Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 18.06.2024 22:27 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Noni. Mitä siinä meni... 6 vuotta julkistuksesta? Ja vielä vuosi jäljellä. Switch 2:lle kesäksi tai jouluksi.

 2 
 : 18.06.2024 19:31 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut migge
https://youtu.be/mMAgmdR8jwU?si=as_iLvIkQFOCfNLG

 3 
 : 13.06.2024 20:08 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
*Taistelut ja jousiammunta on melko realistista. Kummatkin vaativat paljon opettelua.
*Tallennussysteemi. Autosavet toimivat ja nukkuessa tulee tallennus. Normaaliin tallennukseen tarvitsee kuitenkin tallennusdrinkin, joten save/load touhu jää vähemmälle.

Tässäpä ne isoimmat turn offit itselle onkin.
Peli näyttää visuaalisesti kivalta ja tainnut olla muistaakseni pleikkarillekin alle kympillä useamman kerran, mutta noiden takia en ole ostanut.
Toisaalta eipä tämän kohdalla kukaan ole pahemmin maininnut sitäkään onko tarjolla useampi vaikeustaso ja jos on niin miten ne vaikuttaa.
Tuo on sellainen asia joka mua edelleen jaksaa suorastaan vituttaa kun arvostelija voi todeta pelin olevan vaikka varsin haastava, mutta ei sanallakaan mainitse muita mahdollisia vaikeustasoja.

Viimeisimpänä crow country josta katsoin pari videota ja kummassakin puhuttiin siitä kuinka peli on survival horroria kuten eka ressa jne, mutta sitten sphere hunter kertoi kuinka pelissä on myös explore moodi jossa voi pelata koko pelin läpi, mutta siinä ei ole ollenkaan taistelua joten voit keskittyä vaan paikkojen tutkimiseen ja pulmien ratkomiseen ja johan meikäläinen kiinnostui pelistä.

 4 
 : 13.06.2024 05:23 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
Jep, saisi tulla enemmän tälläisiä realistisempia roolipelejä. Tarinaakin on paljon mukavampi seurata, kun kyseessä ei ole se vakio "chosen one" amnesialla tai joku muu fantasyrope klisee.

 5 
 : 12.06.2024 13:23 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut MasterTK
Joo, Kingdom Come: Deliverance on tosiaan kova peli, jota suosittelen myös lämpimästi. Ehkä jopa paras open world RPG näin jälkeenpäin ajateltuna, vaikka muutamia käytettävyysongelmia onkin ja ei ole ehkä helpoin peli päästä sisään. Palkitsee kuitenkin lopulta pelaajansa ihan eri tavalla kuin tyypilliset massapelit. PC:llä olen pelaillut ja peli toimii ja näyttää erinomaiselta. Piirtoetäisyyden ja frameraten saa just niin hyväksi kuin koneessa riittää potkua.

Plussaa myös tekijäporukasta, jota mielellään tukee. Alunperin ostin lähinnä sen takia, kun ResetEran ulisijat vastustivat peliä, mutta kyllähän tästä maksaa täyden summan ihan muutenkin. Onneksi loukkaantujat olivat jälleen kerran vain pieni ja kovaääninen vähemmistö ja peli möi hyvin, jotta saadaan jatko-osa pian.


 6 
 : 06.06.2024 05:41 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
Kingdom Come: Deliverancea on tullut pelailtua. Tämä oli se peli, jota mm. Giant Bomb ei käsitellyt, koska studion pääjehu oli twiitannut jotain "ilkeää". Lisäksi moitittiin siitä kuinka keskiajan Bohemiaan sijoittavassa pelissä ei ollut tarpeeksi tummaihoisia.

Tulipa kyllä yllätyksenä miten hyvä peli. Harmittaa vain hieman, että tämä ei koskaan saanut mitään kunnon nextgen patchia, sillä piirtoetäisyys ja framerate on selvästi viime sukupolven tasoa. PC:llä toki olisi ihan eri juttu.

Jännä, että tämmöinen pienemmän budjetin peli tekee monia asioita niin paljon paremmin kuin vaikka Skyrim. Ääninäyttelykin on pääosin parempaa, vaikka mukana on omituisesti jenkkiaksenttia brittienglannin sijaan. En ole vielä kokeillut tsekkiäänillä. Se on kuulemma luonnollisempi ottaen huomioon pelin maailman.

Nykypeleihin verrattuna tässä on paljon erikoisuuksia.
*Taistelut ja jousiammunta on melko realistista. Kummatkin vaativat paljon opettelua.
*Erilaiset minipelit: aseiden teroitus, alkemia, pickpocket, lockpick jne. Nämä kaikki on tehty huomattavasti paremmin kuin esim. Skyrimissä. Alkemiassakaan ei voi tehtailla pulloja liukuhihnalta vaan ne reseptejä pitää seurata ja pullot tehdään vaiheittan.
*Tallennussysteemi. Autosavet toimivat ja nukkuessa tulee tallennus. Normaaliin tallennukseen tarvitsee kuitenkin tallennusdrinkin, joten save/load touhu jää vähemmälle.
*Pelihahmo ei ole mikään supersankari joka hakkaa yksin ison ryhmän vihuja. Jos kimppuun tulee isompi porukka, yleensä on pakko juosta karkuun tai keksiä jotain muuta.

Kannattaa kokeilla. Kakkososa on myös tuloillaan, joten tämän ehtii vielä hyvin ennen sitä.

 7 
 : 31.05.2024 09:06 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
https://youtu.be/Nio7fHuYzdc?si=p0Ak1WXhT7Cc1uEj

Siitä vaikka Haute42:lta (tai nykyään kai uudelleen brändätty Cosmox) uunituore R16-malli. Tuossa on sama layout kuin Daigon hitboxissa. AliExpressistä noita pitäisi saada alle satasella, mutta eivät ole vielä ainakaan Saksan Amazonissa myynnissä. Luulisi, että toimii suoraan Titan Onella, kunhan ohjain on xinput-moodissa. Jossei jostain syystä toimi, niin voit hankkia Mayflash Magic X -adapterin, joka laitetaan ohjaimen kyljessä olevaan USB A -porttiin (ohjain kytketään USB C -portilla suoraan konsoliin, eikä tämä passtrough mode lisää input lagia ollenkaan). Kannattaa googlata ja varmistaa homma vielä.

https://github.com/OpenStickCommunity/GP2040-CE/issues/905

Sitten vielä varmistat, että laitteessa on uusin firmware-versio, niin pitäisi toimia täydellisesti.

Jep, ajattelinkin että tällä hetkellä ei paljon löydy virallisella lisenssillä olevia hitboxeja. 8bitdon virallinen arcadestick olisi Amazonissa, mutta pitää testata nyt tikutonta ohjainta. Tuo R16 näyttäisi olevan 11700 jeniä (n. 70e) AliExpresissa niin ei olisi paha hinta.

Edit: Tilasinkin Haute42 Cosmox Mini Arcade version. Tulee varmaan vähemmän pelailtua kuitenkin, niin halvempi on nyt alkuun parempi. 45 euroa.

 8 
 : 31.05.2024 08:55 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
https://haute42.com/haute-pad-t-series/

Tuli tuollainen ”Haute 42 T16” hitbox-tyylinen ohjain ostettua Saksan Amazonista, kun porukka noita on hypettänyt. Käytännössä samanlainen ja -mallinen vekoitin kuin kolme kertaa kalliimpi Razer Kitsune. Input lagia on 1000Hz USB polling ratella alle 1ms ja PCB on open source -kamaa, eli päivityksiä tulee koko ajan. SOCD-setit toimii myös suoraan toisin kuin Kitsunella, nappeja on myös enemmän. PS5:llä tarvii adapterin, mutta muilla konsoleilla pitäisi toimia aika kivuttomasti.

Eiköhän tolla Tekken 8:sia (joka on demon perusteella jeesuskamaa) ja SF6:sta pelaa.

Tuli hinku hommata joku arcade stick Xboxille. Näyttäisi olevan vain aika heikosti vaihtoehtoja. Varsinkin kun Microsoft blokkasi epäviralliset 3rd party ohjaimet. Olisiko Scarfilla tiedossa mitään Xboxilla toimivaa leverless ohjainta? Vai pitääkö hommata joku pleikkaversio ja pelaila TitanOne-adapterilla?

https://youtu.be/Nio7fHuYzdc?si=p0Ak1WXhT7Cc1uEj

Siitä vaikka Haute42:lta (tai nykyään kai uudelleen brändätty Cosmox) uunituore R16-malli. Tuossa on sama layout kuin Daigon hitboxissa. AliExpressistä noita pitäisi saada alle satasella, mutta eivät ole vielä ainakaan Saksan Amazonissa myynnissä. Luulisi, että toimii suoraan Titan Onella, kunhan ohjain on xinput-moodissa. Jossei jostain syystä toimi, niin voit hankkia Mayflash Magic X -adapterin, joka laitetaan ohjaimen kyljessä olevaan USB A -porttiin (ohjain kytketään USB C -portilla suoraan konsoliin, eikä tämä passtrough mode lisää input lagia ollenkaan). Kannattaa googlata ja varmistaa homma vielä.

https://github.com/OpenStickCommunity/GP2040-CE/issues/905

Sitten vielä varmistat, että laitteessa on uusin firmware-versio, niin pitäisi toimia täydellisesti.

 9 
 : 31.05.2024 05:53 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
https://haute42.com/haute-pad-t-series/

Tuli tuollainen ”Haute 42 T16” hitbox-tyylinen ohjain ostettua Saksan Amazonista, kun porukka noita on hypettänyt. Käytännössä samanlainen ja -mallinen vekoitin kuin kolme kertaa kalliimpi Razer Kitsune. Input lagia on 1000Hz USB polling ratella alle 1ms ja PCB on open source -kamaa, eli päivityksiä tulee koko ajan. SOCD-setit toimii myös suoraan toisin kuin Kitsunella, nappeja on myös enemmän. PS5:llä tarvii adapterin, mutta muilla konsoleilla pitäisi toimia aika kivuttomasti.

Eiköhän tolla Tekken 8:sia (joka on demon perusteella jeesuskamaa) ja SF6:sta pelaa.

Tuli hinku hommata joku arcade stick Xboxille. Näyttäisi olevan vain aika heikosti vaihtoehtoja. Varsinkin kun Microsoft blokkasi epäviralliset 3rd party ohjaimet. Olisiko Scarfilla tiedossa mitään Xboxilla toimivaa leverless ohjainta? Vai pitääkö hommata joku pleikkaversio ja pelaila TitanOne-adapterilla?

 10 
 : 30.05.2024 20:37 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Wave race: blue storm (gamecube)

Videoiden perusteella aina ajattelin tämän olevan huonompi mitä ps2:n splashdown, mutta päätin viimeinkin kokeilla.
No oikeassa olin.

Tässä on kaks varsin isoa ongelmaa. Sisällön puute ja halpamaisin tekoäly hetkeen.
Sulla on championship moodi joista normal tasolla on 5 kisaa, hardilla 6 ja expertilla 7.
Hard ja expert siis lisää aina yhden uuden radan lisää ja muut on samoja mitä jo normalilla, mutta kovemmalla tasolla on enemmän poijuja mitä kiertää ja uusia esteitä radalla ja saattaa se reitti muutenkin hieman poiketa, mutta ei mitään dramaattista eroa kuitenkaan ole.
Ja siinä se sitten olikin. Täydet 60e kiitos.
No on tässä myös time attack ja stunt moodi joka paperilla olis kiva, mutta kun temppu kontrollit ei toimi.
Peli käskee pitää B pohjassa ja kääntää tattia vaikka ylös ja sitten alas, mutta mitään ei tapahdu.
Kun tutoriaali alueella yrittää noin simppeliä asiaa likemmäs 10 kertaa onnistumatta niin jossain on menty pieleen ja googletus paljasti etten ole ainoa joka ei noita saa toimimaan.

Lisäksi stunt moodissa ajetaan vaan yksi lyhyt kierros, siinä on tiukka aikaraja jota voi pidentää menemällä rinkuloiden läpi ja kaiken tuon keskellä pitäs tehdä temppuja kontrolleilla jotka ei puolet ajasta edes toimi.
Typerintä tuossa on se, että ohjaimessa on vielä kaks nappia jota ei käytetä mihinkään.
Nyt esim can can tehdään pitämällä b pohjassa ja kääntämällä ensin oikealle ja sitten vasemmalle jos haluaa tehdä left can canin tai b pohjaan ja kääntää vasemmalle ja sitten oikealle jos haluaa tehdä right can canin.
Miksei tuokin voisi vaan olla oikealle / vasemmalle + Y riippuen siitä kumpaan suuntaan sen haluaa tehdä.
Sitten on tietenkin temppuja joissa pitää pyörittää tattia just oikeaan suuntaan ja muistaa vielä sen jälkeen pitää sitä tattia ylös tai alas.
Tämä kaikki stunt moodissa jossa se kierros kestää ehkä minuutin ja pitäs jatkuvasti olla tekemässä jotain.

Ja voi jessus millainen se tekoäly on.
Mä oikeesti treenasin ratoja time attackin puolella, opettelin oikoreitit ja sen missä kohdissa kannattaa skipata poiju sillä sä voit missata niitä neljä ennen hylkäämistä ja siitäkin huolimatta expert tason tekoäly potkii perseelle. Välillä se tulee ohi just ennen maalia ja välillä et vaan saa kärkeä kiinni millään.
No tubesta katsomaan videota ja se paljasti kuinka räikeästi peli kusettaa pelaajaa.
Videon tekijä voitti arctic bay radan ajalla 2min 18s.
Mun aika oli 2min 6s ja olin neljäs. 12 vitun sekuntia nopeampi ja silti neljäs ja minä kun luulin, että missaan jonkun hyvän oikopolun.
Mikä pointti pelaamisella edes tuossa vaiheessa enää on?

Kun tätä vertaa splashdowniin mitä kukaan ei tunnu koskaan muistavan niin se näyttää paremmalta, siinä on reippasti enemmän ratoja, reilumpi tekoäly, voit tallentaa joka kisan jälkeen (tässä ei voi edes aloittaa nykyistä kisaa uudestaan), paremmat ja toimivat temppu kontrollit ja parempi soundtrack.
Toisinsanoen se tekee ihan kaiken paremmin.

Prince of persia: forgotten sands (wii)

Forgotten sands on siitä mielenkiintoinen, että neljällä eri versiolla on täysin sama nimi, mutta ne on täysin eri pelejä omalla tarinallaan.
PS3 / Xbox 360 versio on ilmeisesti enemmänkin hack 'n' slash mitä perinteisempi persian prinssi, psp versio on sivulta kuvattu ja keskittyy enemmän tasoloikkaan, 3ds versio on oikeasti jatkoa jollekkin sen omalle PoP pelille ja käyttää pelkkää kosketusnäyttöä ja wii versio on lähinnä sands of time sarjan pelejä.
Ainakin se ps3/xbox versio sijoittuu sands of timen ja warrior within pelien väliin joten mä tykkään ajatella, että nämä kaikki tapahtui siinä välissä jonka jälkeen on aika ymmärrettävää miksi prinssi oli niin vittuuntuneen oloinen warrior within:ssa.

Visuaalisesti tämä näyttää erittäin hyvältä ja peli rullaakin sulavasti.
Wii sai paljon varsin huitaisten tehtyjä pelejä joten mä odotin tämän olevan jotain ps2 PoP tasoa, mutta reippaasti paremmalta tämä näyttää mitä two thrones.
Ongelmana tietenkin on se wiin ohjain sillä nuntsalla liikutaan ja taistelu tietenkin hoidetaan motea ja nuntsaa heiluttamalla.
On tässä sentään jotain oikeasti uuttakin tehty sillä prinssi saa uusia kykyjä ja pystyy laittamaan seinään koukkuja joista voi ottaa kiinni ja lattiaan tornadon joka nostaa sut korkeammalle.
Aluksi noita voi laittaa vaan valmiisiin paikkoihin, mutta parin tunnin pelaamisen jälkeen nuo päivittyy ja niitä voi laittaa mihin haluaa kunhan se alusta ei ole punaisten köynnösten valtaama ja nuo tietenkin tehdään ruutua motella osoittamalla.
Vielä myöhemmin saadaan kyky joka muodostaa kuplan prinssin ympärille jonka avulla voi pysyä paikoillaan ilmassa.
Kun nuo kaikki yhdistää niin tasoloikka on vaativampaa mitä ps2 trilogiassa ja varsinkin kun just lähiaikoina on pelannut warriorin ja two thronesin niin pelin logiikka ei vaan mennyt tajuntaan.

Esim välillä täytyy juosta seinää pitkin kahden sirkkelin väliin, hypätä pois seinästä vaikka alhaalla odottaa vaan kuolema, muodostaa se kupla, laittaa koukku toiseen seinään ja hypätä sinne.
Tässä ei myöskään kelata aikaa taaksepäin vaan sulla on muutama life orb joista menettää yhden jos tiput kuolemaan ja maksimi määrä on 6 jos onnistuu löytämään kaikki päivitykset.
Nuo palauttaa sut myös taistelun aikana just siihen missä olit jos henki lähtee joka on hyvä asia sillä vihut iskee varsin usein kameran ulkopuolelta ja kun miekkaa heilutetaan motea vatkaamalla ja kameraa käännetään pitämällä c nappi pohjassa ja osoittamalla motella ruudun reunaa niin kaikki varmaan tietää kuinka hyvin tuo toimii.
Mä en tajua miksei kameran kääntämistä oli laitettu dpadiin sillä nyt ainoa suunta joka on käytössä on alaspäin jossa on kierähdys.
Tuo olisi voitu laittaa sen nuntsan c napin taakse ja kamera dpadiin niin homma toimisi paljon paremmin.

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines