Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 8 9 10 11 12 [13] 14 15
Tulostusversio
Aihe: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy?  (Luettu 157804 kertaa)
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #360 : 05.05.2021 21:02 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili JayeizH kirjoitti hyvin työttömyysrahoista ja veroilmoituksen täyttämättä jättämisestä. Itse meinasin myös, mutta lopulta tulin tulokseen etteivät he pahuuttaan retostelleet hyväosaisuudellaan. Eivät vaan olleet pohtineet asiaa tarkemmin. Itse kun on köyhistä oloista ja tietää millaista on kun sairastuu vakavasti ja henki lähtee, niin on jo nuoresta pitäen pyrkinyt varmistamaan sen, että on sitten sitä baksia jos osuu huono arpa kohdalle. Rahalla ei tietenkään kaikkea voi pelastaa, mutta todennäköisyydet on varakkaiden puolella. Eikä tarvitse edes mennä näin synkkiin vesiin, kuten JayeizH totesi on se varallisuuus nimenomaan sitä vitutusta lieventävä seikka. On mukava kun ei tarvitse kaupassa katsoa mitä ostaa tai pohtia voiko osallistua reissuihin ja tekemisiin. Varallisuus tuo myös vapautta, voit nostaa pomolle keskisormen pystyyn ja ottaa Saskamaisen 6kk loman. Tein itse saman joskus nuorempana kun ei tippunut kesälomaa tarpeeksi, loman jälkeen soitin pomolle ja kysyin pääsenkö takaisin töihin, pääsin ja sain ylennyksen kaupanpäälle. Nykyisellä tahdilla pääsen 20 vuotta keskiverto suomalaista aikaisemmin eläkkeelle, se on 20 vuotta vapautta enemmän kuin keskiverto ihminen saa elämällään. Ei tietenkään ole pakko lopettaa hommia silloinkaan, mutta ainakin on se mahdollisuus ettei kukaan pakota sua heräämään herätyskellon pirinään. Tietenkin voit kuolla vaikka huomenna, eikä sitä pidä Roope Ankkana vetää 24/7, mutta sopiva balanssi sen yolottelun ja sijoittamisen välillä.

Lapselle säästämisestä lyhyesti, rahastot toimii hyvin. Laittaa sinne sen summan mille on valmis heittämään hyvästit, lapsi kumminkin 18 vuotiaana vetää sen Ibizalla sileäksi. Sitten jättää osan omiin sijoituksiin ja tukee sieltä lasta jos tuen tarvetta ilmenee. Itse en ole ikinä penniäkään saanut mistään ja opintotuetkin maksoin isolta osin takaisin, mutta elämä onkin ollut aika helvetin kovaa 16h työpäivineen parhaimmillaan kahta työtä tehden. Eli mieluimin ostaa omista varoista lapselle huonekaluja, makselee vuokria (nämä on lahjaverovapaita tukia) ja lahjoittaa sen 5000e / 3v sitten tulevaisuudessa, näin voi kontrolloida miten varoja käytetään ja tukea silloin kun tukea tarvitsee. Summa on muuten 5000e/henkilö/3vuotta, eli mikäli molemmat vanhemmat on elossa + isovanhemmat molemmilta, niin summahan on jo 30 000e/3v mitä voi lahjoitella.

laitetaan vielä disclaimer, että ottakaa itse lahjaverorajoista selvää, nehän muuttuu aina sen perusteella kuka milloinkin maata hallitsee  ;D




« Viimeksi muokattu: 05.05.2021 21:08 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #361 : 05.05.2021 22:05 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Tukien nostamatta jättämisen olen linjannut niin että jos haluaa pitää lomaa ns muuten vaan niin silloin en nostele tukia. Aikanaan tuli toimittua näin reissuvuosien aikana. Omalla rahalla saa laiskotella niin paljon kuin haluaa.

Sitten jos kyseessä on oikeasti vaikkapa työttömyys  jota ei ole suunniteltu niin silloin haen tuet normaaliin tapaan. Kovin montaa kertaa ei ole onneksi tarvinnut.


Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #362 : 06.05.2021 10:00 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Mikä ihmeen lahjavero? Säästätte ihan lasten nimiin. Ymmärsin nyt niin, että avaisitte omiin nimiin vaikka rahastosalkun, jonka lahjoitatte aikanaan lapselle. Sekin on ihan mahdollista, jos teette lahjoitukset osissa kolmen vuoden välein juuri alle lahjaverorajan.

Itsellä ei vielä oo muksuja, mutta jos/kun niitä siunaantuu, säästän ihan suoraan heidän nimiin ainakin rahastoihin. Ehkä osakesäästötilit siihen kylkeen. Aina on riski, ettei muksu osaa rahoja käyttää, mutta onhan siinä aikaa yrittää kasvattaa vastuulliseksi rahan kanssa. Tai sitten tosiaan säästätte omiin nimiin ja aikanaan lahjoittelette juuri alle lahjaverorajan kolmen vuoden välein. Jos näyttää siltä, että rahat menee viinaan ja naisiin, niin rahahanat kiinni.

Aah niitä aikoja kun päätökset ja valinnat kakaroiden kanssa tuntui yksinkertaisilta ja itsestäänselviltä :) Muistan kun mietin että kakarat eivät välttämättä edes tarvitse tilejä ennen 10v ikää, koska kaikki menee indeksiin tai valkkailen niille itse osakkeita. Nythän oikea totuus, sen tekosyyn takana että en tiedä mitä tekisin, on se että en vain löydä aikaa ja energiaa edes osaketilien perustamiseen. Kun kakarat vihdoin nukkuu ja nurkat siivottu, eikä ole päivätöitä jonossa, sitä vain mieluummin pistää pelit tulille tai katsoo jotain jo katsottua hyväksi havaittua sarjaa.

Pointtina vielä, kaikki asiat on teoriassa niin helppoja.


Työttömyysrahojen hakematta jättäminen taas tuntuu lyhyt katseisin kultalusikka kakaran ajatukselta. Siitä paistaa "Kaikki järjestyy itsellään" ajatus joka on ehkä typerin ajatus mitä kukaan voi sanoa.

Kultalusikoita taitaa olla täällä koko laudan väki kerta Suomessa eletään. Eli kyllä nappiin osui.
No siis, tämä teoriahan johtuu juuri siitä valtion tuesta.

Vähän vielä avaan tätä elämänfilosofiaa. Siitä lähtien kun olen töissä käynyt on rahaa kertynyt talteen paljon enemmän kuin saan kulutettua. Ajatus jostain matkustelusta, asunnon tai auton omistamisesta lähinnä ahdistaa. Jossain vaiheessa totesin vaan että pelkkä tilillä olevan numeron kasvatteleminen on ihan tyhjää hommaa jos näköpiirissä ei ole kirjaimellisesti mitään mihin sitä rahaa kuluttaisi. Totesin että vaihtoehdot on joko hyväntekeväisyys tai sitten voin tehdä elämästäni vielä mukavampaa kaikin mahdollisin tavoin mitä vain rahalla saa. Tukien ja vähennysten hakematta jättäminen on näistä *molempia* joten aika no-brainer.

Tietysti jos jossain vaiheessa rahakasa alkaisi pienentyä merkittävästi niin sitten mietittäisiin asiaa uudestaan. Tällä hetkellä fakta vaan on se että jokaista kuukautta kohden jonka teen töitä saan kahden kuukauden normaaliin elämiseen tarvittavan rahasumman tilille.

Ja vaikka TK tuolla vähän jo vitsaili niin olen ihan normaali keskituloinen (edit: näemmä jopa alle) eikä minulla mitään omaisuutta ole mistään muutenkaan.
Joo eihän siinä sinänsä mitään väärää ole jos näin selviää tai näkee byrokratian hankalaksi. Typerää se on silti (mielestäni), mutta ei se aina tarkoita sitä että se väärin olisi.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #363 : 06.05.2021 19:40 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Aah niitä aikoja kun päätökset ja valinnat kakaroiden kanssa tuntui yksinkertaisilta ja itsestäänselviltä :) Muistan kun mietin että kakarat eivät välttämättä edes tarvitse tilejä ennen 10v ikää, koska kaikki menee indeksiin tai valkkailen niille itse osakkeita. Nythän oikea totuus, sen tekosyyn takana että en tiedä mitä tekisin, on se että en vain löydä aikaa ja energiaa edes osaketilien perustamiseen. Kun kakarat vihdoin nukkuu ja nurkat siivottu, eikä ole päivätöitä jonossa, sitä vain mieluummin pistää pelit tulille tai katsoo jotain jo katsottua hyväksi havaittua sarjaa.

Pointtina vielä, kaikki asiat on teoriassa niin helppoja.

Niin, totta kai mun on täältä "helppo huudella", kun en oikeasti tiedä, mitä se lapsiarki on. Olen pankissa töissä, niin tiedän kuitenkin sen, että kyllä vanhemmat on päivittäin meihin yhteydessä ja avaavat lapsille rahastosalkkuja yms. Jostain he sen ajan löytävät.

Broidin 2kk vanhalle skidille ollaan tässä lähiviikkoina avaamassa asiakkuutta pankkiin ja siihen kaveriksi rahastosalkku. Siinä on skidillä kyllä aika puolellaan, kun noin ajoissa aloittavat.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #364 : 06.05.2021 22:13 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili
Broidin 2kk vanhalle skidille ollaan tässä lähiviikkoina avaamassa asiakkuutta pankkiin ja siihen kaveriksi rahastosalkku. Siinä on skidillä kyllä aika puolellaan, kun noin ajoissa aloittavat.
Tämä oli kyllä hieno veto. Näinhän se olisi pitänyt tehdä. Mutta en ollut itsekkään vielä siinä vaiheessa astunut sijoituksien ihmeelliseen maailmaan, niin ajatusten toteutus oli "katson ensin kuinka homma toimii omilla rahoilla" asteella. Ja siinä tuli viivästystä perinteisen "mulla ei ole siihen tarpeeksi rahaa", mikä olikin sinänsä totta, ei niillä sijoituksilla olisi mitään oikeasti saanut. Mutta siinä vaiheessa pointtina olisikin käytännössä ollut homman oppiminen ja sen tietyn asenteen saaminen. Mutta eihän sitä silloin tajunnut.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #365 : 07.05.2021 00:26 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Nordnettiin laitettiin uusi salkku mun tillle. Sinne sitten säästetään muksuille. Jaetaan sitten tarpeen mukaan lahjaveron rajojen kanssa. Viime vuonna lyötiin heidän kaikki säästöt osakkeisiin ja rahastoihin. Joku 70% on noussut siitä, mutta dogecoin olisi ollut parempi sijoitus :D
Play-Asia
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #366 : 04.08.2021 12:55 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Pakko kyllä ihmetellä edelleen tuon Qt Groupin menoa. Markkina-arvo 2,9 miljardia euroa (!) kun ilmoitetuissa ennusteissa 2021 liikevaihto olisi max 114,5 miljoonaa euroa :lol: Onhan tuotto luvut kovat, 2021 tulos on Qt:n arvioissa reilu 17 miljoonaa. Mutta että P/E olisi edes 15, se vaatisi yli 190milj. euron tulosta. Joka tarkoittaisi samalla tuotto suhteella yli 1,26 miljardin liikevaihtoa. Ei sillä että olisin ennenkää osunut näissä ihmettelyissä tai arvioissa edes lähelle oikein :lol: Mutta hurjat on kasvuodotukset. Just nyt ei ole pelimerkkejä itse laittaa tähän mitään, mutta voisi ostaa ihan sen takia että näkisi kestääkö hype jopa meikäläisen kosketuksen :lol:
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #367 : 27.10.2021 10:34 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Cryptomiehillä taas mukavat päivät. BTC ja ETH näyttää olevan aika huipulla ja ne jotka hoksasivat ostaa SHIBAINUA n. kuukausi sitten ovat saaneet kovat voitot. Itse ostin ihan liian vähän, mutta onneksi viikko sitten laitoin hieman lisää. Sen lisäksi hoksasin Binancen Earn osion, johon laitoin cryptot jauhamaan lisää rahaa. Pitää kohta kotiuttaa Nordnetistä ja laittaa lisää taas cyrptoihin.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #368 : 27.10.2021 11:38 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Katsoin tuota Binancea tarkemmin ja olin jo hyppäämässä kyytiin, mutta jotenkin se tuntuu todella monimutkaiselta tapaukselta. Sitten vielä päälle että pitäisi lähetellä henkkareiden kuvia jonnekkin, niin aloin hieman epäilemään koko juttua. Onko porukka lähetelly skannauksia? Tosin voi olla että pitäisi ottaa vain kunnon yöunet niin aukeaisi paremmin kuinka saan siirrettyä edes euroja sinne.

Suomen verotuskin on muuten kryptoja ajatellen naurettavaa paskaa. Joudut maksamaan jopa ostoksista pääomatuloveroa. Eli jos ajatellaan että heität 5t€ kryptoihin ja summan arvo nousee 40t€:n ja ostat sillä auton. Maksat sen jälkeen vielä 35t€:sta 34% veroja. Jos kuitenkin menetät tuon 5t€ kun valuutta menee roskiin, sitä ei voi vähentää verotuksessa. Mielelläni maksan veroja palkasta jne. mutta tälläset tapaukset pistää aina uskon koville.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #369 : 27.10.2021 11:47 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Kaikki Binancet tyyppiset palvelut vaatii henkkarit. En tiedä minkä maan lakiin (EU?) se perustuu, mutta joku pykälä velvoittaa niitä varmistamaan. Joo veroja menee tietty kun tulee voittoja, mutta samapa tuo kunhan tuo 10k€ alkupääoma on kasvanut 200 000€.

Edit: 24h aikana BTC tippunut jo $4000 ja muutkin laskussa. Kohta on taas aika ostella lisää.


« Viimeksi muokattu: 27.10.2021 13:31 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #370 : 27.10.2021 15:34 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Edit: 24h aikana BTC tippunut jo $4000 ja muutkin laskussa. Kohta on taas aika ostella lisää.

Oli helppo pikainen shortti. Kannattaa katsella futuurien puolelta funding rate -lukemia. Ollut jo monta päivää ihan sairaan paljon positiivisen puolella ja itse käytän sitä jatkuvasti Bitcoinin liikkeiden ennakoimiseen. Käytännössä 95% varmuudella tulee notkahdus, jolla saadaan ylikorkeilla vivutuksilla olevia treidaajia pois pelistä, mikäli eri kolikoiden funding ratet alkaa leijailla pilvissä, mikä kertoo että kaikki koittavat vetää longia ylisuurilla kertoimilla. Shiballa se taas ollut pakkasen puolella todella reippaasti, eli moni koittanut shortata sitä koko ajan, joka antanut vaan lisää löylyä nousuille.


Katsoin tuota Binancea tarkemmin ja olin jo hyppäämässä kyytiin, mutta jotenkin se tuntuu todella monimutkaiselta tapaukselta. Sitten vielä päälle että pitäisi lähetellä henkkareiden kuvia jonnekkin, niin aloin hieman epäilemään koko juttua. Onko porukka lähetelly skannauksia? Tosin voi olla että pitäisi ottaa vain kunnon yöunet niin aukeaisi paremmin kuinka saan siirrettyä edes euroja sinne.

Suomen verotuskin on muuten kryptoja ajatellen naurettavaa paskaa. Joudut maksamaan jopa ostoksista pääomatuloveroa. Eli jos ajatellaan että heität 5t€ kryptoihin ja summan arvo nousee 40t€:n ja ostat sillä auton. Maksat sen jälkeen vielä 35t€:sta 34% veroja. Jos kuitenkin menetät tuon 5t€ kun valuutta menee roskiin, sitä ei voi vähentää verotuksessa. Mielelläni maksan veroja palkasta jne. mutta tälläset tapaukset pistää aina uskon koville.

Hohhoijaa taas. Ehkä on parempi vaan unohtaa nämä asiat ja keskittyä Nordean säästötileihin, jos kaikki on aina niin vaikeaa ja jatkuvaa jahkailua. Know your customer (kyc) on ollut pakollinen jo lukemattomissa paikoissa ikuisuuksia ja sillä ei ole mitään tekemistä kusetusten kanssa. Päinvastoin sellaiset paikat ovat kaikkein luotettavimpia. Itse olen käyttänyt kryptoja kaikenlaiseen ostamiseen jo ikuisuuksia ja Binancen oma kortti toimii erinomaisesti kaikenlaiseen jokapäiväiseen ostamiseen. Mitä sitten, vaikka niistä maksaisi veroja. Mikä onkaan parempaa kuin käydä suoraan treidausvoitolla ostamassa pari säkillistä ruokaa, eikä Nordea saa asiasta koskaan tietää. toki haluan itse tukea myös paikkoja, joissa ei ole minkäänlaisia vaatimuksia tunnistautumiselle.

Ylipäätään itse olen viime aikoina täysin lakannut höpisemästä koko Bitcoineista ja kumppaneista kellekään. Ihmiset ketkä tajuaa kaiken tämän arvon, niin on tajunnut sen jo ajat sitten. Harmaa massa tulee sitten kymmenen vuoden päästä perässä jahkailuineen, halusi tai ei. Mitä on olla rahayksikkö, jota kukaan ei hallitse, kukaan ei pysty määräilemään, mikä on äärimmäisen turvallinen, mitä kukaan ei voi printata tyhjästä lisää, on kaikille yhtä tasa-arvoinen ja reilu kaikkialla maailmassa, eikä sitä voi hallitukset estää, vaikka mitä koittavat, ja joka siirtyy henkilöltä toiselle ilman mitään väliäkäsiä. Kun tajuaa kryptojen kokonaisuuden, niin on kuin olisi jossain Matrixissa ja voi naureskella miten pankit ahdistuneena koittaa mustamaalata sitä kaiken viikot.

Hiton kova juttu, että laudalla sentään on muutamia muitakin messissä ja Rockykin tienannu hyvät karkkirahat itselleen.

100k per bitcoinia odotellessa.


« Viimeksi muokattu: 27.10.2021 15:51 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #371 : 27.10.2021 15:42 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Suomen verotuskin on muuten kryptoja ajatellen naurettavaa paskaa. Joudut maksamaan jopa ostoksista pääomatuloveroa. Eli jos ajatellaan että heität 5t€ kryptoihin ja summan arvo nousee 40t€:n ja ostat sillä auton. Maksat sen jälkeen vielä 35t€:sta 34% veroja. Jos kuitenkin menetät tuon 5t€ kun valuutta menee roskiin, sitä ei voi vähentää verotuksessa. Mielelläni maksan veroja palkasta jne. mutta tälläset tapaukset pistää aina uskon koville.
Niin tai siis käytännössä aina kun vaihdat virtuaalivaluuttaa takaisin euroiksi, niin voitto-osuus on verotettavaa pääomatuloa. Bittirahan ostamisesta ei siis vielä veroteta. Vai meinasitko että tässä skenaariossa ostaisit auton virtuaalivaluutalla suoraan?

Pääomatulon verotushan on vain varmistus ettei tässä maassa vahingossa pääse kukaan rikastumaan.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #372 : 27.10.2021 22:18 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Suomen verotuskin on muuten kryptoja ajatellen naurettavaa paskaa. Joudut maksamaan jopa ostoksista pääomatuloveroa. Eli jos ajatellaan että heität 5t€ kryptoihin ja summan arvo nousee 40t€:n ja ostat sillä auton. Maksat sen jälkeen vielä 35t€:sta 34% veroja. Jos kuitenkin menetät tuon 5t€ kun valuutta menee roskiin, sitä ei voi vähentää verotuksessa. Mielelläni maksan veroja palkasta jne. mutta tälläset tapaukset pistää aina uskon koville.
Niin tai siis käytännössä aina kun vaihdat virtuaalivaluuttaa takaisin euroiksi, niin voitto-osuus on verotettavaa pääomatuloa. Bittirahan ostamisesta ei siis vielä veroteta. Vai meinasitko että tässä skenaariossa ostaisit auton virtuaalivaluutalla suoraan?

Pääomatulon verotushan on vain varmistus ettei tässä maassa vahingossa pääse kukaan rikastumaan.

Piti kommentoida tuota KYC ja AML (anti money laundering) lakeja, mutta MasterTK oli ehtinyt jo väliin. Ihmettelen myös miten foliohattu JayeizH näitä kummastelee, nuo KYC / AML byrokratiat nimenomaan lisäävät luotettavuutta, enempi kuumottelisi lähettää 20k siirto johonkin MasterTK Cayman saarten Coinbase Oy Ab:lle ilman mitään kyselyitä. ;D

Kommentoidaan siis enempi verotusta. Pääomaverotuksesta kuulee hyvin usein miggen kommentin, jolla viitataan ettei pääomatuloista pitäisi veroa pidättää tai vero on liian suuri (silti palvelut pitäisi olla maksuttomia, helppo yhtälö). Jo nyt tilanne on se, etteivät esim. monet lääkärit ja muut verojen välttelijät maksa veroja palkkatyöläisien tapaan, vaan kierrättävät kaikki firman kautta ja nostavat "palkan" pääomatuloina. Siksi rikkaalla ja keskituloisella on sama veroprosentti, vaikka normaalisti palkkatyöläisinä maksaisivat veroja huomattavasti enemmän.

Tämä on tietenkin täysin laillista. Enkä tätä moralisoi, mikäli voisin oman työn kierrättää firman kautta, niin toki näin tekisin. Tämä ei vaan ole kovin toimiva malli, mikäli halutaan kerätä mahdollisimman tehokkaasti verotuloja valtiolle. Mikäli pääomatulojen verotus poistettaisiin eivät lääkärit maksaisi veroja enää ollenkaan pääomatuloista.

Fiksuinta olisi toki säätää verolaki joka käsittelisi kaikkia tulovirtoja tasa-arvoisina, mutta silloin pitäisi valita päättäjiksi muita kuin alepan kassoja. Sellaiset lait ja päättäjät kuin kansakin. Virossa vero on tasan 20% oli tulot pääomista tai palkoista, kaikille sama homma. Kenenkään ei tarvitse kikkailla.

ps. Nyt saa meikäläinenkin sijoittaa rakettikolikoihin, boomer-lakimiehet tekivät lieventävän tulkinnan aiempaan ohjeeseen.


 

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #373 : 27.10.2021 22:33 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Rockyn aiemmin mainitsema Shib on ollut typerässä nosteessa ja siitä kannattaa pysyä kaukana, mutta yhdellä treidillä tänään ilmaiset ulkomaanmatkat ja vähän päälle. Telegram-kanavalle ihmiset suurin piirtein menossa naimisiin keskenään ja kaikki totaalisen hurmoksessa... kunnes tulee luotisuora punainen palkki alaspäin. Muistakaa ottaa voittoja talteen pala palalta. Sitä ei voi korostaa liikaa.


tallennettu
Re: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #374 : 28.10.2021 08:11 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Hiton kova juttu, että laudalla sentään on muutamia muitakin messissä ja Rockykin tienannu hyvät karkkirahat itselleen.

100k per bitcoinia odotellessa.


Vuoden alussa laitettiin hieman säästöistä. Tuplautui 3 kuukaudessa ja otettiin omat pois. Nyt siellä kasvaa aiemmat voitot + 3k mikä on jälkikäteen tullut laitettua. Ei vielä mitään asuntolainarahoja, mutta pitää siirtää nyt kuukausisäästöt Nordnetin sijaan Binanceen. Jos vaikka joka kuukausi ostelis parilla sadalla BTC ja ETH. Sitten lyö ne Binancen Stakingiin tai muuhun vastaavaan kasvamaan. Eiköhän toi ETH pomppaa jossakin vaiheessa hyvin.

Olisi kyllä kätevä hoksata joku alkutekijöissään oleva crypto, joka pomppaa seuraavan vuoden aikana 2000% :) Katselin hieman tuolta PancakeSwapista jotain uudempia, mutta täysin arpapeliähän tuo on.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #375 : 27.12.2021 15:34 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Noin vuosi sitten heivasin OP:n kalliit yhdistelmärahastot mäkeen ja perehdyttyäni sijoittamisen maailmaan kirjallisuuden, podcastien, blogien yms myötä päädyin lopulta nykyiseen sijoitustyyliini.

Päätin pohjata kaiken perustaksi pitkälti indeksirahastoja/etf:iä. Näitä on tällä hetkellä OP Pohjois Amerikka -indeksi, Seligsonin OMXH25, Ishares MSCI China Ucits Etf ja Lyxor Emerging Markets Ex China Ucits Etf. Suoria osakesijoituksia on tällä hetkellä Kamuxissa, Terveystalossa ja Olvissa. Kiinassa tapahtunut regulaatio sekä Kamuxin dyykkaus toisen neljänneksen osarin jälkeen syöneet aika lailla tuottoja, mutta plussalla sentäs ollaan. Horisontti on kuitenkin pitkällä, joten eipä näillä nii väliä ja ainahan voi kikkailla luovutustappioiden kanssa verosuunnittelumielessä!

Niin ja snadisti hankin Bitcoinia. Myös kultaa olen harkinnut etf-formaatissa. Miksei myös jotain kiinteistö/metsärahastoja hajautusta laajentamaan, ikävän kalliita tuntuvat monet näistä olevan kuluiltaan.

Tämä on osoittautunut myös kivaksi harrastukseksi!
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #376 : 18.01.2022 15:43 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Microsoft osti Activisionin, osake tätä korjoittaessa +38%

Osta halval, myy kalliilla.

Lähde
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #377 : 18.01.2022 16:07 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Tunnistaa kyllä nää "rahamiehet": $68.7 billion all-cash deal  :lol:

Järjetön summa, mutta varmasti maksoi hymyillen. I feel great disturbance in CoD minds :lol: Eikä enää Crash Bandicootia PS koneille :lol: Vuosisadan trolli MS:ltä Sonylle ;D
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #378 : 18.01.2022 16:27 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tunnistaa kyllä nää "rahamiehet": $68.7 billion all-cash deal  :lol:

Järjetön summa, mutta varmasti maksoi hymyillen. I feel great disturbance in CoD minds :lol: Eikä enää Crash Bandicootia PS koneille :lol: Vuosisadan trolli MS:ltä Sonylle ;D

Oli kyl alfa liike Microsoftilta, juuri tänään aamulla pohdin lisääväni Activisionin positiota ajatuksella, että seuraavat +15v loistava palikka eläkesalkkuun. Noh onneksi oli edes jotain omistuksia, vaikka siinä 100$ hinnassa keventelinkin osan kun tarvitsin rahaa muihin ostoihin.

CoD jonneilla tietty meni varmaan Monsterit väärään kurkkuun.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #379 : 18.01.2022 17:00 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Tällä hetkellä pörssissä Activisionin osakkeen hinta on 85$ ja Microsoftin ostotarjous vissiin 95$.  ;)

Huom! Ei ole mikään suositus tehdä yhtään mitään. Itse ostin lisää. Voihan ostotarjous peruuntua tai muuttua jne. Riskitöntä tuottoa ei ole.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #380 : 26.01.2022 10:28 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Perkele kun ei hoksannut myydä vuoden lopussa cyrptoja pois. Olisi saanu nyt halvalla takaisin. Osakkeita möin paljon ja se oli toistaiseksi vielä hyvä veto.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #381 : 02.03.2022 09:47 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.kauppalehti.fi/uutiset/netflix-tekee-ostotarjouksen-next-gamesista/56f9de89-e1b9-4f63-bc1d-c54e6719a584

Myin ite nää muistaakseni 2.70 eurolla, joten ei tossa nyt enempää olisi saanut, mutta kokoajan on ollut takaraivossa ostaa takaisin Stranger Thingsin neloskauden takia, mutta eipä ehtinyt. Nykykurssilla olisi +100% tuotot napsuneet.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #382 : 18.09.2022 17:01 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Omaisuuslajien arvot tulee ropisten alas, kryptot, osakkeet ja asunnot halpenee kuin perkele. Korot ja inflaatio laukkaa ylös. Palkat ei nouse.

Vieläkö on osteltu vanhan viisauden mukaan "the time to buy is when there's blood in the streets"?

Toki millä sitä ostaisi, jos kustannukset nousee ja tulot ei. 

Öljy ja aseet tulleet ylös, onneksi anti-ESG sijoittajana näitäkin salkussa on, vaikka kokonaistilanne toki pakkasella isosti tältä vuodelta.

Inflaatio


SP500 osakeindeksi


Bitcoin


Euribor -korot
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #383 : 18.09.2022 21:01 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili OST miinuksella about 45%. Meikällä meni korona aikalailla totaalisen päin vittua ja olin juuri päässy about 10% plussalle kun iski nykyinen lasku. Koronasta opin sen että meikälle on parempi että en tee laskussa mitään. Ajoitukseni ja veikkaukset on vain niin huonoja laskussa. Vaikka myönnän että nytkin ostin hiukan liian aikaisen. Otin Remedyä laskun jälkeen, mutta se ei ollutkaan pohja ja sekin on nyt 20% miinuksella. Mutta olen tämän suhteen kyllä suht luottavainen. Tuntuu että siellä on bisnesmalli mietitty aika hyvin ja turvaverkkoja tuntuisi floppien varallekin olevan.

Suurin tappio on tullu Tokmannista. -50% on takana. Tai edessä, kuinka sitä miettiikään. Mutta tämänkin ns. halpakauppana uskoisin vielä kantavan todennäköisen tulevan taantuman. Tietty kasvuluvut jää vuoden takaisista ennusteista, mutta halpakauppa yleensä kantaa silloin kun kansalla on rahat tiukassa. Puuilonkin osari tukisi tätä hiukan. Vaikka ensi kesä onkin vasta todellinen testi kun kansan rahat on menny energiaan, korkoihin jne.

Eli, sijoitukset on menny päin persettä, mutta en niistä toistaiseksi luovukkaan. Eikä pohjalla tietty muutenkaan kannata useimmiten myydä. Nyt pitäisi kohta rohkastua ja alkaa ostamaan. Rohkeutta vaatii se että kaikki ei energian hinnan noususta vain selviä. Eli käteen voi jäädä oikeasti tyhjä lappu.
Tai sitten pistän kaiken vaan haisemaan "kaikkeen kivaan". Omataloudellinen tilanne kun näyttää oikeastaan paremmalta kuin koskaan, kaikesta huolimatta. Vuoden päästä tilanne voi olla eri, niin voisi vaan nauttia.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #384 : 20.09.2022 09:29 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Nyt kun tappiota on tullut varmasti monille, onko porukka harkinnut sulkevansa tai jopa sulkenut osakesäästötilejä? Mietin että sehän olisi tähän väliin aika hyvä veto, että myisi kaikki, siirtäisi rahat pois ja sulkisi tilin. Tällöin tappiot menee vähennyksiin. Sitten aukaisisi uuden osakesäästötilin kun vanha on suljettu. Vai olenko nyt ohittanut jonkin yksityiskohdan miksi tämä ei kannattaisi?
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #385 : 20.09.2022 09:56 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Ei tartte sulkea. Möin 90% osakkeista 2021 jouluna. Olisi kyllä pitänyt myydä kryptot samalla. :)
Play-Asia
tallennettu
Re: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #386 : 20.09.2022 10:28 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Itselle tuo rahastosäästötili on sellainen ns. vanhan viisauden ja laiskan sijoittajan ratkaisu: painan sinne sopivasti rahaa kuukausittain (mielellään vuosikymmeniä) reagoimatta mihinkään nousuihin tai laskuihin, ja katson sitten eläkkeen kynnyksellä, että minkäs verran sillä saa arkea buustattua. Pitäisi olla aika varma, että pitkällä aikavälillä ollaan reilusti plussalla, vaikka näitä huonoja ajanjaksoja tulisi väliin.

PS. Näyttää edelleen olevan vihreällä overall, vaikka laskua onkin tullut viimeisen vuoden aikana.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #387 : 20.09.2022 15:43 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Nyt kun tappiota on tullut varmasti monille, onko porukka harkinnut sulkevansa tai jopa sulkenut osakesäästötilejä? Mietin että sehän olisi tähän väliin aika hyvä veto, että myisi kaikki, siirtäisi rahat pois ja sulkisi tilin. Tällöin tappiot menee vähennyksiin. Sitten aukaisisi uuden osakesäästötilin kun vanha on suljettu. Vai olenko nyt ohittanut jonkin yksityiskohdan miksi tämä ei kannattaisi?

No ensin kysyisin onko sulla jotain pääomatuloja joista voit ne tappiot vähentää. Ainakin tämän aiheen perusteella oletan sun olevan rotkossa myös aiemmilta vuosilta, jolloin mitään voitolla myytävää ei ole kertynyt.

Yolottelulla rahat ainakin menettää. Nyt vaan lisää kaasua ja ostoja sisään.  8)
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #388 : 26.09.2022 23:18 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili No toikin on ihan totta :lol: Mutta eikös ne tappiot kestäisi "viisi vuotta" tms. Eli ne voisi vähentää tulevista voitoista. Tottahan toki tässä kaikki mennään 300-500% voitoilla 5v päästä, eihän tätä muuten tehtäisi ;D

Mutta joo, voisi alkaa maltillisesti painamaan kaasua kuitenkin. Remedy alkaa olemaan aika matalalla jo, niin voisin kuvitella että kohta tulee pohja. Seuraavien julkaisupäivien tai julkistusten yhteydessä sitten taas nousee :)
Odotan (vai toivon?) kyllä että Remedy löytäisi sopivan tasapainon julkaisujen välille, että koko homma ei olisi ihan niin syklistä kuin nyt. Vaikka Alan Wake remake taisi olla pienoinen pettymys, katsoo sitä miten vaan. Se onkin ehkä suurin kompastumisen mahdollisuus. Jos Alan Wake ei vedä, niin kuinka käy Alan Wake 2:lle? Ja tuotantoarvot on kuitenkin Remedyn tuntien ja trailerinkin perusteella aika kovat, niin voisin kuvitella että myyntien pitäisi ylittää alkuperäisen luvut, että jäisi jotain käteen. No, ensimmäinen Max Payne traileri ja osake ponnahtaa viimeistään :)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? « Vastaus #389 : 28.09.2022 20:29 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
No toikin on ihan totta :lol: Mutta eikös ne tappiot kestäisi "viisi vuotta" tms. Eli ne voisi vähentää tulevista voitoista. Tottahan toki tässä kaikki mennään 300-500% voitoilla 5v päästä, eihän tätä muuten tehtäisi ;D

Mutta joo, voisi alkaa maltillisesti painamaan kaasua kuitenkin. Remedy alkaa olemaan aika matalalla jo, niin voisin kuvitella että kohta tulee pohja. Seuraavien julkaisupäivien tai julkistusten yhteydessä sitten taas nousee :)
Odotan (vai toivon?) kyllä että Remedy löytäisi sopivan tasapainon julkaisujen välille, että koko homma ei olisi ihan niin syklistä kuin nyt. Vaikka Alan Wake remake taisi olla pienoinen pettymys, katsoo sitä miten vaan. Se onkin ehkä suurin kompastumisen mahdollisuus. Jos Alan Wake ei vedä, niin kuinka käy Alan Wake 2:lle? Ja tuotantoarvot on kuitenkin Remedyn tuntien ja trailerinkin perusteella aika kovat, niin voisin kuvitella että myyntien pitäisi ylittää alkuperäisen luvut, että jäisi jotain käteen. No, ensimmäinen Max Payne traileri ja osake ponnahtaa viimeistään :)

Kyllä, mutta ei niitä missään nimessä kannata ennakkoon ottaa happanemaan. Jouluisin käyn oman salkkuni läpi ja realisoin tappioita ja voittoja päikseen mikäli tarvetta on, ns. veromyynnit.

Remedy tuntui kalliilta 12 eurossa ja vielä kalliimmalta 40 eurossa. En itse näe osaketta halpana tuossa 18 euron hinnassakaan. Markkina-arvo tuolla hinnalla on 250 miljoonaa euroa. Remedyn pelit myy sen 1-3 miljoonaa jos hyvin käy.  Jotenkin tässä ei riski ja tuotto mielestäni ole sellainen, että olisi valtavat halut ostaa juuri tätä osaketta, kun markkinoilla on yli 40 000 muutakin mitä ostaa. Voin hyvin olla väärässä ja Remedyn kohdalla tätä toivon. Suomen firmoille toivoo aina menestystä. Inderesin geelimiehet antaa 26 euron tavoitehinnan ja lisää suosituksen.

Jos jotain peliosaketta ostaisin salkkuun, niin Activision Blizzardia. Edelleen ostotarjous on kesken ja ainoa riski on ettei kauppaa sallita tapahtuvan, muussa tapauksessa 75$ dollarin osakkeesta Microsoft maksaa aikanaan 95$. Tuotto +26%. Mikäli kauppa ei toteudu niin osakkeen arvo todennäköisesti tuosta laskee, mutta en siitäkään olisi liian huolissani. Melkein päinvastoin, halusin Blizzardin osakkeen pitkään salkkuun muutenkin. Omistan siis osaketta ja tämä ei ole neuvo ostaa osaketta, joten ulinat voi työntää omaan pyllyyn mikäli häviää markkinoilla rahansa foorumiviestien perusteella.  :)


Edit: lisätään vielä hyvä rahansäästövinkki

-> Bookbeat tilaus kannattaa perua nyt, sillä Bookbeat tekee vastatarjouksen peruutuksen puolessavälissä ja tarjoaa seuraavaa kuukautta 1 euron hintaan.


« Viimeksi muokattu: 28.09.2022 20:34 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 10 11 12 [13] 14 15
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines