Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 02.11.2024 18:58 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Sonic x Shadow generations

Tämän pelaaminen oli aikamoinen vuoristorata.
Aloitin Shadow puoliskolla, koska se orkkis tuli just pari kuukautta sitten pelattua.
Välillä oli kivaa ja välillä tuli kirottua oikein kunnolla kun ohjaus tuntui varsinkin 2d osioissa olevan aivan paska kun hypyt vei aina pidemmälle mihin pitäisi.
Monesti totesin ettei se sonicin osio voinut olla tuollainen, eikä se ollutkaan kun seuraavana päivänä kokeilin.
Sonic tuntuu raskaammalta ja varsinkin niitä classic sonic osioita oli ilo pelata Shadow kampanjan jälkeen kun hypyt laskeutui mihin pitää.

Päätin sitten testata Shadow puoliskoa uudestaan ja pelasin kaikki kentät uudelleen läpi ja nyt ne sujuikin paljon paremmin.
Eron kyllä edelleen huomaa, mutta nyt kaikki vaan sujui paljon paremmin.
3d soniceissa on aina se oma tuntuma johon ainakin mulla kestää tottua ja sen takia kesällä pelasinkin melkein yhteen putkeen molemmat adventuret, heroesin, shadowin ja sonic 06:n, joka muuten on edelleen mun vuoden peli listalla kakkosena. Tears of the kingdom tiputti sen ykkös paikalta.
Ehkä mun kannattas seuraavaksi viimeinkin aloittaa se frontiers kun on taas jonkinlainen tuntuma ja monen videon mukaan Shadow osion pelattavuus tuntuu just samalta mitä frontiers.

Mikään pitkä kokemus tämä ei ole.
IGN taisi sanoa arvostelussaan Shadow kampanjan kestoksi 6-8 tuntia ja tiesin heti ettei tuo pidä paikkaansa kun se sonicin puoliskokin kesti vaan 3-4 tuntia jos vaan pelasi tarinan läpi ja tällä on ihan sama kesto.
Toki kerättävää on paljon sillä joka kentässä on kolme tokenia joilla voi avata vapaasti tutkittavalla hub alueella taidetta ja musiikkia sisältäviä arkkuja.
Lisäksi siellä on muitakin haasteita joissa pitää kerätä vaikka tietty määrä sormuksia tai päästä checkpointeihin tarpeeksi nopeasti.
Kaikkia kuitenkin tuntuu yhdistävän yksi asia. Varsin tiukka aikaraja ja kun palkinnoksi saa vaan lisää konseptitaidetta niin annoin noiden olla.
Completionistit kyllä saa pelkän Shadow puoliskon parissa kulumaan varmaan 10 tuntia ellei enemmän.
Shadow puoliskon tarina sentään oli hyvä kaikessa minimalistisuudessaan ja sai jopa hieman tunteikkaaksi lopussa.

Ostin myös tähän sen deluxe päivityksen joka maksaa storessa 12e.
Siinä tulee mini artbook joka on nimensä veroinen kuten olettaa saattaa, mutta mini soundtrack oli paljon parempi mitä oletin.
Biisejä on 24 ja kestoa yli 90 minsaa ja suurin osa biiseistä on niitä vanhemmissa peleissä kuultuja ihan laulua sisältävää kamaa kuten all hail shadow tai live and learn.
Sitten siinä tulee myös terios skini Shadowille joka oli sen ulkoasu alunperin ennen kuin siitä tehtiin sellainen millaisena me kaikki se tunnetaan.
Ihan kuten Sonic oli alunperin jänis ja sen skini oli sonic superstarissa.
Joulukuun alussa tulee vielä sonic 3 leffa teemainen kenttä.
Mä ostin tuon vaan soundtrackin takia joten tyytyväinen olen.

 2 
 : 02.11.2024 12:26 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
Monster Hunter Wildsin beta tulille. Ainoa asia, jolla itselleni on merkitystä, eli ohjausasetusten kustomoitavuus: kaikki on täydellistä, paremmin kuin olisin ikinä voinut edes uneksia. Kyllä tämä Capcomin tiimi vaan osaa hommansa, jumalauta! Voit muuttaa deadzonea, laittaa herkkyyden oikeasti korkealle ja muuttaa sensitivity curvea! Siis tässä pelissä on paremmat ohjausasetukset kuin yhdessäkään toisessa olan yli kuvatussa pelissä konsoleilla. Tämä tarkoittaa minulle täydellistä gyro-ohjausta, kun ei ole mitään vammaisia antiikinaikaisia asetuksia tiellä pilaamassa nautintoa. Ilmeisesti myös näppis ja hiiri toimii Xboxilla.

Peli näyttää toki Switch-peliltä Xboxin performance modessa, mutta en tiedä haittaako tuo edes minua. En nyt pelkästään resoluution vuoksi mene hankkimaan tuhansien eurojen PC:tä, joka imee järkyttävän määrän sähköä pistorasiasta.

Helmikuuta odotellessa. Tässä taitaa olla kaikkien aikojen lempipelini.

 3 
 : 26.09.2024 11:33 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Mä veikkaan, että tuohon hintaan tulee vielä suomilisät päälle ja hinta on lähempänä 850e. Jos levyaseman haluaa niin se on 140e (jenkeissä 80$. Siis mitä vittua) lisää ja pystytuki 30e, koska sitäkään ei voi laittaa ton hintasen koneen mukaan.



Oikeaan osuin. Verkkiksessä 849.95e

 4 
 : 21.09.2024 11:08 
Aloittaja Gba - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Huhuilevat että Qualcomm olisi ostamassa Inteliä. DAMN! Aika kova veto. Niin riskien kuin mahdollisuuksienkin osalta. Qualcomm on arvoltaan "vaan" tuplasti mitä Intel on, joten osto olisi iso. En millään jaksa uskoa että ostaisi Intelin kokonaan. Jokaisesta osastosta olisi onnistuessaan toki hyötyä Qualcommille, niin Foundrystä kuin x86-64 tuotannostakin. Mutta veikkaan että siinä olisi liikaa riskiä.

Eli jutut on voi hyvinkin olla totta, mutta jotenkin epäilen että joko Foundry tai x86-64 tuotanto on lopulta puheiden ulkopuolella. Foundry voisi jopa olla parempi, koska sillä saisi kovimman edun kilpailijoihin nähden, jos on varaa lapioida rahaa siihen ensin.
Palvelimista ja prossuista saisi tietty rahaa heti ja Qualcomm pääsisi suunnitelmansa mukaisesti palvelimin bisnekseen. Ihmettelen vain jos ostaisivat x86-64 tuotantoa kun ARM on selvästi tulevaisuuden arkkitehtuuri virtapiheydensä vuoksi. Suunnitelmat on kuitenkin ARMissa. Vai meinasivatko kilpailijaa ARMille... en tiedä. Mutta Intelin x86-64 tuotanto tuntuu sellaiselta joka kuitenkin lopulta ajettaisiin alas ARM prossujen takia, niin tuntuu oudolta että käyttäisivät siihen miljardeja...

Vaikka eihän tälläinen pikkuhiluilla kauppaa käyvä näistä lopulta mitään ymmärräkään :) Mutta jotain hiluja voisi tämän perusteella johonkin laittaa. AMD voisi olla kovin, koska jos tästä tulee kaupat, AMD nostaa markkinaosuuttaan seuraavassa sukupolvessa :)

 5 
 : 11.09.2024 21:48 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
On kyllä konsolisukupolvi kerrakseen, kun perinteisten hinnan alennusten sijaan perusmallienkin hinta on tuntunut olevan vain ylöspäin jos johonkin.

Juu sony nosti koneiden hintoja 50e kaks vuotta sitten.
Ei tule mitään muuta tilannetta mieleen jossa konsolin hintaa olisi hilattu useita kymppejä ylöspäin kaks vuotta julkaisun jälkeen.
Itsehän onneksi ostin just kuukausi tai kaksi aiemmin oman horizon forbidden west pakettini joka oli 599e. Noston jälkeen pelkkä kone oli saman verran ja sama hinta on edelleen levyasema slimillä vaikka niiden tuotanto kustannukset on varmasti tippuneet.
Itseasiassa sonyhan teki voittoa levyasema malleilla alle vuosi julkaisusta, mutta silti oli pakko hinata hintaa ylös "koska inflaatio".

 6 
 : 11.09.2024 18:29 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Lanttu
On kyllä konsolisukupolvi kerrakseen, kun perinteisten hinnan alennusten sijaan perusmallienkin hinta on tuntunut olevan vain ylöspäin jos johonkin. Rautamarkkinat tosin ovat muutenkin olleet pilalla jo pidemmän aikaa. Ensin tuli minerit ja kun niistä vihdoin selvittiin, niin heti perään alkoi tekoälysekoilu. Saa nähdä milloin sekin hypekupla puhkeaa. Taitaapa sekin osaltaan vaikuttaa tämän PS5 Pron järjettömyyksiin noussutta hintaa, kun pitää taistella tuotantokapasiteetista. Ei se silti oikeuta levyaseman poisjättämistä "Pro"-mallista.

Oikeastaan yllättävintä tässä koko sotkussa on ollut Mark Cernyn kommentit siitä, että 75% pelaajista suosisivat performance-tilojen käyttöä. Sinänsä hämmentävää sillä yllättävän moni ei tunnu moisista välittävän tai jopa väittävät, etteivät huomaa tilojen välillä eroa. Harvemmin tuo performance tuntuu myöskään olevan oletuksena päällä. Joskin ainakin osa peleistä taitaa ennen aloitusta kysyä minkä käyttäjä haluaa valita.

 7 
 : 11.09.2024 13:54 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Joo vaikuttaa vähän "rahat pois heikoilta" tyyppiseltä ratkaisulta. Pirun kallis ja vaatii vielä lisälaitetta kiinni. Eihän tuossa kovin suuresti ole järkeä. Toki jos rahaa on niin miksi ei. Mutta käytännössähän siitä maksaisi tonnin. Aika suolasta, voisi sanoa...

 8 
 : 10.09.2024 21:57 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus
Jokos porukka ennakkotilasi 800 euron PS5 Pron. :lol: Nyt kun Xbox floppaa, niin Sony aloittaa perseilynsä. Ohjaintenkin hintaa tottakai nostettiin. Kun Monster Hunter Wilds tulee pihalle, hyppään itsekin PC-pelaajien kelkkaan, enkä ikinä katso taaksepäin.

Sonyhan on koko sukupolven ollut enemmän tai vähemmän siinä samassa ylimielisessä moodissa missä ne oli ps3:n kanssa ps2:n menestyksen jälkeen.
Mä veikkaan, että tuohon hintaan tulee vielä suomilisät päälle ja hinta on lähempänä 850e. Jos levyaseman haluaa niin se on 140e (jenkeissä 80$. Siis mitä vittua) lisää ja pystytuki 30e, koska sitäkään ei voi laittaa ton hintasen koneen mukaan.


 9 
 : 10.09.2024 21:49 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
Jokos porukka ennakkotilasi 800 euron PS5 Pron. :lol: Nyt kun Xbox floppaa, niin Sony aloittaa perseilynsä. Ohjaintenkin hintaa tottakai nostettiin. Kun Monster Hunter Wilds tulee pihalle, hyppään itsekin PC-pelaajien kelkkaan, enkä ikinä katso taaksepäin.

 10 
 : 27.08.2024 21:07 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Scarf
OLED-töllöllä tykittelen. Kuva on nimenomaan pehmeä, ei terävä. Projektori olisi kyllä paras vaihtoehto fiiliksen kannalta, mutta eipä tämä OLED häviä muuta kuin koossa. Predator ja Aliens tuli myös nopeasti tarkastettua, hyvältä näytti. Harmi, että näiden skannaus on niin tyyristä hommaa. Melkein tonni per leffa.

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines