Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: [1] 2 3
1  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 26.03.2023 19:05
Trailerit eivät tee kyllä yhtään oikeutta pelin graafiselle ilmeelle. Erityisesti taustat ovat pullollaan yksityiskohtia ja myös mukailevat toimintaa ajoittain yllättävän dynaamisilla muodonmuutoksilla. Sarjan ajaton hahmosuunnittelu on loistanut pikselitaiteessakin vaivatta ja nyt tuntuu kuin konseptitaide olisi herännyt henkiin ruudulla. Joitain pieniä kauneusvirheitä voi bongailla yksittäisissä animaatioissa, mutta ei mitenkään häiriöksi asti. Pisteet myös soundtrackille, aika hyvin näiden renkutusten täytyykin kestää toistoa.
2  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 26.03.2023 13:36
Tuli palattua työmaalle Ghosts 'n Goblins Resurrectionin merkeissä. Jonkin verran tätä koettelin jo julkaisussa ja osoittautui ihan positiiviseksi yllätykseksi, jos ei nyt täysin lähtemätöntä ensivaikutelmaa antanutkaan. Nyt astetta tiiviimpien sessioiden jälkeen tuntuu oudolta: mitä helvettiä, onko tämä parasta toimintaloikkaa vuosikymmeniin???

Lisänimestä saa vähän sellaisen ennakkokuvan, että klassikkosarjan jämät olisi lätkäisty lautaselle ja lämmitelty mikrossa. Paljon on toki tuttua. Hyppykaaren kanssa vaihdetaan kihlasormuksia ja ainoa kuolemaa karmeampi kohtalo on, jos sattuu vahingossa poimimaan jonkin muun aseen kuin heittoveitsen. Noin muuten kaikki nupit on vedetty taso- ja vihollissuunnittelua myöten kaakkoon sellaisella röyhkeydellä, johon on vaikea olla suhtautumatta pelonsekaisella kunnioituksella. Demoneja puskee ruudulle jatkuvasti ja usein kirjaimellisesti ovista ja ikkunoista, höystettynä roimalla annoksella RNG-suolaa eli pelkkään ulkoaopetteluun on aivan turha turvautua. Jokainen sentti kohti seuraavaa checkpointtia on ansaittava tappavan tasaisella suorituksella. Vaikeustaso huitelee jo introtasoissa lähempänä sarjan muiden pelien loppupäätä, mutta noutajan korjatessa on vaikea olla katsomatta muualle kuin peiliin. Aiemmista peleistä tuttu toinen looppikin on pakollisen pahan sijaan aivan uusi koitos, jossa kaikki tasoelementit on viskelty blenderin kautta uusiin sadistisiin muodostelmiin. Oikean pääperkeleen kohtaaminen tosin edellyttää sen verran hämäriä tanssiaskeleita, että varmaan olisi helpompaa manata Saatana esiin ihan vaan tosielämässä.

Ehkä ainoa elementti joka tuntuu menneen aavistuksen verran liian pitkälle on sarjan vanha tuttu Red Arremer, jota on käytännössä mahdotonta tappaa ilman äärimmäisen optimaalisia olosuhteita. Pirulainen lukee häpeilemättä pelaajan inputteja, eikä edes pysty ottamaan vahinkoa kuin tiettyjen hyökkäysanimaatioiden aikana. Onneksi pakolliset kohtaamiset möllin kanssa ovat hyvin harvassa ja lähinnä kyseinen vihu ilmestyykin kuvaan, kun kaikki on mennyt jo peruuttamattomalla tavalla pieleen.

Tarjolla on myös kattava kokoelma nykypäivän trendejä mukailevia oljenkorsia. Lisäelämistä ei tarvitse kantaa huolta ja kentistä keräiltävillä taikamehiläisillä voi avata taitopuusta uusia taikoja ja kykyjä, joilla puntteja saa tasoitettua aavistuksen verran pelaajan eduksi. Vaikeustasojakin on tarjolla peräti neljä ja jos tarpeeksi pitkään hakkaa päätä seinään, tarjoaa peli armollisesti mahdollisuutta laskea haastetta väliaikaisesti ilman mitään seuraamuksia. Ihan tämänkin vuoksi suosittelen aloittamaan Legend vaikeustasolla (pelin tarjoama default) vaikka vähän hirvittäisikin, tasosuunnittelun julkeus ja julmuus aukeaa täysin eri tavalla kun alkaa sisäistää, mitä kaikkea peli kehtaakin pelaajalta vaatia. Pakko nostaa hattua Tokuro Fujiwaralle, joka palasi ohjaajan penkille vuosien tauon jälkeen aivan kuin ei olisi koskaan lähtenytkään.
3  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 13.03.2023 17:58
Itsehän haluaisin vain keskustella videopeleistä ja muusta populaarikulttuurista ilman turhaa "politiikkaa".
Kuitenkin jostain syystä wokettajat, diversiteetti tai joku muu sängyn alla piilotteleva mörkö tuntuu nousevan esiin keskustelussa kuin keskustelussa lähes tulkoon aina samassa asiayhteydessä, mikä on hieman hämmentävää. Luulin, että tämä on pelaajalauta eikä mikään resetera :???:

Realityista tuli tosin mieleen, että Double Fine julkaisi hiljattain 32-osaisen dokumenttisarjan Psychonauts 2 pelin seitsemän vuotta kestäneestä kehitystyötaipaleesta, katsottavissa ihan tuosta vaan studion Youtube-kanavalla. Poikkeuksellisen avoin ja inhimillinen katsastus siihen, miten palkitsevaa ja koettelevaa pelien tekeminen todella osaa olla. Sisältövaroitus: pitkin dokkaria näkyy naisia, tummaihoisia ja muita wokejuttuja. Onneksi voi laittaa silmät kiinni ja sormet korviin, jos alkaa liikaa kuumottaa.
4  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 24.02.2023 20:45
Elden Ring tuli vihdoin kutakuinkin taputeltua, muodikkaasti myöhässä. Salaisuuksia ja bosseja jäi varmasti kokematta, mutta taisteluväsymys vei tältä erää voiton.

Vaikka ei peliä millään järjellä voi huonoksi saati edes keskinkertaiseksi kutsua, jotain jäi uupumaan ja jopa kevyt pettymys jäi kaivelemaan. Ensimmäiset 30-40 tuntia olivat maagisia ja ajoittain yllettiin Dark Soulsin korkeuksiin ja ohikin. Mutta kun ensihuumasta selviää ja alkaa kaivella vähän pintaa syvemmältä, paras loiste karisee ja kaavamaisuus alkaa vääjäämättä kuultaa läpi, vaikka peli olisi miten täyteen ahdettu tauhkaa. Aivan kuin Fromilla olisivat vähän poikkeuksellisesti pelänneet, että mehukkaimmat pomot ja muut yllärit jäävät pelaajalta kokematta, joten miltei kaikki kierrätetään useampaan kertaan varmuuden vuoksi. Olisin mieluusti ottanut vaikka puolet pikaruokaluolastoista ilman pakollista pomomatsia tyrmän lopussa, jos sillä olisi saatu toistoa vähemmäksi. Täysin uusia pelimekaanisia ylläreitä ei kovin montaa jäänyt mieleen, miltei kaikki vuosien varrella Souls-sarjan peleissä koetut temput tekivät paluun. Monet niistä, kuten Storm Ruler, alkavat tuntua jo nähdyiltä ja syövät jo aikaisempien pelien tenhoa. Naurattihan se loputtomiin jatkuva maanalainen superruttosuo absurdismissaan, vaikka ensimmäisen kerran jälkeen vain tankkasin vahingon ja juoksin surutta suoraan armonotskille. Annetaan erikoismaininta myös "looppaavalle" katakombille, tietäjät tietää.

Avoin maailma toimi paperilla paremmin kuin lopputulemassa. Kieltämättä tutkimiseen tulee tuoretta tenhoa, kun alueet alkavat olla todella massiivisia ja salareita on entistä helpompaa missata. Palkkiot vaan jättävät usein toivomisen varaa, ellei satu saamaan luvattoman paljon kiksejä lukemattomista loitsuista tai tekoälysummoneista. Ruukku- ja uurnapäivitykset olivat yllättävän mukava lisä, toivat vähän eloa muuten aneemiseen minecraftingiin ja puskien nuohoamiseen. Jälleenpeluuarvo kärsii, kun samat kaivokset saa kaluta kerta toisensa jälkeen, jos haluaa päästä mahdollisimman nopeasti jalalle asepäivitysten kanssa.

Uusi uljas ratsu toki auttaa ympäriinsä juoksentelua, mutta kaakki tuntui enemmän pakolliselta pahalta kuin täysin loppuun asti mietityltä osalta peliä. Ratsastus kun korostaa erityisesti taistelun heikoimpia piirteitä, jotka ovat aiemmista peleistä tuttuja: vihollisia on joko aivan liian helppo jallittaa tai sitten voi vaan juosta karkuun, koska pakkopullamobeista harvoin kostuu mitään. Kai pitää antaa vähän krediittiä siitä, että revenantit, riimukarhut, katkaravut ja mätänevät puuhenget onnistuivat tuottamaan ongelmia jopa ratsailla taistellen siinä määrin, että opettelin kiertämään ne kaukaa lähes välittömästi.

Lopulta parasta antia olivat tutut ja turvalliset legacyluolat. Olisin toivonut enemmän oikoreittien hyödyntämistä, turhan monessa paikassa meno muistutti liikaa checkpointilta toiselle etenemistä. Mutta ovat tyrmätkin niin valtavia ja täynnä salaisuuksia, että vaikea tuota minään isona ongelmana on pitää - löysin vasta kolmannella pelikerralla tieni velhokoulun katolle ja siellä sai pööpöillä ainakin tunnin nurkkia nuohoten. Pääkaupungin viemäristö oli ehkä hauskinta tahkoamista, mitä olen näissä peleissä kokenut ja harvoja paikkoja, joissa tasosuunnittelu onnistui todella yllättämään kerta toisensa jälkeen. Kun olin saanut tarpoa paskassa tuntikaupalla ja sitten ovien takaa paljastui taas sama nuotio, jolla lepäilin aikaisemmin, tuntui kuin olisi palannut kotiin Firelink Shrinelle.

Harmi, että bossit eivät olleet erityisen mieleenpainuvia loppuhuipennuksia. Visuaalisesti usein näyttäviä sekä mekaanisesti ihan päteviä, mutta kuten moni muukin asia, kovin tutun oloisia. Voihan niitä hyökkäyskomboja koodata yhä pidemmiksi ja pidemmiksi, mutta samalla lailla sitä dodgerollia spämmitään Malenia, Blade of Miquellan kanssa kuin pelin alussa Margitia vastaan, jos ei mitään älyttömiä juustobuildeja satu kokkailemaan. Jotain tarttis tehrä, voi muuten olla seuraavassa pelissä aika ohkaiset eväät.
Omalta osaltani asteen pidempi sapattivapaa tästä formaatista lienee joka tapauksessa ihan paikallaan - tai kunnes vääjäämätön dlc tipahtaa niskaan.
5  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sarjakuvat : 22.02.2023 19:58
Ymmärtääkseni noiden sarjojen "cancelointia" ei ole kukaan ainakaan aktiivisesti ajanut. Disneyn päässä varmaan ajattelivat, että on helpompaa pyyhkäistä sarjat kokonaan kartalta kuin esim. liittää disclaimereita tai muuten nostaa esiin tarinoiden nykyvalossa ongelmallista kuvastoa. Rosalla on myös omat näkemyksensä siitä kuka todella persraiskaa taiteilijoita ja heidän tuotoksiaan, kuten muinoin tuotiin ilmi.

Mitä tulee vallankäyttöön, ideologian pakottamiseen sekä kirjakokkoihin, wokettajilla riittää vielä reilusti parantamisen varaa sillä saralla.

Lainaus
“We do see increased resort to censoriousness on both the left and the right,” says Nossel. “On the left, it targets books that some people regard as racially offensive, sometimes because they originate from a different time period, when slurs were used more widely than is acceptable now. But it is the right that has invoked the machinery of government – including legislative proposals in dozens of states – to enforce these bans and prohibitions. In the hierarchy of infringements of free speech that must be recognised as more severe and alarming.”
...
Legislation adopted in Hungary last year banned from schools all books referencing homosexuality, in the name of the “protection of children”. In 2014, Russia passed a law adding Nazi propaganda to the subjects it bans and restricts – “LGBT content, offences to traditional values, and criticisms of the state are among others,” says Nossel. “Booksellers were so fearful of running afoul of the broad law that they removed Spiegelman’s Maus from stores because of the swastika on the book’s cover, despite its potent anti-fascist message.”
6  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Shoot 'Em Up! : 02.10.2018 19:54
Kiitos! Toivottavasti saadaan jossain hamassa tulevaisudessa puskettua Mac ja Linux versiotkin pellolle, niin pääset pelaamaan.

System Erasure on tosiaan suora kunnianosoitus Treasurelle. Syvään ja hartaasti kumarrellaan myös muiden klassikoiden suuntaan.
7  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Shoot 'Em Up! : 30.09.2018 12:54
Mikäpä olisi parempi tapa katkaista vuosien hyvä lurkkausputki kuin kevyellä shillauksella...  Toivon mukaan täältä vielä löytyy porukkaa, jota saattaisi kiinnostaa  ;)



Elikkä niin siinä vain kävi, että saatiin kaverin kanssa viimein ikuisuusprojekti ZeroRanger (aikaisemmalta nimeltään Final Boss) vihdoin jonkinsorttiseen päätepisteeseen ja peli on nyt saatavilla Steamista.

Aikaa vierähti hieman odotettua enemmän, mutta lopputulokseen ollaan suht tyytyväisiä. Jos 2D räiskintä yhtään väräyttää viisaria ja peli saattaisi kiinnostaa, saatavilla on myös astetta tuoreempi demo, joka tarjonnee vähän esimakua kokopelin menosta. Toivottavasti tykkäätte!
8  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part III : 12.12.2015 21:33
Jatkoin omaa listaa yhdellä ehdokkaalla.
9  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 10.12.2015 12:45
Erilaisia filleritehtäviä hirviöiden tappamisesta raaka-aineiden metsästämiseen riittää käytännössä tehtäväksi niin paljon sielu sietää. Voin kuvitella, että monet herkästi polttavat itsensä loppuun, jos niitä yrittää pakkopullana tahkota orjallisesti läpi. Varsinkin keräilytehtävät ovat melkoinen piikkki lihassa, koska keräiltävien esineiden tarkkaa paikkaa ei kerrota, yleensä vihjeeksi annetaan vain yksi mantereista ja noh, tämän pelin tapauksessa se tuntuu lähestulkoon alleviivaukselta sille, miten massiisivia alueet ovat. Keräilyquestit kannattaakin jättää ihan suosiolla ilmoitustaululle odottamaan, kunnes oikeat materiaalit ovat jo kasassa ja/tai mannerta on tullut tutkittua enemmän. Perustehtävistä saa onneksi palkkioksi lähinnä rahaa ja hieman kokemusta sekä erilaisia asusteita, joten mistään tähdellisestä ei jää paitsi, jos nämä jättää väliin. Itse tapaan ottaa aina muutaman monsterikeikan työn alle kun lähden käymättömiä korpimaita samoilemaan, koska perusötöjä tulee mätkittyä pataan joka tapauksessa ja tyrannibossimonstereista on mukava ottaa mittaa muutenkin.

Fillerin ohella on tarjolla myös astetta lihaisempia sivutehtäviä sekä erityisiä Affinity questeja, joissa hankitaan uusia ryhmänjäseniä tai parannetaan suhteita nykyisiin kamuihin. Toki näistäkin suurin osa koostuu tarvikkeiden ja hirviöiden metsästämisestä, mutta näitä on enemmän kuin suositeltavaa suorittaa, jos haluaa syventyä pelin maailmaan ja hahmoihin. Näiden tehtävien suorittamista myös toisinaan vaaditaan ennen seuraavan tarinatehtävän vastaanottamista.

Teki sitten sivutehtäviä millaisella antaumuksella tahansa, kaikkein olennaisinta on yksinkertaisesti tutkia ja kartoittaa planeettaa mahdollisimman paljon. Tutkimusmatkailu ei tunnu koskaan turhalta, sillä vaikka alueita tutkisi hyvissä ajoin ennen kuin tarve vaatii, dataluotaimia asettelemalla ja uusia maamerkkejä löytämällä pystyy jatkossa näppärästi pikamatkustamaan paikasta toiseen. Voisi helposti kuvitella, että Miran laajuinen pelialue olisi pullollaan copypastettua kenttäsuunnittelua ja tyhjyyttään kumisevia aakeita laakeita alueita, mutta maailma tuntuu kiitettävän käsintehdyltä ja horisontissa siintää koko ajan mielenkiintoiselta vaikuttava tutkimuskohde. Pakollinen aavikkoaluekin on paljon enemmän kuin mitä ensivaikutelma antaa ymmärtää ja eräs syrjäisempi manner heitti ennakko-oletukseni suoraan roskakoriin. Myös reippaasti pelaajan tasojen yläpuolella hilluvat monsterit pitävät huolen siitä, ettei alueiden läpi vain huoletta juosta.

Musiikista pakko mainita vielä sen verran, että monia kappaleista en ikinä olisi kuvitellut kuuntelevani pelin ulkopuolella saati nauttivani siitä. Mutta niin vain ne uppoavat päähän kuin tauti ja hiljalleen mieli on lämmennyt niin perustappeluteemalle (joka muuten muuttuu miltei ihan eri biisiksi kolmen minuutin kohdalla, mitä hittoa) kuin NLA:n yöteemallekin. Uh uh yeah yeah.
10  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte : 09.12.2015 21:52
Noin 50 tunnin jälkeenkin voi hyvällä mielellä sanoa, että tuo X:n skaala jaksaa loksauttaa edelleen leuat paikoiltaan tasaisen tappavaan tahtiin. Arvostan erityisesti, että hahmolla pääsee loikkimaan pienellä yrittämisellä ties millaisiin paikkoihin ja tätä osataan hyödyntää tehtäväsuunnittelussa. Eräässä tehtävässä piti päästää päiviltä matalatasoinen hämähäkkiotus, jonka kyllä näki kutkuttavasti majailevan jyrkänteen reunalla, mutta kunnolla tappelemaan ei päässyt. Itse ötökkää haastavammaksi osoittautuikin oikean loikkareitin löytäminen rehevän viidakon keskeltä.

En nyt tältä istumalta keksi muuta parjattavaa kuin että valikoissa teksti on ajoittain turhankin pientä piiperrystä. Myös pieni ahdistus uhkaa hiipiä puseroon, kun FrontierNav näyttää kymmenienkin tuntien jälkeen pelkästään aloitusalueen suoritusprosentiksi reilut 30% :P
11  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part III : 08.12.2015 15:20
Niin paljon vaihtoehtoja. Onneksi alustava valikoima on jo sen verran tyylikäs kokoonpano, että voin rauhallisin mielin heittää pari äkkiväärää ehdokasta sekaan.

Dinosaur Resurrection - BURNING!
Knight Arms - One Voice in the Cosmic Fugue
Pac-Man Championship Edition DX+ - PAC STEPS
Dariusburst - The World of Spirit
12  Yleinen / Pelikeskustelu / Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! : 12.09.2015 14:51
Kokeilin pikaiseen vaimon tilillä tetsuon kenttää. Vähän ärsytti kun tähden laskeutumispaikkaa ei meinannut kunnolla nähdä. Loppu oli kuitenkin perusmenevää, sopivan tiukkaa paahtoa.

Onhan tämä vallan lystikäs tekele. Paljon toki uupuu kenttäelementtejä aikaisemmista peleistä, mutta nykyiselläänkin tarjonta on oikein riittävä. Ainahan voi toivoa lisää tauhkaa patchin/dlc:n muodossa. Pistetään nyt tännekin jakoon oma eka viritelmä: 2F19-0000-0017-AB07

Mukavana lisäyllärinä Nintendo päätti sitten heti ekassa päivityksessä poistaa uusien osasten yhdeksän päivän unlock tahdin, nyt pelaajaa kituutetaan vain parisen tuntia ennen kuin kaikki lelut saa käyttöön.
13  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Shoot 'Em Up! : 18.04.2014 11:38
Shmups foorumeilta löytyy pelin pääasiallinen kehitysketju ja sieltä olemmekin saaneet paljon niin arvokasta palautetta kuin potkuja persuksillekin. Neogafiin ei ole tunnuksia, mutta en pahastuisi vaikka joku viitseliäs pelin sivuston shmups-ketjuun nakkaisi näytille  ;)
14  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Shoot 'Em Up! : 15.04.2014 22:30
Kiva kuulla, että tykkäät. Meillä oli itse asiassa mietittynä yksi ominaisuus tuohon mainitsemaasi hi-score juttuun, pyritään saamaan se mukaan seuraavaan "pikapäivitykseen", joka korjaa muutamia muita raportoituja ongelmia.

Jos pisteet kiinnostaa noin yleensä, tässä muutama tutoriaalivideon tapainen, jotka avaavat niin pistejärjestelmän kuin eri aseiden saloja:
Final Boss - Scoring Basics
Final Boss - Weapons 101
15  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Shoot 'Em Up! : 11.03.2014 20:27
Pew pew!


Latauslinkki

Final Boss on taas pienen tauon jälkeen jälleen hieman valmiimpi ja bugisempi. Nyt alkaa kuitenkin oikeasti tuntua siltä, että pelihän saattaa jopa valmistua vielä hamaassa tulevaisuudessa! Sitä odotellessa otamme ilomielin vastaan kaikenlaista palautetta.
16  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte : 23.01.2013 16:39
Tää Monolithin Monster Hunter -klooni, eka oikea pommi!
Näytti kyllä omaan silmään lähes suoralta jatkolta Xenobladelle. Jokatapauksessa, hypejuna sanoo choochoo.

Traileri
17  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 01.01.2013 22:34
Ei Link's Awakening pelimaailma loppujen lopuksi erityisen vapaamuotoinen edes ole, luolastotkin kalutaan läpi tasan siinä yhdessä järjestyksessä. Ja pelin vihoviimeinen fetch quest vetää kevyesti vertoja Skyward Swordin tadpole metsästyksen tapaisille täyteosuuksille. LA:n tarinankerronta taas on käsikonsolipelille varsin vaikuttavaa - joskus vähemmän on vaan enemmän.

Aiheeseen: työn alla on Locomaliton tuorein peli, Maldita's Castilla. Vahvoja Ghost'n'Goblins vaikutteita omaava toimintatasoloikka, vaikka vaikeustaso ei aivan yhtä pirullisiin mittoihin ylläkään. Toteutus ja joka nurkasta paistava rakkaus yksityiskohtia kohtaan ovat jotain aivan uskomatonta ja kuten Locomaliton muutkin tekeleet (kuten mainio 2D räiskintä Hydorah), on peli saatavilla täysin ilmaiseksi.
18  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: "Hey, let's make a movie about Mannerheim!" : 08.10.2012 22:47
Itse leffaa en ole uskaltautunut katsomaan, sen verran jäätävää oli opiskelijatovereiden ja opettajien palaute. Projektin kehitystä seuranneen Operaatio Mannerheim -sarjan sen sijaan katsoin ja näyttäähän tuo meno olleen melko katastrofaalista alusta saakka. Ajottain tuntuu että filmi on munattu ihan tarkoituksella, jotta saataisiin edes revittyä aiheesta tällainen menevä dokkari... Sinänsä ihan opettavainen, ainakin sen kannalta miten elokuvanteko voikaan mennä pieleen niin monella eri tapaa  :P
19  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 13.09.2012 20:07
Kyllä maailmassa riittää tilaa niille pilipali-peleillekin. Varsinkin kun meno on näin messevän näköistä  :P
20  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Dark Souls : 04.09.2012 19:04
Vaikka reilua haastetta peleissäni arvostankin, ymmärrän myös niitä jotka tahtovat vaan nauttia pelikokemuksesta mahdollisimman vaivattomasti. Eivät kai vapaaehtoiset helpommat vaikeustasot ole kenenkään kokemuksesta pois, jos itse valitsee suosiolla sen haastavamman vaihtoehdon?

Yksi rasittava ilmiö tähän tosin liittyy, nimittäin pelintekijöiden tavasta pihdata korkeampia vaikeusasteita. Esim. Skyward Swordin olisin mieluusti aloittanut ihan alusta asti sillä Hero moodilla enkä vasta tokalla kierroksella.
21  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PS1-nostalgiaketju! : 05.07.2012 23:26
Ensimmäisen pleikkarin pelitarjontaan olen alkanut kunnolla tutustua vasta hiljattain. Tulihan lapsena niitä Crasheja väännettyä kavereiden luona, vaikken loppujen lopuksi sarjalle pahemmin lämmennyt. Vib Ribbonia pääsin kokeilemaan lukion peli-illassa ja olisin takuulla nauttinut menosta enemmän ellen olisi tyystin rytmitajuton olmipeelo.

Kovana Castlevania fanina nappasin muutama kuukausi takaperin huudosta Castlevania Chroniclesin, joka edustaa sitä perinteisempää toimintatasoloikka-vaniaa.



Pelihän on käytännössä lähinnä päivitelty versio Sharp X68000 -kotitietokoneelle julkaistusta Akumajou Draculasta, joka taas on oikeastaan remake ensimmäisestä NES:n Linnavaanijasta... Joka tapauksessa mainio tekele, tiukka haaste ja tummanpuhuva kuvasuunnittelu lämmittävät fanipojan mieltä. Ja Castlevanialle tyypilliseen tapaan soundtrack on silkkaa voittoa. Halutessaan biisit voi vaihtaa alkuperäisiin ja valita vielä eri äänimoduulien väliltä - todella mukava bonus.

Toivon mukaan tulevaisuudessa pääsisin uppoutumaan hieman tarkemmin konsolin peleihin. Tyttökaveri onkin jo ehtinyt poimia kirppareilta Raymanin, Ridge Racer Type 4:n sekä Grandian joista luulisi irtoavan hupia näin alkuun.
22  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Retrotopic : 07.06.2012 20:53
Natsumen SNES tarjontaan lukeutuu useita konsolin helmiä, vaikka osa hieman kiven alla onkin. Ninjawarriors ja Pocky & Rocky irtonevat vielä kohtuulliseen hintaan, mutta Wild Guns onkin sitten Earthbound hintaluokassa... Mutta kannattaa pitää nimi mielessä, jos halvalla tulee vastaan. Kyseessä kun on kevyesti yksi Super Nintendon kovimmista toimintaräiskyttelypläjäyksistä (ellei jopa kovin), hillittömän hienolla soundtrackilla höystettynä.
23  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: KO: Paras pelimusiikki : 04.06.2012 21:29
Itse haluaisin lisää lähinnä sen takia, että pääsee kuuntelemaan sellaisia biisejä joita ei ole välttämättä ennen tullut vastaan..
Tämä.

Uutta äänestystä vaan kehiin minunkin puolesta, rattoisaa seurattavaa/kuunneltavaa  :)
24  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Shoot 'Em Up! : 22.05.2012 21:36


Ikuisuusprojekti Dodonpachi kellistyi viimein. Tai ainakin ensimmäinen looppi, tokalla meno katkesikin saman tien kuin seinään. Ajaton klassikko ja todellinen tiennäyttäjä genressään, ei siitä mihinkään pääse, vaikken uskomattoman sadistiselle pistejärjestelmälle juuri lämpene.

Nyt kun kesällä pääsee vähän tienaamaankin niin voisi alkaa metsästellä tuoreempaa shmuppitarjontaa 360:lle - kenties siinä ohessa ehtisi sitten myös FB:n parissa säätämään.
25  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: KO: Paras pelimusiikki : 27.04.2012 15:24
ChoRenSha 68k - Pleasure Trip Kimi o nosete

Ikaruga - The Stone-Like
26  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: KO: Paras TV-sarja : 21.03.2012 20:35
Black Booksiin kannattaa ehdottomasti tutustua, jos maha ei mene kuralle brittihuumorista.
27  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: KO: Paras TV-sarja : 21.03.2012 16:21
Noh, heitetäänpäs täältä yksi.

Black Books
28  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 11.03.2012 20:13
Itse pelailin tuon 3D Landin läpi (kaikki viisi tähteä alkuvalikkoon  ;) ) hiihtolomalla tyttökaverin 3DS:llä ja pidin kyllä kovasti. Onhan haaste melko matala ainakin ekalla kierroksella, toisaalta Marion ohjastaminen itsessään on yhtä hauskaa kuin aina ennenkin ja kentät ovat täynnä nokkelia jekkuja. Ja uskallan väittää, että ilman pesukarhupukua monet loppupään kentät muuttuvat jo melko infernaalisiksi, varsinkin viimeinen kenttä kummittelee edelleen mielessäni.
29  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Dark Souls : 27.02.2012 10:29
Ei sovi myöskään unohtaa Soulsien henkistä edeltejää, King's Field -sarjaa, jonka neljäs osa eksyi tännekin aikanaan.
30  Yleinen / Pelikeskustelu / Definitiivinen tasohyppelymärehdintä : 08.02.2012 16:42
En ole itse oikein koskaan Donkey Kong Countrien pelattavuudelle lämmennyt. Ehkä se johtuu grafiikan rehevyydestä, mutta jotenkin meno ei vaan tunnu tarpeeksi tarkalta kultasimmuilleni. Tuossa Sirlinin artikkelissa ylistetään lähinnä salaisuuksien ovelaa piilottelua, vaan enpä juuri perusta tasoloikissani jokaisen nurkan ja pikselin nuohoamista olalle taputuksen toivossa. Onhan kenttäsuunnittelu Countreissa noin yleisesti ottaen varsin jämäkkää, muttei silti vedä vertoja parhaimmille Megiksille. Etenkin kympin kellokoneiston tarkkuudella pyöriviä kenttiä ei voi kuin ihailla.

Ja vaikka ketjuun nyt postasinkin niin taidan jättää äänestämisen väliin, sillä henkilökohtaisesti minun on vaikea vain mieltää esim. Castlevania III puhtaaksi tasoloikaksi, jollaisena sillä ei mielestäni ole juuri mitään sanomista Marion rinnalla, eikä tarvitsekaan olla koska genre on niin erilainen. Mutta jooh, makunsa kullakin, valitettavasti mullakin.
Sivuja: [1] 2 3
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines