Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 01.07.2022 17:53 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
LIVE A LIVE (demo)

SquareEnix ei näköjään voi epäonnistua näiden 2D-HD-peliensä kanssa. LIVE A LIVE saattaa olla jopa kolmikon (Octopatch, Triangle, LIVE) paras peli, kun kaikki on tehty.

Peli sisältää useita pieniä tarinoita, jotka sijoittuvat omille aikakausilleen. Tapahtumia on niin villissä lännessä, vanhassa Japanissa kuin kaukana tulevaisuudessakin. Vaihtelua pelissä tulee ympäristöjen puolesta olemaan siis hurjasti. En vielä tiedä miten pitkiä nämä yksittäiset tarinat ovat, mutta jos ovat edes lähellä 10 tuntia, pelissä olisi jo silloin mukavasti sisältöä.

Pelimoottori on kehittynyt; LIVE A LIVE yltää Switchin natiiviresoihin molemmissa moodeissa, mikäli silmäni näkee oikein. Peli on aivan mykistävän hieno, etenkin OLED Switchin omalla näytöllä. Törkeän siistit värit ja upea pikselitaide, jonka vaikuttavuutta depth of fieldin kaltaiset nykyaikaiset tehosteet vielä lisäävät. Pelaaminen on ajoittain vaikeaa, kun peli on niin hieno katsella.

Varmasti GOTY-kisassa mukana, jos peli on vielä niin hyvä, mitä SNES-version pelanneet siitä sanovat.


Mega Man: The Wily Wars (Mega Drive NSO)

Siis tämä koko juttu tuli oikeastaan niin puun takaa, kuin olla ja osaa. Mikä ihmeen Wily Wars? Olin kuullut nimen ohimennen, mutta olin jotenkin olettanut kyseessä olevan jonkun vanhan Mega Man -strategiapelin. Nimen takia siis.  :lol:

Mutta tämähän on periaatteessa kuin Super Mario All-Stars, mutta kolmen ensimmäisen Mega Man -pelin kanssa. Tyyli on lähellä SNES:in Mega Man seiskaa, mutta tämä ei ihan niin hieno graafisesti ole kuitenkaan. Mitään ei sisällään ole liikaa muutettu. Pelit tunnistaa yhä.

Pelaan tätä 8Bitdo:n erinomaisella M30-padilla, jolla pelituntuma on hurmoksellinen. M2 on kääntänyt nämä pelit palveluun, eikä emulaation suhteen taida olla kenelläkään pahaa sanottavaa. Hahmon liike on kuitenkin hieman erilaista kuin originaaleissa, mihin vie aikaa tottua. Ei välttämättä huonompaa kuitenkaan.

Olo on epätodellinen; miten voi olla mahdollista, että Mega Man -fani saa pöytäänsä tällaisen kattauksen "uutta" vuonna 2022?! Olen näköjään hyvin sivistymätön fani, kun en tiennyt tästä setistä. No, nyt korjataan ongelma ja odotellaan jännityksellä, miten hienoa kakkonen ja kolmonen on pelata Wily Wars -versioina, kunhan heikomman ykkösen saa pelattua läpi.

 2 
 : 01.07.2022 09:27 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
https://www.youtube.com/watch?v=MTmTXonIRao

Kiva droppi uusia MegaDrive-pelejä tälle aamulle. Mega Man: The Wily Wars taidetaan julkaista nyt ensimmäistä kertaa ikinä uudelleen, joten Nintendo on tehnyt uutta vispilänkauppaa Capcomin kanssa.  8) Varmaan laittavat NES-appiinkin Megikset pikkuhiljaa, niinkuin taannoinen vuotokin vihjasi.

Pitää kyllä tahkota Wily Wars, en ole minäkään pelannut sitä koskaan. Ideana 16-bittiset remaket kolmesta ensimmäisestä pelistä kuulostaa siistiltä, ja ilmeisesti nämä ovat aika hyviä versioita.

EDIT: Korjaus: Wily Wars julkaistiin Mega Drive Minin yhteydessä, mutta sitä ei ole julkaistu erillisenä digiversiona koskaan.

 3 
 : 30.06.2022 22:26 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
En tiedä, oliko se hikeä vai parhauden kyyneliä, joita vuodatin äsken, kun sujautin tatinpidennyksen päälle ja pistin Ikaruga tulille - kirjaimellisesti, koska Series X käy aika kuumana näillä keleillä. Niin joo, deadzonet myös nolliin, sillä edes gyro ei ole saanut minua irtautumaan ikuisesta deadzone-vänkäämisestä.

Tosiaan, joskus aikaisemminkin jo paasasin siitä, miten yllättävän hyvältä tuo shmuppien pelaaminen KontrolFreek-tatinpidennyksellä tuntuu, mutta Apexin myötä olen alkanut pelaamaan gyrolla niin, että laitan pisimmän tatinpidennyksen vasempaan tattiin - siis lähes kaikissa peleissä. Tämä tuntuu jotenkin vakauttavan padia ja vasen peukalo on neutraalimmassa asennossa kun juokset eteenpäin. Mutta takaisin Ikarugaan. En ole koskaan, en vittu koskaan, tuntenut noin silkkistä ohjaustuntumaa tässä pelissä. Pienikin hipaisu rekisteröityy ruudulla samantien, kun tattia ei tarvi väännellä puolta päivää suuntaan tai toiseen ilman deadzoneja. Pidempi vipuvarsi antaa muutenkin tarkemman tuntuman. Ainoa huono puoli on tikkujen ikuinen kirous, eli driftaaminen - alus lähtee joskus laukalle oikealle vaikkei tattiin koskisi. Mutta eiköhön tuonkin saa selätettyä kun muuttaa deadzonea hieman.

Driftaamisesta puheen ollen: OutRun 2 SP on paras arcade-kaahailu, mitä on tehty. On tullut tykiteltyä pelin time attackia PCSX2:ssa. Tämänkin pelin tilasin joskus Japanista, joten on aika siistiä päästä pelaamaan peliä English patchilla Xboxilla. Nolla-deadzone ja tatinpidennys antaa mahtavan tuntuman tienreunusten nuolentaan, eikä tarvi alkaa sähläämään ratin ja polkimien kanssa. Pelin syvälliset driftausmekaniikat, loputtoman siniset taivaat, puhdas "easy to play, hard to master" arcade-meininki ja rikkoutuneen ennätysajan kilahdusäänet antavat loputonta dopamiinipörinää aivoille. Erityismaininta myös DualSensen terävälle tärinämoottorille, joka aiheuttaa joka kerta euforiaa, kun driftatessa takapyörät slaidaavat kanttarille tai takapuskuri kaataa tiellä olevat oranssit liikennekartiot kumoon. Enhän minä ikinä legendaarisen Team Marubakun aikoja tule rikkomaan, mutta kiva silti yrittää.

Ja koska en jaksa kirjoittaa erikseen RetroArch-monologiketjuuni: RetroArch sai päivityksen, jonka myötä DirectX-renderöinnin input lagi tippui Vulkanin ja OpenGL:n tasolle. Hehkutin, miten retropelejä voi pelata vähemmällä input lagilla, mitä alkuperäislaudalla. Noh, Xboxilla se ei ollut oikeasti edes mahdollista, luulin vain, mutta nyt on. :lol: Street Fighter III: 3rd Strike ilman input lagia (ja tismalleen oikealla arcade-version virkistystaajuudella 59.59Hz) on suorastaan uskonnollinen kokemus.

RetroArchilla on tullut pelattua muutenkin vaikka mitä. Esimerkkinä kerrottakoon vaikka Monkey Ball, eli se alkuperäinen Naomi-kabinetin arcade-versio, johon Super Monkey Ball perustuu. Ja peli tukee muuten Retro Achievementseja. :lol: Suht huikeeta heittää jokin random Naomi- tai Atomiswave-peli päälle 4K-resoluutiolla (+ AMD:n FidelityFX Super Resolution -shaderi terävöittämään tekstuureita) laajakuva-hacksilla, kun saavutukset vielä pärähtävät ruutuun. Näin kävi myös Metal Slug 6:n kanssa. Samainen emulaattori pyörittää nykyään myös Naomi 2 -pelejä. Virtua Fighter 4: Final Tuned ei ole vanhentunut päivääkään.

Eli ei se hikeä ollut, olen kyynelehtinyt parhaudelle vain niin saatanasti.

 4 
 : 30.06.2022 19:34 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Vihdoin, vihdoin, vihdoin... Everwood löytyy Viaplaysta, ja näin ollen se on ymmärtääkseni ensimmäistä kertaa nähtävissä striimipalvelussa – tai ainakin pitkään aikaan.

Niinpä tulen kesän aikana palaamaan "hahmoni" syntysijoille ja uppoamaan valtavaan määrään nostalgiaa. En ole oikeastaan katsonut Everwoodia sitten sarjan ensiesitysten, ja pilotin esityksestä Suomessa alkaa olla melkein 20 vuotta! Silti muistan kuin eilisen päivän, miten innostuin tästä sarjasta ja sen miten keskustelin sen pyöriessä Pelaajalaudalla muutaman muun "fanin" kanssa. Minna, Miikka720, Tuco, Sormusaave.... En ole unohtanut tätä sarjaa, enkä teitä.  8)


 5 
 : 28.06.2022 20:36 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Täytyy varmaan alkaa pelaamaan Persona pelejä, kun niitä tuntuu tulevan joka laitteelle. Direct kokonaisuudessaan.... aika meh.

 6 
 : 28.06.2022 14:52 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Sisäpiiriläisten info piti kutinsa; Direct tänään klo 16.00.

Mutta ei tosin SE Direct, jota fanit odottivat. Nintendo kaivaa "partner showcasen" naftaliinista melko tujulla 25 minuutin esityksellä. Nyt onkin liikkeellä huhu, jonka mukaan Nintendo esittelee 1st party -tarjontaansa ensi kuun aikana. Tiedä sitten, miksi jakoivat nämä tällä kertaa näin. Ehkä kolmansien osapuolien julkaisuja on tulevalle syksylle yksinkertaisesti todella runsas määrä?

Potentiaalia tällä kyllä on: Persona-pelit, Mario+Rabbids 2, FF Pixel remasterit, Silksongin julkaisupäivä, Nier, Goldeneye 007 (no, onko tämä 3rd party -peli vai ei, kun Nintendo omistaa sen oikeuksista osan?)

Veikkaan, että saadaan aika kiva kattaus pelejä syksylle jo tästä showsta – ainakin jos tykkää weeb-seteistä.  8)


EDIT: aika tiukka settihän tämä oli. Esimerkiksi lokakuussa pusketaan ulos Nier, Persona 5R ja Mario+Rabbids 2 plus tod.näk joku Nintendon oma julkaisu!




 7 
 : 22.06.2022 13:29 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
Pelasin jonkun verran Assassins Creed Originsia kun oli game passissa. Kiva huomata, että johonkin voi aina luotaa... nimittäin AC:n paskuuteen. Viimeisestkin rippeet stealthista ja salamurhaamisesta heitetty pois ja jatkettu perusmätkintämenolla. Helvetisti näyttää olevan tekemistä, mutta kun niistä mikään ei ole haastavaa tai mukavaa.

1.7. tulee näköjään Far cry 5 GamePassiin. Siinä varmaan jatkuu sama Ubisoftin paskakaava. Kerää materiaalia -> craftaa -> vallota leiri > kiipeä torniin -> repeat.

 8 
 : 21.06.2022 12:28 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Rise of the Tomb Raider meni tuossa läpi. Olipa tosiaan erinomainen jatko-osa, menee varmaan yhdeksi parhaista kakkososista koskaan minun listoillani. Vähän kaikkea oli paranneltu ja lokaatiot kiinnostavampia monilta osin kuin alkuperäisessä. Taisteluiden suuresta määrästä tunnutaan monessa paikassa valittavan, mutta minun mielestäni niitä oli juuri sopivasti. Lara voi kuitenkin hoitaa ne niin monella eri tavalla: aseilla, hiippailulla, heittoesineillä, harhautuksilla... Työkaluja ja erilaisia lähestystapoja riittää!

Korkkasin myös aika nopeasti Risen läpäisyn jälkeen Shadown, ja olin oitis mielissäni mm. vesikontrollien parantumisesta ja uimisen toteutuksesta. Nyt vedenalaisessa tutkimisessa on jo kunnolla fiilistä. Turhat "pyöritä tattia ja köysi kiertyy" -mekaniikatkin voi nyt yksinkertaistaa helpommiksi niin, ettei tikkuja tarvitse turhaan veivailla.

Shadow on myös todella hieno graafisesti. Taitaa pyöriä Series X:llä natiivina 4K:na melkeinpä lukitusti 60 kuvaa sekunnissa! Viidakkoympäristöt tihkuvat elämää ja tunnelmaa, Uncharted-vaihdetta on omalla tavallaan laitettu pykälä suuremmalle.

Ellei Shadow sitten ihan surkeaksi muutu, tulen nostamaan tämän trilogian heittämällä Uncharted-pelien edelle. Hienonhienoja seikkailupelejä, jotka tahtoo varmasti pelata uudemmankin kerran, toisin kuin Draken seikkailut.

 9 
 : 20.06.2022 17:20 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
https://twitter.com/NintendoEurope/status/1538869704252612608

Lainaus
Tune in on 22/06 at 16:00 CEST for a livestreamed #XenobladeChronicles3 Direct presentation featuring roughly 20 minutes of information about the upcoming RPG adventure for #NintendoSwitch.

No niin, Nintendon "E3" alkaa käynnistelemään koneitaan. Tulee vieläpä hyvään aikaan näin eurooppalaisten kannalta, toivottavasti sama koskee pää-Directiä ensi viikolla.

Xeno kolmekin enää reilun kuukauden päässä aiemmin tapahtuneen aikaistuksen ansiosta. Hullua. Kiva nähdä syväluotaavasti miten taistelusysteemi toimii ja saada varmasti herkuttelevia otoksia pelin eri ympäristöistä.

 10 
 : 20.06.2022 08:59 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Onhan PS5 tuonut näitä ns. QoL ominaisuuksia. Eli hiljaisuus, latausajat, käyttöliittymän tekninen toimivuus. Käyttöliittymä muuten on mielestäni edelleen, jos ei nyt paskaa niin huonompi kuin PS4:llä. Liian paljon valikoita.

Mutta eihän PS5:llä ole PS5 pelejä juurikaan pelattu. Ainoat PS5 pelit mitä itse on pelannut on DMC5 ja FFVII Remake. PS5:n hienoin ominaisuus tähän mennessä on ollut PS4 pelien parantaminen. Itselle ja tuntuu että osin yleisestikin. Mitä esim. DF:n testejä on katsonut, monessa tapauksessa sanotaan että parhaimman frameraten saa kun pelaa PS4 versiota PS5:llä. Totta kai resoluutio tms. visuaalinen kauneus ottaa iskua, mutta jos puhutaan puhtasta frameratesta, se on paras tapa pelata.

Tosin pakko myöntää, silloin kun PS5 jonoon lähti, suurin (teko)syy siihen oli että voin pelata PS4 pelejä hiljaisemmalla raudalla. PS5 oli joka tapauksessa tulossa jossain vaiheesa TV:n viereen, joten miksi en olisi hommannut jo silloin sitä, kun PS4 hurisi pahimmillaan kuin perusPC. Sitten kun pidin sitä vielä pystyasennossa, ilman tukea, niin se vielä värisi TV-tasolla sen verran, että siitä tuli mukava pieni lisä ääni aina kun levy lähti pyörimään kovempaa. Joten "next genin" puutteesta huolimatta, olen ollut varsin tyytyväinen ostokseen.

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Pelaajalauta 2007-2022
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines