Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 10 11 12 13 14 [15] 16
Tulostusversio
Aihe: Mitä telkusta tulee?  (Luettu 142415 kertaa)
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #420 : 06.01.2013 15:58 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Muistakaa lautalaiset isovanhempianne ja käykää heillä kylässä!
Isän puolelta molemmat ovat jo kuolleet, pappaa en edes ehtinyt nähdä mutta mutsin puolelta molemmat ovat vielä elossa ja hyvissä voimissaan. Välimatkaakaan ei ole kuin 100 km, joten kylässä tulee käytyä kuukauden parin välein ja muutenkin välit ovat varsin läheiset.

Onhan se vähän pistänyt miettimään kun pappa on ruennut puolivakavissaan aina puhumaan että "sinä olet vielä nuori mutta minullahan se alkaa olla homma jo voiton puolella". Sitä on ruennut ymmärtämään ja jotenkin valmistautumaankin siihen ajatukseen että tässä ei ole enää ehkä kymmentäkään vuotta aikaa jäljellä. Samaten kun itse kerroin kuinka on saanut juosta jo kaveripiirin ensimmäisissä häissä ja ristiäisissä, pappa totesi vain että on saanut itse vierailla vain tuttujensa hautajaisissa :)
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Re: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #421 : 11.01.2013 11:47 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Huomenna lauantaina on Yle Teemalla jonkunlainen peleihin liittyvä teemailta.

Klo 21:00 King of Kong -dokumentti: http://www.iltapulu.fi/index.php?pid=2013011221009
Klo 22:20 Video Games Live, eli pelimusaa orkesterin soittamana: http://www.iltapulu.fi/index.php?pid=2013011222209
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #422 : 18.02.2013 17:26 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Suomen Anton Kuivanen matsaa kolmannen UFC-matsinsa. Matsi näkyy MTV3 Maxilta. Tapahtuma alkaa 03:00 yöllä, joten herätyskelloja soimaan. Tässä tehdään suomalaista historiaa!

Erityisesti Melficen kannattaa valvoa, lajin suuri fani kun on.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #423 : 18.02.2013 17:45 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuli tuosta matsista mieleen, että TV:ssä pyörii nyt toinen tuotantokausi tuosta Jutan ja puolen vuoden superdieetistä. Vaikka itse Jutta onkin helvetin ärsyttävä, niin tulee silti katsottua joka jakso. Kiva nähdä miten toivottomassa tilassa olevat ihmiset saavat elämäänsä ryhtiä ja kääntävät niin ruokavalion kuin muunkin suunnan elämässään. Monelle tuo treenaaminen ja laihtuminen on selvästi palauttanut elämänilon elämään.


Ruutu.fistä noita voi katsella, jos ja kun ei tv:n ääreen ehdi:

http://www.ruutu.fi/ohjelmat/jutta-ja-puolen-vuoden-superdieetit/kausi-2-jakso-7
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #424 : 18.02.2013 18:18 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Heh, Juttaa ja kumppaneita katsellaan täälläkin, aika samoista syistä. Mentulan kommenteille tulee kyllä repeiltyä yleensä, kun mies ei juuri sanojaan säästele tai kaunistele..

Eikä se Jutta nyt niiin ärsyttävä ole  ;)
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #425 : 18.02.2013 21:20 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Suomen Anton Kuivanen matsaa kolmannen UFC-matsinsa. Matsi näkyy MTV3 Maxilta. Tapahtuma alkaa 03:00 yöllä, joten herätyskelloja soimaan. Tässä tehdään suomalaista historiaa!

Erityisesti Melficen kannattaa valvoa, lajin suuri fani kun on.
En jaksa katsoa aivovammaa, nukun yöni mielummin.
N
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #426 : 18.02.2013 21:31 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Mua on aina vähän huvittanut kun telkkarista tulee vaikkapa Robert Heleniuksen nyrkkeilymatsi niin suomesta ihan sattumalta löytyy noin miljoona nyrkkeilyn hyvää ystävää. Milloinkaan muulloin eivät tosi puhu sanallakaan lajista kuin tämän yhden matsin alla.

Sama juttu Super Bowlin kanssa, seuraako suomessa kukaan amerikkalaista jalkapalloa muulloin kuin kerran vuodessa ja keskellä yötä?
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #427 : 18.02.2013 21:36 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Suomen Anton Kuivanen matsaa kolmannen UFC-matsinsa. Matsi näkyy MTV3 Maxilta. Tapahtuma alkaa 03:00 yöllä, joten herätyskelloja soimaan. Tässä tehdään suomalaista historiaa!

Erityisesti Melficen kannattaa valvoa, lajin suuri fani kun on.
En jaksa katsoa aivovammaa, nukun yöni mielummin.
Soittelen sulle, niin voidaan fiilistellä sitten yhdessä  :lol:


Edit:
Vinille tiedoksi, että ihan kaikki UFC:t tulee katsottua ja on tullut kauan ennen kuin Kuivanen oli edes lähellä UFC:tä. Yleensä en tosin valvo, vaan otan kovalevylle matsit, kun tulevat niin myöhään.

Ja tokihan minä myös ymmärrän niitä, jotka vain Robert Heleniuksen nyrkkeilymatsit katsovat. Mikäs siinä voi olla vikana, että on kiinnostunut oman maanmiehen urheilumenestyksestä? Varmasti F1:nkin katsojaluvut tippuivat, kun Räikkönen lähti kälppimään.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #428 : 18.02.2013 21:38 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mua on aina vähän huvittanut kun telkkarista tulee vaikkapa Robert Heleniuksen nyrkkeilymatsi niin suomesta ihan sattumalta löytyy noin miljoona nyrkkeilyn hyvää ystävää. Milloinkaan muulloin eivät tosi puhu sanallakaan lajista kuin tämän yhden matsin alla.

Sama juttu Super Bowlin kanssa, seuraako suomessa kukaan amerikkalaista jalkapalloa muulloin kuin kerran vuodessa ja keskellä yötä?

Onko suomessa muita ottelijoita joiden matsit olisivat niin kiinnostavia, että ne televisioitaisiin?

Onko joka jenkkifutismatsissa maailmantähdet esiintymässä?

Harva kai seuraa mitään olympialajeja, mutta kyllä olympialaiset katsotaan.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #429 : 22.02.2013 09:37 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Suomalaiset eivät seuraa muutoin mielenkiintoisia urheilulajeja, koska me emme ole urheiluhullua kansaa, vaan menestyshullua.

Kun menestystä tulee tai urheilija/joukkue ei häviä, kyllä silloin seurataan, kannatetaan ja ollaan niin "joo, kyllä mä oon aina kannattanut!" -hc-faneja. Heti kun meno ei ole ruusuilla tanssimista, käännetään selkä ja lyödään puukkoa kylkiluiden väliin.

Toinen asia on vielä tuo kansalaisuuden perusteella katsominen, eli ns. "omat pojat"-ilmiö. Se on ihan maailmanlaajuisesti yleinen asia, tosin esim. Amerikassa tai Kanadassa seurataan oman kotikaupungin/yliopiston kasvattien menoa.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #430 : 23.02.2013 11:09 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Suomalaiset eivät seuraa muutoin mielenkiintoisia urheilulajeja, koska me emme ole urheiluhullua kansaa, vaan menestyshullua.

Kun menestystä tulee tai urheilija/joukkue ei häviä, kyllä silloin seurataan, kannatetaan ja ollaan niin "joo, kyllä mä oon aina kannattanut!" -hc-faneja. Heti kun meno ei ole ruusuilla tanssimista, käännetään selkä ja lyödään puukkoa kylkiluiden väliin.

Tämä on kyllä niin totta. Suorastaan raivostuttaa lukea ihmisten ja median kommentteja urheilusta. Jopa tällä Pelaajalaudalla suurin osa on syyllisiä tähän. Toissa vuoden jäkiksen mm-kisoissa kaikki mustamaalasi täälläkin "Suomi on paska ja ei taatusti voita" "Eivät pääse edes mitaleille, niin en jaksa katsoa koko kisoja" "Surkea joukkue"

Vastoin kaikkia odotuksia, Suomi kuitenkin voitti ja sitten oltiin taas muka niin faneja ja mentiin torille juhlimaan. Suomen urheilijoilla on maailman paskimmat fanit. Sen sitä saa kun koko maassa on vähän urheilijoita, mutta senkin edestä penkkiurheilijoita, jotka kuvittelevat tietävänsä urheluista kaiken.


« Viimeksi muokattu: 23.02.2013 11:16 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #431 : 23.02.2013 12:36 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tämä on kyllä niin totta. Suorastaan raivostuttaa lukea ihmisten ja median kommentteja urheilusta. Jopa tällä Pelaajalaudalla suurin osa on syyllisiä tähän. Toissa vuoden jäkiksen mm-kisoissa kaikki mustamaalasi täälläkin "Suomi on paska ja ei taatusti voita" "Eivät pääse edes mitaleille, niin en jaksa katsoa koko kisoja" "Surkea joukkue"

Vastoin kaikkia odotuksia, Suomi kuitenkin voitti ja sitten oltiin taas muka niin faneja ja mentiin torille juhlimaan. Suomen urheilijoilla on maailman paskimmat fanit. Sen sitä saa kun koko maassa on vähän urheilijoita, mutta senkin edestä penkkiurheilijoita, jotka kuvittelevat tietävänsä urheluista kaiken.
Itse ymmärrän hyvin sen, että urheilua seurataan vain, jos siinä on joku suomalainen jota kannattaa. Itse seuraan lähinnä lajeja, joissa Suomi-poika ei pärjää, mutta ymmärrän, että valtaväestölle on tärkeää saada oman pojan kannattamisen muodossa jännitystä seuraamiseen.

Mutta sitä en, kun jääkiekossa Suomi häviää matsin, niin penkkiurheilija ottaa sen ihan tosissaan, on äkäinen, sadattelee jne. Toki itsekin kannatan Suomea ja toivon voittoja, mutta en minä kuitenkaan ole ottamassa mitään pulttia, vaikka häviö tulisikin. Ei se loppujen lopuksi ole penkkiurheilijalle kuin parin tunnin viihdepläjäys, jonka parissa on hauska jännittää. Matsin jälkeinen elämä ei ole muuttunut yhtään mihinkään, oli lopputulos sitten mikä tahansa.

Minulla on tuttavapiirissä useita henkilöitä, jotka eivät esimerkiksi halua perjantai-iltana enää lähteä ulos, jos Suomi on hävinnyt ottelun. Ärsytys on kuulemma niin suuri, että täytyy vain istua sisällä juomassa suruun kaljaa.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #432 : 23.02.2013 12:43 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Minulla on tuttavapiirissä useita henkilöitä, jotka eivät esimerkiksi halua perjantai-iltana enää lähteä ulos, jos Suomi on hävinnyt ottelun. Ärsytys on kuulemma niin suuri, että täytyy vain istua sisällä juomassa suruun kaljaa.

Mä olin yläasteella vähän samanlainen: en mennyt yleensä F1-kisan jälkeisenä maanantaina kouluun jos Schumacher hävisi Häkkiselle. Se vittuilun määrä oli aina sanoinkuvaamatonta.

Syksyllä 2000 sen sijaan Schumin ensimmäisen Ferrari-mestaruuden jälkeen kaikki onnittelivat (jopa opettajat) minua koulun käytävillä Schumin mestaruudesta!


Kyllä, taisin tuoda aika selkeästi noina aikoina esiin F1-innostukseni ja sen ketä kannatan. Ja olin pienen kaupungin ainoita "sen ylimielisen natsin" faneja.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #433 : 23.02.2013 14:01 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Eihän Suomalaiset koskaan tee mitään oikein. Äänestetään väärin, katsotaan väärää urheilua, kannatetaan vääriä joukkueita ja väärin perustein, juodaan vääriä juomia ja pukeudutaan vääriin vaatteisiin. Kaikkien pitäisi olla samasta muotista tehtyjä eurooppalaisia ns. bättrefolkkia.

Mun mielestä on ainakin hyvä juttu jos löytyy elämästä intohimoja, vaikka se sitten olisikin jonkun urheilujoukkueen kannattaminen tietyn hetken ajan.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #434 : 23.02.2013 20:29 »
bËst Jäsen Viestejä: 247 Basaaripisteet: 0 Profiili Intohimoja on hyvä olla mutta monessa asiassa tulisi korostaa että kihtuus kaikessa. Itse olen suuri lätkäfani ja kisastudiossa tulee helposti esitettyä kaikkitietävää analyytikkoa. Suomen menestystä tottakai seuraan, mutta sen verran all around oon, että tärkeintä on viihdyttävä kiekko, eikä lopputulos. Jos Suomi sattuu pelaamaan parasta peliä omissa silmissä niin tottakai voitoissa on vähän extratunnelmaa. Mutta esim: 2011 mestaruudesta oon sitä mieltä, että parasta kiekollista peliä toteutti Tsekki ja sen olisi ehdottomasti "kuulunut voittaa" mestaruus.

Ne lajit mistä vähemmän tiedän, niin menee pitkälti sinivalkoisten lasien läpi. Eli kannustan suomalaista, mutta ilman sen kummempia tunnelatauksia.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #435 : 23.02.2013 20:38 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Suomen menestystä tottakai seuraan, mutta sen verran all around oon, että tärkeintä on viihdyttävä kiekko, eikä lopputulos
+1
Lätkää en seuraa kuin MM-kisojen aikaan ja yllämainitusta syystä katson pelit mieluiten yksin. Ei jaksa kuunnella puolueellisia kisastudiokommentaattoreita, ei sitten alkuunkaan.

Ja jottei OT niin vajaa puoli tuntia ja telkusta tärähtää Die Hard 2.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #436 : 28.02.2013 23:09 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili Katsoiko kukaan tuotaa dokumenttia hiihtäjien doping epäilyistä yms? Eipä tuohon mitään asiantuntijaa tarvita sanomaan, että tajuaa muutenkin missä paskassa huipputason hiihtoon aina ollut ja tulee olemaan vielä pitkään, ennen kuin joku oikeasti uskaltaa nostaa kissan pöydälle. Oli kyllä huvittavaa katsella esim. norskien reaktioita doping-epäilyistä, joista oli lähes päivän selviä todisteita.

On kyllä uskomaton läppä koko hiihto ja monet vastaavat kovaa kestävyyttä vaativat lajit, kuten pyöräily. Hiihtäjiä pyörtyilee jo lähtöviivolle korkeiden veriarvojen takia ja sitten väitetään änkyttäen että flunssa kaatoi. Toivottavasti koko kupla puhkeaa joskus. Yllättäen kyseistä dokumenttia ei näytetä Norjassa ollenkaan ja ei yllättäisi vaikka koko dokumentin tekijä löydettäis kuolleena parin kuukauden sisällä. Jos ois venäläisistä kyse, niin ois jo tapettu.


tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #437 : 28.02.2013 23:57 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
On kyllä uskomaton läppä koko hiihto ja monet vastaavat kovaa kestävyyttä vaativat lajit, kuten pyöräily.

Niin tai siis, kaikki maailman huipulla tapahtuva urheilu, mukaan lukien suomalaisten sankarit jääkiekossa. Mäkihyppy ehkä ainoana mahdollisena poikkeuksena, ehkä. Sadan metrin juoksukin vaatii kestävyyttä, ei varmaan montaa lajia ole, missä hapenottokyvystä ja tätä kautta EPOsta tai veritankkaksesta ei olisi hyötyä. Puhumattakaan kaikista muista aineista veridopingin päälle.

Dokumentti oli mannaa. Tätä on odotettu vuodesta 2001 asti, kun norskit pääsivät aukomaan tekopyhinä päätä suomalaisten dopingista. K-P Kyrö on legenda, toivottavasti pääsee upottamaan joskus norjalaiset ja ruotsalaiset vielä komeammin.

Tullut luettua vuoden 2001 jälkeen aiheesta todella paljon ja sitä mukaa vähentynyt urheilun seuraaminen. Toki vielä tulee jotain seurattua, mutta se suurin hohto lähti vuonna 2001, kun sinisilmäisyys vaihtui nopeasti realiteettien iskemiseen päin näköä. Sitä ennen kuvittelin, että on ihan mahdollista, että Maurice Greenkin saattaa juosta puhtaana alle 10 ja Hartsa ei ainakaan käytä mitään ja joukkuelajeissa, futiksessa tai lätkässä ei aivan varmasti ole mitään hyötyä dopingista, Bubkakin voi ihan hyvin olla puhdas. Kuinka hölmö sitä silloin olikaan.

Tästä kaikesta huolimatta Myllylä on ja pysyy itselle sankarina. Niin hienoja hetkiä se silloin tarjosi.


Edit Dokkarista vielä sen verran, että mielenkiintosesti se FISn asiantuntija kumosi kaikki puheensa, kun Norjasta tai jostain oltiin yhteydessä ja Dählie ja muut Norjalaiset saatiin pysymään koskemattomina. Hyvä esimerkki siitä, että kulisseissa tapahtuu helvetisti kaikenlaista ja viralliset, korkeimmatkin tahot ovat lahjottuja / uhkailtuja / hyvävelijärjestelmänä / ...  Myös Ingard Lereim oli hauska tapaus. Tästähän oli jo silloin 2001 puhetta paljonkin. Todellinen antidopingin asialla oleva. Noh, ainakin joidenkin maiden kohdalla haluaa käryjä, joten kaipa se ainakin osittain hommansa hoitaa.


« Viimeksi muokattu: 01.03.2013 00:02 kirjoittanut Cyrus »
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #438 : 01.03.2013 00:07 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili
Katsoiko kukaan tuotaa dokumenttia hiihtäjien doping epäilyistä yms? Eipä tuohon mitään asiantuntijaa tarvita sanomaan, että tajuaa muutenkin missä paskassa huipputason hiihtoon aina ollut ja tulee olemaan vielä pitkään, ennen kuin joku oikeasti uskaltaa nostaa kissan pöydälle. Oli kyllä huvittavaa katsella esim. norskien reaktioita doping-epäilyistä, joista oli lähes päivän selviä todisteita.

On kyllä uskomaton läppä koko hiihto ja monet vastaavat kovaa kestävyyttä vaativat lajit, kuten pyöräily. Hiihtäjiä pyörtyilee jo lähtöviivolle korkeiden veriarvojen takia ja sitten väitetään änkyttäen että flunssa kaatoi. Toivottavasti koko kupla puhkeaa joskus. Yllättäen kyseistä dokumenttia ei näytetä Norjassa ollenkaan ja ei yllättäisi vaikka koko dokumentin tekijä löydettäis kuolleena parin kuukauden sisällä. Jos ois venäläisistä kyse, niin ois jo tapettu.


En katsonut, mutta kyllähän jokainen tietää, että huipulla on aineet käytössä - ainakin mitalisteilla. Repesin kun Suomi oli naisten viestissä 33 sekunin johdossa ja Venäjä tuli vielä ohi ja voitti Suomen 38:lla sekunilla. Tuossahan hiihdetään siis vaivaiset viisi kilometriä. Suomi hiihtää nykyään kiltisti ilman horkkaa ja muut tykittää suonet täyteen.

Riikka Sarasoja-Lilja järkyttyi kyyneliin
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #439 : 01.03.2013 00:15 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili
Suomi hiihtää nykyään kiltisti ilman horkkaa ja muut tykittää suonet täyteen.



Suomalaiset ovat niin kateellista porukkaa luonteeltaan, että taatusti paljastavat toisensa jos joku menestyy kusettamalla. Kun naapuri ostaa uuden auton, niin sitä epäillään heti pankkiryöstyöstä.  :lol: Amerikkalaiset taas tarvitsevat itselleen aina sen sankarin jota jumaloida, ihan sama millä keinoin se on tittelinsä hommannut.

Mutta joo - onhan se selvää, että tuossa norjalaisten ja varmasti monen muunkin maan ohella tuossa ringissä on paljon muitakin kuin pelkkiä urheilijoita ja niiden valmentajia. Siellä on varmasti anti doping komitean jäseniä, lääkäreitä ja muita virkamiehiä mukana sopassa ja saavat isoja rahoja suunsa kiinni pitämisellä. Ei tuollainen muuten pysyisi niin kauaa "salassa".Jos joku vähänkään alkaisi aukomaan päätänsä, niin heti porukalla vaiennetaan ja uhataan oikeusteitse, kun sellaisia väitöksiä tekee norskien kultapojista. Olihan tuossa dokumentissa norjalaisia huippulääkäreitäkin, jotka pitivät noita veriarvoja ihan selkeinä kusetuksen merkkeinä, mutta muut norjalaiset pitivät häntä vanhana kylähulluna, joka on varmaan sekoittanut kisojen tulokset.

Sen vielä ymmärtää, jos yksi norski on ylivoimainen ja voittaa kaikki. Kyllähän on aina teoreettinen mahdollisuus, että joku yksilö on vaan niin kova että voittaa kaikki, mutta sitten kun top10 on samasta maasta sukupolvesta toiseen, niin siinä voi alkaa laskea jo todennäköisyyksiä. Ihan pelkällä hyvällä valmennuksella sitä ei enää selitetä.

En ole ikinä ollut mikään penkkiurheilu ja mitä enemmän katsoo tätä pelleilyä, niin sitä vähemmän tällaisen touhun seuraaminen kiinnostaa.


« Viimeksi muokattu: 01.03.2013 00:22 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #440 : 01.03.2013 09:09 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili Kari-Pekka Kyröhän tuossa jokunen vuosi sitten puhui suunsa puhtaaksi suomalaisten hiihtäjien dopingin käytöstä. Vaikka tiesin, että tuo homma on karannut käsistä jo kauan sitten, en silti arvannut mitä kaikkea siellä kulisseissa tapahtuu, ennen kuin tuon tekstin luin. Kannattaa lukaista läpi tästä: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kari-Pekka+Kyr%C3%B6+puhuu+suunsa+puhtaaksi/1135242454203

Mutta kyllä minua vituttaa aina dopingista puhuttaessa, kun löytyy porukkaa, jotka väittävät, että sen avulla lahjattomat urheilijat saavuttavat maailmanhuipun. Se on hevonpaskaa. Lahjattomat urheilijat eivät koskaan saavuta maailmanhuippua. Doping antaa kyllä viimeisen silauksen, mutta siinä täytyy olla jo valmis paketti kasassa. Suomessakin on ollut tosi paljon hiihtäjiä, jotka ovat hiihtäneet itsensä A-maajoukkoeeseen, mutta sen jälkeen menestyminen on jäänyt vähäiseksi. Tämä johtuu nimenomaan siitä, ettei ole haluttu lähteä douppaamaan.

On siinä varmasti hiihtäjällä moraali vähän kateissa, kun pari vuotta tulee sijalle 74, vaikka lahjoja olisi mitaleille asti. Kaikki muut käyttävät, eikä puhtaana voi pärjätä. Ikävä tosiasia on, että hiihdossa se doping ei tuo hiihtäjälle etua, vaan se vain nostaa hänet samalle lähtöviivalle muiden kanssa. Siinä alkaa varmasti perustella itselleen erilaisia asioita.

Esimerkiksi Olympia-testaushan on ihan älyttömän kovaa. Urheilijan täytyy olla tavoitettavissa ja valmiina doping-testiin jatkuvasti myös kesken harjoittelukauden, ei pelkästään ennen kisoja. Toki doping on aina hitusen testausta edellä, mutta ei testejäkään nykypäivänä ole niin helppo huijata, kuin asioista tietämätön penkkiurheilija luulee. Mutta toki urheilijat siihen keinot keksivät, ei siinä mitään.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #441 : 01.03.2013 09:12 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Mutta kyllä minua vituttaa aina dopingista puhuttaessa, kun löytyy porukkaa, jotka väittävät, että sen avulla lahjattomat urheilijat saavuttavat maailmanhuipun.
Tämä.

Kaikki siellä maailmanhuipulla antavat itsestään sen 100%. Dopingilla saa sitten vielä pari pinnaa tohon päälle.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #442 : 01.03.2013 09:24 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Mutta kyllä minua vituttaa aina dopingista puhuttaessa, kun löytyy porukkaa, jotka väittävät, että sen avulla lahjattomat urheilijat saavuttavat maailmanhuipun. Se on hevonpaskaa. Lahjattomat urheilijat eivät koskaan saavuta maailmanhuippua. Doping antaa kyllä viimeisen silauksen, mutta siinä täytyy olla jo valmis paketti kasassa.

Täysin totta. Se harhaluulo, että douppaajat istuvat sohvalla ja aineet tekevät kaiken, on kyllä aika syvältä.

Lainaus
Suomessakin on ollut tosi paljon hiihtäjiä, jotka ovat hiihtäneet itsensä A-maajoukkoeeseen, mutta sen jälkeen menestyminen on jäänyt vähäiseksi. Tämä johtuu nimenomaan siitä, ettei ole haluttu lähteä douppaamaan.

Toisaalta, tässä juuri se, miksi itseltäni mennyt tietyllä tapaa maku huippu-urheilusta. Jotkut eivät halua doupata, joillain ei ole resursseja, jotkut eivät halua vaarantaa terveyttään jne. Tällöin jää aina niitä lahjakkaita ja todella kovaa työtä tekeviä tyyppejä ulos huipulta yhden esteen vuoksi: pärjätäkseen on pakko käyttää.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #443 : 01.03.2013 09:35 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili
Toisaalta, tässä juuri se, miksi itseltäni mennyt tietyllä tapaa maku huippu-urheilusta. Jotkut eivät halua doupata, joillain ei ole resursseja, jotkut eivät halua vaarantaa terveyttään jne. Tällöin jää aina niitä lahjakkaita ja todella kovaa työtä tekeviä tyyppejä ulos huipulta yhden esteen vuoksi: pärjätäkseen on pakko käyttää.
Jep, lauseen ei ollut tarkoitus puolustella dopingia, päinvastoin. Mutta voin kuitenkin ymmärtää, että tuollaisessa täysin korruptoituneessa ympäristössä puhdas urheilija ei kauaa pysy puhtaana.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #444 : 01.03.2013 10:34 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili


Mutta kyllä minua vituttaa aina dopingista puhuttaessa, kun löytyy porukkaa, jotka väittävät, että sen avulla lahjattomat urheilijat saavuttavat maailmanhuipun. Se on hevonpaskaa

No, sehän on selvä, että homma vaatii oikeasti treenaamista joka tapauksessa. Ei ne bodaritkaan saa valtavia lihaksia pelkästään aineita käyttämällä ja kotona istumalla. Monissa lajeissa erot ovat kuitenkin niin pieniä, että vaikka aineet eivät antaisi kuin pienen boostin sen kovan treenaamisen päälle, niin se voi olla jo todella ratkaisevaa.

Eniten tässä harmittaa niiden huippu-urheilijoiden puolesta, jotka eivät käytä mitään, jos sellaisia paljoa enää edes on. Armstrong vetää pyöräilyssä kaikki palkinnot, maineet ja kunniat vuosien ajan, eikä kukaan muista kakkoseksi tullutta. Jätkä selviää sillä, että sanoo "sori" haastattelussa kun viimeinkin paljastuu vuosien kieltelyiden jälkeen. Mahtaa sitä kakkoseksi tullut ottaa päähän. Saisivat repiä jokaisen voitetun pennin takaisin ja tehdä häpeäpatsaan koko vajekista jokaiseen maanosaan. Harmi vaan että todennäköisesti se kakkoseksikin tullut vedellyt aineita ihan urakalla.

Ennen käytettiin veridopingia ja "yllättäen" kaikkien veriarvot tipahti kun sen käytön paljastaminen keksittiin. Siinäkin kesti vuosikausia. En tiedä mitä tällä hetkellä hetkellä käytetään, mutta on aivan varmaan että jotain sellaista mikä ei näy testeissä. Tai vaikka näkyisikin, niin jollain tavoin se kierretään. Voi olla lahjontaa ja ties mitä. Mikähän se helkkarin akkakin oli tässä vähän aikaa sitten joka oli epäillyttävän ylivoimainen? Sitten selvisikin että sehän on mies.  :lol: Jos sellaista ei saatu paljastettua millään tiukoista tarkastuksista huolimatta, niin en ihmettele miksei aineitakaan saada. Siinäkin tapauksessa muistaakseni lääkäriä oli vaan lahjottu.

Kilpaurheilun pitäisi olla jalo, kansakuntia yhdistävä harrastus, mutta siitä on tullut oikea rappion runkkurinki.


« Viimeksi muokattu: 01.03.2013 10:41 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #445 : 01.03.2013 17:27 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Niin ei aineet yksistään auta voittamaan kisoja, ne vain mahdollistavat nopeamman palautumisen ja sitä myötä kovemman treenin. Se tosin on fakta, että douppi kaveri voittaa aina douppaamattoman(kestävyys ja voimalajeissa, ei taitolajeissa). Aina.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #446 : 01.03.2013 18:51 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili No on kyllä aika paljon muitakin hyötyjä kuin pelkkä palautumisen nopeutuminen douppaamisessa.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #447 : 01.03.2013 18:57 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Mitäs mieltä lautalaiset ovat niistä mielipiteistä joidenka mukaan doping, tai ainakin osa aineista/konsteista/keinoista pitäisi laillistaa? Ei tarvitsisi enää arvuutella puhtaan ja douppaavan urheilijan väliltä. Itse en oikein osaa käsittää tuota näkemystä, se veisi mennessään loputkin järjenrippeet huippu-urheilusta.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #448 : 01.03.2013 18:58 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili Juu niin onkin, mutta kyllä se palautuminen on varmaan suurin niistä. Mahdollistaa sitten sitä kautta kaiken sen voimatasojen ja kestävyyden kasvattamisen, kun pystyy treenata niin paljon natua enemmän.

Vin, mun mielestä olis mielenkiintoista toisaalta nähdä mihin ihminen pystyy. Voisi erikseen olla joku ammattilaisliiga missä saisi pilata terveytensä piikittämällä. Olkoonkin sitten kuinka epäeettistä tahansa.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä telkusta tulee? « Vastaus #449 : 01.03.2013 19:35 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 3 Profiili
Vin, mun mielestä olis mielenkiintoista toisaalta nähdä mihin ihminen pystyy. Voisi erikseen olla joku ammattilaisliiga missä saisi pilata terveytensä piikittämällä. Olkoonkin sitten kuinka epäeettistä tahansa.
Kyllähän noita lajeja löytyy paljon, joissa nimenomaan horkataan ihan perkeleesti eikä ketään testata. Kaikki japanilainen kamppailu-urheilu, maailman vahvin mies kisat (käsittääkseni) plus kaiken maailman penkkipunnerrusskabat ja muut, joissa jokainen osallistuja on sen luokan roinapossu, ettei ole ennen nähtykään.

Ja eikös urheilijoita esim. Olympialaisissa alettu testaamaan vasta joskus Rooman Olympialaisten jälkeen, kun joku pyöräilijä tai vastaava kuoli kesken kilpailun lääkeaineiden ja piristeiden takia. Tv-kamerat ja kaikki tallensivat kyseisen kuoleman, josta sitten alkoi tarkempi kontrollointi.

Edit: Palautumisen nopeutus on toki merkittävä hyöty douppaamisessa, mutta en ihan lähtisi allekirjoittamaan, että se nimenomaan se suurin hyöty on. Tosin, en ole koskaan doupannut, joten en lähde siitä nyt sen enempää tietäväisenä täällä selittämäänkään :D
tallennettu
Sivuja: 1 ... 10 11 12 13 14 [15] 16
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines