Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 07.05.2021 16:26 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
Formulalauta on ollut tähän mennessä paras. Epin eeppiset formulakarkelot ja laudalle ilmesty kaikennäköistä heeboa kirjoittelemaan. :D

 2 
 : 07.05.2021 16:07 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Vin
Harkinnassa Massilaudan kanssa. Katsotaan nyt mistä aiheesta saadaan aikaiseksi laudan seuraava megatrendi.

 3 
 : 07.05.2021 14:39 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Sharkie
Joko Vinillä on signaturessa "wokelauta"?

 4 
 : 07.05.2021 14:31 
Aloittaja zoukka - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
Giantbomb on mennyt alamäkeen jo pitkään ja nyt sieltä lähtee coretiimistä kolme tyyppiä, Vinny, Brad ja Alex. Saapa nähdä mitä Gerstmann keksii jatkoa varten. Itse lopetin seuraamisen jokunen vuosi sitten, kun alkoi woketus ja sjw meininki paistamaan läpi.

 5 
 : 07.05.2021 12:41 
Aloittaja Fraeon - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Uskaltaako TK tai joku muu kokenut sanoa paljon tällänen hovimestari maksaa? Siis mitä hovimestarille maksetaan? En nyt itse sellaista suunnittele palkkaavani, mutta lähinnä uteliaisuudesta millä hovimestarin saisi nurkkiin :)

 6 
 : 07.05.2021 00:26 
Aloittaja Gba - Uusin viesti kirjoittanut Rocky_Balboa
Nordnettiin laitettiin uusi salkku mun tillle. Sinne sitten säästetään muksuille. Jaetaan sitten tarpeen mukaan lahjaveron rajojen kanssa. Viime vuonna lyötiin heidän kaikki säästöt osakkeisiin ja rahastoihin. Joku 70% on noussut siitä, mutta dogecoin olisi ollut parempi sijoitus :D

 7 
 : 06.05.2021 22:13 
Aloittaja Gba - Uusin viesti kirjoittanut JayeizH
Broidin 2kk vanhalle skidille ollaan tässä lähiviikkoina avaamassa asiakkuutta pankkiin ja siihen kaveriksi rahastosalkku. Siinä on skidillä kyllä aika puolellaan, kun noin ajoissa aloittavat.
Tämä oli kyllä hieno veto. Näinhän se olisi pitänyt tehdä. Mutta en ollut itsekkään vielä siinä vaiheessa astunut sijoituksien ihmeelliseen maailmaan, niin ajatusten toteutus oli "katson ensin kuinka homma toimii omilla rahoilla" asteella. Ja siinä tuli viivästystä perinteisen "mulla ei ole siihen tarpeeksi rahaa", mikä olikin sinänsä totta, ei niillä sijoituksilla olisi mitään oikeasti saanut. Mutta siinä vaiheessa pointtina olisikin käytännössä ollut homman oppiminen ja sen tietyn asenteen saaminen. Mutta eihän sitä silloin tajunnut.

 8 
 : 06.05.2021 19:40 
Aloittaja Gba - Uusin viesti kirjoittanut Kabanossi
Aah niitä aikoja kun päätökset ja valinnat kakaroiden kanssa tuntui yksinkertaisilta ja itsestäänselviltä :) Muistan kun mietin että kakarat eivät välttämättä edes tarvitse tilejä ennen 10v ikää, koska kaikki menee indeksiin tai valkkailen niille itse osakkeita. Nythän oikea totuus, sen tekosyyn takana että en tiedä mitä tekisin, on se että en vain löydä aikaa ja energiaa edes osaketilien perustamiseen. Kun kakarat vihdoin nukkuu ja nurkat siivottu, eikä ole päivätöitä jonossa, sitä vain mieluummin pistää pelit tulille tai katsoo jotain jo katsottua hyväksi havaittua sarjaa.

Pointtina vielä, kaikki asiat on teoriassa niin helppoja.

Niin, totta kai mun on täältä "helppo huudella", kun en oikeasti tiedä, mitä se lapsiarki on. Olen pankissa töissä, niin tiedän kuitenkin sen, että kyllä vanhemmat on päivittäin meihin yhteydessä ja avaavat lapsille rahastosalkkuja yms. Jostain he sen ajan löytävät.

Broidin 2kk vanhalle skidille ollaan tässä lähiviikkoina avaamassa asiakkuutta pankkiin ja siihen kaveriksi rahastosalkku. Siinä on skidillä kyllä aika puolellaan, kun noin ajoissa aloittavat.

 9 
 : 06.05.2021 15:52 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Tingle
Pelasin hiljattain läpi suomalaisen puslepelin Puddle Knights. Käytin pelaamiseen ammattilaisten suosittelemaa Nintendo Switch -viihdejärjestelmää, jolla pelinautinto olikin verrattoman välitön käyttäen hyväkseni konsolin uraauurtavaa kannettavuusteknologiaa. Pelin voi lunastaa itselleen myös Valven höyrymyymälästä.

Bakteerikammoinen aatelisen pitäisi kulkea maaliin, mutta matkan katkaisevat kuraiset lätäköt, joille astuminen ei käy arvoon. Onneksi hänellä on kätyrinään ritari, jonka takana viilettävä viitta on sopiva peittämään sotkuiset paikat. Viitta seuraa ritarin perässä, ja ohjattavaa hahmoa vaihtamalla on aika kuljettaa aatelinen liepeiden päältä turvaan. Perusmekaniikat ovat hyvin luontevat, eikä niitä tarvitse pelaajalle erikseen selittää. Kentissä on hyvä selkeä focus ja ne opettavat pelin jipot pikku hiljaa.

Pääkampanjassa maailmoja on kahdeksan kappaletta, ja niistä jokainen esittelee uuden villin idean. Uudet mekaniikat ovat enimmäkseen keinotekoisia, mutta toimivat hyvin vaihteluna. Maailman alussa myös vaikeusaste nollautuu, mikä antaa pelaajalle palkitsevan hengähdystau'on ja tilaa leikkiä uusilla vempaimilla. Kikoista eniten inhosin viitan repimistä. Tämä jekku on käytettävissä jokaisessa radassa, jossa on kaksi ritaria, ja se avaa aivan liikaa mahdollisuuksia. Pelaajaa kiusoittaa koko ajan repiä viitasta pala avuliaaseen kohtaan, mutta ylimääräinen liike tekee radan läpäisystä mahdottoman - ilman että pelaaja saa tästä välitöntä palautetta. Jokainen ruutu, johon kangas repeytyy tekee kartasta erilaisen, mikä tekee mahdollisten liikkeiden määrästä tolkuttoman suuren. Jäinkin pari kertaa kunnolla jumiin, kun olin pyörinyt ympyrää väärin leikatun palan kanssa. Muita vaikeuksia pelin kanssa ei oikein ollut. Mikään läpihuutojuttu ei yksikään rata ollut, mutta pelaamisessa on jatkuva etenemisen tunne. Palaset loksahtavat varsin sujuvasti paikoilleen kun hetken pohtii ja leikkii.

Audiovisuaalisesti peli kaipaisi pientä silausta, vaikka se nyt ei ole pusslepeliltä kaikkein oleellisinta. Maali on vain abstrakti valokeila, jonne päästyä peli vinguttaa kanteleella pari nuottia. Tästä ei jää minkäänlaista saavutuksen tunnetta. Kokonaisuutena pelin ilme on funktionaalinen, joskin laskusiltojen hahmottaminen vaatii useamman hetken. Taustojakin on pari erilaista, mutta ne eivät näy kenttien rakenteessa mitenkään. Vaikka steriiliin puzzleiluun kuuluu panostaa, voisi peli tarjota myös enemmän vaihtelua. Pelasin hiljattain erinomaisen NES:n pulmapelin Solomon's Key 2:n. Siinä oli kenttiä, jotka ensisijaisesti olivat siistin näköisiä pelata, sekä reaaliaikaisia haasteita tarjoavia pomotaisteluita. Lätäkköritareiden kenttäpalikkapakki tarjoaisi mahdollisuuden vaikka hienon sillan tai linnakkeen tekemiseen, mutta ainoat muistettavat radat ovat pari abstraktia kuviota.

Kun pelaamisen makuun pääsee, hurahtaa lätäkköritareiden parissa nopeasti maailma jos toinenkin. Vaikka jotain juttuja jäi hampaankoloon, ne voi kaikki ohittaa indiepelin kehitysajan ja budjetin rajallisuudella. Kehitystiimi ansaitsee siis pelkästään kehuja. Suosittelen peliä puzzlennälkäisille pikku vintiöille :)

 10 
 : 06.05.2021 14:27 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Gba
Nintendo biittaa ennusteet


"It forecast 500 billion yen in operating profit this year, although Nintendo, like many Japanese companies, often begins the fiscal year with a conservative outlook so it has room to raise the figure later. The company is targeting sales of 25.5 million consoles in the current year ending March 2022. Internally, Nintendo’s management is shooting for production of between 28 and 29 million consoles, according to people familiar with the projections who asked not to be named disclosing company targets."

"The coronavirus outbreak was at first a brake and then an accelerant for Nintendo, choking its supply chain before triggering a demand surge with global lockdowns driving people to seek entertainment and escape. The company’s hardware sales improved by 37% and its software sales also rose 37% to 231 million units over the past fiscal year. It increased its proportion of sales coming from digital downloads to 43% from the previous 34%."

Lasten pelit ja -konsoli myy kuin kokaiini. Nintendo näytti taas epäilijöille.

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines