Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 86
181  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2021 : 10.06.2021 23:09
Elden Ring genin peli jo tuon pikkupätkän perusteella.
182  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 26.05.2021 14:54
Viime aikoina on tullut säädettyä PlayStation-emulointia kuntoon. DuckStation-ydin mahdollistaa resoluution nostamisen ja muut herkut ilman Beetle PSX -ytimen kaltaista kuormittumista. Käytännössä olen skaalannut PSX-pelit kaksinkertaisella sisäisellä resoluutiolla (2x Internal Resolution Scale) ja supersamplannut 3D-grafiikat kahdeksankertaisesti (8x SSAA). True Color Rendering -asetuksen ansiosta värit blendautuvat täydellisesti yhteen. Kaiken kruunaa CRT-shader (crt-guest-dr-venom-kurozumi.slangp) interlacing-emuloinnilla.

https://abload.de/img/26.5.2021_13.39.42-kwcokjc.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.40.12-nq9fkjz.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.40.35-0p0rjgf.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.40.48-0a6pjah.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.18-ucsqkun.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.26-vx5zjxm.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.46-g1zjkud.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.06-n4o8j8r.png

SNES-emulointia tuli myös hienosäädettyä shader-asetusten osalta, sillä Xboxin RetroArch ei osannut aiemmin skaalata noita shadereita kunnolla 4K-resoluutioon. :lol: Kuvanlaatu on nyt yksinkertaisesti täydellinen.

https://abload.de/img/26.5.2021_14.44.34-p10oka1.png
https://abload.de/img/26.5.2021_14.44.57-qat3jqa.png

Lisäksi SNES-guru Vitor Vileila julkaisee ihan näinä päivinä Super Mario Worldiin laajakuva-hacksin, joten sitä odotellessa!


183  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 16.05.2021 21:16
Ei perseenreikä. En ole ollut edes tietoinen... Toimiikohan tuo laajakuvahommeli ja muut herkut myös Super Metroidin päälle tehdyille romhackeille, kuten Super Zero Missionille?

Nopean testailun perusteella näyttäisi toimivan ainakin Super Zero Mission, mutta tiedä sitten, mitä tapahtuu pelin edetessä. Pitääkin pelata tuo läpi, kunhan olen vetänyt peruspelin läpi.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

184  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 16.05.2021 17:42
Super Metroid

+

Redux-hackin parannukset

+

Laajakuvatuki

+

BSNES HD -ytimen ansiosta täydellisesti 4K-resoluutiolle laidasta laitaan piirtyvät pikselit ilman integer-skaalausta, joka pienentää kuva-alaa

+

Kahden framen verran input lag -vähennystä run-ahead-asetuksella

+

CRT Royale Kurozumi -shaderi

+

OLED

=

T Ä Y D E L L I S Y Y T T Ä



Kuvia:

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Harmi, että Super Metroid on ainoa SNES-peli kunnollisella laajakuva-hackilla. Model 7 -tuetut SNES-pelit (tai Model 7 -kohtaukset) toimivat ilman mitään hackseja laajakuvana. Esimerkkinä F-Zero, joka tukee kokonaan Model 7:aa, tai Final Fantasy 6, jossa on Model 7 -kohtauksia.

BSNES HD -ytimellä SNES-pelit näyttävät kyllä alkuperäisellä kuvasuhteellakin aivan ällistyttävän hyvältä. Harmillisesti näistä kuvista ei saa kaikkea irti, ellei niitä siirrä avattavaksi televisiolla. Ainakin omalla Macbookin näytöllä kuvat eivät näytä yhtään siltä kuin OLED:illa. Säädin mm. CRT Royale Kurozumi -shaderin gamma-asetuksen OLED-töllölleni sopivaksi.

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Vielä jos haluaa hifistellä, niin pistää OLED:ista Black Frame Insertionin päälle (eli OLED Motion Pro -asetus), niin liikkeentoistokin alkaa lähennellä CRT-töllöä. Silmät sulaa päästä.
185  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 14.05.2021 17:04
RE Village läpi. Olipahan geneerinen peli, joka ei oikein tiedä, mitä se yrittää olla. Kaikki mahdollinen on apinoitu muista peleistä, etunenässä Resident Evil 4:stä ja The Evil Withineistä.

Suurin ongelma minulle oli aivan kammottava ohjaus sekä liikkumisen tönkköys. Neliskanttinen deadzone, hidas sensitivity, paska response curve - eli sitä samaa skeidaa kuin melkein kaikissa padiräiskinnöissä. Hahmon hitbox on myös massiivinen, minkä takia hahmo törmäilee milloin mihinkin kulmiin ja tavaroihin. Kaiken kruunasi se, että menin myymäämään ensimmäiset löytämäni kalat ennen kuin peli kertoi, että niistä voikin tehdä aterian, joka parantaa liikkumisnopeutta. Mitä jos se hahmo liikkuisikin nopeasti alusta alkaen ilman jotain tyhjänpäiväistä keräilymekaniikkaa? Asiaa ei myöskään auta naurettavan pieni FOV, joka saa liikkumisen tuntumaan entistäkin hitaammalta.

Vihollisdesign oli sekin jöötiä ja pomotaistelut paikoitellen surkuhupaisia. Miksi ainoastaan ihmissusien päät räjähtävät, mutta ei muiden perusvihujen? Mitä ne geneeriset Dark Soulsista pöllityt miekkoja heiluttelevat örkit edes olivat olevinaan? Miksi jokainen pomotaistelu seurasi sitä samaa "pyöri ahtaassa huoneessa ja ammu pomoa, kunnes se kuolee" -kaavaa? Iron Man -sydänreaktoriörkit olivat nekin surkeita RE4:n Garrador-klooneja.

Ethan Wintersin kymmenen tuntia putkeen jatkunut ähinä vitutti myös suunnattomasti, ja ääninäyttelijä noin muutenkin oli ei-hyvällä-tavalla surkea. Samoin steroidi-Chrisin "puhun tälleen tosi kovismaisella tavalla, koska oon sotilas ja kovis" -ääninäyttely oli ärsyttävää. Kaukana oltiin RE4:n Leonin one liner -letkautuksista. Pelissä oli myös liikaa sktriptattuja kohtauksia ja turhaa lässytystä etenkin loppua kohden. Viimeinen pomo oli juuri niin antiklimaattinen kuin arvata saattaa:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Mitäs muuta? RE4:n aarteiden etsintä oli aikoinaan pirun hauskaa hommaa! RE Village kopioi tämänkin osa-alueen epäonnistuneesti. Aarteiden etsiminen ei ole aarteiden etsimistä, jos tiedät, missä aarteet ovat. Näet prikulleen, missä kaikki isommat aarteet ovat kartalla, etkä voi missata pienintäkään jalokiveä, koska tutkimattomat huoneet helottavat punaisena kartalla. Myös yhdisteltävät aarteet on pitänyt vääntää rautalangasta, ettei kukaan vaan missaa niitä. Vrt. RE4, jossa aarteiden yhdisteltävyydestä lähinnä vihjaillaan hienovaraisesti.

Mercenaries-moodia jaksoin kerran kokeilla. Aivan liian monimutkaista sähellystä: en halua pelata kolmea eri roundia tai alkaa miettimään, millä aseilla tai päivityksillä pelaan. Simplicity is the ultimate sophistication.

Hyviä puolia: graafisesti aivan tajunnanräjäyttävää kamaa. Pelin pimeys OLED:in mustilla ja raytracing-valaistuksella luo aidon next gen -viban.
186  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Xbox One : 10.05.2021 16:48
"How much did you save?"

"50e"

"What did it cost?"

"Everything"

Rahan eteen joutuu tekemään töitä!

Olen nyt ostellut pari Xbox-peliä Rockyn brassisekoiluiden jälkeen MTCGamesta. WRC9 oli ensimmäinen brassikoodi, jonka aktivoiminen Private Internet Access VPN:llä ei jostain syystä onnistunut, mutta kun kokeilin jotain Chromen ilmaista VPN-laajennusta, niin sillä meni läpi. Heitti aluksi jotain region error -virhekoodia. Nyt kun ostin Resident Evil 8:n (30e halvemmalla kuin suomikaupasta :lol:), niin se taas toimi ongelmitta tuon PIA VPN:n kanssa.

Eli brassikoodit toimivat ainakin pelien osalta edelleen, jos haluaa tehdä rahan eteen töitä.
187  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 05.05.2021 16:22
Muutama vinkki:

- ”Auto-Sprint” kannattaa laittaa päälle: vasemman tatin hakkaaminen juoksemiseen on idioottimainen aataminaikainen jäännös, jota ei pitäisi olla missään pelissä ja joka käyttää täysin turhaan yhden painikkeen ohjaimesta — lisäksi se aiheuttaa pitkässä juoksussa (no pun intended) stick driftiä, kun tattikomponentti hajoaa
- ”Crouch Button : Hold” kannattaa myös laittaa päälle: liukuhyppääminen on miljoona kertaa helpompaa ja luonnollisempaa, lisäksi lähitaistelu ja lonkalta-ampuminen on helpompaa, kun voit kyykistyksellä pienentää hitboxiasi ja lonkka-ampumisen rekyyliä
- ”Trigger Deadzones: None”: Nintendo Pro Controllerilla tällä ei luonnollisesti tee mitään, mutta muilla ohjaimilla liipasimien deadzonet vain hidastavat ampumista ja vaikruttavat rekyylin kontrollointia
- Ilman taka-paddleja kannattaa pelata seuraavilla ohjainasetuksilla (olen todennut nämä parhaimmiksi asetuksiksi tuhannen pelitunnin kokemuksella):

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Sprintin (jota ei siis käytetä Auto-Sprintissä muuhuin kuin aseilla zoomaamiseen) voi halutessaan laittaa A:n, mutta kranaattien käyttö on helpompaa, jos se on mapattu A:n dpdin sijaan. Aseilla zoomaamista tarvitaan harvemmin. Kun saat takanapit käyttöön, niin kyykky ja hyppy tosiaan kannattaa mapata niihin. Tällöin oikea olkapäänappi myös vapautuu loottaamiseen/lataukseen. Loottaus on paljon nopeampaa, jos oikeaa peukaloa ei tarvitse nostaa tatilta. Ovien avaaminen ja sulkeminen on myös nopeampaa.

Custom Look Controls -asetukseni ovat:

Kaikki muu on nollassa paitsi:

- Deadzone 8% (tai niin alas kuin mahdollista ilman stick driftiä)
- Yaw Speed: 500
- Pitch Speed: 500
- ADS Yaw Speed: 200
- ADS Pitch Speed: 200

Nämä asetukset vaativat hyvin pitkälti KontrolFreek-tatinpidennykset ja paljon totuttelemista, mutta kun niihin tottuu, niin kaikki muut FPS-pelit tuntuvat kamalalta.

Aceun (parhaiten Apexin mekaniikoita käyttävä pelaaja maailmassa) tutoriaalivideo kannattaa myös katsoa:

https://youtu.be/t7tavCy3mB0

Monia juttuja voi hyödyntää padilla. Ja mitä korkeammalla sensitivityllä / alhaisemmalla response curvella pelaa, sitä hiirimäisempään ohjaukseen kykenee padilla.
188  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 05.05.2021 14:55
Ysikausi pärähti eetteriin eilen. Battle Pass on täyttä sontaa, enkä tiedä pistänkö viime kaudelta ansaitsemani harkot siihen. Rampart-skini on ainoa hyvännäköinen skini koko roskassa, mutta hahmolla ei valitettavasti tee mitään, eikä Respawnia tunnu kiinnostavan hahmon buffaaminen enempää. Ja tottakai Wraithin piti saada neljässadas Legendary-skin, ihan kuin hahmolla ei niitä jo tarpeeksi olisi. Samaan aikaan puolella hahmokaartista löytyy muutama kuppainen jeesustason skini.

Valkyrie on kauden uusi hahmo ja luoja paratkoon, mikä hahmo se onkaan! Heittämällä pelin coolein ja hauskin hahmo, jos pelaa sellaisilla ohjainasetuksilla, että lentämisestä tulee jotain. Käytännössä ilman taka-paddleja hyppy pitää olla mapattuna olkapäänappeihin, jos haluaa saada hahmosta mitään irti. Elite 2:n neljällä taka-paddlella lentäminen ja ohjusten ampuminen lennosta onnistuu todella luontevasti. Lentäminen on pirun intuitiivista, mutta en kuitenkaan usko, että se on Horizonin levitaatiopelleilyn kaltaisesti rikki, koska et pysty ampumaan käytännössä ollenkaan lennosta. Se tuo pelattavuuteen kuitenkin uuden dimension, jollaista ei yhdelläkään hahmolla ole tähän mennessä ollut. Titanfall-tason jumaluutta.

Serveritkin ovat nyt ensimmäistä kertaa ikinä siinä kunnossa, ettei input lag tunnu jokaisessa asiassa, mitä teet. Ainakin toistaiseksi. Vielä kun se 120Hz-moodi saataisiin konsoleille.

Ainiin, ja se Arenas-pelimuoto! Ei enää Battle Royalen sattumanvaraisuutta, vaan voit valita kamat omien mieltymyksiesi mukaan. Parhautta. Saa nyt nähdä, miten matchmaking tässä toimii; parilla ensimmäisellä yrityksellä peli tunki vastaan Apex Predator -rankin pelaajia. :lol:
189  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 03.05.2021 20:58
Hollow Knight 120Hz ja Auto HDR, awww yiss! Alien Isolationiakin voisi vihdoin kokeilla 60Hz-tuen myötä.
190  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Call of Duty: Warzone : 29.04.2021 21:51
Muutaman pelin jaksoin pelata, kunnes poistin koko roskan. Apex on vain niin paljon parempi. Ei vaan jaksa enää noita alhaisen TTK:n pelejä.
191  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 25.04.2021 15:47
Olen pelaillut Titanfall 2:n yksinpelikampanjaa 120Hz ilman minkäänlaista auto aimia, täydellä sensitivityllä, eikä räiskiminen ole ikinä ollut näin nautinnollista ja hauskaa. Kuten Ephramilla Halon kanssa, niin myös Titanfall 2:ssa tuo auto aim korostuu älyttömästi 120Hz-kuvataajuudella. Mihin helvettiin minä auto aimia tarvitsen, kun osuu ilmankin?

Muutenkin näin toisella läpipeluukerralla osaan arvostaa Titanfall 2:n yksinpelikampanjaa vielä entistäkin enemmän. Etenkin Apexin jälkeen, kun tuntee aseet paremmin ja lore-puolikin avautuu ihan eri tavalla. Esimerkiksi Apex Legendsin viimeisimmässä YouTube-teaserissa nähdyn Ashin sain juuri vastaani Titanfall 2:ssa.

Huikeita pelejä, jotka todistavat, että Respawn osaa tehdä räiskintäpelejä paremmin kuin kukaan muu tässä universumissa.
192  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 25.04.2021 00:20
Halossa en itsekään ollut kovin vaikuttunut korkeammasta kuvataajuudesta. Niissä peleissä on myös aivan järjetön määrä tähtäyshelpotusta, minkä takia on vaikea arvioida miten paljon oma tähtääminen on todella parantunut 120hz:n ansiosta.

Mutta kuten aiemmin kirjoitin, Dirt femma käänsi kelkan. Peli on itsessään aika keskinkertainen, mutta 120hz tuntuu jumalaiselta ja saa ohjauksen sulamaan käsiin. Kilpailuetu onlinessa on selvä. Tulisipa WRC 9 Gamepassiin kesällä (niin kuin 8 tuli viime vuonna), niin saisi kokeilla simulaatiomaisemmassa ajopelissä tuplasulavuutta. Kehuvat ainakin, että ysi tuntuu mahtavalta pelata 120 freimillä.

Respawn taisi myös ilmoittaa virallisesti, että todella tekevät cross progressiota Apexiin. Hienoa! Tilini ei ole ikuisesti Nintendo Switchiin lukittu, eli voin jatkossa pelata välillä Boxillakin accountilla, johon olen laittanut eniten tunteja.



WRC 9:ä voi tämän viikonlopun kokeilla ilmaiseksi Xbox Live Goldilla ja Game Pass Ultimatella. On kyllä järjettömän responsiivinen ohjaus 120Hz-moodissa. :lol: Melkein voisi ostaa koko pelin, kun on sopivasti alennuksessakin.

EDIT: Ostin Deluxe-version samantien. Eipä tämän jälkeen tee hirveästi mieli pelailla autopelejä 60Hz-kuvataajuudella. Ohjaustuntuma on aivan absurdin hyvä, kun pistää vasemman tatin deadzonen 5%:iin pelin asetuksista ja heittää KontrolFreek Galaxy -tattipidennyksen ohjaimeen kiinni. Kytkimenkin saa padiin mapattua asetuksista (itse pistin kytkimen A:n, ylösvaihdon X:ään, alasvaihdon B:n ja käsijarrun Y:n).
193  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 22.04.2021 23:21
Tukku EA:n pelejä sai Xboxilla 120Hz-tuen, joten piti ladata Titanfall 2 pitkästä aikaa, koska siinä on edelleen parhaat ohjausasetusten muokkausmahdolisuudet (Apex Legendsin ohella), ja peli on ohjaukseltaan identtinen Apexin kanssa. Mielenkiintoista siis kokeilla, miltä Apex tuntuu, jos ja kun se saa 120Hz-tuen next gen -konsoleilla.

Noh, Titanfallin kuvanlaatu on ripulia 120Hz-moodissa, mutta PYHÄ JEESUS SENTÄÄN, miten sulavalta ohjaus tuntuu! Halo Master Chief Collectionia olenkin jo kokeillut 120Hz-moodissa, mutta ohjaus ei tuntunut silloin mitenkään erikoisen hyvältä 60Hz verrattuna. Tämä kuitenkin johtui varmasti pelin paskasta ohjauksesta, sillä lineaarinen ohjaus korkealla sensitivityllä Titanfall 2:ssa on jotain tajunnanräjäyttävää kamaa. Ohjauksen täydellisyys on jotain sellaista, mitä en ole ennen tateilla kokenut. Olen nyt nähnyt valon 120Hz suhteen.

Jos hyvin käy, niin Apexin ysikausi tuo mukanaan myös 120Hz-moodin. Voin vain kuvitella, miten epäreilua se on niitä kohtaan, jotka pelaavat 30:n tai 60:n hertzin kuvataajuudella.
194  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Monster Hunter -pelisarja : 02.04.2021 16:37


Onhan tää Rise kova peli. Mulkunkova.

Vaikea olla virnuilematta, kun pistää peliäänet japaniksi, Player Voice Frequencyn 100% ja Multiplayer Voice Settingsin päälle. Ajattelin ensimmäiset trailerit nähdessäni, että noi hahmojen mölinät pistän ihan ensimmäiseksi pois päältä, mutta ainakin japaninkielisenä ne tuovat muikean animefiiliksen peliin.

Pelattavuus on ihan absurdia kamaa ainakin Greatswordilla. Xboxin Elite-ohjaimen taka-paddleilla ilmassa sinkoilu Wirebugin kanssa on äärettömän intuitiivista ja tyydyttävää. Worldin opettelu neljällä taka-paddlella kantaa nyt hedelmää. Ihan eri dimensio pelattavuudessa, kun voit samaan aikaan painaa lyöntinappeja ja hyppiä Wirebugilla kameraa käännellessä. Toisaalta on myös huvittavaa, että Greatswordilla voi olla kaukana monsterista ja vain tehdä täsmäiskuja tuplahypyllä ilman huolta huomisesta. Vaikea kuvitella, että peli tulee ikinä olemaan haastava, elleivät nerffaa tätä aerial combat -aspektia isosti.

Nopeasti silmä tottui myös rupiseen resoluutioon ja ruudunpäivitykseen. 4K-resoluution (EDIT: ilmeisesti onkin vain 1080p) käyttöliittymä on OLED:illa pelatessa kiva lisä. Visuaalisesti noin muuten peli on kyllä upeaa katseltavaa, vaikka toivoisinkin, etteivät hurtat olisi mukana taistelemassa. Ruudulla on välillä liikaa paskaa, kun neljä pelaajaa koirineen mäiskii yhtä monsteria.
195  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 01.04.2021 16:16
Spitfire buffattiin, jotta Rampartille olisi jotain käyttöä hahmon passiven ansiosta. Todellisuudessa Spitfiren buffista hyötyy eniten Horizon, joka voi ammuskella ja väistellä ilmassa valonnopeudella olemattomalla rekyylillä ja loputtomalla lippaalla. IitzTimmyhän teki täysin järjettömän maailmanennätyksen kyseisellä combolla:

https://youtu.be/wffVw6Z8Vaw

Respawn on kyllä täysin kujalla hahmojen tasapainoituksen osalta. Kutoskauden Rampart on edelleen täysi turhake, jolla ei tee mitään, seiskakaudella tuli Horizon, joka on edelleen aivan rikki ylivertaisten kykyjensä kanssa ja tällä kaudella saatiin Fuse, jolla ei myöskään tee yhtään mitään.

Tässä Albralelien huvittavat mietteet Horizonista:

https://www.reddit.com/r/apexlegends/comments/mfqp1m/albralelie_spitting_cold_hard_facts_about_horizon/

Hahmo sotii kaikkea sitä vastaan, mitä Respawn väittää Apexin olevan.

196  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 20.03.2021 17:11
Otin aikaa, että pystyn pelaamaan peliä noin viisi minuuttia, ennen kuin tekisi mieli repiä hiukset päästä ja hypätä pää edellä kiveen ikkunasta. :) On meinaan niin saatanan kuppaista menoa tämä pelin meta tällä hetkellä.

Spitfire-meta on syöpää, Octanen käyttöaste on räjähtänyt käsiin — jokaisessa tiimissä on ADHD Octane juoksemassa ja pomppimassa ympäriinsä (hahmo olemattomalla skill ceilingillä ja loputtomilla eduilla; boosti vaan päälle niin loottaat nopeasti, healaat ja liikut nopeasti, väistelet nopeasti, ultilla puolestaan liikut naurettavaa vauhtia ympäri kenttää sekä sivuttais- että pystysuunnassa), Horizon on edelleen täysin rikki ääretöntä vitutusta aiheuttavan tacticalinsa kanssa, matchmaking on aivan hävytön dumpatessaan jatkuvasti vasta-alkajia tai muuten vaan aivokuolleita idiootteja kaltaisteni keskimääräistä parempien soolopelaajien harteille, ikään kuin se olisi minun tehtäväni pitää huoli siitä, että heilläkin olisi jotain mahdollisuuksia. Lisäksi Loba, jolla pääasiallisesti pelaan, on ollut nyt rikki kohta vuoden päivät: hahmon tactical toimii ehkä 30% ajasta. King’s Canyonin loot distribution on myös taas vaihteeksi päin helvettiä. Aina sama juttu: se saadaan kuukaudeksi pariksi kuntoon, kunnes jokin päivitys taas pilaa kaiken ja saat juosta ympäriinsä Ö-luokan aseilla ilman shieldejä ja reppua, samalla kun vastustaja — tottakai — löytää parhaat mahdolliset kamat.

Silti tätä vitun peliä on pakko hinkata koko ajan. Ja tätähän Respawn juuri haluaa, koukuttaa pelaajan psykologisilla vippaskonsteilla (lue: keinottelevalla matchmaking-systeemillä).
197  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 17.03.2021 19:12
Xbox Series X:n vasen tatti alkoi driftaamaan. Toivottavasti tästä ei tule tapaa. Nintendolla on tapana näyttää suuntaa ohjainkehityksessä, mutta tämän driftaamisen olisivat saaneet jättää kopioimatta.

No, Gigantti vaihtoi uuteen saman tien, joten rauha talossa. Mutta pelottavaa, kun ilmeisesti PS5:n ohjainten laatu on myös paskaa.

Onko siis kaikkien kolmen valmistajan ohjaimet surkeita tässä genissä?

Se sama driftaava paskakomponentti on tosiaan jokaisen konsolivalmistajan padissa, Xboxin Elite-ohjainta myöten. Tikittäviä aikapommeja siis ovat.
198  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas : 17.03.2021 15:38
Lainaus
Pelaajalauta on ollut yksi näistä sivuista, josta statistiikkojen top 10 "Most Time Online" myös muistuttaa.

Miten helvetissä Wii U -ketju on laudan kaikkien aikojen luetuin? :lol:

199  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas : 16.03.2021 22:28


Huikeeta työtä, Joel-san! Ei paljoa miestä ole näkynyt, mutta tosipaikan tullen hommat hoidetaan just eikä melkein. Gballe myös kunniamaininta, että lähetti signaalin vapahtajallemme.
200  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 06.03.2021 02:14
Itsekin aloitin Sekiron uudelleen alusta ja vielä olisi ilmeisesti viimeinen bossi jäljellä.

Ainiin, ja tuo kuvottava, jostain Bloodbornen hyllytettyjen paskabossien joukosta kaiveltu vaihtoehtobossi Demon of Hatred. Kuka vitun älykääpiö tämän on peliin oikein lisännyt? Yhtäkkiä pitää unohtaa kaikki pelin opit ja palata johonkin Bloodbornen väistelymekaniikoihin, sillä Demon of Hatredin liikkeitä on ihan turha parryttää, koska otat joka kerta chip damagea tulesta. Muutenkin designeltaan ala-arvoinen räpellys (animaatiot näyttävät välillä siltä kuin hahmo lagaisi paikallaan eikä hahmo liiku luontevasti maastossa vaan leijailee tyhjän päällä), hitboxit ovat naurettavat ja iskujen väistely on yhtä helvettiä. Damageakin saa tehdä niin helvetisti.

Ensimmäinen bossi, jonka kohdalla tekee mieli heittää pyyhe kehään. Täysin epänautinnollista pakkopullaa.

Muuten on kyllä ollut erinomainen peli. Etenkin Guardian Ape oli yksi upeimmista pomotaisteluista, joita olen ikinä kohdannut, vaikka harmillisesti tiesin twistin etukäteen. Ja se ruutuun lävähtävä SHINOBI EXECUTION -teksti ja taustalla kuuluva, täydellinen KSHHHINGGG-ääniefekti... AISSSSSSSSAATANA!

Pelimekaniikatkin saavat muut Miyazakin pelit kalpenemaan rinnallaan. Ihan mahdotonta palata johonkin Souls-peleihin tai Bloodbornen laiskaan tussuttelu-parryyn. Ja kuten zoukka jo sanoinkin, pelin assetit ovat ensiluokkaista kamaa, joten peli näyttää taivaalliselta edelleen.

Jos jotain moitittavaa pitää keksiä, niin kamera on paikoitellen aivan luokattoman surkea. En tiedä onko minua ikinä vituttanut mikään elämässä yhtä paljon kuin sen yksikätisen lilanvärisen minibossi-ninja kohtaaminen kapeassa luolassa. Kamera näyttää kaikkea muuta kuin sitä mitä sen pitäisi näyttää, eikä kameralukitus pysy kunnolla kohteessa.
201  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 25.02.2021 15:57
Sainpa vihdoin korjattua RE4 Ultimate HD Editionin pilatun ohjauksen EternalDakatan (joka on vielä suurempi deadzone-autisti kuin allekirjoittanut) Titan Two -skriptillä. Alla olevalla videolla näkyy, kuinka kammottavat deadzonet pelissä oikeasti onkaan:



Kameraohjauksen deadzone on 80% prosenttia ja liikkumisen/tähtäyksen deadzone on lähemmäs 60%. Lisäksi deadzone on neliönmuotoinen (alkuperäisessä pyöreä). Paitsi että tähtäys on tehty HD-versiossa aivan päin vittua, niin myös liikkuminen on pilattu. Liikkuminen on HD-versiossa hidasta ja kulmikasta, juurikin tuon neliskanttisen deadzonen takia. Joudut liikuttamaan tattia paljon enemmän sivulle, ennen kuin Leon kääntyy vasemmalle tai oikealle.

Samalla kokeilin voiko RE4:n aloittaa pelaamatta sitä kokonaan läpi. En onnistunut nytkään. :lol: Pelin erinomaisuus on jotain järjenvastaista.


202  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 13.02.2021 16:10
Nyt se viimein tapahtui. Nimittäin God Hand klikkasi. Ostin pelin aikoinaan heti, kun se ilmestyi Japanissa PS2:lle, enkä ikinä päässyt peliin kunnolla sisälle. Myöhemmin ostin pelin PS3:lle, eikä se silloinkaan oikein maistunut. Mutta nyt RetroArchin kautta, kun sain vaihdettua vasemman tatin liikkeet dpadiin (mikä ei jostain järjettömästä syystä onnistu alkuperäisversiossa, sillä dpadia ei käytetä mihinkään, et voi edes liikkua valikoissa sen kanssa), niin peli aukesi kunnolla.

Dpadilla juoksu (ylös, ylös) ja tärkeät liikkeet (ylös, ylös, X/neliö/kolmio) on miljoona kertaa helpompi tehdä, kun ei tarvitse sörkkiä tattia epämääräisesti ylöspäin. Skriptillä pistin vielä 180 asteen käännöksen dpadiin (alas, alas), niin tämä alkaa tuntua jo melkein 3D-mättöpeliltä.

On se Shinji Mikami kyllä uskomaton ohjaaja. Toivottavasti miehen alaisuudessa saadaan vielä yksi peli, nyt kun Tango Gameworks on Microsoftin leivissä.
203  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 08.02.2021 14:38


Mielenkiintoista analyysiä eri konsoleiden padeista. PC-pelaajien kannattaa ehdottomasti overclockata PS4/DualSense, jos pelaa johto kiinni PC:ssä. DualSense 8000Hz taajuudella mahdollistaa alle 2ms input lagin.

Tämä video varmistaa myös omat huomiot Elite 2 -ohjaimen tattien paskuudesta. Voi vaan kuvitella, mitä Microsoftin insinöörit ovat ajatelleet, kun ovat suunnitelleet noita hölskyviä paskatatteja. Jos pelaa alhaisilla deadzoneilla, ovat Elite 2 -ohjaimen tatit varmaan huonoin vaihtoehto, mitä markkinoilta löytyy. Budjetti ei ilmeisesti riittänyt siihen, että kehitystiimiin olisi saatu palkattua edes yksi kilpapelaamista harrastava tyyppi, joka olisi voinut sanoa, että nää tatit on aivan perseestä. Huvittavaa on myös se, miten yksikään Elite 2:n stick tension -asetuksista ei vastaa Xbox One -ohjaimen stick tensionia, vaikka näin Microsoft kovasti väittikin.

Emulaattoreilla pelatessa olen myös huomannut saman mitä videontekijä, eli Series X -ohjaimen A/B/X/Y-napit eivät ole yhtä responsiiviset, kuin esim. DualShock 4:ssä, koska nappien liikerata on huomattavasti syvempi. Jälleen nerokas veto Microsoftin insinööreiltä. Käytännössä tämän huomaa esim. Symphony of the Nightissa, kun teet shield dashia (eli rämpytät Y/B:tä tai kolmiota/ympyrää). Series X -padilla huomattavasti vaikeampaa. Harmi sinänsä, koska Series X -ohjaimen dpad on jumalainen 2D-peleissä.

Thrustmasterin kammottavassa 3rd party -ohjaimessa näyttäisi olevan tarkimmat tatit, mutta kuka hullu nyt tuollaista epäergonomista kammotusta ostaisi. Tämä kuitenkin todistaa sen, että Sony ja Microsoft voisivat halutessaan laittaa padeihinsa oikeasti hyvät tattikomponentit, mutta ilmeisesti niitä senttejä pitää väkisin säästellä, että saadaan stick driftiä aikaan ja ihmiset ostamaan uusia ohjaimia.
204  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 03.02.2021 20:02

Koska REZ:n Xbox Live Arcade -versio ei ole taaksepäinyhteensopiva, on Dreamcast-versio hyvä vaihtoehto RetroArchin kautta. Laajakuva-hack toimii pääasiassa hyvin, mutta Flycast-ydin yskii tasosta toiseen siirtyessä. Veikkaan, että samat efektit saavat myös Ikarugan Dreamcast-version nykimään. Pitää kokeilla vielä PS2-versiota, mutta PCSX2-ydin bugittaa tällä hetkellä rumblen kanssa, joten pelistä menettää ison osan ilman ohjaimen tärinöitä. Tämä peli olisi kyllä kokemus OLED:in mustilla mustilla ja värien kontrastilla.

Onneksi on REZ Infinite?  :)



Lainaus
PS2:n Dragon Quest V -japsiversiosta löytyi myös käännös-patch. Pelin graafinen tyyli skaalautuu erinomaisesti korkeammille resoluutioille. Laajakuva-hack toimii myös ongelmitta, kiitos 3D-grafiikoiden.

Okei, nyt alkoi kateus iskemään! Tosin en tiedä kuinka hyvä tuo käännös on?

Miten en ole kuullut koko REZ Infinitestä?! Pitää pelata PS5:llä, kunhan saan sen joskus hankittua.

https://www.neogaf.com/threads/dragon-quest-5-ps2-fan-translation-released.385735/

Ilmeisesti joku ihan osaava poppoo on tuon käännöksen tehnyt.

”It's very literal. No puns or accents or anything. So it's more faithful to the original, but not as fun to read as the DS translation.”
205  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 03.02.2021 15:08
Seuravaaksi oli kokeilussa Saturn-emulointi Mednafenin Beetle Saturn -ytimellä. Saturnin USB-padi Titan Two -adapteriin kiinni ja pelaamaan!

Silhouette Mirage

https://abload.de/img/3.2.2021_14.06.13-giimzjdq.png
https://abload.de/img/3.2.2021_14.05.57-lse03kue.png

Guardian Heroes

https://abload.de/img/3.2.2021_14.04.18-vkmzyjbl.png
https://abload.de/img/3.2.2021_14.04.35-eomp9k21.png

Sakura Wars

https://abload.de/img/3.2.2021_14.03.54-r3edxjve.png

Treasuren Silhouette Mirage ja Guardian Heroes ovat kumpainenkin hemmetin kovia pelejä. Silhouette Mirageen on ängetty järjetön määrä erilaisia mekaniikoita, ja pelkän tutoriaalin läpäisemiseen meni ikuisuus. Ikaruga sai ilmeisesti juurikin tästä pelistä idean värienvaihtelumekaniikansa. Harmi, ettei peliin ole tehty käännös-pathcia, joten peliä pitää pelata japaniksi, ellei halua pelata paskottua PSX-versiota. Guardian Heroes on myös todella tyydyttävä pelattavuudeltaan, ja oudoissa spriteissä on jotain omanlaista charmiaan, vaikka ne näyttävät Windowsin paintilla tehdyiltä. Sakura Warsin käännös-patchia piti myös kokeilla. Rocky_Balboa ainakin varmaan tykkäisi tällaisesta deittailusimistä/visuaalisesta animehomoilunovellista.

Dreamcastin Bangai-O, sekin Treasurelta, toimi ilman ongelmia.

https://abload.de/img/3.2.2021_14.03.28-uqyotj7s.png
https://abload.de/img/3.2.2021_14.03.35-m3ej5j1t.png

Koska REZ:n Xbox Live Arcade -versio ei ole taaksepäinyhteensopiva, on Dreamcast-versio hyvä vaihtoehto RetroArchin kautta. Laajakuva-hack toimii pääasiassa hyvin, mutta Flycast-ydin yskii tasosta toiseen siirtyessä. Veikkaan, että samat efektit saavat myös Ikarugan Dreamcast-version nykimään. Pitää kokeilla vielä PS2-versiota, mutta PCSX2-ydin bugittaa tällä hetkellä rumblen kanssa, joten pelistä menettää ison osan ilman ohjaimen tärinöitä. Tämä peli olisi kyllä kokemus OLED:in mustilla mustilla ja värien kontrastilla.

https://abload.de/img/3.2.2021_14.05.10-obvg5jrp.png

Super Metroidista löysin Project Base -modin, jossa peruspeliä on paranneltu monin eri tavoin. Joitain spritejä on paranneltu / lisätty, halutessasi voit pelata vähemmän leijuvilla Samuksen fysiikoilla, pelimekaniikoita on lisätty, siirtymiä on nopeutettu (esim. hississä kulkeminen ja ovista siirtyminen on nopeampaa), jne.

Project Base:

https://abload.de/img/3.2.2021_14.02.08-vfs8zkb9.png

Normiversio:

https://abload.de/img/3.2.2021_14.55.50-qbwp6kfa.png

PS2:n Dragon Quest V -japsiversiosta löytyi myös käännös-patch. Pelin graafinen tyyli skaalautuu erinomaisesti korkeammille resoluutioille. Laajakuva-hack toimii myös ongelmitta, kiitos 3D-grafiikoiden.

https://abload.de/img/3.2.2021_14.01.33-bkmivjln.png
206  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 28.01.2021 15:19
Sain Super Mario Galaxyn toimimaan HD-tekstuuripaketilla. Peli on aivan tautisen upeannäköinen ja pelittää yllättävän hyvin Xbox-padilla. Dolphin konvertoi Wiimote-tähtäyksen oikeaan tattiin, ja kun olen tottunut korkeaan sensitivityyn räiskintäpeleissä lineaarisella ohjauksella (jolta tuo Wiimoten konvertointi tuntuu) KontrolFreek-tatinpidennyksellä, tuntuu Wiimotella tähtäily oikealla tatilla todella nautinnolliselta. Eikä tarvi heilutella mitään helvetin Nunchukia, minkä takia Super Mario Galaxy jäi aikanaan nopeasti kesken. Harmillisesti peli pyörii kehnosti oli resoluutio mitä tahansa, joten pitää odotella, että RetroArchin Dolphin-ydin kehittyy. PC:llä tästäkin pelistä on varmasti päässyt nauttimaan jo vuosikausien ajan. Menee ehdottomasti "haluan pelata tätä peliä NYT" -listan kärkisijoille.

https://abload.de/img/28.1.2021_14.56.03-x4k7j0g.png
https://abload.de/img/28.1.2021_14.56.10-4qyok0n.png

PS2-peleihin sain laajakuvatuen toimimaan. 4K-resolla pyörivä Silent Hill 2 alkaa näyttämään jo ihan siedettävältä, eikä peli tarvitse minkäänlaisia reunanpehmennys-shadereita, kiitos suttuisen ja sumuisen kuvan, joka peittää hyvin alleen pelin rosoisuuden.

https://abload.de/img/28.1.2021_14.36.37-aptkk0m.png
https://abload.de/img/28.1.2021_14.37.14-ichoj4w.png

Seuraavaksi pitää kokeilla, saanko God Handin pyörimään 60fps koodeilla, normaalisti peli pyörii siis 30fps. Tämä puolittaisi pelin input lagin. Ilmeisesti tämä rikkoo pelin, joten jätetään väliin.
207  Yleinen / Pelikeskustelu / RetroArch ja emulaattorit : 25.01.2021 15:43
Teinpä nyt tälle oman aiheensa, etten pasko muita alueita spämmilläni. Eli olen säätänyt Xbox Series X:n RetroArchin kanssa varmaan kymmeniä tunteja. Välillä parhauden kyyneleet poskilla valuen, välillä päätäni seinään hakaten.

Sain vihdoin Dolphiniin (GameCube/Wii-emulaattori) custom texturet ja Gecko-koodit toimimaan. Gecko-koodeilla saat esim. peleihin laajakuvatuen.

The Legend of Zelda: The Wind Waker toimii laajakuvalla ja HD-tekstuureilla - ainakin toistaiseksi - mukisematta. Voi tosin olla, että pelin edetessä ilmenee ongelmia, mutta se on sen ajan murhe. Pelin .ISO-tiedoston pystyy ilmeisesti myös patchaamaan niin, että tuo laajakuva toimii ilman Gecko-koodeilla säätämistä, jolloin mitään bugeja ei pitäisi ilmetä.

https://abload.de/img/25-1.1.2021_14.30.22-lajdz.png

Näillä samoilla kikkailuilla pitäisi saada esim. Metroid Prime näyttämään modernilta, mutta peli pyörii sen verran kehnosti tällä hetkellä RetroArchilla, etten sen kanssa vielä alkanut säätämään.

Nintendo 64 -emulaattori Mupen64Plus-Nextiä tuli myös kokeiltua. Super Mario 64 toimii ilman ongelmia ja näyttää pirun skarpilta ihan natiiviresolla sopivilla scanlineilla (CRT-easymode).

https://abload.de/img/25.1.2021_14.43.01-jpeqk4f.png
https://abload.de/img/25.1.2021_14.50.42-4k2cjhg.png

Kokeilin myös Majora's Maskia ja Sin and Punishmentia, mutta nuo pelit lagailivat pahasti. F-Zero X toimi ilman ongelmia.

Dreamcast-emulaattori Flycast toimi sekin yllättävän hyvin ainakin Skies of Arcadian osalta. Widescreen hack toimii täydellisesti ja peli näyttää jumalattoman hyvältä, mutta emulaattori ei handlaa kunnolla taivasta, joten ilmalaivataistelut on suht perseestä, kun taivas bugailee. Muuten ei ole ilmennyt mitään ongelmia, ja toivottavasti tulevaisuudessa emulaattori pyörittää SoA:n täydellisesti. Resident Evil 2 toimi parin kokeilutunnin perusteeella täydellisesti ja peli näyttää Dreamcastin natiiviresolla (joka on korkeampi kuin PSX-versioiden) ja CRT-scanlineilla (CRT-lottes) todella hyvältä.

https://abload.de/img/25.1.2021_14.51.02-xvkrjgz.png
https://abload.de/img/25.1.2021_14.51.48-b07hj8s.png
https://abload.de/img/25.1.2021_14.54.42-r2lxkmy.png
https://abload.de/img/25.1.2021_14.54.21-0pogjm8.png

Kokeilin Skies of Arcadian GameCube-versiota myös Dolphinilla, mutta pelin värimaailma on ihan sekaisin (ilmeisesti RetroArchin käyttämän Dolphin-version ongelma) ja GameCube-version äänet ovat niin vetistä ripulia (oikealla raudallakin) verrattuna Dreamcast-versioon, että pelaan mielummin Dreamcast-versiota, jossa soundtrack pääsee kunnolla oikeuksiinsa.

3D PSX-pelit tukevat myös widescreen hackia, jos haluaa kokea, miltä autenttinen 16:9 CRT-monitori näyttää. Hyvä juttu sinänsä, jos ei halua kuormittaa OLED-paneelia mustilla palkeilla.

https://abload.de/img/25.1.2021_15.10.00-qv60kfb.png

PlayStation 2 -emulaattoriydin, PCSX2, on RetroArchilla vielä raakile, mutta kaikki pelit boottaavat, jos jaksaa kikkailla asetusten kanssa. Resoluutiota nostaessa hahmojen naamoihin ilmestyy mustia artefakteja, mutta asia korjaantunee tulevaisuudessa. Natiiviresolla pärjää scanlineilla. Rumble alkaa pörisemään loputtomasti, joten se kannattaa laittaa pelin asetuksista pois päältä. PCSX2 ei tue - ainakaan vielä - RetroArchilla save stateja, joten input lagia vähentävä run-ahead-asetus ei myöskään toimi. En kuitenkaan havainnut pahaa input lagia tälläkään emulaattoriytimellä.

https://abload.de/img/25.1.2021_15.34.05-tuo6kmm.png
https://abload.de/img/25.1.2021_15.34.45-dlbij58.png


Seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla Killer7:aa laajakuvana ja saada Viewtiful Joe toimimaan laajakuvalla ja custom textureilla. Löysin myös RE4:n Wii-versioon HD HUD -tekstuurit, joten sitä pitää myös kokeilla, vaikka peli pyöriikin paikoin surkeasti.
208  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 22.01.2021 23:57
Itku pitkästä ilosta: kun pelissä sataa, emuloidun RE4:n ruudunpäivityksen voi laskea yhden käden sormin. :lol: En usko, että mikään asetus tuota pystyy pelastamaan, eli pitää odotella, jos saavat joskus päiviteltyä Dolphin-ytimen kuntoon.

PC:llä pelin saa varmasti Dolphinilla hyvin toimimaan (ilman RetroArchilla säätämistä), joten sitä odotellessa, kunhan joskus saan PC:n kasattua. Pääasia on, että alkuperäistä peliä pystyy pelaamaan 4K-ruudulta niin halutessaan. Tai no, voihan GameCubeen hankkia kalliin HDMI-adapterin, mutta resoluutio on silloin mitä on. Enkä kyllä jaksaisi pelata rämisevillä GameCube-ohjaimen liipasimilla yhtään mitään enää nykypäivänä.

EDIT: En kyllä ymmärrä, miten hyvältä tämä peli voi edelleen näyttää. Tuntuu, että kaikki GameCube-version efektit loistavat poissaolollaan Ultimate HD Edionissa. El Gigante -pomotaistelussa salamat välkkyvät taivaalla ja soihtujen liekit väpättävät tuulessa, ilmassa on paksu sumupeite. Oikeanlaisilla efekteillä on luotu tunnelmaa, vaikka silloinen rauta on nykymitapuulla nuhapumppu-tasoa. Voi kun PC-versioon fanityönä tehdyt HD-tekstuurit saisi jotenkin Dolphiniin syötettyä.
209  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 22.01.2021 14:31
Olen jo jonkun aikaa miettinyt, kuuluuko Resident Evil 4 enää TOP3-peleihini. Peli on ollut listani kärkisijoilla käytännössä siitä asti, kun se ilmestyi. Sitten tuli "Ultimate" HD Edition ja myöhemmin iski ohjainasetusautismini, joka sekoitti pahasti pakkaa. En vain enää osannut pelata räiskintäpelejä kuin tietyillä tähtäysasetuksilla. "Ehkä RE4 ei vain ole kestänyt ajan hammasta niin hyvin kuin luulin", ajattelin.

Noh, nyt kun olen pelaillut RetroArchin kautta Wiin RE4:stä Xbox-padilla, niin voin sanoa, että peli kuuluu ehdottomasti sinne TOP3:een edelleen. Aiemmin jo manasinkin Ultimate HD Editionin umpipaskaa tähtäystä ja hervotonta deadzonea, mutta tähtäyshän on totaalisesti pilattu ko. versiossa. Pelasin alkuperäistä ja Ultimate HD -versiota peräkanaa ja ero on kuin yöllä ja päivällä. GameCube/Wii-version tähtäys tuntuu modernilta ja tarkalta, ei deadzonea ja kun pyörität tattia, niin lasertähtäimen piste liikkuu ympyränmuotoisesti kuten kuuluukin. Ultimate HD Editionissa tähtäin taas tekee neliönmuotoista liikettä. Tähtäys on hidas, epätarkka ja kömpelö. Mitä helvettiä siellä Capcomilla ollaan oikein ajateltu?

Dolphin-emulaattorilla RE4 näyttää myös paljon paremmalta, kuvassa on oikeilla asetuksilla (4K reso ja reunanpehmennys-shaderit) pehmeyttä ja utuisuutta, joka maskeeraa hyvin pelin ryppyjä. Ultimate HD Edition taas näyttää tylsän kliiniseltä. Dolphinilla pitäisi saada peli myös pyörimään 60fps, mutta en ainakaan Xboxilla tuossa onnistunut. Peli hidastelee myös pahasti Xboxilla tietyissä kohdissa jopa alhaisimmilla mahdollisilla resoluutioilla, joten joko asetukseni ovat pielessä tai RetroArchin Dolphin-ydin ei vain ole kunnossa.

Joka tapauksessa alkuperäinen RE4 on ajaton klassikko, jonka pelaamista on mahdoton lopettaa kesken, kun on kerran aloittanut. Harmi, että Capcom meni ryssimään tuon HD-version totaalisesti. Ilmeisesti kukaan porttaustiimistä ei ole pelannut alkuperäistä peliä.
210  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 22.01.2021 12:26
Avataan tästä Apexille oma ketju hyvissä ajoin, 8. kauden alkuhulinoissa!  ;D Kausi alkaa 2. päivä helmikuuta.

Itselleni avautuu kohta mahdollisuus päästä pelaamaan tätä sekä Warzonea. mutta etukäteen Apex kiinnostaa enemmän. Switch-version ansiosta pelin voi ottaa helposti mukaan paria matsia varten, ja siinä on myös gyro-tähtäys. Tulee olemaan mielenkiintoista vertailla eroja. Voisi myös kuvitella, että Apexin next gen -päivitys on jo työstössä.

Kysymys: kuinka grindy pelin Battle Pass on? Paljonko joutuu tunteja keskimääriin lataamaan kaudessa, että saavuttaa maksimilevelin?

Ihan helvetisti, pari tuntia päivässä ainakin. Kannattaa se ensimmäinen Battle Pass kuitenkin hankkia kokeilumielessä. Uskon, että Respawn panostaa Season 8:iin kunnolla. Nykyisen kauden BP oli ensimmäinen, jota en jaksanut hinkata loppuun asti huonojen palkintojen takia.
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 ... 86
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines