Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15
Tulostusversio
Aihe: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto  (Luettu 218860 kertaa)
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #300 : 27.11.2015 16:29 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Mitäs takuu sitten kun se johto alkaa reistaileimaan?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #301 : 27.11.2015 16:45 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili Sennheiserit mitään reistaile.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #302 : 27.11.2015 17:57 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Sennheiserit mitään reistaile.

Hyvin on mulla ainakin se pari vuotta kestänyt. Ja johtohan on noissa vaihdettava. Eli ei mee kuulokkeet kokonaan uusiks, jos vuosien kuluttua piuha sanoo sopimuksen irti tai ei saa itse korjattua.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #303 : 28.11.2015 16:29 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Sennheiserit mitään reistaile.

Kolmesti vuodessa olen käynyt palauttamassa omat juurikin äänijohdon kosketushäiriön takia. Kaverilla samat kuulokkeet ja pari kertaa vuodessa vähintään vaihdettava.

Vaihdot sinällään onnistuneet ilman mitään ongelmia.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #304 : 28.11.2015 19:10 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Sennheiserit mitään reistaile.

Kolmesti vuodessa olen käynyt palauttamassa omat juurikin äänijohdon kosketushäiriön takia. Kaverilla samat kuulokkeet ja pari kertaa vuodessa vähintään vaihdettava.

Vaihdot sinällään onnistuneet ilman mitään ongelmia.

Jos tosiaan saat kolmesti vuodessa kotikäyttöön tarkotetuista Senhheisereistä johdon paskaksi, niin vika taitaa olla ihan käyttäjissä. Mulla on ollut kahdet eri Sennheiserit kotikäytössä viimeiset 10 vuotta (+ yhdet Denonit), eikä niissä ole ollut ikinä mitään ongelmia. Nyt ei siis puhuta jostain lenkkeilykuulokkeista, jotka hajoavat paljon helpommin.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #305 : 28.11.2015 21:00 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mitkäs kuulokkeet (ei nappi/matka) hintaluokassa ~200e on tänä päivänä parahimpia?

Onko esim sennheiserille hyviä vaihtoehtoja: http://www.mareks.fi/sennheiser-hd558-kuulokkeet.html

Nää on vissii aika kovat: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/55528/dfdfb/AKG-K-550-suljetut-reference-luokan-kuulokkeet

Itsellä ollut jo pari vuotta nämä https://www.verkkokauppa.com/fi/product/44670/cttxg/Sennheiser-HD-598-kuulokkeet eikä valittamista.
Varmaan näihin päädytään. Nämä tulisi siis joululahjaksi, mutta en ole itse hommaamassa. Itse pärjään vielä HD 555:illa ihan hyvin. Ehkä jonku kuulokevahvistimen vois joskus hommata.

Mäkään en ole saanut koskaan mistään kuulokkeista johtoa rikki. En ymmärrä miten kovalle mekaaniselle rasitukselle ihmiset onnistuu niitä laittamaan.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #306 : 28.11.2015 21:29 »
Kubs Jäsen Viestejä: 493 Basaaripisteet: 1 Profiili
Mitkäs kuulokkeet (ei nappi/matka) hintaluokassa ~200e on tänä päivänä parahimpia?

Onko esim sennheiserille hyviä vaihtoehtoja: http://www.mareks.fi/sennheiser-hd558-kuulokkeet.html

Nää on vissii aika kovat: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/55528/dfdfb/AKG-K-550-suljetut-reference-luokan-kuulokkeet

Itsellä ollut jo pari vuotta nämä https://www.verkkokauppa.com/fi/product/44670/cttxg/Sennheiser-HD-598-kuulokkeet eikä valittamista.
Varmaan näihin päädytään. Nämä tulisi siis joululahjaksi, mutta en ole itse hommaamassa. Itse pärjään vielä HD 555:illa ihan hyvin. Ehkä jonku kuulokevahvistimen vois joskus hommata.

Mäkään en ole saanut koskaan mistään kuulokkeista johtoa rikki. En ymmärrä miten kovalle mekaaniselle rasitukselle ihmiset onnistuu niitä laittamaan.

Kannattaa myös kastastaa Philipsin Fidelio X2:set. Coolshopissa tällä hetkellä 214€. Saaneet kauttaaltaan positiivisia arvosteluita.

https://www.coolshop.fi/tuote/philips-fidelio-headphones-x200/AD47TZ?ic=user_histories-AD47TZ
tallennettu
Re: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #307 : 15.12.2015 18:25 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Mitäs nappikuulokkeita täällä suositellaan? Nyt kun on näille taas käyttöä, niin voisi ostaa jotain muutakin kuin ne Applen muovinappulat. Jotkut Sennheiserit olen omistanut, mutta olen onnistunut ne hävittämään jonnekin.

Ominaisuuksien puolesta tärkeää olisi kohtuullisen äänenlaadun lisäksi se, että napit eristäisivät ääntä mahdollisimman hyvin. Mitä enemmän, sen parempi. Työympäristö on sen verran meluinen, että on ruvennut ihan huolella rasittamaan, kun menee asioita ohi tai joutuu pausettamaan kesken podcastin koska melutaso on hetkellisesti liian kova. Jotkut kuppikuulokkeet olisi tässäkin varmaan paremmat, mutta en tiedä jaksaako roudata sellaisia edes takaisin ja olisivat varmaan muutenkin vain tiellä.

Jotain mitä olen katsonut:

Shure SE215K
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/47942/dcdfv/Shure-SE215K-nappikuulokkeet-musta

Näissä pitäisi vissiin olla ihan hyvä äänenlaatu ja hyvä eristys. Ei vain löydy niitä säätönappuloita johdosta, mistä vähän miinusta.


Sennheiser Momentum In-Ear
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/50463/fbmnx/Sennheiser-Momentum-In-Ear-iPhone-tulppakuulokkeet

Nämä on nyt sieltä halvimmasta päästä, mitä olen katsellut mutta olisivat varmasti äänenlaadun puolesta ihan riittävät jos vaan eristävät tarpeeksi.


Bose SoundTrue IE Ultra
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/60356/gbhtn/Bose-SoundTrue-IE-Ultra-kuulokkeet-musta-iOS

Näissä pitäisi olla hyvä äänenlaatu ja eristys myös ihan kohdallaan vissiin. Hinta taas vastavuoroisesti korkeampi.


Sony MDR-EX750NA
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/9730/ghhcd/Sony-MDR-EX750NA-kuulokkeet-musta

Nämä olisi sitten jo ihan oikeasti vastamelukuulokkeet. Eivät tosin vissiin ihan sieltä parhaimmasta päästä. Enkä tiedä jaksaako sitä akkua pidemmän päälle..


« Viimeksi muokattu: 15.12.2015 18:31 kirjoittanut despo »
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #308 : 15.12.2015 18:50 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Momentumit eivät ainakaan eristä paljoa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #309 : 15.12.2015 18:56 »
Kubs Jäsen Viestejä: 493 Basaaripisteet: 1 Profiili Itsellä on nyt jonkin aikaa olleet Sonyn MDR-EX650 nappikuulokkeet ja ovat varmasti parhaimmat, mitä olen omistanut. Omassa käytössä eristävät kyllä ääntä tarpeeksi. Kadulla kävellessä tai bussissa ei kyllä muuta kuule kuin musiikin. Lisäksi ovat hemmetin mukavat korvissa.

http://www.whathifi.com/sony/mdr-ex650ap/review

Saatavuus Suomessa vähän heikko, mutta Webhallenista ainakin tai Amazonista.

http://www.amazon.co.uk/Sony-MDR-EX650-Earphones-Housing-Smartphone-Gold-black/dp/B00I3LV11K
http://www.webhallen.com/fi-fi/aani_ja_kuva/207855-sony_mdr_ex650ap_svart&atcl=external:ref
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #310 : 15.12.2015 20:07 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili Meikällä on Sennheiser Momentum In-Ear napit töissä ja en kuule ympäriltä mitään kun ne on päässä. Veikkaan että on paljon kiinni siitä kuinka "tulpat" sopii korviin. Ja mulle ne kyllä sopii todella hyvin. Paljon ollu aiemminkin nappikuulokkeita, mutta nämä on ensimmäiset jotka ei paina korvia pätkääkään. Taisi olla kolmet vai neljät "tulpat" mukana.
Äänenlaatukin on varsin miellyttävä, mutta paljon on ilmeisesti kiinni mistä näillä kuuntelee. Aiemmissa viesteissä on muistaakseni jotain juttua Miggen kanssa näistä ja meidän arviot on aika erilaiset. Mutta minusta ei suhise ja bassokin on todella hyvällä tasolla. Ei mitenkään täytä äänimaailmaa, mutta on silti tarpeeksi voimakas ja napakka. Se huono puoli on, että että näiden jälkeen on huomannut että mun PC:n Creativen kaiuttimet on itseasiassa aika huonot :D Kun tulee joskus kuunneltua samaa musaa Youtubesta kuin töissä.


« Viimeksi muokattu: 16.12.2015 09:09 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #311 : 16.12.2015 07:33 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Pitänee harkita noita Sonyja myös. Hinta olisi ainakin halvempi kuin noissa Boseissa.
tallennettu
Re: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #312 : 18.12.2015 12:10 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Ostin nyt kuitenkin nuo Sennheiserin Momentumit, vähän riskillä. Sonyja olisi saanut odotella Verkkiksestä ainakin kolme viikkoa ja ei jaksanut alkaa tilaamaan Briteistä, kun takuun kanssa on sitten enemmän tekemistä.

Sennheisereista: äänenlaatu vaikuttaa ihan hyvältä ja eristys on oikeastaan aika ok. Jotain ääntä tulee toki läpi, mutta podcastit sun muut kuulee kyllä. Jotkut äänet peittyy kokonaan. Enkä oikeastaan tiedä, että voisiko käyttää paremmin eristettyjä luureja jos ei halua jäädä trukin alle. Ja vaikka jotain mölinää tuleekin läpi, niin puheesta saa silti paremmin selvää.

Saa nähdä miten mukavat nämä on päässä pidemmän päälle. Saa nähdä pystyykö pitämään päässä 8h putkeen..
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #313 : 26.12.2015 18:20 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Onkos kenelläkään näistä pelikuulokkeista tai headseteistä kokemuksia? Koittanu tutkailla jotain hyvin pelaamiseen sopivaa mahdollisesti langatonta headsettiä. Pitäisi olla yhteensopiva PS4:n ja XB Onen kanssa. Ilmeisesti Steelseriesin Siberia 800 ja Astron A50 ovat sieltä parhaimmasta päästä, mutta 300€ hintalapuilla. Myös Sennheiserin Game Zerot ja Sonyn headsetit olleet tutkan alla.

(Vituttaa kun pelikuulokkeiden äänenlaatu on toissijainen, joten ei pääse kerralla ostamaan kuulokkeita kaikkeen digitaaliseen mediaan)
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #314 : 26.12.2015 19:48 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Ei kyllä kannata pelikuulokkeita hankkia. Pitkään tutkailin ja testailin eri vaihtoehtoja (mm. Astroja) ja tulin siihen tulokseen, että ne ovat ihan ylihintaisia leikkikaluja. Osta oikeat kunnon kuulokkeet ja sitten joku erillinen mikki, niin saat täysin eri tasoisen äänenlaadun.
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #315 : 26.12.2015 21:37 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Niin, mietin myös vaihtoehtona tämmöstä: http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/109950/gdl-0420/antlion-audio-modmic-4_0-mute-ohjaimella-uni-directional
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #316 : 28.12.2015 09:35 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili Tuli hankittua vajaa kuukausi sitten Sennheiser RS 175 -kuulokkeet verkkokauppa.comista. Alku on mennyt vähän pähkäillessä kuinka saisin lähettimen kiinni vahvariin ja lopputulos on, että pakko hankkia 6,3mm-3.5mm tai RCA-3,5mm adapteri. Langattomat siis kyseessä. Mutta laitoin nyt Sonyn televisioon kiinni optisella, niin pääsi testailemaan Youtubella. Alkuun tuli ongelmia kun ei löytänyt mielekkäistä kappaleista tarpeeksi laadukkaita versioita. Kaikki tuntui vähän ponnettomalta ja laimealta ja melkein manasin ostoksen. Huonolaatuisissa biiseissä kuuli kyllä kaikki kohinat, rätinät ja vinkumiset taustalla. Olihan tässä sekin pelko tietty, että nämä johtuivat itse kuulokkeista.

Mutta lopulta löysin Lana Del Reyn Born to Dien hyvä laatuisena ja olihan hienoa kuunneltavaa. Todella hienoa, voisi sanoa. Erittäin tasapainoinen, erotteleva ja rasittamaton ääni. Mikään osa ei hukkunut alle ja näillä kuuntelee mielellään pidempäänkin. Ja itseasiassa menikin aivan liian pitkäksi ilta (tai yö), kun löytyi biisejä ja innostui kuuntelmaan. Sen tosin huomasin, että basso joskus vähän "hajoaa" ja siitä tulee hyvin monotonista yhden sävelen ulinaa tms. Tämän huomasi varsinkin kun laittoi ääntä vähän enemmän Born to Die biisiä kuunnellessa. Ei tämä nyt mikään deal braker ole ja bassokin on sinänsä ihan napakka, mutta huomasi että basson hallinta pidemmissä nuoteissa (vai miten se sanotaankaan) ei tuntuisi olevan ihan kohdallaan. Vaikka en tämän vuoksi bassoa nyt huonoksi sanoisi, mutta kaikkia biisejä ei selkeästikkään ihan ongelmitta vedä. Ja kuulokkeissa olevaan lisäbassonappiin ei kyllä tarvitse koskea. Born to Die kuulosti jo vähän karmealta kun sen laitto päälle. Tosin tämä voi olla TV:n vahvistimestakin kiinni. Ongelma voi siis korjaantua kun heitän lähettimen vahvistimeen kiinni.

Kuitenkin varsin hyvä ostos. Pari sataa niistä maksoi ja helposti parhaimmat (ja kalleimmat) kuulokkeet mitä on tässä taloudessa ollut. Suosittelen jos langattomat on hakusessa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #317 : 28.12.2015 13:39 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Heitin itse tosiaan ajatuksen pelikuulokkeista romukoppaan ja aloin miettimään samalla budjetilla oikeita kuulokkeita. Lähdin kuitenkin maltilla liikenteeseen ja ostin tämmösen kuulokevahvarin: http://www.headnhifi.com/amplifiers/desktop-headphone-amplifiers/O2-Desktop-limited-special-edition Hyvää tuosta on kirjoiteltu, joten uskalsi suhteellisen pienen hinnan verran sijoittaa.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #318 : 02.01.2016 11:57 »
Teme Jäsen Viestejä: 37 Basaaripisteet: 0 Profiili Markantalossa on viikonlopun ajan kaikki kuulokkeet -20%. Monissa tuotteissa on lähtöhinta verrattuna muihin kauppoihin jo valmiiksi niin korkea, että ei tuosta alennuksesta paljoa hyödy. On tuolla silti jotain ihan hyviäkin löytöjä. Mm. nuo ylempänä mainitut Sennheiserin in-ear momentumit, jotka Verkkiksessä on ~100 euroa poistin tuolta ~70 €:lla.

http://www.markantalo.fi/catalog/tv-ja-aani/ma_kuulokkeet/kuulokkeet
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #319 : 02.01.2016 14:46 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Markantalossa on viikonlopun ajan kaikki kuulokkeet -20%. Monissa tuotteissa on lähtöhinta verrattuna muihin kauppoihin jo valmiiksi niin korkea, että ei tuosta alennuksesta paljoa hyödy. On tuolla silti jotain ihan hyviäkin löytöjä. Mm. nuo ylempänä mainitut Sennheiserin in-ear momentumit, jotka Verkkiksessä on ~100 euroa poistin tuolta ~70 €:lla.

http://www.markantalo.fi/catalog/tv-ja-aani/ma_kuulokkeet/kuulokkeet
Joo. Itellä liipasimella Philipsin Fidelio X2:t. Ihmetyttää vaan toi toimitustaika 17.2. Löytysköhän tätä jostain muualta?
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #320 : 23.04.2017 20:42 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili Päätin vihdoin alkaa päivttämään äänentoistolaitteistoani nyt, kun on säännölliset tulot ja levyhyllykin jatkaa kasvamistaan. Mitään konkreettisia budjetteja minulla ei ole, mutta jokin 1500 euroa kuulostaa osapuilleen järkevältä. Saattaa toki kasvaa, sillä tarve on kaiuttimien ja vahvistimen lisäksi vinyylisoittimelle.

Aloitin urakan tilaamalla Verkkokaupasta Aurelia Aniarat pienellä alennuksella 400 eurolla. Nyt päästyäni testaamaan noita pariin otteeseen, ovat fiilikset hieman kaksijakoiset.

Parannus omiin vanhoihin kaiuttimiini (käytännössä ilmaiseksi saadut Maestro 350 3-tie) on selvä. Erityisesti laatuero kuului esimerkiksi Jazzin ja alataajuuksellisesti haastavan Carbon Based Lifeformsin kanssa.

Vertailin näitä Aniaroita kuitenkin myös isäni Dali Zensor 1 -kaiuttimiin, eikä ero ollut laadullisesti läheskään yhtä huomattava. Sen sijaan tunnuin harmikseni suosimaan Zensoreiden äänimaailmaa. Se tuntui jotenkin erottelevammalta ja kuulaammalta. Harmillistahan tämä on siinä mielessä, että olen kuitenkin omani jo ostanut ja Zensor 1 ovat myös hinnaltaan halvemmat. Toki palautus varmasti onnistuisi (vaan saako koko hinnan takaisin, kun on jo avattu ja testattu?), mutta se tuo taas lisäsäätöä.

Olen kyllä harvinaisen tietoinen kaikista neuvoista, että kaiuttimia olisi hyvä käydä kuuntelemassa ennen ostopäätöstä. Tässä tilanteessa päädyin kuitenkin ostamaan sokkona, koska en ole varma olisiko Jyväskylässä ollut missään mahdollista kuunnella Anairoita etukäteen ja toisaalta alennettu hinta oli väliaikainen. Netistä ei löytynyt juuri kuin kehuja. Pitää käydä vielä työkaverin luona testaamassa subwooferin kanssa ja samalla verrata äänimaailmaa tämän Zensor 3 -kaiuttimiin. Kotonakin vielä eri levyjä kuunnella ja antaa korvan hieman tottua. Sen jälkeen osannee tehdä valistuneempia ratkaisuja.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #321 : 23.04.2017 21:37 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 914 Basaaripisteet: 0 Profiili Itse tulee asuttua paperin ohuessa kerrostalossa ja ei oikein kehtaa edes TV:tä pitää kovin kovalla. Kaikki äänet kuuluu selvästi läpi. Alakerran piltti huutaa kerran päivässä "PYYYYHKIMÄÄÄN" ja yläkerran emäntä ähkii kovempaa kuin Sasha Grey. Tästä johtuen tulee itse yleensä pelattua, katsottua leffat ja kuunneltua musaa aina kuulokkeet päässä. Musaa tulee kuunneltua muutenkin jatkuvasti ja pakko antaa suositus noille Bosen QuietComfort 35:lle. Muistan kun ensimmäisen kerran kokeilin noita verkkokaupassa ja tajusin miltä musiikin pitäisi kuulokkeilla kuulostaa. Iso suositus noille, vaikka kotiteatterinkin rakentaisi. Eipä ole mitään parempaa tullut testattua ikinä. Kätevät myös lentäessä, kun ei kuule lentokoneen huminoita tai ihmisen toukkien elämää.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #322 : 23.04.2017 22:34 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo jenkkilennot ovat jopa siedettäviä noilla Quietcomforteilla. Ihan pakolliset myös jos on avotoimistossa töissä. En tiedä käyttäisinkö kotona, koska varmaan se vastamelu myös peittää joitain taajuuksia musiikista.

Siinä olen samassa tilanteessa, että 50-luvun kerrostalossa ei ole mitään äänieristystä. Ihan normaali keskustelu kuuluu seinien läpi. Siksi olenkin muuttamassa, vaikka kämppä on muuten unelmapaikassa ja jokinäkymällä joka ikkunasta ja parvekkeelta. Saatana.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #323 : 23.04.2017 22:41 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 976 Basaaripisteet: 1 Profiili
Itse tulee asuttua paperin ohuessa kerrostalossa ja ei oikein kehtaa edes TV:tä pitää kovin kovalla. Kaikki äänet kuuluu selvästi läpi. Alakerran piltti huutaa kerran päivässä "PYYYYHKIMÄÄÄN" ja yläkerran emäntä ähkii kovempaa kuin Sasha Grey. Tästä johtuen tulee itse yleensä pelattua, katsottua leffat ja kuunneltua musaa aina kuulokkeet päässä. Musaa tulee kuunneltua muutenkin jatkuvasti ja pakko antaa suositus noille Bosen QuietComfort 35:lle. Muistan kun ensimmäisen kerran kokeilin noita verkkokaupassa ja tajusin miltä musiikin pitäisi kuulokkeilla kuulostaa. Iso suositus noille, vaikka kotiteatterinkin rakentaisi. Eipä ole mitään parempaa tullut testattua ikinä. Kätevät myös lentäessä, kun ei kuule lentokoneen huminoita tai ihmisen toukkien elämää.

Itse en ole noilla QC 35 musiikkia kuunnellut, mutta vastamelutoiminnon päälle laittaminen Gigantin testiyksiköllä oli varsin mielenkiintoinen kokemus. Työpaikallani on myös alettu tilaamaan noita työntekijöille pyytäessä, koska avokonttorissa melun taso nousee ajoittain hyvinkin korkealle. En ole vielä kokenut tarvetta, mutta katsotaan miten asiat etenevät.

Toisaiseksi olen töissäkin käyttänyt omia Audio Technican ATH-M50x -kuulokkeita, joita Kubskin tässä ketjussa kolmisen vuotta takaperin mainosti. Omat vanhat UE6000 lahosivat lopullisesti kesällä, jolloin päivitin ATH-M50x. Näihin olenkin sitten ollut erittäin tyytyväinen. Mitään valitettavaa en vielä toistaiseksi ole näistä löytänyt.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #324 : 28.04.2017 23:47 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 914 Basaaripisteet: 0 Profiili
Joo jenkkilennot ovat jopa siedettäviä noilla Quietcomforteilla. Ihan pakolliset myös jos on avotoimistossa töissä. En tiedä käyttäisinkö kotona, koska varmaan se vastamelu myös peittää joitain taajuuksia musiikista.

Siinä olen samassa tilanteessa, että 50-luvun kerrostalossa ei ole mitään äänieristystä. Ihan normaali keskustelu kuuluu seinien läpi. Siksi olenkin muuttamassa, vaikka kämppä on muuten unelmapaikassa ja jokinäkymällä joka ikkunasta ja parvekkeelta. Saatana.

Joo kai se häviää avoimille kuulokkeille, jos ne ovat siinä vieressä ja pääsee vertailemaan. En silti ole koskaan päässyt testaamaan mitään parempaa, joten omille korville noi on ne parhaat. Tykkään erityisesti soundin kirkkaudesta, joka on tyypillistä Bosen kaiuttimillekin. Kirkas selkeä ääni ja sopiva basso. Nykykuulokkeissa on aivan liian usein menty basso edellä puuhun ja pilattu hyvät kuulokkeet.

Lanttu, suosittelen testaamaan musiikin kanssa myöskin. Bosella on oma soittolistakin noille, spotifyyn kirjoitat "lose yourself to the music" ja sieltä löytää 20h kestävän listan. Itselle ainakin todella paljon sellaisia biisejä, joita ei muuten olisi tullut kuultuakaan.

Poiminta tuolta listalta: https://www.youtube.com/watch?v=xi49yirJiEA Charles Bradley - Changes, juuri tuollaisen "aidon" musiikin kanssa Boset pääsee oikeuksiinsa. Ääni kuulostaa niin pirun kirkkaalta ja kaikki soittimet erottaa selvästi toisistaan. Tuntuu kuin joku kaataisi hunajaa korvista sisään. Kiva maata sohvalla silmät kiinni ja antaa musiikin viedä mielen mukanaan.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #325 : 07.07.2018 16:33 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Oon nyt pähkinyt tätä juttua jonkin aikaa. Katotaas mitä tipsiä täältä irtoo (jos mitään). Eli: Mimmoset äänentoistovehkeet kannattaa hankkia telkkarin oheen? En niinku tiä aiheesta mitään. En oo ees ikinä omistanu tai käyttäny mitään tämän sortin vermeitä. Pari pointtia:

Eli käyttö ois niinku elokuvia, pelejä ja musiikinkuuntelua.
Takakaiuttimia ei, koska sen mallinen huone.
Kerrostalokämppä eli ei kannata hommata mitään kokovartalo-orkesteribassoa jytisemään.
Budjetti n. 1000-1500 tai hyvillä perusteilla miksei enemmänkin.

Tai onko jotain mitä kannattaisi ottaa huomioon tai muuta. Kaikki tipsit tervetulleita.
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #326 : 07.07.2018 18:19 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 702 Basaaripisteet: 2 Profiili Kun budjetti on tuon verran suosittelen suoraan Genelecin G Three malleja. Reipas 700€/kpl ja et varmasti pety. Etkä välttämättä tarvi edes mitään vahvistinta koska kyseessä on aktiivikaiuttimet, eli saa suoraan TV:n piuhoihin kiinni. Toki hifistit kaipaa siihen etuvahvistinta tai vahvistinta, mutta sen voit osaa sitten kun on enemmän varaa. Tai sitten ottaa paketti tarjouksen suoraan missä sellainen on: Marantz NR1508 + Genelec G Three, 1 599€. Vahvistin on ehkä hiukan ylimitoitettu sun tarpeisiin, mutta suht halvalla tulee päälle ja jos/kun nälkä kasvaa niin sekin on jo valmiina. Sivu huomiona, jos itsellä olisi 1500€ rahaa laittaa äänentoistoon, nipistäisin sen 100€ jostain ja ottaisin tuon.

Mutta toki kannattaa kuunnella ensin. Äänentoisto on hyvinkin henkilökohtainen juttu. Jotkut pitää Genelecin tarkasta äänestä, jotkut pitää basso voittoisemmasta Wharfendalesta. Yksinkertaistettuna voisi sanoa, että Genelecit on parhaimmillaan musiikin kanssa, vaikka painetta riittä varmasti elokuviinkin. Wharfendalet voi olla jees elokuvien kanssa, mutta musiikki on varmasti paremman kuuloista Geneleceillä. Ja Wharfendalet otin vain pikaiseksi esimerkiksi. Ne eivät välttämättä ole parhaat tai tasapainoisimmat leffa, musa ja peli käyttöön. Itse en ole niistä suuremmin pitänyt mutta jotkut kyllä pitää. Genelecit taas otin esimerkiksi kun itse haaveilen niistä. Mutta kuten sanoin, nämä on aika henkilökohtaisia mielipiteitä.

Aika monessa hifiliikkeessä on kuuntelu mahdollisuudet, niin kannattaa mennä kuunteleen. Mielestäni niissä on aika hyvä palvelu yleensä. Muistaa vain että ei sano heti kattobudjettiaan :) Ne yrittää kiristää aina satasen tai pari päälle :)

Mutta jos jotain suosittelen tuolle budjetille, Genelecin G Three. On myös helpot kun ei tarvi välttämättä sen vahvistimen kanssa leikkiä. Vaikka hifiliikkeessä varmasti sanoo "ehdottomasti pitää olla vähintään etuvahvistin."


« Viimeksi muokattu: 09.07.2018 16:41 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #327 : 07.07.2018 19:06 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Varmaan paras ratkaisu tuossa hintaluokassa on Genelec G2 x2 + joku perus vahvistin ja ehkä subi, mutta subista ei ole paljoa iloa kerrostalosta, kun ei sitä oikeasti pysty kunnolla ikinä käyttämään. Suoraan ei niitä telkkariin ainakaan kannata laittaa, vaikka toimivatkin niin. Kannattaa toki muistaa että onhan se 5.1-setti aina huomattavasti isompi elämys elokuvissa ja peleissä kuin pelkkä 2.1. Ei se ole oikein korvattavissa millään kuulokkeilla tai seteillä. Kaikki televisioiden sound barit yms. pökäleet kannattaa suosiolla unohtaa. Ihan muovipurkkileluja.

Sitten jos budjetti taipuu, niin en voisi enempää suositella näitä: https://mareks.fi/elac-fs-267-lattiakaiutinpari?___store=fi Itsellä ollut nyt käytössä tuollaiset edessä ja takana, enkä vaihtaisi mihinkään, vaikka olisi rajaton budjetti. Yksinkertaisesti kuulostavat niin hyvältä, etten pysty kunnolla käyttää Genelecin tööttejä edes PC:llä enää ja lisäksi näyttävät valkoisena sairaan hienoilta. Edes pari tuollaista ja joku vahvistin, eikä tarvitse enää koskaan miettiä äänentoistoa.

Ei varsinaisesti liity aiempaan, mutta on tullut myös vuosikausia tapeltua kuulokkeiden kanssa. En yksinkertaisesti ole ollut tyytyväinen oikein mihinkään. Sennheiser HD 600, 700 ja 800s.. Beyerdynamicilta pari lippulaivamallia ja mukamas kalliita vahvistimia. Tuhansia euroja suoraan persereikään. Ei kyllä ikinä kannata tuhalta rahaa kalliisiin kuulokkeisiin, kun ei niistä lopulta saa ikinä sellaista wow-elämystä kuin kunnon lattiakajareista ja aivan ylihinnoiteltuja.

Lopulta törmäsin vahingossa tällaisiin Marshallin kuulokkeisiin. Hitto 150 euroa oli vaan Verkkokaupassa ja ekan kerran elämässä tuntuu ettei rahat mennyt persereikään kuulokkeissa. Jos joku etsii edullisia kuulokkeita, niin kannattaa käydä testailemassa. On Ear on miinusta, mutta kulkee erinomaisesti matkoilla, eikä vaadi tonnin vahvistinta päälle raahattavaksi.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/52909/hmdhd/Marshall-Mid-Bluetooth-kuulokkeet-mustat
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #328 : 07.07.2018 20:12 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 575 Basaaripisteet: 4 Profiili
Ei varsinaisesti liity aiempaan, mutta on tullut myös vuosikausia tapeltua kuulokkeiden kanssa. En yksinkertaisesti ole ollut tyytyväinen oikein mihinkään. Sennheiser HD 600, 700 ja 800s.. Beyerdynamicilta pari lippulaivamallia ja mukamas kalliita vahvistimia. Tuhansia euroja suoraan persereikään. Ei kyllä ikinä kannata tuhalta rahaa kalliisiin kuulokkeisiin, kun ei niistä lopulta saa ikinä sellaista wow-elämystä kuin kunnon lattiakajareista ja aivan ylihinnoiteltuja.

Lopulta törmäsin vahingossa tällaisiin Marshallin kuulokkeisiin. Hitto 150 euroa oli vaan Verkkokaupassa ja ekan kerran elämässä tuntuu ettei rahat mennyt persereikään kuulokkeissa. Jos joku etsii edullisia kuulokkeita, niin kannattaa käydä testailemassa. On Ear on miinusta, mutta kulkee erinomaisesti matkoilla, eikä vaadi tonnin vahvistinta päälle raahattavaksi.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/52909/hmdhd/Marshall-Mid-Bluetooth-kuulokkeet-mustat



Joo, ehdottomasti kannattaa ostaa satasen bluetooth-kuulokkeet Marshallilta Sennheiserin sijaan.

Et tee noilla MasterTK:n kaiuttimilla kuitenkaan mitään siellä kerrostalossa, ellet asu jossain 50-luvun kivitalossa, joten täältäkin ääni Geneleceille.

Kuulokkeista varmaan Sennheiser HD660S + kuulokevahvistin olisi hyvä vaihtoehto tuossa budjetissa. Ei tarvitse miettiä akustiikkaa ja voit huudattaa luureja mihin ainaan tahansa.

Sennheiserin kuulokkeet ovat Genelecin tavoin melko tarkat ja analyyttiset, joten kannattaa googlailla, miten ne soveltuvat omaan musamakuun. Omat Sennheiserin HD800:t ovat peli- ja leffakäytössä mainiot, mutta joissain musiikkigenreissä ne uuvuttavat korvia.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Kaiuttimet, kuulokkeet, äänentoisto « Vastaus #329 : 07.07.2018 20:23 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Kiitos vastauksista! Tämä helpottaa jo päätöksentekoa huomattavasti. Varmaan tommoset genelecin pönikät pitää sitten hommata. Katsotaan nyt.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines