Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 33
1  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part V : 20.04.2021 03:12
Kierros II

Snatcher - One Night in Neo Kobe City
Tekken 6 - Electric Fountain
-Kaksi erittäin kovaa kipaletta edelleen, mutta ääni menee Snatcherille, koska se on vain kovempi.

Ori and the Will of the Wisps - Now Use the Light, We Want to See!
Ultima 6 - Intro
-Jokin tuossa Ultiman primitiivisyydessä iskee.

Final Fantasy VIII - Blue Fields
Metal Gear Solid 3 - Snake Eater
-Äh, Blue Fields, ja koko FFVIII soundtrack, on todella merkittävä itselleni. Mutta Snake Eater on vain biisinä ja konseptina niin loistava.

Guardian Heroes - Rough and Ready
Katamari Damacy - Lonely Rolling Star
-Katamari on aina auditiivinen piristysruiske.

Mega Man ZX - Green Grass Gradation
FAST Racing NEO - Chuoko City
-Megis on auennut enemmillä kuuntelukerroilla, mutta Chuoko City jytää edelleen lujaa.

FFVII Remake - Jenova Phase 3
Bully - Walking Theme
-Bully vetää tiukempaa settiä tältä erää.

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest - Hot Head Bop
Halo 2 - Ghosts of Reach
-Bopimmalla mennään.

Xenosaga Episode III - Abel's Ark
Loop Hero - Enter the dungeon
-Abel's Ark toimii kyllä hemmetin hyvin ja sitä kuuntelee mielellään, vaikka en ole ikinä edes koko pelisarjaan koskenut.

Shin Megami Tensei - Ginza
One Must Fall 2097 - Main Menu
-Tuorein korvin OMF jytisee sittenkin aika helvetin hyvin!

Metroid Prime - Underwater Frigate
Super Smah Bros. Melee - Mother 2
-Ei jakoa.

Street Fighter V - G Theme
Ōkamiden - Southern Ryoshima Coast
-Okamiden kuulostaa edelleen hieman liian geneeriseltä omaan korvaan.

Cyberpunk 2077 - The Rebel Path
ZeroRanger - Unstopping
-ZeroRangerin charmi päihittää tällä kertaa Cyberpunkin jyrinän.
2  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 12.04.2021 18:10
Jep, Outridersia pelattu ja koukkuun jääty. Osuu juuri siihen makuhermoon, mitä Destinyn piti olla, eli "Diablo with guns", paitsi että tämä pelittää vähänkuin Gears of War with loots. Ei mitään openworld shared event roskaa, vaan rehellistä areenamättöä munakkaalla gameplaylla ja koukuttavalla hahmorakentelulla. Alueet alkavat suht kapeilla ja lineaarisilla poluilla, mutta laajenevat massiivisiksi myöhemmin, ja tutkiskelu palkitaan. Tarina on myös genrelleen epätyypillisesti oikeasti mielenkiintoinen. Yksin pelaillessa on oikein mukavaa sekin, mutta kahden hyvän kaverin kanssa pääsee kunnolla oikeuksiinsa, eikä olla vielä edes endgame -kontenttia päästy jyystämään.

Tuntuu jotenkin freessiltä pelata uutta IP:tä 2020-luvulla, joka ei ole games as service -painotteinen. Ei mikromaksuja tai season passeja; ostat pelin kerran ja kaikki kontentti on sinun.

Launchissa oli paljon serveriongelmia ja onhan peli paikoittain vähän buginen. Omalle kohdalle ei ole mitään järkyttävää tapahtunut toistaiseksi, ja pari korjailu-patchia onkin jo ehtinyt tulla. Kasvukivuista huolimatta ei voi muuta kuin suositella. Yksi kovimmista vähään aikaan.

3  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part V : 01.04.2021 06:23
Kierros I

Shin Megami Tensei - Ginza
Super Mario Maker 2 - Title
-SMT perushyvää pikselirallia. Mario Maker aika tasapaksu.

Wind Waker - Outset Island
Super Smah Bros. Melee - Mother 2
-Outset Island toki nostalginen, mutta yksittäisenä biisinä ei seiso ehkä täysin omillaan. Mother taasen svengaa.

Everhood - Why Oh You Are LOVE
Ori and the Will of the Wisps - Now Use the Light, We Want to See!
-Ei voisi olla enempää ääripäät äänen dynamiikassa. Ori oikein nätti biisi, vaikka paikoittain hieman geneerinen onkin. Everhood toki vie voiton.

Mega Man ZX - Green Grass Gradation
Castlevania II: Belmont's Revenge - New Messiah
-Ei huonoja kummatkaan. Megistä jaksaa kuunnella ehkä vähän pidempään.

Sekiro: Shadows Die Twice - Divine Dragon
Loop Hero - Enter the dungeon
-Ensimmäinen oikeasti vaikea pari. Loop Hero ehkä onnistuu polkemaan tyylilajissaan enemmän uutta virtaa, kuin Sekiro.

Hades - Good Riddance (Eurydice Solo feat. Ashley Barrett)
Final Fantasy VIII - Blue Fields
-Suuret ja huuruiset nostalgialasit päässä tehty valinta. Olen myös aina tykännyt FFVIII:n omalaatuisesta soundista verrattuna muihin Final Fantasy -peleihin. Hades oli ihan kaunis sekin.

Ultima 6 - Intro
Ice Ice Baby vs Straight Up - Vanilla Ice vs Paula Abdul
-Molemmat huvittavia omalla tavallaan, mutta DJ Hero oikeastaan aika onnistunut mashup kaikessa tökeryydessään.

Mega Man 8 - Grenade Man
ZeroRanger - Unstopping
-Megis ei nyt sytyttänyt. ZR toimii paremmin.

Gravity Rush - Old Town
FFVII Remake - Jenova Phase 3
-Eipä oikein mahkuja Gravity Rushilla tällä kertaa.

Jet Set Radio Future - The Concept of Love
Guardian Heroes - Rough and Ready
-Harmi, että kahdesta näinkin kovasta biisistä toinen putoaa heti kättelyssä. JSRF toki kovempi.

Xenosaga Episode III - Abel's Ark
Kingdom Hearts II - Passion
-Pidin kovasti tuosta Xenosagan kappaleesta, mutta kyllä se Passion vain menee aina niin tunteisiin.

Metroid Prime - Underwater Frigate
Hotel Dusk - Midnight
-Yllättävän samanhenkiset biisit, joissa ollaan onnistuttu hyvin luomaan tunnelmaa. Metroid parempi kuitenkin.

One Must Fall 2097 - Main Menu
The Last of Us Part II - Beyond Desolation
-Kumpikaan ei pahemmin iske, mutta TLOU jättää ehkä hieman kylmäksi kokonaisuudessaan.

Halo 2 - Ghosts of Reach
Heavenly Sword - Nariko's Theme
-Heavenly Swordin hitaasti kasvava groove vei mukanaan.

Snatcher - One Night in Neo Kobe City
Zero Time Dilemma - Ustulate Pathos
-Jälleen kerran sitä eeppistä juustoa. ZTD ei lainkaan paha, mutta kikkelijazz soikoon.

Bully - Walking Theme
Kirby: Planet Robobot - Mind in a PROGRAM
-Bully on mainio tunnelmointikappale. Kirby geneeristä häsläämistä.

Tekken 6 - Electric Fountain
Axelay - Unkai
-Tykkään Tekkenien tykittelyistä yleisesti, mutta nyt oli kyllä Axelaylta kova ralli!

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest - Hot Head Bop
Grim Dawn - Dreaded
-Nyt oli paha pari. Grim Dawnin slowburn tunnelmointi Diablon hengessä iskee tälläkertaa kovempaa.

Ōkamiden - Southern Ryoshima Coast
Muse Dash - Best One
-Nyt ei kyllä iske kumpikaan pahemmin. Funkahtavampi vie.

Katamari Damacy - Lonely Rolling Star
BioShock Infinite - Elizabeth's Theme
-Katamari vie pirteydellään.

FAST Racing NEO - Chuoko City
Metal Slug X - Living on the Deck
-Äärimmäisen epäreilu pari. Nimittäin molemmat ansaitsisivat vielä monta jatkopaikkaa. Pää sano Metal Slug, mutta sydän FRN. Euforista menoa.

Street Fighter V - G Theme
Super Smash Bros. Ultimate - Galaga medley
-Jälleen harmittaa että näistä toinen joutuu pudotukseen. Molemmat kovia. Galaga ehkä variaation puolesta iskee enemmän.

Cyberpunk 2077 - The Rebel Path
Paper Mario: The Origami King - Autumn Mountain Battle
-Cyberpunkin synkistelytekno uppoaa.

Loop Hero - Loop Blues
Metal Gear Solid 3 - Snake Eater
-Loop Heroa jo äänestinkin. Ja onhan Snake Eater myös parempi.
4  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part V : 20.03.2021 23:01
Laitan itse ainakin yhden ehdokkaan tästä jo varalle.

Everhood - Why Oh You Are LOVE

Jos Undertalen post-moderni kerronta yhdistettynä psykedeeliseen rytmipeliin herättää mielenkiintoa, niin kannattaa tsekata Everhood. Heittämällä yksi päräyttävimpiä kokemuksia videopelien saralla vähään aikaan. Kyseinen kappale ehkä jopa hieman poikkeava pelin yleisestä soundista, mutta meno siinä sen verta kova, että ansaitsee edustaa tälläkertaa.
5  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part V : 19.01.2021 02:00
Grim Dawn - Dreaded
Jet Set Radio Future - The Concept of Love
Kingdom Hearts II - Passion
Katamari Damacy - Lonely Rolling Star
6  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 02.12.2020 15:47
Nyt kun viime kuussa sai Hollow Knighting ladattua ilmaiseksi pleikkarille päätin aloittaa toisen läpipeluukertani. Olin alunperin epäileväinen että iso osa pelin viehätystä katoaisi uusintakierroksella, mutta oikeastaan päinvastoin nyt vasta pystyy kunnolla arvostamaan kokonaisuudessa pelin estetiikkaa, suunnitttelua ja pelattavutta. Olen tänne jo itse aikoinani hehkuttanut peliä, ja tuo zoukan arvostelunkin voisi olla yhtälailla omasta suustani.

En täysin ymmärrä kritiikkiä siitä, että peli olisi ympäristöiltään liian samanlaista. Jokaisella alueella on oma ”väri”, tarina ja tunnelma, joskin ne avautuvat ehkä vasta kunnolla koluamalla jokaisen nurkan ötököiden ja salaisuuksien myötä. Peli antaa myös suht alussa melko vapaat kädet etenemiselle, joten maailma voi tuntua turhan monisyiseltä ja labyrintttimaiselta. Varsinkin Deepnest voi olla monelle liikaa kymmenien mahdollisten reittien, vittumaisten vihujen  ja kartan epäselvyyden takia, mikä on kuitenkin tarkoituksellista alueen fiiliksen kannalta.

Koin itsekin ekalla peluukerralla ajoittain ”päämäärättömyyttä” ja välillä pelin jatkaminen tuntui hyvin työläältä. Tämä johtuu kuitenkin mielestäni pelin antamasta vapaudesta ja siitä, että pelin lore jää hyvinkin pitkälti pelaajan mielikuvituksen varaan, eikä välttämättä ennen ekaa läpipeluuta ole niin merkityksellinen pirstaileisuutensa vuoksi. Hollow Knight kuitenkin palkitsee jatkamista ja etenemistä, jokaisessa nurkassa on aina jotain löydettävää ja koettavaa. Kaikki markkerit tosiaan kannattaa ostaa, että kartasta saa selkeämmän.

Itse en tällä toisella peluukerralla edes ostanut sitä kompassia, joka näyttää oman sijainnin kartalla, vaan suunnistan pelkän alueiden muistamisen ja markkereiden avulla. Ei se kenttäsuunnittelu niin harmaata massaa voi olla, jos muistaa 2 vuoden jälkeen aikalailla miten mikäkin alue muodostuu ja pitää sisällään.

7  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Kahdeksannen sukupolven jälkitarkastelu : 01.11.2020 02:30
Jos aiemmin meni tuhansia euroja yksinpeleihin, niin nyt menee tuhansia tunteja moninpeleihin.

Tämä on itsellenikin tilanne nykyisessä sukupolvessa. Moninpelejä netin välityksellä kavereiden kanssa ja ilman on tultu pelattua huomattavasti enemmän, kuin aiemmin yksinpelejä. Tähän on miltein yksinään syypää Overwatch. Ei ole varmaan yhtäkään peliä, johon olisin uppoutunut usean vuoden ajaksi, ja joka vieläkin jaksaa koukuttaa, oikeastaan yhä vain enemmän. Yhdistelmä strategisia MOBA-elementtejä sekä ääritiukkoja fps-mekaniikkoja takaa, että kehityskatto on miltein rajaton.

Peli jakaa kyllä aika vahvasti mielipiteet, vaikka tuntuu että monet negatiivisemmat äänet tulevat henkilöiltä, jotka eivät oikeasti ymmärrä miten peliä kuuluu edes pelata, vaan ovat jossain CoD deathmatch -tunnelivisiossa jatkuvasti. Viimeaikoina kuitenkin tuntunut, että kaikki pahimmat Jonnet ovat poistuneet muihin peleihin, ja yhteisö oikeasti osaa pelata peliä suurimman osan ajasta. Blizzardin balanssointi on kyllä ajoittain kyseenalaista, vaikka on pieni ihme, että ovat saaneet näinkin monimutkaisen pelin edes jotenkin tasaiseen tilaan hahmojen suhteen. Mikään hahmo ei yksinään ole broken tai alitehokas, vaikka korkeammilla rankeilla hahmojen combottamiselle löytyy aina jokin meta, jota voi täydellisellä tiimtyöskentelyllä ja peliosaamisella hyödyntää.

Toinen moninpelikoukku on ollut Destiny 2, vaikkakin monta kertaa vähemmillä tunnella. Silti aina palatessa pelin ääreen sen maailma ja gameplay loop imevät sisäänsä.

Yksinpeleistä Bloodborne, Hollow Knight, Persona 5 ja Resident Evil 7 ovat jääneet parhaiten mieleen. Kaikki mestariteoksia, joihin tulee varmasti aina palattua fiilistelemään.

Hyvin vähän siis on tullut tässä sukupolvessa mitään uutta pelattua, mutta on tuntunut ainakin siltä, että laatu on ehdottomasti korvannut määrän.

8  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Re: Finngamerin pelimiitti 29: The Third Place : 19.09.2020 13:23
Mites Virallisen Starttijunan tyypit, keräännytäänkö perinteisesti perävaunuun? Itse tuun todennäköisesti Pasilasta kyytiin.

Hyppään rautikselta. Perä vallattu 8)
9  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Finngamerin pelimiitti 29: The Third Place : 18.09.2020 19:31
Onko kukaan menossa huomenna junalla miittiin? Voisin tähdätä samaan junaan.  :) Esim. U:lla, joka on Masalassa 15.15?

Tähdätään samaan!

Tähän voisi itsekin yrittää ehtiä.
10  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 17.09.2020 11:36
SotC remake oli kyllä pelimekaniikaltaan täysin uskollinen alkuperäiselle. Kaikki ennestään selkärankaan syöpyneet mekaniikat toimivat sulavasti, eikä missään vaiheessa tuntunut pienintäkään epämukavuutta rutiininomaisessa etenemisessä, joten luotto Bluepointiin Demon’s Soulsin kanssa on vahva.

11  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 26.08.2020 00:56
Kyllähän tuo vaikuttaa jopa aika uskolliselta lähdemateriaalille  :lol: Juustoineen kaikkineen.
12  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Finngamerin pelimiitti 29: The Third Place : 02.08.2020 16:43
Mukana
13  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 14.07.2020 15:46
Kierros VI

Dragon Slayer: The Legend of Heroes II - Ending 2
Deltarune - Field of Hopes and Dreams

Field of Hopes and Dreams on parasta videopelimusiikkia pitkään aikaan. Sille ei DS omassakaan parhaudessaan mahda mitään.
14  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 08.07.2020 07:42
Kierros V

Enter the Gungeon - The Breach in Victory
Dragon Slayer: The Legend of Heroes II - Ending 2
-Alun tajunnanräjäytyksen ja hetkellisen apaattisuuden jälkeen DS on taas alkanut potkimaan joka kuuntelulla kovempaa. Ansaitsee finalistipaikan.

Axiom Verge - The Axiom (Title Screen)
Deltarune - Field of Hopes and Dreams
-Axiom pyyhkisi lattiaa melkein millä tahansa muulla vastustajalla, mutta ei Deltarunen kohdalla.
15  Yleinen / Vapaa sana / Vs: 10 vuotta Pelaajalautaa : 06.07.2020 19:21
Epäaktiivisuus on tosiaan omalla kohdallanikin johtunut pelaamisen vähentymisestä/suppeutumisesta, mutta paljon on ollut hinkua laittaa fiilistelyjä niistä harvoista peleistä, mitä vielä tulee pelattua, jos vaan saisi aikaiseksi. Täytyy kyllä antaa propsit epille, Partajeesukselle ja Scarfille inspiroivista ja intohimoisista postauksista, jotka ovat pitäneet epäilemättä lautaa elossa.

Seuraavaa miittiä odotellessa!
16  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 29.06.2020 19:53
Kierros IV

Tekken 7 - Heat Haze Shadow
Axiom Verge - The Axiom (Title Screen)
-Tekkenin meno vetää vielä mukaansa lujaa, mutta syvemmät kylmät väreet aiheuttaa silti The Axiom.

Dragon Slayer: The Legend of Heroes II - Ending 2
Super Mario Odyssey - Steam Gardens
-Paha pari siinä mielessä, että kumpikaan ei tunnetasolla herätä mitään älyttömän suurta reaktiota. DS on kuitenkin näistä kahdesta se parempi.

Hollow Knight - Resting Grounds
Enter the Gungeon - The Breach in Victory
-Erittäin tasainen pari, molemmat loistavia. Kolikon heitolla tämä.

Deltarune - Field of Hopes and Dreams
Persona 5 - Beneath The Mask
-Ei, ei vielä. Molemmilla on vielä niin paljon annettavaa tähän kisaan. Molemmat jaetulla 1. sijalla omalla henkilökohtaisella listallani. Deltarunen valitsen tälläkertaa voittajaksi, sillä se yhä enemmän ja enemmän vaan vie sydämeni mukanaan toivon ja unten laitumille.
17  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 10.06.2020 18:13
Kierros III

NieR - Song of the Ancients (Devola)
Deltarune - Field of Hopes and Dreams
-Jep. Ehkäpä vaikein pari tähän mennessä. Arvostan Deltarunen kappaletta silti ehkä enemmän.

Super Mario Odyssey - Steam Gardens
Catherine - It's a Golden Show
-Onhan se Mario parempi.

Batman - Stage 4
Axiom Verge - The Axiom (Title Screen)
-Deltarunen tapaan Axiom on arvostettava esimerkki siitä, miten uusretro-pelimusiikkia kuuluu tehdä.

Tekken 7 - Heat Haze Shadow
Megaman 8 - Electrical Communication
-Fanitan molempia ehkäpä yhtä paljon. Kallistun nyt kuitenkin Megiksen puolelle, koska se alunperin yllätti parhaudellaan.

Hollow Knight - Resting Grounds
Cave Story - Wind Fortress
-En saa Wind Fortressista edelleenkään kauheasti irti, ei liikuta oikein mihinkään suuntaan. Resting Grounds taasen, vaikkei mikään maailman omaperäisin kappale olekaan, kolahtaa tunnelmaltaan.

Persona 5 - Beneath The Mask
Final Fantasy VII - Anxious Heart
-Ehkäpä isoin ongelma Anxious Heartin kohdalla on se, että siitä huokuu hyvinkin paljon samoja fiiliksiä, mitä jo FF6:den soundtrackilta löytyy, joka on itselleni tärkeämpi peli (myös musiikillisesti).
Ei siis huono biisi lainkaan, mutta tästä parista Persona vie voiton. Beneath the Mask on yhtiä lemppari videopelibiisejä vähään aikaan.

Assassin's Creed II - Ezio's Family
Dragon Slayer: The Legend of Heroes II - Ending 2
-Tykkään Ezio's Familysta yllättävän paljon. Aluksi hieman geneeriseltä kuulostava eeppistely kätkee alleen hienovaraista fiilistelyä ja dynaamisuutta. Dragon Slayer teki alustavasti vaikutuksen, mutta kisassa on paljon iskevämpiäkin kipaleita. Ei sillä, että DS huono olisi, päinvastoin, varsinkin teknisessä mielessä.

Enter the Gungeon - The Breach in Victory
Double Dragon Neon - City Streets 2
-Gungeon on edelleen hyvinkin omaperäistä ja hyvän kuuloista kamaa, mutta DD:n meno on vaan liian vastustamaton.
18  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 31.05.2020 15:20
Kierros II

Laitetaan fiilistelyjä vasta viimeisillä kierroksilla sitten.

Pokémon Colosseum - Friendly Battle
Double Dragon Neon - City Streets 2

Enter the Gungeon - The Breach in Victory
Mega Man 9 - Concrete Man

Megaman 8 - Electrical Communication
Pictionary - Title Theme

KOF2002UM - Destiny
Catherine - It's a Golden Show

Streets of Rage - Stage 3
Dragon Slayer: The Legend of Heroes II - Ending 2

Spyro: Year of The Dragon - Harbor Speedway
Axiom Verge - The Axiom (Title Screen)

Batman - Stage 4
Shovel Knight: King of Cards - The Crosswise Crosswinds

One Step From Eden - Battle of Fire I
Tekken 7 - Heat Haze Shadow

Cave Story - Wind Fortress
FFXIII - Main Theme (The Promise)

Seiken Densetsu 3 / Trials of Mana - Where Angels Fear to Tread
Hollow Knight - Resting Grounds

NieR - Song of the Ancients (Devola)
No More Heroes 2: Desperate Struggle Music - Philistine (w/ lyrics)

Final Fantasy VII - Anxious Heart
Goemon’s Great Adventure - Ryugu Castle

Super Mario Odyssey - Steam Gardens
Turok 2 Music (Game Boy) - Jungle Stage

Xenoblade Chronicles 2 - Counterattack
Deltarune - Field of Hopes and Dreams

Persona 5 - Beneath The Mask

Shatterhand (NES) Soundtrack

RDR2 - Thats the way it is
Assassin's Creed II - Ezio's Family
19  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 08.05.2020 03:54
Kierros I

RDR2 - Thats the way it is
Ridge Racer Revolution - Rotterdam Nation 94
-RDR2 oli kyllä kaunis, mutta Rotterdam Nation vie tälläkertaa voiton erikoisuudellaan ja kutkuttavalla ärsyttävyydellään.

YIIK - The Mind Dungeon Theme
Hollow Knight - Resting Grounds
-Molemmat loistavat omalla tavallaan, mutta YIIK menee ehkä hiukan syvemmälle psyykkeeseen.

Wacky Races - Arkansas
Persona 5 - Beneath The Mask
-Wacky Racers oli hauska nostalginen minitrippi, mutta ei voita Beneath The Maskin vastustamatonta groovea.

Croc - Title Theme
Shovel Knight: King of Cards - The Crosswise Crosswinds
-Paha valinta. Kumpikaan ei säväytä ihmeemin, mutta mennään sitten nostalgian voimalla.

Xenoblade Chronicles 2 - Counterattack
Resident Evil 7: Biohazard - Go Tell Aunt Rhody
-RE7 sai aikaan kylmiä väreitä. Xenoblade ihan ok menoa, mutta ei mitään kummoista.

Mega Man 9 - Concrete Man
Battlefield 1 - We will fight
-Ihan kivoja viboja BF:ssä, mutta onhan tuo Concrete Man vaan niin kovaa menoa.

Mega Man 3 - Snake Man
Dragon Slayer: The Legend of Heroes II - Ending 2
-No huh. Nyt ei kyllä ole saumoja edes Megiksellä.

Dark Souls II - Majula
Final Fantasy VII - Anxious Heart
-Mennään nyt Uematsu-viboilla tämä kerta.

Doom (2016) - Rip and Tear
KOF2002UM - Destiny
-KOF ei mikään imheempi. DOOM jyrää taasen kuin höyryveturi.

One Step From Eden - Battle of Fire I
SF5 - Zeku Theme
-Aika tasaista. Zeku hieman kolahtaa enempi.

Catherine - It's a Golden Show
Rescue Shot - Staff Roll
-Catherine tuntui rakentuvan mielenkiintoisesti, mutta ei oikein lähtenyt lentoon odotetusti. Rescue Shot päheetä menoa.

"Deus Ex: Human Revolution" Soundtrack - Icarus by Michael McCann
Enter the Gungeon - The Breach in Victory
-Gungeon oli just jees! Deus Ex geneeristä mutta ihan tunnelmallista.

Devil May Cry 4 - Shall Never Surrender
Seiken Densetsu 3 / Trials of Mana - Where Angels Fear to Tread
-Nyt on kyllä parhauden kyyneleet silmiin nostattavaa juustoa.

Resident Evil 2 Remake - Last Judgment
Batman - Stage 4
-RE2 oli yllättävän hyvä tyylinsä edustajaksi. Mutta pisteet menee silti Batmanin rautaiselle biisille.

Tekken 7 - Heat Haze Shadow
Parappa The Rapper 2 - Come A Long Way
-Erittäin paha pari. Parappa on erilungi, mutta Tekkenin meno ja fiilis vie mukanaan enemmän.

Pokemon Black/White - Emotion
Cave Story - Wind Fortress
-Kumpikaan ei herättänyt mitään ihmeempiä tunteita, mutta Pokemonissa fiilis kolahtaa enemmän.

Warhammer 40,000: Mechanicus - Children of the Omnissiah
Super Mario Odyssey - Steam Gardens
-Odyssey ihan menevä, mutta WH40K vie tunnelmallaan 100-0.

Music: Zed Boss Battle (From Lollipop Chainsaw)
No More Heroes 2: Desperate Struggle Music - Philistine (w/ lyrics)
-No More Heroes oli oikein piristävä ja omalaatuinen raita.

Chocobo Racing - Mithril Mines
FFXIII - Main Theme (The Promise)
-Joo, kyllä Mithril Minesia kuuntelee mieluummin kuin FXIII:n juustohöttöä.

Mega Man 2 - Crash Man Stage
NieR - Song of the Ancients (Devola)
-Auts, nyt on paha. Kaksi loistavaa mutta niin erillaista biisiä kuin voi vain olla. Kallistun nyt kuitenkin enemmän Devolan puoleen.

Battlefield V - Under no flag
Pokémon Colosseum - Friendly Battle
-BFV lähinnä unetti.

Axiom Verge - The Axiom (Title Screen)
Dragon's Dogma - Into Free
-No voi perhana kun osui kaksi näin loistavaa kipaletta heti alkuun vastakkain. Molemmat finalistikamaa mielestäni. Molemmat aiheuttavat selkärankaa kutkuttavia väreitä, mutta Into Free näistä enemmän tälläkertaa.

Turok 2 Music (Game Boy) - Jungle Stage
Destiny 2 - Journey
-Turok on vaikuttavampi ottaen huomioon alustan. Destiny ei kauheasti muutenkaan lämmittänyt.

Bastion - A Proper Story
Spyro: Year of The Dragon - Harbor Speedway
-Bastionin kappale oikein hyvä, mutta loppui ikävän lyhyeen. Spyron teknoproge uppoaa aina.

Goemon’s Great Adventure - Ryugu Castle
Zool - Zoolrave
-Zoolin jytkyreivit vie voittoon.

Shatterhand (NES) Soundtrack
Bomberman Quest - Forest Zone
-Shatterhand ehkä vähän tiukempaa tiluliita.

Professor Layton vs Ace Attorney - LINK
Megaman 8 - Electrical Communication
-Nojuu. Heti ensisekunneilla tiesi kumpi jatkoon.

Rabi Ribi - Exotic Laboratory
Streets of Rage - Stage 3
-Nyt on paha. Molemmat laatubiisejä. SoRissa pistää ehkä hitusen liikaa juusto ajoittain nenään.

Life is Strange: Before the Storm - Burn It Down
Pictionary - Title Theme
-Pictionary on kontekstissaan vakuuttavampi.

Double Dragon Neon - City Streets 2
NieR: Automata - Memories of Dust
-Ääääh! Jälleen todella kiperä parivaljakko. Molemmat toimivat kontekstissaan ja vielä sen ulkopuolellakin erinomaisesti. Ihastuin kuitenkin DD:n maistuvaan emmentaaliin niin, että pitää sitä äänestää.

Shin Megami Tensei IV - Battle A2 (Tokyo Battle)
Deltarune - Field of Hopes and Dreams
-SMT oli loistavaan Deltaruneen verrattuna aika geneerinen harmaa pökäle.

Baten Kaitos Origins - The True Mirror (Orchestral Version)
Assassin's Creed II - Ezio's Family
-Baten Kaitos aika geneeristä huutoa. AC:ssa oli tunnelmaa.
20  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 26.04.2020 21:34
Laitetaan vielä toinen erä.

Rabi Ribi - Exotic Laboratory

Persona 5 - Beneath The Mask

Spyro: Year of The Dragon - Harbor Speedway

Rescue Shot - Staff Roll

21  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Paras pelimusiikki, part IV : 24.04.2020 00:39
Jahas. Kun on musiikista kyse, niin pakko sitä kai on herätä kuolleista ja osallistua.

Hollow Knight - Resting Grounds
(Ei välttämättä aukea yhtä suuresti peliä pelaamattomille, mutta kyseessä on oikein kaunis ja haikea kipale.)

NieR: Automata - Memories of Dust
(Eeppistä menoa. NieRissä muutenkin hyvä soundtrack, mutta tämä iskee ehkä koviten.)

Mega Man 2 - Crash Man Stage
(Lemppari Megiskipale. Hassu ja outo. Parhautta.)

YIIK - The Mind Dungeon Theme
(Ja sitten se pakollinen ärsyttävä hipsterivalinta. Peli itsessään on muuten aika roskaa.)
22  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha : 28.03.2019 21:44
Hollow Knight jätti kyllä lähtemättömän jäljen itseeni. Suuri kiitos siitä on toki huippuunsa hiotulla pelttavuudella, mutta vielä enemmän pelin tunnelmalla sekä maailma- ja hahmodesignilla, vaikka uskon että monia saattaakin ärsyttää ötöjen hölötykset, itse en muista milloin viimeksi olisi pesoonalliset ja sympaattiset hahmot näin vaikuttaneet itseeni (ehkä Wind Waker viimeksi). Ei kauhean moni peli luo muistoja, jotka tuntuvat puoli vuotta läpäisystä aiheuttavan samanlaisia nostalgiavärinöitä, kuin ne parhaat pelit lapsuudesta.

Ehkä ainoaa miinusta mitä voisi antaa, on aika ajoittain ehkä vähän liian randomin tuntuinen ja hiomaton kenttäsuunnittelu, mutta jokainen alue on silti niin tunnelmallinen ja uniikki, että annetaan vähän anteeksi.

23  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset : 22.11.2018 12:40
Verkkiksen Black Fridaysta tuli tilattua pleikkarille:

Divinity: Original Sin II - Definitive Edition 28,90 €

Eipä ole vähäänaikaan tullut pelattua perinteisiä länsiropeja, ja suitsuttajat lupaavat lajityyppinsä ehtaa aatelia, joten tuohon hintaan ei voi kieltäytyä.

NieR: Automata 22,90 €

Tätä ei tultu ostettua sittenkään julkaisuaikana, ja hieman jopa odotellut hinnan tippumista. Onneksi ei ole vielä ehtinyt spoilaantua oikeastaan mitenkään peliin liittyen.

Persona 5 28,90 €

En aikaisempia Persona -pelejä ole pelannut, mutta se ei kuulemma estä hyppäämästä mukaan tähän viidenteen osaan. Kaikki mitä tiedän pelisarjasta kuulostaa omaan makuun sopivalta, joten nyt on viimeistään aika kastaa omat aivot sen maailmaan.
24  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 24.08.2018 14:00
Tuoretta pelikuvaa Sekirosta. Kyllähän tuossa vanhan Souls -veteraanin silmä lepää. Pariin otteeseen tuossa videollakin niin sellaisia haista paska -kuolemia, että varmuudella tietää ketkä ovat pelin takana.

25  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 08.07.2018 15:27
Hollow Knight (!!!)

Itsekin pitkään tätä kuumotellut ja viimein tälläviikolla tuli hommattua. Nyt noin 14 tunnin pelaamisen jälkeen aika lailla samat fiilikset itsellänikin: Jokainen osa-alue pelissä on suunniteltu ja hiottu huolella niin lähelle täydellisyyttä kuin vaan voi. En tiedä olenko missään aiemmassa pelissä tuntenut niin paljoa tyydytystä ohjattavuudesta, jotka tuntuvat Hollow Knightissa kuin ajatuksen voimalla toimivilta, ja osumista sekä kuolemista ei voi syyttää kuin joko omaa osaamattomuutta tai huolimattomuutta. Varsinkin pomotaistelut tuottavat niin suuria adrenaliini- ja dopamiiniryöppyjä, että vaikka turpiin tulisi kuinka monta kertaa, palaa aina innolla yrittämään uudelleen ja hiomaan strategiaa, varsinkin Soul Bladen Dream Nailin saamisen jälkeen avautuvat haastavammat versiot pomoista, joista saa palkkioksi myös muutakin kuin kunniaa.

Peli heittää kokoajan jotain uutta tutkittavaa ja tekemistä eteen siihen tahtiin, että et oikeastaan koskaan jää jumittamaan tai haahuilemaan. Porkkanaa heilutellaan nenän edessä mitä vain päätät tehdä. Pelattavuus ja audiovisuaalinen ilme on suunniteltu myös niin hyvin, että backtracking eri NPC:den tai muiden tärkeiden alueiden luo ei koskaan tylsistytä. Myöskään en ole aiemmin missään 2D-pelissä tuntenut samanlaista kuumotuksen tunnetta, kuin tässä. Kun saavut uudelle aluelle, josta sinulla ei vielä ole karttaa, ja näet edessäpäin vilauksen jostain itseäsi kolme kertaa suuremmasta möllistä, tulee samanlaisia "nope" elämyksiä, kuin mitä parhaimmillaan Souls -sarjan peleissä on ainoastaan tullut.

Tästä pelistä voisi kirjoittaa vaikka kokonaisen kirjan, mutta jätetään näihin tunnelmiin tälläkertaa. Jo tähänmennessä voin silti sanoa, että Hollow Knight on yksi parhaista pelaamistani peleistä koskaan, ja ylittää kaikki genrensä sisaret helpolla, jopa Pyhän Super Metroidin.
26  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 13.06.2018 00:57
Sekiro: Shadows Die Twice vaikuttaisi olevan aikamoinen syrjähyppy Souls -pelien tutuista mekaniikoista.

https://www.pcgamer.com/embargoed-11am-pdt-sekiro-from-softwares-next-game-subverts-nearly-everything-weve-come-to-expect-from-dark-souls/

Lainaus
Sekiro: Shadows Die Twice is not an RPG. There are no stats to level up and no armor or weapons to collect and equip. There are no classes to choose from. There is no multiplayer of any kind. You'll have no souls to reclaim after dying, and—from the looks of it—no checkpoint bonfires to kindle.

Lainaus
As I said, Sekiro is not an RPG. From Software's Yasuhiro Kitao describes it as an action adventure game, making it sound more akin to Zelda where exploration will yield new items that help you progress. You won't be making your own character or leveling up stats, but you will be finding all manner of cool gadgets that attach to your 'Shinobi Prosthetic' that replaces your lost hand.

Lainaus
While there's still HP, combat revolves around 'posture.' When you attack an enemy, they'll easily block your attack but will lose posture each time. Once lowered enough, they'll be open to a gory finishing move, but the same goes for you. As enemies attack, blocking lowers your posture unless you block perfectly (similar to parrying in Dark Souls). With a perfect block you'll actually throw the enemy off balance and lower their posture instead.

In this way, combat in Sekiro feels more authentic to a sword duel: A battle of attrition as each tries desperately to create an opening to deliver a fatal strike. Once you finally trip a foe up enough, you can hit them with a 'Shinobi Death Blow'—a gleefully bloody finisher that kills weaker enemies instantly.

Itseäni ei hahmonkehityksen ja PvP:n puuttuiminen haittaa oikeastaan lainkaan, sillä ne olivat muutenkin Soulseissa vain toissijaisia elementtejä. Sekiron enemmän Zelda/Metroidvania -tyylinen pelattavuus toivottavasti antaa enemmän tilaa sille oleelliselle.



27  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 4 : 29.03.2018 13:18
Trackmaniaa tulee varmasti pelattua. Mennyt ihan ohi koko julkaisu ja harvinaista herkkua konsoleille.
28  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia : 25.02.2018 10:55
Onko The Shape of Water ja Phantom Thread nähty?

Shape of Water on nähty. Ehkäpä pieni pettymys itselleni. Mielenkiintoisesta asetelmasta huolimatta jää aika pinnalliseksi kokemukseksi, vaikka hahmot piirrettymäisyydessään viihdyttäviä olivatkin. Tyylikäs kuin mikä kuitenkin, ja rytmitys toimii. En silti näe miksi tätä niin suitsutetaan.
29  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Vinyylilevyt ja soittimet : 27.01.2018 13:21


Shadow of the Colossus 2LP vinyl soundtrack ennakkotilattavissa.
30  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Indie-pelit | Intohimo > raha : 26.01.2018 12:22
Celeste herätti kiinnostuksen. 20€ hintalappu vähän mietitytti, mutta jos pelattavuutta löytyy alle eurolla tuntia kohti, ei ollenkaan paha.

Indie-peleistä itselleni yksi odotetuimmista jo parin vuoden ajan on ollut Indivisible.






Peli siis yhdistelee metroidvaniamaista etsiskelyä ja tasohyppelyä semi-vuoropohjaiseen taistelusysteemiin, jota monet vertaavat Valkyrie Profilen kaltaiseksi.

Taisteluissa siis pitää aktiivisesti seurata, milloin omilla hahmoilla on tarpeeksi energiaa hyökkäykseen, ja suunnitella comboja vihollisten pään menoksi. Pitää myös olla valppaana vastustajien hyökkäyksille, joiden tekemää vahinkoa voi oikein ajoittamalla lieventää. Eikä tässä seikkailla missään valikoissa, vaan jokaisen hahmon toiminta on sidottu omiin painikkeisiin ja näiden yhdistelmiin.

Lupailtu julkaisuajankohta on tämän vuoden syksy.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 33
Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines