Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 18 19 20 21 22 [23]
Tulostusversio
Aihe: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju  (Luettu 124355 kertaa)
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #660 : 09.12.2021 10:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 650 Basaaripisteet: 0 Profiili Jos olisin pari vuotta sitten tiennyt sen, minkä nyt tiedän mClassicista, olisin varmaan tilannut sen jenkeistä saman tien. Addiktoivaa testailla eri Switch-pelejä ja nähdä miten laite vaikuttaa niihin. Shin Megami Tensei V:kin näyttää 1440p:nä erinomaiselta, vaikka se onkin 850-900p:n resoluution peli (jätin siis Switchin antamaan mClassicille 1080p:tä).

https://www.pelaajalauta.fi/files/40/smtv_mclassic.jpg

Tämän art stylen kanssa mClassicin prosessointi toimii kuin unelma. Pelistä tulee "pehmeämpi" reunoiltaan, mutta silti kuitenkin resoluutiossa terävämpi. Valikot näyttävät upeilta ja veitsenteräviltä. Laite osaa myös värikorjata kuvan, mutta kuitenkin niin, ettei se pilaa alkuperäistä visiota tai fiilistä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #661 : 09.12.2021 12:56 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 834 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Jos olisin pari vuotta sitten tiennyt sen, minkä nyt tiedän mClassicista, olisin varmaan tilannut sen jenkeistä saman tien. Addiktoivaa testailla eri Switch-pelejä ja nähdä miten laite vaikuttaa niihin. Shin Megami Tensei V:kin näyttää 1440p:nä erinomaiselta, vaikka se onkin 850-900p:n resoluution peli (jätin siis Switchin antamaan mClassicille 1080p:tä).

https://www.pelaajalauta.fi/files/40/smtv_mclassic.jpg

Tämän art stylen kanssa mClassicin prosessointi toimii kuin unelma. Pelistä tulee "pehmeämpi" reunoiltaan, mutta silti kuitenkin resoluutiossa terävämpi. Valikot näyttävät upeilta ja veitsenteräviltä. Laite osaa myös värikorjata kuvan, mutta kuitenkin niin, ettei se pilaa alkuperäistä visiota tai fiilistä.

Pitäisi saada vertailukuvia. Ei nuo muuten oikein avaudu Switchittömille.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #662 : 09.12.2021 13:16 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 650 Basaaripisteet: 0 Profiili Eroja on aika vaikea taltioida ainakin minun laitteillani koko komeudessaan. Youtubesta löytyy paljon videomateriaalia ja vertailuja, mutta niissäkin huomaa, että videon pakkaus vaikuttaa lopputulokseen paljon. Yritän kuitenkin viikonloppuna saada pientä vertailua aikaan parin pelin kanssa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #663 : 18.12.2021 15:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 650 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.pelaajalauta.fi/files/40/mclassic_smg.png

Tässä Super Mario Galaxysta otettu kuvavertailu, joka kertoo yleisesti ottaen aika hyvin, mitä mClassic tekee kuvalle (vasemmalla siis normaali HDMI-lähtö, oikealla mClassic päällä).

Myös tämä Persona 5 Scamble-video on varsinkin 4K-laatuisena hyvä. Pelin graafinen tyyli tuo mClassicin vahvuudet hyvin esiin: https://www.youtube.com/watch?v=OV40OgrBxpQ

Olen vieläkin aika fiiliksissä tästä donglesta, ja pelannut viime päivinä normaalia enemmän dockedina ja 1440p-monitorilla. Esimerkiksi Super Mario Galaxy (ja monet muut 1080p-pelit) näyttää lähestulkoon siltä, että sitä emuloitaisiin natiivisti 1440p-resolla. Ero ei ole mitään "yö ja päivä" luokkaa, mutta kuitenkin niin suuri, että sen huomaa helposti, varsinkin jos ottaa donglen pois päältä käytettyään sitä jonkun aikaa.

2D-pelien kanssa tämä ei kyllä skulaa. Tai no, osittain varmaan makuasia, mutta en vain tykkää siitä "rasvaisesta" lookista, mikä pikseleihin tulee. Rakastan veitsenterävää pikseligrafiikkaa. Myös 3D-peleissä on niitä, jotka soveltuvat laitteelle muita paremmin. Esimerkiksi Borderlandsin ja Personan kaltaiset, sarjakuvamaiset pelit, joiden hahmoissa on käytettyä selkeitä ääriviivoja. Jossain Orissa taas on vaikeampaa huomata eroja.



www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #664 : 19.12.2021 16:09 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 730 Basaaripisteet: 6 Profiili Kyllähän tuon eron huomaa selvästi. Ainakin tuon Persona-videon perusteella. Ero oikestaan vielä suurempi kuin odotin. Pitänee miettiä, jaksaisko hommata laitteen itsellekin.

Tuli tuossa hommattua Switchin Oled-versio. Kaikkialla lopussa, mutta tottakai Kajaanin Citymarketissa oli hyllyssä useita ja vieläpä pienessä alessa muiden pelituotteiden kanssa, joten lankesin ostamaan... Nyt tässä taloudessa on yhteensä viisi Nintendo Switchiä. Alkaa riittämään. :P
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #665 : 28.12.2021 18:16 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 930 Basaaripisteet: 3 Profiili
https://www.youtube.com/watch?v=Vid8lIXmZwE&t=401s

Joyconien driftailu muuten loppui tuolla korjauksella. Ohjaimen hieman kuluessa syntyy jokin kosketushäiriö. Jokin osa ei enää pääse koskemaan toiseen osaan. Siihen on yksinkertainen korjaus. About käyntikortin paksuinen ja postimerkin kokoinen pahvinpala sinne sisälle, ni johan toimii. Korjauksessa kesti viisi minuuttia. Hyvin helppoa itsekin tehdä se.

Onneksi näin. Käsikonsolimoodissa pelaaminen oli jo toivotonta driftailun vuoksi, enkä todellakaan ole ostamassa niin kalliita uusia joyconeja, kun ei ollut varmuutta, etteikö vika uusiutuisi.
Mahtavaa! Pitääpä kokeilla tätä. Mulla on yksi vasemman käden joycon, joka viettää vähän väliä vasemmalle. Maahantuojan tarjoama asiakaspalvelu huoltoasioissa oli sen verran nihkeätä, etten lähettänyt ohjainta huoltoon, vaikka olin valmis maksamaan siitä.
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #666 : 30.01.2022 17:29 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 650 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.verkkokauppa.com/fi/product/81573/rgdhs/Hori-Horipad-peliohjain-Switch

Kävin hakemassa tämän Horin uuden Horipad Plussan eilen verkkiksestä. Kyseessä on siis uusi gyro-ohjain, jonka tarkoitus on tuoda gyro-tähtäys myös niihin peleihin, jotka eivät sitä natiivisti tue. Ohjain siis käyttää oikean analogitatin liikkeitä tähän.

Ensivaikutelmat ohjaimesta ovat kuitenkin ristiriitaiset.

Jos pelissä analogiohjaus on toteutettu kankeasti, heijastuu se myös gyro-kontrolleihin, kun tätä ohjainta käyttää. Otetaan esimerkiksi Resident Evil 4, jonka Switch-versioon Capcom ei rikollisesti ole vieläkään saanut päivitettyä natiivia gyroa. Se tuntuu uskomattomalta 5:n ja 6:n hyvin toteutetun gyron jälkeen.

Horipad+:lla Ressa 4:ää en kuitenkaan pysty pelaamaan. Gyrolla tähtääminen on niin kankeaa, että edes ohjaimen eri tiloja ja herkkyyksiä kokeilemalla en pysty olemaan sillä tarkempi kuin analogitikulla, joka syö koko toiminnon idean. Tästä tulee ihan mieleen PS3:n ensimmäiset gyro-kokeilut. Kankeaa kuin rautakanki.

Mitä enemmän pelin kontrolleja pystyy kustomoimaan ja saamaan "raa'aksi", alkaa Horipad+ toimia sitä paremmin. Esimerkiksi Apexissa se tuntuu jo aika hyvältä, vaikka ei olekaan millään niin hyvä kuin natiivi gyro. Se viimeinen herkkyys ja tarkkuus jää puuttumaan.

Bioshockeissa ohjain toimi välttävästi, ehkä juuri ja juuri sillä tavalla, että sitä haluaa käyttää mieluummin kuin analogiohjausta. Näissäkin tosin tähtäys on varsin kiikkerää ja etenee ikäänkuin "gridissä", eikä portaattoman sulavasti, niin kuin gyron kuuluisi toimia. Bioshock 3:ssa on trilogiasta parhaat kontrollit ja jälleen huomasi, että ohjaimesta tuli siinä käyttökelpoisempi kuin Bio ykkösessä ja kakkosessa.

Switchillä ei onneksi ole enää jäljellä kovin paljoa räiskintäpelejä, joista uupuvat gyro-kontrollit. Horipad+ ei ainakaan tässä muodossa vaikuta kokonaan pelastavan tilannetta niiden osalta, joista se vielä puuttuu. Ohjaimen säätömahdollisuudet ovat hyvät (gyron herkkyydelle löytyy eri tiloja samoin kuin sille, millä akselilla se toimii (roll vai yaw), tuntuma on myös miellyttävä, vaikkakin muovisempi ja halvemman oloinen kuin esimerkiksi virallisessa pro-ohjaimessa. Puitteet ovat siis kunnossa.


« Viimeksi muokattu: 30.01.2022 20:17 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #667 : 16.02.2022 12:14 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 650 Basaaripisteet: 0 Profiili Mielenkiintoista: Switch Sports -demosta on jo saatu selville, että peli käyttää ilmeisesti AMD:n FidelityFX Super Resolutionia: https://twitter.com/OatmealDome/status/1493827237031948290

Ehkä Nintendo käyttää myös muissa tulevissa peleissään tätä, ainakin niissä peleissä, jotka eivät pyöri natiivisti 1080p-resoluutiolla. Tuohan se sliipatumman kuvanlaadun ja olisi kiva ratkaisu tässä välissä, kun uutta tehokkaampaa rautaa saatetaan joutua odottamaan pari, kolmekin vuotta vielä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #668 : 01.03.2022 12:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 650 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.nintendo.com/whatsnew/detail/2022/missions-and-rewards-added-to-nintendo-switch-online/

Tämä on ihan siisti uusi juttu, vähän kuin Nipan oma saavutus-systeemi. Tässä voi siis joka viikko vaihtuvia haasteita suorittamalla ansaita pisteitä, joilla sitten pystyy avaamaan käyttöönsä esimerkiksi eri grafiikkoja, joista voi kasata oman käyttöjäikonin. Avattavat teematkin vaihtuvat säännöllisesti, nyt on kierrossa Mario Odysseyn ja Animal Crossingin grafiikoita.

Toivottavasti tulevaisuudessa lisäisivät tähän myös käyttöjärjestelmän taustavärit ja teemat.

Tässä on potentaalia laajentua täysiveriseksi Nipan saavutus-systeemiksi. Olisi siistiä saada joka viikko esimerkiksi NSO:n retropeleihin uusia tehtäviä, ja suoritusilmoitukset niistä voisi tietenkin vielä integroida käyttöjärjestelmään.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #669 : 08.03.2022 09:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 650 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.youtube.com/watch?v=PaC5RbGAeVo

Jatkaakseni aiemmin täällä linkkaamaani WulffDenin Switch OLED burn in -testin raportointia: kuvaan on ilmestynyt haamujälkiä 3600 tunnin jälkeen.

Kertauksena:  tässä on ollut sama näkymä ruudulla 5kk putkeen näytön maksimikirkkaudella, joka päivä 24/7.

Leikitelläänpä: jos tavallinen ihminen pelaisi joka ikinen päivä samaa peliä samoilla UI-elementeillä vaikka kolme tuntia päivässä, kuvaan ilmestyisi ehkä jälkiä burn inistä reilun kolmen vuoden jälkeen. Harva kuitenkaan pitää kirkkautta kokoajan täysillä, se ostaa tietenkin lisäaikaa.

Vaihtelevalla kontentilla Switch OLEDista pettää tämän testin perusteella ensin jokin muu komponentti kuin näyttö ehtii palamaan kiinni.


« Viimeksi muokattu: 08.03.2022 10:39 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #670 : 09.03.2022 23:28 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 526 Basaaripisteet: 2 Profiili Kyllästyin miettimään miettimään koska NS+/PRO/2 tulee, niin pistin viikko sitten keskiviikkona Switch OLEDin tilaukseen (Telia.fi 369€) ja illalla lueskelin teemaan liittyen kuinka Nvidialta vuoti NS2:n specsit. Maanantaina sain laitteen sitten käsiini, kun olin päivällä aikaisemmin katsonut raportteja että NS2:ssa on Orin. Ei sillä sinänsä väliä, ajoitus vaan oli universumin osalta jälleen täydellinen. Viimeseen asti yrittää pistää näpeille.

Itse laite on outo sekoitus pettymystä, hämmästystä ja ylättäviä uusia mielenkiinnon kohteita. Hämmästyksen toi kuinka mukavan oloinen se on käsiin. Oletin että se tuntuu kolholta tai oudolta tms. mutta hämmästys oli suuri kun ajattelin kuinka mukava sitä oli käyttää kannettavana. Iso ruutu tekee aika paljon, koska pieneltä ruudulta tuli tihrusteltua hiukan aina ja silloin selkä ja hartiat kääntyi kuin Quasimodolla. Tämän kanssa voi olla aika rennossa asennossa. Eikä laite ole kuitenkaan liian iso tai painava. Kova saavutus, pakko myöntää.

Pettymyksen toi tekninen suorituskyky perustoiminnoissa. Valikot nykii lähes ensi sekunnista ja jos selailet vähänkään tottuneemmin, käyttöliittymä yksinkertaisesti lagaa. Ihan niin kuin Wiissä ja WiiU:ssa. Voisin jopa sanoa että menee jo melkein taidon puolelle että käyttöliittymästä ei vain saa sujuvan toimivaa. En oikein ymmärrä mikä Nintendolla hankaa vastaan tässä, mutta jokin siellä jarruttaa pahasti.

Kirbyn demo ja Haven on ollu testauksessa ensimmäisimpänä ja itse pelaaminen on kyllä aivan erilaista kuin konsolin valikoissa meno. Ei valitettavaa. Konsoli sopii todella hyvin käteen peli tilanteessakin. Ainoa miinus tuli että Kirbyssa meinasi välillä painaa rZ:n pohjaan vahingossa, mikä oli erikoista. Alkaa sormet(kin) kangistumaan.

Erikoisen uutena tapana tuli yhtäkkinen kiinnostus indie pelejä kohtaan. NS on todellakin täydellinen alusta näille. Itseä ei ole oikein ikinä kiinnostanut pelata näitä isolta ruudulta, koska siellä saa paremman kokemuksen eeppisestä menosta. Mutta pikku ruutu,... sopii täydellisesti. Siksi tuli Havenkin hommattua samantien kun oli alessa ja tuntui mielenkiintoiselta.

Loppuarviona.... ymmärrän Epin hehkutusta hiukan enemmän nyt. Ei ne Mario Kartin lisäradat tai ainaiset suorat Remaket saa vieläkään kuolaa valumaan, mutta ymmärrän nyt indie pelien ja kannettavuuden vetovoiman hiukan paremmin. Saa nyt nähdä pistänkö tätä 65":n telkkuun kiinni kuinka (mancave on muutenkin "kasassa" tällähetkellä niin en oikein edes saa sitä kiinni siihen), kun houkuttelee testata enemmän näyttöä, mutta toistaiseksi hektisen aikataulujen vuoksi testailen varmaan ensi päivät/viikon kannettavana.


« Viimeksi muokattu: 10.03.2022 00:35 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju « Vastaus #671 : 13.03.2022 16:41 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 730 Basaaripisteet: 6 Profiili F-Zero X tuli viimein pelattavaksi N64-sovellukseen. Oikeastaan se ainoa syy miksi sorruin koko palvelun maksamiseen, sillä X kannettavassa muodossa olisi ollut parhautta, mutta pitihän se arvata että suoraan persereikäänhän se oli vedetty.  :lol:

Alkuperäisen X:n ruudunpäivitys on tiukimmissakin tilanteissa timanttisen täydellinen 60fps, mutta tässä paskapökäleessä takkuilee koko ajan jopa time trial -modessa, jossa ei ole cpu-kuskeja aiheuttamassa kaaosta. Eikä siinä vielä kaikki - ihan täynnä kaikenlaisia visuaalisia sekoiluja. Käytännössä peli on tällaisessa tilassa täysin pelikelvoton. Ei pienintäkään toivoa pystyä ajamaan kunnollisia aikoja, kun peli pätkii tai pyörii keskimäärin varmaan jossain 40fps hujakoilla. Alkuperäisellä Wii:lläkin toimi paljon paremmin.

Eikö Nintendo osaa enää tehdä yhtään asiaa kunnolla tai huolella valmiiksi? Kaikki aina pitkin poikin reisiä.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 18 19 20 21 22 [23]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2022
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines