Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 132 133 134 135 136 [137] 138 139 140 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1197200 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4080 : 25.10.2022 20:28 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Horizon Forbidden West
Tuli ostettua, kun halvalla sai. Oisko Verkkis tyhjennellyt jossain vaiheessa varastojaan ja hintalapuksi lätkäisty 20€. Ekasta osasta tykkäsin. Lisärin kohdalla oli jo fiilikset hiipuneet, kun sen pelasin muutama vuosi emopelin jälkeen. Olis vaan pitänyt luottaa vaistoihin ja jättää jatko-osa ostamatta. Eipä oikein lähtenyt. Sitä samaa kuin ensimmäinen peli, niin hyvässä kuin pahassa. Edes stoori ei jaksanut oikein kiinnostaa.

Last of Us Part 1
Horizon vaihtoon ja sain siitä saman vaihtoarvon kuin uutena ostettaessa. Tilalle yhden suosikkipelini remake. Sen tarpeellisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta ymmärrän, miksi Sony sen teki. Täytettä pelivalikoimaan + tulevan tv-sarjan kyljessä ei vaan voi mainostaa graafisesti vanhentunutta versiota. Mulle remake siis on ihan fine. Helvetin nättihän se on. Peli noin muuten on oikeastaan 1:1 alkuperäiseen. Jos siitä piti, pitää tietystä tästäkin. Part 1:n pelaamisen jälkeen täytyy sanoa, että part 2 menee edelle. Ero on pieni, mutta kuitenkin loistavia pelejä molemmat.

Quarry
Supermassive Gamesin interaktiivinen elokuva käytännössä. Teinikauhua, läjä hahmoja, joiden kohtaloon pelaaja(t) voi(vat) vaikuttaa. Until Dawn pelattiin aikanaan kaveriporukan kanssa. Vaihdeltiin ohjainta ja tehtiin valintoja. Tässä tehtiin samoin, paitsi että nyt sai valittua ihan erillisen sohva co-op -moodin, minkä kautta sai lisättyä jopa kahdeksan pelaajaa, ja jokaiselle sai määriteltyä oman hahmon. Meitä kun oli pelaamassa kolme, jouduttiin ottamaan useampi hahmo. Oli ihan kiva kokemus, kun samalla nautiskeli viinipullollisen ja hyvää ruokaa. Kuten kuvailin, niin interaktiivinen elokuvahan tuo oli. Yksin jäisi varmaan pelaamatta, mutta kavereiden kanssa kiva kokemus. Yhdessä spekuloitiin stooria ja hahmojen kohtaloita. Onnistuu myös verkon yli.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4081 : 25.10.2022 20:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Persona 5 Royal tuli aloitettua Game Passissa, ja täytyy sanoa, että tämä on kyllä yksi tyylikkäimmistä peleistä, mitä on kuunaan tullut pelattua. Yleensä en lämpeä tällaiselle animetyylille, mutta P5 näyttää kyllä järisyttävän hyvältä, kiitos 4K-reson (assetit näyttävät taivaallisen hyvältä) ja OLED:n - pelissä on pikimustaa ja paljon, sekä kontrastina paljon räikeitä värejä.

Tämän kommentin jälkeen odotin jännittyneenä, miltä Persona 5 Royal näyttäisi Switch OLEDin ruudulla.

Ensimmäisen tunnin jälkeen; vau, todella hyvältä! UI on 720p, eli natiivi ja siten veitsenterävä. Tekstuurit toki häviävät Series X -versiolle, mutta jälleen kerran pienempi näyttökoko antaa paljon anteeksi.

Peli on kannettavaan muotoon niin ideaali kuin olla ja voi, enkä voi ilmaista enempää kiitollisuuttani siitä, että tämä melkein yksisarviseksi osoittautunut Switch-versio ylipäätään ilmestyi. On aivan mahtavaa käpertyä pimeässä huoneessa ambient-valaistuksen loisteessa kylmänä syksyiltana ja kaakaomuki vieressä Persona 5:n ääreen.

Aloituskin on kuin malliesimerkki siitä, miten tämän genren peli potkaistaan superkiinnostavasti käyntiin. Turhan monet JRPG:t syttyvät liekkiin vasta 10-15 pelitunnin jälkeen. Persona 5 vetäisi minut välittömästi mukaansa ja sai myös kiinnostumaan sen maailmasta kertarysäyksellä.

Tämä on ollut intohimoiselle Switch-pelaajalle USKOMATON kuukausi, eikä siitä tule loppua ennen kuin Bayo 3 saapuu!


« Viimeksi muokattu: 25.10.2022 21:02 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4082 : 31.10.2022 23:08 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili A Plague's Tale: Requiemia kannattaa myös kokeilla Game Passissa. Ensimmäinen peli Xboxilla, joka alkaa jo oikeasti näyttää "next gen" -peliltä, vaikka taitaakin pyöriä vain 40fps VRR-töllöllä (tai ehkä juuri siksi). Pelattavuus on sitä perinteistä cinematic-jöötiä, eli kävellään putkea pitkin ja kuunnellaan teennäistä dialogia koko ajan (joka on muuten miksattu todella surkeasti ainakin näin kuulokekäyttäjän korvin, tuntuu kuin puhe kuuluisi koko ajan jostain kilometrien päästä), välillä ammuskellaan käpyjä ritsalla. Tuskin tätä sen enempää tulee pelattua, mutta antaa vähän toivoa, jos konsolille tulisi vielä jotain aidosti hyvännäköisiäkin pelejä - geniä ollaan kuitenkin jo kohta kaksi vuotta menty.

EDIT: Omat ääniasetukset olivatkin persiillään. :lol: Nyt peli kuulostaa yhtä hyvältä kuin näyttääkin.


« Viimeksi muokattu: 31.10.2022 23:41 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4083 : 08.11.2022 12:26 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Sonic Frontiersin Switch-versiota pelasin tuossa äsken ensimmäisen tunnin. Sen perusteella kiinnostavimman ja tuoreimman tuntuinen Sonic-peli tyyliin pariin vuosikymmeneen. Tätä on verrattu sarjan uudistajana Pokemon Legends: Arceusiin, ja vaikka en olekaan mikään suurin Sonic-asiantuntija, näen näen kyllä tämän vertauksen jo alun perusteella aika osuvana.

Myös "Sonic of the Wild" on ollut joidenkin huulilla. Ehkä turhaankin, mutta kyllä yhtymäkohtiakin on sinällään helppoa nähdä. Voidaan esimerkiksi ajatella, että perinteisiä Sonic-kenttiä sisältävät tornit – joita on ripoteltu pitkin avointa maailmaa – ovat kuin BotWin pyhäköitä. Ne rikkovat kivasti pelin kulkua ja antavat maistaa tutumpaa Sonic gameplayta isommassa maailmassa juoksemisen sijasta.

Switch-versiosta mainitsemisen arvoista lienee, että Sonic Team lähti tekemään Frontiersia ensin Switchille ja vasta sitten skaalasi peliä ylöspäin tehokkaammille alustoille. Yleensähän homma menee päinvastoin. Sonicin myyntiluvut ovat olleet kuitenkin Nintendon alustoilla niin ylivoimaisia, että Sega on tehnyt tässä fiksusti. Peli pyörii ensimmäisen tunnin perusteella hienosti 30 fps:n targetissaan ja tuntuu reagoivammalta kuin keskiverto kolmenkymmenen fps:n tasohyppely. Peliä ei voi kauniiksi kutsua Switchillä, vaan lähinnä riittävän hyväksi, varsinkin jos sitä pelaa handheld-moodissa, niin kuin minä aion tehdä. Olin vähän huolissani nähdessäni ensimmäiset teaserit pelistä, mutta onneksi se oli turhaa ja Sega on tehnyt hyvän version pelistä tärkeimmälle segmentilleen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4084 : 08.11.2022 17:33 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili MW2 (PS5)

Pelasin koko viikonlopun. Lauantaina lopetin klo 8.30 aamulla. Onhan tää moninpeli aivan puhdasta Mendellinin kokkelia. Tarinaa en ole kokeillut, mutta ehkä sekin pitää pelata läpi koska serverit ovat jo toista päivää alhaalla. Vai toimiiko muilla?

Yksinpelistä luin, että woke väki oli pahoittanut mielensä asenteellisesta kampanjasta. Lupaa hyvää siis normaalimiehelle.

Edit: ongelma selvisi, luurin netin kautta ei suostunut yhdistämään, mutta kaapelilla toimi. Jännä.


« Viimeksi muokattu: 08.11.2022 17:48 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4085 : 11.11.2022 21:33 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Vampire Survivors (Xbox/PC). Aika kova peli. Kannattaa kokeilla, jos löytyy Game Pass. Tai no eipä tuo maksa kuin muutaman euron muutenkaan.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4086 : 16.11.2022 07:39 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Aika huvittavaa on ollut nähdä Sonic Frontiersin jakavan täysin pelaajien mielipiteet, aina "täydestä fiaskosta" jopa "parhaaseen tasohyppelyyn koskaan" asti. Tähän väliin mahtuu toki vaikka miten monta erilaista mielipidettä.

No, minä olen pelannut Switch-versiota kymmenisen tuntia. Niiden perusteella tämä tuntuu parhaimmalta 3D Sonicilta toistaiseksi. Pelissä on kyllä ongelmia ja vähän sitä kuuluisaa teknologiademon makua, mutta toisaalta myös paljon hyvääkin. Frontiers on nimittäin niitä pelejä, jotka ovat hauskoja sanan jokaisessa merkityksessä. Avoimilla alueilla Sonicia on myös ilo ohjata. Kontrolleja voi myös säätää vapaasti esimerkiksi todella herkiksi tai laiskemmiksi. Jokainen varmaan löytää mieluisat säädöt.

DF kuumotteli vähän Switch-versiota, mutta ei tämä käsikonsoli-moodissa nyt niin huono ole. Varsinkin suorituskyvyn osalta on olemassa paljon huonompiakin Switch-pelejä. Tai ehkä olen vain vähään tyytyväinen. Minulle ei ole kuitenkaan mikään ongelma vaihtaa 120fps:n Series X -pelistä suoraan Sonic Frontiersiin Switchillä.

Tästä on tulossa sellainen rouhea kasin peli, jos loput Open Zonet tuntuvat yhtä kivoilta kuin kaksi ensimmäistä.

Ja ai niin, Frontiersin soundtrack iskee kovaa ja korkealta, sekä yllättää monipuolisuudellaan – parasta Xenoblade Chronicles 3:n ohella, mitä olen tänä vuonna peleissä kuullut.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4087 : 17.11.2022 00:11 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Joo, hyvästi Apex ja tervetuloa CoD. :lol: Aivan absurdi tämä gyro-ohjaus Warzone 2.0:ssa verrattuna Apexiin. Sensitivity Insane 20 -asetuksella on vihdoin sopivan nopea gyro-käyttöön, kun ei tarvitse koko ajan olla tökkimässä oikeaa tattia, kun ohjauksen voi hoitaa lähes kokonaan gyrolla. Tähän asti ainoastaan Dying Light on tarjonnut vastaavanlaista sensitivity-skaalaa Xbox-peleistä. Aivan tajunnanräyttävää kamaa. Siihen vielä päälle 120Hz-moodin superalhainen input lag ja 120 FoV. Näin se kuuluisi hoitaa joka pelissä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4088 : 17.11.2022 12:11 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Kova tää Warzone 2.0. Caldera oli ripulia alusta alkaen ja pelituntien määrä väheni Verdanskiin verrattuna arviolta 90% tässä vuoden aikana. Lensi heti roskiin kun uutukainen oli ladattavissa.
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4089 : 17.11.2022 16:20 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Warzone 2.0:n Pleikkari- ja PC-versioista löytyy muuten natiivi tuki gyro-tähtäykselle! Upeaa nähdä, miten pelimaailman kelkka kääntyy hitaasti mutta varmasti hyväksymään tulevaisuus. CoDin ja Fortniten gyro-tuki on ISO juttu valtavirran kannalta. Olisi tietenkin kiva tietää, miten iso osa pelaajia on ottanut sen käyttöön esimerkiksi Fortnitessa. Osa ehkä luovuttaa alkuunsa, jos se ei ensimmäisen 15 minuutin aikana tunnu hyvältä. Ja tämän ymmärrän, sillä minullakin meni aikoinaan Splatoon 2:n kanssa aikaa tämän omaksumiseen. Tärkeää on myös vapaaehtoisuus, eli gyron ei pitäisi tulla tattiohjauksen tilalle. Mitä enemmän valinnanvaraa, sitä parempi.

Ehkä Microsoftin saa vielä lähivuosina tuotua oman gyroa tukevan ohjaimensa markkinoille! Uskon, että ovat avanneet jo silmänsä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4090 : 17.11.2022 19:22 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili On tämä Warzone 2.0 sen epäonnistuneen edellisen viritelmän jälkeen virkistävän positiivinen ylläri. Tokalla yrittämällä tuli voitto, ehkä jopa liian helposti. Oli Grenade Launcheria ja kaikki tiimin neljä henkeä elossa, muilla yksinäiset soturit. Kahden hengen Gulakki on myös ihan toimiva, ainakin kasuaalit diggaavat.

Kannattaa muuten aluksi säätää ihan huolella graafisia parannuksia veks ja muuttaa pingin väri heti valkoisesta itselle sopivammaksi.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4091 : 18.11.2022 23:09 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Alkoi itseä hieman myös kiinnostamaan tuo gyro-ohjaus kun tästä moinen nyt löytyy. Käytetäänkö gyroa siis pikkutarkempaan sihtaamiseen ja oikealla tatilla tehdään karkeat liikkeet? Vai mitenkä? Vertikaalisuunnassa tuo tuntuu tosi sulavalta, mutta horisontaalisuunnassa jotenkin tönkön oloinen mitä tänään testailin. Tubestakaan en mitenkään hirveästi löytänyt matskua.
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4092 : 19.11.2022 00:01 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Alkoi itseä hieman myös kiinnostamaan tuo gyro-ohjaus kun tästä moinen nyt löytyy. Käytetäänkö gyroa siis pikkutarkempaan sihtaamiseen ja oikealla tatilla tehdään karkeat liikkeet? Vai mitenkä? Vertikaalisuunnassa tuo tuntuu tosi sulavalta, mutta horisontaalisuunnassa jotenkin tönkön oloinen mitä tänään testailin. Tubestakaan en mitenkään hirveästi löytänyt matskua.

Itse vihaan tuota gyrolla tapahtuvaa pikkutarkkaa sihtaamista, mikä on kai monille juurikin se oikea tapa pelata gyrolla. En voi sietää sitä gyron ja tattiohjauksen kontrastia. Mitä enemmän pystyn tähtäämään gyrolla, sen parempi - tämä tosin vaatii sen korkean sensitivityn, joka löytyy todella harvasta pelistä (MW2 ja Dying Light, Apexin sensitivity on vielä siedettävä). Tattia käytän lähinnä silloin kun tähtäys pitää "resetoida", koska käsiä ei voi luonnollisesti loputtomiin liikuttaa oikealle tai vasemmalle ja joskus kädet ovat vain yksinkertaisesti epämukavassa asennossa. Sitä en tiedä, miten tuo natiivi gyro-tuki on MW2:ssa toteutettu. Voi olla ihan eri kokemus, kuin käyttämälläni scriptillä.

Flick Stick olsi varmaan minulle toimivin tapa pelata (oikea tatti kääntää tähtäimen 360-asteisesti siihen suuntaan mihin tattia liikutat), mutta sillä ei voi Xboxilla scpirteillä pelata, vaan se vaatii natiivin tuen peliltä.

Kun oikeaa tattia ei tarvitse koko ajan hipelöidä, vapautuu oikea sormi samalla face buttoneiden paineluun, niin ei ole varsinaisesti tarvetta edes Elite Series 2:n kaltaisille takapainikkeille. Korkealla sensitivityllä pelatessa antaa myös aika helvetisti tasoitusta peruspadipelaajille, sillä auto aim ei nappaa kiinni vihollisiin läheskään yhtä helposti. Apexissa etenkin on äärimmäisen vaikeaa voittaa lähietäisyydellä tattiohjaajia, koska auto aim on aivan naurettava. Ei mikään ihme, että porukka on PC:lläkin alkanut pelaamaan antiikkisella tattiohjauksella hiiri/näppiskombon sijaan.

Mutta harjoitteluahan tuo gyro aluksi vaatii, mutta itse koin valaistumisen käytännössä heti, kun tunsin miten höyhenenkevyeksi tähtäys muuttui Apexissa. Toki minulla oli alla vuosikausien deadzone-psykoosit, mikä saattoi vaikuttaa asiaan.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4093 : 19.11.2022 07:01 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kyllä, juurikin "suuret liikkeet tateilla ja tarkempi sihtaus gyrolla" on suosituin tapa pelata sillä. Käytän varmaan jokaisessa pelissä mahdollisinnan paljon samaa pelityyliä, minkä opin Splatoon 2:ssa lähes 1000 pelitunnin aikana. En ole koskaan tykännyt superherkistä kontrolleista, mutta en myöskään kilpikonnanlaiskoista. Jotain siltä väliltä toimii minulle.

Jokaisella ihmisellä lienee käsissään (ja aivoissa) oma määrä tarkkuutta, ja niin ollen yksi herkkyysasetus ei gyrollakaan pelattaessa toimi kaikilla. Itse koen, että säädettäessä gyroa superherkäksi se alkaa syömään mikrotähtäyksen potentiaalia, eli en enää pysty esimerkiksi Apexissa ampumaan Wingmanilla (revolveri) tarkasti. Vaihtokauppana voin toki tehdä todella nopeita ja näyttäviä flickejä sivulta sivulle. En tosin näe tämän olevan itselleni niin hyödyllistä kuin perinteinen gyro-pelityyli, missä tatit ja gyro pelaavat sopivassa suhdanteessa toistensa kanssa.

Ehkä helpointa on lähteä todella matalalla herkkyydellä liikkeelle ja nostaa sitä pikkuhiljaa, kunnes ohjaus vaikuttaa itselle hyvältä. Itsekään en pysty testaamaan Warzone 2:n natiivia gyroa ja antamaan suosituksia.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4094 : 19.11.2022 09:11 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Pitää siis vain testailla. Oli vain jotenkin positiivinen yllätys tuo varsinkin vertikaalisen rekyylin hallintaan. Ja sniputtamisessa tuo on myös varmaan aika bueno.
Voice of The World.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4095 : 23.11.2022 23:49 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili Warzonea on pelailtu täälläkin tässä parina iltana. PC:llä tietenkin. Alkuun olin aika hukassa, koska en ole alkuperäistä Warzonea tai Call of Dutyja ylipäätään koskaan ennen pelaillut. Aseista ei ole oikein vieläkään mitään käryä mikä on minkäkin tyyppinen ja mikä sopii mihinkin tarkoitukseen. Asetuntuma on "jokseenkin" erilainen kuin vaikkapa Counter Strikessä. Näppäimet eivät ole vieläkään selkärangassa.

Mutta kyllähän tämä silti aika hyvältä tuntuu. Melkolailla sitä mitä odotin ja toivoinkin. Tähän asti olen pelannut pelkästään soolona, koska moninpeli tuntemattomien kanssa ei ole napannut. Tänään tuli vihdoin ensimmäinen voittokin. Vieläpä melko rehdillä ja monipuolisella pelisuorituksella. Tappoja tuli lopulta neljä. Usein tuntuu menevän pitkiäkin aikoja ettei näe ketään muita pelaajia, ja sen näkemisen jälkeenkin pääsevät helposti luikahtamaan johonkin piiloon.

Pelin pyörimisessä on vielä toivomisen varaa. Tein itselleni karhunpalveluksen ja menin päivittämään 2560x1440 näytön 3440x1440 näyttöön viikko sitten. Alkaa 1080ti jo köhimään tämän kanssa. Natiivia pienempi reso tekee kuitenkin helposti kaikesta sellaista mössöä, että peli-ilo menee jo sen takia. Aivan minimiasetuksillakaan en ole koittanut. Kuvittelisi, että tällaisessa pelissä aivan kaikkia asetuksia ei yksinkertaisesti nolliin kannata pistää, koska sitten alkanee kärsiä jo asioiden eroteltavuus. Nyt minimi fps:t pyörivät jossain 40 tietämillä ja keskiarvo lähempänä 60. Pääsin myös kätevästi testailemaan prosessorisukupolvien eroja, kun pari viikkoa sitten tilaamani osat saapuivat vasta maanantaina. Ruudunpäivitys nousi siirryttäessä 2013 julkaistusta i7-4820K 2022 julkaistuun 5800X3D kevyet 50%. Vielä, kun näytönohjaimen uusisi. Yhtä aikaista black friday tarjousta ehdin jo hieman pohtimaan, mutta siinä pohtiessa menivät nenän edestä.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4096 : 07.12.2022 19:37 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili PS+ premiumin kautta tuli pelattua ape escape ja resident evil directors cut pari viikkoa sitten.

Ape escape oli edelleen yllättävän hyvä vaikka kameraa ei voi vapaasti kääntää vaan sen voi ainoastaan keskittää hahmon taakse.
Tämähän taisi myös olla eka peli joka oikeasti vaati dual shock ohjaimen joten kaikki hyökkäyksistä lähtien tehdään tateilla ja olkanapit on varattu kameran keskittämiseen ja hyppäämiseen.

Tehtävänä on siis pyydystää apinat eri aikakausilta käyttäen mitä erilaisimpia apuvälineitä.
Heti alussa on valomiekkaa muistuttava pamppu sekä verkko, mutta myöhemmin saadaan esim. rc auto, hulavanne, ritsa ja muuta mukavaa.
Kentät on jaettu muutamaan pienempään osaan ja niihin on piilotettu myös kolikoita joita keräämällä aukeaa kolme minipeliä: laskettelu jossa on muistaakseni kolme eri rataa ja kumpikin suksi tietenkin tottelee eri tattia, nyrkkeily sekä avaruus räiskintä joka on perus dual stick shooter nyky mittapuulla.

Peliin käytetty aika riippuu ihan siitä tyytyykö ekaan lopetukseen vai haluaako kerätä jokaisen apinan jotta saa uuden pomomatsin ja sen todellisen lopetuksen.
Uskaltaisin sanoa, että jos haluaa kerätä kaikki apinat ja kerätä kaikki kolikot niin kai tämän parissa saa kymmenisen tuntia kulumaan ja onhan tämä tavallaan sellainen osa pleikkarin historiaa joka jokaisen tulisi kokea.

Resident evil directors cut sitten olikin aika meh.
Siis on tämä paljon parempi mitä se orkkis versio jossa ei ollut edes auto aimia joten pelkästään tuon olemassa olo on iso parannus.
Japsi versiossa tuo siis oli alunperinkin, mutta länsimaalaisten versiosta se poistettiin ja lisättiin vasta directors cutin myötä.
Voitte arvata kuinka ankeaa sen orkkis version pelaaminen oli tällaiselle jonka eka ressa oli kakkonen jossa hahmo osasi ihan itse tähdätä ruudun ulkopuolella olevaa vihollista.

Lisäksi tässä on valittavissa helpompi vaikeustaso jolla ei ammuksista tule pulaa sillä jo siltä ihan ekalta ruumiilta saa kaksi lipasta joissa kummassakin on 30 ammusta ainakin Jillilla pelatessa.
Oi kunpa se orkkis versiokin olisi ollut tällainen 90 luvulla niin mulla olisi ollut paljon kivempaa sen parissa.
Muutenkin tykkään tästä enemmän mitä remakesta jo pelkästään sen takia, että tässä ei ole niitä helvetin crimson head zombeja joita tulee jos et polta tapettujen zombien raatoja.
Silti tuo kartano on edelleen erittäin sekava ja mä sain jatkuvasti ravata arkulla, koska en tiennyt mitä seuraavaksi tarvitaan.
Mun suosikki versio on edelleen ds versio sillä siinä on jatkuvasti kartta toisella ruudulla joka on ihan huikea parannus.

Myös ekan doomin kolme ekaa episodia on tullut pelattua ja on tämä vaan klassikko joka ei pahemmin vanhene.
Pari kertaa kyllä pääsi ne sokkeloiset kentät hieman ärsyttämään joista varsinkin infernon toiseks viiminen kenttä sisälsi jo jatkuvaa teleporttereiden kautta ravaamista kun yritti löytää sen oikean katkaisijan tai avaimen.

Myös visuaalinen ilme toimii edelleen hienosti ja pelaaminen on kahden tatin ohjauksella parempaa kuin alunperin.
Mä olen siis niitä jotka aikoinaan pelasi doomin ihan vaan näppiksellä jolloin muistaakseni täytyi pitää control pohjassa jos halusi liikkua sivuttain joten standardi kahden tatin ohjaus on huikea parannus tuohon.
Thy flesh consumed episodi jäi vielä pelaamatta. Muistelen kyllä tuonkin joskus pelanneeni, mutta en tykännyt siitä tai sitten olen lopettanut parin ekan kentän jälkeen.
Tuo kuitenkin julkaistiin vasta ultimate doomin mukana doom 2:n jälkeen ja on myös vaikeampi mitä doom 2 jota en myöskään ole nuoruudessa pelannut ilman huijauksia läpi ja muistaakseni siinäkin oli kentät jo liian sokkeloisia.

Tämä on nyt ainakin kolmas kerta kun nuo alkuperäiset kolme episodia on tullut pelattua läpi.
Alunperin pc:lla joka oli huikea 386/25mhz joten loppua kohden oli pakko vetää se ruudun koko minimiin jotta peli toimi pelattavasti :D
Sitten orkkis xboxin doom 3:n mukana tullut versio ja nyt tämä uusin versio joka löytyy konsoleiden kauppapaikoilta.
Mulla tosin on boxille fyysisenä se slayer collection jossa tulee doom 1, doom 2, doom 3 ja doom 2016.
Valitettavasti kolme ekaa on kuitenkin vaan latauskoodin takana.

Ratchet: Gladiator tuli myös pelattua ps+ premiumin kautta tai siis Ratchet: Deadlocked kuten se euroopan ulkopuolella tunnetaan ja mä en ole koskaan tajunnut miksi meillä on eri nimet.
Oliko ne orkkis trilogian pienet kaksmielisyydet muka oikeasti niin paha juttu?
Tämän kohdalla ei ole enää edes tuosta kyse ja lisäksi hahmojen kaulassa olevista räjähtävistä kaulapannoista käytetään nimeä deadlocked collar joten nyt tuo nimi muutos on entistäkin typerämpi.

Tämä siis heittää vanhan tutun Ratchet & Clank kaavan roskiin ja nyt keskitytään vaan areena räiskimiseen.
Toki tässä on myös omat planeettansa, mutta niissäkin on vain lineaarinen putki jossa pitää saavuttaa yks tietty asia joten mitään vapaampaa tutkimista ei ole ja tasoloikkaa on myös olemattoman vähän.

Silti tämä oli yllättävän viihdyttävä ja kyllä tämän mielellään läpi pelasi.
Vaikka tämän voi pelata vaan pilviversiona niin paria yksittäistä tilannetta lukuunottamatta en koskaan huomannut viivettä ohjauksessa ja muutenkin peli toimi kuten kuuluu, tai no niin hyvin mitä se ps3 remaster alunperin toimii eli varsinkin välivideoissa on animaatio virheitä ja yhden hahmon lasit saa koko kyseisen hahmon pään läpinäkyväksi eli kun se laittaa lasit silmiensä etten niin sä näet sen pään takana olevan kentän niiden läpi.
Suorastaan loistava porttaus kertakaikkiaan.
Kovin montaa tuntia tämä ei kestä ja ihan hyvä niin sillä muuten jatkuva lineaarinen räiskintä olisi käynyt tylsäksi.

Tämän jälkeen tuli myös testattua q-force tai siis full frontal assault kuten se muualla tunnetaan, mutta sen tower defense mekaniikkaa en jaksanut edes yhden kentän vertaa ja tuota tehdään koko peli viimeistä kenttää lukuunottamatta.
Kentissä siis täytyy puolustaa omaa tukikohtaa rakentamalla turretteja ja muuta vastaavaa käyttämällä kerättyjä pultteja ja samoilla vähäisillä pulteilla ostetaan myös aseet joita on vain pari tarjolla joka kentässä eikä niitä saa edes pitää kentän läpäisyn jälkeen. Tai näin mulle arvosteluissa sanottiin.
Muutenkin peli ilmeisesti kestää 4-5 tuntia joten tämän skippaaminen oli erittäin helppo päätös.

Nyt mulla on sarjan peleistä enää tänään hommattu secret agent clank pelaamatta. Jotkut tuntuu tykkäävän ja jotkut pitää sitä koko sarjan huonoimpana.
Ei se kuitenkaan voi olla huonompi mitä q-force ja saman tiimin tekemä size matters oli mun mielestä oikeasti hyvä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4097 : 26.12.2022 13:50 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Assetto Corsa Competizione tuli hankittua alle 5 eurolla Xboxin joulualesta (Unkarin kauppapaikka, vaihda vain alueeksi Unkari, pelin saa ostettua ihan suomikortilla), kun pelistä jäi ihan hyvät fiilikset jostain taannoisesta ilmaisesta kokeilusta. PC:llähän Assetto Corsa on supersuosittu peli modiskenen ja realisminsa ansiosta. Perus Assetto Corsa konsolilla taitaa pyöriä vain 30fps, eikä se muutenkaan ole saanut Competizionen tavoin mitään next gen -päivityksiä. Modeista puhumattakaan.

Competizione pyyhkii lattiaa Forzan ja Gran Turismon kaltaisilla semisimulaatioilla. Äänimaailma on aivan huikea. Autot karjuvat kuin gorilla ja tiikeri suljetussa häkissä. Itse ajaminen on superpalkitsevaa, kun pikkuhiljaa alkaa oppia käsittelemään kaasua, jarrua ja ohjausta arvoisellaan kunnioituksella, eikä vähän sinne päin, kuten noissa edellä mianituissa semisimuissa.

Tattiohjaus on perusasetuksilla täyttä sontaa, mutta kun ottaa kaikki filtteröinnit ja deadzonet pois sekä laskee "steering gamman" alas (mitä ikinä tuo tarkoittaakaan), tattiohjaus alkaa tuntua taivaalliselta. Ratti ja polkimet olisivat toki se paras tapa pelata näitä pelejä, mutta tiedän, etten ikinä jaksaisi alkaa sellaisella setupilla säätämään tunnin, parin ajelusessioita varten. DualSensen vasen tatti on yksinkertaisesti silkkisen sulava ja tarkka KontrolFreek Galaxy -tattipidennyksellä. Padin tärinät ovat myös erinomaiset, vaikka pelaankin Xboxilla, eikä tärinät ole "natiivit". En tiedä, miten PS5-version pörinät on toteutettu.

Immersio on myös läsnä, kun noita ajokuvakulmia saa vapaasti säädettyä loputtomiin. Kun möllötät 65-tuumaista töllöä tarpeeksi läheltä, säädät FOV:n 90-asteiseksi ja siirrät näkökentän oikeaan kohtaan, on auton ja radan mittasuhteet hyvin lähellä oikeita. PC Master Race toki vetää tässäkin pidemmän korren VR-laseilla, mutta kyllä minä sinne pelimaailmana siirryin näinkin. Kun saa pidettyä auton radalla ilman mitään apuja pidempiä aikoja eikä vauhtikaan enää ole ihan mummotasolla, alkaa vaipua jonkinlaiseen transsiin.

Muistan kun aikoinaan kuolasin Dreamcastin F355-ajosimua ja ajattelin, että tuosta eivät ajopelit enää parane! Assetto Corza Competizione on juuri se peli, mitä kersana ajattelin F355:n olevan. Voisin hyvin kuvitella opettelevani yhtä rataa yhdellä autolla satojen tuntien ajan. Ainakin, jos nuo leaderboardsit vain toimisivat. En ainakaan vielä saanut niitä toimimaan. :lol: Toisaalta en ole vieläkään saanut ajettua edes yhtä kierrosta Spa-radalla puhtaasti, joten tästä on vielä aika pitkä matka siihen, että tarvitsee vertailla omaa tekemistä muihin. Se on se matka eikä määränpää.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4098 : 26.12.2022 18:36 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Ihan uteliaisuuttani, millaisella layoutilla pelaat ajopelejä? Itse pelailen vähät ajeluni siten että kaasu/jarru on liipasimilla, ohjaus vasen tatti, vaihteet oikea tatti ylös/alas ja jos käytän manuaalikytkintä niin se oikeaan olkanappiin, käsijarru vasempaan. Muut härpäkkeet miten sattuu. Opin tuohon joskus Gran Turismo 5:n aikaan ennen ratin ostoa enkä ole oppinut tuosta pois.

Rallipelejä ja Wreckfestin kaltaista arcadea tuolla pelaa suht sulavasti mutta joku Automobilista vaan tuntuu kankealta. Etenkin jarru/kaasu on joko päällä tai pois, en oikein osaa liipasimilla annostella kumpaakaan ja olen tyytynyt käyttämään tarvittavan määrän ajoapuja sulavan kokemuksen saamiseksi. Ohjaimena vanha xbox onen kapula.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4099 : 26.12.2022 21:37 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Ihan perus: vasen tatti ohjaukseen, liipasimilla jarru/kaasu ja vaihteet neliö/X. Vaihteiden vaihtoa voisi kyllä myös kokeilla oikealla tatilla. Muistaakseni Forzaa pelasin juuri noin.

Harmi, etten yhtään tykkää DualSensen liipasimista. Joku niissä vain tökkii, muoto ehkä. Saisipa jotenkin modattua Xboxin liipasimet tilalle. Forza-peleissä on myös erinomainen liipasimien rumble-tuki, jolla on paljon helpompi jarruttella ja kaasutella, kun tietää heti jos pito on loppumassa. Competizionessa pitää koko ajan kuunnella korva tarkkana, jos renkaat alkavat ulvomaan.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4100 : 08.01.2023 19:17 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili MW2

Aloitin tarinan eilen ja vedin sen viimeiseen tehtävään asti läpi, kunnes tekniset ongelmat pakottivat lopettamaan. Kehittäjille tuli ilmeisesti kiire puskea peli ulos. Viimeinen tehtävä on lähes pelikelvoton bugeineen. Omia ukkoja on haettava takaisin ja "käynnistämällä" kohtaus uudelleen aloittamalla taaempaa itse myös. Pahinta on kumminkin valoefektit jotka loistaa silmään tehden pelaamisesta mahdotonta. Pahimmillaan näet koko kentän valonlähteet seinän läpi ja linssiheijastus efekti peittää näkökentän tehden liikkumisesta ja tähtäämisestä mahdotonta. Konsolilla tätä on mahdoton korjata, PC:llä voisit säätää enemmän itse. Pitää kai odottaa päivitystä joka korjaa tuon tai yrittää rämpiä jollain helpoimmalla vaikeusasteella sokkona tehtävä loppuun. Huutista kyllä sille pomolle kuka tämän on hyväksynyt.

Moninpeliä/Warzonea on 170h alla. Eli rahalle on kyllä saatu vastinetta, joten ei tässä valittaa voi.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4101 : 11.01.2023 18:04 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Persona 5 Royalia tullut pelattua Switchillä rauhalliseen tahtiin sitten julkaisun, yleensä noin puolen tunnin sessioissa. Kellossa nyt tunteja 26 ja risat. Oletettavasti edessä on vielä aikamoinen seikkailu!

Ja onhan tämä ehdottomasti genrensä valioita, se on jo tässä vaiheessa selvää. Dialogi, musiikit, hahmojen väliset suhteet, ilmapiiri... kaikki timangia. Peli luo upeasti fiiliksen, jossa tuntee oikeasti sujahtavansa Tokion lukioelämään aina kun pelin laittaa päälle. Siellä se odottaa, ihan toinen maailma ja paikka, aina halutessani – tätä tunnetta en voi saada roolipeleistä liikaa.

Peli on myös täynnä tärkeitä ratkaisuja, joita kaikkia tuskin voi edes tehdä ensimmäisellä läpipeluulla. Suorittava pelaaja voi helposti olla jopa hämmentynyt siitä, että kaiken näkeminen ja kokeminen vaatii suunnittelua ja todennäköisesti läpipeluuopasta. Itse menen fiiliksellä, ja teen taatusti hahmobuildeissa ja suhteissa virheitä, mutta se on osa pelin viehätystä mielestäni.

Ja onneksi en ole vuosien jälkeenkään spoilaantunut pelin mysteereiltä; mikä kumma on Morgana? Onko sillä ihmismuoto? Kulttuurin kaveri tuntuu olevan kyllä noin muuten...  8)



« Viimeksi muokattu: 11.01.2023 21:03 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4102 : 18.01.2023 11:55 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Dying Light: Platinum Editionia tullut taas jatkettua Switchillä. En voi kuin ihmetellä, miten hyvin tämä porttaus on onnistuttu tekemään, peliä on ilo (varsinkin päivitysten jälkeen) pelata niin käsikonsoli- kuin docked-moodeissa. Alan kallistua sille linjalle, että kyseessä on paras 3rd party -portti ikinä, ainakin sen suhteen, miten hyvin alkuperäisten versioiden kuvanlaatu on onnistuttu säilyttämään Switchillä. Muutenkin hieno peli. Alussa tunsin itseni aika voimattomaksi ja hauraaksi pelissä, mutta pikkuhiljaa pääsi käsiksi parempiin kykyihin ja aseisiin. Parkouri ja lopulta Grapple tekevät pelimaailmassa liikkumisesta todella hauskaa. Sanovat, että kakkonen olisi huonompi kuin originaali, mutta siitä en vielä lähde sanomaan juuta enkä jaata.

Siitä puheenollen: Dying Light 2:n cloud-version piti ilmestyä NS:lle jo viime vuoden helmikuussa, mutta siitä ei ole myöhästymisen jälkeen kuulunut enää yhtään mitään. Elättelen toiveita, että löysivät jotakin, jolla ovat saaneet työstettyä kakkosesta natiivia versiota Switchille. No, jos ei nykyiselle konsolille, niin sitten ainakin seuraavalle.




www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4103 : 18.01.2023 19:53 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Warzone 2

Tuli pelattua jonkun verran neljän hengen köörissä kunnes kaksi meidän porukasta käytännössä spammattiin shadowbanneihin. Nyt matseja ei löydy sen porukan kanssa ja peli mennyt käytännössä roskiin. Muina hienoina fiitsöreinä todettakoon, että vaikka on tullut naureskeltua erinäisten moninpelien toimivuudelle, en ole kyllä hetkeen pelannut peliä, jonka toimivuus olisi näin huonoa. Kaatuilua, jatkuvaa mikrostutteria, mikropäivityksiä, graafisia bugeja, ihan suoraan pelin pissiviä bugeja kuten Gulagissa kuolemista ennen kuin 2v2 edes alkaa. Paras taisi olla, että dronen käyttämisellä on suhteellisen suuri mahdollisuus jumauttaa pelaaja, joten ainoa mahku on vain lähteä pelistä helvettiin. Ei jatkoon. Ehkä se on sitten sen Apexin paikka.

Grim Dawn

En muista koska viimeksi olen pelannut ihan suoraa hack & slashiä ala Diablo (ehkä Diablo 3 ennen kuin RMAH poistettiin oli edellinen). Kolmen köörillä peli on kyllä maittanut, vaikka onhan tämä nyt aika itseään toistavaa touhua. Hardcorella peli tosin olisi vain tympeämpi, sillä pelillä on paha tapa olla älyttömän helppo ja sitten bosseilla on kerrasta tappavia iskuja. Voisi periaatteessa kai pelata Diablo 2:sta, mutta se tuli koluttua lukioikäisenä kaluttua niin läpikohtaisesti ettei uudelleenlämmittelyä jaksa. Eikä viitsisi tukea Activisionia muutenkaan näillä hetkillä.

Cleopatra Fortune, Vampire Survivor

Ajantappopelejä. Vampire Survivor vaatii about 0% ajattelua ja ehkä 5% refleksejä. Cleopatra Fortunessa on hauska scorettaa, ihan hauska puyopuyo-henkinen puzzleilu.

Third Strike

Snackbox Micron kun ostin, on joutunut vähän hiomaan eri peleissä taas miten homma menee. Tämä ja King of Fightersit vaatii sen verran tarkkaa inputtia, että kestää vielä hetken ennen kuin on taas terässä.



A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4104 : 19.01.2023 23:29 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Pistähän enemmän tuntemuksia Snackboxista - kiinnostaisi myös tietää, että mistä ostit ja mihin hintaan? Olen aina pitänyt arcade-tikkua suht epätarkkana värkkinä monissa liikkeissä (tosin ennen tätä Hitbox-buumia ajattelin, että se on varmasti lähinnä omaa huonoutta) ja muutenkin alkoi jossain vaiheessa kyrpimään se hirveä ryskytys, jota joutuu tikun kanssa harrastamaan, minkä takia olen kanssa tuumaillut ko. laitteen hankintaa. Viimeistään ennen Street Fighter 6:n julkaisua. Tossahan taitaa olla myös Brookin Fighting Board sisällä, niin pääsisi sinne alle 1ms input lagiin.

Mitä aiheeseen tulee, niin olen täysin flipannut OutRun 2 SP:n PS2-emulaattorilla. Ohjainpsykoosit ovat myös päällä, kun olen yrittänyt miettiä, että miten helvetissä tätä voisi padilla pelata kuten legendaariset arcade-ajajat tekivät tupakansavuisissa pelihalleissa Japanin uumenissa. Tässä on video ehkä parhaasta OutRun 2 -pelaajasta, joka pelaa luonnollisesti ratilla: https://youtu.be/4piVmHMtvEo.

Huomasin, että Elite 2 -ohjaimella pystyy tekemään nopeampia drift-käännöksiä kuin DualSensellä, koska Elite 2 -ohjaimen löysin tikkuasetus on nopeampi - siitä yksinkertaisesta syystä, että pystyt fyysisesti liikuttamaan tattia nopeammin sivulta toiselle, koska siinä on vähemmän resistanssia. DualSensellä on mahdoton tehdä yhtä nopeita liikkeitä, vaikka olisi kaikki herkkyysasetukset täysillä. Muutenhan nuo Elite 2 -tatit ovat niin umpipaskat, ettei niillä mitään pysty pelaamaan.

Sitten keksin, että muutan scriptillä tatin ulkoista deadzonea niin, että täyskäännös tapahtuukin jo puolessa välissä liikerataa. Pelaaminen on heti helpompaa, kun pystyy tekemään liikkeitä, jotka pystyy tekemään ratilla helposti. Tai no helposti ja helposti, ilmeisesti arcade-pelaajat säätivät pelin asetuksia niin, ettei ratissa ole ollenkaan "Steering Resistance" -asetusta päällä, mikä mahdollistaa videolla näkyvät nopeammat liikkeet.

No joo, en tiedä mitä horisen. OutRun 2 on joka tapauksessa helvetin kova peli!
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4105 : 20.01.2023 20:04 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Napsuu kyllä tämä Fire Emblem Engagen tyyli paremmin meikäläisen makuhermoon kuin Three Housesin vastaava. Tässä on käytetty värejä makeasti ja maailma on muutenkin kiintoisamman ja kauniimman näköinen. Suhdesompailua ja muuta mikrotekemistä on myös vähemmän kuin edeltäjässä, joten itse pääkattaukselle (strategialle) on aikaa enemmän. Painotan kuitenkin, että Three Houses oli minulle periaatteessa ensimmäinen sarjan osa, jota pelasin kunnolla, eli en osaa suoraan verrata Engagea esimerkiksi Gamecube-osiin, mutta ymmärrän että tämä on enemmän perinteisempi FE-peli kuin mitä Three Houses luostari-meininkeineen oli.

Yksi asia, missä tämä varmasti ottaa pataan Three Housesilta on juoni. Edeltäjässä oli aivan briljantti tarina, makeita käänteitä ja muutenkin tunne kokoajan läsnä, että pelissä on ja paljon. Tämä on taas perinteisempää, kepeää fantasiahöttöä tuhatvuotisine lohikäärmeineen. Three Houses on tummasävyinen, vakavammin otettava ja tarinaltaan koukuttavampi. Engage taas todennäköisesti vie pelillisesti helposti voiton, kun kaikki on sanottu ja tehty.

Ja kuka sitä Switch Prota muka tarvitsee, kun on mClassic!  8)





www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4106 : 27.01.2023 21:53 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Piti ostaa Dead Space kun on saanut ihan kelpoarvostelut, eikä Callisto Protocol lunastanut odotuksia. Tämä on next gen only -peli, mutta näyttää silti ihan jöötiltä 60fps-moodissa. Nojoo, eipä sillä kuvanlaadulla sinänsä ole väliä, mutta ei tämä nyt ainakaan hyvää lupaa tulevilta next gen -peleiltä, jos näin paljon pitää tehdä kompromisseja performance modessa. Toki realiteetti on se, että puhutaan 500 euron konsolista, kun huippunäyttikset maksavat kolmin-nelinkertaisen määrän ja tarvitsevat ydinvoimalan toimiakseen. Mutta silti.

Ja sitten taas ne ohjainasetukset. Kaikki tehty pisin vittua. "Stick sensitivity" -asetus koskee molempia tikkuja samaan aikaan ja tuo arvo skaalautuu muutenkin ihan järjettömästi. Kuka helvetti nyt haluaa sen vasemman tikun sensitivityä vaihdella yhtään mihinkään, ei tämä ole mikään ajopeli. Sensitivity muuttaa myös samalla deadzone-arvoa, en tiedä, minkä helvetin takia. Deadzone-asetuksen laittaminen nollaan ei suinkaan tarkoita nollaa vaan 10%:ia - ei muuten ole ensimmäinen Xbox-peli, jossa olen tätä nähnyt. Varmasti todella vaikeaa pistää se arvo sinne minimiin. En yhtään yllättyisi, vaikka tämä olisi jokin ohjeistus Mircrosoftilta, ettei kuluttajat vahingossakaan saa stick driftiä paskoista tikkumoduuleista.

Monster Hunter Riseä olen kanssa tykitellyt jotain 20 tuntia, ja onhan tämä pelattavuudeltaan aivan taianomaista settiä. Siis ei tälle vain ole olemassa mitään vastinetta. Monster Hunter: World oli minulle viime genin paras peli ja muutenkin yksi parhaimmista peikokemuksista ikinä. Rise ei yllä pelinä samalle tasolle, mutta gameplay loop on kuitenkin sitä samaa kamaa ja pettavuus gyrolla 120 kuvaa sekunnissa on yksinkertaisesti jotain sanoinkuvaamatonta parhautta. Ei missään olan takaa kuvatussa pelissä pysty liikkumaan yhtä sulavasti 3D-tilassa kuin tässä. Gyrolla voit nakuttaa wirebugilla itsesi mistä vain minne vain - ilman että tarvii tapella oikean tatin kanssa - ja losauttaa monstereita lättyyn Greatswordilla. Samalla kun neonväriset HDR-efektit välähtelevät ruudulla, saavat liskoaivoni jatkuvia mielihyväryöppyjä. Äänimiksaus on myös ensiluokkaisesti tehty.

Erinomainen peli, joka tulee varmaan taas liian nopeasti vedettyä "läpi" Switch-version tavoin, mutta toivottavasti Sunbreak-lisärissä olisi parempi end game, niin pääsisi edes kolmilukuisiin tuntimääriin.

EDIT: GoldenEyeta tuli myös kokeiltua tyylillä, joka saa Epinkin tolaltaan: Xboxilla ja PlayStation-ohjaimella, gyro tottakai lisämausteena. Toimii yllättävän hyvin, vaikka tuo perusohjauksen acceleration-hyppy vähän tönköltä tuntuukin nykypäivänä. Ja onhan tässä jotain sanoinkuvaamatonta charmia, vaikkei minulla mitään N64-tunnesidettä olekaan.


« Viimeksi muokattu: 27.01.2023 23:06 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4107 : 28.01.2023 12:32 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili

Ja sitten taas ne ohjainasetukset. Kaikki tehty pisin vittua. "Stick sensitivity" -asetus koskee molempia tikkuja samaan aikaan ja tuo arvo skaalautuu muutenkin ihan järjettömästi. Kuka helvetti nyt haluaa sen vasemman tikun sensitivityä vaihdella yhtään mihinkään, ei tämä ole mikään ajopeli. Sensitivity muuttaa myös samalla deadzone-arvoa, en tiedä, minkä helvetin takia. Deadzone-asetuksen laittaminen nollaan ei suinkaan tarkoita nollaa vaan 10%:ia - ei muuten ole ensimmäinen Xbox-peli, jossa olen tätä nähnyt. Varmasti todella vaikeaa pistää se arvo sinne minimiin. En yhtään yllättyisi, vaikka tämä olisi jokin ohjeistus Mircrosoftilta, ettei kuluttajat vahingossakaan saa stick driftiä paskoista tikkumoduuleista.



Kaikkein järjettömintä, että niin monet "isot" pelit kärsivät jatkuvasti tällaisista aivan naurettavista ongelmista ja puutteista. Asioita, jotka huomaa ensimmäisen viiden sekunnin pelaamisen jälkeen. Eikö niitä oikeasti kiinnosta pisaraakaan, vai onko pelien tekeminen suuremmissa firmoissa oikeasti sellaista, että joku yksittäinen vajaaälyinen pomo päättää jokaisen käytetyn sekunnin, eikä mitään muuta tehdä, piste. Kun tämä nyt ei ole mikään yksittäistapaus todellakaan. Luigi's Mansiossa ei voi vaihtaa ohjausta invertiksi, Crysis 2:ssa ei voi säätää erikseen X ja Y -senssiä gyrolle ja vastaavia esimerkkejä loputtomiin. Nähdään ensin vaivaa tehdä peli, mutta tehdään pitkin poikin persettä aivan perusasioita, jotka voisi korjata yksittäinen devari muutamassa minuutissa. Jurppii ihan uskomattoman paljon tällaiset.

Piti hommata tuo uus Dead Space PC:lle, mutta meni ajatukset vielä jäihin. Muutenkin vissiin täynnä naurettavia teknisiä ongelmia. Ei ole enää montaa isoa firmaa, joiden pelejä oikeasti kannattaa odotella ja ostaa julkaisussa. Capcom ja From Software niitä harvoja. On se sääli.


« Viimeksi muokattu: 28.01.2023 12:38 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4108 : 28.01.2023 22:24 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Nopeasti unohtui Dead Spacen rupinen 1080p-resoluutio, kun pelissä on kohtaus, jossa voit katkaista pelialueelta valot kokonaan pois. Musta on mustaa eikä mitään viikkokausia kesähelteessä kuivettunuttu koiranköntsän harmaata haaleutta niin kuin Callisto Protocolissa tai REmake 2:ssa. Mikään ei tapa tunnelmaa kauhupelissä niin pahasti kuin tämän yksinkeraisen asian sössiminen.

Vielä kun tumman eri sävyt ja hohkavat valonlähteet erottuvat hienosti HDR:nä, niin peli imaisee maailmaansa vimmatulla voimalla. Toki äänimaailmakin on kaiken hehkutuksen arvoinen. Tuntuu kuin pelaisit jotain leffaa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #4109 : 29.01.2023 16:17 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Warzone 2

Tuli pelattua jonkun verran neljän hengen köörissä kunnes kaksi meidän porukasta käytännössä spammattiin shadowbanneihin. Nyt matseja ei löydy sen porukan kanssa ja peli mennyt käytännössä roskiin. Muina hienoina fiitsöreinä todettakoon, että vaikka on tullut naureskeltua erinäisten moninpelien toimivuudelle, en ole kyllä hetkeen pelannut peliä, jonka toimivuus olisi näin huonoa. Kaatuilua, jatkuvaa mikrostutteria, mikropäivityksiä, graafisia bugeja, ihan suoraan pelin pissiviä bugeja kuten Gulagissa kuolemista ennen kuin 2v2 edes alkaa. Paras taisi olla, että dronen käyttämisellä on suhteellisen suuri mahdollisuus jumauttaa pelaaja, joten ainoa mahku on vain lähteä pelistä helvettiin. Ei jatkoon. Ehkä se on sitten sen Apexin paikka.




Itsellä on toiminut paremmin. Nyt 240h takana. Eniten Warzonea ja monipeliä sitten aseiden levutukseen ja kullitukseen. Alussa tosiaan drone jumitti pelin pari kertaa, mutta enää ei tuota ongelmaa ole esiintynyt päivityksien myötä. Mikropäivitykset ei haittaa kun tietää, että siellä oikeasti korjaillaan bugeja. Hyvä kysymys tietenkin saisiko niitä olla alunperinkään, mutta ymmärrän kyllä tekijöitäkin kun kyseessä iso multiplatta. Itse alan kallistumaan jatkuvan päivittämisen puolelle, varsinkin "Season" -päivitykset tasapainottavat peliä ja Activision oikeasti jopa kuuntelee pelaajia, mikä on harvinainen ominaisuus yritys- tai pelimaailmassa. Itse pelaan siis PS5 versiota, PC:llä toki ongelmia voi olla enemmänkin jo sekavan raudan ja ohjelmistojen myötä (sen helvetin pienen määrän mitä pelinkehityksestä ymmärrän).

Sain myös ensimmäisen varoituksen pelissä. Ilmeisesti kullatuilla Basilisk Akimboilla tehty teloitus meni veetin tunteisiin tai sitten joku soijapoika pahoitti mielensä vitusta. Niin tai näin, huvitti kyllä kun luin raporttia. Pohdin ettei tästä voi edes valittaa, hyvin tehty raportointisysteemi. Varmaan joku edes osaa suomen kieltä Activisionilla, eiköhön siellä automaattinen botti tuon varoituksen ole antanut. Ennen sai NHL:ssä jakaa tappouhkauksia puolin ja toisin, ennen oli kunnollista.




« Viimeksi muokattu: 29.01.2023 16:27 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 132 133 134 135 136 [137] 138 139 140 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines