Otsikko: Resident Evil 4 Remake Kirjoitti: Ephram - 21.10.2022 07:43 https://www.youtube.com/watch?v=9p0YVZy2hXI
Oli kyllä hymy herkässä, kun katselin tätä uusinta gameplaytä tänä aamuna. Ei tietenkään 1:1-kamaa originaaliin verrattuna, mutta kuitenkin uskollisempaa kuin odotin. Alun huikea kaaos kylässä on ainakin yhtä hullua settiä, ellei jopa hullumpaa. Pelkäsin myös, että pelistä tehtäisiin liian vakava ja originaalin camp-henkisyys kadotettaisiin täysin, mutta jo Leonin uudet onelinerit vievät tätä pelkoa pois. Tuleeko tästä tusinakamaa? No fucking way! 8) Starfieldin ohella odotan tätä nykyisen sukupolven peleistä eniten. Otsikko: Vs: Resident Evil 4 Remake Kirjoitti: Scarf - 21.10.2022 19:01 Näytti kyllä yllättävän hyvältä. Odotukset olivat täysin nollassa, ja trailerin alun sniikkailun perusteella olin jo heittämässä pyyhkeen kehään, kunnes meno alkoikin - luojan kiitos - muuttua toimintapitoisemmaksi. Jo se fakta, että tässä tuskin on mitään REmake 2 -tyylistä nopanheittoampumista, jossa joudut pahimmillaan ampumaan 50 pääosumaa ilman, että mitään tapahtuu, tekee Remake 4:stä pelaamisen arvoisen.
Eniten pelottaa pomotaistelut, jotka olivat REmake 2:ssa täyttä roskaa - sitä samaa päätöntä ympyrässä juoksemista ja weak pointtien ampumista. QTE-kohtaukset tekivät alkuperäisistä pomotaisteluista legendaarisia. Entä kuinka paljon alkuperäisestä pelistä on karsittu? Veikkaan, että ihan helvetisti. Eivät millään ole voineet tehdä näin lyhyessä ajassa remakesta alkuperäisen kaltaista 20-tuntista järkälemäistä peliä, jossa ei ole muutamaa hassua kohtausta lukuunottamatta mitään ylimääräistä. Veikkaan, että suurin osa pelistä vietetään kylässä ja sitten siirrytään hetkeksi linnaan, finaali on lyhyt piipahdus saarella. Peli on ehkä kymmentuntinen, jos sitäkään. Otsikko: Vs: Resident Evil 4 Remake Kirjoitti: Kabanossi - 25.10.2022 20:17 Entä kuinka paljon alkuperäisestä pelistä on karsittu? Veikkaan, että ihan helvetisti. https://www.youtube.com/watch?v=pQsyi4j1RqM (https://www.youtube.com/watch?v=pQsyi4j1RqM) Story-trailerissa oli aika paljon vanhoja tuttuja juttuja. Voihan niiden rooli tietysti olla hyvin erilainen tässä remakessa. Anyways. Odotuslistalla on peli. Otsikko: Vs: Resident Evil 4 Remake Kirjoitti: Ephram - 25.10.2022 21:00 Capcom jo retosteli, että pelin pituus on about sama kuin originaalin. Alueiden painotus toki voi olla erilainen, kuten Scarfkin ounasteli.
Kaikki kuitenkin viittaa siihen, että tästä tulee ikimuistoinen rimeikki. Otsikko: Vs: Resident Evil 4 Remake Kirjoitti: Ephram - 17.03.2023 12:46 RE4 Remake kahmii hirmuisia arvosanoja. Houkuttaisi kyllä käydä ensi viikon perjantaina napsaisemassa peli.
DF myös ilmeisesti sai selville (en ole vielä katsonut tuota yli puolen tunnin videota pelistä), että Xbox-versiossa on jostain syystä kummalliset ja muita versioita suuremmat deadzonet. Miten lienee sitten lopullisessa versiossa? Pelasitko Scarffi tuota demoa nimenomaan Xboxilla vai kokeilitko Pleikallakin? Molemmissa yhtä paha? En ole vielä pelannut demoa läpi. Otsikko: Vs: Resident Evil 4 Remake Kirjoitti: Scarf - 17.03.2023 19:35 RE4 Remake kahmii hirmuisia arvosanoja. Houkuttaisi kyllä käydä ensi viikon perjantaina napsaisemassa peli. DF myös ilmeisesti sai selville (en ole vielä katsonut tuota yli puolen tunnin videota pelistä), että Xbox-versiossa on jostain syystä kummalliset ja muita versioita suuremmat deadzonet. Miten lienee sitten lopullisessa versiossa? Pelasitko Scarffi tuota demoa nimenomaan Xboxilla vai kokeilitko Pleikallakin? Molemmissa yhtä paha? En ole vielä pelannut demoa läpi. Xboxilla olen vain pelaillut. Joku siellä Capcomilla ilmeisesti vittuillakseen heittelee hatusta näihin Resident Evil -peleihin jotain täysin randomeja deadzone-muotoja ja herkkyyskäyriä, jotka pilaavat pelien ohjaustuntuman kerta toisensa jälkeen. Resident Evil 4 Remakessa saivat oikeastaan kaiken perseelleen: valtava deadzone, joka on Lego-ukon pään muotoinen (ei siis neliö, saatika ympyrä, niin kuin kaikissa moderneissa peleissä pitäisi olla) ja siihen päälle vielä äärimmäisen hidas ja tönkkö herkkyyskäyrä, joka alkaa vaikuttamaan vasta kun tattia on liikutettu 50%. Kirsikkana kakun päälle myös vasen tattiohjaus on ryssitty, minkä takia Leon liikkuu kuin pultsari juoksuhiekassa. Siinä hyvää analyysiä ohjauksesta: https://youtu.be/0_iApZxunP4 (https://youtu.be/0_iApZxunP4) Lisäksi tosiaan deazonen koko (ja varmaan muotokin, koska haistakaa paska) vaihtelee eri tilanteissa. Gyroa tähän ei skripteillä saa millään toimimaan jo pelkästään tuon ääliömäisen Lego-pään muotoisen deadzonen takia. PS5-versio tukee gyroa, mutta sekin on tottakai kuulemma täysin juosten kustu. |