Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1180375 kertaa)
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4110 : 29.01.2023 18:42 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Itse jäin toissa päivänä dronen kanssa jumiin eli vieläkin bugittaa. Tosin en ollut pitkään aikaan jäänyt jumiin, että ehkä ovat hitusen sitä korjanneet tai sitten se on aivan tuurista kiinni.

En ole myöskään saanut potkuja servulta pitkään aikaan, että en tiedä ovatko korjanneet sysipaskan raportointisysteeminsä. Tai sitten olen pelannut vain paskasti :D
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4111 : 29.01.2023 20:17 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Itse jäin toissa päivänä dronen kanssa jumiin eli vieläkin bugittaa. Tosin en ollut pitkään aikaan jäänyt jumiin, että ehkä ovat hitusen sitä korjanneet tai sitten se on aivan tuurista kiinni.

En ole myöskään saanut potkuja servulta pitkään aikaan, että en tiedä ovatko korjanneet sysipaskan raportointisysteeminsä. Tai sitten olen pelannut vain paskasti :D

Käytitkö dronea sisällä vai ulkona? Jos käyttää sisällä niin suurempi riski jumittua. Ulkona ei ole jumittanut enää kertaakaan. Harmi myös kun pommidronet poistettiin. Toki olihan ne täysin ylivoimaisia osaavissa käsissä. Onneksi sain elää sen aikakauden, mikään ei voita sitä fiilistä  kun viimeisessä ympyrässä räjäyttää joko vihun armeijaa käymättömän tiimin kuin ryssät Buchassa. Kaikki yhdessä läjässä kuin odottamassa kuolemaansa. Täytyy katsoa jos onnistun siirtämään videon voittopelistä laudalle. Yksi tällainen jalokivi tallentui linssille tuossa kun vielä oli mahdollista Bomb Dronella alistaa väkeä.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4112 : 30.01.2023 08:00 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Itse jäin toissa päivänä dronen kanssa jumiin eli vieläkin bugittaa. Tosin en ollut pitkään aikaan jäänyt jumiin, että ehkä ovat hitusen sitä korjanneet tai sitten se on aivan tuurista kiinni.

En ole myöskään saanut potkuja servulta pitkään aikaan, että en tiedä ovatko korjanneet sysipaskan raportointisysteeminsä. Tai sitten olen pelannut vain paskasti :D

Käytitkö dronea sisällä vai ulkona? Jos käyttää sisällä niin suurempi riski jumittua. Ulkona ei ole jumittanut enää kertaakaan. Harmi myös kun pommidronet poistettiin. Toki olihan ne täysin ylivoimaisia osaavissa käsissä. Onneksi sain elää sen aikakauden, mikään ei voita sitä fiilistä  kun viimeisessä ympyrässä räjäyttää joko vihun armeijaa käymättömän tiimin kuin ryssät Buchassa. Kaikki yhdessä läjässä kuin odottamassa kuolemaansa. Täytyy katsoa jos onnistun siirtämään videon voittopelistä laudalle. Yksi tällainen jalokivi tallentui linssille tuossa kun vielä oli mahdollista Bomb Dronella alistaa väkeä.

Olin sisällä. Yleensä aina käytän sisällä. Tosiaan nyt on harvemmin bugittanut, mutta en vielä usko että olisivat tehneet asialle mitään. Eivät ole korjanneet vielä pahempiakaan bugeja kuten birdseye perkiä joka käytännössä rikkoo koko pelin.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4113 : 30.01.2023 16:25 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Juu sisällä ei oman mielenterveyden kannalta kannata edes kokeilla tuota. Munat turpeeseen ja drone taivaalle. Hirveä huuto alkaa aina jos joku edes harkitsee dronea sisällä, vaikka ei tuo nyt enää pariin viikkoon ole jumauttanut kertaakaan. Season 2 todennäköisesti korjaa myös Birdseye perkin, siihen asti sitä on vaan yhden tiimistä käytettävä.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4114 : 30.01.2023 16:28 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Olisi kyllä kiva tietää mitä siellä devujen puolella oikein tapahtuu. En voi käsittää miten tuo perk on voinut olla alusta asti pelissä rikkinäisenä. Jos eivät osaa sitä heti korjata, niin pois pelistä siksi aikaa.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4115 : 31.01.2023 09:00 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Olisi kyllä kiva tietää mitä siellä devujen puolella oikein tapahtuu. En voi käsittää miten tuo perk on voinut olla alusta asti pelissä rikkinäisenä. Jos eivät osaa sitä heti korjata, niin pois pelistä siksi aikaa.

Eilen oli poistettu kokonaan.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4116 : 31.01.2023 09:35 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Olisi kyllä kiva tietää mitä siellä devujen puolella oikein tapahtuu. En voi käsittää miten tuo perk on voinut olla alusta asti pelissä rikkinäisenä. Jos eivät osaa sitä heti korjata, niin pois pelistä siksi aikaa.

Eilen oli poistettu kokonaan.

Jep. Eipä siinä mennyt kuin 3kk. Oli muuten ihan erilaista pelata esim. soloa kun ei ollut enää birdseye kaikilla käytössä.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4117 : 31.01.2023 09:49 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Olisi kyllä kiva tietää mitä siellä devujen puolella oikein tapahtuu. En voi käsittää miten tuo perk on voinut olla alusta asti pelissä rikkinäisenä. Jos eivät osaa sitä heti korjata, niin pois pelistä siksi aikaa.

Eilen oli poistettu kokonaan.

Jep. Eipä siinä mennyt kuin 3kk. Oli muuten ihan erilaista pelata esim. soloa kun ei ollut enää birdseye kaikilla käytössä.

Joo, muuttaa pelin täysin. Itse käytän yleensä High Alerttia., mielestäni hyödyllisin kun aina välähtää ja antaa aikaa reagoida. Toinen resupply varsinkin loppuympyrässä saa useamman kerran flashin ja drillin uudelleen ja pystyy niiden kautta pakottamaan vihun tekemään siirtoja. Tietty solo ihan oma pelinsä, kerran olen pelannut. Eniten menee trio/quadsia.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4118 : 11.02.2023 15:35 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Hogwarts Legacy

Varmaan suurimmalle osalle ainakin kasuaaleista se odotetuin peli oikestaan koko videopelimaailman historiassa. Pohdin pitkään ostanko PS5 vai PC. En ole oikeastaan hyödyntänyt PC:tä pelaamisessa ollenkaan. Mitä nyt Forza näyttänyt karkilta ja on ollut paine ostaa pelit mieluummin koneelle, ettei parin tonnin panostus valu täysin hukkaan. Ostin pelin siis PC:lle ja väänsin asetukset ultraan. Motion blurin otin sentään pois, kuten kaikissa muissakin peleissä aina. Täysin turha ominaisuus itselle.

Ensivaikutelmat; eihän tämä nyt niin hienolta graafisesti näytä. Valaistusefektit rumia ja selvää puhkipalamista havaittavissa. Sama ongelma kuin uudessa COD:ssa, mutta lievempänä. Pitää vielä testata OLED:lla ja luulen sen parantavan huomattavasti värimaailmaa ja tietenkin mustia alueita. Nyt Hogwarts Legacyn yleisilme on valjuhko.

Teknisesti peli pyörii muuten hyvin PC:llä, vaikka pelkäsin nimenomaan surkeaa porttausta konsoversioista. Konsolien ehdoilla pelit vissiin nykyään kehitetäänkin, kun parin tonnin näytönohjaimia eivät osta enää muut kuin ikuista teini-ikää elävät hedonisnit. Mitään freimien tippumista ei ole havaittavissa ja muutenkin performanssi vaikuttaa napakalta.

Paradoxin pelejä nyt pitkään jyystäneenä pelin jatkuva kädestä pitäminen ja kaitseminen vähän turhauttaa, mutta ehkä vapautta tulee alun jälkeen lisää. Peliä siis vasta alkutestin verran alla, joten vielä ei mitään lopullista tuomiota anneta. Alkufiilistelyä.

Audiovisuaalisesti peli on hyvin miellyttävä ja Potter tunnelmaan pääsee heti. Tämä onkin nykypeleissä yleensä se parhaiten toteutettu puoli.

Lisää fiiliksiä jahka tunteja enemmän alla.

Edit: pari h lisää ja pelasin TV:n kautta. On kuin eri peli. Säteenseurantaa on turha käynnistää tai peli ei pyöri enää sulavasti, mutta muuten graafisesti sama kuin hyppäisi sukupolvelta seuraavalle. 4k + OLED saa kuvan näyttämään karkilta. Jonkun verran saa säätää asetusten kanssa, että pyörii sulavasti. Eiköhän joku päivitys tule lähikuukausina, että saa säteenseurannat pyörimään täydellisesti. Selkeästi kannattaa konsoliversio ostaa mikäli pohtii kahden vaiheilla. Pitäisi ainakin pyöriä telkkarilla 5/5.

Edit2.0

Ilmeisesti pleikkarilla samat ongelmat. PC:llä ainakin voi säätää asetuksista performanssia paremmaksi.

"That immersion can occasionally be broken by Legacy’s dicey performance, though, which suffered from just about every issue that makes IGN’s performance review team cry during my time playing on PlayStation 5. Those greatest hits include framerate inconsistency, weird issues where the lighting switches from too dark to too bright, aggressive pop-in while moving around the map quickly, and more."


« Viimeksi muokattu: 14.02.2023 03:41 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4119 : 13.02.2023 16:04 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Juu sisällä ei oman mielenterveyden kannalta kannata edes kokeilla tuota. Munat turpeeseen ja drone taivaalle.

Voin sanoa, että jumittaa edelleenkin ulkona. Olipas kiva.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4120 : 14.02.2023 03:40 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Juu sisällä ei oman mielenterveyden kannalta kannata edes kokeilla tuota. Munat turpeeseen ja drone taivaalle.

Voin sanoa, että jumittaa edelleenkin ulkona. Olipas kiva.

Tää on kyl jännä. Onko PC ja PS5 pelin koodissa eroa, vai onko vaan helkkarin huonoa tuuria. Meikällä tuo ei ole kertaakaan kaatunut enää alun jälkeen droneen ja käytän joka matsissa Dronea. 250h peliä alla nyt. Nihkee bugi kyllä muuten, mikäli edelleen esiintyy.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4121 : 14.02.2023 08:52 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili
Crash Bandicoot Trilogy Switchillä.

Päätin korjaa aukon sivistyksessä ja pistää Sonyn maskotin tulille Nintendon konsolilla (hihi). En ole tätä käytännössä ennen palannut, pieniä pikaisia testejä lukuunottamatta. Ja nyt on pakko kysyä: Onko Crash Bandicoot itseasiassa vain paskaa? Ensimmäinen siis. En vain saanut ohjaukseen minkäänlaista kunnon tuntumaa. Hyvä tasoloikka menee yleensä parin ensimmäisen kentän jälkeen selkärankaan ja reflekseihin. Nyt useamman kentän jälkeen tuntui että menin koko ajan arvalla hyppäänkö oikein tai pyörähdänkö oikein. Kerrankin jäin pyörimään apinan viereen niin että animaatio jopa osui apinaan, mutta huidoin silti ilmaa.

Ohjaus tuntuu muutenkin todella löysältä. Esim. Mariossa ohjaus on tiukka ja asiat tapahtuu juuri silloin kun nappia painaa. Crash tuntuu yhtä laiskalta kuin alkuesittelyjen jälkeen voisi kuvitellakin. Hyppiminen esim. bonus kentissä laatikoiden päällä on... erikoista. Tuntuu että koko homma pitäisi hoitaa silmät kiinni, niin ruutu ei häiritsisi rytmiä. En ehkä pistäisi input laginkaan piikkiin, mutta ohjaus on vain tahmea. Lähimpänä tulee mieleen ohjainten rikkoja SNES ajoilta: Bubsy. Se oli samanlaista tervaista arvailua.

Voihan olla että vika on nyt Switch versiossa. Jos se on ryssitty. Tuntuu vähän ajan tuhlaukselta käyttää tähän tunteja elämästä.
Vika on siinä remasterissa. En omista peliä, mutta lainasin Switch -version kirjastosta männäaikoina ja ihmettelin samaa. En tiedä onko muillakin alustoilla sama ongelma, mutta ohjaus on joy-coneilla laginen paska ja siksi varsinkin Crash 1 on pelikelvoton, kun se vaatii aika tarkkaa ohjaamista. Mielestäni ykkönen on sarjan paras, ja ainoa jota yhä tykkään pelata. Sääli että remasteri tuhrii hyvän pelin maineen ehkä lopullisesti. Uusille kokeilijoille jää vähän epämääräinen fiilis käteen.

Omat viime päivien rimpuiluni Crash ykkösen kanssa liittyy tallennusongelmiin. En koskaan muista että PS2 slim ei pysty kirjoittamaan savetiedostoa ps1-muistikortille ja korruptoi vanhankin saven jos yli yrittää kirjoittaa. Olen taas pelannut Crash ykköstä orkkis-pleikkarilla ja skaalaimella, eilen olin mittarissa oli 79%. Sitten hölmönä siirsin pelin PS2 slimiin ja lopulta korruptoin saven äsken mainitulla tavalla. Ja hittolainen että siinä pelissä on hankalia kenttiä jos timantteja yrittää metsästää (Sunset Vista, Slippery Climb, ...). Mutta joo, pelaaminen muutoin toimii loistavasti vaikka onkin haastavaa. Tuo tallennusasia pitäisi kai kirjoittaa isolla muistilapulla johonkin ettei tätä enää tapahtuisi.

En ole kokeillut miten se pelaa jos kytkee PS1:n suoraan hd-telkun scarttiin ja antaa telkkarin hoitaa "skaalaukset". Luultavasti toimii ihan yhtä huonosti kuin remaster.

Muita viime kuukausien pelejä:
Witcher 3 (Switch) - loistava. Pelasin samantien toiseksi vaikeimmalla tasolla. Porukka haukkuu taistelua, joka on kieltämättä simppeliä, mutta eipä tuo puoli zeldassakaan kovin syvällistä koskaan ole ollut ja tässä on sentään kunnon seikkailua tukena.
Zelda Link Between Worlds (3DS) - Liian helppo, tuntui kuin olisin terminaattori joka puskee pelin läpi hakaten kaiken tielleen tulevan. Taisin kuolla vain kerran koko pelin aikana jossain ihan alussa, random hölmöilyyn.
Kirby Forgotten Land ja Kirby's Adventure Wii - läpäisty tenavan kanssa co-oppina. Kevyttä meininkiä. Salaisuuksien tonkiminen on minulle se paras anti näissä.
Sonic Rush (DS) - Eka läpäisty sonic-pelini sitten lapsena naapurissa pelatun master system sonic 1:n jälkeen. Tässä oli hyvää meininkiä, eritoten soundtrackissä.
Dragon Quest Hand of the Heavenly Bride (DS) - Kesken vielä, noin reilu 30 tuntia kellossa. Kelpo peli, en ole silti varma onko tämä lopulta ihan minun tyylistäni settiä. Musiikit ainakin ovat yksitoikkoisen perseestä ja sillä on tietysti iso vaikutus kokonaisuuteen.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4122 : 14.02.2023 08:55 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Tää on kyl jännä. Onko PC ja PS5 pelin koodissa eroa, vai onko vaan helkkarin huonoa tuuria. Meikällä tuo ei ole kertaakaan kaatunut enää alun jälkeen droneen ja käytän joka matsissa Dronea. 250h peliä alla nyt. Nihkee bugi kyllä muuten, mikäli edelleen esiintyy.

Jaa-a, todella harvoin sitä käy nykyään. Itsekin käytän koko ajan, mutta nyt ei ollut pariin kolmeen viikkoon tullut jumitusta. Lähes joka päivä tulee pelattua kuitenkin vähintään muutama matsi. Pelailen Xboxilla, mutta en ole lukenut mistään että tuo keskittyisi vain yhdelle alustalle. Samaahan tapahtuu myös sen heitettävän kameran kanssa, joten todennäköisesti siinä "kameramekaniikan" koodissa on joku bugi.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4123 : 18.02.2023 17:58 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tää on kyl jännä. Onko PC ja PS5 pelin koodissa eroa, vai onko vaan helkkarin huonoa tuuria. Meikällä tuo ei ole kertaakaan kaatunut enää alun jälkeen droneen ja käytän joka matsissa Dronea. 250h peliä alla nyt. Nihkee bugi kyllä muuten, mikäli edelleen esiintyy.

Jaa-a, todella harvoin sitä käy nykyään. Itsekin käytän koko ajan, mutta nyt ei ollut pariin kolmeen viikkoon tullut jumitusta. Lähes joka päivä tulee pelattua kuitenkin vähintään muutama matsi. Pelailen Xboxilla, mutta en ole lukenut mistään että tuo keskittyisi vain yhdelle alustalle. Samaahan tapahtuu myös sen heitettävän kameran kanssa, joten todennäköisesti siinä "kameramekaniikan" koodissa on joku bugi.

Vieläkään en ole saanut peliä jumiin droneilla, tuota kameraa en ole edes käyttänyt, en vaan keksi sille järkevää käyttöä. Oman tiimin tyyli muutenkin on hyvin aggressiivinen ja ensimmäisen tulikosketuksen jälkeen kuuluukin tuttu "push push push" - huuto kuulokkeista. Solossa ehkä enempi käyttöä, mikäli joutuu kämppimään enemmän. Helvetin nihkeä homma silti etteivät korjaa tuota bugia.

Uusi Resurgence pelimuoto (tuttu toki vanhoista) on todella hauska ja toimintaa on kokoajan. Levyt on kokoajan lopussa ja kaikkiin tulitaisteluihin ei kannata lähteä, sillä levyjen säästäminen on tärkeämpää. Pelimuoto vaatii neljän hengen tiimin jotta voi edes pelata ja näin ollen ei ihan kokoajan voi olla mättämässä, mutta kun porukan saa kasaan on se sen arvoista. Muutenkin päivitys toi selkeän parannuksen siihen miten peli pyörii. Nyt toiminta huomattavasti suluvampaa ja nopeampaa. Levyttää voi juostessa ja aikaa ei mene liivien etsimiseen. Uusivanha loottaussysteemi on myös tervetullut, vaikkakin opin jo ekan kauden tapaan ja nyt tää uusivanha tuntuu taas oudolta. Yksi vs yksi Gulag taas olisi voinut jäädä unholaan, tykkäsin itse taktisemmasta 2 vs 2, mutta kyllä tähänkin taas tottuu.

Muuten säädin peliä vielä lisää:

First-Person Camera View: Least 50%
Inputs Deadzone:
Left Stick Min: 0.05
Right Stick Min: 0.05
Left Stick Max: 0.99
Right Stick Max: 0.99
L2 Button: 0.01
R2 Button: 0.01

Ainakin pleikkarilla ohjaimet on jonkun pienen ja pahasti hakatun lapsityöläisen tekemiä ja mitään nollan deadzonea kun turha edes kuvitella käyttävänsä kun alkaa driftaamaan niin perkeleesti, silti tollanen viiden sadasosan deadzone tuskin on ihmisen aisteilla edes havaittavissa (pl. Scarf) itse pelatessa. Kaveri vinkkasi tuon First-Person Camera View: Least 50% ja nyt kun tutkin niin kaikki tubettajat käyttää tätä myös, ei nyt tuntunut hirveästi vaikuttavan omaan peliin, mutta mitään tasotusta ei pidä antaa kun kyse on vakavista asioista eli Warzone voittojen saavuttamisesta.

Uudessa Warzonessa Meta-aseeksi on nopeasti muodostunut Sakin MG38

Omat lisäkilkkeet:

Muzzle: ZLR Talon 5.
Barrel:20″ Bruen Silver Series Barrel
Optic: SZ Holotherm (Thermalin voi kytkeä pois päältä tatista kirkkaissa taisteluissa), käytän myös paljon Corio RE-X Pro ja Aim OP-V4
Underbarrel: Bruen Warrior LMG.
Ammunition: High Velocity (korostuu paljon Warzonessa kun etäisyydet ovat pitkiä, moninpelissä täysin tarpeton lisä)

Moni suosittelee Laseriksi FSS V-OLEa nostamaan ADS:ssää, mutta mielestäni tärkeintä Warzonessa on panostaa aseen kantamaan ja rekyyliin. Moninpelissä tai ehkä jopa Resurgencessä sitten ADS on tärkeämpi, mutta tätä voi kompensoida kakkosaseella.

Näitä sitten hienosäätää oman maun mukaan, Warzonessa rekyyli tärkein. Kakkosaseeksi sitten joku sähäkkä Fennec tai Lachmannin Subi.



You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4124 : 19.02.2023 01:20 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Joo tosi harvoin jumittaa, mutta kuitenkin. Bomb dronessa on sellanen bugi, että se saattaa räjähtää naamalle. Itselle käynyt kerran ja kaverille myös.

Itsekin tykkäsin enemmän 2vs2 gulagista. Se oli jotenkin helpompi ja sai usein kaksi tappoa. Pistoolit sopii hyvin gulagiin.

Säädin headshot-down sniperin niin on ollut mukava paukutella porukkaa yhdellä osumalla alas.

https://www.youtube.com/watch?v=Rjfry0UfXvo
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4125 : 19.02.2023 20:13 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Hogwarts Legacy

Day 1 Patch paransi performanssia, ja nyt pyörii suht hyvin omalla setupilla myös säteenseurannan kanssa (RT low asetuksella). Mikään välttämättömyys tuo sinänsä ei ole, mutta onhan se kiva näin Potterfanina katsella kaunista Tylypahkaa ja muita 1:1 mallinnettuja paikkoja. Tätä ei välttämättä kannata millään ihan nuhapumpulla edes yrittää pelata, vaan suosiolla ostaa sitten konsoliversion. Oma 16GB:n rammi ei edes riitä, vaan ulta-asetuksilla 4k vaatisi vähintään 21GB rammia. Onneksi nuo muistien hinnat ovat tulleet alas niin ehkä voi sen 100e uhrata päivitykseen. Olen pelaillut sekaisin sekä PC:n näytöllä 1080p ja 4k peliä OLED:lla, kun aina ei vaan jaksa siirtyä TV:n ääreen (#First World problems).

Kävi myös ilmi, että Ryzen arkkitehtuurin prosessorit eivät hyödynnä täysin kaikkia ytimiä, joten ylikellotin oman Ryzen 7 3700x:n ja perffi parani hieman. Netissä on lisäksi modauksia, jotka parantavat pelin toimivuutta jonkun verran. Itse en niitä ole vielä asentanut, mutta muutamia fixejä olen tehnyt.

Nvidian control panelista  -> Adjust desktop colour settings -> Vibrance 70-80% ja väreistä saa elävämmät. Sopii sadunomaiseen tylypahkaan paremmin, kuin alkuperäiset valjut värit. Näin peli näyttää myös normaaleilla näytöillä karkkimaailmalta kuten OLED:lla, toki musta ei ole yhtä mustaa.

Toinen modi minkä asensin oli Sironan muuttaminen transusta oikeaksi naiseksi. Tai tarkemmin Sironan äänen muuttaminen miehen äänestä naisen ääneksi. Nyt ei enää tarvitse kuunnella kehittäjien WOKE -pakotusta. Nexusmodien joukosta tämä modi poistettiinkin nopeasti, kuten myös pale skin modi (: D). Olivat liikaa herkkänahkaisille oikeamielisille kirkasotsaisille norsunluutornilaisille. Eläinten kanssa seksi ok, mutta valkoinen iho tai äänen muuttaminen haram.

Tämä kannattaa tosiaan siis asentaa, mikäli Potterfanina häiritsee poikkeamat loresta.

Kaikki Nexusesta poistetut modit voi ladata Täältä

Näyte nais-Sironan äänestä

Modin asentaminen oli todella helppoa, eli purkaa vain ladatun tiedoston -> SteamLibrary\steamapps\common\Hogwarts Legacy\Phoenix\Content\Paks ja homma rokkaa. Disclaimer: en ota mitään vastuuta mikäli hommat menee vituiksi, mutta itsellä toimi välittömästi.


Ps. Mikäli kirjat ei ole tuttuja, niin suosittelen lukemaan vaikka ei enää lapsi / nuori olisikaan, kyllä nuo uppoavat myös aikuisille ja sitä kautta Hogwarts Legacystakin saa enemmän irti. Onhan Potterit varmasti Lotrin jälkeen yksi hienoimmista ihmiskunnan luomista fantasiamaailmoista. Täytyy silti olla kiitollinen mutsille, että osti nämä kirjat ja sain elää koko kirjojen kehityskaaren saman ikäisenä, kuin itse päähenkilökin. Varmasti yksi hienoimmista kokemuksista elämässä.


Spoileri (osoita katsoaksesi)


« Viimeksi muokattu: 19.02.2023 20:21 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4126 : 19.02.2023 23:30 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili ”Herkkänahkaisille” sanoo aikuinen mies joka modaa pelejään jos niissä on tiettyjen vähemmistöjen edustajia :lol:
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4127 : 19.02.2023 23:41 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
”Herkkänahkaisille” sanoo aikuinen mies joka modaa pelejään jos niissä on tiettyjen vähemmistöjen edustajia :lol:

Nyt oletit meikäläisen mieheksi, sieluuni sattuu.

Luetun ymmärtäminen on myös koetuksella zoukkalla, alkuperäisessä loressä ei mitään woketusta ollut. Tiedät hyvin itsekin, että transut on päälle liimattu tähän peliin.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4128 : 20.02.2023 07:41 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Nakutin eilen Octopath Traveler II:n 3 tuntia peliaikaa antavan demon läpi. Alkuperäinen oli minulle vuoden 2018 paras peli, ja tässä SE on lähtenyt demon perusteella lähinnä laajentamaan maailmaa ja parantamaan pelin yksityiskohtia. Se on aikalailla sitä, mitä jatko-osalta toivoinkin. Pelaaja pystyy nyt esimerkiksi etenemään vesistöissä kanootilla ja laivalla (jälkimmäistä en tosin demossa vielä käyttänyt), joka luo lisää kutkuttavia tutkimismahdollisuuksia. Kahdeksan päähahmonkin pitäisi nyt olla paremmin toistensa kanssa tekemisissä, mikä oli juonessa edeltäjän suurin puute. Demossa ei tosin millään ehdi kolmen tunnin puitteissa nähdä edes viitteitä tästä.

Taistelusysteemi lähes ennallaan, samoin kykysysteemit, joilla kekseliäs pelaaja voi laittaa pelin aika piankin polvilleen. Edellisessä nämä olivat loistavia, joten onneksi niitä ei ole lähdetty turhaan väkipakolla uudistamaan.

Audiovisuaalisuus on tip top, ja tämä tuntuu premiumilta HD 2D -pelien luokassa. Live a Livessa oli toki saavutettu Switchillä korkeampi resoluutio, mutta Octopath II:n maailma on paljon yksityiskohtaisempi ja efektirikkaampi kuin Live a Liven vastaava. Vuorokausisykli tekee maailmasta myös dynaamisemman ja se vaikuttaa muutenkin peliin ja siihen, mitä eri hahmoilla voi kulloinkin tehdä. Halutessaan voi vaihtaa napin painalluksella vaikka päivän yöksi, jos tietty questi vaatii spesifiä vuorokaudenaikaa.

Musiikit ovat jotenkin mystisempiä ja toismaallisempia kuin edeltäjässä, ainakin niissä maailmanosissa joista itse lähden liikkeelle. Otin ensimmäiseksi hahmoksi tietenkin näpsäkän varastytsyn, jolla viettelen ja ryöstelen jengiä oikealta ja vasemmalta; oi sitä jännitystä, kun kaupungin hämyisältä takakujalta löytää jonkun tyypin, jonka taskun pohjilla piilottelee harvinainen ja voimakas tikari 5%:n ryöstömahdollisuudella!

Menen asioiden edelle, mutta sanon nyt kuitenkin: jos Tears of the Kingdom alisuorittaa vähänkin, on Octopath Traveler II valmiina pistämässä sille hanttiin! En usko että niin käy, mutta se kertoo jotain siitä, millaisia odotuksia tälle pelille lataan.



« Viimeksi muokattu: 20.02.2023 15:09 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4129 : 24.02.2023 20:45 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Elden Ring tuli vihdoin kutakuinkin taputeltua, muodikkaasti myöhässä. Salaisuuksia ja bosseja jäi varmasti kokematta, mutta taisteluväsymys vei tältä erää voiton.

Vaikka ei peliä millään järjellä voi huonoksi saati edes keskinkertaiseksi kutsua, jotain jäi uupumaan ja jopa kevyt pettymys jäi kaivelemaan. Ensimmäiset 30-40 tuntia olivat maagisia ja ajoittain yllettiin Dark Soulsin korkeuksiin ja ohikin. Mutta kun ensihuumasta selviää ja alkaa kaivella vähän pintaa syvemmältä, paras loiste karisee ja kaavamaisuus alkaa vääjäämättä kuultaa läpi, vaikka peli olisi miten täyteen ahdettu tauhkaa. Aivan kuin Fromilla olisivat vähän poikkeuksellisesti pelänneet, että mehukkaimmat pomot ja muut yllärit jäävät pelaajalta kokematta, joten miltei kaikki kierrätetään useampaan kertaan varmuuden vuoksi. Olisin mieluusti ottanut vaikka puolet pikaruokaluolastoista ilman pakollista pomomatsia tyrmän lopussa, jos sillä olisi saatu toistoa vähemmäksi. Täysin uusia pelimekaanisia ylläreitä ei kovin montaa jäänyt mieleen, miltei kaikki vuosien varrella Souls-sarjan peleissä koetut temput tekivät paluun. Monet niistä, kuten Storm Ruler, alkavat tuntua jo nähdyiltä ja syövät jo aikaisempien pelien tenhoa. Naurattihan se loputtomiin jatkuva maanalainen superruttosuo absurdismissaan, vaikka ensimmäisen kerran jälkeen vain tankkasin vahingon ja juoksin surutta suoraan armonotskille. Annetaan erikoismaininta myös "looppaavalle" katakombille, tietäjät tietää.

Avoin maailma toimi paperilla paremmin kuin lopputulemassa. Kieltämättä tutkimiseen tulee tuoretta tenhoa, kun alueet alkavat olla todella massiivisia ja salareita on entistä helpompaa missata. Palkkiot vaan jättävät usein toivomisen varaa, ellei satu saamaan luvattoman paljon kiksejä lukemattomista loitsuista tai tekoälysummoneista. Ruukku- ja uurnapäivitykset olivat yllättävän mukava lisä, toivat vähän eloa muuten aneemiseen minecraftingiin ja puskien nuohoamiseen. Jälleenpeluuarvo kärsii, kun samat kaivokset saa kaluta kerta toisensa jälkeen, jos haluaa päästä mahdollisimman nopeasti jalalle asepäivitysten kanssa.

Uusi uljas ratsu toki auttaa ympäriinsä juoksentelua, mutta kaakki tuntui enemmän pakolliselta pahalta kuin täysin loppuun asti mietityltä osalta peliä. Ratsastus kun korostaa erityisesti taistelun heikoimpia piirteitä, jotka ovat aiemmista peleistä tuttuja: vihollisia on joko aivan liian helppo jallittaa tai sitten voi vaan juosta karkuun, koska pakkopullamobeista harvoin kostuu mitään. Kai pitää antaa vähän krediittiä siitä, että revenantit, riimukarhut, katkaravut ja mätänevät puuhenget onnistuivat tuottamaan ongelmia jopa ratsailla taistellen siinä määrin, että opettelin kiertämään ne kaukaa lähes välittömästi.

Lopulta parasta antia olivat tutut ja turvalliset legacyluolat. Olisin toivonut enemmän oikoreittien hyödyntämistä, turhan monessa paikassa meno muistutti liikaa checkpointilta toiselle etenemistä. Mutta ovat tyrmätkin niin valtavia ja täynnä salaisuuksia, että vaikea tuota minään isona ongelmana on pitää - löysin vasta kolmannella pelikerralla tieni velhokoulun katolle ja siellä sai pööpöillä ainakin tunnin nurkkia nuohoten. Pääkaupungin viemäristö oli ehkä hauskinta tahkoamista, mitä olen näissä peleissä kokenut ja harvoja paikkoja, joissa tasosuunnittelu onnistui todella yllättämään kerta toisensa jälkeen. Kun olin saanut tarpoa paskassa tuntikaupalla ja sitten ovien takaa paljastui taas sama nuotio, jolla lepäilin aikaisemmin, tuntui kuin olisi palannut kotiin Firelink Shrinelle.

Harmi, että bossit eivät olleet erityisen mieleenpainuvia loppuhuipennuksia. Visuaalisesti usein näyttäviä sekä mekaanisesti ihan päteviä, mutta kuten moni muukin asia, kovin tutun oloisia. Voihan niitä hyökkäyskomboja koodata yhä pidemmiksi ja pidemmiksi, mutta samalla lailla sitä dodgerollia spämmitään Malenia, Blade of Miquellan kanssa kuin pelin alussa Margitia vastaan, jos ei mitään älyttömiä juustobuildeja satu kokkailemaan. Jotain tarttis tehrä, voi muuten olla seuraavassa pelissä aika ohkaiset eväät.
Omalta osaltani asteen pidempi sapattivapaa tästä formaatista lienee joka tapauksessa ihan paikallaan - tai kunnes vääjäämätön dlc tipahtaa niskaan.
buginen lastenpeli
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4130 : 10.03.2023 13:54 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili RE4 Remaken demo on todella uskollinen alkuperäiselle (Ultimate HD Editionille, siis), sillä onnistuivat laittamaan peliin 40 prosentin deadzonen ohjaukseen (kamera ja tähtäys) ainakin Xbox-versiossa - normaalisti tuo deadzone on peleissä 20% luokkaa. Eli tämä tuntuu lähes yhtä kamalalta pelata, kuin Ultimate HD Edition. Alkuperäisessä GameCube-versiossa ei ole mitään deadzoneja nimeksikään.

Onneksi scripteillä tuosta pääsee eroon, mutta ei vain voi käsittää, miten vuodesta toiseen pitää mennä rajoitettujen ohjausasetusten ehdoilla. Muutama devaaja käytännössä päättää, miltä ohjauksen pitää tuntua miljoonille pelaajille. Ohjaus on sentään deadzone-sekoiluja lukuun ottamatta parempi kuin Dead Spacessa, jossa on aivan järkyttävä kiihtyvyys ohjauksessa.

EDIT: Joo, tämä ohjaus on niin kammottavaa jöötiä, että peli jää hankkimatta. Muistuttaa enemmän jotain Red Dead Redemption 2:sta tai The Last of Us 2:sta kuin Resident Evil 4:sta. Jotenkin ovat onnistuneet ryssimään jopa tuon juoksemisen. Ihan kuin jotain hevosta yrittäisi ohjata.

Huvittavana yksityiskohtana deadzone vaihtelee eri paikoissa. Tavaravalikossa se on 30%, tavaroita tarkastellessa 25% ja esim. kiikareilla katsellessa vähemmän kuin tähdätessä. Jos skriptillä poistat deadzonen pelistä, menee deadzone ”miinukselle” valikoissa ja kiikaroidessa, jolloin kuva sahaa edestakaisin. En yllättyisi vaikka kiikarikiväärilläkin tuo deadzone menisi miinukselle, jolloin peli olisi kirjaimellisesti pelikelvoton gyro-skriptilläni. Ainoa peli, jossa olen vastaavaa sekoilua nähnyt, on Dragon’s Dogma. Siinäkin deadzone vaihtui lennosta, jos taistelit jotain kyklooppia tai vastaavaa isoa vihua vastaan. Aivan käsittämätöntä.

Mutta hyvä, että demo tuli pelattavaksi, niin en tehnyt virhettä ja ostanut sikaa säkissä.


« Viimeksi muokattu: 10.03.2023 17:10 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4131 : 25.03.2023 13:30 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 176 Basaaripisteet: 0 Profiili Medal of honor underground (ps1) alkoi mukavan rentona räiskintänä sillä hahmo liikkuu varsin hyvää vauhtia ja jopa ohjauksen saa toimimaan ihan kahden tatin standardilla.
Pelin viimeinen kolmannes kuitenkin alkaa nostamaan vkäyrää aika huimaa tahtia sillä esim metsä kentässä sä et näe edes pienen puskan läpi, mutta viholliset kyllä ampuu sua ihan ilman ongelmia sieltä toiselta puolelta.
Vihollisia on myös kulmien takana odottamassa joten lyijyä tulee naamaan ennen kuin ehdit edes tähtäämään sillä normaalisti tähtäys on aivan liian herkkä joten on pakko käyttää erillistä tähtäys moodia jolloin jalat liimautuu maahan.
Viholliset osaa myös ampua aika pirun tarkasti sokkona kulman takaa ja välillä niitä spawnaa myös jo putsatuille alueille josta ne pääsee ampumaan selkään.
Oma hahmokin jää varsinaisen helposti kulmiin kiinni ja paniikissa ei meinaa aina edes ovesta päästä suojaan kun se jää nytkyttämään ovenkarmia vasten.

Kaiken kruunaa se ettei peli tarjoa ensimmäistäkään checkpointia ja savestatea tulikin käytettyä melkein jokaisen tapon jälkeen viimeisissä tehtävissä.
En tiedä oliko se orkkis peli sen paremmin tehty, mutta kyllä mä sen aikoinaan läpi pelasin ja tykkäsin todella paljon.
On siinäkin kyllä kaikenlaista paskaa kuten sisätiloissa olevia vihuja singon kanssa ja sehän on sitten laakista henki pois tai sitten jossain voi olla kk pesäke jota et edes näe huonon piirtoetäisyyden takia, mutta ne kyllä ampuu sua.
Joku voisi sanoa kuinka checkpontien puute on vaan tuon ajan juttu, mutta tänään tuli myös pelattua quake 2:sta (ps1) joka tuli vuosi ennen undergroundia ja siinä on checkpointit joissa voi myös tehdä ihan pysyvän tallennuksen ja lisäksi siinä on parempi pelattavuus ja näyttääkin paremmalta.

Rollcage. Tuo ekan pleikkarin legendaarinen ajopeli. No oikeasti ei ole joten jos jollain on kultaiset muistot niin älkää vaan ikinä pelatko tätä uudestaan.
Autot on aivan kamalia ajaa sillä jos ne tulee hiukankin huonosti hypystä alas (ja noin käy todella usein) niin ne spinnaa välittömästi, jos ne osuu edes hiukan johonkin niin ne spinnaa välittömästi ja jos vastustaja osuu suhun niin sä spinnaat välittömästi.
Lisäksi tässä ei ole oikeastaan yhtään sisältöä sillä tarjolla on perus single race, time attack ja liiga joka on koko pelin pihvi.
Ongelma on vaan siinä, että vaikka eri liigoja on kolme niin ajettavia kisoja on tasan kymmenen joten pelin läpäisee noin 30 minuutissa.
Tuon jälkeen aukeaa hard vaikeustaso jossa on ne samat kisat, tekoälyn kärkiauto katoaa horisonttiin heti startissa ja kun tuohon yhdistää pelin ajettavuuden niin en näe mitään järkeä kiduttaa itseäni.
Lisäksi tuosta saa vain yhden uuden hahmon.
Miten ihmeessä tämäkin on aikoinaan saanut hyviä arvosanoja kun pleikalle oli tarjolla myös colin mcrae rallyt ja muut jotka oikeasti tarjosi pelattavaa sen täyden hinnan edestä.

Oikeasti firebugs on paljon parempi ja se on käytännössä rollcage 3 sillä sen on edelleen tehnyt attention to detail, autoilla ajellaan seinillä ja katossa jne.
Nyt autot vaan on erinäköisiä ja visuaalinen tyyli simppelimpi ja värikkäämpi, mutta samalla peli myös näyttää puhtaammalta tuon ansiosta.
Se tärkein eli ajettavuus on kuitenkin huimasti parempi.

The misadventures of Tron Bonne on megaman legends sarjan spinoff jonka pääosassa on legendsissä nähty piraatti Tron Bonne jonka veli kaapataan pelin alussa, koska se on koronkiskurille miljoonan velkaa joten sun tehtävä on kerätä massit kasaan.
Siinä missä legends keskittyi luolastojen koluamiseen niin tämä on kooste useampaa eri pelityyliä.
Ekana mennään ryöstämään pankki, mutta Tronin pikku apuri robotit (jotka muistuttaa mun mielestä hyvin paljon lego hahmoja) tipputaakin sut eläinsairaalan eteen.
No mitä pienistä sillä sitten putsataan se ja samalla kaikki lähistöllä olevat talot ja kun poliisit tulee paikalle niin voit käskeä niitä apureita viemään niiden autoista renkaat ja vilkunkin katolta :D

Sitten satamasta tavaran varastaminen onkin pulmapeli sillä sä voit nostaa vain tietyn määrän laatikkoja ja myös liikkua niiden kanssa vain tietyn määrän ruutuja.
Sitten on ekasta persoonasta kuvattu luolan tutkiminen joissa on ansoja ja muutama aarre löydettäväksi.
Myöhemmin mennään vielä varastamaan jonkun eläimetkin pihasta.
On tässä myös yksi legends tyylinen luolasto koluttavaksi.

Niitä pikku apureita on yhteensä 40 ja nekin oppii uusia asioita kuten tekemään sulle pari uutta asetta tai vaikka paremman panssarin.
Jotkut oppii myös heittämään pommeja tai ampumaan singolla joka onkin hyvä asia sillä niihin räiskintä kenttiin voi ottaa kuusi apuria mukaan ja extra tulivoima on aina plussaa.
Mulla meni hiukan vajaa 10 tuntia läpäisyyn, mutta jätin puolet niistä pulmakentistä tekemättä kun mun aivot ei enää riittäneet niiden ratkaisemiseen.
Tämä oli niin hyvä, että ihan mielelläni hommaisin fyysisen version hyllyyn, mutta ei näillä hinnoilla kun tästä saa maksaa reippaasti yli 100e ellei enemmän.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4132 : 26.03.2023 13:36 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tuli palattua työmaalle Ghosts 'n Goblins Resurrectionin merkeissä. Jonkin verran tätä koettelin jo julkaisussa ja osoittautui ihan positiiviseksi yllätykseksi, jos ei nyt täysin lähtemätöntä ensivaikutelmaa antanutkaan. Nyt astetta tiiviimpien sessioiden jälkeen tuntuu oudolta: mitä helvettiä, onko tämä parasta toimintaloikkaa vuosikymmeniin???

Lisänimestä saa vähän sellaisen ennakkokuvan, että klassikkosarjan jämät olisi lätkäisty lautaselle ja lämmitelty mikrossa. Paljon on toki tuttua. Hyppykaaren kanssa vaihdetaan kihlasormuksia ja ainoa kuolemaa karmeampi kohtalo on, jos sattuu vahingossa poimimaan jonkin muun aseen kuin heittoveitsen. Noin muuten kaikki nupit on vedetty taso- ja vihollissuunnittelua myöten kaakkoon sellaisella röyhkeydellä, johon on vaikea olla suhtautumatta pelonsekaisella kunnioituksella. Demoneja puskee ruudulle jatkuvasti ja usein kirjaimellisesti ovista ja ikkunoista, höystettynä roimalla annoksella RNG-suolaa eli pelkkään ulkoaopetteluun on aivan turha turvautua. Jokainen sentti kohti seuraavaa checkpointtia on ansaittava tappavan tasaisella suorituksella. Vaikeustaso huitelee jo introtasoissa lähempänä sarjan muiden pelien loppupäätä, mutta noutajan korjatessa on vaikea olla katsomatta muualle kuin peiliin. Aiemmista peleistä tuttu toinen looppikin on pakollisen pahan sijaan aivan uusi koitos, jossa kaikki tasoelementit on viskelty blenderin kautta uusiin sadistisiin muodostelmiin. Oikean pääperkeleen kohtaaminen tosin edellyttää sen verran hämäriä tanssiaskeleita, että varmaan olisi helpompaa manata Saatana esiin ihan vaan tosielämässä.

Ehkä ainoa elementti joka tuntuu menneen aavistuksen verran liian pitkälle on sarjan vanha tuttu Red Arremer, jota on käytännössä mahdotonta tappaa ilman äärimmäisen optimaalisia olosuhteita. Pirulainen lukee häpeilemättä pelaajan inputteja, eikä edes pysty ottamaan vahinkoa kuin tiettyjen hyökkäysanimaatioiden aikana. Onneksi pakolliset kohtaamiset möllin kanssa ovat hyvin harvassa ja lähinnä kyseinen vihu ilmestyykin kuvaan, kun kaikki on mennyt jo peruuttamattomalla tavalla pieleen.

Tarjolla on myös kattava kokoelma nykypäivän trendejä mukailevia oljenkorsia. Lisäelämistä ei tarvitse kantaa huolta ja kentistä keräiltävillä taikamehiläisillä voi avata taitopuusta uusia taikoja ja kykyjä, joilla puntteja saa tasoitettua aavistuksen verran pelaajan eduksi. Vaikeustasojakin on tarjolla peräti neljä ja jos tarpeeksi pitkään hakkaa päätä seinään, tarjoaa peli armollisesti mahdollisuutta laskea haastetta väliaikaisesti ilman mitään seuraamuksia. Ihan tämänkin vuoksi suosittelen aloittamaan Legend vaikeustasolla (pelin tarjoama default) vaikka vähän hirvittäisikin, tasosuunnittelun julkeus ja julmuus aukeaa täysin eri tavalla kun alkaa sisäistää, mitä kaikkea peli kehtaakin pelaajalta vaatia. Pakko nostaa hattua Tokuro Fujiwaralle, joka palasi ohjaajan penkille vuosien tauon jälkeen aivan kuin ei olisi koskaan lähtenytkään.
buginen lastenpeli
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4133 : 26.03.2023 14:17 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Itsekin ostin tuon GnG Resurrectionin alesta. Pelin art style on täydellinen (vaikka jostain syystä porukka on tuosta marissut), ääniefektit ovat supertyydyttäviä ja vaikeustaso on vedetty tappiin heti ensimetreiltä lähtien. Hyvä, että uskoin intuitioon enkä arvosteluihin tällä kertaa.

Peli on ehkä aavistuksen raskaan tuntuinen pelata, kun on tottunut alkuperäisen arcade-version keveyteen RetroArchin input lagia vähentävien ominaisuuksien ansiosta (PC:llä toki voi laittaa VSyncit pois ja ongelma on poissa), mutta muuten tästä ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa. Xboxin Quick Resume -toiminto ei myöskään tässä valitettavasti toimi - juuri tämänkaltaiset pienissä erissä pelattavat pelit hyötyisivät eniten ko. toiminnosta
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4134 : 26.03.2023 19:05 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Trailerit eivät tee kyllä yhtään oikeutta pelin graafiselle ilmeelle. Erityisesti taustat ovat pullollaan yksityiskohtia ja myös mukailevat toimintaa ajoittain yllättävän dynaamisilla muodonmuutoksilla. Sarjan ajaton hahmosuunnittelu on loistanut pikselitaiteessakin vaivatta ja nyt tuntuu kuin konseptitaide olisi herännyt henkiin ruudulla. Joitain pieniä kauneusvirheitä voi bongailla yksittäisissä animaatioissa, mutta ei mitenkään häiriöksi asti. Pisteet myös soundtrackille, aika hyvin näiden renkutusten täytyykin kestää toistoa.
buginen lastenpeli
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4135 : 26.03.2023 19:26 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Uusien pelien ohella olen pelaillut vanhoja Nes-pelejä läpi. Monia sellaisia, joita en ikinä ennen nuorena päässyt läpi.

Nesin Batmanin pelasin viimeksi. En koskaan aiemmin päässyt peliä läpi, koska vaikeustaso nousee kohtuullisen jyrkästi toisen kentän jälkeen, mutta menipähän nyt  aika kivuttomast läpi. Ehkä nykyään osaa vaan paremmin miettiä tilanteita, eikä vaan väkisin puskea läpi. Paria viimeistä kenttää sai kyllä yritellä useampaan otteeseen, mutta ei niissä silti ollut oikein mitään epäreilulla tavalla vaikeaa, kuten Ninja Gaidenissa. Ohjaus ja seinähyppymekanismi on parhautta, soundtrack on parhautta ja visuaalisesti koko peli on Nesin parhaimmistoa. Ehdottomasti yksi konsolin parhaista peleistä ja muutenkin paras Batman peli edelleen. Tekee mieli heti pelata joku päivä uudestaan läpi.

Seuraavaksi vuorossa Snake Rattle 'n' Roll...
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4136 : 06.04.2023 21:13 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 176 Basaaripisteet: 0 Profiili Ghost rider (ps2)

Voisi sanoa, että tämä on ottanut inspiraation devil may cry ja god of war peleistä, mutta kyllä tämä on ihan täysi klooni.
Hahmoa seuraava kamera ja ovet tukkivat voimakentät on varsin tuttuja ihan kuten ruudun yläkulmassa oleva tyylimittarikin ja perus taisteluun käytettävä ketju sekä oikealla tatilla tehtävä väistö on kuin suoraan god of warista.
Käytössä on myös devil triggeria vastaava moodi sekä erikoisliike joka vahingoittaa kaikkia ruudulla olevia vihollisia.

Tämä ei kuitenkaan ole huono asia sillä kaikki toimii varsin hyvin ja on tässä jotain omaakin sillä välillä mukana on vihollisia joilla on suoja jonka saa rikki vain silloin kun sulla on tarpeeksi kova kombo menossa ja alueelta toiselle mennään moottoripyörällä jonka kanssa saa hyppiä esteiden yli ja luisua niiden alta, ampua vihollisia tai mätkiä niitä jos ne tulee lähelle.
Oikeasti ainakin 30% pelistä on noita prätkä osioita ja nekin toimi mun mielestä varsin mainiosti.

Myös uusia liikkeitä voi ostaa kerätyillä sieluilla ja niillä voi myös päivittää vaikka kestävyyttä ja haulikon tuottamaan vahinkoa.
Ostettavana on myös making of videoita, sarjakuvia ja konsepti kuvia, mutta sieluja kertyy sellaista tahtia, että kaikki hahmon päivitykset on saanut ostettua jo pelin puolivälissä ja kaikki bonus kamatkin vielä ennen loppua.
Läpäisyn jälkeen aukeaa vielä muutama cheat, uusi skini ja mahdollisuus pelata koko peli bladella läpi ja sillä on myös omat liikkeensä ja se saa kestävyyttä takaisin imemällä verta stunnatusta demonista kun taas ghost rider voi vaan mennä vaikka palavan tynnyrin viereen hoitaakseen saman asian.
Bladella ei myöskään ole sitä devil triggeriä eikä muutakaan maagista kykyä vaan sun pitää pärjätä sen normi iskujen ja miekan avulla.
Mitään kykyjä ei voi myöskään päivittää.

Mun ainoat odotukset tälle oli se ettei tän kanssa mene hermot, mutta tämä olikin ihan helvetin hyvä.
Pelasin helpoimmalla ja läpäisyyn meni nelisen tuntia ja tulen aivan varmasti pelaamaan vielä bladella myös.
Yks parhaimpia ostoksia seitsemällä eurolla tämän vuoden puolella.

Matrix: path of Neo (ps2)

Se parempi matrix peli ainakin jos nettiä ja metacriticia on uskominen ja mä taas mietin, että miten helvetissä tuo on mahdollista.
Ensinnäkin tarina on ihan mitä sattuu. "Mutta eikös se vaan kertaa leffojen tapahtumat?" joku jo miettii. Tavallaan joo.
Jostain syystä Wachowskien oli pakko mennä lisäilemään asioita joissa ei ole mitään vitun järkeä ja koska pelin lopputeksteissä lukee heti ekana "written and directed by Wachowski brothers" niin mä syytän tästä kaikesta niitä enkä pelin kehittäjiä.

Ekana se ekan leffan alku jossa Neo yrittää paeta sieltä toimistolta, mutta sillä ei riitä rohkeus mennä sitä seinän reunusta pitkin joten päättää vaan antautua.
Tässä sitten mennään siellä ulkona pitkin reunoja ja roikutaan käsien varassa kuin mikäkin Sam Fisher ja tuo pariminuuttinen kohtaus leffassa on tässä varmaan vartin.
Tuon jälkeen pelataan pari tuntia tutoriaaleja sillä eihän se käy päinsä, että ne kung-fu taidot vaan ladataan kuten leffassa sillä nyt opetellaan eka hiipimään ja tekemään stealth tappoja, joita ei käytetä enää tämän jälkeen, sitten perus liikkuminen, ampuminen ja melee aseet, joita myös käytetään vasta pelin lopussa.
Yhtään lioittelematta ainakin neljännes pelin 7 tunnin kestosta on noita tutoriaaleja.

Sitten se kaikista idioottimaisen asia tulee Merovingianin kartanossa josta mennään johonkin toiseen ulottuvuuteen jossa osa paikoista on mitenpäin sattuu ja sun täytyy aina mennä oikeasta ovesta jotta pääset etenemään. Mä olin jo valmiiksi lukenut kuinka perseestä tuo alue on joten seurasin heti vaan opasta.
Mutta tuo ei ole se idioottimaisin asia, ehei. Siellä on vihollisena isoja muurahaisia jotka osaa kung-fua.

Jopa lopetus on muutettu sillä sen kolmannen leffan lopussa nähdyn Smith tappelun jälkeen ne kaikki kloonit kasaa talon romuista ja muuta kamasta pilvenpiirtäjän kokoisen mega monster smithin.
Kenttien välissä on myös pätkiä leffasta, mutta niissäkin on pilkottu kohtaukset muutaman sekunnin mittaisiksi pätkiksi ja laitettu ihan randomilla sekaisin jolloin mikään ei sovi mihinkään.

Sitten on se tekninen puoli.
Peli näyttää rumalta, aseiden lukitus pysyy lukittuna vaikka kohde olisi jo kuollut, kamera on ihan paska sisätiloissa ja niissä ollaan todella paljon ja lisäksi koko komeus rullaa todella usein jossain 10-15fps välimaastossa.
Yhdessä kohtauksessa teki mieli kameran ja kontrollien takia heittää jo ohjain lattiaan ja mainostenjakajakin varmasti kuuli mun kiroilut rappukäytävään.
Monta kertaa tuli todettua ääneen "ei enter the matrix voi olla tätä huonompi, en mä sellaisesta olis voinut tykätä. Ei se vaan voi olla näin paska"

Enter the matrix (ps2)

Mulla meinas leuka loksahtaa kun aloin pelaamaan tätä.
Toki esim seinien tekstuurit on varsin simppeleitä, mutta vastapainona kuva on puhtaampi ja tarkempi ja peli rullaa 90% ajasta silkinpehmeästi.
Myös hahmot näyttää paremmilta mitä path of neossa.
Jopa pelattavuus toimii paremmin vaikka tässä on vielä strafe olkanapeissa sillä erillistä lukittumista ei ole vaan jos sulla on ase esillä niin tähtäin hyppää näkölinjaa lähimpänä olevaan viholliseen ja kun se kuolee niin se hyppää seuraavaan. Homma toimii kuin ajatus ja vaikka tässä ei mitään monipuolisia liikkeitä olekaan niin max payne tyyliseen syöksymiseen tai kärrynpyörän tekemiseen samalla ampuen ei ehtinyt kyllästymään kertaakaan.
Kameraakaan ei tarvinnut kirota kertaakaan.

Tarinakin on paljon parempi sillä jos joku on elänyt kiven alla eikä tiedä mistä tässä on kyse niin tämä näyttää mitä Niobe ja Ghost teki matrix reloaded leffan aikana sillä siinähän niitä ei pahemmin näy.
Tässä on myös paljon videota joka on kuvattu samalla kun leffatkin kuvattiin joten niissä on täysin sama laatu.
Lisäksi myös animatrix leffan last flight of osiris liittyy tähän sillä niiden jättämä paketti käydään noutamassa heti pelin alussa ja siitä saadaan tieto, että koneet on hyökkäämässä Zioniin isolla massalla.

Aikaa tämän parissa meni viitisen tuntia joka tuntui menevän yhdessä hujauksessa kun taas path of neon seitsemän tuntia tuntui vähintään kymmeneltä tunnilta.
Tässä saa myös valita pelaako Ghostilla vai Niobella ja vaikka ne onkin samoissa paikoissa niin ne tekee hiukan eri asioita joten tässä on myös hyvä syy läpäistä peli toisenkin kerran.
Tämä oli oikeasti edelleen yhtä hyvä mitä 20 vuotta sitten.

Path of neon meta score on 69 ja tämän 65. Ei iso ero, mutta oikeasti path of neon pitäisi alkaa nelosella.
Vielä käsittämättömämpää on ghost riderin 54 meta score.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4137 : 15.04.2023 07:23 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Titanfall kakkosen pamautin eilen läpi. Kiva vihdoin paremmin perehtyä peliin ja universumiin, josta Apex Legends sai alkunsa. Yksinpelikamppis on täyttä timanttia alusta loppuun ja mielestäni parasta genressä, mitä olen pelannut sitten Half-Life 2:n. Seinälläjuoksu-mekaniikat ovat todella viileitä. Nythän on liikkellä huhu, että seuraava kartta Apexissa toisi seinälläjuoksun myös Legendsiin ja niin, että se päivitettäisiin myös kaikkiin muihin mappeihin. Jännittävää!

Peli myös tuntuu 120fps:n ansiosta Series X:llä superhyvältä. Tämä jos jokin saa unelmoimaan siitä, että Apex Legends pyörisi nykykonsoleilla joskus vastaavalla frameratella. Tämä ja XIMin gyro nostivat nautinnon uudelle tasolle.

On myös hämmästyttävää, että Titanfall 2:sta on olemassa pätevä versio Xbox 360:lle. Olisi kiehtovaa saada tuo peli käsiinsä ja katsoa sitä tarkemmin.

EDIT: Titanfall ykkönen on tehty 360:lle, ei kakkosta. Vaikuttava portti varmasti silti.


Seuraavaksi boksiin lähtee pelaukseen tod.näk yltiökehuttu Wolfenstein: The New Order. Olen pitänyt uudemmistakin Wolfeista, niin eiköhän tämäkin uppoa.


« Viimeksi muokattu: 15.04.2023 07:29 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4138 : 21.04.2023 18:33 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Wolfy: New Order viittä vaille taputeltu, ja se on ollut erinomainen tarinavetoinen FPS, jopa verrattaessa Titanfall 2:n kaltaiseen jumaluuteen. Gunplay tuntuu tyydyttävältä aseiden ollessa sopivan potkivia ja myös kenttäsuunnittelussa on sopivasti vapautta mennä halutessaan vähän vaivihkaisempaan tyyliin. Peli jakaa perkkejä sen mukaan, miten pelissä etenee, eli oma pelityyli vahvistuu ilman erillisiä valintoja. Erinomainen suunnitteluratkaisu.

Xboxin auto HDR ja Dolby Atmos for Headphones myös taikovat pelin eloon tavalla, että paikoitellen on hankalaa uskoa tämän olevan alunperin X360/PS3-sukupolvelle suunniteltu peli. Monet seikat sen antavat toki ilmi, mutta silti tämä on kestänyt aikaa mielestäni hyvin.

Boxilla pelaaminen siis heräilee kunnolla henkiin täällä suunnassa! Redfallia odottelen kovasti seuraavaksi, vaikka se tuleekin ulos aluksi pelkästään 30fps:n moodilla. Se ei kuitenkaan minulle ole koskaan ollut mikään kynnyskysymys. Parasta on, että tulee suoraan Gamepassiin.

Myös Advance Wars: Re boot-camp tuli aloitettua. Tämä on ihan ensimmäinen sukellukseni tähän sarjaan. Alku on juuri sellainen kuin odotinkin, eli kunnon HC-strategiaa ilman Fire Emblemin suhdekiemuroita ja höpötystä. Välillä sillekin on toki paikkansa, mutta joskus pelkkä tinkimätön strategia on enemmän kuin tarpeeksi. Tässä riittää pelattavaa aika saakelisti, ottaen huomioon mitä on kesken ja mitä on tulossakin.

Ulkoasu on tainnut jakaa vähän mielipiteitä, mutta itse kyllä tykkään. Alkuperäisten pikselitaide on toki näkemäni perusteella lähes vertaansa vailla, mutta kyllä nekin varmasti saapuvat ajallaan GBA NSO:n tarjontaan. Kiva saada myös pelit sopivasti modernisoituna.


« Viimeksi muokattu: 21.04.2023 18:56 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4139 : 30.04.2023 00:48 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Street Fighter 6:n demo on ihan jeesuskamaa. Peli on superresponsiivinen Input Delay Reduction -asetuksen ollessa päällä (tämä kaiketi pistää vsyncin pois päältä), näyttää tolkuttoman hyvältä tyylilllisesti (HDR boostaa vielä hienosti efektejä) ja pelittää noin muutenkin kuin unelma.

Modern-kontrolliasetuksen ansiosta vihdoin pystyy pelaamaan Street Fighteria ihan peruspadilla. Puristit - joka minunkin kai pitäisi varmaan olla, kun 3rd Strikeä on tullut kuitenkin tahkottua vuosia - varmasti pudistelee päätään, mutta ei kiinnosta. Street Fighterin tuplaneljännesliikkeet ovat täysin luonnottomia tehdä dpadilla, eivätkä ne kyllä edes tikulla ole minusta koskaan tuntuneet hyvältä. Sataprosenttisen tarkkuuden toki saisi hitbox-tyyppisellä nappiratkaisulla, mutta nyt voit tehdä ne superit painamalla vain kahta face buttonia samaan aikaan. Klassinen kuuden eri painikkeen näppäinasettelu on myös jöötiä, etenkin DualSensellä, jonka olkapäänappien liikerata on pidempi, jolloin painellusten ajoittaminen face buttonien kanssa on yhtä helvettiä. Tätäkään ongelmaa ei ole modern-asetuksella, koska viides ja kuudes nappi tarvitaan vain Drive Parryyn/Impactiin. Face buttoneilla onnistuu (toivottavasti) kaikki muut liikkeet.

Capcomilta on näillä näkymin tullut tai tulossa minulle kolme vuoden (tai jopa genin) parasta peliä: REmake 4, Monster Hunter Rise (+ juuri julkaistu Sunbreak-lisäri) ja Street Fighter 6. Puhdasta pelaamisen nirvanaa kaikki.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines