Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Resident Evil 4 Remake  (Luettu 14141 kertaa)
Resident Evil 4 Remake « : 21.10.2022 07:43 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW https://www.youtube.com/watch?v=9p0YVZy2hXI

Oli kyllä hymy herkässä, kun katselin tätä uusinta gameplaytä tänä aamuna. Ei tietenkään 1:1-kamaa originaaliin verrattuna, mutta kuitenkin uskollisempaa kuin odotin. Alun huikea kaaos kylässä on ainakin yhtä hullua settiä, ellei jopa hullumpaa.

Pelkäsin myös, että pelistä tehtäisiin liian vakava ja originaalin camp-henkisyys kadotettaisiin täysin, mutta jo Leonin uudet onelinerit vievät tätä pelkoa pois. Tuleeko tästä tusinakamaa? No fucking way!  8)

Starfieldin ohella odotan tätä nykyisen sukupolven peleistä eniten.


« Viimeksi muokattu: 21.10.2022 07:54 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #1 : 21.10.2022 19:01 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Näytti kyllä yllättävän hyvältä. Odotukset olivat täysin nollassa, ja trailerin alun sniikkailun perusteella olin jo heittämässä pyyhkeen kehään, kunnes meno alkoikin - luojan kiitos - muuttua toimintapitoisemmaksi. Jo se fakta, että tässä tuskin on mitään REmake 2 -tyylistä nopanheittoampumista, jossa joudut pahimmillaan ampumaan 50 pääosumaa ilman, että mitään tapahtuu, tekee Remake 4:stä pelaamisen arvoisen.

Eniten pelottaa pomotaistelut, jotka olivat REmake 2:ssa täyttä roskaa - sitä samaa päätöntä ympyrässä juoksemista ja weak pointtien ampumista. QTE-kohtaukset tekivät alkuperäisistä pomotaisteluista legendaarisia. Entä kuinka paljon alkuperäisestä pelistä on karsittu? Veikkaan, että ihan helvetisti. Eivät millään ole voineet tehdä näin lyhyessä ajassa remakesta alkuperäisen kaltaista 20-tuntista järkälemäistä peliä, jossa ei ole muutamaa hassua kohtausta lukuunottamatta mitään ylimääräistä. Veikkaan, että suurin osa pelistä vietetään kylässä ja sitten siirrytään hetkeksi linnaan, finaali on lyhyt piipahdus saarella. Peli on ehkä kymmentuntinen, jos sitäkään.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #2 : 25.10.2022 20:17 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Entä kuinka paljon alkuperäisestä pelistä on karsittu? Veikkaan, että ihan helvetisti.

https://www.youtube.com/watch?v=pQsyi4j1RqM

Story-trailerissa oli aika paljon vanhoja tuttuja juttuja. Voihan niiden rooli tietysti olla hyvin erilainen tässä remakessa.

Anyways. Odotuslistalla on peli.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #3 : 25.10.2022 21:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Capcom jo retosteli, että pelin pituus on about sama kuin originaalin. Alueiden painotus toki voi olla erilainen, kuten Scarfkin ounasteli.

Kaikki kuitenkin viittaa siihen, että tästä tulee ikimuistoinen rimeikki.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #4 : 17.03.2023 12:46 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW RE4 Remake kahmii hirmuisia arvosanoja. Houkuttaisi kyllä käydä ensi viikon perjantaina napsaisemassa peli.

DF myös ilmeisesti sai selville (en ole vielä katsonut tuota yli puolen tunnin videota pelistä), että Xbox-versiossa on jostain syystä kummalliset ja muita versioita suuremmat deadzonet. Miten lienee sitten lopullisessa versiossa? Pelasitko Scarffi tuota demoa nimenomaan Xboxilla vai kokeilitko Pleikallakin? Molemmissa yhtä paha? En ole vielä pelannut demoa läpi.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #5 : 17.03.2023 19:35 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
RE4 Remake kahmii hirmuisia arvosanoja. Houkuttaisi kyllä käydä ensi viikon perjantaina napsaisemassa peli.

DF myös ilmeisesti sai selville (en ole vielä katsonut tuota yli puolen tunnin videota pelistä), että Xbox-versiossa on jostain syystä kummalliset ja muita versioita suuremmat deadzonet. Miten lienee sitten lopullisessa versiossa? Pelasitko Scarffi tuota demoa nimenomaan Xboxilla vai kokeilitko Pleikallakin? Molemmissa yhtä paha? En ole vielä pelannut demoa läpi.

Xboxilla olen vain pelaillut. Joku siellä Capcomilla ilmeisesti vittuillakseen heittelee hatusta näihin Resident Evil -peleihin jotain täysin randomeja deadzone-muotoja ja herkkyyskäyriä, jotka pilaavat pelien ohjaustuntuman kerta toisensa jälkeen.

Resident Evil 4 Remakessa saivat oikeastaan kaiken perseelleen: valtava deadzone, joka on Lego-ukon pään muotoinen (ei siis neliö, saatika ympyrä, niin kuin kaikissa moderneissa peleissä pitäisi olla) ja siihen päälle vielä äärimmäisen hidas ja tönkkö herkkyyskäyrä, joka alkaa vaikuttamaan vasta kun tattia on liikutettu 50%. Kirsikkana kakun päälle myös vasen tattiohjaus on ryssitty, minkä takia Leon liikkuu kuin pultsari juoksuhiekassa.

Siinä hyvää analyysiä ohjauksesta:

https://youtu.be/0_iApZxunP4
 
Lisäksi tosiaan deazonen koko (ja varmaan muotokin, koska haistakaa paska) vaihtelee eri tilanteissa. Gyroa tähän ei skripteillä saa millään toimimaan jo pelkästään tuon ääliömäisen Lego-pään muotoisen deadzonen takia. PS5-versio tukee gyroa, mutta sekin on tottakai kuulemma täysin juosten kustu.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #6 : 24.03.2023 22:16 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Tuli ostettua Steamista tänään ja juuri pääsin linnaan. Toistaiseksi ollut kyllä hyvä remake. Tuskin olisin enää ikinä jaksanut pelata Ressa nelosta läpi, kun se on jotenkin niin hemmetin rasittava peli areenatyylisten taistelujen takia, mutta tämä tuntuu sen verran tuoreelta ja uudelta peliltä kokonaan uuden hienon ulkoasun ja muutettujen alueiden ansiosta, että hyvin on jaksanut pelata. Aloitin pelin hardcorella ja on ollut monessa kohtaa yllättävän haastava. Joutuu oikeasti yrittämään, eikä vaan läiskytellä menemään, tai kuolema korjaa hyvin nopeasti.

PC-versio toistaiseksi toiminut täysin moitteetta. Ei mitään ihmeellisiä nykimisiä, tai tekstuuribugeja Dead Spacen tapaan. Peli näyttää ja kuulostaa ihan hemmetin hyvältä, eikä ohjauksessakaan suurempaa valittamista, varsinkin kun heittää vsyncin pois päältä.

Ressa 4:n Remaken tekeminen ei ole varmasti ollut se helpoin homma, kun pelillä on kohtuullinen kulttimaine ja fanikunta, mutta en voi ainakaan itse valittaa juuri mistään.


« Viimeksi muokattu: 24.03.2023 22:23 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #7 : 26.03.2023 07:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pelailin eilen demon. Vaikutti sen perusteella hyvältä, eikä tähtäys ollut Xboxilla ainakaan minulle ihan niin paha, mitä etukäteen kuvittelin sen olevan. Ehkä kuitenkin odotan jonkun aikaa, että saavat konsoliversioiden ongelmia fixattua. Olisi myös hienoa saada XIMiltä tähän gyro-kontrollimuunnokset, mutta jos Xboxin kontrollit jäävät nykyiseen jamaan, en usko että niitä voi muuntaa laadukkaasti, joten jättävät sen tod.näk siinä tapauksessa tekemättä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #8 : 27.03.2023 15:05 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili On kyllä huomattavasti alkuperäistä vaikeampi tämä Remake. Peli suosittelee hardcore vaikeustasoa alkuperäisen läpipelanneille, mutta voin kertoo että kannattaa tarkkaan harkita asiaa, koska se on mielestäni reilusti haastavampi kuin alkuperäisen Professional. Vihut ovat reilusti nopeampia, ampuvat tarkemmin, iskevät lujempaa, eivät mene stunniin yhtä helposti ja panoksia saa paljon vähemmän. Redditit ja muut paikat on aivan täynnä valituksia asiasta, kun porukka on joutunut nöyrtymään ja aloittamaan pelin alusta normaalilla.  :lol:

Itse kyllä tykkään lisätystä haasteesta oikein paljon, vaikkakin pelin toistuva "selviä kasasta vihuista areenalla -looppi ja Ashleyn ulinat alkaakin puuduttamaan puolivälin jälkeen entistä enemmän. Samat ongelmat vaivasivat toki myös alkuperäistä peliä, jonka vuoksi tykkäänkin sarjan muista osista enemmän. Mutta, mutta... Kyseessä on kyllä silti erinomainen remake ja tykkään miten paljon linnassa oli horror-elementtejä lisätty isolla kädellä.
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #9 : 30.03.2023 10:35 »
bËst Jäsen Viestejä: 247 Basaaripisteet: 0 Profiili Alkuperäisen RE4:n erittäin uskollisena fanina ja kulttipoikana odotin tätä remakea kauhunsekaisin tuntein. Kuulun siihen koulukuntaan, jonka pelimaailma koki merkittävän mullistuksen kun pelin ensimmäisen kerran pelasin läpi. Näin ollen läpipeluukertoja on kertynyt useampi kymmentä ja aina yhtä nautinnollinen kokemus ollut.

Näillä alkupuheilla odotukset olivat käytännössä saavuttamattomissa.

Muuutta ihana huomata että nekin odotukset pystyy täyttämään. Olen vasta linnaan etenemisen kynnyksellä (koska muu elämä ja keksitty kiire) mutta nyt jo tuntuu että kaikki, mikä oli alkuperäisessä hyvää on säilytetty ja parannukset ovat aitoja parannuksia.

Haaste, alueiden uudelleen design, haastetaso, ulkoasu ja ennen kaikkea monet quality of life -tyyliset ratkaisut ovat tuoneet pelikokemukseen itsellä runsaasti uusia syitä nauttia peleistä. Alkuperäinen RE4 kaikessa mahtavuudessaan kärsi varsinkin nykymittapuulla mitattuna monista pikkuongelmista, kuten siitä että liikkuessa ei voi ampua tai miten Ashley käyttäytyi pelin aikana. Puhumattakaan QTE:istä, joista jostain kumman syystä kuitenkin pidin pelissä yllättävän paljon.

Myös yksi itseäni häirinnyt elementti oli Puzzlejen vähäisyys. Nyt tuntuu, että remakessa niitä on ainakin yritetty terävöittää mikä on pelkkää plussaa.

Summa summarum: Mahtava peli. Toivottavasti laatu kantaa loppuun saakka. Voin jatkaa ylpeää eloani kyseisen pelin kulttiseuraajana.
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #10 : 07.04.2023 13:47 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Capcom "korjasi" Xbox-version deadzone-ongelmat viimeisimmässä patchissa, mutta ilmeisesti samalla downgradesivat Xbox-version kuvanlaadun PS5-version tasolle.  :lol: Ellei tuo sitten ole jotain Xbox-käyttäjien kokemaa placeboa, niin melko käsittämätöntä touhua taas. Mielenkiinnolla odottelen Digital Foundryn analyysejä kuvanlaadusta, ja toivottavasti EternalDahaka on hankkinut pelin kokoversion, niin saisi kunnon analyysiä tuosta uudesta deadzonesta.

Tässä kun olen taas pelaillut alkuperäistä RE4:sta, niin kiinnostus remakeen on tippunut käytännössä nollaan. Ehkä tuon remaken jostain alennuksesta voi joskus hankkia, mutta en usko, että peli yltää lähellekään alkuperäistä. Alkuperäinen on edelleen parhaiten pelittävä olan yli kuvattu räiskintäpeli, mitä on tehty.

https://youtu.be/FcJGvS4f-HQ

Siinä The Electric Undergroundilta mielenkiintoista analyysiä alkuperäisestä ja remakesta. Aika harvassa ovat nämä tyypit, jotka sisäistävät sen, mikä tekee alkuperäisestä pelistä niin hyvän kuin se on, ja jotka eivät vain sokeasti huuda heti hoosiannaa, kun pelattavuus on "modernisoitu".
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #11 : 09.04.2023 15:04 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
ja toivottavasti EternalDahaka on hankkinut pelin kokoversion, niin saisi kunnon analyysiä tuosta uudesta deadzonesta.

https://youtu.be/m3PwNXeksVo

Xbox-version uusi deadzone on siedettävä (vaikkakin neliö) ja herkkyyskäyräkin on vähemmän kammottava, joten tähän pitäisi saada scripteillä gyro toimimaan. Ostin pelin siis kuitenkin, kun Enebasta sai Turkki-pelikoodin n. 40 eurolla kuluineen (vaatii VPN:n, kun koodi syötetään Microsoftin redeem-sivulla).

Enebassa on myös ihan EU-koodeja huomattavasti Xbox Storea halvemmalla, jos VPN-sekoilut kuumottaa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #12 : 22.04.2023 14:37 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili REmake 4 on fantastinen peli. Odotukset olivat nollassa - etenkin demon jälkeen - mutta lopulta peli ylitti ne heittämällä. Melkein 20 tuntia pelattavaa ensimmäisellä pelikerralla kertonee siitä, ettei peli kalpene alkuperäisen rinnalla, mitä tulee sisällön määrään. Ja kun tottuu tuohon laiskahkoon ohjaukseen (tosin neliö-deadzone tähtäyksessä on edelleen syöpää, enkä ikinä tule tottumaan siihen, vaikka gyro antaa onneksi paljon anteeksi), niin pelattavuudeltaan tämä on ehdottomasti yksi nautinnollisimmista olan takaa kuvatuista räiskintäpeleistä.

Parry ja alkuperäisestä pelistä tuttu väistöliike ovat nerokkaita lisäyksiä, joiden ansiosta päästään eroon uudempien RE-pelien ongelmasta, että pelattavuus on yksiulotteista pieni piiri pyörii -sekoilua. Pomotaisteluissa on vihdoin jotain järkeä, kun voit tehdä muutakin kuin pyöriä ympyrää pomojen ympärillä ja ammuskella weak spotteja silloin tällöin. Sinänsä huvittavaa, että tätäkin piti odottaa lähes 20 vuotta, vaikka alkuperäisessä Resident Evil 4:ssä ongelma ratkottiin QTE-kohtauksilla, joista porukka jaksaa vinkua netissä, eikä niitä siksi kai olla uskallettu lisätä uudempiin peleihin. Ihan samalla tavalla tässäkin niitä QTE-kohtauksia on käytetty, kun joudut painamaan nopeasti väistöliikettä tai parrya, kun ikoni välähtää ruudussa, tai joudut rämpyttämään nappia, että pääset irti vihollisen sieppausyrityksestä. Ja hyvä niin.

Ehkä olennaisin asia, joka tässä pelissä piti saada kuntoon, oli se, miten viholliset reagoivat osumiin ja miltä aseilla ampuminen tuntuu, näyttää ja kuulostaa. Remake ei ole aivan alkuperäisen tasolla, mutta tarpeeksi lähellä kuitenkin. Päät räjähtelevät nautinnollisesti ja aseet kuulostavat hyvältä, mutta melee-hyökkäykset ovat vähän tönkköjä, enkä pitänyt siitä, miten pääosuman jälkeen stunnattu vihu mätkähtää maahan mahalleen, jolloin taistelun flow katkeutuu, koska et pysty luonnollisesti viimeistellä vihua muuta kuin puukoniskulla (joita voi muutenkin tehdä vain rajallisesti). Koska vihu on edessäsi mahallaan jalat pelaajaan päin, pääosuman ampuminen on huomattavan vaikeaa. Alkuperäisessä melee-hyökkäykset - jotka tapahtuvat myös huomattavasti rivakammin ja ovat siten tyydyttävämpiä tehdä - räjäyttävät usein vihollisten päät, jolloin ei tarvitse alkaa arpomaan, mitä tehdä maassa makaavalla vihulla.

Äänimixaus oli paikoitellen hyvää ja paikoitellen tuntui, että jotkin äänet olivat aivan liian hiljaisia. Esim. mökkiammuskelukohtauksessa Luis, joka oli aivan pelaajan vieressä, kuulosti siltä kuin hahmon puhe kuuluisi jostain mökin ulkopuolelta. Äänimaailma noin muutenkin oli liian ambient-painotteinen ja alkuperäisen pelin "sielukkuus" ja tunnelma oli tipotiessään. Musiikki oli sitä samaa mitäänsanomatonta sinfoniaorkesterijöötiä kuin REmake 2:ssa - piti ostaa tuo Soundtrack Swap DLC, niin voi pelata pelin uudelleen alkuperäisillä musiikeilla. Eron kuulee hyvin crowbcatin videolla:

https://youtu.be/83BhJAZrXrc

Ääninäyttely oli ihan ok, vaikkakin Adan ja Krauserin ääninäyttelijät olivat umpipaskoja - Ada kuulosti siltä, kuin joku lukisi vuorosanat ensimmäistä kertaa suoraan paperista ja Krauser kuulosti joltain nössöltä, joka esittää kovista. Leonin one linerit olivat todella tönkköjä ja päälleliimatun oloisia. Onneksi ääninäyttelin saa japaniksi, niin ei noista tarvitse niin välittää. Alkuperäinen oli tällä saralla täydellinen. Vähän sama vika kuin MGS: The Twin Snakesissa, jossa yritettiin replikoida alkuperäisen pelin täydellisyyttä siinä täydellisesti epäonnistuen.

Aarteilla kikkailu ja uudet jalokivimekaniikat olivat todella fiksu lisä. Samoin ampumaradalla avattavat charmit, joilla saa erilaisia boosteja peliin, kuten
Spoileri (osoita katsoaksesi)
Charmit lisäävät myös jälleenpeluuarvoa, koska niitä ei saa heti avattua.

The Mercenaries -moodi on sinällään hyvin toteutettu, mutta ei tuota ole oikein mitään syytä pelailla, kun saat aivan liian helposti avattua HandCannonin, jonka avaaminen alkuperäissä oli työn ja tuskan takana. Wesker loistaa myös jostain syystä poissaolollaan pelattavana hahmona.

Kaikesta marinasta huolimatta aloitin heti uuden läpipeluukerran New Game+:lla, mikä on äärimmäisen harvinaista. Jossain vaiheessa pitää vetää peli läpi myös Professional-vaikeustasolla. Kaiken kaikkiaan siis erinomainen remake, joka vetää vertoja alkuperäiselle. Ja nyt kuitenkin puhutaan Resident Evil 4:stä, joka on ehkäpä paras yksinpelattava videopeli, mitä on ikinä tehty.

You're not small time, Capcom!
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #13 : 27.04.2023 12:07 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Aloittelin REmake 4:n kolmannen läpipeluukerran Professionalilla ja alkaa vahvasti tuntumaan siltä, että tämä peli on mestariteos. Professional-vaikeustaso tuntuu täydelliseltä vaikeustasolta, kun on päivittänyt kaikki aseet täyteen edellisillä läpipeluukerroilla (bonusaseihin ei kuitenkaan kannata koskea, Primal Knifeä lukuun ottamatta, koska ne vain latistavat tunnelmaa) - koko ajan saa olla varpaillaan, kun vihut ovat superaggressiivisia, muttei kuitenkaan tarvitse kärvistellä kämäisillä perusaseilla, jotka ampuvat hitaasti mihin sattuun. Minibossit ja bossit ovat myös huomattavasti pelottavampia. Tämä aspekti on paremmin toteutettu kuin alkuperäisessä, jossa jouduit aloittamaan Professional-moodin tyhjältä pöydältä - alkuperäisessä tosin tyhjältä pöydältä aloittaminen on nautinnollisempaa, koska melee-systeemi on paremmin toteutettu.

Xbox-version deadzone muutettiin myös uusimmassa patchissa vähemmän neliöksi, joten tuokin asia vituttaa taas astetta vähemmän. Edelleenkin kääntymisnopeus on aivan liian alhainen, joten kun tätä pääsen joskus PC:llä pelaamaan 120 kuvaa sekunnissa hiiriohjauksen gyro-muunnoksella, niin voin lienee huoletta nostaa pelin alkuperäisen RE4:n rinnalle sinne lempipelieni kirkkaimpaan kärkijoukkoon. Ainoat marinanaiheet tulevat lähinnä muutamasta heikommasta bossista ja raivostuttavasta Quick Turn -ominaisuudesta, jonka seurauksena Leon poukkoilee välillä minne sattuun. Tämä on ongelma juurikin tuon hitaan kääntymisnopeuden takia, muuten pistäisin koko ominaisuuden pois päältä.

Unohtui myös edellisessä postauksessa mainita, että peli näyttää aivan jumalattoman hyvältä HDR:n ansiosta. Huvittava palata tunkkaisen REmake 2:n pariin - peli näyttää aivan vetiseltä ripulilta, koska musta ei ole mustaa kuin keskiyö kuuttomalla taivaalla. Luojan kiitos korjasivat tämän REmake 4:ssä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Resident Evil 4 Remake « Vastaus #14 : 29.04.2023 01:16 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Viimeinen bossi Professionalilla oli kyllä kamalinta sontaa miesmuistiin. Koko ajan saa tapella kontrollien kanssa, kun pitää samaan aikaan heilutella hidasta kameraa kohti bossia, joka tekee liikkeitä muuten kameran ulkopuolelta, hakata juoksunappia (asetuksista on valittava Toggle-vaihtoehto juoksulle, Hold on täysin rikki koska et pysty sillä menemään suoraan kyykkyyn), ladattava sekä vaihdeltava aseita ja sitten vielä siihen päälle yrittää jotenkin painella nanosekunnissa väistöliikettä, kun se välähtää ruutuun. Väistöliikettä, jota on mahdoton painaa intuitiivisesti edes 50 pelitunnin jälkeen (toisin kuin alkuperäisessä, jossa sormet on aina QTE-nappien kohdalla). Samalla ympärillä pyörii pörriäisiä, jotka nekin tottakai hyppivät kimppuun kameran ulkopuolelta.

Edellisessä postauksessa mainittu 180-asteen käännös saa Leonin rynnimään joko hirveää vauhtia milloin minnekin tai sitten tehdään hidas paikallaan pyörähdys. Joka tapauksesa suuntavaisto katoaa joka kerta. Bossi hyppii ympäri kenttää, jolloin kamera lukittaa siihen, etkä tiedä, minne vittuun olitkaan menossa. Hyvin suunniteltu.

iFrameja et saa mistään ja edes gyrolla on lähes mahdoton osua bossin heikkoihin kohtiin, jotka eivät pysy millisekunttiakaan paikallaan. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun vedän bossin läpi ilman raketinheitintä.

Professional oli kuitenkin ehkä kutkuttavin survival horror -kokemus koskaan itselleni. Koko ajan sai olla veitsenterällä ja mukaan mahtui muutama todella kuumottava taistelu, kuten se predator siellä viemäreissä. Kaikki herbit lopussa odotat, että hissi laskeutuu alas. Yksikin osuma, niin koko paska alusta - predator huitaisee kuitenkin viime hetkellä ohi ja matka jatkuu.

Regenaradonit olivat myös pelottavampia kuin koskaan. Ne käyvät päälle kuin yleinen syyttäjä. Se pieni aikaikkuna, jonka saat kiikarikiväärillä niiden pikkumöllien ampumiseen on parempi käyttää hyväksi. Toista tilaisuutta et saa sillä, kudit loppuvat väkisin kesken. Gyrolla lisämausteen tuo käsien tärinästä aiheutuva tähtäimen heiluminen. :lol: Toki kovat jätkät parryttää nämäkin (Prolla toimii vain perfect parryt) ja lyö möllykät puukolla. Itsellä ei taidot riittäneet.

Mutta joo, hieno peli. Tekisi mieli aloittaa neljäs läpipeluukerta.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines