Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 29
Tulostusversio
Aihe: TV hankinta ja tekniikka  (Luettu 304602 kertaa)
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #30 : 21.04.2008 10:11 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Dodiin joku reilu 600 eunukkia olisi taskunpohjalla kilisemässä ja olisi ehkä jo aika päivittää tuo 21-tuumainen putkilegenda isompaan ja ohuempaan. Eli onko nyt markkinoilla jotain todella tiukkaa taulua näin hinta-laatu suhteeltaan? Joku 32 tuumainen riittää aivan mainiosti, ellei jopa pienempikin. Kunhan kuva on hyvä ja värit skarpit ja töllö sopii pelikäyttöön ja leffojen katseluun. TV-lähetyksiä ei tueta.

En ole FullHD:sta vakuuttunut, mutta toisaalta näin Prismassa jonkun paskamerkkisen 42 tuumaisen FullHD telsun alle tonnilla, joten ei niidenkään hinnat enää päätä huimaa. Jos siis ostaa jonkun purkkamallin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #31 : 21.04.2008 10:50 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Katsastele Hintaseurannasta ruutuja, joiden hinta ei aiheuta liian paljoa ahdistusta lompakollesi ja yritä löytää googlettamalla jonkin sortin arvioita niistä.

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/70069

diVisionin ja LG:n 30+'' näytöt ovat käsittääkseni ihan hyvätasoisia hinta-laatusuhteiltaan, niistä ei tosin mitään Full HD -versiota kannata ostaa, koska noin "pienillä" näytöillä eroa 720p:hen tuskin edes huomaa. HD ready riittää sinulle, kun sinulta ei löydy käsittääkseni tällä hetkellä edes mitään laitetta, joka pukkaisi ulos 720p saatika sitten 1080p matskua. Halvimmillaan näyttäisi saavan alle 600€:a + postit, eli olisivat ainakin sinun hintahaarukkaan sopivia.

EDIT: Samsunginkin reilu 30-tuumasia näyttöjä näyttäisi saavan suhteellisen halvalla. Niidenkin pitäisi olla ihan laadukkaita vempeleitä.


« Viimeksi muokattu: 21.04.2008 10:59 kirjoittanut Azu »
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #32 : 21.04.2008 19:21 »
blindside Jäsen Viestejä: 151 Basaaripisteet: 1 Profiili Itselläkin päivittyy töllö tässä lähikuukausina. Olen tuollaisella 28" Thomsonin paskalla putkitöllöllä pärjäillyt nämä kaksi vuotta jotka omassa kämpässä olen asunut. Tän kuun alussa tuli vihdoinkin hankittua PS3 ja nyt kun kaikki on current gen-konsolit (ei voi vissiin enää sanoa next :-D) kasassa niin olis vissiin ihan aiheellista hankkia töllö joka päästää nää oikeuksiinsa.

Koska verkkokaupassa on mahtava koroton 6kk maksuaika en oikein muualta edes ole viitsinyt töllöjä väijyä, ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa 1,5ke+ kerralla, eikä kodinkoneliikkeiden kiskurikorot osamaksuissa paljon houkuta. Katselin ensin KDL-40V3000-mallia joka vaikutti kaikin puolin ihan jeesiltä hintansa (1200e) ja ominaisuuksiensa puolesta. Mutta viime viikon loppupuolella listaan oli ilmestynyt uusi tulokas, KDL-40W4000. Silmäilin hetken tätä mallia ja päädyin siihen että tämän hankin. Hintaa on vajaa 300e enemmän (40e enemmän kuukausierässä) mutta telkkarin ominaisuudet ovat 40V3000-malliin kuitenkin sen verran paremmat että ei tuo hirveesti hetkauta. HDTV-viritin oli ehkäpä se ominaisuus joka tuon minulle loppujenlopuksi möi, vaikka (ilmaisia) HDTV-lähetyksiä saa täällä varmaan odottaa vuoden 2010 paremmalle puolelle. Tuon 40W4000:n muotoilusta ja väristäkin on ollut (dvdplazan foorumeilla) aika kriittisiä mielipiteitä, mutta omasta mielestäni tuo on ihan sairaan siistin näköinen! Olisin tyytynyt kylläkin semmoiseen tylsään mustaan mutta tuo on kyllä mielestäni paljon siistimpi.

Nyt sitten onkin vuorossa riipivä odotus sillä telkku tulee myyntiin joskus toukokuussa (kuun puoltaväliä-loppukuuta ounastelevat netissä liikkuvat huhut). Tämän lisäksi verkkiksessä oli kertynyt melko pitkä varauksien jono kyseiseen telkkariin (viime torstai-iltana 70 varausta, oman varaukseni tein perjantai-iltana) joten saa nyt nähdä kuin pitkään tuota lopulta saa sitten odottaa. Tekis mieli vaan päästä iskee XO uuteen telsuun HDMI:llä kiinni ja pelata GeoW tyttöystävän kanssa läpi :). Nykyisellä telkkarilla splitscreen tuntuu lähinnä kidutukselta.
"The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't."
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #33 : 22.04.2008 08:19 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Onko kenelläkään tuntumaa tällaisesta Philipsin mallista 32PFL3312/10? Gigantissa näin eilen ja hinta oli juuri sopivat 599 euroa.

Liitännät olivat ainakin hyvät, eli 2 HDMI, 2 Scart ja kompontentit sun muut härpäkkeet. Tässä vielä speksit; (en älyä niistä mitään)

Kuva/näyttö
•Kuvasuhde: 16:9, Laajakuva
•Kirkkaus: 500 cd/m²
•Dynaaminen näytön kontrastisuhde: 7500:1
•Vasteaika (tyypillinen): 8 ms
•Katselukulma (v / p): 176 / 176 astetta
•Ruudun halkaisija: 32 tuumaa / 81 cm
•Kuvaruututyyppi: WXGA LCD (aktiivimatriisi-TFT)
•Näytön resoluutio: 1 366 x 768
•Kuvanparannus: Digital Crystal Clear, Dynaaminen kontrastisäätö, Contrast Plus, 3:2/2:2-liikemuunto, 3D-kampasuodatin, Active Control, Digitaalinen kohinanvaimennus, Viivojen sahalaitaisuuden poisto, Progressive Scan -toiminto



Joku täällä sanoi jossain, että jotkut töllöt säätää kontrastia itsestään ja se oli paska homma, eli mites tämän tölsön kohdalla?

EDIT: Niin ja onko tuolla vasteajalla miten paljon väliä? Joissakin malleissa näkyy olevan 5ms kun tässä on 8?


« Viimeksi muokattu: 22.04.2008 10:19 kirjoittanut zoukka »
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #34 : 22.04.2008 20:37 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Dynaaminen kontrasti taitaa juurikin tarkoittaa sitä säätelevää paskaa. Kai sen saa otettua pois, Samsungeissahan on tämä game mode, joka taitaa kytkeä kaikki ne kuvanparannuspaskat pois.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #35 : 22.04.2008 21:06 »
Taist0 Cyborg Jäsen Viestejä: 544 Basaaripisteet: 3 Profiili Kannattaa kysyä myyjältä että saako dynaamista kontrastia pois päältä, sillä joissakin malleissa tuo voi olla ihan pysyvä ominaisuus.
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #36 : 23.04.2008 08:17 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo kävin hakemassa sen pois ja onkohan se tuo kont+ moodi tuolla valikossa? Sen voi laittaa pois päältä (huomasin muuten yhden kerran kun kuvakulma vaihtui leffassa niin kontrasti laski perässä), mutta ei tuo mitenkään paskalta ainakaan kyseisessä leffassa vaikuttanut. Pois kuitenkin päältä jos se nyt on tuo kont+

Ja ei helevetti ei se siellä liikkeessä noin isolta näyttänyt. 32 on kyllä selvästi maksimi meikän kämppään, piti oikein huonakaluja siirtää taaksepäin. Pienoinen parannus edellisestä töllöttimestä :lol:

God Hand näytti melko kauhealta, mutta Wiin pelit olivat yllättävän hienoja pelkällä RGB-kaapelillakin. Ensin tosin laitoin kaapelin väärään slottiin ja sahalaidat silpoivat silmät päästäni. Vaihdoin sitten slottia ja hyvältä näytti. Metroidin 60 kuvan ruudunpäivitys näyttää isolla töllöllä aika julmalta kun Samusta pyörittelee. Snice.

In America ja T3 leffat testasin ja eipä voi näidenkään kohdalla valittaa. Säätämisen jälkeen kuva oli terävä ja värit kirkkaat. Mustankin sain yllättävän mustaksi, mutta silloin täytyy hieman tinkiä terävyydestä. Sitä kun tunkee ylöspäin niin kohina lisääntyy samaan tahtiin.


Tänään testaillaan sitten PS3:sen kanssa kun kaveri roudaa sen lainaan.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #37 : 02.06.2008 22:57 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili TV:n päivitystä olen miettinyt, kun kesätyökin on. Kysyisinkin nyt laudan asiantuntijoiden(?) mielipidettä.
Tällä hetkellä tasapainoilen kahden 37'' mallin välillä: LG:n LF65, sekä Samsungin M86.
Tärkeimmät speksit:
Koodia:
Samsung M86 - 960€ (Tietoasema)
Kontrastisuhde: 8000:1
Resoluutio: 1920x1080
Vasteaika: 8 m/s
Liitännät:
         Sivulla:
-HDMI
-komposiitti
-svideo
-kuuloke
         Takana:
-HDMI x 2
-komponentti
-VGA
-RF
-Optinen audioulostulo
-SCART x 2

Koodia:
LG LF65 - 815€ (Pixmania)
Kontrastisuhde: 5000:1
Resoluutio: 1920x1080
Vasteaika: 8 m/s
Liitännät:
-HDMI x 2
-SCART x 2
-komponentti
-S-video (Y/C)
-RCA
-Audio-ulostulo
-PC RVB-sisäänmeno (sub-D 15)
-PC audio-sisäänmeno (jack 3,5 mm)

Sammyn puoleen olisin tällä hetkellä kaatumassa. Siihen vaikuttaa hdtvtest.co.uk:n vakuuttava arvio sekä parempi liitettävyys ja suurempi kontrastisuhde. Tummien toisto on arvioiden mukaan miltei plasmojen tasolla! LG:n kopassa taasen painaa halvempi hinta ja ok specsit. Todella tärkeä on myös yhteensopivuus X0:n kanssa, eli miten taipuu töllö 1080p:hen?
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #38 : 03.06.2008 00:18 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Osta ihmeessä Samppa. Eikö ne ole lähes aina kärkikastissa arvioissa? Kummassakin näyttäisi olevan reso 1920 x 1080, eli Full-HD. Tosi halvalla näyttää lähtevän telkku.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #39 : 03.06.2008 02:39 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
LG:n kopassa taasen painaa halvempi hinta ja ok specsit. Todella tärkeä on myös yhteensopivuus X0:n kanssa, eli miten taipuu töllö 1080p:hen?

Pixmania on luotettavuudessaan vähän niin ja näin enkä varsinkaan mitään telkkuja alkaisi sieltä ostelemaan. Kääntyisin jo sen perusteella Samsungin puoleen.

Ja kuten ylhäällä sanottiin: 1920x1080 on 1080p, joten se ei ole ongelma kummankaan telkun kanssa.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #40 : 03.06.2008 08:10 »
tuhis Vieras Mjoo, Pixmania on vähän tuuripeliä. Kaverilla ollut vitutuksen multihuipennusta nyt kun telkkari paskana ja vaihdot ihan hulluja järjestää kun asiakaspalvelu on siellä niin retuperällä kun olla ja voi. Itse yritin pari vuotta sitten tilata jotain mutta eivät munapäät toimittaneet ja rahojaankin sai soitella takaisin kuin heikkopäinen.

Paska mesta, mutta kai siellä jotkut onnistuvat ilman kitkaa asioimaan. Tuommosen ison elektroniikan ostossa kannattaa turvautua kotimaisiin putiikkeihin jotka tietää vakaiksi ja jossa sentään tajutaan jotain kieltä. Ja on kenties oveltaovelle palvelutkin. Satku enemmän ei ole mitään mielenrauhan nimissä!
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #41 : 03.06.2008 09:57 »
Taist0 Cyborg Jäsen Viestejä: 544 Basaaripisteet: 3 Profiili Jos joku haluaa parhaalla mahdollisella hintalaatusuhteella full-hd television niin tässä on yksi parhaimmista vaihtoehdoista http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000szTKLXED?ProductID=XI7D4QFH76IAAAEVJsMEnBLD&CatalogCategoryID=qdvD4QFHii8AAAEOglg03xil
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #42 : 03.06.2008 09:58 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Samsung messiin. Niiden mustan tasokin on parempaa kuin LG:n malleissa keskimäärin. Ja mustan tasohan on tekniikkamiesten uusi virtuaalikikkeli, jonka syvyyttä ihastellaan ja vertaillaan.

M86 on malli, josta olen kuullut paljon hyvää.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #43 : 13.06.2008 15:36 »
Sarkoni Jäsen Viestejä: 435 Basaaripisteet: 0 Profiili Onkohan tämä tämmöinen Mirain telkkari mistään kotoisin? Uutta telkkaria tarvitaan ja 32 tuumaa on ihan riittävä koko minun huoneeseeni. Hintahan tuossa houkuttelee, mutta kyllä noita liitäntöjäkin näyttäisi ihan riittävästi löytyvän, muusta en sitten pahemmin ymmärräkään.. On sitä rahaa enemmänkin käytettävissä, jos tuo ihan paska on.

E: Åhå, Jimm'ssillä vielä satasen halvemmalla.
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #44 : 22.06.2008 01:43 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Tilasin vihdoin tuon Sammyn! Elektroni.fi laski hintaansa alle tonniin, joten sieltä lähtee telkkari tulemaan toivottavasti ensi viikolla hintaan 977€ lähimpään Matkahuoltoon. Pääsee tätä aiemmin olohuoneen tv:n virkaa toimittanut 20'' Philips kesälaitumille. ;D Asiallisesti töllö kyllä on pelannut, mutta käynyt auttamatta liian pieneksi.

Kävinpä muuten Myyrmannin Veikon Koneessa kyselemässä hintaa samalle töllölle tuossa viime viikolla. 1 180e näytti 37''-malli olevan tarjouksessa ja kysyin, että onko kyseessä lopullinen hinta. Kaveri olisi pudottanut sitä ainoastaan 30:lla eurolla, johon vastasin suoraan, että pitää jatkaa muualta katselua. Tähän hän sitten kysyi, että mihin hintaan ostaisin sen. Sanoin härskisti, että tasan tonnilla ostaisin, josta "myyntineuvottelija" sitten kiivastui ja piti pienen puhuttelun siitä, miten "vaikka jossain verkkokaupassa saakin sen niin halvalla, niin en mä rupea sitä siihen hintaan myymään." Ymmärtäähän sitä, että kaikenlaisia hinnanviilaajia ramppaa monta päivässä, mutta kyllä nyt helvetti asiakaspalveluammatissa pitää pystyä jonkinlaiseen kohteliaaseen palveluun.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #45 : 23.06.2008 12:25 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Onkos kenelläkään hajua tälläisesta televisiosta, kuin Sony KDL-26V4500? Irtoaisi esim. Jimm's PC Storesta hintaan 730 euroa. 32" tuuman näyttöähän olen aiemmin funtsinut, mutta saattaa se sittenkin olla liian suuri tuohon nykyiseen sijoituspaikkaan (ei mahdu!). Tuossa paikassa 26" telsukin näyttää jo ihan isolta, kun sen verran läheltä pitää tuijottaa. Tuossa on myös käsittääkseni hieman paremmat ominaisuudetkin kuin Sonyn KDL-32S3000:ssa, joka maksaa samassa paikassa 680 euroa. Yksi vaihtoehto oli/on myös Sony KDL-32D300, joka kuitenkin maksaa 300 euroa enemmän.

Ihan uusi malli pitäisi olla kyseessä, joten keneltäkään tätä tuskin löytyy mutta mites on tuon V-sarjan näyttöjen kanssa? Sijoittuuko Sonyn malliston mihin päähän? Telsun ominaisuuksia jo katselin ja varsin pätevältä vekottimelta vaikuttaa tuo. Sanokaas nyt Laudan expertit jottain...  :)


« Viimeksi muokattu: 23.06.2008 13:02 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #46 : 23.06.2008 14:47 »
blindside Jäsen Viestejä: 151 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ihan uusi malli pitäisi olla kyseessä, joten keneltäkään tätä tuskin löytyy mutta mites on tuon V-sarjan näyttöjen kanssa? Sijoittuuko Sonyn malliston mihin päähän? Telsun ominaisuuksia jo katselin ja varsin pätevältä vekottimelta vaikuttaa tuo. Sanokaas nyt Laudan expertit jottain...  :)

Kun mä olin hankkimassa uutta TV:tä tuohon pelinurkkaani niin huomasin sen että televisioiden ominaisuudet (laatu?) nousee mitä pidemmälle mennään aakkosissa. Eli X-mallisto on se ns. lippulaivamallisto jossa on parhaat paneelit ja eniten säätömahdollisuuksia jne. Itsekin katselin siloin aluksi jotain 40D3000- ja 40V3000-malleja mutta päädyin sitten lopuksi tuohon 40W4000:n. Eli uskoisin että tuo V-mallisto on myös suht laadukas. Parasta on tietenkin selailla ihan aiheeseen liittyviä foorumeita (itse selasin dvdplazan foorumeita kun yritin päättää minkä töllön hankin) ja ihmisten kommentteja siellä, kun siellä niitä hifistejä varmaan eniten pyörii.
"The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't."
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #47 : 27.06.2008 20:10 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Halp! Kolme tuntia tuli tänään koluttua Tammiston elektroniikkakauppoja ja vaihtoehtoni vähenivät kahteen masiinaan: Sonyn 32V4500 ja Samsungin 32A557:n. Todella uusia malleja molemmat

Vaikean päätöksestä tekee se että molemmat ovat hyvin samanlaisia ja tasaväkisiä, sillä erotuksella että Samsung on Full HD ja Sony on käsittääkseni 720p.
Mielipiteitä kaipaisin. Kumpi on järkevämpi ostos, kun Samsung maksaa 980 euroa ja Sony 900 euroa. 1080p:stä ei näillä kuvakoilla hirveästi ole hyötyä, mutta hintaakaan ei toisaalta ole paljoa lisää. Tarkkuutta tärkeämpää onkin kuvan paremmuus ja laatu, joten olisi mukava jos joku osaisi tarjota jotain tietoa näistä kahdesta. Itse olen täysin kahden vaiheilla, enkä osaa millään päättää. 980 euroa on kuitenkin vähän enemmän, mitä olin ajatellut alunperin pistää tiskiin mutta toisaalta onhan minulla tällä hetkellä varaa.
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #48 : 28.06.2008 09:39 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 159 Basaaripisteet: 0 Profiili kellään tietoa mitä tuosta mun 40" sampasta kehtaa nykyään pyytää?

speksit on tässä:
http://www.twenga.co.uk/specs-LE40F71B-SAMSUNG-LCD-TV-20718

tunnu olevan missään enää myynnissä niin vaikea hintoja tarkistella.
tuon linkin halvin hinta olisi euroissa tonnin pintaan.

ikää taisi tulla juuri vuosi ja yksi kuollut pikseli tuohon on eksynyt.
sitä ei tosin huomaa jollei tiedä mistä etsiä ja muutenkin sen tuntuu näkevän vaan silloin kun koko ruutu on valkoinen.
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #49 : 28.06.2008 22:47 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili

Kävin nyt tänään sitten pienen harkinnan jälkeen hakemassa kotiin tuon Samsung LE-32A557:n. Ohvi kyseisellä masiinalla on noin 1100 euroa useimmissa paikoissa, mutta Tammiston Hirvoxin asiallinen myyjä myi sen minulle hintaan 980 euroa. Ehdottipa vielä itse tuota alempaa hintaa. Taisto oli tasaväkinen aiemmassa viestissä mainitsemani Sonyn kanssa, mutta loppupeleissä kallistuin sitten tämän puoleen. Tyylikkäämpikin tämä on, alareunaa komistaa hieno läpinäkyvä lista turkoosinsinisellä valonlähteellä. Eipä tuosta 1080p:stä välttämäti hirveästi hyötyä ole näin pienen ruudun kanssa, mutta ei siitä nyt haittaakaan ole. Sonystä taas olisi löytynyt HD-viritin, jolla ei kuitenkaan tee yhtään mitään tällä hetkellä. Kolmas erottava tekijä on Sonystä löytyvä suurempi dynaaminen kontrasti, mutta kyseinen ominaisuus on nytkin pois päältä joten se siitä sitten. Ongelmia valinnassa tuotti lähinnä se, että molempien mallien ollessa ihan uusia, ei tahtonut netistäkään löytyä mitään testejä kummastakaan. DVDPlazan foorumeilla oli sentään jotain höpinää A557:sta. Hirvoxillakaan ei ollut mahdollisuutta kuin normaalin tv-lähetyksen katseluun, mutta olin onneksi katsellut BD-videoita ja GT5:sta samanlaisessa TV:ssä edellisenä päivänä Markantalossa.

Lainaus
Speksejä:
32"
1080p
15 000:1
3 HDMI, 2 Scart, 1 Komponentti, 1 VGA jne.
yms. muuta paskaa
Vähän tuli säädettyä telsun asetuksia ja kuva on nyt oikein nätin näköinen. PS3- ja XO-pelit sekä Blurayt näyttävät jumalaisilta, ja Wiinkin kuva on ihan mukava. Odotetusti vain PS2 näyttää aivan paskalta, tiedä sitten johtuuko halvasta(?) RGB-kaapelistani vai siitä että PS2 ei vaan osaa. Telkkaria en vielä kotona ole voinut katsoa, koska huoneessani ei jostain käsittämättömästä syystä ole antennijohdolle reikää. Pitää vetää olkkarista ilmeisesti piuha. Kaupassa tuli kuitenkin normaaliohjelmaa töllötettyä ja ihan kelvolliselta se näytti. Sonyssä olisi ollut ehkä hieman parempi kuva sen kanssa, mutta sen ei tarvikaan skaalata niin paljon, kuin tämän. Normaalia tv-ohjelmaa ei tule kuitenkaan juurikaan katseltua, joten ei hirveästi ole väliä tuolla. Pelaamiseen ja leffojen katseluun tämän pääasiassa hankin. Suoritin myös vähän vertailevaa tutkimusta BD- ja DVD-leffojen välillä ja olin hieman yllättynyt siitä, miten suuri ero loppujen lopuksi olikaan. Olin odottanut sen olevan huomattavasti pienempi. Tosin, eipä niitä BD-leffoja näillä hinnoilla kyllä tule siltikään kovin montaa ostettua.

Mutta erittäin tyytyväinen olen tähän televisioon ja ei voi kyllä kuin suositella. Varmasti parhaimpia telsuja alle tonnin hintaluokassa.


Edit:
Otetaanpas pari sanaa takaisin. Tuli juuri töllättyä MGS3:sen demoja ja näytti kyllä pirun hyvältä. Pelikuva samaten. Ilmeisesti asetuksien räplääminen auttoi sitten jotain. Samaten tuli pyöritettyä PS:n pelejä PS3:lta käsin ja MGS1 näytti sekin todella hyvältä. Mukava huomata, ettei vanhempien alustojen pelit kärsikään ulkoisesti vaikka uusi TV tulikin taloon  :)


« Viimeksi muokattu: 29.06.2008 23:55 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #50 : 29.06.2008 00:00 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Kävin perjantaina hakemassa tuon ylempänä mainitun LE-37M86-Samsungin, mutta en Elektronista, mistä sen alun perin tilasin.

On se kumma, vaikka kaupan varastosaldossa lukee "pyritään pitämään varastossa" ja toimitusaikana alle viikko, sekä tilauksen jälkeisessä automaattiviestissä "Otamme yhteyttä jos toimitusaika poikkeaa merkittävästi ilmoitetusta tai tuotteiden saatavuudessa on ongelmia.", voi tällaista tapahtua. Tilasin tv:n viime viikon torstaina, eli juhannusta edeltävänä torstaina. Koko viikkona ei kuulunut maksuohjeita sähköpostiin, mitä lupailtiin viimeistään seuraavaksi päiväksi, joten perjantaina päätin ottaa härkää kulkusista ja soittaa ruokatauolla putiikkiin. Sieltä vastattiin nopeasti ja luurin päässä oli innottoman oloinen nuori mies. Kysyin tilauksen tilanteesta, johon hän nopeasti vastasi, että Samsung on lopettanut kyseisen mallin valmistuksen, ja että heidän on mahdoton saada sitä. Suoraan tämän jälkeen hän alkoi kauppaamaan Sonyn muita televisioita. Hetkinen, jos sähköpostissa lupailtiin ilmoittaa jos toimitusaika poikkeaa ilmoitetusta, niin miksei tämä ollut ilmoittamisen arvoista?! Peruin oitis tilauksen ja annoin vielä palautteena, että voisivat opetella sähköpostiin vastailemaan, koska olin ehtinyt niitäkin jo kaksin kappalein viikolla lähettämään...

Tämän jälkeen löysin Mareksoundista saman television varastosta ja puoli sataa euroa halvemmalla. Noh, soitto putiikkiin, ja vastannut myyjä kävi katsomassa, että tuotetta oli varastossa ja varasi sen meikäläiselle. Töiden jälkeen kävin sen hakemassa ja nyt se seisoo tv-tasolla ja hyvin tyytyväinen olen ollut. Vaihdos 20'' HD-Ready-päätteestä 37''-FullHD:hen on ollut melkoinen.  ;D

Eli summa summarum: älkää hyvät ihmiset tilatko koskaan Elektronista yhtään mitään, ellette halua ensiksi soittaa sinne ja varmistaa, että tuotetta heiltä löytyy. Mareksound sen sijaan saa minulta varauksettomat kiitokset!
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #51 : 13.10.2008 20:59 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Huvikseni tässä olen telkkuja katsellut. Silmään osui varsin vakuuttava vaihtoehto olohuoneen katseenvangitsijaksi. Toshiban 37XV505DG mallia myydään verkkokaupassa 799 euron hintaan. Kyseessä on 37 tuuman full HD kolmella HDMI:llä. Hdtvtest.co.uk:n testi vastaavasta mallista oli ainakin täynnä kehuja. Oikeastaan vain mustan taso ei tyydyttänyt arvostelijaa. Silti vaikuttaa erinomaiselta näyttölaitteelta hintaansa nähden.

Ei kellään sattuisi olemaan omakohtaista kokemusta töllöstä?

Mitenhän malli sopisi pelaamiseen? Input lag, vasteajat, jne...

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=32482
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #52 : 13.10.2008 22:05 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ei kellään sattuisi olemaan omakohtaista kokemusta töllöstä?

Itsellä on Regza 42CV505D, joka on käytännössä XV:n pikkuveli (eli pystyy 720p:hen). Tässä ovat minun havaintoni laitteesta:

+ Kuvanlaatu on erinomainen
+ Upskaalaus on erittäin hyvällä tasolla (tosin kannattaa huomata että on helpompi skaalata 720p:hen kuin 1080p:hen).
+ Selviää hyvin myös lomitetun lähteen kuvasta.
+ Hyvät säädöt
+ Input lag testiohjelmiston mukaan luokkaa 7 millisekuntia. Ongelmia ei siis yleisesti tule, jos et yhtäkkiä päätä alkaa pelata Beatmaniaa. Erillinen pelitilakin löytyy (tosin en ole testannut).
- Käynnistyy joku 4 sekuntia.
- TV ei ota kaukosäätimen signaalia aina vastaan, etenkin jos et ole täysin töllön edessä. Ärsyttää välillä.
- Katselukulma ei ole optimaalinen, mutta normaalikäytössä aivan riittävä.
- Taustavalon automaattinen säätö on aivan liian aggressiivinen. Voi tosin kytkeä pois, joten tuo ei ole sinänsä ongelma.
- Huonot kuva-asetukset oletuksena. KalibraatioDVD on must.
- Ei äänen läpivientiä muista kuin HDMI-lähteistä. Aivan uskomattoman typerä ratkaisu.
- Jos kytket laitteita TV:n kyljessä oleviin paikkoihin, kuva tulee esiin vain näihin kytketyistä laitteista. Aivan uskomattoman typerä ratkaisu tämäkin.
 
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #53 : 14.10.2008 00:33 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili

- TV ei ota kaukosäätimen signaalia aina vastaan, etenkin jos et ole täysin töllön edessä. Ärsyttää välillä.
Mikä ihme standardi-ominaisuus tuokin on HDTV:ssä? Omassa ja isoveljen HD-töllöissä on myös ongelmia kaukosäätimen käytön kanssa, vaikka laittaisi täydet patterit sisään.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #54 : 14.10.2008 11:49 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Heh jossain vanhoissa putkitöllöissä pystyit vaihtamaan kanavaa vaikka vessasta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #55 : 14.10.2008 14:49 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Itsellä on Regza 42CV505D, joka on käytännössä XV:n pikkuveli (eli pystyy 720p:hen). Tässä ovat minun havaintoni laitteesta:

+ Kuvanlaatu on erinomainen
+ Upskaalaus on erittäin hyvällä tasolla (tosin kannattaa huomata että on helpompi skaalata 720p:hen kuin 1080p:hen).
+ Selviää hyvin myös lomitetun lähteen kuvasta.
+ Hyvät säädöt
+ Input lag testiohjelmiston mukaan luokkaa 7 millisekuntia. Ongelmia ei siis yleisesti tule, jos et yhtäkkiä päätä alkaa pelata Beatmaniaa. Erillinen pelitilakin löytyy (tosin en ole testannut).
- Käynnistyy joku 4 sekuntia.
- TV ei ota kaukosäätimen signaalia aina vastaan, etenkin jos et ole täysin töllön edessä. Ärsyttää välillä.
- Katselukulma ei ole optimaalinen, mutta normaalikäytössä aivan riittävä.
- Taustavalon automaattinen säätö on aivan liian aggressiivinen. Voi tosin kytkeä pois, joten tuo ei ole sinänsä ongelma.
- Huonot kuva-asetukset oletuksena. KalibraatioDVD on must.
- Ei äänen läpivientiä muista kuin HDMI-lähteistä. Aivan uskomattoman typerä ratkaisu.
- Jos kytket laitteita TV:n kyljessä oleviin paikkoihin, kuva tulee esiin vain näihin kytketyistä laitteista. Aivan uskomattoman typerä ratkaisu tämäkin.
Eli siis telkkarissa on ääniulostulo, mutta se antaa vain HDMI-lähteistä peräisin olevaa signaalia?

Oikaestaan samoja asioita tuli sinun kokemuksissa kuin noissa arvosteluissa. Itse arvostan kuvanlaatua ja säätömahdollisuuksia telkkareissa, joten siinä mielessä ollaan hyvällä pohjalla. Upskaalaus on kiva juttu, mutta jättäisin sen luultavasti DVD-soittimeni huoleksi.

Telkkarikuume meinaa aina nousta kun käy porukoilla pelaamassa 32" Sonyn LCD:llä.

Sivuhuomautuksena Sonylla on laitteissaan erinomaiset kaukosäätimet. Selkeät painikkeet ja kestävä rakenne.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #56 : 14.10.2008 15:10 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Eli siis telkkarissa on ääniulostulo, mutta se antaa vain HDMI-lähteistä peräisin olevaa signaalia?

Juh. Tai ainakaan minä en ole saanut kirveelläkään muuta kuin X360:a (joka on kiinni HDMI:llä) ulos ääniulostulon kautta. Yksikään muu laite ei pihahda, vaikka ääni menee töllöön asti oikein. DigiTV saattaisi puskea ulos, mutta sitä en testannut (en katso TV:tä lähes lainkaan).

Upskaalaus on kiva juttu, mutta jättäisin sen luultavasti DVD-soittimeni huoleksi.

Gamecube / PS2 / Xbox / Wii pelejä pelatessa tuota arvostaa. Lomitetun signaalin hyvä käsittely on pop vanhemmissa konsolipeleissä, kun niissä harvemmin on progea. DVD:iden suhteen jätänkin homman Xbox Media Centerille.
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #57 : 14.10.2008 16:15 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Gamecube / PS2 / Xbox / Wii pelejä pelatessa tuota arvostaa. Lomitetun signaalin hyvä käsittely on pop vanhemmissa konsolipeleissä, kun niissä harvemmin on progea. DVD:iden suhteen jätänkin homman Xbox Media Centerille.
Niin juu. Onko sitten esim Wiin kuva parempi skaalattuna 720p kuin mitä se on natiivissa 480p tilassa?

Katselin taas hieman malleja ja kyllä tuo edelleen pätevältä vaikuttaa. Sonyn W4000 -sarja olisi tietenkin varman valinta, mutta hinta ei toistaiseksi houkuta. Täytyy katsoa jos tuossa loppuvuodesta Toshibaan sijoittaisi. Ties vaikka hinta vielä tuosta putoaisi.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #58 : 14.10.2008 17:41 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Niin juu. Onko sitten esim Wiin kuva parempi skaalattuna 720p kuin mitä se on natiivissa 480p tilassa?

Luonnollisesti se on  huonompi kuin erittäin hyvässä CRT:ssä, koska eihän se alkuperäisen lähteen detaljin määrä kasva. Silti mielestäni kuva on hyvä. Tietenkin jos haluat tuolla puolella parasta, niin sitten kannattaa hankkia joku Panasonicin plasma. Ne ovat aivan pirun hyviä (ja kalliita) tuossa hommassa.
tallennettu
Re: TV hankinta ja tekniikka « Vastaus #59 : 14.10.2008 23:07 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 517 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Sivuhuomautuksena Sonylla on laitteissaan erinomaiset kaukosäätimet. Selkeät painikkeet ja kestävä rakenne.

Allekirjoitan.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 29
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines