Oletko suorittanut ne tehtävät ennen trophy-päivitystä? Jos olet, niin trophyjä ei tule sinulle jälkikäteen. Onko sinulle tullut ikinä oikeaan ylänurkkaan sitä ilmoitusta, että tämä tai tämä trophy saatu? Jos on ja niitä ei silti näy, niin sitten on vain jotain ihme viivettä trophyjen rekisteröitymisessä sinun nimiisi.
Näkyvätkö trophyt sieltä "Pelit" (tai Games, jos on englanniksi) -valikon Trophy-listassa? Jos näkyvät siellä, mutta ei trophyjä vertaillessa kaverin kanssa, niin sitten on tosiaan kyse vain siitä etteivät trophysi ole jostain syystä vielä päivittyneet Sonyn servereille.
Kuitenkin tunkevat sinne jotain ajelua tai escort-missioneita.
Mun tietääkseni tässä ei hirveästi kohdata muuten ihmisiä kuin välipätkien aikana (+ tietysti poliisit). Vaikka kaupungin teillä näkyy kadun tallaajia, niin eipä niidenkään kanssa taideta olla ikinä kasvotusten. Tuskinpa on siis mitään escort-tehtäviäkään. Ja ajeluhan nyt on täysin pois pelistä. Helikopterissa roikkuminen taitaa olla lähimpänä minkäänlaisen härvelin ohjastamista, mitä pelissä on.
Lainaus
Tosin sinne tavoitteeseen ei näköjään ihan päästä: kontrollit saisivat olla vielä rutkasti simppelimmät (toki näihin kontrolleihin ilman muuta tottuu, mutta tälläisessä pelissä kontrollien pitäisi iskostua selkärankaan heti kun pääsee ohjaamaan hahmoaan)
Jaa, munku mielestä on just hyvä, etteivät kontrollit ole liian simppelit. Tuntuu, että tässä on jopa jotain opittavaa/harjoiteltavaa (wall jumpit sun muut eivät luonnistu vielä parin kolmen demo-pelikerran jälkeen aina aivan täydellisesti) ja varmasti sitten time trialissa taitonsa saa hioa huippuunsa, jos haluaa mieliä edes lähellekään Top 100:n aikoja pidemmällä aikavälillä.
Lainaus
Kunpa lopulliseen versioon tulisi sitten tarpeeksi vaihtelua ympäristöihin ja tehtäviin että jaksaa pelata.
Sama juttu täälläkin. Ei tästä kyllä tule saamaan huonoa peliä enää yrittämälläkään, mutta jotta tämä nousisi Instant Classicin tasolle, kenttäsuunnittelun täytyy kyllä olla erityisen onnistunutta. Demon leveli oli ihan OK, mutta pitää tosiaan toivoa, että ne pysyvät vaihtelevina ja alati vaikenevina läpi koko pelin. Ois hauskaa (tai ehkei olisikaan), jos jossain loppupään kentässä joutuis tekemään samanlaisen tempun ihan itse, jonka Faith tekee ekan kentän alussa sen lyhyen parkour-intron aikana (hyppää kerrostalon ilmoitustaulua avuksi käyttäen sellasen nosturisysteemin päälle). Tuossa saattais kyllä jo tarvita sitä ajanhidastusta avuksi, että saa ajoitettua hypyt oikein.
60 gigan PS3:lla SOTC taitaa mun muistin mukaan pelittää hieman sulavammin. Mitä nyt joskus testailin paria ensimmäistä Colossia tappaa, niin ruudunpäivitys ei järkkynyt aivan niin pohjalukemiin kuin mitä muistelisin sen tippuneen PS2:lla pelatessa. En oikeastaan muista, tipahtiko kertaakaan alle 30fps:n, ainakaan hirveän pahasti.
Muistanko väärin vai oliko tässä demossakin time trial?
Jenkeissä tuon saa auki vain ennakkotilaamalla pelin, ellen nyt aivan väärin muista (saa sitten jonkun koodin, jolla sen saa auki). En tiedä mikä käytäntö on Euroopassa. Tai että olenko täysin väärässä.
Mut iloinen yllätys, että toi demo tulee jo tällä viikolla. GameStop (Jenkkilän) mainitsi Mirror's Edgen tilaussivulla, että demo tulisi vasta ensi viikolla, joten en ollut edes varautunut siihen, että pääsis jo huomenna pelaamaan.
Lainaus
Aavistuksen pelottaa, että peliin on pistetty liikaa jotain muuta kuin juoksemista, hyppelyä ja kiipeilyä. . .
Tuskin. Eihän pelissä ole edes pakko ampua kertaakaan, jos ei halua. Joku Achievement/Trophy oli sellainen, jonka sai kaikkien kenttien läpäisemisestä ilman tappoja. Nimikin taisi olla jokin "Pacifist". Kyllä tää on ihan puhdasta FPP:a.
Nykyisin paremmin jakorasiana tunnettu Eurogamer lätkäisi 10 (!).
Niinno, antohan ne Oblivionillekin 10/10, joten tuolla nyt ei ole minkäänlaista painoarvoa. Mieluummin haluaisin kuulla niiden mielipiteitä Fallout 3:sta, jotka EIVÄT pitäneet Oblivionista.
E: 3,5 tuntia takana (PS3:lla pelaan). Mitäs tuosta ny sanois. VATS toimii hieman paremmin kuin mitä kuvittelin, mutta toisaalta ei tässä ole ainakaan Normal-vaikeustasolla yhtään mitään taktikoimisen tarvetta. Kunhan tajuaa juosta karkuun jättiläisskorpioneja ja pysyä muutaman metrin päässä suojasta tulitaistelun aikana (että sinne voi mennä suojaan AP:n palauttamiseksi), niin pärjää ihan hyvin. Visuaaliselta designiltaan Bethesda on saavuttanut etenkin ympäristöissä ihan hyvin Falloutin hengen.
Kyllä tää tuntuu muutaman tunnin jälkeen paremmalta kuin Oblivion. Juonessa on jopa jonkin verran imua ja ääninäyttelijöitä on tällä kertaa enemmän kuin kaksi kappaletta. Haahuilu ei tunnu aivan niin päämäärättömältä ja turhalta kuin Oblivionin seikkailu.
Vaikka vielä ollaan ihan positiivisin mielin liikenteessä, niin on se jo nyt selvää ettei tämä ole SE Fallout 3, jota fanit odottivat. Ei Bethesdalla vain tunnu olevan sitä samanlaista kieroutunutta mustaa huumoria hallussa kuin Black Islesilla. Tää tuntuu (väkivaltaa lukuun ottamatta) sellaselta siistityltä PG-13 -versiolta, josta on jätetty ne pahimmat jutut pois.
Yhtäkään bugia ei ole vielä tullut vastaan, vaikka kaikki tämän bugisuudesta ovatkin valittaneet. Ehkä mulla on vaan hyvä tuuri.
Niin ja jaksoihan Cyrus pelata jonkun vitun Dark Sectorinkin läpi
Entä sitten? Ei Cyrus kuitenkaan (muistaakseni) mitenkään sen erityisemmin hehkuttanut sen olleen maailmaa mullistava kokemus. Dark Sector on ihan OK peli. Ei se tee mitään erityisen huonosti, joskei toisaalta mitenkään erityisen mahtavastikaan. Kaikki eivät ole aivan niin kyllästyneitä peliharrastuksiinsa, ettäkö jaksaisivat pelata vain 10/10:n arvoiset pelit läpi ja muu = tylsää paskaa, jota jaksaa käyttää konsolin sisässä 5 minuuttia.
Ja mitä nyt on lukenut Dead Spacesta, niin vaikuttaa, että se on enemmän KAUHUpeli kuin uusimmat ressat (eli siinä mielessä parempi). En tiedä onko aivan Silent Hillin veroista kauhua, mutta tarjoaa silti pelkoa ainakin niille, jotka oikeasti pelkäävät kauhupelejä eivätkä aina whinetä kuinka mikään ei pelota ikinä. RE4 ja (ainakin trailereiden perusteella) 5 tuntuisivat olevan 98%:a toimintaa ja 2%:a kauhua.
Olishan tuolla pari peliä, jotka kiinnostais. Mietin vielä hetken, että kumpaan niistä päädyn. Lähettelen sulle sitten vaikka yksityisviestiä, kun olen tehnyt päätökseni.
Tjaah, mp3-soitin hajos. Tietäisikö kukaan mitään empiitrii-soitinta, jossa olisi tilaa ainakin 20 gigaa ja hintahaarukka olis enintään jotain 140-180€? Ei tartte olla mikään huippulaadukas brändi. Kunhan se osaa soittaa musiikkia, niin se riittää mulle.
E: Ei se hajonnutkaan. Kumma, alkoi taas vaan toimia. Pientä tilttailua on kyllä tapahtunut, että kyllä tuossa on jotain selvästi vialla, mutta kyllä tällä vielä pyörämatkojen ajan saa kuunneltua muzaiikkia.
Isoveli tilas Kanadasta, muttei valitettavasti tullut perille vielä tällä viikolla, joten jää testaamiset ensi viikkoon.
Tää on kyllä sellanen peli, joka ei kiinnostanut aluksi hirveästi (EA:n peli, eikä graafinen tyyli hirveästi ihastuttanut), mutta kun melkein kaikki tuntuvat kehuvan sitä enemmän tai vähemmän loistavaksi, niin pakkohan tuota on ainakin kokeilla.
Resistance 2 beettaa on tullut testattua parina päivänä. 8 pelaajan coop oli aivan mahtavaa viihdettä, etenkin kun selvittiin suht. toimivalla tiimipelillä massiivisista Chimera-hyökkäyksistä. Tuossa oli jo sitä sodan tuntua. Siinä oli kuitenkin pari juttua, jotka toivoisin korjattavan jossain vaiheessa pätsillä.
1) Medicillä on vähän turhankin tehokas semi-God mode päällä, kun käyttää sitä ihme-asetta, jolla saa parannettua haavansa ja samalla vie myös vihuilta energiaa. Kunhan nyt ei seiso aivan keskellä vihollisporukkaa, vaan vähän kauempana, niin on käytännössä kuolematon, etenkin sitten kun kerää muutaman levelin.
2) Jättiläis-vihut kestävät aivan liikaa tulitusta. Okei, olis varmaan ihan hauskaa, jos niistä löytyisi haastettakin, mutta käytännössä nuo voittaa helposti siten, että soltut heittää vaan suojan päälle ja hyökätään 2-3 rintamassa eri puolilta, niin monsu ei oikein tiedä ketä ampua -> voi seiso suurimman osan ajasta vain paikallaan. Välillä sitten menee jonnekin nurkan taakse piiloon, jos se alkaa ampua ohjuksia päin.
Samalla oli oikeastaan yllätys huomata, kuinka helvetin erilaisia coopin yksikin kenttä voi olla. Insomniacin puheista sai sen mielikuvan, että coopin kentät olisi satunnaistettu pienemmässä mittakaavassa (suojaa antavia esteitä hieman eri paikoissa, viholliset hyökkäis ehkä hieman eri suunnista jne.), mutta mitä nyt on pelannut tuota, niin eiväthän nuo kentät ole yhtään samanlaisia. Ei tunnu enää yhtään oudolta, ettäkö coop voisi kestää 100+ tuntia (jos nyt olis ees kymmenen ympäristöä, joista jokaisesta n. 10 variaatiota ja kaikki kestäisivät sen +/- tunnin, jonka nuo pelit ovat tähän mennessä kestäneet, niin ei 100h ole edes vaikea saavuttaa).
Kilpailullisempi moninpeli oli pienessä porukassa ihan jees, muttei mitään erikoista. Isommat 30 vs 30 taistot olivat sitten lähes yhtä viihdyttäviä parhaimmillaan kuin coop. Skirmish-pelimuoto on se kaikista mielenkiintoisin lisäys. Siinä joutuu oikeasti tekemään tiimityötä pienemmissä ryhmissä, jos haluaa pärjätä (siinä siis annetaan pienemmille 5 hengen ryhmille erillisiä tavoitteita, joiden suorittamista rohkaistaan isommalla EXP-palkkiolla). Siihenkin toivoisin tosin hieman monipuolisempia tavoitteita. Tällä hetkellä niitä on vain kolme (tai melkeinpä vain kaksi) perustyyppiä. Vallatkaa ja (sitten)/tai puolustakaa beacon-härveliä sekä puolusta satunnaisesti valittua oman puolen sotilasta/tapa toisen puolen vastaava. Lopulliseen peliin toivoisin lisättävän useampia tavoitteita.
Ei ole tulossa jatkoa, näin on Nintendo väittänyt. Tiedä sitten, voidaanhan Nintendon päämajassa muutta mieltä, mutta se vaikuttaa kovin epätodennäköiseltä.
Joss Whedonin hetken kesällä ilmaiseksi netissä näkynyt Dr. Horrible's Sing-Along Blog julkaistaan DVD:llä mahdollisesti jo ennen joulua. Koskee luultavasti vain jenkki-julkaisua, mutta toivottavasti se saadaan pian myös Eurooppaan.
Olisi kyllä kiva, jos jotenkin ihan oikeasti pelimallissakin olisi pesäero Saibaneihin, nyt kun kerta sivurairteille hyökitään.
Ilmeisesti onkin, sillä (mikäli olen käsittänyt oikein) PP:ssä ei ole ehkä ollenkaan oikeussaliosuuksia, vaan hommat hoidetaan täysin murhien tapahtumapaikoilla. Tuossa trailerissakin näkyy (käännetyssä paremmin) osa tuollaisesta (mahdollisen?) murhaajan ja Edgeworthin välisestä mielten taistosta.
Lainaus
Jokos siitä oli faktaa, että mille seuduille aikajanaa tämä peli sijoittuu?
Tuota PC:n DVD-aseman regioniahan voi vaihtaa (tai ainakin se kysyy sitä, jos laittaa "väärän" alueen DVD:n sisään), joten minulla olisi sellainen kysymys, että onko vaihdos pysyvä vai vaihtuuko se takaisin entiselleen vaikkapa uudelleenkäynnistyksen yhteydessä? Lähinnä vain ajattelin, että jos tästä PC:stä tekisi jossain vaiheessa sen laitteen, jota käyttäisi (halvalla ostettuja) Region 1:n DVD pyörittämiseen. Jos siis vaihdos on pysyvä? Eipä tuota tule pahemmin käytettyä muuten DVD-levyjen pyörittämiseen, joten sinällään aivan sama vaikka menettäisin Region 2 -levyjen soittamismahdollisuuden.
Jaa, pitääpä kattoa missä vaiheessa tuon ehtisi lataamaan & pelaamaan. Onko PSP:lle mitään hyviä GBA-emulaattoreita? Voisi ehtiä pelaamaankin sitä, jos se olisi kannettavassa muodossa, eikä tarvitsisi kahlita itseään tietokoneeseen.
E: Ja DJ Max Portable Emotional Sense: Black Square (hc-versio) ja Classiquai (n00b-versio) julkaistaan marraskuussa (PSP:lle). Ilmeisesti eivät tarjoa uutuutena vain uusia kappaleita (+ 1 & 2 biisit, yhteensä yli 100), vaan tätä nykyä voi valita mitä osaa soittaa kappaleissa (laulu, rytmipuoli, syntikka, kitara tms.). Näin moninpelistäkin tulee entistä mielekkäämpää, kun kaverit voivat soitella eri soittimia. Black Box on joku hardcore-versio, joka tarjoaa erit haastavammat uudet kappaleet (+ 8BP) siinä missä Classiquaissa on aloittelijoille sopivampaa materiaalia eikä voi valita vaikeimpia vaikeustasoja, joissa käytettäisiin kaikkia PSP:n näppäimiä.
En enää edes tiedä, miten tämä voi olla mahdollista. Kännykkä on sitten alkanut vaatia jotain hemmetin PUK-koodia, jota ilmeisesti tarvitaan kun laittaa pin-koodin väärin kolme kertaa. Ja minähän EN OLE syöttänyt moneen viikkoon pin-koodia kännykkään, joten ei ole mitään hajua miksi se on alkanut vaatia sitä nyt. Nooh, eihän tuossa muuten mitään olisi, mutta kun minulla on ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni pakko soittaa huomenna eräälle henkilölle (vaihtari), jonka numeroa ei ole kenelläkään minun tutulla, vaan se löytyy vain minun kännykän sisuksista. Ei auta muu kuin lähteä huomenna aikaisin kaupungille hakemaan puk-koodia jostain Soneran liikkeestä. Miten VOIKAAN sattua juuri nyt jotain tällaista? Mikä todennäköisyys tälläkin oli tapahtua? Miksei näin voinut tapahtua jo eilen tai vasta huomenna illalla, kun asian hoitamisen kanssa ei olisi niin kiire.
FFXIII, Tekken 6 ja sitten vielä varmistus tälle projektille, niin gigantti taitaa olla sen 149€ rikkaampi minun käynnin jälkeen.
Debunkattu, taas jokin väärinkäsitys paskan käännöksen takia. Oikeasti jutun ideana taisi olla, että vaikka MGS4 ei tule ikinä Xbox 360:lle, Konami miettii tosissaan tehdäänkö MGS5:sta (sikäli kun sellainen tehdään) multiplattari vai ei (PS3 & Xbox 360 tai PS4 ja Xbox 720).
Miten minä onnistunkin aloittamaan Angel-sarjakuvien lukemisen silloin, kun silloinen uusin julkaistu lehdykkä lopettaa aivan helvetinmoiseen cliffhangeriin. Viimeksi saatiin tietää, että (spoileri After the Fall #4:n lopusta)
Olisin kestänyt odotuksen tuskat, jos olisin lopettanut After the Fall #10 tai #11 paikkeilla, koska ne loppuivat aivan siedettäviin kohtiin, mutta mitenkäs sattuukaan ostin lisää kyseisiä lehtiä juuri nyt kun #12 on viimeisin ilmestynyt sarjis. Ja eiköhän siinä tehdä paljastus, joka saattaa olla ehkä suurin - tai ainakin yksi suurimmista - koko Angelin historiassa (ei pelkkien sarjakuvien). En halua tilata vain yksittäisiä lehtiä (postikulut kasvavat liian suuriksi), joten menee muutama kuukausi ennen kuin tilaan lisää Buffy- & Angel-sarjiksia ja saan tietää mitä tapahtuu seuraavaksi.
Hajoaa pää.
E: Jaahas, pitäiskö sitä mennä nukkumaan kun yritin sulkea spoileria /quote-tagilla. Noh, hyvä että huomasin virheen näinkin pian. En tiedä kuinka moni täällä lukee Buffyn ja Angelin virallisia sarjakuvajatkumoita, mutta toivottavasti kukaan ei spoilautunut, joka ei halua spoilaantua kyseisestä asiasta.
- TV ei ota kaukosäätimen signaalia aina vastaan, etenkin jos et ole täysin töllön edessä. Ärsyttää välillä.
Mikä ihme standardi-ominaisuus tuokin on HDTV:ssä? Omassa ja isoveljen HD-töllöissä on myös ongelmia kaukosäätimen käytön kanssa, vaikka laittaisi täydet patterit sisään.