Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 23.10.2021 08:00 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Eikös näissä ollut jotain aivan naurettavia vaatimuksia sadan prosentin läpäisyyn? Tyyliin "löydä 100 pulua kaupungista?". Muistan lukeneeni aikoinaan sellaisista.

Tämä on muuten siksikin aika historiallinen julkaisu, koska se tuo ensimmäistä kertaa ikinä pääsarjan GTA-pelin Nintendon konsolille. Näiden pelien aikoihin elettiin sitä vaihetta, kun Nintendon "kiddie image" oli pahimmillaan. USA:n Nintendo halusi Mariolle vihaisia ilmeitä ja muuttaa Nipan logon graffitiksi (?!), jotta se otettaisiin vakavammin. Taisin itsekin aikoinaan pelaajaboardilla haikailla synkempien Nintendo-pelien perään. Aika pässi sitä onkaan ollut.  ;D Kolmi- ja nelikymppiset pelaavat nyt Switchillä naama näkkärillä ja lapset pelaavat GTA-pelejä ja CODia!  8)

Aloitan varmaan GTA III:sta ja etenen siitä julkaisujärjestyksessä. Näissä kolmessa on varmaan valtavasti pelattavaa, varsinkin jos eksyy sivutehtäviin.

 2 
 : 23.10.2021 07:50 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Eilen illalla meni läpi 100% tavaroilla. Ylimääräiset energiatankit auttoivat vikassa loppuvastuksessa varmasti, vaikka ei lopulta mielestäni ollutkaan niin paha kuin esimerkiksi MP2: Echoesin vika loppari (Orkkis-GC-version).

Bossit olivat järjestäen mielenkiintoisia ja niitä vastaan oli ilo taistella. Ensin saattoi tosiaan tuntua siltä, että tietystä vaiheesta ei voinut selvitä millään ilman osumia, mutta pian se menikin kuin speedrunnerilla konsanaan. Tämä oli malliesimerkki hyvästä, palkitsevasta pelisuunnittelusta.

Dread on mielestäni kokonaisuutena täysin samalla viivalla sarjan parhaiden osien kanssa, mikä on uskomatonta. Joissain asioissa (ääniefektien design, kartan toteutus, Samuksen kontrollit) se on jopa selvällä ykköspaikalla. Tekivät aika tempun, ja uskon Nintendon olleen mukana suunnitteluprosessissa paljon enemmän kuin miltä näyttää, aivan kuten se käänsi Metroid Primen aikoinaan mestariteokseksi antamalla neuvoja ja tukea Retrolle.

Seuraavaksi voisi yrittää pelata pelin läpi uudelleen Normalilla, mutta tällä kertaa niin nopeasti ja vähillä itemeillä kuin pystyn. Mitä nopeampi läpäisyaika on, sitä enemmän saa taidetta galleriaan palkinnoksi? Sen jälkeen Hard mode.

Mutta tässä välissä voisi kyllä vetäistä Ori: Will of the Wispin läpi, olen säästellyt sitä Switch OLEDille.  :)

 3 
 : 22.10.2021 20:26 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Solid Snake
Tässä voisi kyllä olla kova setti Switchille. Kannettavana nuo kolme peliä on kyllä kova setti.

San Andreas on paras osa, ehkä jopa paras 3D GTA. Alkuperäinen SA on edelleen pelikelpoinen, jota ei kyllä voi sanoa kolmosesta ja Vice Citystä. Jo tähtäyksen huonous ja vapaan kameran puute syövät aivan liikaa.

Siinäkin mielessä kiva saada Remasterit, koska kyllähän sisällöllisesti nämä pelit mielellään pelaa uudelleen.

 4 
 : 22.10.2021 20:21 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Vin
Onlinea juu.Rockstarin moninpelit eivät ole koskaan kiinnostaneet. Harmittaa vain että ennen niin vahvasta yksinpelistään tunnettu pelisarja on muutettu täysin (huonosti valvotuksi) moninpelikokemukseksi.



 5 
 : 22.10.2021 20:00 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Partajeesus

Resident Evil 7 tuli vihdoin pelattua vihdoin läpi, kun vain puskin alun housuunpaskomisosuudet läpi. Ei peli lopulta niin kuumottava ollutkaan ja nautin siitä jopa enemmän kuin REmake 2:sta - RE Villagesta puhumattakaan.

Peli oli lähellä erinomaista, mutta muutamat pikkuviat nakersivat kokemusta. En voi edelleenkään sietää tuota RE7/8:n tarkoituksellista paskatähtäystä, eli sitä miten Ethanin kamera/tähtäysohjauksessa on käytetty jotain raivostuttavaa sensitivity curve -asetusta, jossa tähtääminen on kömpelöä ja hidasta.

Tämän takia psvr moodi onkin helvetin hyvä kun se käyttää headtrackingia tähtäykseen.
Melkein inhosin koko peliä kun pelasin ekan kerran telkkarin kautta läpi, mutta vr moodi teki pelaamisesta niin helvetisti parempaa, että olen pelannut sen vr moodissa jo 7 kertaa läpi ja platinakin tuli kerättyä.

 6 
 : 22.10.2021 18:38 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Gba
Ei ole San Andreaksen voittanutta. Toimii edelleen.

Saa nähdä tuleeko ostettua, SA löytyy hyllystä ja taitaa olla Vice Citykin. Eikä ole oikein tehnyt mieli rahoittaa Rockstaria sen jälkeen kun muuttivat pelisarjan nykyisenkaltaiseksi rahantekokoneeksi.

Tarkoitatko GTA Onlinea? En ole itse tuota Onlinea juuri pelannut, kuten en RDR2 Onlineakaan, se tarvitsisi hyvän porukan. Olen kumminkin Twitchista katsonut tuntitolkulla TurunPugin GTA Online larppausta. Aivan helvetin hauskaa kontenttia, kun ukko larppaa Porin poliisia ja suomeksi jauhavat 10h streamin GTA maailmassa. Ei tuota voi edes selittää. Katsokaa jälkilähetyksenä vaikka Ois voinu sattuu kelle vaa

Tuo GTA Onlinen roolipelaaminenhan on ollut pari vuotta kovinta paskaa pelimaailmassa, mutta itseltä se on jotenkin mennyt ohi ennen kuin vuosi sitten aloin Twitchin suurkuluttajaksi ja nykyään tulee katsottua enemmän Twitchiä kuin mitään muuta stream palvelua. Vanha Kotakun juttu GTA V roolipelaamisesta.

edit: unohtui kommentoida itse aihetta -> Vice City kiinnostaa, mutta auttamatta näyttää kyllä grafiikat vanhentuneilta remasteroitunakin, en tiedä kykenenkö enää nauttimaan pelimaailmasta kun hahmot on tuollaisia laatikkopäitä. Kasarille ajoittuva GTA 6 maistuisi.

 7 
 : 22.10.2021 17:56 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Vin
Ei ole San Andreaksen voittanutta. Toimii edelleen.

Saa nähdä tuleeko ostettua, SA löytyy hyllystä ja taitaa olla Vice Citykin. Eikä ole oikein tehnyt mieli rahoittaa Rockstaria sen jälkeen kun muuttivat pelisarjan nykyisenkaltaiseksi rahantekokoneeksi.

 8 
 : 22.10.2021 16:04 
Aloittaja Andy-O - Uusin viesti kirjoittanut Kraidi
Aloitin viimein Red Dead Redemption 2:n. Ei näitä avoimen maailman pelejä jaksa yleensä kuin maksimissaan kaksi per vuosi, vaikka viime vuonna taisinkin pelata jopa kolme sellaista läpi. AC Odysseyn jälkeen oli melkein vuoden pituinen tauko, joka kieltämättä teki erittäin hyvää, sillä nyt tähän jaksaa uppoutua. Olen pelannut varmaan sellaiset 15 tuntia tätä eikä pelin toinen chapter taida olla vielä lähellekään lopussa. Pitkä "projekti" siis tiedossa, jälleen kerran. Se ei varsinaisesti haittaa, sillä RDR2:lla on tarjottavanaan lukuisia eri asioita, jotka kahlitsevat television ääreen kasvattamaan pelitunteja. Minun on turha edes luetella niitä erikseen; sisällön ja yksityiskohtien määrä on niin päätä huimaava, että tätä voisi pelata vaikkapa ihan vain tutkimusmielessä – siis kartoittaen, mitä kaikkea Rockstar on saanut aikaiseksi peliinsä.

Pidän juonesta ja hahmoista. Niihin liittyen tässä on monta aspektia, joiden ansiosta maailma tuntuu elävältä. Parhaiten se tulee esiin pelin leirissä, missä elämä jatkuu päivästä toiseen ja mihin palatessaan saattaa löytää itsenä vaikkapa keskeltä ryyppyjuhlia. Arthur on todella lupsakan oloinen hahmo, minkä lisäksi häneltä löytyy myös se vakavampi puoli. Iso peukku tälle osa-alueelle, peli varmaan toimisi samalla kokoonpanolla ihan vain lineaarisena tarinapelinä. Tämä, TLoU-sarja ja muut vastaavanlaiset teokset asettavat pelien tarinankerronnan rimaa koko ajan ylemmäksi, mikä on hieno asia.

 9 
 : 22.10.2021 15:55 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Ephram
Traikku tippui juuri: https://www.youtube.com/watch?v=D71cBUeAL58

Ovat tehneet enemmän kuin oletin grafiikoille. Ensivaikutelma on hieman muovinen ja nukkemainen, mutta pelit näyttävät varmaan lopulta aika kivoilta ollakseen remastereita parikymmentä vuotta vanhoista peleistä – tai oikeastaan jotakin remastereiden ja remakeiden väliltä.

Lainaus
GAMEPLAY ENHANCEMENTS:
GTA V style controller layout
Improved gunplay and targeting controls, with upgraded drive-by controls in SA
Updated weapon and radio selection wheels
Updated mini-maps with enhanced navigation allowing players to sett waypoints to destinations
The ability to immediately restart a failed mission

VISUAL ENHANCEMENTS:
Higher resolution textures from characters to weapons, vehicles to roads, and much more for greater detail
A completely rebuilt lighting system with enhanced shadows, reflections, and more
Improved water and weather effects
Enhanced detail in trees and foliage
Increased draw distances to provide a new level of depth and definition

PLATFORM SPECIFIC FEATURES:
4K-resolution support with up to 60 FPS performance for PlayStation 5 and Xbox Series X systems
NVIDIA DLSS support for PC
Touch screen camera zooming, pans and menu selections as well as Gyro aiming for the Nintendo Switch

Switch-versiossa on kuin onkin gyro-tähtäys! Täytyy kai hieman Rockstarille heittää massia joulukuussa, niin saavat rahasäiliönsä pintaa taas nostettua.

San Andreasin Definite tulee muuten heti julkaisupäivänä GamePassiin ja kolmosen Definite PS Now -palveluun. Aika ovelasti jakavat näitä eri paikkoihin.


 10 
 : 22.10.2021 15:19 
Aloittaja Ephram - Uusin viesti kirjoittanut Sharkie
Kolmosta ja San Andreasia, ja näistä kahdesta varmaan vielä jälkimmäistä, pelasin aikanaan itse eniten. Vice City meni jostain syystä paljolti ohi, vaikka miljööllisesti olisi omiinkin mieltymyksiin aika nappiosuma.

Kovia leikkikenttiä olivat kyllä silloin, kun oli rajattomasti aikaa kaikkeen, mutta en kyllä usko, että tulen näitä enää uusiksi hankkimaan. Jos jossain vaiheessa on useampi tunti ylimääräistä ja GTA-hammasta kolottaa, laitan ennemmin vitosen viimein tulille, sillä se on edelleen pelaamatta.

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines