Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset
Siirry blogiin

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 170
1  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? : 03.05.2021 22:31
Täytyy kompata Saskaa. Koskaan elämäni aikana en ole piitannut rahasta tai sen tekemisestä. Olen hyvin toimeentuleva ja voisin varmaan olla jopa varakas jos käyttäisin aikaa talouden optimointiin. Sen sijaan rahat makaa kuolleen tileillä ja mahdollisesti kohta seinissä. Ajatus, että hommaisin afrikasta jonkun tyypin tekemään ne askareet, jotka äitimamma hoisi lapsena tuntuu täysin mahdottomalta. Keskityn mieluummin rakentamaan elämän niin, että saan hoidettua kaikki velvoitteet ilman vitutusta. Kasvattavat myös luonnetta.
2  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Mitä tapahtui tänään? : 03.05.2021 17:34
Mikä homma tää woke termin laudalla hokeminen yhtäkkiä on?
3  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? : 03.05.2021 17:29
Joo TK ihan oikeassa että tommoset heilahtelut ei oo kryptoissa kummoisia. Itselläkin nykyään pieni määrä bitcoineja ihan vaan siksi, että voi lapsenlapsilleen näyttää millaista menoa maailmassa oli 2020.
4  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? : 23.04.2021 09:48
Kryptot jatkaa sukellustaan. Kellä on kädet timangia.
5  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? : 18.04.2021 15:41
Onko laudan bitcoin miljonäärit hengissä?
6  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part V : 07.04.2021 21:43
Huhheijaa kaikki kuunneltu ja arvosteltu. Snake Eater aiheutti totuttuun tapaan syöksyn MGS-soundtrackien parhaiden palojen jäniksenkoloon  8)
7  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part V : 27.03.2021 15:58
Kierros I

Shin Megami Tensei - Ginza
Super Mario Maker 2 - Title

SMT tilutus oli ihan hyvä. Ei herättänyt mitään suuria tunteita. MarioMakering tite oli vähän tylsä vaikka arvostankin biisin hienovaraisia viittauksia eri Mario peleihin. Ei todellakaan Nintendon parhaimmistoa.


Wind Waker - Outset Island
Super Smah Bros. Melee - Mother 2

Tykkään Mothereista ja niiden epätavallisesta tunnelmasta, mutta kyllä tää biisi ilman kontekstia tuo mieleen lähinnä Emmerdalen (mikä on hyvin voinut olla säveltäjän tavoite).


Everhood - Why Oh You Are LOVE
Ori and the Will of the Wisps - Now Use the Light, We Want to See!

Tykkään Everhoodin tyylisestä tykittelystä, mutta ei tämä kyseinen biisi saanu jalkaa vipattamaan. Voitto tuli kuitenkin sillä Orin Disney tyylinen soundtrack ei koskaan uponnut allekirjoittaneeseen. Se menee vähän liikaa siirappiseen ja eeppiseen suuntaan.


Mega Man ZX - Green Grass Gradation
Castlevania II: Belmont's Revenge - New Messiah

Mega Manista tuli mieleen ysärin kamalat teknobiisit joten ei sitä täysin voi vihata. Castlevanian biisi oli juuri sitä mitä odotinkin ja yllätyksettömyydestä vähän pisteitä pois. Tää oli eka vaikea valinta ja laitetaan tällä kertaa pisteet vaikka eurobeatille.


Sekiro: Shadows Die Twice - Divine Dragon
Loop Hero - Enter the dungeon

Mietin itsekin laittavani Sekirosta biisin kisaan, mutta huomasin ettei suurin osa toimi pelistä irrallaan kovin hyvin. Tämä on sieltä paremmasta päästä. Siltikin Loop Heron biisi jää kivasti päähän soimaan ja toimii yksinäänkin.


Hades - Good Riddance (Eurydice Solo feat. Ashley Barrett)
Final Fantasy VIII - Blue Fields

Hadeksella kiva yritys tunnelmoida akustisella setillä, mutta laulajan ääni oli ärsyttävä ja sävellys unohdettava. Final Fantasysta on tällä kertaa mukana todella keskinkertainen biisi, mutta sountrackin taso on niin korkealla, että keskinkertainenkin suoritus ohittaa suurimman osan kilpailijoista.


Ultima 6 - Intro
Ice Ice Baby vs Straight Up - Vanilla Ice vs Paula Abdul

Ultiman biisi oli erittäin tunnelmallinen teknisistä rajoituksista huolimatta. Ice Ice Baby on klassikko ja satun pitämään aikakauden hip hopista todella paljon. Tää remixi ei ollut paska. Laitetaan ääni yllättävälle biisivalinnalle.


Mega Man 8 - Grenade Man
ZeroRanger - Unstopping

Hyvin samankaltaiset retrotilutukset vastakkain joten laitetaan ääni tuntemattomammalle pelisarjalle.


Gravity Rush - Old Town
FFVII Remake - Jenova Phase 3

Gravity Rush oli hyvällä tavalla eeppinen ja mukavan leikkisä. Melkein voitti mun oman valinnan.


Jet Set Radio Future - The Concept of Love
Guardian Heroes - Rough and Ready

JSRF biisi toi mieleen ihanan 90-luvun ja Tekken 3:sen. Guardian Heroeksen biisi alkoi tylsästi, mutta räjähti sitten saksofonisoolon myötä parhauteen. Todella vaikea valinta, mutta laitetaan tällä kertaa valinta retrommalle.


Xenosaga Episode III - Abel's Ark
Kingdom Hearts II - Passion

Piippolan Vaarin arkki oli todella tunnelmallinen biisi. En ole pelannut peliä, mutta teki kyllä mieli tän biisin aikana. Kingdom Hearts 2 biisillä on erityinen paikka sydämmessäni. Eka peli oli loistava hybridi RPG niin teemaltaan kuin pelimekaniikoiltaankin. Jatko-osa vetikin sitten animen kymmenkertaiselle vaihteelle ja homma karkasi aivan kirjoittajiensa lapasesta. Pelissä oli silti vielä ihan mukavia RPG-elementtejä, mutta kyllä siitä lopulta jäi suolainen maku suuhun. Tää KH melodia on helvetin hyvä, mutta tämä versio ei ole suosikkejani.


Metroid Prime - Underwater Frigate
Hotel Dusk - Midnight

Metroid on vähän liiankin hyvä. Hotel Dusk jäi pelaamatta aikoinaan ja selvästi se oli virhe koska biisi oli tunnelmallinen.


One Must Fall 2097 - Main Menu
The Last of Us Part II - Beyond Desolation

Tlou2 on uskomattoman kova peli, mutta ei tää biisi siitä irrallaan oikein säväytä. Ääni vanhalle klassikolle.


Halo 2 - Ghosts of Reach
Heavenly Sword - Nariko's Theme

En ole koskaan ollut Halo sarjan suurkuluttaja, mutta hienot soundtrackit niissä on. Tämä versio ei säväyttänyt kuitenkaan erityisen kovaa. Siltikin Halo vie voiton mitäänsanomattomalta Nariko's Themeltä. Pelin nimi kyllä herätti muistoja PS3:sen julkaisusta. Se oli hienoa aikaa olla konsolifanipoika.


Snatcher - One Night in Neo Kobe City
Zero Time Dilemma - Ustulate Pathos

Snatcher on kovaa kamaa. Tappava Ase -leffojen takatukat ja hikiset rinakarvat leijuvat silmieni edessä. ZTD:n biisi oli mukavan rauhoittava ja kitarasta tuli vähän jopa silent hill mieleen.

Bully - Walking Theme
Kirby: Planet Robobot - Mind in a PROGRAM

Bully ei helvetti mikä peli. Ostin julkkarissa ja pelasin ehkä 10 tuntia mikä tuohon aikaan oli yks iltapäivä. Jäi kesken siis. Biisi on siltikin puhdasta parhautta ja pelkästään sen nimi enteilee kovaa kamaa. Harmi, että taas tuli pari kovaa vastakkain sillä Kirbyn biisi oli yllättävän menevä.

Tekken 6 - Electric Fountain
Axelay - Unkai

Tekken on mulle rakkaimpia pelisarjoja, mutta tämä versio biisistä ei ole paras varsinkaan pelistä irrotettuna. Axelaykaan ei herättänyt suuria tuntoja.

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest - Hot Head Bop
Grim Dawn - Dreaded

DK oli taattua laatua. Grim Dawn ei pelistä irrallaan paljoa tarjoillut.

Ōkamiden - Southern Ryoshima Coast
Muse Dash - Best One

Okameissa on hienot soundtrackit eikä tää biisi ollut poikkeus sääntöön. Ehkä se jokin kuitenkin jäi vielä puuttuumaan että olis päässyt fiiliksiin biisin aikana. Best One oli oikein hyvää weeaboo kamaa, mutta ehkä tää pitää antaa kuitenkin Okamille.

Katamari Damacy - Lonely Rolling Star
BioShock Infinite - Elizabeth's Theme

Katamarin biisistä tuli hyvä ja iloinen olo! Ellun teema oli mukavan chilli ja hienosti soitettu, mutta ilman mitään sidettä kyseiseen peliin, jäi lopulta vaisuksi.


FAST Racing NEO - Chuoko City
Metal Slug X - Living on the Deck

FAST:in biisi oli ihan jees tykittelyä mutta jäi ehkä vähän persoonattomaksi. Melkein samat sanat voisi sanoa Metal Slugin tilutuksesta. Heitetään ääni progemmalle setille.


Street Fighter V - G Theme
Super Smash Bros. Ultimate - Galaga medley

"Hi fellow kids!" sanoi Street Fighter ja halusi olla Kavinskin Drive-soundtrack. Galagan medley on hyvä esimerkki Smashin soundtrackin sovitusten laadusta. Simppelit old-school melodiat on päivitetty hienosti tähän päivään. Biisien yksinkertaisuus paistaa kuitenkin yhä läpi.

Cyberpunk 2077 - The Rebel Path
Paper Mario: The Origami King - Autumn Mountain Battle

CP oli itselleni melkoinen pettymys mutta tää biisi on ajoittain aika kiva. Origami King oli menevä biisi tyylilajissaan, mutta aika unohdettava.

Loop Hero - Loop Blues
Metal Gear Solid 3 - Snake Eater

Snake Eater on top-10 kamaa, joten pakko äänestää omaa vastaan. Muistan miten ekaa kertaa biisin kuullessani mietin, että mitä vittua Kojima on poltellut ja miksi minun rakas MGS-pelisarjani on muuttunut joksikin ihme 007-pastissiksi. Noh kun lopulta nousin niitä tikkaita ylös ja biisi pärähti soimaan tuli lusikallinen housuun ja ymmärsin biisin nerokkuuden. Uskomaton veto ja surettaa missä jamassa Kojiman tuotokset tänä päivänä ovat.

--------------------


Päivittelen vastauksia tähän viestiin.
8  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part V : 21.03.2021 01:12
Perhana empä muistanut tuota sääntöä  :o
9  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: TV hankinta ja tekniikka : 18.03.2021 09:50
Tässähän tuli jo pari todella relevanttia pointtia! Mitä kauempana (isokin) näyttö on sitä vähemmän silmien täytyy "harittaa", mutta pienet niskan ja pään liikkeet eivät oikeastaan vaikuta mitenkään kuvaan toisin kuin pienempää näyttöä läheltä tarkasteleva. Lähellä olevan pienempi näyttö myös kaareutuu kulmistaan enemmän pois päin katsojasta kuin iso näyttö kaukaa katsottuna.
10  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: TV hankinta ja tekniikka : 17.03.2021 18:50
DPI:llä ei ole terävyyteen vaikutusta jos eri kokoista näyttöä katsotaan suhteessa samalta etäisyydeltä eli samalla katselukulmalla.

Näin se teoriassa toimii, mutta ei ainakaan itselleni käytännössä. Pitääpä alkaa tutkia ilmiötä vähän tarkemmin, niin on jotain muutakin pohjaa mielipiteelle kuin mutu  8)
11  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: TV hankinta ja tekniikka : 17.03.2021 16:51
Itsekin ajattelin että on se ja sama onko kyseessä iso tai pieni paneeli kunhan katseluetäisyys on oikea, mutta omat testitulokseni ovat eri mieltä. Starcraft ei vaan suju 55’ tuumaiselta ihan sama mistä kulmasta sitä katsoo. Aina kuva on joko liian epätarkka tai kuva-ala liian suuri jolloin silmät rasittuvat. Ilmiö liittyy varmasti jotenkin silmän optiikkaan.
12  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part V : 17.03.2021 15:55

Loop Hero - Enter the dungeon

Loop Hero - Loop Blues

Wind Waker - Outset Island

FFVII Remake - Jenova Phase 3

Koitin laittaa listaan vähän uusiakin tuttavuuksia mikä on yllättävän haastavaa kun nykyään pelaa niin vähän uusia pelejä. Loop Hero on PC Roguelike jonka hyvin perinteiset, mutta menevät chiptunet jäivät mieleen. Jos Castlevania uppoaa, niin varmasti nämäkin. Sit pari nostalgista biisiä vanhoista pelisarjoista. Zeldoista on niin monta legendaarista biisiä, että koitin valita vähän erikoisemman veisun tällä kertaa. Itselle biisin ekat 5 sekuntia vetää jo ihon kananlihalle. FFVII Remakesta voi pelinä olla montaa mieltä, mutta yhdestä asiasta ei voi väitellä: pelissä on varmasti paras koskaan tuotettu pelisoundtrackin remake. Jokainen sovitus kunnioittaa alkuperäistä sävellystä, mutta lisää siihen jotain uutta. Äänenlaatukin on ihan omaa luokkaansa. Jokaisessa bossitastelussa piti taistella miehisiä kyyneliä vastaan eikä Jenova ollut poikkeus.

13  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 17.03.2021 10:17
Ainiin, ja tuo kuvottava, jostain Bloodbornen hyllytettyjen paskabossien joukosta kaiveltu vaihtoehtobossi Demon of Hatred. Kuka vitun älykääpiö tämän on peliin oikein lisännyt? Yhtäkkiä pitää unohtaa kaikki pelin opit ja palata johonkin Bloodbornen väistelymekaniikoihin, sillä Demon of Hatredin liikkeitä on ihan turha parryttää, koska otat joka kerta chip damagea tulesta. Muutenkin designeltaan ala-arvoinen räpellys (animaatiot näyttävät välillä siltä kuin hahmo lagaisi paikallaan eikä hahmo liiku luontevasti maastossa vaan leijailee tyhjän päällä), hitboxit ovat naurettavat ja iskujen väistely on yhtä helvettiä. Damageakin saa tehdä niin helvetisti.

Demon of Hatred oli itselle se vaikein bossi. Siitä ei vain ole mitään oikotietä ohi (paitsi yksi Shinobi equipment jolla vastuksen saa stunnattua kolme kertaa, auttaa viimeisessä vaiheessa mutta ei tee taistelusta kuulemma helppoa). Vaikeinta tuntui olevan oppia väistämään charget, joissa pitää hypätä sivulle. Sen kun oppi ja sai selkärankaansa ne hyökkäykset mitkä pitää deflectata (lähinnä potkut) ja mitkä kannattaa väistää (tulimiekan iskut), niin homma alkoi sujua. Käytin bossiin aluksi kaikki punaiset candyt ja confettit (yritin siis rushata kolmannen vaiheen isolla damagella ennen kuin bossi kerkeäisi riehua), mutta tämä vain lisäsi stressiä niin paljon, että lopulta tapoin Demonin natuna. Ja tosiaankin bossi poikkeaa muista Sekiron pomoista ja on onneksi täysin optionaalinen. Muistaakseni pomon tappamista ei tarvitse mihinkään endingiin.
14  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas : 17.03.2021 10:00
Vasta asiat menetettyään ymmärtää ihminen niiden todellisen arvon.
15  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Huomisen konsolit (PS5, Xbox Series X, Switch 2) : 04.03.2021 14:54
Muistetaan nyt kuitenkin, että Switchin pelien todellinen resoluutio dockissa on jossain 480p:n ja 720p:n välillä useimmissa peleissä. 4K kuulostaa naurettavalta.
16  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 01.03.2021 10:20
Itsellä juurikin päinvastoin, eli apinaan meni tuntitolkulla aikaa (tupla-apina meni helpommin), mutta Corrupted Monk tokalla yrityksellä läpi eikä edes hikoiluttanut :b
17  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 28.02.2021 13:16
Pelasin vasta nyt Astro’s Playroomin viimeisen bossin... ei helvetti. Miten pelitiimi on saanut tällaisen budjetin ja luovan vapauden päräyttää vanhojen Sonyfanien housut jalasta kertoo paljon miksi Sony vaan aina tuntuu paremmalta vaihtoehdolta persoonattomaan xboxiin nähden. Älkää spoilatko itseänne jos leveli on jotain syystä vielä pelaamatta.
18  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 27.02.2021 17:48
Palasin pelaamaan Sekiroa PS5:n voimilla. Viimeksi peli jäi kesken jonnekin loppuvaiheille. Peli näyttää next-gen raudalla aivan jumalaiselta ja pelaa todella hyvin. Deflectit on helpompi saada osumaan paremmalla ruudunpäivityksellä ja pelin assetit ovat selvästi next-genin kestäviä. Sekiro on Bloodbornen kanssa helposti FROM Softwaren paras peli. Armottomat bossit, uskomaton worldbuilding tarinan ja loren osalta ja täydellisyyteen hiottu pelattavuus takaavat tälle pelille ikuisen klassikon aseman. Peli oli parin vuoden tauon jälkeen vain parantunut kuin hyvä nakkikeitto jääkaapissa viikonlopun aikana.

Dark Soulseissa homman nimi on vapaus valita miten viholliset ja bossit juustottaa. Bloodborne pakotti pelaajat paljon aggressiivisemmiksi koska pelissä ei käytännössä ole blockia vaan ainoastaan dodge ja pyssyllä suoritettava parry. Sekiro vie tämän filosofian vielä askeleen pidemmälle ja pelissä ei käytännössä kannata dodgettaa kuin harvassa tilanteessa. Viholliset ja bossit trackaavat pelaajaa paljon tarkemmin ja i-frameja ei ole dodgessa nimeksikään. Kun pelaajalle lopulta kolahtaa miten peliä pitää pelata alkaa sellainen gamer-nirvana mitä ei olla AAA toimintapeleissä aiemmin nähty. Alkupelin maajussien kuokaniskut, keskivaiheen samuraiden parimetriset hilparit ja loppupelin valtavien demonien katulamppujen kokoiset tulimiekat. Kaikki nämä voi deflectata pelihahmon omalla miekalla. Aluksi idea tuntuu hullulta ja pelaaja vain säntäilee ympäri bosseja koittaen väistää iskuja henkensä edestä, mutta lopussa taistelut näyttävät ja tuntuvat kuin muiden toimintapelien välidemoilta. Tätä designia tukee pelaajan ja vastuksien posture mittari, joka on niiden "oikea" HP-mittari. Kun posture menee täyteen pystyy pelaaja suorittamaan finisherin jolla pomolta lähtee yksi hp-palkki ja tavalliset viholliset kuolevat kerrasta.

Pelin viimeinen vastus on elegantisti suunnitteltu mittaamaan ainoastaan pelaajan kykyä käyttää pelin perustavanlaatuisia kykyjä. Deflect, mikiri-counter ja vastuksen posturen kasvattaminen riittävät. Toki pomolla on neljä HP-palkkia ja komboja jotka tappavat yhdenkin virheen jälkeen, mutta tämä on pelin henki. Pomon voittaminen ilman vippaskonsteja on yksi hienoimpia hetkiä mitä olen modernien yksinpelin parissa kokenut.

Erityismaininta pelin lorelle. Yhden pelikerran jälkeen se ei vielä kovin hyvin aukene, mutta nämä Vaatin videot saivat leuan putoamaan lattiaan. Pelin jokainen vihollinen, rakennus, esine, NPC ja ympäristö kertovat samaa kiehtovaa tarinaa. Yksityiskohtien määrä on aivan tajunnanräjäyttävää Kojima-kamaa. Kannattaa ehdottomasti vilkaista jos FROM:in pelit maistuvat.

https://www.youtube.com/watch?v=9OmfWCvwM9g&list=PLWLedd0Zw3c6U1WRZBx6eZ-BXprlfQelv&ab_channel=VaatiVidya
19  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pokemon : 26.02.2021 19:00
Muuten vois syödä hatun, mutta kun peli näytti PS2 pelin prototyypilta niin odottelen vielä  :lol:
20  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pokemon : 26.02.2021 15:33
Syön hattuni jos sieltä tulee mitään mullistavaa.
21  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 24.02.2021 14:33
Subit unohtuu päälle. Tekee ihan varmasti isoo tiliä normaalien pelimyyntien lisäksi. Ne myös sitoo helposti yhden alustan asiakkaaksi.
22  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 19.02.2021 09:18
Dunkey summas varmaan aika monen fiilikset directistä:

https://youtu.be/6Bx1IKQ1btY
23  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 18.02.2021 09:11
Kuka olisi uskonut, että nintendo jatkaisi HD remakejen tekemistä  :o
24  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Konsolien ja pelien myyntilistat & tilastot : 02.02.2021 10:18
Nipamainen veto olis hylätä koko historiallisen menestynyt Switch tuoteperhe ja tehdä seuraavan sukupolven konsolista nenällä ohjattava VR-kypärä.
25  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? : 26.01.2021 15:46
En ole asiantuntija urheilukorttien osalta, mutta ainakin se vaikuttaa asiaan ettei niillä voi pelata. MTG ja Pokemon-korteilla pelataan, rakennetaan dekkejä ja mennään turnauksiin, joskus jopa ulkomaille. Tämä pitää harrastajien yhteisöt tiiviinä, kun peliä voi pelata kaverien kanssa keittiönpöydällä ja kilpailumielessä pelikaupoilla. Pelin ympärillä pyörivä some/tubepöhinä on myös eloisaa, koska harrastajia kiinnostaa seurata pro-pelaajia ja somevaikuttajia.

Sinällään näiden korttien päällä istuminen ei ole ollut mikään itsestäänselvä sijoitusmuoto, koska korttien arvo on myös hetkittäin laskenut ja harrastajien määrä pudonnut. Nämä ovat niitä aikoja, jolloin moni keräilijä on cash-outannut (allekirjoittanut mukaanlukien).
26  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Sijoittaminen - how to get rich fast and easy? : 25.01.2021 19:38
Jos Kryptot, Gamestopit ja näytönohjaimet värisyttävät viisaria, niin antakaa kun esittelen viime vuosien todellisen sijoitusraketin. Lasten keräilykortit.





MTG-korteilla on vuodesta 2016 pelattu upporikasta ja rutiköyhää. Nopeasti selitettynä pelissä on lista kortteja, joita ei koskaan enää lakiteknisesti saa printata uudelleen. Niiden hamstraaminen oli muutamien varjoissa eläneiden nörttien salaista puuhaa, mutta noin viisi vuotta sitten eräs youtube-kanava herätti koko maailman ilmiöön nimeltä MTG-sijoittaminen. Miljoonat nauroivat, kun pieni ryhmä ihmisiä alkoi "buy-outtaamaan" näitä vanhoja kortteja kymmenillä ja sadoilla euroilla kappale. Kortit maksoivat alunperin muutamia dollareita ysärillä, kun peli julkaistiin. Peli oli ja on suomessakin todella suosittu ja useat meistäkin ovat varmasti huomaamattaan omistaneet kyseisiä kortteja. Esimerkkinä laskin tässä yksi päivä, että lapsena pelasin ilman suojamuoveja yli tuhannen euron arvoisilla (kpl) korteilla eräässä pakassani.

Kelataan vuoteen 2021. Monet listan korteista ovat kokeneet tuhansien prosenttien arvonnousun ja osa vielä enemmän. Ylhäällä muutama esimerkki korteista, jotka ovat vielä tänäkin vuonna jatkaneet nousuaan ja yllättäneet jopa kokeneet keräilijät. Allekirjoittanut osti 4kpl molempia viime vuonna, kun hinta oli vielä noin 25% nykyisestä.

Kumoaako korttien valmistaja pyhän lupauksensa, että kortteja ei reprintata? Onko jenkkien elvytysraha kupla joka posauttaa korttien arvon takaisin kivikaudelle? Mitä sitten kun muutama suurin sijoittaja myy kaikki korttinsa joku päivä? Hauskoja ja jänniä aikoja eletään tälläkin hieman tuntemattomammalla sijoittamisen alueella.
27  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 22.01.2021 19:51
Kyllä tää HBO menee taas jäihin kk jälkeen, kuvanlaatu sattuu fyysisesti silmiin. DVD laatua maksimissaan.
28  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 19.01.2021 22:21
Raised by the Wolves ollu ihan hyvää sci-fiä muutaman jakson perusteella, mut jälleen kerran alusta eli HBO itse aiheuttaa raivokohtauksia kun kuvanlaatu on jotain uskomatonta pikselimössöä ja appi lagailee välillä. Meneeköhän vielä useakin vuosi kunnes saavat tuon paskan kuntoon.
29  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelien ruutukuvat : 13.01.2021 09:51
Ja liikuttaa vielä tuhansien vuosien päästäkin!

On muuten ruma toi konsoliversio  8)
30  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Politiikka - eduskuntavaalit 2011 ja eteenpäin : 07.01.2021 12:21
Yhden aikakauden loppua tässä todistellaan. En muista mitä kukakin odotti neljä vuotta sitten kun Trump valittiin pressaksi. Optimistit varmaan sitä, että Trumpin vouhotus on vain poliittista peliä ja että asiantuntijat hänen ympärillään rauhoittaisivat miehen toimintaa. Me pessimistit emme pettyneet ja Trump on kautensa aikana potkinut ulos kaikki jotka eivät sokeasti usko hänen jokaista oikkuaan ja hallinnut puhtaasti pelolla. Oppikirjan mukaisen narsistin tavoin Trumpin kauden loppuhuipennus on ollut hienoa seurattavaa mikä sai vielä kirsikan päällensä eilen, kun Qanon-hörhöt valtasivat kongressitalon.

Itse seuraan mielenkiinnolla minkälaisen laajennetun itsemurhan Trump vielä tekee ennen lähtöään tai heti sen jälkeen.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 170
Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines