Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 86
151  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 13.10.2021 23:18
Totanoinniin. Asensin Titan Two -ohjainadapteriin scriptin, joka käyttää PS5-padin gyroa tattiohjaukseen, eli käytännössä saat gyron kaikkiin peleihin Xboxilla. REmake 2:ssa se toimii täydellisesti, Monster Hunter: Worldissa kuten MH: Risessä Switchillä, Alien Isolation ja Prey muuttuivat pelikelvottomasta roskasta ihan pelattaviksi peleiksi padilla, Psychonauts 2 tuntuu kuin peli olisi tehty gyroa varten, jne. Resident Evil 7/8:n karseaa paskaohjausta ei pysty edes gyro-scriptillä pelastamaan, koska tattiohjaus hitaalla sensitivityllä ja neliödeadzonella ei vain konvertoidu oikein gyro-ohjaukseen. Sama juttu The Evil Withinin kanssa. PC:llä noikin saisi gyrolla toimimaan, kun hiiriohjaus on väännettävissä gyro-muotoon.

Apex Legends? Gyro-ohjaus on tässä kaukana täydellisestä: pienetkin tärinät näkyvät ruudulla kun on tottunut pelaamaan korkealla sensitivityllä (oikean liipasimen ”täppääminen” myös liikuttaa gyroa) ja aivan pienimmät mikroliikeet ovat vaikeita tehdä gyrolla esim. kiikarikiväärillä tähdätessä. Tähän vaikuttaa tähtäyksen response curve (lineaarisella response curvella pelaaminen gyrolla on täysin mahdotonta), pelin käyttämät deadzone-asetukset, scriptin käyttämä inner/outer deadzone gyrolle/tatille, sensitivity, gyron ”jitter” ja miljoona muuta asiaa, enkä tiedä pystyykö noita yhdellä scriptillä edes saamaan 100%:sti kuntoon ilman jotain smoothingia, jota varmasti natiivit gyro-pelit käyttävät.

Mutta niin, miltä se Apex sitten tuntui gyrolla? Tunne oli huumaava, veikkaan että Ayrton Senna tunsi jotain tämänkaltaista ajaessaan Monacon katuradalla McLarenillaan. Olin yhtä hahmon ja aseen kanssa. Tuntui kuin jokainen liikeeni siirtyi ruudulle reaaliajassa. Osuin R99:n kanssa paremmin harjoituskentän kohteisiin kuin yksikään pelkällä tattiohjauksella pelaava maailmanluokan pelaaja tällä planeetalla - ilman minkäänlaista auto aimia. Pystyin liikkumaan kuin rasvattu salama, ilman että jokin antiikinaikanen muovinysä oli pullonkaulana sille, mitä olisin oikeasti halunnut tehdä. Kokemus oli lähes uskonnollinen.

Olen vihdoin nähnyt valon!

152  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju : 04.10.2021 10:50
Kaverilla pelailin Dark Souls III:n PC-versiota ei-OLED-töllöllä, jolla peli näytti korkeammasta resoluutiosta ja asetuksista huolimatta ihan ripulilta vrt. Xbox-versioon (900p) omalla OLED-töllöllä. En kyllä enää ikinä pelaa mitään peliä muulla kuin OLED:illa.
153  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 29.09.2021 14:32
Scarf ja migge, pistäkää kommenttia kun pääsette testailemaan tätä CX:llä, kiinnostaa miten iso ero on teidän mielestänne HDR kymppiin.



Toisaalta enpä Disney+:ssa tai Applen TV+:ssakaan nähnyt mitään ihmeellistä Dolby Vision -matskussa.
154  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 28.09.2021 13:35
Japsi, uskomatonta jos enkkudubbaus on äänenlaadultaan vielä tuotakin huonompi. :lol:

Tuossa selitetäänkin porttausstudion sekoiluja tarkemmin:

Lainaus
When D3T ported this game, they converted all of the audio from the Yamaha AICA ADPCM Stream format, to the xWMA format.  For this use, xWMA is wholly unsuitable, and completely destroys any semblance of audio quality.  Beyond that, while the xWMA encoder they used (more on how I know what specific encoder they used in a minute) encodes audio at 48kbps by default, D3T opted to encode (most of) the voice files in the game at 20kbps.  In the case of Shenmue, this is especially bad because the audio quality for the voices was already pretty poor (understandable for the time, but still poor).

Eipä nykyään kannata luottaa muuta kuin M2:n - ja varauksella Bluepointin - tekemiin porttauksiin. Kaikki muu on paskaa.
155  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 28.09.2021 11:48
Pelailin Shenmuen HD-porttausta Xboxilla, ja vittu että vituttaa tämä jatkuva klassikkopelien raiskaus osaamattomirn tunareiden toimesta. En ole eläessäni kuullut näin kammottavaa äänenlaatua missään pelissä. Aloitin pelin pelaamisen RetroArchin Dreamcast-emulaattorilla, kunnes siirryin Xbox-versioon, jonka ajattelin olevan ihan kelvollinen - onhan siinä kuitenkin Auto HDR -ominaisuus. Mutta ei, täysin pelikelvotonta roskaa emuloituun versioon verrattuna. Äänet kuulostavat siltä kuin joku puhuisi johonkin alumiinitölkkiin ja äänet suhisevat ja napsuvat jatkuvasti.

Devil May Cry HD Collection tuli myös hankittua ja myös siinä pelien äänet on täysin ryssitty. RetroArchin PS2-emulaattorilla DMC1 kuulostaa juuri siltä kuin pitääkin, HD Colllection -version äänet ovat hiljaiset ja paskalaatuiset, äänitehosteet myös looppaavat ihan päin persettä. Tekstuuritkin näyttävät kammottavilta tuossa ”HD”-porttauksessa vrt. ylöspäin skaalattuun grafiikkaan emulaattorilla.
156  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 15.09.2021 21:01
Applen TV+-palvelussa on pääosin pelkkää roskaa, mutta nyt sinne oli ilmestynyt ”9/11: Inside the President’s War Room” -dokkari WTC-iskuista. Haastateltavana Yhdysvaltain silloisen hallinnon porukkaa aina Dick Cheneystä ja Condoleezza Ricesta George W. Bushiin. Sisältää myös paljon ennennäkemätöntä materiaalia iskuista.

Pelkkiä kylmiä väreitä dokkarin alusta loppuun. On edelleen vaikea uskoa, että jotain tuollaista on oikeasti tapahtunut. Never forget.
157  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju : 15.09.2021 20:12
Jos Scarffi vaikka jaksaisi kaivaa Switchinsä pölyvuoren alta ja kokeilla AirPodeilla, olisin todella kiitollinen hifistelijän mielipiteestä.  :)



Mielestäni täysin pelikelpoista settiä AirPods Pro -kuulokkeilla. Viive on hyvin maltillinen. Toki Apexissa voi häiritä enemmän kuin kokeilemissani Monster Hunterissa ja Hollow Knightissa. Luurien taika on tipotiessään ilman Applen taianomaista tilaäänitukea, mutta ethän sinä AirPodseja (Pro) pelkästään Switchiä varten toivottavasti ole hankkimassa.
158  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 08.09.2021 16:08
Ocarina of Time Dolphin-ytimellä 4K-resoluutiossa UHD-tekstuuripaketilla. Action Replay -koodeilla peli pyörii 20fps sijaan 30fps, Navin huutelut on poistettu ja lock on -ruudun rumat mustat palkit ovat tipotiessään.

https://abload.de/img/8.9.2021_15.02.42-mock4kys.png
https://abload.de/img/8.9.2021_14.08.53-l4pq8jj3.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.02.20-wvhlojmm.png

Skies of Arcadia: Legends Dolphin-ytimellä 4K-resoluutiossa HD-tekstuuripaketilla.

https://abload.de/img/8.9.2021_15.04.17-phup8j82.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.05.05-imx5zjc0.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.04.01-xir7pkzt.png

MGS: The Twin Snakes Dolphin-ytimellä 4K-resoluutiossa nelinkertaisesti AI-skaalatuilla tekstuureilla.

https://abload.de/img/8.9.2021_15.25.02-pomtdk1m.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.03.26-0qw07kzm.png

Metroid Prime Dolphin-ytimellä 4K-resoluutiossa HD HUD -tekstuureilla.

https://abload.de/img/8.9.2021_15.02.54-o3xsej82.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.25.53-2euz2kon.png

Joku käänsi myös AMD:n FSR-teknologian shader-muotoon RetroArchille. Sillä saa boostattua tarkkuutta etenkin huonolaatuisissa tekstuureissa. Toimii PS2-pelien kanssa hyvin - kuvia tulee, kunhan jaksan ottaa.

PC:llä RetroArch sai myös HDR-tuen, joka tulee toivottavasti Xboxille jossain vaiheessa. HDR:llä saisi CRT-shadereihin vielä sen viimeisen silauksen. Kunnon CRT-shaderit ovat jo sellaisenaan OLED:illa Black Frame Insertion päällä tajunnanräjäyttävää kamaa, joten voin vain kuvitella miltä ne näyttäisivät HDR-tuettuina. :o

CRT-shadereista puheen ollen, olen viime aikoina pelaillut PS1-pelejä CRT Royale -shaderista modatuilla komposiittikuvaa emuloivilla versioilla. On kuin siirtyisit aikakoneella takaisin lapsuuteen sen pimeässä hohkavan kuvaputken ääreen.

1 | 2 | 3 | 4
159  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 31.08.2021 14:46
Ei helvettiläinen sentään! :o Pelailin ensimmäisen Resident Evilin remakea Xboxilla Auto HDR päällä.

Aiemmin jo sanoinkin, että tuo HDR-implementaatio on mielestäni pelissä onnistunut, mutta tällä kertaa säädin pelivalikoista brightnessin 50:stä 35:een prosenttiin  (alemmas ei pääse), ja LG CX -töllön valikoista "Fine Tune Dark Areas" -asetuksen -10:iin. Pistin myös pelin laajakuvamoden käyttöön. Odotin, että tuo laajakuvamode on jotain FOX:illa pyörivien Simpsons-uusintojen kaltaista kuvanraiskausta, jossa 4:3 -> 16:9 -käännös näyttää kamalalta, mutta tämähän on aivan mainiosti toteutettu! Kamera ikään kuin "leijailee" hahmon mukana, mikä luo kuvaan dynaamisuutta - ja jotain unenomaista David Lynch -fiilistä, sillä leijailevasta kamerasta tuli ensimmäisenä mieleen yksi Mulholland Drive -elokuvan parhaimmista kohtauksista.

Niin ja tosiaan, se Auto HDR + OLED:in mustat mustat. Peli näyttää yksinkertaisesti aivan järisyttävän hyvältä! Lamput, kynttilät ja salamanvälähdykset hohkavat tuhannen nitsin voimalla (no ei OLED:issani ihan noin moneen nitsiin taideta päästä...) samalla kun ympärillä tanssahtelevat varjot ovat mustat kuin kuuton keskiyön taivas. Auto HDR boostaa myös staattisissa taustoissa olevia valon heijastumia upeasti. Lisan mökiltä Spencereiden kartanoon kävely metsätietä pitkin on yksi järisyttävimmistä pelikokemuksista, joita olen audiovisuaalisesti kokenut.

Peli tippui omasta TOP10:stä jonnekin 20 vuoden matkalla, mutta taidan noukkia sen takaisin kelkkaan tämän läpipeluukerran jälkeen. Aivan mieletön peli.
160  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 11.08.2021 22:14
DrDisRespect näytti myös pelailevan Apexia CouRagen kanssa. Saa tosin nähdä, kauan Docilla hermot kestää. :lol:
161  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 11.08.2021 10:26
Apexin lead game designer, Daniel Klein, sai Social Justice Warrior -pellejen takia potkut Respawnilta 14 vuotta vanhojen twiittien vuoksi. Saapa nähdä, miten tämä vaikuttaa pelin tasapainotukseen tulevaisuudessa.
162  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 06.08.2021 17:32
Noh, eipähän tarvitse tätäkään pelata.

Ei totta tosiaan! Yhtään en ole peliin koskenut. En edes hipaissut!

Spoileri (osoita katsoaksesi)


163  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Apex Legends : 04.08.2021 21:28
Kymppikausi ja uusi legenda, Seer.



On kyllä vielä kuppaisempi hahmo kuin Horizon aikoinaan. Noh, eipähän tarvitse tätäkään pelata.
164  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Apple : 03.08.2021 14:03
Tuli hankittua uusi Apple TV 4K ja AirPods Pro -kuulokkeet, kun alkoi tympimään tuo töllön ja Plexin surkea yhteispeli. Aina on jokin pielessä.

Apple TV päälle, tvOS 15:n beta koneeseen ja Infuse Pro -aplikaation vuositilaus (10e/vuosi) vetämään. Syksyllä ilmestyvä tvOS 15 tukee AirPods Pro/Max -kuulokkeilla tilaääntä, joka toimii erinomaisesti. Kun päätä kallistelee, niin ääni tulee eri suunnasta - kuin ympärillä olisi kaiutinjärjestelmä.

Infuse puolestaan on kaiken hypen arvoinen: käyttöliittymä on upea, kaikki pätkät (myös Blu-ray ISO:t, jotka eivät toimi Plexillä eivätkä LG OLED:in omalla soittimella) toimivat mukisematta alkuperäisellä kuvanlaadulla ilman bufferointia eikä Macilla tarvitse pyörittää mitään mediaserveriä, vaan riittää, että avaat jakoasetuksista haluamasi kansion jakoon. Myös Blu-ray lättyjen sisäiset tekstitykset toimivat täydellisesti, toisin kuin Plexillä/LG:n soittimella. Dolby Visionia en tosin saanut tälläkään toimimaan The Matrixissa enkä Léon The Professionalissa. Toimii ilmeisesti vain single layer Blu-ray -levyillä. Myöskään AirPods Pro -tilaääni ei ainakaan vielä toimi, mutta eiköhän tuohonkin tule tuki syksyllä.

Apple Music tukee nykyään myös tilaääntä, mutta jostain en saa sitä toimimaan AirPodseilla. Pitänee odottaa virallista tvOS 15 -buildia. Mutta iman Atmos-tukeakin lossless-biisit kuulostavat mykistävän hyvältä AirPods Pro -kuulokkeilla ottaen huomioon miten pienet rimpulat nämä ovat.

Apple, se vaan toimii!
165  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 28.07.2021 12:52
- Parhaat face buttonit, mitä olen näpytellyt: ne ovat supernopeat ja -responsiiviset, toisin kuin Series X:n napit, joita saa painaa helvetin syvälle, ennen kuin toiminto rekisteröityy

Ottaa muuten pannuun tuossa uudessa Xboxin ohjaimessa tuo. Välillä painallus jää kokonaan rekisteröitymättä ja jos nappia painaa reunasta se ei välttämättä ota ollenkaan vaikka sitä survoisi kuinka. Itellä on kaksi ohjainta ja molemmissa sama ongelma. Ihan käsittämätöntä.

Juu, samaa paskaa se on kaikissa Xbox-padeissa. Elite-ohjaimella ei onneksi tarvitse hirveästi face buttoneihin koskea, mutta silläkin on ko. ongelma olkapäänapeilla.  :lol: Olisi mielenkiintoista tietää, mihin ne tuotekehitysrahat ovat oikein menneet.
166  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 28.07.2021 12:43
Kävin hakemassa huvikseni mustan DualSensen Xboxille, kun tuo kerran toimii Titan Two -adapterilla.

Mietteitä:

- Erinomainen ristiohjain
- Parhaat face buttonit, mitä olen näpytellyt: ne ovat supernopeat ja -responsiiviset, toisin kuin Series X:n napit, joita saa painaa helvetin syvälle, ennen kuin toiminto rekisteröityy - Symphony of the Nightin shield dashing onnistuu kunnolla, mikä on minulle ultimaattinen face button -testi
- Kevyt ja mukava kädessä
- Jälleen kerran Sony vie Microsoftia kuin pässiä narussa deadzonejen suhteen: Apexissa voin laittaa deadzone-asetuksen vaikka 2% ilman sen suurempaa driftiä, Xbox-ohjaimella driftiä alkaa ilmaantua selvästi jo yli 5% jälkeen
- Titan Two -adapterilla saa nostettua USB:in polling ratea 1000Hz:iin, joten ohjaimen input lag saattaa olla jopa 1ms luokkaa Xboxilla, mutta tästä en mene takuuseen
- Vaikka Xbox-pelit eivät luonnollisesti tue PS5-ohjaimen liipasimia, niin jostain syystä Apex Legendsissa jokainen ase tuntuu erilaiselta PS5-liipasimilla
- Outer Worlsin liipasintärinät eivät toimi ollenkaan PS5-padilla, Xbox-padilla ne tuntuvat oikein hyvältä
- Padin peruspärinät ovat huomattavasti Xbox-padia erottelevammat, esim. Monster Hunter: Worldissa greatswordilla lyödessä oikeasti erottaa pärinämoottorin eri vahvuudet tosiin kuin Xbox-padilla
- L1-nappi pitää aivan järkyttävää räminää ja muistuttaa jotain mekaanisen näppäimistön nappia (R1 on hiljaisempi), muutenkin olkapäänapit ovat huonommat kuin PS4-padissa
167  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 26.07.2021 18:38
Itsellä on myös peli valmiiksi ladattuna. Varmasti hyvää vastapainoa Dark Souls III:n DLC-pomoille, joita on tullut hinkattua viime päivät. :lol:
168  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: TV hankinta ja tekniikka : 16.07.2021 15:06
Kokeilinpa huvikseni DOOM Eternalia, joka sai hiljattain 120fps-moodin Xboxilla. BFI + 1800p + 120Hz = aivan järjetöntä kamaa. :lol: Harmi, että tattiohjaus on tässä niin kammottavan huono, etten peliä pysty pelaamaan.

The Outer Worlds näytti myös tautisen hyvältä FPS Boostin ansiosta, eikä pelin kirkkaus ota liikaa turpiin BFI:ltä.

120Hz Hollow Knight on sekin omin silmin nähtävä BFI-asetuksella.

Vanquish näyttää myös supersulavalta BFI päällä, mutta pelin gamma-asetukset ovat niin pahasti pielessä, että ruutu on aivan pimeä jo ilman BFI:täkin. Kaikki yksityiskohdat häviävät varjoihin. PC:llä tuon varmaan pystyisi korjaamaan ReShadella.
169  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: TV hankinta ja tekniikka : 15.07.2021 20:29
RetroArchilla on tullut SNES-pelejä kokeiltua BFI:llä ja onhan ne tajunnanräjäyttävää kamaa. Input lagia BFI lisää noin yhden framen (16ms) verran, mutta RetroArchin asetuksilla tuonkin saa tavallaan poistettua run-ahead-asetuksella.

Apex Legends näyttää myös kammotavalta blurratulta ripulilta OLED:illa, kun on tottunut pelaamaan peliä plasmalla (jonka liikkeen sulavuus on lähellä CRT-töllöjä) sen tuhat tuntia ennen OLED:iin siirtymistä. BFI:llä kuva näyttää skarpilta, mutta Apexia en suostu pelaamaan lisätyllä input lagilla.

Resident Evil 4 näyttää myös taivaalliselta BFI ja Auto HDR päällä. Yhden framen lisälagi ei pelissä niin paljoa haittaa, kun input lag on muutenkin superalhainen pelissä.

EDIT: Kokeilinpa vielä viime aikoina pelaamaani Dark Souls III:sta, joka sai vihdoin 60fps-tuen myös Xboxilla. BFI päällä ruudunpäivitys on kyllä hunajaista kamaa. Auto HDR (joka sopii muuten peliin aivan tolkuttoman hyvin) päällä peli näyttää lähinnä siltä kuin pelaisi SDR-peliä, mutta ehkä tähän peliin tuo tummuus jopa tavallaan sopii. Lisättyä input lagia en tässä kyllä tunne ollenkaan.
170  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 28.06.2021 15:26
Super Mario Worldin laajakuva-hack saapui ja se on, noh, täydellisyyttä. Kuvanlaatu on aivan järjetön ja run ahead -asetuksella (kolmen framen asetus BSNESin valikoista: alkuperäisessä pelissä on input lagia kaksi framea, mutta Mario reagoi komentoihin kolmannella framella) input lagia on vähemmän kuin alkuperäisessä pelissä.

https://abload.de/img/28.6.2021_15.04.23-xfptjrv.png
https://abload.de/img/28.6.2021_15.06.17-a55wk0t.png

Toivon mukaan kaikista merkittävimmistä SNES-peleistä saataisiin vastaavanlaiset versiot.

Kevyet mullat myös BSNES:in alunperin koodanneelle byuu:lle, joka on ilmeisesti tehnyt itsemurhan.
171  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju : 28.06.2021 12:27
Korjaako Suomen Nintendo edes niitä muuta kuin jotain kallista maksua vastaan? Nintendo ja Sony veti kyllä sellaiset pohjat tuotteiden laadullaan, että alaspäin ei varmaan voi enää mennä.

Äläs nyt! Mulla on toisenkin Elite Series 2:n olkapäänappi alkamassa lahoamaan käsiin. Kestihän tämäkin ohjain reilut puoli vuotta. Series X -ohjaimessa on puolestaan jokin kontaktihäiriö USB C -portissa.
172  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2021 : 15.06.2021 19:59


Mutta jälleen... Nintendo oli Nintendo. Mahdollisuudet oli kovat, lopputulos korkeintaan "meh".

Tätä en vaan voi ymmärtää. Direct oli täynnä pelejä, jotka saivat Nintendo-fanin kangen kivikovaksi. Ai niin, mutta sinullehan 95% Nintendo-tyylin peleistä on pelkkää ilmaa.


Ja tottakai Studio joka tekee peliä on tärkeämpi kuin itse peli tai sen laatu. Totta kai. Mitä Retro studios oli ennen MP-trilogiaa?

Hei, ole ylpeä siitä, että kanki vielä kovettuu! Ei näin erektiohäiriöisenä paljoa naurata.
173  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2021 : 15.06.2021 19:51
Joku nevöhööd-studio vastuussa Metroid Dreadista, joten se siitä siis.

No, Shin Megami Tensei V kiinnostaa vielä sentään tämän vuoden peleistä.
174  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2021 : 15.06.2021 19:15
Ohhoh! Metroid Dread ostoon.
175  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2021 : 14.06.2021 00:00
Eli jos joku ei kiinnosta niin se on automaattisesti ihan paskaa.
Joten souls sarjan pelit on hirveää paskaa…



Lainaus
…retro pelit on nykyään hirveää paskaa…



Lainaus
…ja apex legends on hirveää paskaa...



Lainaus
Ai niin, myös xbox elite ohjain on hirveää paskaa…



En noista nyt tiiä, mutta Square-Enixin striimi on katsomatta paskaa joka vuosi.

176  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2021 : 13.06.2021 21:54
S.T.AL.K.E.R. 2:n traileri kannattaa katsoa 4K-laadulla. Suht päräyttävää kamaa visuaalisesti. Propsit myös MS:lle, ettei peliin ole väkisin väännetty jotain paskaa venäläisaksentilla vedettyä enkkuääniraitaa.
177  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2021 : 13.06.2021 21:21
               PLAY IT DAY ONE WITH
            XBOX GAME PASS


’nuff said.

Kun elämme maailmassa, jossa uudet pelit maksavat 80 euroa kipale ja PC:n näytönohjaimista saa maksaa järjettömiä hintoja, saa olla aika sekaisin, jossei näe Game Passin ylivertaista hinta-laatusuhdetta tämän pressin jälkeen.
178  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: E3 2021 : 10.06.2021 23:09
Elden Ring genin peli jo tuon pikkupätkän perusteella.
179  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 26.05.2021 14:54
Viime aikoina on tullut säädettyä PlayStation-emulointia kuntoon. DuckStation-ydin mahdollistaa resoluution nostamisen ja muut herkut ilman Beetle PSX -ytimen kaltaista kuormittumista. Käytännössä olen skaalannut PSX-pelit kaksinkertaisella sisäisellä resoluutiolla (2x Internal Resolution Scale) ja supersamplannut 3D-grafiikat kahdeksankertaisesti (8x SSAA). True Color Rendering -asetuksen ansiosta värit blendautuvat täydellisesti yhteen. Kaiken kruunaa CRT-shader (crt-guest-dr-venom-kurozumi.slangp) interlacing-emuloinnilla.

https://abload.de/img/26.5.2021_13.39.42-kwcokjc.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.40.12-nq9fkjz.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.40.35-0p0rjgf.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.40.48-0a6pjah.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.18-ucsqkun.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.26-vx5zjxm.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.46-g1zjkud.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.06-n4o8j8r.png

SNES-emulointia tuli myös hienosäädettyä shader-asetusten osalta, sillä Xboxin RetroArch ei osannut aiemmin skaalata noita shadereita kunnolla 4K-resoluutioon. :lol: Kuvanlaatu on nyt yksinkertaisesti täydellinen.

https://abload.de/img/26.5.2021_14.44.34-p10oka1.png
https://abload.de/img/26.5.2021_14.44.57-qat3jqa.png

Lisäksi SNES-guru Vitor Vileila julkaisee ihan näinä päivinä Super Mario Worldiin laajakuva-hacksin, joten sitä odotellessa!


180  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: RetroArch : 16.05.2021 21:16
Ei perseenreikä. En ole ollut edes tietoinen... Toimiikohan tuo laajakuvahommeli ja muut herkut myös Super Metroidin päälle tehdyille romhackeille, kuten Super Zero Missionille?

Nopean testailun perusteella näyttäisi toimivan ainakin Super Zero Mission, mutta tiedä sitten, mitä tapahtuu pelin edetessä. Pitääkin pelata tuo läpi, kunhan olen vetänyt peruspelin läpi.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 86
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines