Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7]
Tulostusversio
Aihe: Xbox - One, Series S/X & Game Pass  (Luettu 58795 kertaa)
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #180 : 25.05.2022 11:13 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 506 Basaaripisteet: 4 Profiili En muuten yllättyisi, jos Titan Twon kehittäjä olisi hypännyt XIM:in kelkkaan. :lol: Herra nimittäin hävisi laitteen foorumeilta vuosi sitten erään ”projektin” pariin ja tulee kuulemma takaisin jossain vaiheessa. Titan Twollahan tuo skriptaus on myös äärimmäisen näppärää, parhaimmat COD-skriptit olivat sitä luokkaa, että Activision lähetti kehittäjille Cease and desist -kirjeitä. Laiteen voi yhdistää myös PC:n, jolloin softa analysoi ruudulla olevaa pelikuvaa ja skripti vaihtaa lennossa aseiden rekyyliä. Cronus Maxin tekijät muistaakseni kopioivat alunperin Titan Onen ominaisuudet laitteeseensa.

Parastahan skripteissä on se, että vain taivas on rajana. Rekyylin poisto on nössöjen hommaa, enkä siihen ole sortumassa, mutta kaikenlainen automaatio ja vittumaisuuksien poisto on parhautta. Esim. Elden Ringissä voit skriptillä poistaa kuperkeikassa olevan ärsyttävän viiveen ennen hyppyä, mikä tekee pelistä heti sulavamman pelaa. Apexissa DualSensen touchpadin hipaisu käynnistää loottauspainikkeen turbon - jolloin loottaaminen tapahtuu millisekunneissa - ja toinen hipaisu laittaa turbon pois päältä.


« Viimeksi muokattu: 25.05.2022 11:25 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #181 : 27.05.2022 17:11 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 506 Basaaripisteet: 4 Profiili https://gamr13.github.io/

PCSX2-emulaattorin early access -versio ulkona. Pitää testailla, kunhan pääsen Xboxin ääreen.

EDIT: Metal Gear Solid 2 näyttäisi pyörivän 4K-resoluutiolla nykimättä 60 kuvaa sekunnissa Olga-pomotaistelussa. Kyseinen kohta ei pyörinyt nykimättä edes natiiviresoluutiolla RetroArchissa. :lol:

OutRun 2 SP pyörii myös lukittu 60fps natiiviresolla, kun se oli pelikelvoton RetroArchilla, eli hyvältä vaikuttaa.

EDIT2: Kaikki vaan toimii niin paljon paremmin kuin RetroArchilla. Ei päin persettä renderöityä kuvaa, ei frame pacing -ongelmia, ei minkäänlaista input lagia, jne. Käytännössä sama softa kuin PC:llä, kunhan saavat lapsukset korjattua ja loputkin ominaisuudet lisättyä.

Nyt Xboxilla on täysveriset versiot Duckstationista ja PCSX2:sta (ja PPSSPP:stä), joten konsolilla pelaa pleikkarin retropelejä paremmin kuin pleikkarilla. Ja siihen vielä päälle Xboxin omat emut (OG Xbox, Xbox 360), Flycast (Dreamcast, Atomiswave, Naomi 1/2) ja RetroArch (mm. Arcade, NES, SNES, GameCube, Wii, GameBoyt, Mega Drivet, Saturn…), niin puhutaan aika kovasta pelikirjastosta. ;)

EDIT3: PCSX2 poistettu Xbox Storesta devaajan toiveesta toistaiseksi. Tulee varmasti takaisin, kun softa on valmiimpaa.


« Viimeksi muokattu: 27.05.2022 22:02 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #182 : 08.06.2022 11:51 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 763 Basaaripisteet: 0 Profiili Otin taas GP:n käyttöön kolmeksi kuukaudeksi euron hintaan. Huomasin, että AC Origins on lisätty palveluun, sehän päivitettiin tässä hiljan pyörimään nykykonsoleilla 60 freimillä. Laitoin lataukseen. En ole pelannut yhtään modernia AC-peliä, ja Originsin pitäisi olla yksi parhaista (ellei jopa paras?) sarjassaan. Egypti-teemaisuus kiehtoo myös tässä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #183 : 13.06.2022 07:43 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 763 Basaaripisteet: 0 Profiili Oli aika mukava showcase Microsoftilla ja Bethesdalla eilen. Tänä vuonna vähän kitkutellaan, mutta ensi vuonna Boxin omistajille on luvassa aikamoinen määrä herkkua.

Kaksi yllätystä: Silksong ja Persona-pelit. En odottanut näkeväni Silksongia pitkän poissaolon jälkeen ensimmäisenä Microsoftin tilaisuudessa. Hieno homma, että se tulee Passiin heti julkaisussa. Sama homma tällä viikolla uuden Turtlesin kanssa; on kätevää pelata nämä pelit ensin Gamepassilla ja sitten myöhemmin hankkia ne Switchille fyysisinä versioina. Retail-versiot kun tulevat yleensä ainakin pari kuukautta myöhemmin.

Persona-pelien kanssa tilanne lienee sellainen, että ovat tulossa myös muille alustoille samaan aikaan. Atlus olisi aika hullu, jos Switch-pelaajat (jotka ovat otollisinta yleisöä tämän genren peleille) eivät pääsisi hankkimaan näitä. Tämä lajityyppi maistuu minulle parhaiten kannettavana, joten ensisijaisesti tulen suosimaan Switch-versioita, mikäli ne tulevat saataville samaan aikaan Xbox-versioiden kanssa.

Uusi Forza näytti todella hyvältä. Kilpailu tämän ja GT:n välillä räjähtää taas käyntiin. Tekisi mieli melkein hankkia rattiohjain, kun peli vihdoin ilmestyy. Ja sitten perustan blogin ja haastattelen itseäni tulevan kauden koitoksista  8)

Starfield. Kyllä, siinä on havaittavissa sitä vanhaa kunnon Bethesda-jankkia tankkaavine ruudunpäivityksineen, mutta eikös pelin konsepti ole yhdessä mittakaavan kanssa hemmetin kutkuttava. No Mans Sky toki tekee osittain samoja asioita, mutta ehkä pelit ovat silti lopulta hieman erityylisiä? Tosin jos pelissä on yli 1000 planeettaa, niistä suurin osa on luotu varmastikin satunnausperiaatteella, eli maailma ei ole aitoa käsityötä. Ei se voi olla. Onko joukossa esimerkiksi 50 planeettaa, jotka näyttävät suurinpiirtein samalta ja sisältävät muutaman tutkittavan luolan? En tiedä, kysymyksiä on paljon, mutta konseptina tämä on todella mielenkiintoinen ja lopputulos voi olla huima.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #184 : 17.07.2022 15:07 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 506 Basaaripisteet: 4 Profiili LG CX:n piilotettu HDMI Signalling Override -valikko mahdollistaa HLG HDR:n lisäksi ST2084-moden (perus HDR) laittamisen päälle, mikä mahdollistaa siis HDR:n myös niissä sovelluksissa, jotka eivät normaalisti tue HDR:ää Xboxilla. Kodi, jolla voi pyörittää melkein mitä vain mediatiedostoja, ei Xboxilla tue HDR:ää, joten nyt senkin saa pakotettua päälle. Normaalisti olen 4K Blu-ray rippejä katsellut Apple TV:llä, mutta taidan siirtyä Xboxille, niin ei tarvitse siirrellä ulkoista kovalevyä Macin ja Xboxin välillä. Xbox tukee myös Dolby Atmos for Headphonesia toisin kuin Apple TV. Dolby Atmos for Headphones toimii jopa AirPods Pro -kuulokkeilla, eikä viivekään ole ongelma, koska Kodissa saa Audio offset -asetuksella äänen synkattua kuntoon. Ei tarvitse helteillä hikoilla hifikuulokkeet päässä.

DurangoFTP-softalla saa vieläpä kaikki leffat ja peli-ROM:t siirettyä langattomasti Macilta/PC:ltä Xboxille, joten kovalevyä ei tarvitse ikinä irrottaa konsolista. Xbox alkaa olla siis aika ultimaattinen emulaattori/multimediakeskus.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #185 : 20.07.2022 17:10 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 763 Basaaripisteet: 0 Profiili Discord tulee natiivisti Xbox-konsoleille: https://news.xbox.com/en-us/2022/07/20/discord-voice-chat-for-xbox-insiders/

Tämä on hyvä juttu. Olen joutunut aiemmin käyttämään kaksia kuulokkeita: nappikuulokkeita alla (Discord iPhonella) ja pelikuulokkeita päällä. Ei ole kovin mukavaa. Tämä ratkaisee tämän ongelman täysin. Esimerkiksi Apexissa on teknisesti niin huono oma voice chat, että Discordia käytän sen sijasta 10x mieluummin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #186 : 07.08.2022 11:39 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 506 Basaaripisteet: 4 Profiili Immortality saanut näköjään EDGE-lehdeltä harvinaisen kympin arvostelussa, joten pitääpä kokeilla tuota, kun peli tulee 30. päivä Game Passiin.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #187 : 22.08.2022 23:20 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 506 Basaaripisteet: 4 Profiili
https://gamr13.github.io/

PCSX2-emulaattorin early access -versio ulkona. Pitää testailla, kunhan pääsen Xboxin ääreen.

EDIT3: PCSX2 poistettu Xbox Storesta devaajan toiveesta toistaiseksi. Tulee varmasti takaisin, kun softa on valmiimpaa.

Long story short:

Stenzek - devaaja, joka porttasi PCSX2:n Xboxille - ei tule kenenkään kanssa toimeen, jotenka tällä kertaa hänellä meni sukset ristiin Xbox-emulaatoriskenen kanssa (tätä ennen mm. RetroArch) ihan naurettavien syiden vuoksi, joten hän blockasi emun toiminnan retail-puolella.

Mutta koska softa on open source -kamaa, niin PCSX2 saatiin takaisin kuntoon, kun joku forkkasi alkuperäisestä koodista uuden version, jossa on aika pitkälti kaikki PC-version ominaisuudet. 99% peleistä toimii 4K-resolla ilman ongelmia. RetroAchievements-ominaisuuskin tulee varmaan pian.

Alla olevan linkin kun avaa Xboxin Edge-selaimella, niin softan saa asenneltua Xboxille. DurangoFTP:llä sitten bios oikeaan paikkaan jne. Discordista löytyy kunnon ohjeet.

https://tinyurl.com/sadz66br

https://discord.gg/7pcAbZzpXj
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #188 : 23.08.2022 09:29 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 867 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Pitääpä testailla. On tämä nykyään hullua, kun ilman jailbreikejä saa näitä toimimaan.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #189 : 16.09.2022 21:55 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 506 Basaaripisteet: 4 Profiili Outer Wilds saanut 4K/60fps-pätsin, joten tuota kannattaa varmaan kokeilla, kun on kerran GamePassissa - ResetErassa ainakin porukka tuntuu vähän väliä tituleeraavan peliä yhdeksi parhaimmista ikinä. Fiilistelijä-Ephram ainakin saattaisi pitää tästä, sillä gyrokin pelittää erinomaisesti.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #190 : 16.09.2022 22:03 »
saska Jäsen Viestejä: 646 Basaaripisteet: 2 Profiili
Outer Wilds saanut 4K/60fps-pätsin, joten tuota kannattaa varmaan kokeilla, kun on kerran GamePassissa - ResetErassa ainakin porukka tuntuu vähän väliä tituleeraavan peliä yhdeksi parhaimmista ikinä. Fiilistelijä-Ephram ainakin saattaisi pitää tästä, sillä gyrokin pelittää erinomaisesti.

Kova peli! Pitää itsekkin vielä pelata dlc kun on vihdoin 60fps. Syvemmän analyysin pelistä olenkin jo postannut: https://www.pelaajalauta.fi/forum/pelikeskustelu/mitand228-peliand228-pelasit-viimeksi/msg94473/#msg94473
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #191 : 21.10.2022 18:22 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 844 Basaaripisteet: 0 Profiili 8BitDo Ultimate Wired Controller

Alkoi vituttaa micro USB:lla varustetun sysipaskan kehitysvammaisten kehittämän boxin ohjaimen jatkuvat yhteysongelmat. Micro usb:n kehittäjä pitäisi teloittaa sarjatulihaulikolla. Ihme miten jatkuvasti tuotetaan silkkaa paskaa markkinoille ilman mitään testausta kestääkö tuote viikkoa pidempään. Sama kaapelin jatkuva irtoaminen ja yhteyden pätkiminen riivaa Logitechin USB -kuulokkeita ja lähes jokaista micro usb tuotetta.

Ostin sitten 8BitDo:n kiinteällä letkulla varustetun ohjaimen ihan vain mielenrauhan vuoksi. Hyvä kun ostin. Tämähän on alkuperäistä ohjainta kompaktimpi ja toimii hyvin Game Passilla PC:llä pelatessa. Takanapitkin löytyy ja hintaa vaivaiset 45 euroa. Koko mielikuva third party ohjaimia kohtaa muuttui täysin. Kiitos Ephram 8bitDOo hypestä laudalla.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #192 : 20.11.2022 19:22 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 867 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Jaahas, Xboxille tuli nyt päivitys Discord-supportiin. Nyt pystyy liittymään suoraan linkitetyn Discord-tilin voice-kanaville. Ihan kätevä kyllä crossplay-peleissä.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #193 : 02.12.2022 00:13 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 506 Basaaripisteet: 4 Profiili Monster Hunter: Rise 4K/60fps-tuella tulossa tammikuussa Game Passiin.

EDIT: 120fps-tuki?!?



« Viimeksi muokattu: 02.12.2022 00:24 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #194 : 02.12.2022 01:39 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 964 Basaaripisteet: 1 Profiili Lämmittää kyllä mieltä miten nopeasti FPS-hyppy on tapahtunut konsoleilla. Sen sijaan, että joutuisi pohtimaan voisiko tulevassa pelissä X vihdoin olla performance mode, jolla voisi valita 60 fps "elokuvamaisen" kokemuksen sijaan, niin nyt tuo 60 fps tila vaikuttaa olevan normi ja sen sijaan pääsekin pohtimaan olisiko pelissä 120 fps tila. 120 on kivaa plussaa, mutta 30 ja 60 välisessä erossa puhutaan usein pelikelvottomasta täydellisen pelattavaan hypystä. Vaikka 30 fps voikin tottua absoluuttisen pakon edessä ei se lähes ikinä hyvältä tunnu.

Vielä, kun Nintendo pistäisi laitteisiinsa sen verran tehoja, että tasainen 60 fps olisi useammassa pelissä mahdollista. Tai pakottaisi muutkin sisäiset / ulkoiset omien sarjojensa kehittäjät kuin Mario-tiimit 60 fps tavoitteeseen.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #195 : 02.12.2022 07:25 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 763 Basaaripisteet: 0 Profiili
Lämmittää kyllä mieltä miten nopeasti FPS-hyppy on tapahtunut konsoleilla. Sen sijaan, että joutuisi pohtimaan voisiko tulevassa pelissä X vihdoin olla performance mode, jolla voisi valita 60 fps "elokuvamaisen" kokemuksen sijaan, niin nyt tuo 60 fps tila vaikuttaa olevan normi ja sen sijaan pääsekin pohtimaan olisiko pelissä 120 fps tila. 120 on kivaa plussaa, mutta 30 ja 60 välisessä erossa puhutaan usein pelikelvottomasta täydellisen pelattavaan hypystä. Vaikka 30 fps voikin tottua absoluuttisen pakon edessä ei se lähes ikinä hyvältä tunnu.

Vielä, kun Nintendo pistäisi laitteisiinsa sen verran tehoja, että tasainen 60 fps olisi useammassa pelissä mahdollista. Tai pakottaisi muutkin sisäiset / ulkoiset omien sarjojensa kehittäjät kuin Mario-tiimit 60 fps tavoitteeseen.

Pelkään pahoin, että tämä on cross genin etuja. Kun kehittäjät alkavat toden teolla ottamaan uusista konsoleista kaiken irti, tullee perfomance-moodin sisällyttämisestä peleihin yhä harvinaisempaa. Ja se on jo alkanut pienessä mittakaavassa: Gotham Knigths pyörii konsoleilla vain kolmella kympillä ja Starfieldin esittelyssä peli ei päässyt edes tuohon tavoitteeseen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #196 : 02.12.2022 12:17 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 612 Basaaripisteet: 2 Profiili Pelkään samaa. Gotham Knights nyt on ryssitty muuten, mutta esim. Unreal5 pelit on käytännössä näkemättä vielä. Ja se on kai aika armoton CPU:lle. Ja PS5:n ja XSx:n CPU on AMD:n Zen 2 arkkitehtuuria, eli siellä hyrrää periaatteessa Ryzen 3000. Eli ilman kovaa työtä, vähänkään näyttävämmät Unreal5 pelit pistää todennäköisesti molemmat konsolit kyykkyyn fps:n osalta.
Tämä ei sinänsä huolestuttaisi, mutta kehittäjien omat moottorit alkaa olemaan jo poikkeus. Jopa CD Project Red ilmoitti siirtyvänsä Unreal5:een. Square menee vielä Luminous Enginellä kai, mutta sekin on kai jo helvetin vanha. Saa nähdä tekeekö itse uuden.

Uskoisin siis että 120fps:lle voi todennäköisesti heittää hyvästit kun Unreal5 pelit tulee. Ainakin ns. "main stream" pelien osalta. Muutamia pelejä voi tulla jotka tähtää alusta asti 120fps:än, niin silloin se voi toimia. Mutta saa nähdä mihin fps keskimääräisesti jää. Sanoisin että alle 60fps, ainakin konsoleilla. Switch Pron Nintendon pelit on todennäköisesti poikkeus.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #197 : 02.12.2022 13:44 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 964 Basaaripisteet: 1 Profiili Ei auta kuin toivoa parasta. Jos pelissä ei ole 60 fps mahdollisuutta, on suunnittelussa menty pahasti metsään. Nykypäivänä tuolle ei ole mitään teknisiä perusteita. Siinä vaiheessa ollaan panostettu perusteettoman paljon silmäkarkkiin pelattavuuden kustannuksella. Teknologia taso on jo sillä tasolla, että sulavalla pelattavuudella saadaan pelit näyttämään paremmalta kuin mitä viimeiset pisarat tiristämällä saavutetaan, jos se samalla pudottaa ruudunpäivityksen alas.

Ehkä tässä tilanteessa 4K hehkutus ja mainostus voisi auttaa? Jos tavoitteena on 4K 30 fps, niin ei pitäisi olla mahdoton urakka saavuttaa 1080p 60 fps. Puhutaan kuitenkin nelinkertaisesta erosta piirrettävien pikselien määrässä. Normaalilla television katseluetäisyydellä nykyaikaisilla televisioilla kuvan terävyyden lasku on kuitenkin luokassa "ihan sama".
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #198 : 02.12.2022 14:09 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 612 Basaaripisteet: 2 Profiili Ongelma on kai Unreal 5:n uudet teknologia ja tekoäly. Ne vaativat aika paljon suorituskykyä kautta linjan jos meinaa pitää 60fps. Ja näiden uusien teknologien käyttöä kannustaa se että se on nopeampaa, eli halvempaa, kuin että alkaa tekemään näitä "workaround" periaatteella itse. Joten, halvempi 4k30fps vs kalliimpi dynaaminen reso 60fps... Saa nähdä. Tosin samaan hengen vetoon tämä on pitkälti mutua ja muistelua ;D Eli voihan olla että olen väärässä, mutta jotenkin ole ymmärtänyt että jos Unreal5:n ominaisuuksia aikoo oikeasti käyttää, nyky konsolit vain on kovilla.

EDIT: Tuntuu että Unreal Engine kaipaisi kilpailijaa. Käytännössä yksi moottori päättää kehityssuunnan seuraavaksi 5-10 vuodeksi. Unity on mukava pilkahdus Unrealin alla, mutta sekin taitaa olla sopivampi pienemmän budjetin peleille.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Xbox - One, Series S/X & Game Pass « Vastaus #199 : 02.12.2022 22:45 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 964 Basaaripisteet: 1 Profiili En voi väittää, että olisin supersyvällisesti perehtynyt Unreal 5, mutta itselleni jäi nimenomaan kuva, että pyrkivät mahdollistamaan hulppeamat visuaalit vähemmällä vaivalla ja nimenomaan tehokkaammin. Tiedä sitten. Ei kai sitä kaikkia kelloja ja pillejä tarvitse yhtä aikaa käyttää, jos niillä suorituskyky tuhoutuu. Tai ainakin voisivat käyttäjälle antaa vaihtoehtoja. Kyllähän sitä vaikka mistä saa tehtyä halutessaan raskasta. Uudet Pokemonitkin näyttävät hevonperseeltä siihen nähden kuinka huonosti ne pyörivät. :lol:

EDIT: Tuntuu että Unreal Engine kaipaisi kilpailijaa. Käytännössä yksi moottori päättää kehityssuunnan seuraavaksi 5-10 vuodeksi. Unity on mukava pilkahdus Unrealin alla, mutta sekin taitaa olla sopivampi pienemmän budjetin peleille.

Tämä on kyllä totta. Tehokaampien konsoleiden ja nopeampien tallennustilojen hyödynnys vaan vaatii aina vain enemmän tietotaitoa ja aikaa kehittäjiltä. Yleismaallisesti toimivien pelimoottoreiden kehittäminen tuntuu myös olevan varsin vaikeaa. Käytännössä ne pitäisi suunnittella sitä varten tai lopputuloksena on Mass Effect: Armadan kaltaisia pannukakkuja. Vaikka moottori kuinka hieno olisikin, niin eihän siitä tule kuin sanomista, jos se on tarkalleen tiettyyn tarkoitukseen suunniteltu ja prakaa aktiivisesti vastaan muussa käytössä. Mitään yksinomaan tuohon pelimoottoriin keskittynyttä tiimiäkään ei ilmeisesti ollut olemassa. Jos yhden puoliloputtoman budjetin omaavan julkaisijan studioiden kesken homma on noin vaikeata, niin kuinka ne pitäisi saada toimimaan täysin erillisten studioiden kanssa?

Unitysta on vaikea kuvitella yksi yhteen vastustajaa Unrealille. Onhan sillä tehty huikean näköisiä pelejä. Orit vievät 99% peleistä kuin pässiä narusta, mutta se ei brassailekkaan tuoreimmilla teknologisilla saavutuksilla vaan äärimmäisellä rautataidolla toteutetulla tyylillään.

Talonsisäiset moottorit käyvät aina vain harvinaisemmiksi, mutta niitäkin on vielä jokunen. Remedyn Northlightin ray tracing -toteutus on alan huippua. En ole Controlia vielä pelannut, mutta käsittääkseni sijoittuu pitkälti sisätiloihin. Oletettavasti Alan Wake 2 tulee sisältämään enemmän (puoli)avoimen maailman alueita, joten on mielenkiintoista nähdä mihin Northlight nykyisellään taipuu. Ulkopuolisille studioille pelimoottorista tosin tuskin tulee juuri iloa olemaan.

id Softaren id Tech on aina vaikuttanut erinomaisen optimoiduilta ja näyttävältä. Pelit pyörivät vaikka leivänpaahtimella, mutta silti pyörivät kuin unelma. On jotenkin outoa, etteivät ole koskaan tuntuneet sitä kauppaavan ulkopuolisille, koska kuivempina aikoina tuntuivat olevan kuuluisia nimenomaan lähinnä teknologiansa kyvykkyydestä.

Konamin johdon täydellinen sekoaminen on viime vuosien suurimpia syntejä pelialalla moneltakin kantilta. Fox Engine oli lupaavin uusi pelimoottori viimeisen kymmenen vuoden aikana. Liekö missään pelimoottorissa ollut koskaan yhtä paljon hukattua potentiaalia?

Voisikohan Guerrillan Decimalla olla potentiaalia Unrealin yksinvalituden kanssa kilpailuun? Sitä on sentään ehditty käyttää Death Strandingissa, joka ei ole edes julkaisijan välittömän varjon alla, vaikka Sony julkaisijana toimikin. Tämän pari kuukautta vanhan artikkelin perusteella Famitsun haastattelussa PlayStation Studiosin Hermen Hulst oli sanonut, että moottoria tultaisiin käyttämään useammassakin tulevassa PS5-pelissä. Horizonit ovat molemmat teknisesti hävyttömän hienoja pelejä. Suorituskykykään ei ole hassumpi. Zero Dawnin PC-version varmasti lisäsi myös roppakaupalla moottorin skaalautuvuutta. Vaikka alkutauteja sen kanssa olikin, niin nykyään toimii hienosti.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2022
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines