Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 86
121  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 15.01.2022 15:35
Muistan sen kuin eilisen, kun Metroid Primen arvostelut pärähtivät ulos. Täysiä kymppejä toinen toisensa perään. Mitä helvettiä, miten tämä ole mahdollista?!, tuumasi varmasti moni. Pian hype oli itselläkin sitä luokkaa, että peli piti saada hyppysiin nyt eikä viidestoista päivä. Tilasin siis Hongkongista modatun GameCuben, joka pyöritti jenkki- ja japsipelejä, joten pääsisin pelaamaan Metroid Primeä kauan ennen eurojulkaisua. UPS toimitti konsolin heti aamutuimaan, joten koko koulupäivän sain odotella paskat housussa, tuleeko Panasonicin kuvaputkitöllöni edes pyörittämään noita import-pelejä, jotka vaativat televisiolta 60Hz-tuen toimiakseen. Koulupäivän lusittuani heitin Metroid Primen koneeseen, ja pian tuo legendaarinen intromusiikki, jonka jokainen meistä varmasti tietää, alkoikin soimaan. Kaikki oli sen arvoista, ajattelin.

Tuosta – ja pelin edellisestä läpäisystä – on nyt 19 vuotta aikaa. Olen pelaillut Metroid Primeä RetroArchilla ehkä puoleen väliin ja ainakin tähän asti peli on ollut käytännössä virheetön. Mitä helvettiä, miten tämä on mahdollista?!, on edelleen kysymys, joka juolahtaa mieleen, kun puhutaan Metroid Primestä. Jos mietitään pelejä, joiden ei yksinkertaisesti pitäisi edes olla olemassa, niin Metroid Prime on Resident Evil 4:n ohella tuon listan kärkipäässä. Kummankin pelin erinomaisuus on vain jotain sellaista, mitä on vaikea käsittää.

Peli on visuaalista silmänkarkkia alusta loppuun, ympäristöissä on sellaista kolmiulotteisuutta, jota ei näe edes nykypeleissä, peli pyörii lukitut 60 kuvaa sekunnissa, musiikit sopivat peliin täydellisesti, pelattavuus toimii paremmin kuin 99%:ssa viimeisen kolmen genin aikana ilmestyneissä ensimmäisen persoonan konsolipeleissä, Samuksen ja Morph Ballin fysiikat ovat täydellisyyttä ja mikä järjettömintä, kenttäsuunnittelu ja puzzlet ovat Super Metroidin tasoista parhautta.

Metroid Prime tai paremminkin Metroid Prihme, sillä sitä tuo peli oli ja on edelleen. Ihme.
122  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 09.01.2022 15:14
Olen pelaillut Metroid Prime HD Editionia Switc... Xboxilla, ja sain vihdoin myös laajakuva-hackin toimimaan GameCube-versiossa. Siihen päälle vielä HD HUD -tekstuuripaketti ja FidelityFX Super Resolution -tarkennukset FSR-shaderin avulla, niin peli ei ole vanhentunut päivääkään.



Uusin Dolphin-päivitys RetroArchilla vähensi myös huomattavasti stutterointia ja paransi suorituskykyä monissa peleissä. Esim. F-Zero GX:n Sand Ocean -taso pyöri ehkä 20fps ennen päivitystä, mutta nyt se pyörii 99% ajasta 60fps. Super Mario Galaxyn stutterointi on myös pienentynyt siinä määrin, ettei se häiritse pelaamista oikeastaan ollenkaan. Olen pelaillut kumpaakin Galaxy-peliä rinnakkain DualSensen gyro-tähtäyksellä, ja voin sanoa, että nuo pelit ovat heittämällä parhaimpia 3d-tasohyppelyitä ikinä. Eikä tarvitse tähtäillä ruutua Wiimotella tai heilutella kapulaa tiettyjen liikkeiden kohdalla. Kuulemma PC:llä saa vieläpä DualSensen liipasimet toimimaan GameCube-ohjaimen tavoin, jolloin niissä on klikkaus liikeradan lopussa, joten ko. ohjain sopiii täydellisesti Dolphin-emulointiin.

Kokeilin myös vihdoin RetroAchievements-ominaisuutta, joka lisää saavutukset retropeleihin. Ominaisuus toimii erinomaisesti ja saavutuksilla on omat ikonitkin, jotka pompsahtavat ruutuun, kun avaat uuden saavutuksen. Tämä yhdessä rumble-koodien kanssa modernisoi retropelejä upeasti.
123  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 05.01.2022 11:16
Huhhuh, toi PSVR2. OLED/HDR/4K-kakkulat ja muita herkkuja. Menee kyllä ostoon, jos noita ja konsoleita saa joskus kaupan hyllystä.
124  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 12.12.2021 12:35
Xboxin Flycast sai "per pixel" -asetuksen, joka korjaa muutamassa pelissä (Skies of Arcadian taivas, Shenmuessa Ryon hiukset/silmät) graafisia bugeja. Ilmeisesti "per pixel" -asetus nostaa suorituskykyvaatimuksia, joten sitä ei kannata käyttää, ellei ole pakko.

Xboxin RetroArch sai puolestaan päivityksen, joka VIHDOIN korjaa USB-kovalevyltä isompien pelien latailun. Ennen RetroArch saattoi kaatuilla, jos pelin koko ylitti 3Gb.
125  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 11.12.2021 12:06
Scanlinet saa päälle shadereiden kanssa, shaderit pitää ensin ladata Online Updaterin kautta (Main Menu > Online Updater > Update Slang / GLSL Shaders) ja ne laitetaan päälle Quick Menun Shaders-valikosta (Load > shaders_slang / shaders_glsl). Scanlinet löytyy sekä crt- että presets-alavalikoista. Jos käyttää OpenGL-näyttisajureita, joita kaikki N64-emulaattorit taitavat käyttää, niin pitää ladata GLSL-shaderit, jotka ovat erillään slang-shadereista. GLSL-shadereiden valikoima on myös huonompi. Shadereita voi säätää Shader Parameters -valikosta.

https://forums.libretro.com/t/hsm-mega-bezel-reflection-shader-feedback-and-updates/25512

HSM Mega Bezeliä kannattaa ainakin kokeilla PC:llä. Tuota en ole ikinä päässy kokeilemaan, koska se vaatii vulkan-näyttisajurit, joita ei Xboxilta löydy. Se lisää erilaisiin CRT-shadereihin kuvaputken reunukset, joihin valonhohde osuu aidosti.

126  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 10.12.2021 13:29
Latasin RetroArchin Steamin kautta, jotta pääsee näppärästi suoraan pelaamaan Big Picture modella, ilman että tarvii edes hiireen tai näppikseen koskea. Käyttöliittymä tehty täydellisesti, mutta en tiedä, onko Steam-versio samalla tavalla ajantasalla aina?

Ja ylipäätään noista coreista. Onko ne jotain ns. "laittomia", joita pitää kaivella jostain netin uumenista, vai löytyykö sivusto, josta löydän kaiken suoraan. Ostin N64-ohjaimen usb-mallin ja joka paikassa näkyy eri core-suosituksia, mutta koskaan ei suoraa latauslinkkiä.

On ajantasalla.

PC:llä nuo coret pitäisi saada ladattua suoraan ohjelmalla, eikä niissä tai emuloinnissa ole mitään laitonta. Biosit pitää itse kaivaa goog... siis dumpata niistä omista konsoleista, joita aikoo emuloida.

RetroArch voi vaikuttaa aluksi helvetin monimutkaiselta viritykseltä, mutta trial and error -kokeilun jälkeen sen logiikan lopulta kyllä ymmärtää. PC:llä vielä kaikki toimiii varmasti huomattavasti Xboxia paremmin, kun löytyy ajureita joka lähtöön, eikä tarvitse tehdä mitään kompromisseja missään. Kunhan saan joskus peli-PC:n hankittua, niin RetroArch on ensimmäinen sovellus, jonka lataan.
127  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 09.12.2021 17:00
4K Shenmue patchatulla japanilaisella ääniraidalla kuulostaa ja näyttää upealta! Samoin arcade perfect -versio Ikarugasta. Shenmue vaatii Transparent Sorting -asetukseksi ”Per Strip”, muuten Ryon silmät bugaa. Devaajan mukaan ”Per Pixel” -asetus tulee myöhemmin, mikä takaisi täysin bugittomat grafiikat.
128  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: RetroArch : 09.12.2021 11:01
Ilmeisesti Flycast DX11 tuella on nyt portattu Xboxille. En tiedä kyllä miten se asennetaan, mutta ehkä Scarf on perehtynyt jo asiaan?


Tänään pitäisi tulla jakoon retail-puolelle, eli linkki pitäisi ilmaantua tuonne:

https://gamr13.github.io/

GGPO-tuellinen nettipeli pitäisi olla myös tuloillaan Flycastiin myöhemmin. Kovaa kakkaa!

EDIT: Flycast ulkona.
129  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 04.12.2021 23:54
Jos ei VPN:llä kikkailu kiinnosta, niin Unkarin Xbox Storesta saa pelejä usein Suomi Storea halvemmalla. Ostin juuri Splinter Cell Chaos Theoryn reilulla 2 eurolla, kun se olisi maksanut Suomi Storessa 6 euroa. HUIKEITA säästöjä!

https://www.xbox.com/hu-hu/games/store/tom-clancys-splinter-cell-chaos-theory/bqr5k462gr3m

Menet vain Unkarin Storeen, kirjaudut sisään Xbox-tiliisi ja ostat pelin luottokortilla (PayPal ei kaiketi toimi). Ko. Chaos Theory -alennus tarvitsee Xbox Ultimaten / Xbox Live Goldin, mutta tuolla tuntuu olevan lähes kaikki pelit Suomi Storea halvemmalla.

Panzer Dragoon Orta (4K/60fps/HDR) on näköjään tuolla Unkarin Storessa 1,37 euroa ilman mitään alennuksia, eli ole sekään hinnalla pilattu. Pelin osto onnistui suoraan konsolilta, kunhan vaihtoi vaan sijainniksi Unkarin. Maksu suoraan luottokortilla.

Pitääpä penkoa, mitä kaikkea tuolta oikein saa halvalla.
130  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 03.12.2021 14:40
Final Fantasy XIII-2 on tullut Game Passiin. On muuten silmämunat sulattavaa kamaa FPS Boostilla ja Auto HDR:lla.  :lol: Aivan absurdia, että 360-peli näyttää tuolta. Final Fantasy X HD näytti myös upealta Auto HDR:llä. FFXII:sta pitäisi myös kokeilla.
131  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 29.11.2021 13:02
Jos ei VPN:llä kikkailu kiinnosta, niin Unkarin Xbox Storesta saa pelejä usein Suomi Storea halvemmalla. Ostin juuri Splinter Cell Chaos Theoryn reilulla 2 eurolla, kun se olisi maksanut Suomi Storessa 6 euroa. HUIKEITA säästöjä!

https://www.xbox.com/hu-hu/games/store/tom-clancys-splinter-cell-chaos-theory/bqr5k462gr3m

Menet vain Unkarin Storeen, kirjaudut sisään Xbox-tiliisi ja ostat pelin luottokortilla (PayPal ei kaiketi toimi). Ko. Chaos Theory -alennus tarvitsee Xbox Ultimaten / Xbox Live Goldin, mutta tuolla tuntuu olevan lähes kaikki pelit Suomi Storea halvemmalla.
132  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 26.11.2021 23:56
Aloitin Silent Hill 3:sen mairea hymy kasvoillani. Kjeh kjeh, onpa hauska pelata nykyään näitä pelejä, jotka aiheuttivat valtaisaa housuunpaskomista aikoinaan! Eipä paljoa enää nykyään pelota tuommoiset 2000-luvun alun… MITÄ VITTUA?!

Kuulen aivan selvää töminää jostain yläkerrasta, kun menen yhteen ihan alussa olevaan safe roomiin. Aivan jäätävän kylmät väreet kulkevat pitkin kehoa. Minun piti useamman kerran putkeen triggeröidä tuo ääni uskoakseni, että se tulee tosiaan tästä pelistä, eikä yläkerran naapurista.

Aivan maagista äänisuunnittelua, joka luo tunnelmaa enemmän kuin mitkään raytracingit tai virkistystaajudet voisivat ikinä luoda. Suljin pelin ja pyyhin sen mairean hymyn kasvoiltani. Huhhuh.
133  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 26.11.2021 14:21
Pitääpä testata. En aikoinaan saanut siltä RetroArch tyypiltä whitelistausta.

Edit: Hyvin toimii. Testailin jotain NES/SNES pelejä ja Gamecubeakin. Onkos Scarfilla jotain suositussäätöjä esim gamecube peleille?

EFB Scale niin korkealle kuin sen saa, ennen kuin peli/ääni alkaa lagaamaan. Audio Mixer Rate voi olla 48000. Max Anisotropyyn ei kannata koskea, koska korkeammat arvot saattavat rikkoa tekstuureita joissain peleissä Dolphin-ytimellä (PCSX2-ytimellä tuo Max Anisotropy toimii ilman ongelmia). GC/Wii-pelien Dolphin Wiki-sivu kannattaa tarkistaa, jos on jotain pelikohtaisia säätöjä joita kannattaa tehdä. Load Custom Textures päälle, jos haluaa HD-tekstuuripaketteja käyttää ja Internal Cheats Enabled päälle, jos haluaa 60fps -tai laajakuvakoodeja käyttää. Koodeja löytyy netistä ja ne heitetään FTP:llä kansioon LocalState > saves / User / GameSettings, nimeksi tulee pelin ID-koodi.ini, eli esim. Super Mario Sunshinen kohdalla GMSE01.ini. Tekstuuripaketit puolestaan menevät kansioon LocalState > saves / User > Load > Textures.

NES/SNES-peleissä kanattaa laittaa "Run-Ahead to Reduce Latency" päälle (1-3 framea pelistä riippuen), löytyy Quick Menun Latency-valikosta. "Snes9x - Current" on varmaan paras SNES-ydin, vähiten input lagia ja siihen saa esim. rumble-koodit päälle. Kivempi ampua esim. Megamaneissa, kun charge shotissa on rumble. "BSNES HD beta" -ytimellä voi pelata SNES-pelejä 480p:nä ja esim. Super Metroidia ja Super Mario Worldia laajakuvahackseilla. Run-Ahead-asetus pitää BSNES:issä laittaa päälle Quick Menun Options-valikosta, ei Latency-valikosta.

Fast-Forward (Toggle) kannattaa myös mapata esim. oikean tatin klikkaukseen (Settings > Input > Hotkeys), niin voi kelata kaikki turhat kohtaukset pois peleistä.

Shaderit ovat RetroArchin suola. Ne kannattaa päivittää Main Menu > Online Updater > Update Slang Shaders. Shaderit laitetaan päälle Quick Menun Shaders-valikosta (Load > shaders_slang). Yksi hyvä shader preset ylösskaalatuille GameCube/Wii-peleille on SMAA+FSR.slangp (slangp eli shader preset, jossa on yhdistelty useampaa shaderia). SMAA pehmentää reunoja ja FSR tarkentaa kuvaa. Shadereita voi muokata Shader Parameters -valikosta.

Alla muutama kuva Super Mario Galaxy 2:sta EFB Scale x6 -asetuksella, 4K-tekstuuripaketilla ja SMAA + FSR -shadereilla:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Tähtäyssysteemi kun vielä toimii DualSensen gyrolla, niin voilá! Harmi, etten ole keksinyt, miten noita lentelyosuuksia/tasapainottelutasoja pystyy pelaamaan, kun jostain syystä Wiimoten kallisteluja ei saa mapattua Xboxilla ohjaimen tattiin. Voi olla, että vaatii standalone-version Dolphinista.

Minusta tuntuu, että CRT-shadereiden graalin malja on nyt myös löytynyt. CRT Guest Advanced shader on varmaankin kaikenkattavin CRT-shaderi, joka on olemassa. Sillä saa kuvasta juuri sellaisen kuin haluaa. Löysin ko. shaderiin aivan taivaalliset säädöt, jotka saavat etenkin PS2-pelit eloon. Pimeässä huoneessa OLED:illa ja Black Frame Insertionilla katson jättimäistä kuvaputkea, en OLED:ia. *haistaa omaa pieruaan* Kyllä siinä analogisessa kuvassa vain on sitä jotain, ennen oli kaikki paremmin!

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Kyseisen shaderin saa tallentamalla alla olevan koodinpätkän muotoon "Nimi.slangp", esim "Parhauden kyyneleet.slangp" ja siirtämällä sen LocalState > shaders, ja lataamalla sen Quick Menu > Shaders > Load > "Parhauden kyyneleet.slangp". Slang Shadersit pitää olla myös päivitetty Online Updaterin kautta.

Lainaus
#reference "shaders_slang/presets/crt-guest-advanced-ntsc.slangp"
PR = "0.120000"
PG = "0.120000"
PB = "0.120000"
AS = "0.020000"
sat = "1.000000"
WP = "-20.000000"
pre_bb = "1.020000"
vigstr = "0.150000"
vigdef = "15.000000"
quality = "-1.000000"
ntsc_scale = "0.800000"
cust_fringing = "0.200000"
cust_artifacting = "0.200000"
SHARPEN = "2.000000"
CONTR = "0.250000"
DETAILS = "0.000000"
blendMode = "2.000000"
GAMMA_INPUT = "2.150000"
interm = "4.000000"
SIZEH = "50.000000"
SIGMA_H = "2.999999"
SIZEV = "50.000000"
SIGMA_V = "2.999999"
glow = "0.300000"
gamma_c = "1.300000"
brightboost = "1.000000"
brightboost1 = "1.225000"
gsl = "2.000000"
scans = "0.000000"
spike = "0.000000"
scangamma = "0.750001"
h_sharp = "1.400000"
s_sharp = "0.000000"
OS = "0.000000"
barspeed = "7.000000"
barintensity = "0.010000"
warpX = "0.030000"
warpY = "0.040000"
shadowMask = "7.000000"
maskstr = "0.500000"
mcut = "0.500000"
masksize = "2.000000"
mask_gamma = "5.000000"
mclip = "0.000000"
dctypex = "0.050000"
dctypey = "0.050000"
deconrr = "3.000000"
deconrb = "-3.000000"
deconrgy = "3.000000"
decons = "4.000000"
deconsmooth = "1.000000"
textures = "SamplerLUT1;SamplerLUT2;SamplerLUT3;SamplerLUT4"
SamplerLUT1 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/trinitron-lut.png"
SamplerLUT1_linear = "true"
SamplerLUT1_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT1_mipmap = "false"
SamplerLUT2 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/inv-trinitron-lut.png"
SamplerLUT2_linear = "true"
SamplerLUT2_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT2_mipmap = "false"
SamplerLUT3 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/nec-lut.png"
SamplerLUT3_linear = "true"
SamplerLUT3_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT3_mipmap = "false"
SamplerLUT4 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/ntsc-lut.png"
SamplerLUT4_linear = "true"
SamplerLUT4_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT4_mipmap = "false"

Shader Parameters -valikosta kannattaa vielä vähän pehmentää kuvaputken reunoja kohdassa "Border smoothness" laittamalla esim. arvon 250. "CRT Mask: 0:CGWG, 1-4:Lottes, 5-7:'Trinitron'" -asetuksen voi laittaa kohtaan 8, jos haluaa spoilereissa olevista kuvista 3rd Striken / Progearin kaltaisen superrealistisen kuvan, mutta mielestäni tuo seiska-asetus näyttää paremmalta isolla töllöllä.
134  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 25.11.2021 12:40
https://gamr13.github.io

Jos emulaattoreilla leikkiminen kiinnostaa, niin nyt noita saa asenneltua ilman minkäänlaista whitelist-systeemiä. Edge-selaimella vain ko. linkki auki ja ohjelmat lataukseen. Kun tuo whitelist-systeemi oli vielä olemassa, niin sitä kautta yli 10,000 käyttäjää on noita ohjelmia lataillut, eikä yhtäkään käyttäjää ole bannattu. Itse olen lataillut varmaan kymmeniä eri versioita RetroArchista pelkästään. Ohjelmat ovat myös Microsoftin virallisessa Storessa, joten on vaikea kuvitella, että käyttäjiä bannattaisiin. Emulaattorit eivät myöskään ole laittomia, vaikka toki rikkovatkin MS Storen käyttöehtoja. MS yleensä poistaa nuo sovellukset parin viikon välein, minkä jälkeen esim. RetroArch pitää ladata uudestaan, jos siihen haluaa tulevia päivityksiä. Vaikka MS poistaisi sovellukset kaupasta, ne eivät häviä mihinkään käyttäjän Xboxista.

Tiedostojen siirtelyyn tuo Durango FTP on hyvä softa, jolla voi tietokoneelta siirrellä biosit ym. Xboxille. Pelit kannattaa pitää ulkoisella kovalevyllä.

Tarkemmat asennusohjeet löytyy Discordista:

https://discord.gg/dominater01 > Guides > #retail-start-here

Dreamcast-emulaattori Flycastin kehittäjä aloitti myös eilen tekemään standalone-versiota Xboxille. RetroArchin Flycast-ydin ei tue DirectX 11:sta, joten Xboxilla käytetään ANGLE-käännöstä OpenGL:stä (jota Xbox ei siis tue natiivisti), minkä takia jotkin Dreamcast-pelit eivät toimi täydellisesti. Standalone-versio korjannee asian.
135  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 23.11.2021 21:41
Huhheijaa tätä peliä! Fiesta-pelimuoto aukesi (Team Slayeriä random-aloitusaseilla), minkä lisäksi jotain skinejä saa availtua. Mikäli tulevaisuudessa saavat tasaiseen tahtiin puskettua ulos oikeasti hauskoja pelimuotoja ja ilmaiseksi pelaamalla avattavia skinejä, niin tätä peliä tulee hakattua ja paljon. Tuo core gameplay on sen verran rautaista kamaa tällä hetkellä. Tällaiset hauskat eventit myös pitävät pelin paremmin hengissä, niin ei tarvi sitten tulevaisuudessa pelata jenkkiservereillä, kun Euroopasta ei löydy ainakaan Xbox-pelaajia loputtomasti.

Fiestassa pääsee vihdoin myös kunnolla kokeilemaan eri aseita, kun ei niitä jaksa alkaa noissa peruspeleissä metsästämään ja kuolet kuitenkin heti sillä sekinnilla, kun löydät haluamasi aseen. Esim. kiikarikivääri on aina kiven alla, eikä sillä ehdi ampumaan laukaustakaan. Mutta äärimmäisen tyydyttäviä nuo aseet ovat kyllä melkein kaikki käyttää.
136  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 22.11.2021 13:54
Peli on muuten täysin rikki Dolby Visionilla. Laitoin normi-HDR:n päälle, niin ne pastellinsävyiset shieldit muuttuivat neonvärisiksi. :lol: Peli alkoi muutenkin näyttää kummasti paremmalta.

Hyvä ensivaikutelma kyllä Dolby Visionista, kun ensimmäinen sitä natiivisti tukeva peli näytti tuolta.
137  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 21.11.2021 23:04
Ei helvetti, mitä tunteiden vuoristorataa tämä peli on. :lol: Olen aivan koukussa. Täysin sama fiilis kuin Halo 2:n kanssa aikoinaan. Välillä tekisi mieli ottaa tuo musta pönttö ja heittää se ikkunasta helvettiin. Sitten pääseekin kunnon flow-tilaan ja peli on parasta vuosiin.

Alan viimein tottua tuohon paskaohjaukseen ja BR:n bursteihin. Sain kyykkäilyn myös lihasmuistiin strafe-liikkumisen tueksi ja slaidailujakin osaan käyttää järkevämmin. Sisäinen halonhakkaajani on pikkuhiljaa heräilemässä!

Alan myös rakastua palavasti tämän pelin estetiikkaan. Tai no olen rakastanut Halojen estetiikkaa alusta asti, mutta Infiniten pastellinsävyt sopivat peliin kuin voisilmä puuroon. Meinaan siis lähinnä noita shieldien eri värisävyjä, joita voi valikoistakin vaihtaa. Itse valitsin vihujen ”UI color” -sävyksi limenvihreän. Tuntuu, että on jotenkin helpompi osuakin, ehkä tuon takia oli vaikea osua BR:llä mihinkään, mene ja tiedä.

Vielä ehtii pari roundia vääntää…
138  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 21.11.2021 11:53
On kyllä hämmentävää, miten peliä on väännetty ainakin viisi vuotta, eikä moninpelimoodissa ole mitään tekemistä. Mihin se kaikki aika on käytetty? Miksi pelissä ei ole edes yhtä Team Slayer -pelimuotoa?

Ranked on joo ihan jees, mutta verrattuna Halo 2:n legendaariseen Rankediin, tuntuu tuo pistetytyssysteemi aika kasuaalilta. Mikä on toki tavallaan hyväkin juttu, mutta rankit menettävät merkityksensä, jos vain grindaamalla pystyy nousemaan korkealle. 343:lta myös hyvin 343:mainen veto käyttää jotain joka pelissä nähtyjä, geneerisiä Bronze-, Silver-, Gold-, jne. titteleitä. Halo 2:ssa oli ikoniset 0-50 ikonit ja Halo 3:ssa arvomerkit.

Ja voi että, mitä kaikkia kustomointijuttuja noiden haarniskojen ympärille oltaisiin voitu rakentaa. Mutta ei, jostain perus värivaihtoehdoistakin joutuu maksamaan. En yhtään yllättyisi, vaikka tuo Free 2 Play -päätös oltaisiin tehty jo senkin takia, ettei pelissä yksinkertaisesti ole mitään avattavaa, jotta siitä kehdattaisiin pyytää täyttä hintaa julkaisussa.

Entä missä on statsit? Olisi edes jokin indikaattori siitä, onko parantanut peliään vai ei.

EDIT: Joo, ei kestä kyllä mielenterveys tätä Rankedia. Platinum 4:ssä mennään soolona ja nyt alkaa haastekin kasvamaan, eikä rankki nousekaan enää jatkuvasti. Eli ei tämä nyt niin hirveästi Halo 2:sta eroa. Mutta ei saatana jaksa tota, että siellä tiimissä on aina se yksi tyyppi, joka vetää kaiken päin persettä. Oddballissa tuntuu myös olevan täysin mahdotonta saada tiimikavereita, jotka noukkivat pallon. Sitten on se yksi sankari, joka räiskii jossain hevonkuusessa BR:n kanssa eikä edes yritä tehdä tehtäviä.

Olen myös aika varma, että peli heittää pelaajan milloin millekin serverille, jossa on sillä hetkellä jonossa olevia pelaajia. Tämä taas vaikuttaa pingin myötä siihen, kuinka hyvin tai huonosti nuo BR-burstit menevät perille.
139  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Halo Infinite | Haloa Livessä : 19.11.2021 10:29
Pitää ottaa vähän kitinöitä takaisin. Valitsin Dolby Atmos for Headphones -softasta elokuvamoodin päälle ja nostin kuulokevahvistimen volaa kunnolla ylöspäin, niin tuo äänimaailma aukesi kunnolla! Tässä on vähän sama juttu kuin Capcomin peleissä (joissa myös saa vaihtaa Dynamic Range -asetusta), että jostain syystä tuo äänenvoimakkuus on ainakin luureilla pelatessa muita pelejä tuhnumpi.

EDIT: Battle Riflella kuulemma pääosuma ei tee yhtään enempää damagea kuin kroppaosuma, jos shieldit eivät ole alhaalla. Enpä tätäkään tiennyt. Turha siis nysvätä niitä headshotteja ennen kuln shieldit ovat poissa.


Tekeekö muut pyssyt päähän enemmän damagea kun on suojat päällä (snipu tietty)? Esim toi normirynkky tai pisla?

Ei pitäisi tehdä. Tässä on kyllä paljon vielä opittavaa, kun ei tunne noita aseita kunnolla. Esim. onko rekyyli kyykyssä ammuttaessa pienempi? Onko Battle Riflessä kuinka paljon ns. bloomia?
140  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 18.11.2021 23:10
Pitää ottaa vähän kitinöitä takaisin. Valitsin Dolby Atmos for Headphones -softasta elokuvamoodin päälle ja nostin kuulokevahvistimen volaa kunnolla ylöspäin, niin tuo äänimaailma aukesi kunnolla! Tässä on vähän sama juttu kuin Capcomin peleissä (joissa myös saa vaihtaa Dynamic Range -asetusta), että jostain syystä tuo äänenvoimakkuus on ainakin luureilla pelatessa muita pelejä tuhnumpi.

EDIT: Battle Riflella kuulemma pääosuma ei tee yhtään enempää damagea kuin kroppaosuma, jos shieldit eivät ole alhaalla. Enpä tätäkään tiennyt. Turha siis nysvätä niitä headshotteja ennen kuln shieldit ovat poissa.
141  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 18.11.2021 15:21
Ymmärtäisin ehkä pointtisi, jos tässä ei olisi crossplaytä (joka ilmeisesti menee esim. Rankedissa automaattisesi päälle jos partyssä on +3 pelaajaa). Hiiripelaaja kääntyy sekunnissa, kun padilla voit käydä kaupassa ennen kääntymistä - ellei sitten hiiriasetuksiakin ole rajoitettu, mikä olisi hulvatonta. Ei minusta nykyään pitäisi tasapainoittaa pelejä rajoittamalla padiohjausta johonkin aataminaikaiseen standardiin.

Redditin mukaan tuo sensitivity ei myöskään muutu 5:sta 10:iin mihinkään, joten toivon että kyseessä on vain jokin bugi. Myöskään horisontaalinen ja vertikaalinen sensitivity eivät ole oikeasti 1:1 suhteessa toisiinsa, vaan horisontaalinen sensitivity on tuplasti suurempi, vaikka kummankin arvot olisivat identtisesti. Näin on ollut jo MCC:stä lähtien, eli nämä ovat jotain 343:n aivoituksia.
142  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 18.11.2021 14:05
Nyt kun kuherruskuukausi pelin parissa on ohi, niin muutama asia on alkanut ottamaan päähän.

Ensinnäkin äänimixaus on täyttä sontaa. Kaikki kuulostaa vaimealta ja tunkkaiselta, ja on ihan turha ainakaan erottaa mitään vihujen askelia sieltä äänten joukosta. Ei auta Dolby Atmos for Headphones -tai DTS Headphones:X -sovellusten käyttö tai asetusten muuttaminen. Jos vihu tulee selästä niin et voi mitään. Etenkään kun tuo sensitivity on revitty jostain PS2-ajan peleistä, minkä takia 180 asteen kääntymisessä menee kolme päivää. Siis mitä helvettiä? Vuonna 2021 julkaistu kilpailullinen nettiräiskintä, jonka pelaaminen tuntuu siltä kuin ohjaisit jotain tankkeria.

En myöskään tajua tota Battle Riflea. Tuntuu välillä että on ihan nopanheittoa, mitkä burstit osuu ja mitkä ei. Tai sitten en vain osaa, vaikea sanoa, kun osumaindikaattorit loistavat poissaolollaan. Jos verrataan siihen gunplayn kultaiseen standardiin, Apex Legendsiin, on ero kuin yöllä ja päivällä. Siinä kyllä kuule, mitkä panokset osuu ja mitkä ei. Tiedät myös tasan tarkkaan, kun armorit on ammuttu alas.

Kovasti myös huolestuttaa pelin pitkäikäisyys. Tässä on siis huikeat kolme modea, jota pelata?! Xboxin lippulaivapeli, joka myöhästyi vuodella ja silti tässä ei tunnu olevan oikein mitään sisältöä.

Kaikki mapit näyttävät myös samalta harmaalta mössältä ainakin 120Hz-moodissa, joka on tosiaan aivan järkyttävän ruma graafisesti. Halo MCC näyttää 120 FOV:illa 120Hz-moodissa tuhat kertaa paremmalta. Natiivi Dolby Vision -tuki myös ihmetyttää, sillä ainakin moninpeli näyttää siltä ettei mitään HDR:ää ole edes päällä. Valikkoruudutkin ovat hirveää utuista mössä täynnä bandingia.

Mutta joo, ehkä 343 saa tämän pelin valmiiksi seuraavan 5 vuoden aikana Master Chief Collectionin tavoin.
143  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 16.11.2021 21:24
Kuin olisi tullut kotiin monen vuoden perseessä samoilun jälkeen. Siltä tämä peli tuntuu. Kuin olisi tullut kotiin.

Time-to-Kill on täydellinen ja peli tuntuu juuri siltä miltä pitääkin. En ole yhteenkään Haloon koskenut käytännössä Reachin jälkeen (sitäkin taisin pelata muutaman tunnin), mutta tämä herätti jo 10 minuutin jälkeen henkiin sen hiipuneen liekin, joka on kaikki nämä vuodet kuitenkin näköjään kytenyt sisällä. Ja aitona Halo-puristina DualSensella ja gyrolla pelataan - luonnollisesti.

HALO IS BACK, BABY!

Spoileri (osoita katsoaksesi)
144  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 15.11.2021 20:52
En Halosta tiiä, mutta Mirror’s Edge 4K/60fps/HDR tuella ilman mitään lisämaksuja on aika huikeeta kamaa! Ostin pelin (ja läjän muita 360-pelejä) joskus sata vuotta sitten Gamestopista kärräämällä sinne hirveän läjän PS2-klassikoita vaihtoon, mikä kadutti pitkään. Nyt ei enää kaduta niin paljoa.

EDIT: Ai että, Dead Space 2 gyrolla 60 kuvaa sekunnissa Auto HDR:llä ja Dolby Atmos for Headphonesilla. Jännä, miten vähän tuo 720p-resoluutio lopulta edes haittaa, kun ohjaus ja äänimaailma ovat kunnossa. Jäätävää bandingia tässä kyllä on väreissä, sama vika vaivaa Dragon’s Dogmaa.
145  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 15.11.2021 20:23
Kovaa kakkaa! Yli 70 uutta taaksepäin yhteensopivaa OG Xbox / 360 -peliä. 360-pelejäkin vihdoin FPS Boostattu. Pääsee pelaamaan Dead Space 2:sta 60fps.

EDIT: 4K Time Splitters 2!
146  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 15.11.2021 12:30
Ephram läpäisi juuri Ocarina of Timen Nintendo 64 -ohjaimellaan ja odottelee kuumeisesti Perfect Darkin julkaisua. Allekirjoittanut on nyt pelannut ICO:n kerran läpi ja ensimmäisen Devil May Cryn useamman kerran sekä aloitellut Devil May Cry 3:sta. Silent Hill 2 ja 3 pitäisi myös pelata. Shin Megami Tensei III: Nocturne on sekin kesken ja GTA III:sta tuli myös kokeiltua. GTA:n hahmomallit näyttävät upeilta PS2:lla!

On vuosi 20... 2021.

On aika hullua, että RetroArchin ansiosta on tullut pelattua vanhoja pelejä paljon enemmän kuin uusia. :lol: On myös aika absurdia pelata PS2-pelejä Xboxilla ja PS5-ohjaimella, mutta minkäs teet. Olen aivan täpinöissäni joka kerta! Siihen vielä CRT-shaderit ja natiiviresoluutio päälle, niin otan joka kerta aikamatkan 20 vuotta ajassa taaksepäin. ICO ja Silent Hill 2 julkaistiin syyskuussa 2001, GTA III lokakuussa 2001 ja DMC1 joulukuussa 2001.

Itse peleistä:

ICO on aivan järjetön peli. Täysin ajaton peli, joka oli vuosikymmenen aikaansa edellä. Animaatiot ovat edelleen upeat ja rakastan sitä, miten höyhenenkevyt päähahmo on ohjata vrt. kaikkiin muihin tuon aikakauden peleihin. ICO:han oli myös syy miksi Hidetaka Miyazaki alkoi tehdä pelejä - ja se näkyy. Demon's/Dark Soulsien animaatioiden keveydessä on paljon samaa ICO:n kanssa. Ympäristöistä ja niiden ambient-äänistä puhumattakaan.

Ainoa miinus välillä ärsyttävistä vihollisista, joiden mätkiminen puumailalla käy nopeasti vanhaksi.

Devil May Cryn olen pelannut nyt varmaan lähes viidesti läpi. Pari kertaa PCSX2-emulaattorilla ja kolme kertaa DMC HD Collection -versiolla. Dante Must Die! -vaikeustasolla kolmas Vergil-pomotaistelu on viimeisin kompastuskivi, mutta eiköhän sekin vedetä läpi.

DMC1 on edelleen sarjan paras peli. Parhaat miljööt, parhaat rivivihut, parhaat musat, parhaat bossit ja lyönneissä sekä aseissa on kunnolla voimaa. DMC HD Collection -version äänet ovat tunkkaiset vrt. alkuperäiseen peliin ja grafiikoiden ylösskaalaus on tehty paskasti, mutta tykkään pirusti DMC1:stä Auto HDR -tuella ja sen takia ko. versio on minulle ns. definite-versio. HDR boostaa monia efektejä upeasti, etenkin pomotaisteluissa.

Devil May Cry 3 puolestaan näyttää ihan ripulilta DMC HD Collectionissa. Peli näyttää rumemmalta kuin DMC1 eikä Auto HDR näytä ollenkaan hyvältä silmääni. Pelissä on liikaa bloomia, joka saa kaiken näyttämään ylivalottuneelta mössöltä. PCSX2:lla natiiviresoluutiolla pelatessa CRT-shadereilla kuvanlaatu on sitä mitä pitääkin.

Pelattavuus on edelleen timanttista, välivideot parhaita ikinä missään pelissä, Dante on hahmona parhaimmillaan, ääninäyttelijät sopivat täydellisesti rooleihinsa ja osa bosseista on parhampia videopelipomoja, joita on tehty. Tuttuun Hideaki Itsuno tyyliin kentät ovat kuitenkin hirveää ripulia ja niitä joutuu ravaamaan jatkuvasti edestakaisin, eikä ikinä oikein tiedä, minne helvettiin sitä pitäisi mennä, vaikka olen pelannut pelin aikoinaan läpi lukemattomia kertoja. Rivivihut ovat myös designiltaan kammottavaa sontaa ja muutama bossi on luokattoman huonoja. DMC3:n kammottava taistelubiisi saa korvat vuotamaan verta surkuhupaisalla örinällään.

Peli on siltikin edelleen mestariteos, jota pelaa paljon mielummin kuin esim. ylisuunniteltua Bayonettaa, jossa on aivan liikaa liikkeitä, tympeitä napinhakkaus-finishereitä kymmenen sekunnin välein ja surkeita minipelejä. DMC5 on taas täysin pilattu V:n olemassaololla, ja sekin on pelinä enemmänkin jokin kombovideosimulaattori.
147  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 10.11.2021 12:27
Forza Horizon 5

Forza Horizon 4:sta jaksoin pari tuntia pelata huikean FH3:sen - maailman parhaan ajopelin - jälkeen. Kuka helvetti haluaa ajella jossain loskaisessa Englannissa? En minä ainakaan. Meksiko muistuttaa lokaatioltaan paljon Australiaa, mikä tekee pelistä automaattisesti paremman. Ohjaamonäkymä on vihdoin myös Forza Motorsport -sarjan tasolla, eikä ohjaamo näytä enää muoviselta. Autojen äänetkin kuulostavat korvaani pirun hyvältä. Pientä pop-uppia lukuun ottamatta peli on huikeaa silmänkarkkia jopa performance-moodissa, valokuvatilasta puhumattakaan.

Kun otat HUD:in pois päältä, valitset ohjaamonäkymän ilman rattia, suljet radion, pistät ajoavut pois päältä ja "cockpit drift camera" -asetuksen päälle ja kruisailet tuunatulla Ferrarilla kohti HDR-auringonlaskua samalla kun lempibiisit soivat Spotifystä/SoundCloudista, on fiilis just eikä melkein! Veikkaan, että tässä on se uusi ajopelien kruunaamaton kuningas.
148  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 26.10.2021 13:10
*Tarjous on voimassa 26.10.2021 alkaen aina 30.11.2021 saakka ("Tarjousaika"). Tarjous koskee ainoastaan uusia HBO Max -tilaajia. Tarjous soveltuu yksinomaan kuukausittain automaattisesti uusiutuvaan HBO Max -tilauspakettiin. Tarjous on saatavilla osoitteessa hbomax.com, Google Playssä, LG:ssä sekä Xbox- ja PlayStation -alustoilla. Tarjous on voimassa vain Suomessa, Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa, Andorrassa ja Espanjassa. HBO Maxin voi tilata ainoastaan vähintään 18 vuotta täyttänyt henkilö. Tarjouksen voi hyödyntää vain yhden kerran per henkilö ja ainoastaan Tarjousaikana. Tarjousta ei voi yhdistää muihin HBO Maxin tarjouksiin. Kelpoisuusedellytykset täyttävät asiakkaat, jotka hyödyntävät tarjouksen, saavat viidenkymmenen prosentin (50%) alennuksen silloin voimassa olevasta paketin kuukausimaksusta (mukaan lukien soveltuvat verot) tarjouksen kattamalla alueella. Alennus soveltuu ainoastaan niin kauan kuin asiakas ylläpitää kuukausittaista tilauspakettia voimassa olevalla maksutavalla ja toimii muutoinkin HBO Maxin käyttöön liittyvien ehtojen ja käytäntöjen mukaisesti. Tilaukset eivät ole siirrettävissä. JOS MISSÄÄN VAIHEESSA PERUT TILAUKSEN, MUUTAT TILAUSTA TAI JOS ET YLLÄPIDÄ VOIMASSA OLEVAA MAKSUTAPAA, MENETÄT TÄMÄN TARJOUSEDUN.

Tuota tarkempia ehtoja en löytänyt.

Kuulemma uusi Dyyni näkyy tuolla jenkki-VPN:llä, pitää kokeilla.

EDIT:

Lainaus
Kiitos vinkistä, tilasin tämän. On ollut tavan HBO Nordic joskus aikaisemmin, silti sai tarjouksen linkistä tilattua samalla spostilla + maksutiedoilla tämän maxin 4,49€/kk.

Noin sanoi joku io-Techin foorumilla.
149  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 26.10.2021 12:58
HBO Max -kuukausitilaus saatavilla marraskuun loppuun asti puoleen hintaan 4,49€/kk.

https://www.hbomax.com/subscribe
150  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 21.10.2021 12:48
Pitääpä antaa Hadesille itsekin uusi tilaisuus. Pikaisen kokeilun perusteella tuli aika meh-fiilikset.

Resident Evil 7 tuli vihdoin pelattua vihdoin läpi, kun vain puskin alun housuunpaskomisosuudet läpi. Ei peli lopulta niin kuumottava ollutkaan ja nautin siitä jopa enemmän kuin REmake 2:sta - RE Villagesta puhumattakaan.

Peli oli lähellä erinomaista, mutta muutamat pikkuviat nakersivat kokemusta. En voi edelleenkään sietää tuota RE7/8:n tarkoituksellista paskatähtäystä, eli sitä miten Ethanin kamera/tähtäysohjauksessa on käytetty jotain raivostuttavaa sensitivity curve -asetusta, jossa tähtääminen on kömpelöä ja hidasta. Ymmärrän, että se on tasapainotussyistä tehty, mutta en voi silti sietää ko. ominaisuutta. Tehkää niistä vihollisista haastavampia tai nopeampia, älkääkä keinotekoisesti paskoko pelattavuuden sulavuutta. Not a Hero -lisärissä ampuminen oli tuhat kertaa nautinnollisempaa, kun Chrisillä pelattaessa tuo sensitivity curve -oli vähemmän tökerö. Sama juttu Mian peliosuudessa.

Toinen ongelma pelissä oli umpipaskat pomotaistelut, eli sama ongelma kuin kaikissa muissakin moderneissa Ressoissa. Ei noi vaan toimi, kun pelihahmo liikkuu niin kömpelösti. Samaa ympyrässä pyörimistä ja oransseihin weakspotteihin ampumista, samalla toivoen, ettei bossin jäätävä hitbox osu pelaajaan. RE4:ssä on vieläkin kömpelömpi liikkuminen ja jumalaiset pomotaistelut, koska QTE soveltuu erinomaisesti väistelyyn tällaisissa peleissä.

RE7:n homemosterit olivat myös perseestä ja niitä oli muutamassa kohdassa aivan liikaa. Muuten kaikin puolin erinomainen peli, josta välittyi ensimmäisen Resident Evilin vibat uudessa miljöössä.

DOOM Eternalia yritin taas pelailla - tällä kertaa gyrolla. Gyro + 120Hz:n sulavuus on tajunanräjäyttävää kamaa, mutta itse peli ei vain toimi padilla. Ominaisuuksia on aivan liikaa ja padissa on nappeja aivan liian vähän. Koko ajan on energiat/panokset/panssarit lopussa ja saat vekslata liekinheittimen, olkapääraketinheittimen, weapon wheelin, moottorisahan, lyönnin, hypyn ja dashin kanssa, samalla kun pitäisi ampua viittä eri vihollistyyppiä tiettyyn kohtaan tietyllä aseella. Pianonsoittokin on varmaan helpompaa ja yksinkertaisempaa kuin tämän pelin pelaaminen.

Visuaalisesti peli on ihan järisyttävää kamaa ja HDR on parasta missään pelissä tähän mennessä.

Gyroa olen testaillut myös mm. Alien Isolationissa, Dishonoredissa, Preyssä, Gears 5:ssä, Panzer Dragoon Ortassa, Perfect Darkissa, Dead Space 2:ssa, Quakessa, Red Dead Redempiton 2:ssa, Superhotissa, Mystissä, The Outer Worldsissa, The Witnessissä,  Portalissa ja monessa muussa pelissä. Kaikki pelit paranivat selvästi ja olen aidosti innostunut sellaisista peleistä, joihin en muuten koskisi.

Immersio Alien Isolationissa ja Mirror's Edgessä on ihan eri luokkaa gyron ansiota. The Witnessin ja Mystin kaltaiset puzzlet/klikkailupelit ovat kuin tehty gyroa varten. Panzer Dragoon Orta tuntuu yhtäkkiä pirun modernilta, kun voitkin tähdätä gyrolla. Portalin, Superhotin ja Dead Space 2:n ampumis/tavaroidenviskelymekaniikat ovat kuin omiaan gyro-ohjauksella. Quaken pelaaminen tuntuu kuin pelaisi hiirellä, jne.

Eli iso kiitos Ephramille vuosia kestäneestä gyro-paasauksestasi! Voi olla, että gyro-parhaus olisi jäänyt minulta kokonaan kokematta ilman Epiä.
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 86
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines