Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 130 131 132 133 134 [135]
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 730377 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4020 : 13.05.2022 10:51 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 089 Basaaripisteet: 0 Profiili SSX (ps2)

Kuten ostosketjussa kirjoitin niin tämä oli aikoinaan ihan huikea kokemus kun ekan pleikkarin cool boarders 4:sta hyppäsi ssx:n demon pariin.
No nyt 21 vuotta myöhemmin pelin ongelmat iskee aika selvästi joista isoin on ruudunpäivitys joka nykii aina kun kamera kääntyy mutkissa ja mesablanca radalla ruudunpäivitys nykii muutenkin todella usein.

Ratoja on vain kuusi ja ilmeisesti sen takia kisa moodissa jokainen lasketaan kolmesti eli ensin on karsinnat ja sitten semi finaali ja finaali.
Kisoissa ei myöskään ole tarjolla restart toimintoa joten ne on pakko laskea loppuun ellei vaan palaa alkuvalikkoon takaisin.
Finaalin jälkeen on restart mahdollisuus, mutta se aloittaa sitten koko homman alusta eli taas lasketaan kolmesti.
Siinä vaiheessa kun ekat pari laskua menee hyvin ja kolmannella melkein kaikki mahdollinen pieleen niin peli alkaa muuttumaan kivasta nostalgia tripistä turhauttavaksi.
Silti tuli vedettyä Kaorilla kaikki kisat ja showoff temppuilut kullalla läpi poislukien pipedream joka on viimeinen temppuilu kisa joten ei siinä montaa tuntia mennyt. Ehkä joku nelisen tuntia.

Soundtrack on kyllä edelleen rautaa ja tässä ei myöskään tarvitse kuunnella sitä jatkuvaa "TRICKYY, IT'S TRICKY TRICKY TRICKY" toistoa.
Se alkoi vasta seuraavassa pelissä ja sitä saa kuunnella vielä jopa siinä uusimmassa ps3 pelissäkin eikä sitä voi ottaa pois päältä.
Kuinkahan paljon EA on tuon käyttämisestä maksanut kun sitä on pakko käyttää joka pelissä ykkösen jälkeen.
Niin paljon kuin mä run dmc:sta tykkäänkin niin tuo yks sample kyllä jaksaa ärsyttää kun sitä joutuu kuuntelemaan yli kymmenen kertaa yhden laskun aikana.

Pelattavuuden haastavuus tuli yllätyksenä uusimpien sarjan pelien jälkeen.
Ekat pari kisaa kannattaa lähinnä tehdä spinnejä, koska jo pelkkä frontflip lähtee todella hitaasti ja todennäköisesti pääset syömään lunta.
Hahmot myös kaatuu reippaasti helpommin joten ekat kisat oli suorastaan surkuhupaisaa katsottavaa.
Vasta ihan lopussa kun statsit alkoi olemaan maksimissa, alkoi pelattavuus tuntumaan "normaalilta".
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4021 : 16.05.2022 11:52 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 649 Basaaripisteet: 0 Profiili Fallout 4 on aika erilainen peli survival-vaikeusasteella! Kyse on jonkinlaisesta selviytymissimusta, jossa jokaista yhteenottoa joutuu ainakin alkupuolella suunnittelemaan ja miettimään "onko tämä todella fiksuin tapa?". Vesi, ruoka, antibiootit ja muut lääkkeet muuttuvat tärkeiksi eivätkä ne ole enää pelkkää turhaa painoa repunpohjilla. Kuumotusta luo myös se, että tallentaa voi vain nukkumisen yhteydessä. Tämän rajoituksen voi halutessaan kiertää modilla, mutta en tiedä... vapaa tallentaminen voisi syödä survivalista pohjaa siltä, että vaara on kokoajan läsnä, jos ei pysy valppaana. On toki melkoista menettää tunti pelaamista siksi, että miina yht'äkkiä räjähtää vieressä, mutta minkäs teet kun menit nuuskimaan tuntematonta rakennusta ilman huolellista tutkimista. Pelaamiseen täytyy suhtautua niin, että oikeasti samoilisi tällaisessa vaarallisessa maailmassa. Ja sekös nostaa tunnelmaa ruudun takana.

Muistan, miten räiskin ensimmäisellä pelikerralla ilmeenkään värähtämättä esimerkiksi "zombilauman" kumoon melkein paikallani seisten, mutta kun niitä lähtee survivalilla katras perään, niin tulee kiire kotiin katsomaan jäikö kahvipannu liedelle.  :) Vihut toki ottavat vastaan tällä vaikeusasteella myös paljon enemmän vahinkoa, joten yhteenotot ovat lyhyitä kun viholliset eivät ole luotisieniä. Tästä tykkään myös.

Peli on survivalilla hyvin erilainen kokemus kuin normaalilla vaikeusasteella. Jos en hermojani tyystin menetä, tällä tiellä myös jatkan. Ja jos menetän, modaan mieluummin tuon vapaan tallennuksen peliin kuin vaihdan survivalista tavalliseen pelityyliin.

Ja on muuten Series X:llä aiemmin linkkaamallani 4K/60fps/ultra textures -modilla hienon näköinen peli tänäkin päivänä. Ja 5/5 gyro-tähtäys Xim Nexuksella on tietenkin myös tässäkin pelissä huikea juttu!

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4022 : 16.05.2022 21:55 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 089 Basaaripisteet: 0 Profiili Kyllä mulla oli tallennus modi, mutta 90% ajasta tallensin aina sängyn vieressä koska jos sä oikeasti nukut tunnin päikkäreitä niin siitäkin tuli joku sairaus.
Jos olin pelannut vaikka jo 30 minsaa ja olin menossa johonkin sisälle niin silloinkin tuli jo välillä tehtyä tallennus sillä mulla se oli aina yleisin tilanne pelin kaatumiselle ja mä olisinkin menettänyt yhteensä tunteja tuon takia ellen olisi tallentanut.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4023 : 21.05.2022 14:27 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 467 Basaaripisteet: 4 Profiili

Ostin GOD HANDin japsiversion heti julkaisussa syksyllä 2006. Hype oli kova ja trailereissa peli näytti mahtavalta - olihan kyseessä Mikamin uusin tuotos. ”Ball busting hard but fair!”, luvattiin trailereissa, eli vaikustasonkin pitäisi olla kohdillaan.

Kun peli vihdoin tipahti postiluukusta, oli pettymys valtava. En voinut sietää peliä. Graafisesti GOD HAND oli helvetin ruma, art styleltään ja musiikiltaan roskaa ja pelattavuus tuntui jäykältä ja itseääntoistavalta. Taisin lopettaa pelin toiseen tasoon.

Nyt reilun puolentoista vuosikymmenen jälkeen läpäisin pelin RetroArchissa. Kuten kävi Vanquishinkin kanssa - Shinji Mikamin peli siis sekin - muuttui mielipiteeni GOD HANDista täysin. Peli on ehkäpä lempipelini PS2-katalogista ja genren ehdotonta eliittiä, paras brawler-tyyppinen peli nyt ainakin. Videopelimäisin videopeli mitä olen pelannut.

Resident Evil 4, GOD HAND ja Vanquish ovat kuin Isä, Poika ja Pyhä henki - videopelien pyhä kolminaisuus ja Shinji Mikami niiden jumala.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4024 : 21.05.2022 16:06 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 035 Basaaripisteet: 14 Profiili Heh taidan muistaa tuon julkaisun ja ehkä mekin väiteltiin asiasta jollain boardilla. Tuntui, että koko maailma inhosi God Handia mutta minulle se oli heti kympin peli. Todella innovatiivinen taistelusysteemi, jollaista ei ole vieläkään nähty missään muussa pelissä. Huumori on todella omituista jopa Mikamilta ja kun päähahmo kiemurteli ja kumarteli vihollisille, jotka alkavat nauraa ja menettävät rage-mittariaan tiesin, että peli on ikuinen klassikko. Ja homma vaan eskaloituu mitä pidemmälle peliä pelaa. Liikevalikoimaan saa ball busteria, pimp handia ja drunken fistiä. Vihollispomojen teemabiisit muistaa vielä vuosienkin jälkeen. Kääpiöistä koostuvalla power rangers tiimillä se oli erityisen psykedeelinen. Tällaisia pelejä ei enää tehdä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4025 : 26.05.2022 10:09 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 089 Basaaripisteet: 0 Profiili Taas on muutama ps1 ja ps2 peli pelattu ja telkkarina 21" crt joka kannattaa ottaa huomioon kun puhun pelien graffoista.

Dino crisis

Tämä oli edelleen varsin toimiva tuotos vaikka ressa 3:n jälkeen tämän kartta tuntui huonolta sillä se ei näytä missä kohtaa olet ja mihin suuntaan katsot.
Tuon kun yhdistää vaihtuviin kuvakulmiin ja mun paskaan suuntavaistoon niin sitä sai olla availemassa aika usein.
Easylla aloitin ja sillä pelatessa taskuista löytyy heti alussa myös haulikko ja kranaatinheitin, mutta eipä noita pahemmin tullut käytettyä.
Kranuja tuli käytettyä vasta viimeisessä trex matsissa ja haulikkoa muutamaa kovempaa vihua vastaan.
Yleensä juoksin vaan dinojen ohi ja käytin niitä laser aitoja pitämään ne kurissa ja sen jälkeen varsinkin säästelin ammuksia kun huomasin niiden spawnaavan välillä takaisin.
Muutaman kerran jopa päätin ladata edellisen tallennuksen kun olin tuhlannut liikaa ammuksia etsiessäni mihin pitää mennä seuraavaksi.
Tästä johtuen mulla tietenkin oli niitä aika iso kasa lopussa ja olisin varmaan voinut vaan ampua kaikki vastaantulleet dinot.

Pulmia tässä oli paljon enemmän mitä muistinkaan sillä edes ovet ei aukea avaimilla vaan niihin tarvitaan kaksi koodilevykettä jonka jälkeen murretaan salasana.
Miinusta lopussa olevasta laatikoiden työntely pulmasta joka pitää ratkaista just kuten tekijät on halunneet sillä ilmeisesti jokaista laatikkoa voi työntää vain yhden "ruudun" eteenpäin joten se loogisin vaihtoehto ei toimi vaikka laatikon edessä ei mitään estettä olisikaan.
Visuaalisesti tämä on kestänyt aikaa ihan hyvin, mutta sisätilat on huomattavasti yksinkertaisempia mitä ressoissa sillä nyt ollaan luovuttu esirendatuista taustoista.
Alueelta toiselle siirtyessä myös käytetään edelleen sitä vanhaa tuttua oven avaamis animaatiota, mutta tässä se ei haittaa sillä samalla saa katsella Reginan mukavan muodokasta persettä.

Dino crisis 2

Tämä oli pettymys sillä mä muistin tämän olleen erittäin hyvä ja rento räiskintä ykkösen jälkeen ja räiskiä tässä tosiaan saa sillä sä tapat jo ekan 30 minsan aikana dinoja enemmän mitä ykkösessä yhteensä koko pelin aikana.
Tapoista saa pisteita ja komboista vieläkin enemmän ja niillä sitten ostetaan parempaa asetta, lisää ammuksia ja parannuskamoja.
Se mitä mä en muistanut oli jatkuvasti spawnaavat dinot ja ne tosiaan spawnaa aina kun kuvakulma vaihtuu joten jos tulet vaikka käytävään ja sun selän takana on vain suljettu ovi, niin kuvakulman vaihtuessa sieltä selän takaa hyppää 90% varmuudella dino kimppuun.
Sama homma vaikka jossain isommassa huoneessa joka koostuu nejästä eri kuvakulmasta. Joka kerta kun kuvakulma muuttuu niin dinoja hyppää kimppuun.
Tuo alkoi ärsyttää jo ekan tunnin aikana ja loppua kohden se suorastaan vitutti.

Vaikeahan tämä ei ole sillä aina on varaa ostaa se mitä tarvitaan, mutta silti umpikujasta selkään hyppäävä dino saa veren kiehumaan.
Lisäksi käytössä on vanhat kunnon tankkikontrollit ja staattiset kuvakulmat ja nuo ei vaan sovi näin hektiseen peliin ollenkaan.
Visuaalisesti tämä sentään oli ihan helvetin hieno.

Strider 2

2.5d hack & slash jossa vaan edetään ja laitetaan vihollisia paloiksi. Toiminta on jatkuvaa ja peli kestää ehkä 40 minsaa ekalla kierroksella.
Asetuksista saa säätää kuinka paljon sulla on kestävyyttä ja kuinka vaikeita viholliset on.
Elämiä on tasan yksi, mutta käytössä on loputtomat continuet ja jatkaessa hahmo ilmestyy takaisin just siihen missä se oli.
Silti tämä onnistui paikoitellen ärsyttämään aika kovaa sillä ensinnäkin hahmo pysähtyy aina kun lyöt, paitsi jos juokset niin silloin voit jostain syystä kyllä huitoa samalla, mutta silloin etenemis vauhti on niin kova, että sun kannattaa tietää mitä on tulossa.
Ohjaus tuntuu aivan liian tönköltä kun ottaa huomioon kuinka hektinen peli on ja lisäksi peli hidastelee todella paljon kun ruudulla on edes pikkasen enemmän toimintaa.

Strider

Tätä en aloittanut kovin positiivisella asenteella sillä tämähän on porttaus 80 luvun arcade pelistä joten kakkosen tupla hyppyä ei ole eikä hypyn suuntaa voi muuttaa ilmassa. Elämiä on useampi, mutta kuolema heittää aina edelliseen checkpointiin.
Voitte kuvitella kuinka yllättynyt olin kun huomasin tykkääväni tästä ihan helvetisti enemmän mitä kakkosesta sillä sä voit kävellä ja huitoa samaan aikaan, pelin 2d sprite grafiikka näyttää aivan helvetisti paremmalta mitä kakkosen polygoni suttu eikä ruudunpäivitys hidastele koskaan.
Myös kentät on ihan kunnon kenttiä kun taas kakkosessa koko peli tuntui välillä joltain boss rush moodilta kun ensin oli mini boss ja sitten ehkä pari vihollista ja toinen mini boss ja lopulta se oikea pomo.
Näiden kombo paketti maksoi jenkki storessa 6$ ja ykkösen ansiosta se oli hintansa arvoinen. Oikeastaan pelkkä ykkönen olisi jo tuon arvoinen.

Road trip adventure

Vähemmän tunnettu ps2:n ajopeli joka tunnetaan japanissa choro q nimellä, mutta täällä lännessä nimet vaihtelee jokaisen pelin kohdalla.
Tämähän on siis open world ajelu jossa pelin kaikki hahmot on puhuvia autoja ja tässä on jopa huikea tarina...
Presidentti on kyllästynyt olemaan presidentti ja aikoo antaa paikkansa sille joka voittaa grand prixin joten pelaajan tehtävä on osallistua kisoihin ja pärjätä tarpeeksi hyvin jotta saa paremman lisenssin jolla pääsee parempiin kisoihin ja lopulta grand prixiin.

Tämä ei myöskään ole pelkkää kisojen ajamista sillä tarjolla on myös aika perus fetch questeja sekä monta minipeliä.
Tarjolla on niin golfia, curlingia, mäkihyppyä kuin kalojen pyydystämistäkin ja golf oli oikeasti hyvä, joka on paljon sanottu kun sitä palloa tökitään autolla.
Kerättävänä on myös 100 choro q kolikkoa joita keräämällä saa pelin parhaita osia ja löydettävä on myös 100 valokuvaus kojua.
Mulla on enää muutamat valokuvaus paikat löytämättä ja aikaa mennyt likemmäs 20 tuntia varmaan.

Autoihin saa myös uutta osaa ja heti ekana kannattaakiin ostaa nopeampi ohjaus jotta auto alkaa kääntyä edes jotenkin järkevästi.
Ajofysiikat on niin ja näin sillä välillä joku perus pomppu saattaa pompauttaa auton korkealle ilmaan ja muuta vastaavaa, mutta nuo ei koskaan aiheuttanut häviötä joten ei ne pahemmin haitanneetkaan.
Visuaalisesti tämä on todella vaatimaton jopa ps2 standardeilla ja joku gt3 näyttää ps4 peliltä tähän verrattuna.
Mulle pelin ainoa miinus on tiimi mekaniikka josta ei aluksi tarvitse välittää ollenkaan sillä jos sun tiimikaverit pärjää tarpeeksi hyvin niin saat extra rahaa, mutta muuten niiden ajamisella ei ole mitään väliä.
Kunnes tulee se grand prix jossa jokaisen kuskin pisteet lasketaan yhteen joten jos ne tiimikaverit on jossain jonon häntäpäässä niin sä et voi voittaa.
Ne choro q kolikot kannattaa kerätä ihan vaan jo tämän takia jotta voi toiselle antaa parhaat palikat mitä on tarjolla ja sille toiselle toiseks parhaat palikat niin ne alkaa pärjäämään.

Kolikoiden kerääminen oli myös hyvin tehty sillä yhdestä sivutehtävästä saa skannerin joka näyttää ne minimapissa ja jokaisen kaupungin baarista saa vinkin missä yksi kolikko on joten noiden etsimiseen sai nähdä hieman vaivaa, mutta turhauttavaa se ei ollut.
Tämä maksaa ps3:n storessa vaivaiset 5e ja oli varmaan paras käyttämäni vitonen tämän vuoden puolella.

24 the game

Heti alkuun voin sanoa etten ole katsonut sarjaa kuin ehkä yhden satunnaisen jakson verran joskus ja silti tykkäsin tästä varsin paljon ja voin vaan kuvitella kuinka paljon tämä iskisi johonkin sarjan faniin.
Mukavana yllätyksenä peli antoi valita pelaako 50hz/60hz moodissa ja tarjolla oli myös 480p valinta.
Mä otin tietenkin ntsc valinnan sillä pelin ruudunpäivitys on välillä jossain 20-25 tuntumassa joten jokainen extra frame on tärkeä.

Tämähän on pohjimmiltaan third person toimintaa, mutta mukana on myös muutama ajotehtävä sekä monta minipeliä aina hakkeroinnista kuulusteluun ja nuo tuo mukavasti vaihtelua ja ne on hyvin hoidettu.
Itse räiskintä ajaa asiansa kunhan siihen tottuu parin tunnin jälkeen sillä pohjimmiltaan se toimii kuin gta 5:n assist moodi eli sä lukitut viholliseen, mutta voit vielä vapaasti liikuttaa tähtäintä, mutta jos heilautat nopeasti tähtäimen sen lukitus alueen reunaan niin se lukitus lähtee pois päältä tai vaihtaa vieressä olevaan viholliseen joten oikean tatin kanssa saa olla varsin tarkkana.
Toinen mainittava asia on se kuinka peli haluaa jatkuvasti myös keskittää sen tähtäimen ja sama koskee myös kameran kääntämistä korkeus suunnassa ihan normaalisti kävellessä.
Mulla meni ehkä joku kolmisen tuntia kunnes alkoi headshotteja napsumaan ihan hyvää tahtia.

Tässä ei myöskään pelata pelkästään Jackilla vaan myös Tonyn, Kimin, Michellen ja Chasen saappaisiin hypätään välillä.
Tarinakin kulkee kuten sarjassa eli tunti kerrallaan, mutta ei sentään reaaliajassa vaan mulla tais mennä n.8 tuntia läpäisyyn.
Lähinnä siitä kellosta näkee kuinka lähellä loppua ollaan.
Myös splitscreen efekti on usein käytössä vaikka ei sille sinänsä tarvetta olisi sillä jos vaikka jahtaan jotain autolla niin ei siitä ole mitään iloa jos ruutu jakaantuu ja näen eri kulmasta kuinka joku rekka on tulossa naaman eteen, koska se katse on aika pakko pitää tiessä ja lisäksi nuo kohtaukset kyykyttää ruudunpäivitystä varsin tehokkaasti.
Visuaalisesta puolesta olin ihan positiivisesti yllättynyt ja varsinkin välivideoiden hahmomallit saattaa olla parasta mitä olen ps2 peleissä nähnyt.

Airblade

Tästä tuli aikoinaan pelattua demoa ja tykkäsin siitä ihan helvetisti ja mun mielestä jo pelkkä demo oli paljon parempi peli mitä burnout.
Molemmat siis oli criterionin tuotoksia jotka muistaakseni julkaistiin aika samoihin aikoihin ja burnout oli se joka sai kaiken huomion ja kehut.
No nyt kun vuosia myöhemmin pääsin pelaamaan ihan koko pelin niin mun mielipide ei ole muuttunut mihinkään ja tämä on yks ps2:n aliarvostetuimpia pelejä.

Tämähän on siis lähinnä tony hawk kopio jossa rullalaudan sijasta jalkojen alla on hoverboard.
Pelin tarina moodi eroaa myös haukan kaavasta siinä, että sulla ei ole mitään pisteiden keräämisiä vaan sä keskityt aina ison pahan firman (joka on kaapannut sun kaverin ja luonut jalkojen alla olevan laudan) sabotoimiseen eli tapat vartijoita, tuhoat kameroita ja etsintäkuulutuksia ja muuta vastaavaa.
Kaikki hommat on myös tehtävä yhden session aikana ja jos aika loppuu niin koko kenttä aloitetaan alusta.
Aikaa on kuitenkin heti alussa useampi minuutti ja lisää saa aina kun tuhoaa tai tekee jotain ja ruudun yläreunassa on myös seuraavaan kohteeseen osoittava nuoli joten sokkona näitä ei tarvitse löytää.

Koska lauta leijuu niin sillä voi tehdä perus flippejä ihan milloin vaan ilman hyppäämistä ja näillä täytetään boost mittaria jonka avulla voi kasvattaa nopeutta ja hypätä korkeammalle.
Sä voit myös ottaa katulampuista ja muista tangoista kiinni ja hypätä niiden avulla korkeammalle.
Mikään kovin pitkä tuo tarina moodi ei ole sillä varsinaisia kenttiä on viisi ja lopuksi vielä yksi pakenemis kenttä jossa pitää vaan päästä perille ennen kuin aika loppuu.
Mulla taisi mennä n.3 tuntia ja tuota viimeistä kohtaa yritin varmaan yli 30 minsaa.

Tarinan läpäisyn jälkeen avautuu stunt attack joissa sitten onkin se vanha tony hawk kaava eli sulla on 2 minsaa aikaa ja sun pitää saada tietty määrä pisteitä, kerätä jotain vihreitä ja punaisia logoja tai jtn tai vaikka grindata 10 sekuntia putkeen ja muuta vastaavaa ja tässä moodissa ei ole pakko tehdä kaikkea kerralla vaan voit keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.
Tätä moodia en jaksanut paria kenttää enempää pelata, mutta se ei ole pelin vika sillä mulla tuo vanha kaava alkoi maistumaan pakkopullalta jo haukan 1+2 remasterissa ekan parin tunnin jälkeen.
Tuon lisäksi on vielä score attack ja free ride moodit ja extroista löytyy making of haastatteluja, musiikkisoitin ja konsepti taidetta.
Visuaalisesti tämä näytti just niin hyvältä mitä muistinkin ja on edelleen yks hienoimpia ps2 pelejä mun mielestä.

Aggressive inline

Extreme rullaluistelua joka tekee oikeastaan kaiken paremmin mitä tony hawk.
Tämä siis tuli ennen tony hawk 4:sta ja tässä on isot avoimet kentät ilman aikarajaa joten sä voit rauhassa tutkia alueita.
Toki sulla on kestävyys mittari joka tyhjenee kun kaatuilet, mutta se myös täyttyy kun tekee temppuja ja niitähän tulee ihan luonnostaan tehtyä ihan jatkuvasti joten mä en ole koskaan nähnyt game over ruutua.
Lisäksi hahmojen statsit kasvaa ihan vaan pelaamalla joten mitä enemmän grindaat tai hypit niin sitä nopeammin statsit kasvaa.

Kenttien haasteet noudattaa tuttua kaavaa eli "grindaa nuo" ja "hyppää tuo gap", mutta on siellä myös tehtäviä jotka hieman muokkaa kenttää kuten vaikka huvipuisto jossa grindaat siipimutterin joka pitää maailmanpyörää paikoillaan joten se pääsee irti.
Joissakin kentissä on myös skatepark haasteita joissa sulla on muutama minuutti aikaa ensin muokata aluetta siirtelemällä ja kääntelemällä osia ja sitten saada vaadittu pistemäärä.
Kentissä on myös piilotettu avain joka avaa jostain toisesta kentästä uuden alueen jossa on vielä lisää haasteita tehtävänä joten pelattavaa riittää.

Mä myös tykkään siitä kuinka tässä on huomattavasti rauhallisempi vauhti mitä haukoissa joissa meno on ihan naurettavaa muutaman grindaus kombon ja rampin jälkeen.
Tässä ehtii oikeasti katsomaan mitä on tulossa ja edes hieman suunnittelemaan mitä meinaa tehdä sensijaan, että kaiken pitää tulla 0.2s aikana lihasmuistista.
Tämäkin oli edelleen just sellainen mitä muistin.

Rayman 2 the great escape (ps1)

Eka pelaamani rayman oli origins joten tämä oli uusi kokemus ja varsin mainio olikin.
Toisin kuin ykkönen joka oli niin masokistisen vaikea, että hyvin harva varmasti pelasi sen huijaamatta läpi niin tämä tarjoaa loputtomat elämät ja varsin leppoisan tasoloikkaseikkailun.
Videoita katsomalla kuitenkin selvisi kuinka tästä versiosta puuttuu iso määrä sisältöä dreamcast versioon verrattuna ja hahmot puhuu ihan englantia kun taas dreamcastilla ne puhuu jotain keksittyä siansaksaa.
Kumpikaan ei sinänsä haitannut ja tuo jälkimmäinen asia oli suorastaan plussaa sillä mua se keksitty mongerrus alkoi ärsyttää jo videoita katsoessa.

Pelattavuus toimii varsin hyvin ja nyt reiska ampuu jotain maagisia ammuksia käsillään ja nämä tähdätään kohti vihollista ihan automaattisesti.
Lisäksi voi painaa L2:n pohjaan jolloin normaalin liikkumisen sijaan vasen tatti liikuttaa reiskaa eteen, taakse ja sivuille ja tuossa moodissa onkin varsin helppoa väistellä vihollisten hyökkäyksiä.
Kamera tietenkin aiheuttaa omat ongelmansa välillä, mutta ei tässäkään sen enempää ongelmia ollut mitä toy story 2:ssa.

Mulle ainoa miinus oli viimeisen pomon toinen vaihe joka on lentely kenttä ja välillä sun pitää väistellä piikkipalloja jotka se heittää sun naaman eteen.
Näissä on yleensä vapaa kohta jossain neljästä kulmasta, mutta varsin usein otin osumaa vaikka olin just niin paljon vaikka ylävasemmalla kuin vaan on mahdollista ja kun tuo tapahtuu kolmesti peräkkäin niin alkaa se kuuluisa vitutuskäyrä nousemaan.

Tuota lukuunottamatta pelaaminen oli mukavan sujuvaa ja reilua ja aikaa taisi mennä joku viitisen tuntia joka vitosen hinnalla oli ihan ok, mutta jos tästä olisi aikoinaan maksanut sen yli 300 markkaa niin olisi saattanut hieman harmittaa.
Jos kerää vähintään 90% collectibleista niin pääsee pelaamaan rayman 2:n beta versiota joka on samanlainen 2d peli mitä eka rayman.
Onneksi tuo jäi vaan beta tasolle.

Ridge racer type 4

Mä ostin tän aikoinaan heti julkaisussa kun sitä arvosteluissa hehkutettiin ja peli oli pettymys ja vieläkään mä en vaan voi käsittää miten tätä edelleen pidetään erittäin hyvänä ja jotkut jopa sarjan parhaana.
Pelin päämoodi on real racing roots 99 grand prix jossa ajetaan kahdeksan kilpailua, kyllä, kahdeksan.
Kun nuo on ajettu niin peli oli sitten siinä.
Toki voit pelata uudestaan eri tiimillä ja jokainen neljästä vastaa eri vaikeustasoa, mutta ainoa asia joka muuttuu on auton ajettavuus ja expert tason autot onkin huomattavasti hitaampia mitä muut ja kääntyy myös paljon huonommin.

Lisäksi on duel moodi jossa voi saada neljä uutta autoa voittamalla ne. Tässä on se kaikki varsinainen sisältö joka on varsin minimaalista jopa ps1 pelien standardeilla.
Toki kerättävänä on yli 300 autoa, mutta oikeasti pelissä on vain muutama eri auto ja niistä on monta eri varianttia joiden nopeus saattaa vaihdella +/-5km/t ja muuta vastaavaa eli oikeasti tässä ei todellakaan ole yli 300 eri autoa.
Lisäksi noiden saaminen on tehty niin typerästi kuin vaan mahdollista sillä jos sä voitat kaikki kahdeksan kisaa niin sulla on kaikki sen tiimin parhaat autot.

No miten ne muut autot saa? Sijoittumalla huonommin.
Tässä on esimerkki jossa on jokaisen kahdeksan kisan sijoitukset:

11 11 1111=parhaat autot
12 11 1111=Yksi uusi auto
12 12 1111=yksi uusi auto

Sun täytyy yhden videon mukaan ajaa vähintään 78 kertaa tuo grand prix läpi jos jostain syystä haluat ne kaikki ja tuolla tavalla aina vaihdella sijoituksia. Tähän sopisi se klassinen "WHAT WERE THEY THINKING?!?" jonka avgn aina sanoo jossain vaiheessa.
Lisäksi pelin soundtrack on ihan paska vaikka sitäkin kehutaan ihan kaikkialla.
Tai ei se huono ole, mutta se ei vaan sovi arcade kaahailuun mitenkään sillä enimmäkseen musiikki on varsin rauhallista ja usein hieman jazz tyylistä menoa jossa välillä on pianokin mukana.
Tuollainen sopisi vaikka persona vitoseen kun yöllä kävelet kaupungilla, mutta ei tällaiseen sitten mitenkään.

Ridge racer 5

Tämä oli eka ps2 peli jonka ostin koneen yhteydessä 21 vuotta sitten ja onhan se edelleen hyvä ja sellainen mitä muistinkin.
No okei sahalaitaa on reippaasti enemmän mitä muistin ja tuostahan peli sai kritiikkiä jo julkaisussa.
Neloseen verrattuna kisoja on enemmän, ajettavuus parempi, uudet autot ja moottorit saa järkevästi ja soundtrack on helvetisti parempi.

« Viimeksi muokattu: 26.05.2022 16:22 kirjoittanut Partajeesus »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4026 : 29.05.2022 07:55 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 649 Basaaripisteet: 0 Profiili Mario Strikers: Battle Leaguesta julkaistiin demo, jossa pääsee pelaamaan jo nyt tutoriaalit ja ensi viikolla testaamaan matseja onlinessa muutamassa aikaslotissa.

Ensipuraisun jälkeen vaikuttaa siltä, että tästä tulee ehkäpä paras Mario-urheilupeli alustalla toistaiseksi. Next Level Gamesin (Luigis Mansion 3) animaatiojälki on tässäkin pelissä mykistävän hienoa; kaikki hahmot liikkuvat persoonallisesti, elävästi ja hauskasti. Yoshi pinkoo esimerkiksi Yoshi's Islandista tutulla kirmailullaan kentällä eteenpäin. Myös esimerkiksi taklasten lopputulokset ovat hykerryttävää katsottavaa, kun joku DK runnoo kevyemmän hahmon kentän pintaan. Yksityiskohtien määrä on älytön, kanukkikehitystalo on ollut jälleen kovassa lyönnissä.

Mutta pelattavuushan se tärkein on tällaisessa pelissä. Syvyyttä löytyy erikoissyöttöjen, potkujen, väistöjen ja muun ansiosta. Itemit pois laittamalla tämä on melkein kuin Fifa, hemmetti sentään.

Ja kahdeksan pelaajan lokaali moninpeli! Näitä on aina kiva saada lisää perinteisten Bombermanien jatkoksi.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4027 : 02.06.2022 17:54 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 649 Basaaripisteet: 0 Profiili Halo Reach

Aloitin Halo-kamppisten peluun kronologisesta järjestyksestä. Olen tottunut pelaamaan näitä lähinnä jaetun ruudun co-oppina, viimeksi kokonaan yksin pelaamani Halo taisi olla Halo 2. Ja siitä on todellakin kulunut aikaa ja paljon!

Reach onkin aika jännän tuntuinen Halo siinä mielessä, että MC ei ole päähahmo. Tykkään kyllä tästä ratkaisusta, vaikkei Chiefissä mitään vikaa ole. Kiva nähdä silti meininkiä myös toisenlaista näkökulmasta.

Toiminta on totutun laadukasta, pelattavuus tiukkaa ja... juoksunappi?! Kaikki eivät kuulemma tykkää, mutta ainakin kamppiksessa tuntuu toimivan, sillä kentät ovat mukavan laajoja, vaikkakin Halo-tyyliin silti lineaarisia.

Teknisestä puolesta olen vieläkin aivan liian huumaantunut pystyäkseni artikuloimaan muuta kuin ylisanoja; XIM NEXUSin gyro, 120fps AOCin 27" 1440p-näytöltä, 120 FOV... olen taivaassa!

Ainoa miinus, ettei päähahmon paljasta takapuolta näytetä alussa. Ainoa miinus.

Rise of the Tomb Raider

Jos eka Tompan rebootti oli hyvä, niin tämä on hemmetin hyvä. Maailman tyyli flirttailee hieman Ubisoftin avoimille maailmoille, mutta mittakaava on Tomb Raiderissa onneksi paljon maltillisempi eikä se tunnu laisinkaan uuvuttavalta. Sanoisinko, että vapautta mennä ja ihmetellä on tarjolla juuri sopivasti. Hienoa, ettei pääjuonta tarvitse heti puskea eteenpäin vaan voi etsiä parempia osia aseisiin ja nuuskia rauhassa luolia. Siperian kylmät, neuvostoaikaiset tukikohdat tarjoavat mielenkiintoinen lokaation ja kontrasti on mitä herkullisin sarjan ensimmäiseen osaan.

Lara on hieman seesteisempi tässä osassa, verrattuna siihen villikissaan, miksi hän trilogian avausosan lopussa muuttui. Muiduli räiski raivoissaan niin ihmiset kuin muinaiset olennot palasiksi ilman tunnontuskia. Mikähän oli bodycountti Draken ensimmäiseen Unchartediin verrattunaP Veikkaan kuitenkin, että pienempi.

Ja on se jouskari vaan aseiden ase, kun mekaniikat tehdään näin tyydyttävästi.

Mutta kummaa sen sijaan on se, että vaikka pistooleita löytyy vaikka muille jakaa, ei tapahdu sitä mitä sarjan fanit odottavat ja mille rebootin ensimmäisen osan lopussa jo silmää iskettiin. Ehkä myöhemmin? Älkää spoilatko.

« Viimeksi muokattu: 02.06.2022 18:10 kirjoittanut Ephram »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4028 : 05.06.2022 16:26 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 649 Basaaripisteet: 0 Profiili Halo Reachin kampanjalle arvosanaksi rouheat 4/5.  Oli jopa yllättävän hyvä odotuksiini nähden. Olin toki kuullut joitakin juttuja Reachin juonenkäänteistä, mutta silti jotkut twistit vetivät maton jalkojen alta aika lujaa. Viimeinen tehtävä oli briljantti ja hyvin, hyvin mieleenjäävä. Onhan näitä tehokeinoja käytetty jo aikaisemminkin, mutta kun tällainen tehdään hyvin, niin vaikuttavuus on taattu.

Haloissa on kyllä parhaimmillaan sellaista kenttäsuunnittelua, joka uppoaa täydellisesti minuun. Vähän sama homma kuin Crysiksessakin, mutta ei niin suuressa mittakaavassa. Avoin lineaarisuus toimii ja taisteluita voi lähestyä monilla eri tavoilla riippuen mistä lähtee etenemään, mitkä vihut ensimmäiseksi ampuu ja mitä ajoneuvoja ottaa haltuunsa. Toimii vielä paremmin kaverin kanssa, ja siksi nämä ovatkin co-opissa erinomaisia, jopa parhaita genressään. En ole vielä pelannut Infiniteä yksinpelillä, mutta voisiko olla että avoin lineaarisuus toimii Halossa sittenkin paremmin kuin vielä avoimempi maailma? En kuitenkaan vielä ota kantaa siihen.

Seuraavaksi Halo: Combat Evolved, joka on minulle tutuin kaikista Haloista, ainakin kampanjan puolesta.

MCC on kyllä yksinpeli-Haloistakin diggaaville nykyään kova paketti, ei siitä mihinkään pääse.

« Viimeksi muokattu: 05.06.2022 16:56 kirjoittanut Ephram »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4029 : 17.06.2022 14:36 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 525 Basaaripisteet: 2 Profiili Tuli otettua heti TMNT Shredder's Revenge Switchille, kun peli julkaistiin. Onhan se nostalgista. Ja ihan jees mättöä. Ei mitään mihin tarvisi suuremmin keskittyä, pelailee vain "Kasuaaliin" tapaan. Tosin jotenkin tuntuu että ohjaus ei olisi ihan niin "tiukka" mitä sen haluisi olevan. En nyt ole ihan varma onko tämä lagia vai animaatiosta johtuvaa. Vai ihan vain siitä että tuli vasta illalla pelailtua. Mutta ei se niin paha ole että pelin pilaisi täysin.

"Kasuaalista" pelaamisesta vielä, että oli pakko alkaa pelaamaan yksinkin uutta Kirbyä Switchillä. Pelasin sen likan kanssa pitkälti lähes viimeseen pomoon asti, mutta jäi takaraivoon polttelemaan niin paljon se määrä "suorittamista" mitä jäi suorittamatta että oli pakko pistää yksin tulille :lol: Pelasin ensimmäisen maailman ja keräsin siitä kaikki Waddle Deet ilman kunnon yritystä ja päälle vielä raja-arvot rikki kaikkiin ns. haaste ratoihin (tms.) ;D Se vähän helpotti polttelua, ja jatkoin vielä toisenkin maailman pelaamista. Kaikki Waddle Deet kerättynä tähän asti tietty ja haaste radat viimesen päälle. Ja siis vieläkään ei suurempaa yritystä ole tarvinnut, eli tämä ei ole todellakaan kummoinen haaste. Mutta on jotenkin todella rentouttavaa vain löhötä ja pelata tälläistä (turhan päiväistä?) perushyppelyä, kun vaihtelua löytyy ja pelimekaniikka toimii. Joskus on kiva pelata muuten vain simppeliä peliä ilman että naama on irvistyksessä :lol:

Lämpenen koko ajan kyllä enemmän Switchille. Se vain on profiililtaan niin eri laite kuin PS5, XSX tai PC. Esim. PS5:llä hakee ehkä enemmän ns. kokemuksia peleistä, tyyliin juonta, fiilistä, ajatusta, leuan lattiaan tiputtavaa visuaalisuutta. Mutta Switchillä on tarkoitus vain pelata. Ei sillä onhan Switchilläkin tälläisiä pelejä, mutta näistä jää aina se viimeinen viilaus vajaaksi, koska tehoja vain puuttuu. Mutta se pinkki pallo vain toimii. Se ei herätä tunteita mihinkään suuntaan, mutta on suunnattoman rentouttavaa vain pistää kaikki ajatukset ja puristukset sivuun ja vain pomppia sen pallon kanssa pitkin kenttiä, kun voi vain pelata.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4030 : 21.06.2022 12:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 649 Basaaripisteet: 0 Profiili Rise of the Tomb Raider meni tuossa läpi. Olipa tosiaan erinomainen jatko-osa, menee varmaan yhdeksi parhaista kakkososista koskaan minun listoillani. Vähän kaikkea oli paranneltu ja lokaatiot kiinnostavampia monilta osin kuin alkuperäisessä. Taisteluiden suuresta määrästä tunnutaan monessa paikassa valittavan, mutta minun mielestäni niitä oli juuri sopivasti. Lara voi kuitenkin hoitaa ne niin monella eri tavalla: aseilla, hiippailulla, heittoesineillä, harhautuksilla... Työkaluja ja erilaisia lähestystapoja riittää!

Korkkasin myös aika nopeasti Risen läpäisyn jälkeen Shadown, ja olin oitis mielissäni mm. vesikontrollien parantumisesta ja uimisen toteutuksesta. Nyt vedenalaisessa tutkimisessa on jo kunnolla fiilistä. Turhat "pyöritä tattia ja köysi kiertyy" -mekaniikatkin voi nyt yksinkertaistaa helpommiksi niin, ettei tikkuja tarvitse turhaan veivailla.

Shadow on myös todella hieno graafisesti. Taitaa pyöriä Series X:llä natiivina 4K:na melkeinpä lukitusti 60 kuvaa sekunnissa! Viidakkoympäristöt tihkuvat elämää ja tunnelmaa, Uncharted-vaihdetta on omalla tavallaan laitettu pykälä suuremmalle.

Ellei Shadow sitten ihan surkeaksi muutu, tulen nostamaan tämän trilogian heittämällä Uncharted-pelien edelle. Hienonhienoja seikkailupelejä, jotka tahtoo varmasti pelata uudemmankin kerran, toisin kuin Draken seikkailut.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4031 : 22.06.2022 13:29 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 834 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Pelasin jonkun verran Assassins Creed Originsia kun oli game passissa. Kiva huomata, että johonkin voi aina luotaa... nimittäin AC:n paskuuteen. Viimeisestkin rippeet stealthista ja salamurhaamisesta heitetty pois ja jatkettu perusmätkintämenolla. Helvetisti näyttää olevan tekemistä, mutta kun niistä mikään ei ole haastavaa tai mukavaa.

1.7. tulee näköjään Far cry 5 GamePassiin. Siinä varmaan jatkuu sama Ubisoftin paskakaava. Kerää materiaalia -> craftaa -> vallota leiri > kiipeä torniin -> repeat.
Play-Asia
tallennettu
Sivuja: 1 ... 130 131 132 133 134 [135]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2022