upeasti, väkisin loksahtaa leuka alas.
Elokuvastahan voi vääntää vaikka mitä yhteiskunnallisia arvioita ja ihmetellä raakuutta ja maailman pahuutta. Mutta minä keskityin lähinnä siihen kuinka helvetin hieno elokuva oli visuaalisesti. Ja nautin elokuvasta paljon. Odotan jo että saisin tuplalevyn käsiini niin näkisin kuinka leffa on tehty. Ehkä pukki tuo.

Ja tämä on niitä elokuvia jotka on pakko nähdä teatterissa. Joiden takia käydään elokuvissa eikä vuokrata ja katsota sohvalta sitä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #151 : 16.11.2007 12:26 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Nimenomaan oikealla tavalla tuota pitää katsoa. En ymmärrä kun ihmiset alkavat kitistä päähenkilöiden kyseenalaisesta moraalista ja elämäntavoista. Ei niihin ole aina pakko pystyäkkään samaistumaan. 300 on satiiri älyttömästä sodan ja miehisyyden ihannoinnista. Sitä tulee katsoa etäältä, niin sanotusti kolmantena osapuolena.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #152 : 16.11.2007 12:39 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili No voi kyynel, koittakaa nyt pojat skarpata. Ei minulla ainakaan ollut nyt tässä pointtina se että moraalittomuuksia ei saa näkyä televisiossa koska ne korruptoivat nuorisomme pienet mielet. Sen sijaan esitin hieman ironisessa sävyssä, (ehkä liian hienovaraisesti että olisitte sen havainneet) että tässä on se "ongelma" että näin visuaalista ja alkukantaisiin tunteisiin vetoavaa elokuvaa ei voi katsoa sikäli "oikein/väärin", että se herättää tuntemuksia ja ajatuksia vaikka niitä ei varsinaisesti kutsuisi. Siis vaikka katsoisit leffaa ilman pienintäkään aikomusta nautiskella kerrankin kunnon teurastuksesta, niin siinä vaan käy niin.

« Viimeksi muokattu: 16.11.2007 13:24 kirjoittanut Tuulisti »
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #153 : 16.11.2007 12:59 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili En kohdista tätä kehenkään täältä, mutta minulla on aina ollut tunne, että nämä kaikenlaiset elokuvafanaatikot ja muut kriitikot ovat maailman elitistisintä porukkaa heti hifistelijä homojen jälkeen.

Vaikuttaa että ne eivät osaa nauttia enää lähes mistään leffoista ja kaikesta löytyy hirveästi valittamista. Aina jokin asia on liian epärealistista, sitä samaa mitä ennenkin, tylsää, eipä paljon naurattanut, turhia henkilöhahmoja, juoni katkeilee jne.

En tiedä olenko ainoa, mutta en oikeasti pysty lukemaan leffa-arvosteluja ollenkaan, kun niistä tulee vaan hulluksi. Itse olen aina pyrkinyt olemaan erillään siitä kunnon "pro"-katsojien maailmasta, jossa 99% leffoista on paskaa, tai suuria pettymyksiä ja kaikkea analysoidaan viimeiseen saakka. Rehellisesti sanoen voin sanoa itse tykkäänäni lähes kaikenlaisista leffoista ensimmäisellä katselukerralla ja jos on oikein hyvä, niin katson vielä uusiksikin joskus. Oli kyseessä sitä perusteurastusta, kauhua, komediaa, tai vaikka joku perkeleen teinihömppäpaska. Oikealla asenteella lähes kaikki leffat tuntuvat katseltavilta, ilman sen suurempia itkunaiheita.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #154 : 16.11.2007 13:09 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
300 on satiiri älyttömästä sodan ja miehisyyden ihannoinnista.
Oho, en mä sitä kyllä noin tajunnut. Elokuva, tekijät, näyttelijät, Frank Miller (jolla taitaa kyllä vakavasti puhuen olla kuppi astetta pahemmin nurin) ja ennen kaikkea katsojat ovat kyllä mielestäni vaikuttaneet niin totisilta että sinne on sitten mennyt hook, line ja sinker.
N
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #155 : 16.11.2007 13:19 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili IMDB lukijat antavat 300 arvosanaksi 8.0/10 joten mielestäni kyseessä on todellakin yliarvostettua. Sanokaat mitä sanotte, pysyn omassa kannassani loppuun asti.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #156 : 16.11.2007 13:29 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
IMDB lukijat antavat 300 arvosanaksi 8.0/10 joten mielestäni kyseessä on todellakin yliarvostettua. Sanokaat mitä sanotte, pysyn omassa kannassani loppuun asti.

Kuitenkin tulet jokin kaunis päivä ovelleni polvistuen: -"OIIIIH, MINÄ MYÖNNÄN, ETTÄ TEIN VIRHEEN. MINÄ MYÖNNÄN SEN TÄSSÄ JA NYT! ANTAISIN VAIKKA TOISEN MUNANI, TAI SÖISIN OMAA PASKAANI, KUTEN R. LIPPONEN AIKOINAAN, JOS VIELÄ PYSTYISIN PERUMAAN SANANI."



« Viimeksi muokattu: 16.11.2007 13:37 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #157 : 16.11.2007 18:10 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Mutta kun katsoo elokuvaa oikealla tavalla huomaa kuinka upea se oikeasti on. Se on visuaalisesti mahtava. Väkivalta on ollut alkuajoista asti ihmisten viihdyke, ja kun se sitten tehdään vielä noin upeasti, väkisin loksahtaa leuka alas.
Tuo olikin ainoa, mistä elokuvassa pidin. Sen taustamaisemat oli hienosti tehty (koko rainahan on tehty muuten bluescreenin edessä) ja värimaailma oli upea. Mutta siihen se sitten jäikin. Kaikki oikeasti hyvät kohtaukset oli laitettu traileriin, eikä elokuvasta löytynyt mitään uutta siihen nähden. Ja oikeasti, kaikki mitä Leonidas karjui sai minussa aikaan suuren sisäisen naurukohtauksen. Missään välissä en pystynyt ottamaan karjua tosissani, kuten en mitään muutakaan. Naureskelin teatterissa aika paljon, koska pätkä oli surkuhupaisa. Visuaalisesti kyllä hieno, mutta sillä oli yritetty peittää huono sisältö.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #158 : 16.11.2007 19:00 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili
Rehellisesti sanoen voin sanoa itse tykkäänäni lähes kaikenlaisista leffoista ensimmäisellä katselukerralla ja jos on oikein hyvä, niin katson vielä uusiksikin joskus. Oli kyseessä sitä perusteurastusta, kauhua, komediaa, tai vaikka joku perkeleen teinihömppäpaska. Oikealla asenteella lähes kaikki leffat tuntuvat katseltavilta, ilman sen suurempia itkunaiheita.

Valmistaudu katsomaan huomenna Gigli Neloselta klo 21.00.
Nice beaver!
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #159 : 16.11.2007 21:19 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
En kohdista tätä kehenkään täältä, mutta minulla on aina ollut tunne, että nämä kaikenlaiset elokuvafanaatikot ja muut kriitikot ovat maailman elitistisintä porukkaa heti hifistelijä homojen jälkeen.

Vaikuttaa että ne eivät osaa nauttia enää lähes mistään leffoista ja kaikesta löytyy hirveästi valittamista. Aina jokin asia on liian epärealistista, sitä samaa mitä ennenkin, tylsää, eipä paljon naurattanut, turhia henkilöhahmoja, juoni katkeilee jne.

En tiedä olenko ainoa, mutta en oikeasti pysty lukemaan leffa-arvosteluja ollenkaan, kun niistä tulee vaan hulluksi. Itse olen aina pyrkinyt olemaan erillään siitä kunnon "pro"-katsojien maailmasta, jossa 99% leffoista on paskaa, tai suuria pettymyksiä ja kaikkea analysoidaan viimeiseen saakka. Rehellisesti sanoen voin sanoa itse tykkäänäni lähes kaikenlaisista leffoista ensimmäisellä katselukerralla ja jos on oikein hyvä, niin katson vielä uusiksikin joskus. Oli kyseessä sitä perusteurastusta, kauhua, komediaa, tai vaikka joku perkeleen teinihömppäpaska. Oikealla asenteella lähes kaikki leffat tuntuvat katseltavilta, ilman sen suurempia itkunaiheita.

Heh, ihan samalla tavalla niitä leffoja voi katsoa, kuin pelata vaikka pelejä. Itseäni ei ainakaan kiinnosta katsoa jotain ripulipaskavitunpaskaaperseestäpaskaa, jos se on tasoltaan yhtä kuraripulipillupaskaaripulia. Paskaa. Homokyrpäpillu.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #160 : 16.11.2007 21:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
En kohdista tätä kehenkään täältä, mutta minulla on aina ollut tunne, että nämä kaikenlaiset elokuvafanaatikot ja muut kriitikot ovat maailman elitistisintä porukkaa heti hifistelijä homojen jälkeen.

Vaikuttaa että ne eivät osaa nauttia enää lähes mistään leffoista ja kaikesta löytyy hirveästi valittamista. Aina jokin asia on liian epärealistista, sitä samaa mitä ennenkin, tylsää, eipä paljon naurattanut, turhia henkilöhahmoja, juoni katkeilee jne.

En tiedä olenko ainoa, mutta en oikeasti pysty lukemaan leffa-arvosteluja ollenkaan, kun niistä tulee vaan hulluksi. Itse olen aina pyrkinyt olemaan erillään siitä kunnon "pro"-katsojien maailmasta, jossa 99% leffoista on paskaa, tai suuria pettymyksiä ja kaikkea analysoidaan viimeiseen saakka. Rehellisesti sanoen voin sanoa itse tykkäänäni lähes kaikenlaisista leffoista ensimmäisellä katselukerralla ja jos on oikein hyvä, niin katson vielä uusiksikin joskus. Oli kyseessä sitä perusteurastusta, kauhua, komediaa, tai vaikka joku perkeleen teinihömppäpaska. Oikealla asenteella lähes kaikki leffat tuntuvat katseltavilta, ilman sen suurempia itkunaiheita.

Heh, ihan samalla tavalla niitä leffoja voi katsoa, kuin pelata vaikka pelejä. Itseäni ei ainakaan kiinnosta katsoa jotain ripulipaskavitunpaskaaperseestäpaskaa, jos se on tasoltaan yhtä kuraripulipillupaskaaripulia. Paskaa. Homokyrpäpillu.

 :lol:



Kriitikontapainen ja sunnuntai-katselija, molemmat voivat nauttia samasta elokuvasta samassa määrin. Siis niin, että itse leffan pyöriessä nämä saavat siitä suurinpiirtein samat fiilikset ja tunteet molemmat.

Mutta sitten, elokuvan jälkeen.  Kriitikontapaisen pääkopassa alkaa surraamaan erilaiset vertaukset ja mietintämyssy; oliko se oikeasti hyvä, sopivatko näyttelijät rooleihinsa, miten kuvaus oli onnistunut ja niin edelleen.  Sunnuntaikatselija poistuu teatterista kaverinsa kanssa tuopilliselle ja heittää parit kommentit tyyliin "oli se makee ku Alex ampui kiväärillä Patrickia munille", "joo, niin oli".

Tämä on yleistys ja ei suoraan toimiva teoria, mutta epäilen että tässä on paljonkin totuutta.


www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #161 : 17.11.2007 01:05 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Televisiosta ei tullut tänään mitään, joten menin videovuokraamoon. Death Proofia ei ollut, enkä löytänyt kakkosvaihtoehtoani Broken Flowers, joten otin Lost in Translationin.

Elokuva on hyvä. Jostain mystisestä syystä mä pidän elokuvista joissa ei tapahdu mitään, kuten maanmainiossa 25th Hourissa. Nauroin katketakseni "revi mun sukkahousuni"-kohdassa. Elokuvasta tulee hyvälle mielelle, vaikka se onkin katkeransuloinen. Leffassa myös soitettiin Peachesia, mistä varaukseton piste.

Suntory time!
N
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #162 : 17.11.2007 12:16 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kriitikontapainen ja sunnuntai-katselija, molemmat voivat nauttia samasta elokuvasta samassa määrin. Siis niin, että itse leffan pyöriessä nämä saavat siitä suurinpiirtein samat fiilikset ja tunteet molemmat.

Mutta sitten, elokuvan jälkeen.  Kriitikontapaisen pääkopassa alkaa surraamaan erilaiset vertaukset ja mietintämyssy; oliko se oikeasti hyvä, sopivatko näyttelijät rooleihinsa, miten kuvaus oli onnistunut ja niin edelleen.  Sunnuntaikatselija poistuu teatterista kaverinsa kanssa tuopilliselle ja heittää parit kommentit tyyliin "oli se makee ku Alex ampui kiväärillä Patrickia munille", "joo, niin oli".

Tämä on yleistys ja ei suoraan toimiva teoria, mutta epäilen että tässä on paljonkin totuutta.
Et ainakaan minun kohdallan et voisi olla enempää väärässä. On suorastaan luokkaavaa, tyypillisen sunnuntaikatselijan itselleen selittelevää ajattelua, että elokuvista syvällisemmin ja analyyttisemmin kiinnostuneet oikeasti ovat yleensä siellä teatterissa ihan fiiliksissa, mutta leffan jälkeen he väkisin vetävät yrmyn naamalleen ja pilaavat oman ja muiden ilon ajattelemalla kriittisesti. Ja sitten vielä kehtaavat puhua siitä, perkeles.

Kyllä se on ihan aitoa tuskaa, myötähäpeää ja kärsimystä jos leffassa joutuu katsomaan jotain todella noloa tekelettä. Onneksi näin surkeaan tilanteeseen harvoin joutuu. Paljon useammin sunnuntaikriitikkona vain haluaisi tuoda mielipiteensä esiin rakentavalla tavalla, pohtia miten sama elokuva (tai muu teos) olisi saatu paremmaksi tai vielä paremmaksi. Tämä ei kuitenkaan muille sunnuntai-ihmisille käy: se on negatiivista ajattelua ja marinaa, ja kaikki on juuri hyvin niin kuin kaikki on. Maailma on valmis, mitään ei pidä eikä saa parantaa. Perkeles.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #163 : 17.11.2007 12:36 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Heh, ihan samalla tavalla niitä leffoja voi katsoa, kuin pelata vaikka pelejä. Itseäni ei ainakaan kiinnosta katsoa jotain ripulipaskavitunpaskaaperseestäpaskaa, jos se on tasoltaan yhtä kuraripulipillupaskaaripulia. Paskaa. Homokyrpäpillu.

Voin sanoa, etten ole kertaakaan foorumipostausta lukiessani revennyt yhtä pahasti. Nauroin pari minuuttia putkeen lattialla kierien. :lol:
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #164 : 17.11.2007 13:15 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili Jos 300 olisi elokuva, joka pitäisi ottaa vastaan ilman mitään ajattelua ja keskittyä pelkästään mätkimiseen ja huitomiseen, niin silloin siinä olisi ollut pelkästään huitomista ja mätkimistä.

Olen katsellut kasan Jim Jarmuschin elokuvia (ja tulen katsomaan lisääkin, kiitos Kino Into-paikan Teemalla) ja luulen, että jos Jarmusch tekisi elokuvan yhdessä Wes Andersonin kanssa, niin saattaisin räjähtää sen mahtavuudesta. Kummatkin ohjaajat käyttävät hahmojaan, kameraa, musiikkia ja kuvauspaikkojaan niin käsittämättömän tarkasti ja omalla tyylillään. . . Tälläistä elokuvien pitää olla.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #165 : 17.11.2007 14:40 »
Atskuli The Corps is mother, the Corps is father. Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 1 Profiili Purskahdin itkuun haukkumisistanne 300 kohtaan. Sillä kyseessähän on vuoden paras elokuva.

Elokuvista voidaan olla montaa mieltä. On pelottavia, jännittäviä, arvoituksellisia ja monenmallisia rainoja. Jos viihdyttävyystasoa lasketaan, 300 hipoo kattoa. Kyseessä on niin maan perkeleen kovaa mättöä ja huutoa, että oksat pois. Sitä leffaa katsellessa ei saa pysähtyä miettimään "öhm öhm, spartan aikaisessa kreikassa hopliittisotilaiden falangimuodostelma ei taistellut tuollaisilla polyesterikeihäillä öhm öhm" vaan nauttia Leonidaksen öljynvärisistä muskeleista ja kuvitella itsensä taistelukentälle saatananmoisen keihään kanssa mätkimään typeriä persialaisia. Leffan ensikertaa nähdessäni, testosteronipyrähdys elimistössäni oli niin helvetin suuri, että elokuvasta ei voinut olla pitämättä. Se antaa hyvänolon tunteen vielä kuukausiksi eteenpäin. Ja se on oikeastikin melko, ellei todella lähellä, oikeaa historiallista tapahtumaa, kuten eräät asiantuntijat ovat pohtineen, kuitenkin pienillä peikoilla höystettynä, joka tekee siitä suurenmoisen, kulttuurillisen elämyksen! 300 ei todellakaan ole pelkkää mätkettä, IT'S A STORY WHERE FEW STOOD AGAINST MANY. Siinä on vitunmoiset lavastukset, loistava näyttely ja parhaat hahmot. Poikansa kuolemaa manaava sotilas on runsaasti vaikuttavampaa kuin Casablanca potenssiin viis miltsiä.

En siis todellakaan ymmärrä teitä naurettavia sössöttäjiä, jotka haukutte tätä vuoden elokuvaa. Menkää kotiinen nyyhkyttämään paskaleffojenne kanssa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #166 : 17.11.2007 17:18 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili Olkoot 300 vaikka kuinka munakas elokuva, on kaikki hyvät itämaiset mätöt munakkaampia kuin se. Kyllä minäkin Kolmesatasen seurassa viihdyin ja oikein hyvinkin, mutta kun sitä mättöä on tarjolla niin paljon hienompaakin. Ei lihaksikkaampaa tai öljyisempää, mutta hienompaa.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #167 : 17.11.2007 19:54 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kyseessä on niin maan perkeleen kovaa mättöä ja huutoa, että oksat pois. --nauttia Leonidaksen öljynvärisistä muskeleista ja kuvitella itsensä taistelukentälle saatananmoisen keihään kanssa mätkimään typeriä persialaisia.
-- testosteronipyrähdys elimistössäni oli niin helvetin suuri, että elokuvasta ei voinut olla pitämättä. Se antaa hyvänolon tunteen vielä kuukausiksi eteenpäin. Ja se on oikeastikin melko, ellei todella lähellä, oikeaa historiallista tapahtumaa, kuten eräät asiantuntijat ovat pohtineen, kuitenkin pienillä peikoilla höystettynä, joka tekee siitä suurenmoisen, kulttuurillisen elämyksen! 300 ei todellakaan ole pelkkää mätkettä, IT'S A STORY WHERE FEW STOOD AGAINST MANY. Siinä on vitunmoiset lavastukset, loistava näyttely ja parhaat hahmot.

En siis todellakaan ymmärrä teitä naurettavia sössöttäjiä, jotka haukutte tätä vuoden elokuvaa. Menkää kotiinen nyyhkyttämään paskaleffojenne kanssa.
Oho, luulin ensin että tää oli jotain huumoria mutta olet ilmeisesti tosissasi. On nimittäin aikamoista fallosta koko teksti.
Älä käsitä väärin, mä pidin kolmestasadasta; en odottanut juuri mitään, koska elokuva tuli mulle ihan puun takaa. En mä silti pysty vakavalla naamalla sanomaan että näyttely olisi ollut loistavaa (huutamista naama punaisena, irvistelyä) tai hahmot jotenkin erityisen hyviä (ei niistä tollaisessa elokuvassa voi saada kovin syviä.)

Vuoden elokuva? Ei.

Itämäiset mätöt = vitun huonoja.
N
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #168 : 17.11.2007 20:21 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili

Jokaisella on tietenkin oma mielipiteensä. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa 300 paljasta öljyttyä miehen yläkroppaa huitomassa miekoilla ja keihäillä tummaihoisia persialaisia ja überimmortaleja (kyllä, sen yhden hirviön nimi on Über Immortal :rollaus:) samalla kun kotikaupungissa sievä nainen johtaa vastarintaa. Visuaalisesti leffa oli ihan mainio, mutta juoni oli typerä ja ennalta-arvattava, näyttelijäsuoritukset olivat todella huonoja, hahmot typeriä, iskulauseet kehnoja ja trailerista löytyi kaikki merkittävä. Loppu oli vielä todella siirappinen ja jätti todella vähän mietinnän varaa. Jatko-osa lienee selvästi tulossa. Todella huono, eikä vedonnut minuun yhtään.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #169 : 17.11.2007 20:38 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Huhhuh, onneksi omat fiilikset leffoista on enemmän Master TK:n kaltaiset. Melkein leffa kuin leffa menee oikealla asenteella katsottuna. Olisi suht ankeaa katsoa 150 leffaa ja voivotella, kun 148 niistä oli armottomia pettymyksiä ja sairasta pökälepaskaskeidaa. En mä itse asiassa siinä tapauksessa kattoisi leffoja lainkaan.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #170 : 17.11.2007 22:38 »
Atskuli The Corps is mother, the Corps is father. Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 1 Profiili Ensinnäkään, en puhunut juonesta mitään. Naissivurooli oli perseestä. Ja toiseksi on täysin absurdi väite, että näyttelijätyö olisi ollut huonoa, koska siinä oli "paljon huutamista". Tietysti tarkoitin, että se vähäinen näyttelykin oli hyvin toteutettua. Vai tuliko sinulla jossain kohdassa olo, että olisit ennemminkin kuvauspaikalla kuin Thermopylain solassa? Kuten viisas kuolemanavatarilla varustettu Melfice toteaa nerokkuudessaan, "ei tuollaisessa elokuvassa hahmoista voi saada syviä", joka pitää täysin paikkansa. Tämä pinnalliseen hahmojenluontiin ei käytetty aikaa, vaan ruvettiin heti pelaamaan kovilla panoksilla, ja hahmojen persoonat luotiin korkeintaan dialoginpätkällä.

"näyttelijäsuoritukset olivat todella huonoja, hahmot typeriä, iskulauseet kehnoja"

Iskulauseet kehnoja. Tuo on surullisin väite, mitä olen koskaan kuullut. Väitätkö, että THIS IS SPARTAAA, DINE IN HELL ovat KEHNOJA ISKULAUSEITA? Mikä olisi VOINUT olla tähän elokuvaan parempaa? Vai väitätkö, että itse elokuvan KONSEPTI oli pielessä? Pah, tehdä nyt elokuva historiallisesta taistelusta? Who the fuck does THAT?! Olisiko ollut kenties parempi, että oltaisiin puolet elokuvasta kuvattu Leonidaksen ja hänen vaimonsa suhteen romahtamista tämän sodan, kaaoksen keskellä, ja kuinka Leonidas lopussa ymmärtää, että rakkaus voittaa mitkä tahansa esteet.

Joten siis, elokuva voi olla hyvä, vaikka se on pinnallinen, hahmoton ja suurilta osin pelkkää mättöä. Yksi lajinsa parhaita, ellei paras. Ja haluaisin todellakin kuulla, mistä animetyttö Sarkoni on löytänyt hienompaa mättöä? Kenties jokin tosi cool New Yorkiin sijoittuva ammuskeluelokuva?
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #171 : 17.11.2007 23:04 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ensinnäkään, en puhunut juonesta mitään. Naissivurooli oli perseestä. Ja toiseksi on täysin absurdi väite, että näyttelijätyö olisi ollut huonoa, koska siinä oli "paljon huutamista". Tietysti tarkoitin, että se vähäinen näyttelykin oli hyvin toteutettua. Vai tuliko sinulla jossain kohdassa olo, että olisit ennemminkin kuvauspaikalla kuin Thermopylain solassa? Kuten viisas kuolemanavatarilla varustettu Melfice toteaa nerokkuudessaan, "ei tuollaisessa elokuvassa hahmoista voi saada syviä", joka pitää täysin paikkansa. Tämä pinnalliseen hahmojenluontiin ei käytetty aikaa, vaan ruvettiin heti pelaamaan kovilla panoksilla, ja hahmojen persoonat luotiin korkeintaan dialoginpätkällä.
Minulla oli koko ajan olo, että olen teatterissa. Eipä tuo minusta kovinkaan hyvin sotaa kuvannut, kun aina hypittiin ihmeellisesti. Minä pidän siitä, että hahmoihin panostetaan ja ne ovat persoonallisia. On täysin typerää pitää 300:sta samanlaisesta hahmosta, jotka kaikki karjuvat. Vau, onpa persoonallisia jätkiä.

Lainaus
Iskulauseet kehnoja. Tuo on surullisin väite, mitä olen koskaan kuullut. Väitätkö, että THIS IS SPARTAAA, DINE IN HELL ovat KEHNOJA ISKULAUSEITA? Mikä olisi VOINUT olla tähän elokuvaan parempaa? Vai väitätkö, että itse elokuvan KONSEPTI oli pielessä? Pah, tehdä nyt elokuva historiallisesta taistelusta? Who the fuck does THAT?! Olisiko ollut kenties parempi, että oltaisiin puolet elokuvasta kuvattu Leonidaksen ja hänen vaimonsa suhteen romahtamista tämän sodan, kaaoksen keskellä, ja kuinka Leonidas lopussa ymmärtää, että rakkaus voittaa mitkä tahansa esteet.
Väitän, että mainitsemasi iskulauseet olivat kehnoja. Ne ovat enemmänkin surkuhupaisia, jonka vuoksi niistä on tullut internet-meemejä (ja hei kamoon, spartalaiset uskoivat Hadekseen eivätkä Helvettiin :rollaus:).

Ja en nyt sano, että elokuvan olisi pitänyt olla tuollainen kliseekökkö, kuten ehdotit.

Lainaus
Joten siis, elokuva voi olla hyvä, vaikka se on pinnallinen, hahmoton ja suurilta osin pelkkää mättöä. Yksi lajinsa parhaita, ellei paras.
Minä pidän enemmän elokuvista, jotka ovat jollain tapaa erikoisia ja koskettavia. Toki 300:n ulkoasu oli hieno, mutta silti siitä puuttui se "ahaa"-elämys.

Mikä eniten elokuvassa ärsytti oli se, että se oli ihan liian jenkkileffa. Koko ajan yritettiin jotain liikaa, missä epäonnistuttiin. Amerikkalaisissa elokuvissa on juuri se ongelma, että niissä mennään lähes aina yli, kun niistä yritetään tehdä mahdollisimman mahtipontisia tai "upeita".
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #172 : 17.11.2007 23:09 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili Huhuh.. :lol:

Joten siis, elokuva voi olla hyvä, vaikka se on pinnallinen, hahmoton ja suurilta osin pelkkää mättöä. Yksi lajinsa parhaita, ellei paras. Ja haluaisin todellakin kuulla, mistä animetyttö Sarkoni on löytänyt hienompaa mättöä? Kenties jokin tosi cool New Yorkiin sijoittuva ammuskeluelokuva?

Mätöllä tarkoitan ihan mättöä, ihan nyrkeillä tai vaikka kapuloilla, en tuliaseilla. Ne pyssyttelyt vasta paskoja ovat. Sana "hieno" on mahdollista käsittää monella tavalla. 300 on audiovisuaalisesti hieno, mutta mätössä itsessään ei ole mitään muuta hienoa. Se on pinnallista. Onhan tämä tietysti vähän hifistelyä, mutta kyllä se 300:n mäiskintä oli aika sitä ja minä haluan jotain vähän muutakin. Tätä muuta löytyy vaikka niinkin helvetin vanhasta leffasta, kuin Enter the Dragon. Ja vaikka Fist of Legend. Ja kyllä, joka ikisessä itämaisessa mätössä on vähintään yhtä paska juoni, yhtä paskat hahmot etc, kuin kolmesatasessa, mutta minä tykkään niistä enemmän. Mielipidekysymys, that's about it. Haa! :o
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #173 : 17.11.2007 23:28 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
Väitän, että mainitsemasi iskulauseet olivat kehnoja. Ne ovat enemmänkin surkuhupaisia, jonka vuoksi niistä on tullut internet-meemejä (ja hei kamoon, spartalaiset uskoivat Hadekseen eivätkä Helvettiin :rollaus:).
Jos ihan tarkkoja ollaan niin siellä ei myöskään puhuttu englantia.

Tuleehan Amerikasta nykyään paljon hyviäkin elokuvia. Mä en itse kestä Bollywood-elokuvia tai jotain korea-japani-meininkejä ja kaikkein vähiten animea, mutta en mä silti lähde dumaamaan niiden elokuvateollisuutta äärimmäisen paskaksi, koska välillä siellä tehdään sellaistakin herkkua kuin Oldboy. Liian harvoin, tietysti. Suomessakin tehdään nykyään hyvää elokuvaa.
N
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #174 : 18.11.2007 00:04 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tuleehan Amerikasta nykyään paljon hyviäkin elokuvia. Mä en itse kestä Bollywood-elokuvia tai jotain korea-japani-meininkejä ja kaikkein vähiten animea, mutta en mä silti lähde dumaamaan niiden elokuvateollisuutta äärimmäisen paskaksi, koska välillä siellä tehdään sellaistakin herkkua kuin Oldboy. Liian harvoin, tietysti. Suomessakin tehdään nykyään hyvää elokuvaa.
Tietenkin Jenkkilästä tulee hyviäkin elokuvia, mutta ihan liian harvoin minun mielestäni. Siksi siis sanoin, että siellä on valitettavasti tapana yrittää ympätä elokuviin kaikkea mahdollista. Hieman sama juttu Suomessa. Täkäläisissä leffoissa on mielestäni ongelmana se, että jokainen yrittää olla toista coolimpi. Kaikissa on kuitenkin kaikki samat asiat, mitä muissakin, eikä suurin piirtein mistään puutu nykyaikaisen suomalaisen elokuvan kliseitä: seksi, viina, muut päihteet, kiroilu ja väkivalta on nykyään 98 %:ssa suomalaisista elokuvista ja vain sen takia, että ne ovat "paheita" ja niin ollen viileitä ja kovia lisäyksiä. Suomalaisia elokuvia vaivaa siis sama, mikä vaivaa amerikkalaisia: kaikki mahdollinen pitää ympätä elokuvaan, jotta se voittaa toiset ja vaikuttaa upealta. Ehkäpä juuri tästä syystä pidän Jadesoturia tämän vuosituhannen alun parhaimpana suomalaisena elokuvana. Sitä ei sentään oltu tehty sillä asenteella, että tehdäänpä nyt kova leffa, jossa kiroillaan, ryypätään ja käydään huorissa. Ei, se oli tehty tarinan ollessa etusijalla.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #175 : 18.11.2007 00:19 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Äideistä parhain on paras suomalainen leffa. Tosin Jadesoturia en ole vieläkään nähnyt..
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #176 : 18.11.2007 00:57 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Ahaa, sä siis käsität suomalaiseksi elokuvatuotannoksi vain sen minkä näet mediassa; Ganes, Varekset, Pahat Pojat, Matti ja mitä näitä muita Selin-tuotantoja on. Enkä mä halua nyt olla mikään taidekahvilaelitisti joka diggailee pelkästään indiedogmaa, mutta siis viime aikojen hyvää suomalaistahan ovat Saippuaprinssi, Tyttö sinä olet tähti, Paha maa, Nousukausi ja viimeisimpänä näkemäni Musta Jää, jolle voin jo tässä vaiheessa taata ainakin kaksi jussipatsasta.
N
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #177 : 18.11.2007 03:28 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
Ahaa, sä siis käsität suomalaiseksi elokuvatuotannoksi vain sen minkä näet mediassa; Ganes, Varekset, Pahat Pojat, Matti ja mitä näitä muita Selin-tuotantoja on.
Sori, ei ole näin. Esimerkiksi mainitsemasi Pahan maan olen minäkin nähnyt ja ihan sitä samaa sontaa sekin oli. Ehkä hieman parempi, mutta kyllä siitäkin ne kaikki kliseet löytyivät.

Nousukauden tahtoisin nähdä, mutta ihan vain siksi, että asun noin kilometrin päässä tapahtumapaikasta, Helsingin Jakomäestä.
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #178 : 18.11.2007 10:08 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili  :lol: Kolmestanen tosimies elokuva, hahmot loistavia, näyttely parasta...... NOOOOOOOOOT!

Atskuli taitaa olla tuollainen nettibodari joka ei oo sinne salille uskaltautunu viel menemää, ku pitää animetyttöjäkin kiusata. Lättyys tänää :|
tallennettu
Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia « Vastaus #179 : 18.11.2007 10:42 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili

Ihmettelen miksi edes menit katsomaan 300-elokuvan. Se kun on tehty sarjakuvan pohjalta, ja päällimmäinen ajatus oli saada kuvat elämään. Puheistasi päätellen et pidä tälläisistä elokuvista. On aivan totta että 300 ei kuvannut todellisuutta, sotaa realistisesti tai omannut mitään sen syvempää kuin "this is SPARTA!" huudahduksia. Mutta jos nyt katsoo elokuvan lähtökohtia ja tekijöitä, en usko että sillä oli tarkoituskaan olla mitään muuta. Joten kyse ei ole siitä että elokuva olisi erityisen huono, se on vain väärä genre sinulle.
En minäkään jaksa katsoa elokuvaa Ylpeys ja ennakkoluulo, ja se mitä siitä vähän katsoin oli vain tylsyyttä. Mutta on se varmaan genressään ok tai hyvä. Minä en vain pidä genrestä.

Ja mitä suomalaisiin elokuviin tulee, on lievää yleistystä että kaikissa niissä olisi päihteitä, kiroilua ja seksiä. Samoin kuin että jenkeistä tulisi vain "rymistelyä". Erityisesti viime aikoina suomielokuva on monipuolistunut todella paljon.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 63
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines