Koskaan en ole kännykkää ostanut (nykyisenkin voitin jostain yläasteen arvonnasta), joten uuden hankinta on tähtäimessä. WWDC '08 kertookin, hankinko iPhonen vai Nokian N96:n.
Ratkaisevin asia on myös minulle hinta. Jos iPhone irtoaa pari-kolme sataa euroa halvemmalla, niin luovun mielelläni paremmasta kamerasta ja videokuvauksesta (ja niistä monista muista systeemeistä, joita en koskaan tulisi edes käyttämään).
Kokeilin yksinpeliä ja se oli ihan paska, mutta netissä pelaaminen oli ihan tajutonta. Romua lentää joka puolella, suojat sortuvat nenän edestä ja tankit jyräävät melkein kaiken alleen. Graffat ihan siedettävällä tasolla ja onhan tässä pelihistorian teknisesti kovin äänimaailma. Heittäen. Kaukaa kuuluvat taistelun äänet vaimentuvat realistisesti ja ohi surahtava kranaatti säikäytti paskat housuun. Aseet myös kuulostavat todella hyviltä.
Porukan taso vain oli aikamoista kakkensplaadenia kun tällainen nobokin oli jatkuvasti top-3:ssa noilla ranked servuilla.
Tuskin ostan, mutta suosittelen. Fiilis oli jotain ihan muuta kuin muissa nettiräiskinnöissä mitä olen kokeillut.
Peli on paska, koska COD4 on paljon parempi. Täyhtäyssysteemi on perseestä koska se ei ole samanlainen kuin aina niin loistavassa COD4.
Melko varmasti kyllä. Ninja Gaiden Sigmakin tehtiin ilman Itagakia, eli periaatteessa Tecmolta löytyy ainakin osaavaa porukkaa.
Joka oli melkoista paskaa verrattuna Blackiin. Kaikki suurin työ oli jo tehty, mutta käännös onnistuttiin silti ryssimään.
Mistä Azu muuten tilasit? Hieman kismittää, kun en tajunnut tilata ajoissa netin kautta, vaan joudun hakemaan pelin ökyhintaan jostain marketista huomenna (Play-Asia ei ole ratkaisu, sillä tätä pitää päästä heti pelaamaan).
Eipä ole mitään mullistavaa tapahtunut, läheltä piti -tilanteita lähinnä.
Varmaan kaikkein nolointa oli, kun joskus kersana melkein sähkötin itseni hengiltä. Meillä oli sellainen ruma ja ikivanha radionrämä, jolle toivoin päivitystä. Fiksuna poikana päätin, että leikkaan virtajohdon vituralleen, ja saan täten mutsin heittämään palovaarallisen radiontoosan pihalle. Homma kusi siihen, että tein toimenpiteen johdon ollessa kiinni seinässä. Sulake pamahti ja kämppä meni pimeäksi. Luojalle kiitos kuitenkin saksien suunittelijasta, joka keksi tehdä kahvat muovista.
Samallainen tilanne oli joskus marsullamme, joka söi jääkaapin virtajohdon rikki, eikä se perkele edes kuollut, vaikka kaapin johto pitikin vaihtaa.
Noloa oli myös joskus Tunisiassa, kun menin lähtöpäivänä räpläämään jotain kilpikonnia rannalla ja sain kamalan vatsataudin, kun piti lähteä. Ripuloin ja laattasin koko matkan. Laattailua tuli pienempänä harrastettua myös yleisesti busseissa, joissa kärsin matkapahoinvoinnista. Olen yrjönnyt busseissa monessa maassa ja ehkä eniten Turku-Lahti -väylällä mummolareissuilla.
Muutaman kerran on ollut myös silmän puhkeaminen lähellä. Tarhassa heiteltiin keinua jonkun kakaran kanssa toisillemme, minkä seurauksena sain keinun silmäkulmaan. Verta tuli niin perkeleesti ja silmä meni mustaksi, mutta suuremmilta vahingoilta vältyttiin parilla sentillä.
Toinen kerta tapahtui, kun leikittiin kaverin kanssa isojen betonirenkaiden ympärillä. Tungin betonirenkaaseen ja annoin mukana olleen kuulapyssyni kaverin haltuun. Tuloksena kaveri losautti kuulan suoraan silmien väliin, kun katselin betonirenkaassa olevasta reiästä. Ampui kuulemma "vahingossa".
Kolarissa olen minäkin joskus ollut. Tultiin sukulaisten mökiltä, kun vastaantulijan kaistalla ollut auto tuli mutkassa suoraan päin. Kuskimme osasi onneksi väistää ajoissa, joten isku tuli vain auton sivuosaan. Kauhistuttavinta oli se, miten pienestä nokkakolari olisi ollut kiinni ja se, ettei äidilläni ollut turvavöitä takapenkin keskellä. Toinen auto, jonka kuski oli nukahtanut, lensi pari kertaa ympäri, mutta henkilövahingoilta vältyttiin.
Kyllähän tämä tulee ostettua, ja kiinnostus on ihan eri luokissa kuin MGS4-nimisen pikkupelin kanssa (MGO:ta lukuun ottamatta).
Ainoa asia mikä huolettaa, on se että toimiiko scoreboardit ja ne replay-systeemit hopeatilillä. Ei paljoa kiinnostaisi ostella kultatiliä vain näitä tarpeita varten.
En ole siis MGS-fani, koska en pidä siitä, millä tavalla Kojima kertoo tarinansa (jollain SAATANAN PUOLENTOISTATUNNIN VÄLIVIDEOILLA).
Olen pelannut sen parhaan MGS:n, ykkösen, useammin kuin luultavasti yksikään edellä kirjottaneista, ja pidän itseäni fanina. Mutta osaan myös ajatella päälläni, ja tajuan, mikä on huonoa pelisuunnittelua ja mikä ei.
- Opening act is the best part - Not a game for MGS outsiders - two cut-scenes near the 90 minute mark - The Beauty and the Beast Unit are in the shadow of the MGS3 Cobra Unit. - Camera flow effortless between 1st and 3rd person view - Control system has "at last" the ideal balance of intuitvness and range. - Game can be played for months rather than days. - MGS4 is not the game it could of been, nor the game it should have been if you believed the early trailers (??) - But is very faithful to its fans and delivers without equal in so many ways.
Hohhoijaa, Kojima. Sama kuin joutuisi katsomaan leffan kahdesti pelin aikana. Interaktiivisuus, ftw.
Mikamia en osaa henkilökohtaisesti kaivata sillä ressujen heikot osa-alueet ovat aina olleet juoni, käsikirjoitus ja dialogit sekä ohjaus. Kenties useamman vastaavan voimin saadaan asioita taottua hieman fiksumpaan muottiin.
Ja kun ko. osa-alueet hoidetaan "hyvin", niin pelihän ei ole enää Resident Evil.
RE5:n ohjaajana näyttäisi häärivän Jun Takeuchi, joka on tuottanut Onimusha 3:n ja Lost Planetin, sekä työskennellyt mm. RE1:n ja RE2:n parissa. Eli paska juoni ja muut on siis hyvin handlattu. Mutta löytääkö hän sen Mikami-touchin ja saa pelistä helvetin hauskan ja viihdyttävän, onkin sitten asia erikseen.
Itse en ole täysin vakuuttunut. Ensinnäkin peli on täysin väritön. RE4:n värimaailma oli juuri kohdillaan. Pitää toivoa, että trailerin pelialue on vain pieni osa peliä. Myös vanhat animaatiot pistävät pahasti silmään. Kuvittelisi, että nuo vanhat heilumiset olisi haluttu muuttaa heti alkuunsa.
Eniten kuitenkin pelottaa Mikamin poissaolo. Audiovisuaalisella annilla ei ole mitään tarkoitusta, jos peli on täysin hengetön.
Olipa lattea ja hengetön finaali. En nyt odottanutkaan mitään koloskauden päättänyttä TV-parhautta, mutta tämä jakso lähinnä haukotutti, eikä todellakaan jättänyt rannalle odottamaan sitä seuraavaa kautta henkeä haukoen.
Where Ninja Gaiden balanced frustration with satisfaction, giving you a glow of accomplishment when you finally mastered a tricky section, NG2 breaks the equation on a regular basis. It spawns enemies on top of you - occasionally blinking them into existence right in front of your astonished face. It bombards you with unblockable, long-range attacks - and then restricts your movements, limiting your ability to dodge. It throws exploding kunai at you the second you walk through a door, from enemies you can't even see yet. It tantalises with the possibility of clever solutions or stealth (you are a bloody ninja, after all), allowing you to shoot out searchlights, and then instantly respawns the searchlights and bombards you with long-range rockets again.
Tämä ei sitten taas kuulosta enää ollenkaan hyvältä.
Teppo puhuu suurimmalta osin täyttä asiaa ja tuo oman mielipiteensä esiin, mutta sitten jotkut osaa ottaa hänen mielipiteensä lähes henkilökohtaisena loukkauksena ja älytön soppa on valmis.
Itse en ole missään vaiheessa pitänyt MGS:n tarinankerronnasta. Siitäkin huolimatta ensimmäinen osa oli hyvä ja pysyi vielä kasassa, mutta toisessa homma lähti täysin lapasesta ja minä en ainakaan pystynyt nauttimaan MGS2:n "pelaamisesta" tippaakaan. MGS2 oli sellainen pohjanoteeraus että kolmosta ei tullut edes hankittua/pelattua.
Mitä kontrolleihin tulee niin Splinter Cell sarjan kontrollit ovat aina toimineet omiin sormiini huomattavasti paremmin kuin MGS:n, mutta sitähän ei voi mainita tässä topicissa koska Splinter Cell on typerää jenkkihuttua.
Elikkäs tässä alkavien Mac huurujen kourissa täytyy kysyä: Eli miten helppoa Maciin on laittaa Windows? Esim. XP? Entäs toimiiko miten hyvin? Alkanut MacBookin osto kiinnostaa huimasti ja olen jopa harkinnut myyväni tämän n. 2 vuotta vanhan PC:n alta pois. Tiedä sitten mikä siinä Omenassa viehättää...
Päätät vain, kuinka ison osan kovosta jätät Windowssille, heität asennus-CD:n sisään ja syötät rekisteröintinumeron pyydätteässä. Jossain välissä piti muistaakseni polttaa vaadittavat driverit levylle, mikä on sekin tehty idioottivarmaksi.
Kannattaa myös hankkia Parallels Desktop -ohjelma, jolla saat molemmat käyttikset pyörimään rinnakkain saumattomasti. Muuten joudut aina sammuttamaan jomman kumman käyttiksen toiseen siirryttäessä.
Niin mainitsin MGS:n siinä viestissä koska se oli peli jota eniten odotin. Ja on toki edelleen muutamasta suunnittelumokasta huolimatta. Ja jos tuo ADHD heitto meni ohi niin itkun paikkahan tässä kai on.
Enemmänkin naurun paikka.
Joku tarkkaavaisuushäiriöiden liittäminen SoA:n tarinaan on ihan järjetöntä. Tiesitkö, että tarinoita kerrotaan myös pelien ulkopuolella? Vieläpä paljon paremmin. Suosittelen tutustumaan muuhunkin kuin niihin piikkitukkafantasioihin.
Mähän pelasin SoAn. Ilmeisesti se tarina piti avata jollain koodilla.
Sun kanssa on kyllä mahtavaa väitellä. Kuin puhuisi muulille, joka on kuollut.
Pointtini: kyse ei ole mistään keskittymistä vaativasta suorituksesta. Se, että satun pitämään SoA:n tarinasta, ei tarkoita, että olisin joku saatanan vatipää, joka ei osaa ajatella.
Ja lopeta se SoA:n tunkeminen huonoihin provoyrityksiisi. Etsi sieltä Neogafista (itse en pysty ilman accoa) muutaman kuukauden takainen äänestystopikki parhaille rpg-peleille, niin tajuat, kuinka suosittu peli on kyseessä.
Niin mainitsin MGS:n siinä viestissä koska se oli peli jota eniten odotin. Ja on toki edelleen muutamasta suunnittelumokasta huolimatta. Ja jos tuo ADHD heitto meni ohi niin itkun paikkahan tässä kai on.
Enemmänkin naurun paikka.
Joku tarkkaavaisuushäiriöiden liittäminen SoA:n tarinaan on ihan järjetöntä. Tiesitkö, että tarinoita kerrotaan myös pelien ulkopuolella? Vieläpä paljon paremmin. Suosittelen tutustumaan muuhunkin kuin niihin piikkitukkafantasioihin.
Aika vitun köyhää mainita joku Wii tässä keskustelussa...
Mutta sulla on siis ADHD asia selvä. Ei ihmekään, että SoA:n tarina on sinusta niin hyvä.
Oli kyllä taas niin jäätävä vastaisku, etten tiedä mitä pitäisi sanoa. SoA:n tarinasta pitäminen, sen konteksti MGS:n valikkosysteemiin, ADHD... Olen sanaton.
Wiin mainitseminen olisi tosiaankin pitänyt jättää tekemättä. Sehän on kuitenkin sinun hommaasi:
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Clover-tiimiltä mättöpeli ja kunnon gorella.
Snake Eater oli sarjan paras peli, koska se oli hitain ja vaikein ja monimutkaisin/puolisin. Siihen uppoutuminen vaati aika tavalla keskittymistä.
Harmi jos ininää on liikaa kuunneltu...
Mikä ei taas vaikuta mitenkään siihen, että pelin inventaariosysteemi oli täysin paska. Kaltaisesi rpg-valikkonyysääjät varmaan toki rakastavat sitä nysväämistä, mutta on myös pelaajia, jotka haluavat tehdä jotain muuta.
Jep ja kiitos teille, että menetimme stamina systeemin, camoflaugen, varuste kokoonpanon suunnittelun ja saimme kaupan päälle vielä leijuvan crosshairin.
Jossain ennakossakin mainittiin jo, että Snake tuntuu nelosessa tarpeeksi kätsyltä, että sillä voi helposti haastaa takaa-ajajat suorassa tulitaistelussa. Hubaa.
Kiitos todellakin. Saamme pelattavamman, hauskemman ja monilla tavoin realistisemman pelin (voi ei, pakko syyä kilotolkulla paskaa parin minuutin välein, pakko vaihtaa vaatteita keskellä ei mitään, ettei joudu nähdyksi, pakko vaihdella aseita mystisen jättitilan kautta, jotta ne saa nopeasti käytettäväksi, jne.).
Snake Eater oli sarjan paras peli, koska se oli hitain ja vaikein ja monimutkaisin/puolisin. Siihen uppoutuminen vaati aika tavalla keskittymistä.
Harmi jos ininää on liikaa kuunneltu...
Mikä ei taas vaikuta mitenkään siihen, että pelin inventaariosysteemi oli täysin paska. Kaltaisesi rpg-valikkonyysääjät varmaan toki rakastavat sitä nysväämistä, mutta on myös pelaajia, jotka haluavat tehdä jotain muuta.
Ei kyllä nelosesta on viilattu kaikki kärsivällisyyttä vaativat toiminnot olemattomiin. First person kuvakulmakin löytyy.
Jooh, unohdin kokonaan, että MGO:han mukailee yksinpeliä aika tarkasti. Uusi kamo on helvetin hyvä uudistus, kun ei tarvitse rämpätä valikoiden kautta jatkuvasti, vaan kaikki hoituu automaattisesti. Toivottavasti vammojen korjailu jäi myös kolmoseen. Oli kuinka autenttista tahansa, niin rikkoo rytmityksen kokonaan.
Mä yritin vittuilla.
Aih. Ja tämäkö on sitten huono juttu, että vanhanaikaiset tönkköydet poistetaan ja kuunellaan kritiikkiä? Poislukien tietenkin naurettavanpitkät välivideot.
Ei kyllä nelosesta on viilattu kaikki kärsivällisyyttä vaativat toiminnot olemattomiin. First person kuvakulmakin löytyy.
Jooh, unohdin kokonaan, että MGO:han mukailee yksinpeliä aika tarkasti. Uusi kamo on helvetin hyvä uudistus, kun ei tarvitse rämpätä valikoiden kautta jatkuvasti, vaan kaikki hoituu automaattisesti. Toivottavasti vammojen korjailu jäi myös kolmoseen. Oli kuinka autenttista tahansa, niin rikkoo rytmityksen kokonaan.
Joo ei kyllä kiinnosta yhtään kyylätä jotain jaaritteluja puoltatoista tuntia videopelin ääressä. Jos ei pysty kiteyttämään asioita siedettäviin pätkiin, niin on varmaan parempi siirtyä pois interaktiivisten viihteen saralta.
Toivottavasti myös inventaariosysteemi on yhtä paska kuin MGS3:ssa, niin saadaan varsinainen pelaaminen sinne kymmeneen prosenttiin peliajasta.