SquareEnix ei näköjään voi epäonnistua näiden 2D-HD-peliensä kanssa. LIVE A LIVE saattaa olla jopa kolmikon (Octopatch, Triangle, LIVE) paras peli, kun kaikki on tehty.
Peli sisältää useita pieniä tarinoita, jotka sijoittuvat omille aikakausilleen. Tapahtumia on niin villissä lännessä, vanhassa Japanissa kuin kaukana tulevaisuudessakin. Vaihtelua pelissä tulee ympäristöjen puolesta olemaan siis hurjasti. En vielä tiedä miten pitkiä nämä yksittäiset tarinat ovat, mutta jos ovat edes lähellä 10 tuntia, pelissä olisi jo silloin mukavasti sisältöä.
Pelimoottori on kehittynyt; LIVE A LIVE yltää Switchin natiiviresoihin molemmissa moodeissa, mikäli silmäni näkee oikein. Peli on aivan mykistävän hieno, etenkin OLED Switchin omalla näytöllä. Törkeän siistit värit ja upea pikselitaide, jonka vaikuttavuutta depth of fieldin kaltaiset nykyaikaiset tehosteet vielä lisäävät. Pelaaminen on ajoittain vaikeaa, kun peli on niin hieno katsella.
Varmasti GOTY-kisassa mukana, jos peli on vielä niin hyvä, mitä SNES-version pelanneet siitä sanovat.
Mega Man: The Wily Wars (Mega Drive NSO)
Siis tämä koko juttu tuli oikeastaan niin puun takaa, kuin olla ja osaa. Mikä ihmeen Wily Wars? Olin kuullut nimen ohimennen, mutta olin jotenkin olettanut kyseessä olevan jonkun vanhan Mega Man -strategiapelin. Nimen takia siis.

Mutta tämähän on periaatteessa kuin Super Mario All-Stars, mutta kolmen ensimmäisen Mega Man -pelin kanssa. Tyyli on lähellä SNES:in Mega Man seiskaa, mutta tämä ei ihan niin hieno graafisesti ole kuitenkaan. Mitään ei sisällään ole liikaa muutettu. Pelit tunnistaa yhä.
Pelaan tätä 8Bitdo:n erinomaisella M30-padilla, jolla pelituntuma on hurmoksellinen. M2 on kääntänyt nämä pelit palveluun, eikä emulaation suhteen taida olla kenelläkään pahaa sanottavaa. Hahmon liike on kuitenkin hieman erilaista kuin originaaleissa, mihin vie aikaa tottua. Ei välttämättä huonompaa kuitenkaan.
Olo on epätodellinen; miten voi olla mahdollista, että Mega Man -fani saa pöytäänsä tällaisen kattauksen "uutta" vuonna 2022?! Olen näköjään hyvin sivistymätön fani, kun en tiennyt tästä setistä. No, nyt korjataan ongelma ja odotellaan jännityksellä, miten hienoa kakkonen ja kolmonen on pelata Wily Wars -versioina, kunhan heikomman ykkösen saa pelattua läpi.