Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset
Siirry blogiin

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 ... 263
241  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 01.04.2022 17:47
Nice! Tosiaan gyro-ohjauksen saa noilla ”smart translator” -systeemeillä erinomaiseksi: Titan Two -adapterin skriptit ajavat samaa asiaa, vaikka algoritmit eivät varmasti olekaan tuettujen pelien kohdalla aivan niin loppuun asti hiottuja kuin Xim Nexuksella.

Toivottavasti tämä nyt vihdoin saa Epinkin pelaamaan sillä Xboxillaan!

Mietinkin, että Titan Twossa gyro aktivoidaan samankaltaisesti. Kuuluu kyllä niihin juttuihin, jota en uskonut täysin ilman kokeilemista, mutta äärimmäisen positiivisen palautteen ja myös sinun Titan Two:lla hankitun gyro-kokemuksen ansiosta uskalsin laittaa Nexuksen tilaukseen.

Kyllä Halokin saa nyt uuden elämän (en ollut juurikaan pelannut sitä sitten marraskuun lopun), onneksi Battle Pass 1 ei ikinä umpeudu. Tulisi vaan uutta kontenttia siihen, jos live serviceä aikovat Halosta tehdä, niin tahti on etananhidasta.
242  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 01.04.2022 07:55
https://xim.tech

https://www.youtube.com/watch?v=DssEyn-5XEw

Sain alkuviikosta käsiini Saksan Amazonista tilatun Xim Nexus -ohjaimen, ja olen nyt ehtinyt testailla sitä muutaman päivän.

Ennen muita höpinöitä hyppään huikeaan johtopäätökseen: Pelaan Series X:llä tämän ohjaimen ansiosta gyro-kontrolleilla mm. Apex Legendsiä ja Halo Infiniteä parhaimman tuntuisella gyrolla, mitä olen koskaan käyttänyt, missään pelissä. Se on sulavampi, tarkempi ja parempi kuin esimerkiksi Splatoon 2:n natiivi gyro-tähtäys. Suurin ero Nexuksen eduksi syntyy mielestäni snipuja ja muita scopella varustettuja aseita käytettäessä: ristikko liikkuu kuin ajatuksella, sataprosenttisen sulavasti. PC-pelaajat vertaavatkin tätä aitoon hiiri-gyroon, jota en konsolipelaajana ole kuitenkaan koskaan kokeillut.

Sitten hypätään hieman ajassa taaksepäin.

Lueskelin pari kuukautta sitten NintendoLifen foorumeita ja siellä silmiini osui kirjoitus, jossa eräs keskustelija gyroa koskevassa topicissa kirjoitti tästä ihmeellisestä ohjaimesta, joka avaisi myös XBox-kansalle portit ison G:n taikamaailmaan. Tuolloin olin jo ehtinyt toteamaan Horin vastaavanlaisen liiketunnistusohjaimen melko torsoksi viritykseksi, joka oikeasti toimii kohtalaisen hyvin vain muutamassa pelissä. En siis uskonut väitettä siltä istumalta.

Mutta sitten aloin tutkia asiaa, lukea Ximin virallista foorumia ja katsoa ohjainta beta-testaamaan päässeiden videoita. Niiden jälkeen Nexus alkoi jopa vaikuttamaan liian hyvältä ollakseen totta.

Ilman Ximin parin vuosikymmenen kokemuspohjaa konsolien hiiri+näppis-adaptereista Nexus tuskin olisi näin hyvä siinä, mitä se tekee. Nexus on rakennettu täysin aiemman osaamisen päälle, sillä se hyödyntää samaa "smart translator" -temppua kuin hiiri-adapterit. Jokainen tuettu peli periaatteessa "koulutetaan" ohjaimelle, ja sitten appista voidaan ladata profili, jota voidaan säätää oman mielen mukaan joka löyhästi tai hyvin perinpohjaisesti. Tikkujen herkkyyttä voi säätää erikseen, ADSia voi säätää erikseen, Hip fireä voi säätää erikseen, kuin myös liiketunnistuksen "pehmennysefektiä".  Ei-tuetut-pelit pyörivät geneerisellä profiililla, joka sekin toimii yleensä yllättävän hyvin. Jos driftausta ilmenee, ohjaimen voi syväkalibroida, joka ainakin Ximin mukaan eliminoi driftauksen kokonaan. Ximillä vaikuttaisi muutenkin olevan erinomainen tuotetuki ja sen foorumeilla otetaan vastaan jatkuvasti uusia kehitysehdotuksia ja myös reagoidaan niihin. Tämä on käyttäjälähtöinen projekti, jos mikä.

Ohjaimen rakenne muistuttaa Series X:n virallista ohjainta. Se tuntuukin hyvin samalta (luojalle kiitos, että tattien asettelu ei ole symmetrinen). Laadukkaalta, muttei superhienolta tai kalliilta. Koko juju piilee siinä, mitä ohjaimen sisällä on ja miten se ymmärtää softan antamia komentoja. Melko samanhintainen Elite (Nexus on Euroopassa hivenen tyyriimpi) on siis vamasti komponenteiltaan laadukkaamman tuntuinen.

Xim Nexus tod.näk pelasti Series X:n konsolina minulle. Tämän jälleen nimittäin tulen hankkimaan sille eri tavalla pelejä. Peli-ilo on aiempaa verrattuna moninkertainen, ja odotan kieli pitkällä, että Apexiin päivitetään vielä cross progression, jotta saan Switchillä hankitut statsit ja skinit XBoxille. Ja eipä pahalta kuulosta sekään, että pian peli pyörii 120 freimillä.

Mutta, tämän kaiken yllä on synkkä pilvi. Huijauksen pilvi. Ximillä on ollut hc-pelaajien keskuudessa hieman kyseenalainen maine, koska moni pitää lafkan tuotteita huijauslaitteina.

Ymmärrän pointin: Nexus tekee jotain, mitä pelinkehittäjät eivät teknisesti ottaen ole sallineet tai laittaneet peliin. Siihen ei kuitenkaan voi ohjelmoida varsinaisia huijauksia (kuten aseiden rekyylin poistoa), kaikki varsinainen ohjaus on yhä pelaajan omissa käsissä. Voidaan kysyä, huijaako high end -rattiohjaimella ajosimulaatiossa pelaava, jos vastassa on peliohjaimella peliä pelaavia kuskeja? Mielestäni Nexuksen vertaaminen rattiohjaimeen on aika hyvä analogia.

Eikä Nexus minusta mitään Tfueta yhdessä yössä tee: osun toki paremmin, mutta pelivaiston, sijoittumisen ja liikkumisen kaltaiset jutut merkitsevät fps-peleissä vähintään yhtä paljon kuin osumatarkkuus. Nyt näitä pelejä on yksinkertaisesti supernautinnollista pelata, kun sain konsolille ohjaustavan, jota rakastan.
243  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 30.03.2022 04:56
https://www.youtube.com/watch?v=f_vgseuw_o8

Kuten jo varmaan tiedättekin: BotW 2 lipsahti "yllättäen" ensi vuoden keväälle.

Mikään yllätys tämä ei ollut. Nintendo kuitenkin hoiti homman fiksusti, julkistamalla asian jo tässä vaiheessa. Enää fanien ei tarvitse spekuloida, julkaistaanko peliä tänä vuonna, vaan voi keskittyä miettimään, mitä muuta Nintendolla on loppuvuodeksi hihassaan. Uusi Pokemon tod.näk marraskuussa, mutta varmastikin jotain sen lisäksi? Paino on kuitenkin sillä, että Nintendo on sitten WiiU-aikojen oppinut jotakin siitä, miten se kommunikoi yleisönsä kanssa. Tämä luo mielenrauhaa, näinä aikoina, kun suuria julkaisuja laitetaan ulos sillä mentaliteetilla, että peli korjataan valmiiksi sitten vuoden päästä – jos sittenkään. Versionumero 1.12 ei ole aihe ylpeyteen, vaan 1.00 on. Se on kultainen maali, johon harvoin nykyään päästään.

Zeldojen väliin jää peräti kuusi vuotta. Se on hirmuinen aika, kun ottaa huomioon, että pelit pyörivät (ainakin karkeasti sanoen) samalla pelimoottorilla. Optimointia on varmasti kuitenkin tapahtunut, kun WiiU:n juuret on voitu karistaa kokonaan pois. Ja sekin on mahdollista, että vuoden 2017 kevään tavoin Zeldan yhteyteen ympätään uutta rautaa...

Odottelen rauhallisin mielin, ja uskon Zelda-tiimin toimittavan vuoden päästä pöytään jotakin täysin ikimuistoista. Täälläkin on julistettu Elden Ringin ilosanomaa ja pelin erinomaisuutta. Ehkä Nintendolla pelataan sitä ja ollaan tarkkoina, niin kuin Eiji aikoinaan sanoi, että mm. Skyrim oli yksi esikuva, kun Breath of the Wildia suunniteltiin.

Oli Elden Ring olemassa tai ei, Zeldaa ei korvaa mielestäni mikään. Kun BotWia pelaa tänäkin päivänä, maailman dynaamisuus on uskomatonta. Fysiikkajärjestelmä antaa mahdollisuuden leikitellä ja kokeilla, maailma hengittää ja jos aloittaa pelin DLC-tavaroiden kanssa, se on ahdettu täyteen löydettävää. Uskon, että aloitan pelin kesällä alusta taas uudestaan, nyt kun selvisi, että jatko-osa ei tulekaan tänä vuonna.
244  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 26.03.2022 10:20
HAL on tehnyt aikamoisen laatutason noston uudella Kirbyllä aiemmasta osasta. Olen tykitellyt ensimmäisen maailman 100% läpi ja aloitellut kakkosmaailmaa (trooppinen vesimaailma). Tuntuu kuin olisin se viaton pikkupoika, joka pelasi joululahjaksi saamaansa NES:sin Kirbys Adventurea ensimmäistä kertaa – juuri niin hyvin Forgotten Land kapturoi sarjan taian ja siirtää sen ensimmäistä kertaa aidosti kolmiulotteiseksi. Ja vaikka kyseessä ei aivan olekaan OoT:n, Metroid Primen tai SM64:n laatuinen siirros, on tämä silti kova temppu HALilta. Korostan myös sitä, että nautin kyllä myös Star Alliesista, joka oli parhaimmillaan neljän pelaajan moninpelinä.

Peli on aivan mielettömän hienon näköinen, varsinkin handheld-moodissa. Värit ovat julmetun herkullisia, ja lasimaisia läpinäkyvyyksiä hyödyntyvä UI yksi tyylikkäimmistä mitä olen videopeleissä ikinä nähnyt. 30fps on pieni miinus, mutta Kirby ei ole täydellistä ajoitusta vaativa tasoloikka, joten se ei peliä ainakaan minulta pilaa. Aivan riittävän reagoivalta tämä silti tuntuu. Kyseessä on yksi Switchin visuaalisesti kauneimmista peleistä.

Kenttädesign ei oikein voisi olla enempää minua miellyttävä: usein ensimmäisellä kerralla kentästä ei löydä kaikkea, vaan sinne pitää palata etsimään missattuja juttuja. Kentät ovat sillä tavalla sopivan kannustavia tutkimaan jokaisen nurkan. Ensimmäisellä peluukerralla tavoitteet ovat kysymysmerkin takana, mutta niiden nimet paljastetaan, jos kenttiin palaa uudemman kerran. Omaan makuuni täydellistä pelisuunnittelua.

Kirby on kuin berliininmunkki: sitä ei syödä joka päivä, mutta kun syödään, se maistuu taivaalliselta ja seuraavaa kertaa odottaa aina vesi kielellä.

Loistavaa duunia, HAL ja Nintendo! Ihme, jos Forgotten Land ei popsi myyntilistoilla tänä vuonna.

245  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 18.03.2022 10:06
Tuli otettua ensimaistiainen MK8: Deluxen Booster Packin ensimmäisestä ratasetistä. Nämä radat lisätään ymmärtääkseni yleiseen online-pooliin ensi viikon tiistaina (22.3), jolloin kuka tahansa (perus Online-jäsenyydenkin omaava) voi päästä kisailemaan niissä, kunhan valinta vain osuu tiettyyn rataan. Nytkin riittää, että kisan hostilla on oikeus ratoihin, mukaan voi kutsua sellaisiakin, joilla ei ole. Fiksusti tehty.

Itse radoista huomaa, että niiden geometria on pykälän yksinkertaisempaa ja tekstuurit ajoittain rujompia kuin vanhoissa MK8:n radoissa. Tämäkin vaihtelee, esimerkiksi Ninja Hideaway näyttää upealta. Tuli muutenkin yllätyksenä, että Tourin radoissa on näin hyvää ratasuunnittelua. En nimittäin ole pelannut Touria sekunnin sekuntia ja olenkin hyvin tyytyväinen, etteivät näin hyvät radat jääneet mobiilipeliin.

Soundtrackitkin on tehty kokonaan uusiksi. Levisi muuten hymy korviin asti, kun kuulin N64:n Choco Mountainin uuden sovituksen. Muuten hieno rata ja näyttää mainiolta tässä paketissa.

Vasta eka wave ja todella, todella hyvältähän tämä vaikuttaa.

EDIT:

Pitää myös sanoa, että Triangle Strategy on jo ylittänyt kaikki odotukseni. Pistin jopa Elden Ringin tauolle tämän pelin takia. Juonikin pitää otteessaan ja siinä on ollut samanlaisia käänteitä ja tapahtumia kuin esimerkiksi Game of Thronesissa. Yllättävän synkkää. Pelin aikana joutuu myös tekemään ajoittain todella kiperiä valintoja, jotka määrittävät täysin sen, mihin suuntaan juoni ajautuu. En ole vähään aikaan pähkäillyt videopelin valintojen kanssa näin paljon.

Hienonhieno rooli- ja strategiapelin kombinaatio, jossa pääpaino on silti jälkimmäisellä. Enkä voi olla ihastelematta kerta toisensa jälkeen miten hienoja näkymiä HD-2D tekee pelin maisemista.
246  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: TV hankinta ja tekniikka : 15.03.2022 08:15
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/771748/LG-OLED42C2-42-4K-OLED-evo-televisio

42" C2 tilattavissa Verkkiksestä. Hintaa 1399€. Tuo menee varmaan viimeistään Black Fridayn aikoihin alle tonnin. Jaa-a...

LG on muuten vaihtanut sen pidemmän pikselien kompensointisyklin suorittamisen näihin uusiin malleihin joka 500 tunnin jälkeen tapahtuvaksi, kun ennen se ajettiin 2000 tunnin välein. Ovat varmaan omissa kulutustesteissään löytäneet jotain, mikä puoltaa tätä?
247  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 10.03.2022 07:21
Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection julkistettu!!!

https://www.youtube.com/watch?v=R-78FD9xvc0

Vuoden kovin julkistus? No äläpä! Emulaatio varmaan M2:n duunaamaa niin kuin muissakin Konamin nykyisissä kokoelmissa.

Pelkäsin pirusti, että nämä jäisivät lisenssiongelmien vuoksi ainaisesti jumiin alkuperäisille laitteilleen ja Wiin Virtual Consoleen, mutta ei, näitä pääsee tykittelemään NES- ja SNES-ohjaimilla myöhemmin tänä vuonna, toivottavasti jo ennen Shredders Revengeä.

EDIT: Tekijänä ei olekaan M2, vaan Digital Eclipse. Tuonee hikipisaran niiden kasvoille, jotka heittivät Mega Man -kokoelman roskiin input lagin takia....
EDIT 2: Hinta 40€ ja ilmeisesti myös fyysinen versio tarjolla jo julkaisussa  8)
248  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 09.03.2022 11:44


Triangle Strategy ei ihan parin ensimmäisen tunnin aikana iskenyt täysillä, mutta siinä viiden tunnin jälkeen tarina alkoi vetää puoleensa ja pääsin täysillä sisään loistavaan taistelu- ja strategiasysteemiin. Puhtaana strategiapelinä varmasti vielä parempi kuin esim. Three Houses, jossa on paljon ylimääräistä suhteiden rakentelua mukana. Trianglessakin on paljon juonenkuljetusta, mutta se on esitetty aika samalla tavalla kuin 16-bittisissä roolipeleissä.

Rakkauteni HD-2D-tyyliä kohtaan ei varmastikaan ole enää mikään salaisuus: Octopath Traveler ja Triangle Strategy näyttävät molemmat tyrmäävän upeilta varsinkin OLED-mallin näytöllä. Ja vielä parempaa on tulossa, sillä Live a Live käyttää pelimoottorin uusinta versiota ja ainakin trailerin perusteella ovat onnistuneet nostamaan tarkkuutta ja visuaalisuuden tasoa vielä entisestään näistä kahdesta. HD-2D on visuaalisesti herkullisinta antia, mitä olen peleissä nähnyt viime vuosina, heittämällä.

Mutta ei Trianglen anti siihen jää, onneksi. Taistelusysteemi on mainio ja paljon erilaisia mahdollisuuksia tarjoava. Taisteluissa merkitsevät niin korkeuserot, mihin suuntaan hahmo on kääntynyt, sääolosuhteet, onko maa jäätynyt vai tulessa... hahmoja on paljon ja kaikilla on tietenkin oma vahvuutensa. Oma suosikkini on tällä hetkellä Assassins-luokan Anna, joka pystyy tekemään kaksi iskua yhdellä vuorolla ja mm. piilottamaan itsensä kahdeksi vuoroksi vihollisilta. Loistava hahmo hiipiä vihollisen selustaan ja iskeä tikarilla takaapäin kunnolla damagea.

Enemmän kuin suositeltavaa kamaa hyvien strategiapelien ystäville!
249  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju : 08.03.2022 09:28
https://www.youtube.com/watch?v=PaC5RbGAeVo

Jatkaakseni aiemmin täällä linkkaamaani WulffDenin Switch OLED burn in -testin raportointia: kuvaan on ilmestynyt haamujälkiä 3600 tunnin jälkeen.

Kertauksena:  tässä on ollut sama näkymä ruudulla 5kk putkeen näytön maksimikirkkaudella, joka päivä 24/7.

Leikitelläänpä: jos tavallinen ihminen pelaisi joka ikinen päivä samaa peliä samoilla UI-elementeillä vaikka kolme tuntia päivässä, kuvaan ilmestyisi ehkä jälkiä burn inistä reilun kolmen vuoden jälkeen. Harva kuitenkaan pitää kirkkautta kokoajan täysillä, se ostaa tietenkin lisäaikaa.

Vaihtelevalla kontentilla Switch OLEDista pettää tämän testin perusteella ensin jokin muu komponentti kuin näyttö ehtii palamaan kiinni.
250  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 04.03.2022 07:29
Nintendo laittoi eilen ulos Kirby and the Forgotten Landista demon vakuuttaakseen pienen pinkin palleroisen epäiilijät. Suurella todennäköisyydellä se onnistuu myymään tämän ansiosta peliä lisää hurjasti, sillä peli vaikuttaa hienonhienolta.

Tässä on sitä kaikkea, mitä hyvältä Nintendo-peliltä odotan: värikkyyttä, kekseliäitä ja vaihtuvia pelimekaniikoita, erinomaista kenttäsuunnittelua sekä puhtainta riemun tunnetta. Mielestäni näinä masentavina maailman aikoina on tärkeää, että tällaisia pelejä on; jotenkin nyt haluaisi mieluummin paeta Kirbyn maailmaan kuin Elden Ringin synkkyyksiin. Näitä kahta vuoronperään pelatessa Kirbyn värit hyppäävät näytöltä suorastaan silmämunia halaten ja suukotellen, iloisia laulujaan laulaen.

Muttan kuten sanottua, uusi Kirby tuntuu riemukkaalta pelata. Se on vähän kuin low key Mario Odyssey, mutta rajatuimmissa maailmoissa (ainakin demo-kenttien perusteella). Kirby voi tässä ottaa haltuunsa ties mitä autoja ja erilaisia rakenteita, jotka ovat sallineet pelintekijöille entistä enemmän pelisuunnittelullisia asioita. Esimerkiksi vahingoittuneen vesiputken rei'ittäminen kartio-Kirbyllä ja siitä tulevan vesisuihkun mukana ulos kohoaminen nostaa hymyn suupielille!

Myyntipuolella ja suosiossa taivas on rajana Forgotten Landin menestykselle. Jos oikein pamahtaa, uusi Kirby voi puhkoa kymppimiltsin. Rutiinilla tehty Star Allieskin on myynyt 3 miljoonaa, ja Forgotten Land on siihen verratessa omassa luokassaan.


251  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju : 01.03.2022 12:12
https://www.nintendo.com/whatsnew/detail/2022/missions-and-rewards-added-to-nintendo-switch-online/

Tämä on ihan siisti uusi juttu, vähän kuin Nipan oma saavutus-systeemi. Tässä voi siis joka viikko vaihtuvia haasteita suorittamalla ansaita pisteitä, joilla sitten pystyy avaamaan käyttöönsä esimerkiksi eri grafiikkoja, joista voi kasata oman käyttöjäikonin. Avattavat teematkin vaihtuvat säännöllisesti, nyt on kierrossa Mario Odysseyn ja Animal Crossingin grafiikoita.

Toivottavasti tulevaisuudessa lisäisivät tähän myös käyttöjärjestelmän taustavärit ja teemat.

Tässä on potentaalia laajentua täysiveriseksi Nipan saavutus-systeemiksi. Olisi siistiä saada joka viikko esimerkiksi NSO:n retropeleihin uusia tehtäviä, ja suoritusilmoitukset niistä voisi tietenkin vielä integroida käyttöjärjestelmään.
252  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Elden Ring | Death of the Wild : 27.02.2022 18:32
Tree Sentinel meni täälläkin nurin. Meduusa on monissa bosseissa aivan op, jos se onnistuu myrkyttämään vihun. Sentinel oli jo vähissä voimissa ja loppuajan vain väistelin sitä ja katsoin miten HP tippui nollaan. Oliosummonit ovat mahtavia tässä pelissä!
253  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Elden Ring | Death of the Wild : 26.02.2022 14:41
Tuli kukistettua eka varsinainen bossi. Taisi olla ns. tarinabossi, koska ne "ohjenuorat" veivät juuri sinne suuntaan. Ja laittoi muuten hanttiin aika tavalla.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Taikuus on kyllä aika siistiä tässä pelissä. TosiSoulistit ehkä pitävät tätä vähän alempiarvoisena touhuna verrattuna puhtaaseen "miekka, kilpi, väistö" -settiin, mutta pääasia että on hauskaa.

Tuntuu, että olen missannut aika paljon vaihtoehtoisia juttuja näiltä alkualueilta, täytyypä palata tutkimaan niitä tarkemmin vielä.
254  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition : 25.02.2022 20:58
Tästäkin taitaa tulla lopulta ns. redemption arch Rockstarille: https://twitter.com/RockstarGames/status/1496895159690223633

Lainaus
New patches are coming next week for Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition across all platforms. We appreciate the community’s patience and support.

Jostain syystä patch tuli jo tänään Switchille, ehkä antoivat pienenä hyvityksenä ongelmista Nintendon julkaista sen niin pian kuin mahdollista.

Ja on kuulkaas komia pätsi:

- Resoluutio näyttäisi olevan sekä handheld- että docked-moodissa aiempaa korkeampi. Dockedina peli ei myöskään ole enää aivan yhtä pehmeä kuin aiemmin.
- Piirtoetäisyyttä on saatu nostettua aivan valtavasti. Se on valehtelematta kolmin- tai nelinkertaistettu aiemmasta. Switch-versiossa aiemmin pop in oli jo tosin niin selvää, että se oikeasti paikoin häiritsi pelaamista, kun suuressa vauhdissa paikoillaan kököttänyt auto ilmestyi yht´äkkiä näkökenttään.
- Input lag & frame pacing saattanee olla aiempaa parempi? En tosin ole ekspertti näissä asioissa.
- Ainakin GTA III:ssa ruudunpäivitys on melko tavalla parempi ja vakaampi, oikeasti valtaosan ajasta taitaa olla kolmessakympissä.

Nyt huomaa, miten paljon parempi piirtoetäisyys tuo lisää pelin fiilikseen, varsinkin öisen kaupungin unenomaiseen vilinään, missä katuvalot, autojen lamput ja kyltit hohkaavat. Ruudulla näkyy helvetin paljon enemmän kuin aiemmin, peli pyörii sulavammin ja näyttää paremmalta. Tämä on todellakin mainio patch!

Olisiko pelit pitänyt julkaista alunperinkin 1.06 sisässä? Totta kai. Mutta eivät sentään ottaneet rahoja ja juosseet. Kyllä GTA on Rockstarille sen verran tärkeä franchise, että halusivat maineenpalautuksen ja goodwillin takaisin.
255  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Elden Ring | Death of the Wild : 25.02.2022 15:22
Pari ekaa tuntia takana, aloitus on aika täydellinen. Ei mitään tehtävälistamaisuutta havaittavissa, vaan pelaaja on heti alusta asti vapaa menemään minne halajaa ilman suurempia häiriötekijöitä. Eri juttu tosin, kannattaako se.

Aikamoiset hipat sai jo alussa aikaan, kun löysi jonkun vartijaleirin, jonka torvijamppa hälytti kaikki äijät koolle minua jahtaamaan. Kyllähän siinä kuoltiinkin, mutta leirinuotio oli lähellä, ja siten paikka oli hyvä harjoitella taistelua ja kokeilla taikoja. Löysin myös jonkun kortin, jolla varmaan pystyy manaamaan "jellyhishin" auttamaan, mutta en hoksannut vielä miten sitä käytetään. Vai voinko edes käyttää vielä? Eiköhän se pian selviä.

Series X:llä performance-moodissa peli tuntuu olevan melkein aina kuudessakympissä, mutta ilmeisesti totuus on toinen ja droppeja tapahtuu kokoajan 45-50:n tuntunaan. Vissiin VRR tekee kokemuksesta paljon sulavamman kuin mitä se oikeasti on. Ja hyvä niin.
256  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Elden Ring | Death of the Wild : 25.02.2022 06:07
Millaisella buildilla ajattelitte mennä? Katsoin äsken tämän GameSpotin videon, jossa kaikki kymmenen hahmoluokkaa esitellään.

Valintani taitaa olla astrologer, sillä haluaisin käyttää sekä taikoja että meleetä, ehkä hieman enemmän taikoihin painottuen. Kun pelasin Dark Souls Remasteria, hahmoni oli aivan jumalaton läskitankki, enkä haluaisi lähteä sille tielle tässä pelissä ainakaan ensimmäisellä läpipeluukerralla. Kävi ehkä hivenen puuduttavaksi loppupuolella.

En nyt pelistä ole hirveästi videota katsellut, mutta sen vähän perusteella mitä olen nähnyt, taikuus vaikuttaa aika siistiltä. Voi tehdä taikasusia auttamaan taisteluissa jne.  :) Ja tämä toki vasta alkupuolen puuhastelua.
257  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Switch Online | Get N or Get Out & Genesis does what Nintendon't : 25.02.2022 05:39
Elden Ringin julkaisupäivä, ja Majoras Mask on päivitetty N64 Expansion Pakiin! (pyydän anteeksi, jos tässä maailmantilanteessa tällaisista pikkuasioista riemuitseminen tuntuu irvokkaalta).

Ja aivan kuten epäilinkin, Nintendo on saanut uusimmassa päivityksessä N64-emulaationsa visuaalisen puolen fiksattua, sumu on palautettu maailmaan: https://www.youtube.com/watch?v=_yIWZFEcOw0

Tämä on tietenkin hieno juttu, koska Majoras Mask nojaa vielä enemmän sumun nostamaan tunnelmaan kuin Ocarina of Time.

En epäillyt hetkeäkään rakasta NERDiä.  8)
258  Yleinen / Pelikeskustelu / Elden Ring | Death of the Wild : 23.02.2022 17:55
Ei perse, Metacritic kellottaa pelille keskiarvon 97. Ilmeisesti Elden Ring lunastaa koko hypensä ja antaa pelaajille jättipotin. Souls-pelin sitominen avoimeen maailmaan on mielenkiintoinen jo lähtökohtana ja ovat tehneet sen arvosteluiden perusteella oikein.

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/elden-ring/critic-reviews

Lainaus
Elden Ring is a tour de force and is maybe the only example of a studio underselling a title. It's an M-rated Breath of the Wild, full of secrets, intrigue, and an enthralling world to explore. It's a game that makes me excited about gaming, and it's fantastic to see a highly anticipated title like this turn out so well.

Lainaus
FromSoftware effortlessly immerses you into the beautiful world of The Lands Between, with challenging enemies, secret treasures, and deep lore tucked away into every corner. This is, without a doubt, FromSoftware's best project yet, showcasing a culmination of all their previous games.

Lainaus
https://twitter.com/jasonschreier/status/1496503392960761861?cxt=HHwWisC-6Yb60sQpAAAA

The thing that surprised me most about Elden Ring is how good the exploration is. Better than BOTW in some ways. There's always some wild new distraction or surprise around the corner. Every ten minutes my mouth was on the floor and I was texting friends who are playing

Elden on myös kommenttien mukaan kaikkein aloittelija- ja kasuaaliystävällisin peli tekijöiltään toistaiseksi. Musiikkia korvilleni, sillä olen ajoittain aikamoinen pässinpää tällaisissa peleissä. Kyllä haastetta saa olla, mutta pieni yksinkertaistaminen kuulostaa hyvältä, ainakin sen perusteella miten asiat selitettiin Souls ykkösessä.

Kuulostaa siltä, että Elden Ring tuo pöytään niitä asioita, joita ihmiset odottavat Breath of the Wildin jatko-osalta. Esimerkiksi luolastoja, joiden monet sisäänkäynnit kumpuilevat eri puolille pelimaailmaa, ja kaikkialta löytyy kiinnostavia salaisuuksia.

Pitäisikö sitten hakea Gigantista julkaisupäivän versio 44,95 euron hintaan ja sulkeutua kämppään, kunnes kevätaurinko helottaa? Näin saattaa käydä.

Btw, mukavaa olisi myös nähdä, mitä G.R.R Martin on tähän kynäillyt, kun Winds of Winter julkaistaan ehkä... no julkaistaan ehkä.
259  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju : 16.02.2022 12:14
Mielenkiintoista: Switch Sports -demosta on jo saatu selville, että peli käyttää ilmeisesti AMD:n FidelityFX Super Resolutionia: https://twitter.com/OatmealDome/status/1493827237031948290

Ehkä Nintendo käyttää myös muissa tulevissa peleissään tätä, ainakin niissä peleissä, jotka eivät pyöri natiivisti 1080p-resoluutiolla. Tuohan se sliipatumman kuvanlaadun ja olisi kiva ratkaisu tässä välissä, kun uutta tehokkaampaa rautaa saatetaan joutua odottamaan pari, kolmekin vuotta vielä.
260  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 16.02.2022 11:55
Muistakaahan, että tulevana viikonloppuna voi pelata Switch Sportsia ennakkoon: https://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch-games/Nintendo-Switch-Sports-2168292.html#Online_Play_Test

Lauantaina:

05:00 - 05:45
13:00 - 13:45
21:00 - 21:45

Sunnuntaina:

05:00 - 05:45
13:00 - 13:45

Ajat muutettu vastaamaan Suomen aikaa.


Toivottavasti keilaus on toteutettu yhtä hyvin kuin Wii Sportsissa. 51 worldwide Gamesin Bowling ei ollut niin hyvä, ja siinä oli tuki vain 2 pelaajalle. Tämän julkistuksen jälkeen alkoi selvitä, miksi niin...
261  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 15.02.2022 14:33
https://www.resetera.com/threads/gyro-aiming-flick-stick-ot-if-the-stick-dont-flick-then-it-aint-shit.266424/post-82125646

Flick Stick näköjään tullut Fortniteen. Tietääkseni tuo on ensimmäinen konsolipeli, jota voi pelata Flick Stick -asetuksella gyrolla. Flick Stick on ainakin paperilla paras tapa tähdätä padilla: voit tähdätä gyrolla ja oikea tatti kääntää hahmoa 360-asteisesti siihen suuntaan, johon tattia osoittaa.

Ephramin nyt ainakin kannattaa varmaan kokeilla tuota Switchin Fortnitessa. Mikäli Flick Stick tulee joskus Apex Legendsiin, niin innostukselleni ei ole enää mitään rajoja. Gyro-tähtäys jo itsessään nostaa skill ceilingiä huimasti padilla, mutta 360-asteinen kääntyminen mahdollistaisi aceu-tyylisen liikkumisen, joka on mahdollista vain hiirellä.

Oho! Epic teki oikein ja palkkasi tod.näk parhaan mahdollisen kaverin toteuttamaan gyron. En muuten enää Forttia pelaa, mutta tätä täytyy kokeilla. Pistin pelin äsken lataukseen.

Varmaan flick stick tuntuu luonnolliselta heti, koska pelityylini gyrolla on muutenkin aika samanlainen: säädän tikkujen herkkyyden maksimiin, ja teen niillä suurpiirteiset liikkeet. Kaikki muu gyrolla. Harvassa pelissä vaan tikut saa säädettyä todella, todella herkiksi. Apex Legends ja uudet Doomit toimivat aika hyvin niin, mutta usein herkkyyttä ei vaan saa tikkuihin läheskään tarpeeksi.

Konsoliräiskintöjen tulevaisuus pitäisi olla, että aim assistit heivattaisiin kaikilta hemmettiin ja laadukas gyro vaihtoehdoksi kontrolleihin. Nintendo on pedannut tässä Splatoonilla tien auki. Ne jotka haluaisivat elää menneisyydessä, voisivat toki pelata antiikkisilla tavoillaan – pelasivathan jotkut Pleikka ykkösen Alien Resurrectionia ristiohjaimella ja kehuivat, miten se on paljon tarkempi kuin analogitatit!



262  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 12.02.2022 20:03
Aika hyvä goodwill tuntuu jengillä olevan tästä Directistä. Ja syystä, olihan se nyt todella kova kattaus pelaajille, jotka nauttivat hyvistä videopeleistä.

Minua erityisesti ilahduttaa, että konsolille julkaistaan jatkuvasti ns. unohtuneita klassikoita. Nytkin esimerkiksi Klonoa, Front Mission ja Live a Live, josta en ollut edes kuullut ennen tätä Directiä. Mutta kun luin, se pomppasi heti odotuslistani kärkipaikoille: peli, joka insipiroi aikoinaan Octopath Travelerin tiimiä. Peli, joka ilman tällaista kohtelua olisi jäänyt historian pimentoihin suurelle määrälle pelaajia, jotka olisivat takuulla halunneet kokea sen.

Plus Nintendon Expansion Pack -nimi alkaa nyt käydä järkeen. Onko AC:n ja MK8:Deluxen DLC vain alkua? Pistetäänkö Expansioniin jatkossa myös Splatoon 3:n, Breath of the Wild 2:n ja muiden 1st party -pelien DLC:t? Nintendo on löytänyt jotakin, mitä Sony ja Microsoft eivät omissa palveluissaan tarjoa. EP alkaa saamaan roimasti lisäarvoa, jos sinne alkaa kerääntymään laajennuksia klassikkopelien lisäksi.

En ole ollut vuosiin helmikuussa näin tohkeissani tulevasta vuodesta. Tästä näyttää todellakin tulevan 2017 part 2: BotW 2, MK8:n "uudelleenlanseeraus", Splatoon 3, Xenoblade 3... Enää näistä karkeloista puuttuu Mario!
263  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 11.02.2022 11:14
GTA III Docked-moodissa Switchillä varmaan yksi rumimpia pelejä, joita olen alustalla nähnyt. Todella sumea ja pop in iskee isommalla näytöllä silmään kuin miljoona vasaraa. mClassic 1440p-skaalauksineen on voimaton tämän edessä!

Mutta pelistä tulee onneksi ihan erilaisen tuntuinen ja näköinen, kun Switchin ottaa käsiinsä. Ollaan aika lähellä NS:n näytön natiiviresoa, eivätkä tekniset ongelmat nouse samalla tavalla esiin 7" ruudulla. Ja tämän takia minä nämä tälle alustalle hankinkin, siistiä jatkaa peliä parikymmentä minuuttia silloin tällöin ja suorittaa tehtävä tai pari. Pelien konsepti soveltuu kannettavaksi hyvin.

Mutta murr murr, ovat sitten sössineet portable-moodissa gyron! Pro-ohjaimella toimii oikealla akselilla, mutta portablena akseli ei vaihdu, jolloin tähtäyksestä tulee luonnoton (ainakin minulle, jotkut saattavat toki suosia tätä vaihtoehtoa). Toivottavasti korjaavat tai ehkä fiksummin sisällyttävät "yaw, roll" -valinnat patchissa, niinkuin Epic teki Fortniten Switch-versiossa. Ei tämä nyt peliä kuitenkaan pilaa, kun mistään laaturäiskinnöistä ei todellakaan ole kysymys.
264  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset : 11.02.2022 09:51
Kävin hakemassa Prismasta Switchille Grand Theft Auto -kokoelman (54,95€). Fyysisen julkkari on siis tänään.

Jossain vaiheessa luin, että kasetilla olisi vain GTA III ja että Vice City ja San Andreas olisivat latauskoodeja, mutta tämä ei pidä paikkaansa: kun kasetin laittaa konsoliin, jokaisen kolmen pelin ikonit tulevat esiin. GTA III:ssa ja San Andreaksessa on out of the box versio 1.04 sisällä, Vice Cityssä 1.00. Uusin patch lienee tällä hetkellä 1.05.

GTA Mainlinet fyysisellä kasetilla Nintendon konsolille. Tuntuu samalla aikaa niin väärältä ja niin oikealta!  :P
265  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 10.02.2022 07:22
Tämä uusin oli ainakin minulle viime vuosien yllätyksellisin Nintendo-Direct. Kyllä, siinä oli asioita, jotka olivat odotettuja, mutta myös elementtejä joita en todellakaan kyennyt näkemään ennalta.

Otetaanpa ensin Mario Kart: siitä oli joitakin huhuja, mutta en uskonut Mario Kart 9/10:n (siitä riippuen, mihin Tour luetaan) olevan tässä Directissä. Pidin sitä pelinä, minkä Nintendo pitäisi holveissaan ja kehityksen alla Switch 2:n saapumiseen asti. Mutta nyt Nintendo heittääkin uuden 48 radan DLC-paketin peliin, ja se tuodaan pelaajille monessa eri osassa jatkuen vuodelle 2023. MK8:Deluxen ratamäärä nousee melkein sataan ja hinta on todella, todella kohtuullinen 25 euroa. Hieno päätös oli myös sisällyttää nämä radat ilmaiseksi Expansion Pack -tilaajille, koska silloin ne voidaan laittaa normaalisti MK8:Deluxen ratapooliin onlinessa. Paljonhohan tämä peli tulee vielä myymään lisää?  :lol:

Mother 1 ja 2 on kiva saada Switchille. En ole pelannut niitä, lukenut vain monien Mother 3 -hypetystä. Eiköhän sekin sieltä tule. Nämä kuuluvat sen verran tärkeänä osana Nintendon historiaan, että näen fanina velvollisuutena pelata ne. Muutenkin vaikuttavat toki kiinnostavilta peleiltä, ei siinä mitään. Osasivat myös esitellä pelit uudelle yleisölle kiinnostavasti ja houkuttelevasti: https://www.youtube.com/watch?v=KXQqhRETBeE

Nintendo flirttaili Blue Oceanin suuntaan Switch Sportsilla. Ja kun Ring Fit menestyi (ja menestyy) niin hyvin, niin enpä syytä heitä. Nintendo kattaa nykyään hardcore-pelaajille siinä määrin, että ihan kiva kun laittavat tämän pelin, joka ehkä lietsoo jo pientä Wii-nostaigiaakin pintaan. Tulee varmasti pelattua moninpelinä silloin tällöin.

Xeno 3 näytti erinomaiselta, enemmän Xeno 1 DE:ltä kuin Xeno kakkoselta, etenkin hahmomalleiltaan. Ja tulee jo syyskuussa.

Uusi Mario Strikers vaikuttaa myös siistiltä. Pidän paljon Mario Tenniksestä ja Golfista, ne ovat hauskoja pelejä yllättävän syvällisillä pelimekaniikoilla eikä Strikers näytä tekevän yhtään vähempää – ehkä jopa enemmän. Nämä ovat myös niitä pelejä, joiden takia Switch on suosikkikonsolini.

Kolmansien osapuolten tarjonnasta Portal-kokoelma herättää toivon uudelleen siitä, että Switch saisi jossain vaiheessa Valvelta myös Half-Life-kokoelman. Kamoon, se olisi ihan täydellistä! Valve voi nautiskella vähän aikaa Steam Deckistä ja kannettavasta Half-Lifesta, mutta Switchillä tämä setti myisi myös takuulla vahvasti.

Nintendo laittaa kivasti höökiä, kun Switch lipuu kuudennelle vuodelleen. Tässä ei todellakaan ole mitään auringonlaskuun ratsastamisen meininkiä ala Wii, vaan tappamisen makua. Osa peleistä on vielä julkistamattakin ja loppuvuoden suurimmalle löytyy paikka marraskuulta. Jos se on Zelda, tämä pelitarjonta tulee jäämään historiaan yhtenä Nintendon parhaista millekään konsolille:

Pokemon Arceus
Project Triagle Strategy
Monster Hunter Rise: Sunbreak
Kirby: Forgotten Land
Advance Wars -remake
Mario Strikers: Battle League
Fire Emblem Warriors: Three Hopes
Splatoon 3
MK8:DLC
Bayonetta 3
Xenoblade 3
Breath of the Wild 2
Metroid Prime Remake?

Plus tulevat klassikot Onlineen, ja mitä vielä julkistamatta!

EDIT: Splatoon 3 on joko toukokuun tai heinäkuun peli. Molemmat kuukaudet melko tyhjiä uusien julkaisujen osalta. Julkaisevat varmaan viimeistään ensi kuussa Twitterissä trailerin julkaisupäivineen tai sitten pelille oman Directin. Tulisipa jo toukokuussa!

EDIT 2: Toukokuu tosin ei ole vielä ajallisesti kesää. Aika varmaa siis, että Splatoon 3 tulee heinäkuussa.
266  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 09.02.2022 14:07
SquareEnix varmaan myös tiputtaa Triangle Strategyn viimeisen demon, josta voi jatkaa suoraan kokoversioon. Tuttu menettely ja toiminut aiemmin hyvin. Trianglea kyllä odottelen myös kovasti ja demolla on kiva aloitella. Pelattavaa on kyllä taas aivan hemmetisti, eikä asiaa auta että Apexin uusin kausi alkoi juuri.

Kuulemma myös uusi Fire Emblem on lukittu tälle vuodelle. Three Housesin tekijöiltä, julkaisu kesällä. Edellinen FE maistui niin saakelisti, niin odotan toki tätäkin hyvillä mielin. Pelasin Three Housesista vain yhden reitin ja siinäkin meni jotain 60-70 tuntia...  :o

Laadukasta strategiaa pääsee tahkoamaan tässä keväällä mielin määrin; Triangle Strategy maaliskuussa, Advance Wars huhtikuussa ja Xcom 2 tulossa postissa. Aijai.
267  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 08.02.2022 17:20
Käydäänpä tarkemmin läpi, mitä tämä ihana mainosjuhla todennäköisesti pitää sisällään:

Seuraava Metroid lienee Metroid Prime 1:n remake/remaster, mutta en usko Dreadin tavoin sen saavan erityisen pitkää hypesykliä. Jos peli tulee ulos kesällä, se on ehkä tässä Directissa, mutta jos syksyn hommiksi menee, sen näyttäminen säästetään varmaankin kesäksi. Metroid Prime 4:n vilauttaminen teaserilla on ensi vuoden alun juttuja, uskon minä. Nintendon pitää toki tehdä selväksi ennen MP1:n remasterin trailerin näyttämistä, mikä tässä EI OLE kyseessä, ettei tule pettymyksiä.

Kuten aiemmin sanoin, Splatoon 3 tulee olemaan tässä, koska kyseessä on kesä, heinäkuun julkaisu. Joko uhraavat Splatoonille viitisen minuuttia Directista tai sitten ilmoittavat, että parin viikon päästä kerromme lisää omassa Splatoon Directissa. Yksityiskohtia pelin ympärillä velloo niin paljon, etten pitäisi tätä ihmeellisenä.

SquareEnix tekee ajoittain kummallisia päätöksiä, mutta ei siellä pässejä olla: nyt ilmoitetaan, että FF-pelit I-VI tulevat Switchille (plus muille konsolialustoille) niin yksittäin kuin yhtenä suurena kokoelmana. Nintendo-yleisö tulee tietenkin syömään tämän uutisen hyvin mielin.

Witcher 3:n Switch-version aikoinaan ensimmäisenä vuotanut ranskalainen verkkokauppa pamautti esiin myös NS-version Batman Arkham -peleistä. Täällä yksi kiinnostunut.

Zelda? No niin, nyt menee hankalaksi... Ison Z:n uskon olevan Directissa jossain muodossa, mutta missä. No, se vähän riippuu. Nintendo tietänee jo tässä vaiheessa, onko BotW 2 tämän vuoden peli. Jos se on, siitä suurella todennäköisyydellä paljastetaan nimi ja näytetään uusi traileri. Mutta jos se tulee lipsumaan ensi vuodelle, Nintendo täyttää Zelda-aukon tänä vuonna Wind Waker HD:llä ja/tai Twilight Princess HD:llä. Uskon Nintendon istuvan jälkimmäisten päällä ihan sen vuoksi, että se pystyy täyttämään ns. aukkoja suurten julkaisujen välillä.

Emily Rogers sanoi jokin aika sitten, että Nintendolla on hihassaan peli, jota "kukaan ei ole toivonut." Heh, en kyllä usko! Noh, kovasti arvellaan, että se olisi jatko-osa kaikkien rakastamalle 1-2 Switchille. Eli 3-4 Switch, täältä tullaan!

Vuosi 2022 on Kirby Anniversary, eli tämä on hyvä tilaisuus promota viimeisen kerran uuta Kirbyä ja kenties tuoda jotain speciaalia kokoelman muodossa kauppoihin kesällä. Kokoelmaa todennäköisempi on ehkäpä Tetris 99 -tyylinen ilmainen moninpeli.

Uskon (ja pentele sentään toivon), että Nintendo tiputtaa Mario Party Superstarsiin myös mehukkaan DLC-paketin, jossa olisi 2-3 uutta lautaa. Nintendo tietenkin laittaa sen ilmaiseksi kaikille Expansion Pack -jäsenille, muuten hinta on parikymppiä. Nerokasta, eikö?

Viimeinen julkistus on Xenoblade Chronicles 3, ja vuotta 2017 peilaten se julkaistaan joulukuussa.

Ja uskokaa tai älkää, sellainen peli kuin Silksong tullaa myös näkemään tässä Directissa! Kaikkien aikojen odotetuimman indien shadow drop olisi kenen tahansa pumpulle vähän liikaa, mutta aina saa toivoa ja elää harhaluulossa.  ;D


EDIT: Hitto, aika Direct-julkistuksen ja itse shown välillä on täynnä taikaa. Upeaa kuunnella lemppari-kanavien ja sisäpiiriläisten veikkauksia ja hengittää hypeä sisuksiinsa. Kaikki on mahdollista, ja jännitys väreilee ilmassa. Peliharrastus on hieno asia.  8)
268  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 08.02.2022 16:05
https://twitter.com/NintendoAmerica/status/1491049195343650817

Lainaus
Tune in 2/9 at 2 p.m. PT for a #NintendoDirect livestream featuring roughly 40 minutes of information mainly focused on #NintendoSwitch games launching in the first half of 2022.

No niin, me syödään taas! Tässä on potentiaalia, mutta jo pelkästään varma Splatoon 3:n läsnäolo tekee Directista odotetun. Olen melkein varma, että laittavat Splatoon 2:n tavoin TestFiret tulille ennen julkaisua.

Toinen veikkaus: muistutetaan, että Majoras Mask saapuu pian N64 Expansion Pakiin. Ja seuraava pelimme palveluun onkin jotain todella speciaalia...

BOND-TUNNARI, GOLDENEYE 007!
269  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset : 08.02.2022 09:30
Coolshop:

XCOM 2 Collection | Switch | 29,95€

Xcom 2:sta ei julkaistu Switchille fyysisesti täällä Euroopassa lainkaan, ja jenkki-importtien hinnat huitelivat 60 euron tietämillä. Laitoin julkaisun "ehkä sitten vähän halvemmalla" -mappiin ja menin nokosille. Kunnes tällä viikolla bongasin, että peliä myydään ainakin Coolshopissa ja CDONissa puolet normaalia edullisemmin.

Mario+Rabbids sai monen aikoinaan sanomaan sitä "Xcom liteksi". Silloin kiinnostuin ottamaan selvää, miten hyvä esikuva on. NS-portissa on takuulla omat kommervenkkinsä, mutta hyvänen aika, portable-moodi ja strategia-peli sopii nyt vain yhteen kuin laskiaispulla ja mantelimassa  8)



270  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 06.02.2022 17:32
Dying Light: Platinum Edition on kyllä yksi parhaimpia Switch-käännöksiä, mitä on tehty. Tietyllä tavalla vielä vaikuttavampi kuin Witcher 3, sillä uhraukset visuaalisella puolella ovat maltillisempia, vaikka lähtökohdat ovat aika samanlaiset (puhdas 30fps:n PS4/XboxOne-peli, avoin maailma). Näyttää erityisen vaikuttavalta OLED Switchillä yöaikaan. Ovat saaneet visuaalisuudesta todella paljon säilytettyä ja pelaajien pyynnöstä lukitsivat ruudunpäivityksen patchilla myös kolmeenkymppiin, kun aiemmin sen risteily 30-40:n välillä ei ollut optimaalista. Kiinnostuneet voivat tsekata DF:n videolta, miten yllättävän pieniä uhrauksia tässä on jouduttu tekemään: https://www.youtube.com/watch?v=Iku4GQCYAz4

Kymmenisen tuntia olen pelaillut, ja niiden perusteella aikalailla unelmien Zombie-peli meikälle. Rapistunutta ja elävien kuolleiden valtaamaa kaupunkia on ilo tutkia selviytymistarvikkeiden toivossa, kun kontrollit sallivat näyttävän ja tyydyttävän parkourin. Tuliaseilla ampuminen on harvinaista, mutta herkullista meleetä pääsee harrastamaan senkin edestä. Päivällä Dying Light ei vaikuta niin uhkaavalta, mutta yön tullen peli luo kunnolla pakokauhua, kun alfa-Zombit tulevat kaduille. Jos ne saa peräänsä, meno menee tuli hännän alla juoksemiseksi, sillä niitä ei pahemmin mätkimään jäädä.

Varmaan moninpeli-co-oppi on monille pelin SE juttu, mutta minulle yksinkin seikkailu kaupungissa on ollut jännää. Tietyllä tavalla varmasti myös kuumottavampaa, kun ei voi turvautua kaverin apuun. Ehkä pitäisi joskus availla peliä kuitenkin randomeille, niin pääsisi testailemaan sitäkin.

Saisivatpa tuon DL2:nkin pyörimään Switchillä jotenkin natiivisti. En oikein usko kuitenkaan tähän, pilviversiokin myöhästyi syksyyn. Tulee kyllä joka tapauksessa XBoxilla jossain vaiheessa varmasti pelattua kakkonenkin.
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 ... 263
Pelaajalauta 2007-2025
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines