Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots -julkaisu: 12.06.2008
Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 19
Tulostusversio
Aihe: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots  (Luettu 127701 kertaa)
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #330 : 26.05.2008 11:04 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Heh, vai että hirvittävää shaishea tarinankerronnaltaan. Mitäköhän kaikki muut maailman pelit sitten ovat..

Se, että jauhetaan ympäripyöreää paskaa 38 minuuttia ei kuitenkaan välttämättä tee jauhannasta huonoakaan, jos se on viihdyttävästi tehty. MGS-sarja on täynnä legendahahmoja ja sen tarinallinen historia ja mytologia on järjettömän rikas.

Yhtä hauskaa kuin sinusta on lukea ihmisten hehkuttavan sitä suu vaahdossa, on minusta hauska lukea näiden "minä tiedän, olen viisas" kavereiden juttua, jotka jauhavat juuri tuota paskaa tarinankerronnan tiivistämisestä ja kuinka se on aina hyve ja aina parempaa kuin mutkien kautta menevä kerronta. Yhtä hupaisaa kuin monen "kirja voittaa aina elokuvan" ja muut miljoonat hienosteluväitökset.

Hyvä tarinankertoja osaa luoda mielenkiintoisen tarinan ja loistavia, muistettavia hahmoja joista alkaa välittää, oli se sitten kerrottu ilman sanoja, kymmenellä sanalla tai tuhannella sanalla. Kojima on hyvä tarinankertoja.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #331 : 26.05.2008 11:15 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Heh, vai että hirvittävää shaishea tarinankerronnaltaan. Mitäköhän kaikki muut maailman pelit sitten ovat..

Siis sehän on totta että videopelien juonet ovat väistämättä aina kauheaa shaipea, jotka naurettaisiin ulos mistä tahansa itseään hiemankin arvostavasta käsikirjoittajakoulusta. Aina niin ylistetyt JRPG:tkin ovat parhaimillaan verrattavissa WWE:n juonikyhäelmiin ja B-listan saippuaoopperoihin. Hauskaahan / viihdyttävää materiaalia se toki voi olla, mutta taiteellisuudesta tai älykkyydestä ei kannata puhua. :)

Se, että jauhetaan ympäripyöreää paskaa 38 minuuttia ei kuitenkaan välttämättä tee jauhannasta huonoakaan, jos se on viihdyttävästi tehty. MGS-sarja on täynnä legendahahmoja ja sen tarinallinen historia ja mytologia on järjettömän rikas.

Se on aikamoinen friikkisirkus, jossa hahmojen ulottuvuus on samaa luokkaa kuin paperinukella. :) Vähän niin kuin Indiana Jones. Kyllähän se hauska ja viihdyttävä hahmo on, jolla on myös hyvä tausta, mutta ei se hahmo "todellinen" ole. Hyviä esimerkkejä:

- Ex Yhdysvaltojen presidentti jolla on silmälappu, katana, ja päällään mustekalapuku joka lonkeroista se voi ampua sähköä. Mies on myös maailman kuuluisimman palkkasoturin klooni (josta tosin kukaan ei välitä, vaikka kyseinen sotilas on ollutkin Timen kannessa). Hän on myös toisen päähahmon oppi-isä.
- Superläski pommimies joka menee rullaluistimilla pitkin paikkoja. Joka on paha vain sen takia että hän voi olla.
- Intiaanishamaani joka laukoo viisauksia a'la Steven Seagal, ja kantaa mukaan F15 hävittäjän konetykkiä.
- Hassu sadistinen viiksivallu, jolla on fetissi revolvereihin.
- Steretypinen söpö kiinalainen, joka laukoo kiinalaisia sananlaskuja.

Onneksi yksikään näistä hahmoista ei ole typerä tai korni. Ja kyllä Hideo itsekin tiedostaa tämän aika hyvin, ja hyvällä tavalla. :)


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 11:38 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #332 : 26.05.2008 11:19 »
tuhis Vieras Heheh, ei vittu. Tästä se helvetti vasta irtoaa jos lähtisi puimaan miksi MGS:n juonet ja tarinat ovat niin paljon parempia kuin valtaosissa muissa peleissä. Helpompaa vain sanoa että "paskaa". Ei se ole elitismiä jos joku toinen "tajuaa" (mitä ikinä se pitää sisällään) ja sinä et. Se puolestaan on vammasta jos et voi asian antaa olla ja on pakko väittää että "tajuat" myös mutta se on paskaa tjsp. Erilaisia mielipiteitä ja makuhermoja ihmisillä eikä toisten ole sen enempää väärin kuin oikeinkaan.

Piti tässä tehdä tuommoinen piisi aiheesta kuinka kaikkien on pelattava MGS:ää, mutta kaverin pändi kiinnostui tuon lopun "episrokki" (epistä siis, ei eeppistä) räyhästä ja koitetaan sovittaa tätä sinne suuntaan kunnon räkätyttövokaaleilla. Alussa on jotain surullissurkeilua.

http://www.2shared.com/file/3342012/34086932/sneikrok.html

PS. Tepolla hyvät totuudet taskussa. Kiitti että tulit valistamaan!


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 11:26 kirjoittanut tuhis »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #333 : 26.05.2008 11:33 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
PS. Tepolla hyvät totuudet taskussa. Kiitti että tulit valistamaan!

No kommenteista päätellen teillä on yksi ja oikea tie pyhään Metal Gear Solidismiin, ja voi hitto jos sitä mollataan. :)
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #334 : 26.05.2008 11:40 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Elitismi on perseestä, mutta et kai oikeasti odota, että nielen jotkut kritiikit MGS:ien kontrolleista siinä valossa, että joku oikeasti kädetön pelaaja ei vaan niitä hallitse?

Se kertoo kyllä siitä, että et osaa suhtautua tähän asiaan aivan rationaalisesti. Kriitiikki on kriittiikkiä ja siitä voi aina oppia vaikka se olisikin väärää. Eikä se sinun peli-iloasi vie, eihän? Kyllähän minäkin näistä peleistä pidän paljon vaikka juonikyhäelmiä inhoankin, ja saan kuulla tästä "väärämielisyydestä" aina palautetta. :)


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 11:46 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #335 : 26.05.2008 11:47 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Ja kyllä Hideo itsekin tiedostaa tämän aika hyvin

Heh, nimenomaan, siksi tuollaisten esimerkkien luettelu on turhaa. Kyllähän nuo friikit kokonaisuudesta irrotettuna ovatkin korneja ja typeriä, mutta kun ne liitetään kokonaisuuteen, muuttuu juttu aika lailla. Ne kuuluvat pelin maailmaan, joka on täynnä viittauksia kaikkeen mahdolliseen kuviteltavissa olevaan, sisältää paljon sekoilua ja omaa  täysin uniikin fiiliksen ja tyylin. MGS:ää pitää katsoa kaikki eri palaset yhdistettynä.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #336 : 26.05.2008 12:01 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Eikun sä et Teppo nyt skulaa. Minä olen aina valmis lukemaan kritiikkiä mistä aiheesta tahansa ja jos siitä vielä jotain uutta oppisi niin antaisin keksin. Mutta tässä keskustelussa kritiikki on ollut jotain käsittämätönä ja abstraktia diibadaabaa josta ei erkkikään saa mitään kouriintuntuvaa irti. Tottakai pelintekijöiden pitää ottaa eri tasoiset pelaajat huomioon, mutta ääripäitä on ihan turha tuoda keskusteluun mukaan. Mikä siinä on niin vaikeaa? "Mä en osaa englantia, olen sokea ja minulla on yksi käsi"... Vitun Kojima kun teit niin monimutkaisen pelin, etten voi pelata ja ymmärtää sitä.

Ja sarjan juonikuvioissa on pikkasen muutakin kuin noita friikkejä. Pelkistä nippelitiedoista täyttyisi jo monisataasivuinen kirja. Ja ei, niitä ei tungeta naamalle vaan ne voi kuulla ja lukea jos siltä tuntuu. Myös hahmot on yleensä pohjustettu enemmän kuin hyvin, mistä pitkät keskustelut oikeastaan juontuvat.


Ziisus voiko mikään olla naurettavampaa kuin tämä MGS:ien juonen dissaaminen. Ei mitään vastaavaa olla nähty muissa peleissä. Ja sitten vedotaan johonkin friikkeihin ja siihen, ettei juoni ole yhtä "syvällinen" kuin parhaissa elokuvissa. Terve.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #337 : 26.05.2008 12:16 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ziisus voiko mikään olla naurettavampaa kuin tämä MGS:ien juonen dissaaminen.

Jos totta puhutaan, mikään ei ole naurettavampaa kuin millaisen hepulin te olette ottaneet eriävistä mielipiteistä. Sinun oma tekstisi muistuttaa uskonnollista maniaa, ei mitään muuta. :)
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #338 : 26.05.2008 12:18 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Ziisus voiko mikään olla naurettavampaa kuin tämä MGS:ien juonen dissaaminen.

Jos totta puhutaan, mikään ei ole naurettavampaa kuin millaisen hepulin te olette ottaneet aiheesta. :)

Hepuli aiheutuu siitä, kun väittelyn vastapuoli ei reagoi mihinkään mitä kirjoittaa eikä perustele väitteitään. Mutta hepuli loppuu myös helposti kun vastapuoli lennähtää ignore-listaa komistamaan.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #339 : 26.05.2008 12:19 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Hepuli aiheutuu siitä, kun väittelyn vastapuoli ei reagoi mihinkään mitä kirjoittaa eikä perustele väitteitään. Mutta hepuli loppuu myös helposti kun vastapuoli lennähtää ignore-listaa komistamaan.

Aha... nyt sitten siirryit tuohon. Minä sentään perustelin kantani, mutta kuten sanotaan, "uskovaisten kanssa kiistely on turhaa".
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #340 : 26.05.2008 12:21 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Hepuli aiheutuu siitä, kun väittelyn vastapuoli ei reagoi mihinkään mitä kirjoittaa eikä perustele väitteitään. Mutta hepuli loppuu myös helposti kun vastapuoli lennähtää ignore-listaa komistamaan.

Aha... nyt sitten siirryit tuohon. Minä sentään perustelin kantani, mutta kuten sanotaan, uskovaisten kanssa kiistely on turhasta.

Voi helvetti. Haluaisitko vaikka ensin vastata noihin viesteihini ennenkuin alat jotain fanaattisuus-korttia heiluttelemaan.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #341 : 26.05.2008 12:22 »
tuhis Vieras Hohhoijjaa

Siis Teppo Holmqvist tulee kertomaan pelifoorumeille kuinka se on lapsellista kun joku peli otetaan tosissaan? Ootko sää jätkä ees totta vai ihan trollaamaanko rekisteröidyit.

Mikä tahansa muu pelifoorumi niin olisi pari akkounttia jo jäähyllä turhasta paskasta.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #342 : 26.05.2008 12:24 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Ei ei mitään banneja tästä pidä jakaa. Antaa miehen nyt yrittää, sillä potentiaalisten trollien kitkeminen (en siis väitä, että juuri Teppo olisi tällainen) onnistuu parhaiten argumentoimalla ne suohon.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #343 : 26.05.2008 12:27 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Voi helvetti. Haluaisitko vaikka ensin vastata noihin viesteihini ennenkuin alat jotain fanaattisuus-korttia heiluttelemaan.

Miksi? Minä perustelin oman näkökantani, sinä omasi. Minun käsitykseni mukaan tämä keskustelu oli jo käyty loppuun. Meillä on eriävät mielipiteet aiheesta, ja minusta oli kiva keskustella aiheesta. So what? Mutta ei, sinä alat uhoamaan kuinka laitat kaikki ignoreen. Mitä väärää minä oikeasti tein?
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #344 : 26.05.2008 12:28 »
tuhis Vieras Se on vaan vähän kaksipiippuinen juttu tuo että jos lähtee ummet ja lammet kirjoittamaan jollekin uudelle tyypille, niin vastaan voi tulla sitten roflmaot ja muut, ja viikon päästä uusi samanlainen tietäjä jolle pitäisi samat asiat sanoa kun eivät jaksa viestiketjujakaan ennen jokaiseen niistä kommentoimista lukea kuin sen yhden oman viestin ylläolevan kirjoituksen verran.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #345 : 26.05.2008 12:31 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Se on vaan vähän kaksipiippuinen juttu tuo että jos lähtee ummet ja lammet kirjoittamaan jollekin uudelle tyypille, niin vastaan voi tulla sitten roflmaot ja muut, ja viikon päästä uusi samanlainen tietäjä jolle pitäisi samat asiat sanoa kun eivät jaksa viestiketjujakaan ennen jokaiseen niistä kommentoimista lukea kuin sen yhden oman viestin ylläolevan kirjoituksen verran.

Katso minun muiden threadieni posteja. Tarkoitukseni ei todellakaan ole trollata, mutta jos sinua vituttaa kuulla se, että kaikki eivät ehkä pidä samoista asioista kuin sinä, bannaa vain. Ja tämä "tuntematon henkilö" oli aikoinaan yksi profiilikkaimista postaajista Konsolifinissä, kunnes hänellä paloi mitta.


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 12:37 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #346 : 26.05.2008 12:38 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Voi helvetti. Haluaisitko vaikka ensin vastata noihin viesteihini ennenkuin alat jotain fanaattisuus-korttia heiluttelemaan.

Miksi? Minä perustelin oman näkökantani, sinä omasi. Minun käsitykseni mukaan tämä keskustelu oli jo käyty loppuun. Meillä on eriävät mielipiteet aiheesta, ja minusta oli kiva keskustella aiheesta. So what? Mutta ei, sinä alat uhoamaan kuinka laitat kaikki ignoreen. Mitä väärää minä oikeasti tein?

Eh ei se ole mitään keskustelua, että sinä sanot, että "MGS:ssä on vikana tämä ja tämä". Sinun pitää myös osata kertoa miksi asiat ovat pielessä. Ja jos joku yrittää vasta-argumentoida perustelusi niin niihin olisi myös kohteliasta vastata? Esimerkiksi vaikka siihen, että MGS on erittäin yksinkertainen toimintapeli ja, että MGS:ien hahmot eivät ole paperinohuita ja, että ääri-esimerkeillä/yksittäistapauksilla ei väittelyissä oikein tee mitään.

Lainaus
Se on vaan vähän kaksipiippuinen juttu tuo että jos lähtee ummet ja lammet kirjoittamaan jollekin uudelle tyypille, niin vastaan voi tulla sitten roflmaot ja muut, ja viikon päästä uusi samanlainen tietäjä jolle pitäisi samat asiat sanoa kun eivät jaksa viestiketjujakaan ennen jokaiseen niistä kommentoimista lukea kuin sen yhden oman viestin ylläolevan kirjoituksen verran.

Tapauskohtaista tietty. Tässä on nyt moni muukin mukana, eli ei ihan kuitenkaan mene hukkaan nuo viestit. Kai.


Ei tässä Teppo kukaan ole ketään bännimässä. Sohaisit nyt vain ampiaispesää, sillä olen niin paljon kuunnellut vuosien mittaan täysin perusteetonta paskanjauhantaa Solid-sarjasta, että itkettää.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #347 : 26.05.2008 12:38 »
Japshumwaa Jäsen Viestejä: 104 Basaaripisteet: 0 Profiili Ihme touhua.

Teppo puhuu suurimmalta osin täyttä asiaa ja tuo oman mielipiteensä esiin, mutta sitten jotkut osaa ottaa hänen mielipiteensä lähes henkilökohtaisena loukkauksena ja älytön soppa on valmis.

Itse en ole missään vaiheessa pitänyt MGS:n tarinankerronnasta. Siitäkin huolimatta ensimmäinen osa oli hyvä ja pysyi vielä kasassa, mutta toisessa homma lähti täysin lapasesta ja minä en ainakaan pystynyt nauttimaan MGS2:n "pelaamisesta" tippaakaan. MGS2 oli sellainen pohjanoteeraus että kolmosta ei tullut edes hankittua/pelattua.

Mitä kontrolleihin tulee niin Splinter Cell sarjan kontrollit ovat aina toimineet omiin sormiini huomattavasti paremmin kuin MGS:n, mutta sitähän ei voi mainita tässä topicissa koska Splinter Cell on typerää jenkkihuttua.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #348 : 26.05.2008 12:50 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Eh ei se ole mitään keskustelua, että sinä sanot, että "MGS:ssä on vikana tämä ja tämä". Sinun pitää myös osata kertoa miksi asiat ovat pielessä.

Mutta kun minä argumentoin. Selitin mikä kontrolleissa saattaa joitakin ihmisiä haitata. Joka itsessään oli vain kommentti, koska minullehan ne eivät ole tuottaneet ongelmia. Esitin hypoteesin mikä voi olla ongelma. Sinun vastauksesi? Että ääripäitä ei tarvitse huomioida, ja sitten aloitkin vähettelemään niitä joilla ongelmia saattaisi olla. Joka on aika perkeleen huono perustelu sinänsä, koska mikä on ääripää on täysin subjektiivista. Miksi minä jatkaisin aiheesta puhumista, kun olin jo antanut argumenttini, ja sinä olit lytännyt ne kasaan?

Juonenkin inhoamisen perustelin aika hyvin. Metal Gear Solidin juoni sisältää turhanpäiväistä paskanjauhantaa, paperinukke hahmoja ja korneja tilanteita. Nämä kolme asiaa todellakin voivat olla niin ärsyttäviä minun mielestäni, että en voi sietää sitä juonta. Mutta ei, haluatko minun kirjoittavan jonkun esseen aiheesta? Jollei perusteluni kelpaa niin olkoon niin. Ja kuvitella että minä pidin sinua vielä pari vuotta sitten OK jätkänä...


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 13:01 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #349 : 26.05.2008 13:03 »
tuhis Vieras Miten Teppo luulee että reagoidaan jos tulee kertomaan kuinka peli on hirvittävää sheissea, se on surkuhupaisa ja kuinka siitä tykkäävät ihmiset ovat niin totaalisen väärässä koska heidän sivistyksensä riittää ilmeisesti vain Matrixiin ja Pirates of the Caribbeaniin? Sitten kun jotkut alkavat puolustelemaan peliä, niin se on lapsellista? Tuossa ei hyökätä pelkästään kaikkea sitä vastaan mitä on MGS vaan leimataan sen pelaajat vajokeiksi.

Vitun turha jätkä. Reijon vahinkolapsi.

Ilmeisesti miehellä on kokemusta samanlaisesta puuhasta kun "suuvaahdossa" on aikaisemminkin fanit vaahdonneet. Tyhmempikin olisi ymmärtänyt mitä siitä tulee jos tullaan tänne sönköttämään ja pätemään samallalailla kuin muualla.

Kirjoita vaan se essee kun ilmeisesti se on sinusta tärkeätä tietää että sinä et pidä pelistä.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #350 : 26.05.2008 13:06 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Lainaus
Sinun vastauksesi? Että ääripäitä ei tarvitse huomioida, ja sitten aloitkin vähettelemään niitä joilla ongelmia saattaisi olla.

Kysyin myös, että mitenköhän niitä kontrolleja voisi parantaa? Ääripää on ehkä subjektiivinen asia, mutta et kai nyt odota, että joskus kehitettäisiin peli, jota kaikki voisivat pelata? Se ei ole mahdollista.

Lainaus
Juonenkin inhoamisen perustelin aika hyvin.

Et.

Lainaus
turhanpäiväistä paskanjauhantaa

Lainaus
paperinukke hahmoja


Yritä nyt päättää onko se taustojen selittäminen turhaa vai ei? Ilman sitä ei katsos ole kovin helppoa kehittää niitä kaipaamiasi syvällisiä hahmoja.

Lainaus
korneja tilanteita

Noniin tässä on sentään validi pointti. Toki voitaisiin siitäkin vääntää, että mikä on kornia ja mikä ei, mutta se olisi melko turhaa.


Lainaus
Mitä kontrolleihin tulee niin Splinter Cell sarjan kontrollit ovat aina toimineet omiin sormiini huomattavasti paremmin kuin MGS:n, mutta sitähän ei voi mainita tässä topicissa koska Splinter Cell on typerää jenkkihuttua.

Miksei voisi. Itse jaksoin melkein jopa läpäistäkin Chaos Theoryn ennenkuin kyllästyminen iski ja kontrollit toimivat hyvin. Mutta eivät toimisi yhdessäkään julkaistussa MGS-sarjan pelissä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #351 : 26.05.2008 13:10 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kirjoita vaan se essee kun ilmeisesti se on sinusta tärkeätä tietää että sinä et pidä pelistä.

Ja tässä on elävä todiste siitä, että sinä et koskaan lukenut mitä sanoin. Minä sanoin useaan kertaan että pidän pelisarjasta. Se taitaa olla yllätys sinulle että pelistä voi pitää muidenkin arvojen takia kuin sen juonen takia?
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #352 : 26.05.2008 13:18 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Yritä nyt päättää onko se taustojen selittäminen turhaa vai ei? Ilman sitä ei katsos ole kovin helppoa kehittää niitä kaipaamiasi syvällisiä hahmoja.

Toki voidaan selittää paljon, mutta mitä jos sen tekstin sisältö on pelkkää tyhjää kuminaa. Otetaanpa esimerkkinä tämä rampa, afro-amerikkalainen pommimies, jonka nimeä en jaksa nyt muistaa. Joo, kyllä se lätisee ja voivottelee syylisyyttään 15 minuuttia, mutta suurin osa tästä ajasta kuuluu saman asian jankkaamisen, ei hahmon syventämiseen. Ja Metal Gear Solid on täynnä näitä tilanteita, joissa puhe vain tulee suusta mutta todellista sisältöä sillä ei ole. "Miksi sanoa asia kolmella sanalla, kun sen voi sanoa kömpelösti kolmella sadalla?"


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 13:33 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #353 : 26.05.2008 13:25 »
tuhis Vieras
Lainaus
Minä sanoin useaan kertaan että pidän pelisarjasta.

Hmm, okei. Eli väität että pidät pelistä.

Lainaus
Pelinä Metal Gear Solid on laadukas, sitä ei voi kiistää.

mutta?

Lainaus
- tarinankerronaltaan Metal Gearit ovat hirvittävää shaishea
- jos Matrix Reloaded ja Pirates of the Caribbean edustavat mielestäsi juonenkehityksen huippua, Metal Gear Solideissa on hieno ja syvä juoni
- demojen pituus on itsessään testamentti sille, että Kojima on surkea tarinankertoja, koska hommansa osaava kertoja osaa tiivistää tekstinsä napakasti
- Se että demossa pahimillaan jauhetaan 38 minuuttia ympäripyöreää paskaa jossa kierellään ja kaarellaan ydinasian ohitse, ja kirjoitetaan yli 30 sanaisia lauseita, ei tee siitä hyvää tai fiksua.

Selkeästi sen merkki että tykkäät! Miksi epäilin!

Kukakohan se täällä on se elitisti jos lytätään ihmisinä ne joitten mielestä MGS ja Matrix ovat hyvää juttua. Miksi Teppo pelaat pelejä etkä ole runkkailemassa Nietsen, Kierkkekaardin, Sartren sun muitten suurten ajattelijoitten "juonenkehitysten" äärellä.

Jos ei nyt tule pöytään kymmentä "juonenkehitykseltään" huippua tapausta selityksineen niin Teppo on minun osaltani tässä.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #354 : 26.05.2008 13:27 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Selkeästi sen merkki että tykkäät! Miksi epäilin!

Huomaatko mitä nuo kaikki kohdat koskevat? Juonta ja sen esillepanoa. Koskaan en sanonut huonoa sanaa taistelumekaniikasta, varsinaisesta kenttäsuunnitelusta, graafisesta toteutuksesta tai musiikista. En, koska pidän niistä todella paljon. Ja totuus on, että sinä otat juoneen kohdistuvan kriitikin sangen henkilökohtaisena.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #355 : 26.05.2008 13:32 »
tuhis Vieras Eikun nyt vastaat tuohon etkä lähde hyppimään asioitten yli.

Lainaus
Jos ei nyt tule pöytään kymmentä "juonenkehitykseltään" huippua tapausta selityksineen niin Teppo on minun osaltani tässä.

Vai väitätkö että pelaat MGS:ää sen vuoksi että se on vammanen pelattavuudeltaan ja ympäristöt ovat luonnollisen realistisia?

Fiksumpi pelaisi japsishmuppeja jos vammasta pelattavaa haluaa tai vaeltelisi luonnossa jota realistisemmaksi ei grafiikka muutu, suunnittelultaankaan. Näin ei tarvitse kärsiä kaikista niistä MGS:n paskoista asioista, eli sen ytimestä, henkilöhahmoista ja juonesta.

Ennen tähän vastaamista tuo listaus selvityksineen.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #356 : 26.05.2008 13:34 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Yritä nyt päättää onko se taustojen selittäminen turhaa vai ei? Ilman sitä ei katsos ole kovin helppoa kehittää niitä kaipaamiasi syvällisiä hahmoja.

Toki voidaan selittää paljon, mutta mitä jos sen tekstin sisältö on pelkkää tyhjää kuminaa. Otetaanpa esimerkkinä tämä rampa, afro-amerikkalainen pommimies, jonka nimeä en jaksa nyt muistaa. Joo, kyllä se lätisee ja voivottelee syylisyyttään 15 minuuttia, mutta suurin osa tästä ajasta kuuluu saman asian jankkaamisen, ei hahmon syventämiseen. Ja Metal Gear Solid on täynnä näitä tilanteita, joissa puhe vain tulee suusta mutta todellista sisältöä sillä ei ole. "Miksi sanoa asia kolmella sanalla, kun sen voi sanoa kolmella sadalla?"

Saan tästä aivokasvaimen, mutta menköön. Menin siis ja kaivoin tuon kyseisen 15 minuutin voivottelun pelin scriptistä:

0x49fe64: That won't happen. I...
0x49fe7d: I can walk just fine.
0x49fe94: I can even run...
0x49feba: That bomb, five years ago. I messed up. Even with all my experience,
I lost it.
0x49ff0b: And a church was lost in the explosion. All those kids playing nearby
too...
0x49ff59: These past five years, I've lived a lie.
0x49ff83: Lied?
0x49ff8a: Yes, lied. I didn't lose my leg in the explosion.
0x49ffc2: So many dead -- all because of my mistake.
0x49ffee: All I could think about was hiding from the crime, shielding myself
from the public outcry.
0x4a004b: I wanted people to be sorry for me, for my weakness...
0x4a0088: I faked being a victim myself because I couldn't bear to face the
families of the real victims.
0x4a00e9: This is no prosthetic. I can keep my footing on catwalks and hike
over deserts.
0x4a013a: I lived my lie so well I haven't even answered to myself for my
sins...
0x4a0183: It was supposed to be a shield.
0x4a01a4: And it's become a shroud instead.
0x4a01c7: I've killed my soul by playing the victim.
0x4a01f3: Instead of protecting me, it's made my life even more hellish.
0x4a0233: What good can that do the victims?
0x4a0257: I know -- I'm a coward!
0x4a0270: Hey, Pete...
0x4a027e: God forgive me...
0x4a0291: I can walk with my own two feet.
0x4a02b3: And I need them to stop Fatman. His crimes are also mine -- one of
omission, and arrogance.
0x4a0310: No one should teach the skills I taught him without a clear
conscience.
0x4a0359: This is the only way I can defuse my own sins.



Nyt voisitkin kertoa miksi tuo paljastus on liian pitkä ja miksi se on paskanjauhantaa. Odotan innolla.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #357 : 26.05.2008 13:47 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Nyt voisitkin kertoa miksi tuo paljastus on liian pitkä ja miksi se on paskanjauhantaa. Odotan innolla.

Se on pelissä vedetty aivan liian pitkäksi. Kyllähän se näyttää paperilla lyhyeltä, mutta ei se käytännössä toimi. Ja tuo on muutenkin ihan surkuhupaisa plot twist. "Joo, mä tyrin, mulla on ollut mukamas jalka paskana, kukaan lääkäri ei ole huomannut mitään hoidosta huolimatta (proteesitkin vaativat tarkkailua), ja nyt mulle tuli kauheita tunnontuskia koska juoni tarvitsee lampaan". Ei tuo ole millään tavalla koskettava, vaikka se on sellaiseksi tarkoitettu.
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #358 : 26.05.2008 13:49 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Vai väitätkö että pelaat MGS:ää sen vuoksi että se on vammanen pelattavuudeltaan ja ympäristöt ovat luonnollisen realistisia?

Se on hauska peli, ja parhaiten onnistunut hiiveskelypeli vuosikausiin. Tosin myönnettäköön että diggasin enemmän niitä 2D-pelejä (Metal Gear 2 (MSX), Ghost Babel, jne.).  Ja mistä sinä revit sen että pelattavuus on huono? Minähän en niin koskaan sanonut. Minä vain listasin Zoukalle että mikä siitä voi tehdä hankalan joillekin pelaajille. Vai etkö lukenut viestiäni taaskaan?

EDIT: Ja turha odottaa mitään listausta, koska selattuani tätä viestiketjua taaksepäin on täysin selvää, että sinä hyökkäät jokaisen kimppuun jolla on eriävä mielipide pelisarjasta tai sen vahvuuksista. Sinä et todellakaan ole tämän vaivan arvoinen. Sama koskee sinua Zoukka. Tämä keskustelu loppuu tähän.


« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 14:08 kirjoittanut Teppo Holmqvist »
tallennettu
Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots « Vastaus #359 : 26.05.2008 13:56 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Nyt voisitkin kertoa miksi tuo paljastus on liian pitkä ja miksi se on paskanjauhantaa. Odotan innolla.

Se on pelissä vedetty aivan liian pitkäksi. Kyllähän se näyttää paperilla lyhyeltä, mutta ei se käytännössä toimi. Ja tuo on muutenkin ihan surkuhupaisa plot twist. "Joo, mä tyrin, mulla on ollut mukamas jalka paskana, kukaan lääkäri ei ole huomannut mitään hoidosta huolimatta (proteesitkin vaativat tarkkailua), ja nyt mulle tuli kauheita tunnontuskia koska juoni tarvitsee lampaan". Ei tuo ole millään tavalla koskettava, vaikka se on sellaiseksi tarkoitettu.

Eihän Pete missään lääkärissä koskaan ole käynyt. Eikä tuossa mitään vitun tunnontuskia tullut, kun tilanne oli se, että jonkun piti mennä purkamaan viimeinen pommi ja Pete oli lähimpänä. Koskettava on myös vähän jännä termi koska Petehän oli raukka, eikä Snake tai Raiden kumpikaan häntä tuossa paaponut.

Voin etsiä videonkin tuosta jos haluat niin nähdään miten pitkä se kohta "luonnossa" oli.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 19
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines