Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Formula One 2010 -julkaisu: 24.09.2010
Sivuja: 1 ... 51 52 53 54 55 [56] 57 58
Tulostusversio
Aihe: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)  (Luettu 407133 kertaa)
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1650 : 18.02.2011 18:56 »
aataminpoika Jäsen Viestejä: 549 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuo Icen Australian ajovirhe oli kyllä pahan näkönen. Siinä lähti Mäccy totaalisesti lapasesta.  ;D Se on kyllä paha jos sateisella kelillä veät nurtsille varsinkin tracktion controllit kokonaan ruksittuna pois.
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi"  - Kai Suikkanen
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1651 : 18.02.2011 20:56 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili
Tuo Icen Australian ajovirhe oli kyllä pahan näkönen. Siinä lähti Mäccy totaalisesti lapasesta.  ;D Se on kyllä paha jos sateisella kelillä veät nurtsille varsinkin tracktion controllit kokonaan ruksittuna pois.
Joo olin lämmittely kieroksella harjoituksissa ja ohitin auton ja ajauduin vähän nurtsille ja se oli menoa  :lol:.
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1652 : 20.02.2011 19:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Huikea Kanadan viikonloppu takana!

Aika-ajoissa selkeä paalupaikka kuivalla kelillä. Kisassa sitten heti lähdössä karkuun ja johtoa kasvattamaan, niinhän?

Kisaan startattiin tihkusateen ropistessa Montrealin radan pintaa vasten. Lähdössä jouduin tuttuun tapaan taistelemaan kynsin ja hampain sijoitukseni johdosta, mutta onnistuin pitämään Webberin vaivoin takanani.

Sitten, kierroksella kolme, auto lähti lapasesta ja Alonso ja Button ajoivat ohi.

Peesasin tätä kaksikkoa jokusen sekunnin päässä, kunnes kierroksella kymmenen rata oli jo niin kuiva, että renkaat kykeni vaihtamaan kuivan kelin versioihin. Tekoäly oli heti tilanteen tasalla; se iski kovat nakit alle ainakin kärjen osalta, ettei tarvitsisi tehdä enää ylimääräisiä varikkokäyntejä. Itse menettelin samoin.

Sitten alkoi taisto Buttonia ja Alonsoa vastaan. Ajoin kuin riivattu, mutta silti nakutin järjestäen melkeinpä täysin samanlaisia aikoja kuin tämä kaksikko. Välillä joillakin kierroksilla saatoin saada jokusen kymmenyksen kiinni. Tätä hippaa jatkui aina kierrokselle 64 (kisassa ajettiin 70 kierrosta).

Sitten alkoi taas vesisde! Olin Alonsoa perässä kymmenisen sekuntia ja laitoin kaiken peliin. Ajattelin, että jos Alonso tai Button tekee kärjessä virheen, olen iskuetäisyydellä.

Harmi vain, että ajoin yli rajojeni, sillä kierroksella 67 kaasutin mestarien muurien shikaanissa hieman liikaa ja perä lähti alta. Autoni hipaisi hieman rajummin seinämuuria ja koko etusiipi leikkautui pois. Massa hengitti takana viiden sekunnin päässä...

Kaksi kierrosta kykenin pidättämään Massaa ja ajamaan niin leveästi kuin mahdollista, mutta viimeiselle kierroksella lähdettäessä Massa rynni väkisin ohi ensimmäisessä mutkayhdistelmässä. Ratakin oli jo tässä vaiheessa hieman liukas. Takana ajanut Petrov uhkaili hänkin ohituksella, mutta onnistuin kuin onnistuinkin pitämään neljännen sijani maaliin asti.

Tyytyväinen? No juu. 12 pistettä Lotukselle on hyvin. Harmittaa vain, että palkintopalli oli NIIN lähellä, että saatoin jo maistaa sampanjan suussani. Varmistelun sijaan laitoin kaiken peliin ja yritin voittoa.

Todella hieno ja viihdyttävä kisa, siis. Kyllä jokaisen podiumin eteen saa ainakin näin ensimmäisellä kaudella tehdä 100% kisamitalla hartiavoimin töitä.  Hyvä niin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1653 : 23.02.2011 11:59 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ja nyt se sitten napsahti Valenciasta! Kauden ja samalla uran ensimmäinen voitto.

Aika-ajossa jouduin taipumaan Hamiltonille joitakin tuhannesosia, mutta heti kilpailun lähdössä oli selvää, että kisavauhtini oli muille liikaa. Nousin kärkeen jo kierroksella 3 ja siitä eteenpäin ajoin tasaisen varmasti karkuun Schumilta, joka hyvän lähdön turvin nousi siis toiseksi lähdössä. Loppujen lopuksi voitin lähes minuutin marginaalin turvin.

71 pojoa taskussa ja kärkikavereilla vähän yli 110. Lehdistötilaisuudessa kyseltiin, että onko mestaruuden voittaminen edes pälkähtänyt päähäni. Vastasin, että mennään nyt kisa kisalta eteenpäin.

Silverstone tulee varmasti olemaan paljon vaikeampi, mutta toisaalta on siellä sellaisiakin ratoja kuin Hocke, Spa ja Monza jossa voi menestyä hyvin, varsinkin jos autoon tulee vielä hyviä päivityksiä.

Jos saisin tallin pisteissä kuudennelle sijalle niin olisin tyytyväinen. Mielenkiintoista nähdä, onko auto ensi kauden alussa yhtään nopeampi kuin mitä se oli tällä kaudella Bahrainissa. Codemastershan väittää, että huonon auton pystyy nostamaan hyväksi autoksi ajan kanssa. Jopa siinä määrin, että AI-tallikaveri alkaa sillä tuoda pisteitä. Tämän väitteen aionkin nyt laittaa koetukselle.


Ensi kaudeksi ykköskuskistatus Lotukselle ja tallikaveriksi vaihtunee Kovalainen. Fernandezin tarjousta odotellessa...


« Viimeksi muokattu: 24.02.2011 16:44 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1654 : 23.02.2011 20:27 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Juu hienoa tekstiä. Lotus ei välttämättä tarjoa jatkosopimusta. Ainakaan Virgin ei minun urassani tarjonnut jatkosopimusta vaan Rellu tarjosi sopimusta hienon Abu Dhabin voiton jälkeen. Huomasin kolmessa viimeisissä kisoissa ,että auton kehittäminen näytti kyntensä kun nappasin kolme voittoa kolmessa viimeisissä kisoissa  ;). Nyt Virgin sitten kosiskelee 6,5milj. palkalla takaisin. Noh, ajattelin mennä Virginille takaisin jos vielä pyytelevät Mclaren kauden jälkeen ja myös esim. Mercedes GP tallipaikka kiinostaa (Varsinkin Schumacherin tallikaveriksi). Harmi etten voi jatkaa uraa vielä n. viikkoon ,koska olen mökillä  :/  Tässä vielä lista niistä talleista joissa olen ajanut ,jos jotakin kiinostaa.
Virgin '' 2010 '' (Luca Di Grassi)
Renault '' 2011 ''(Robert Kubica)
Red Bull '' 2012 ''(Mark Webber)
Nyk. Mclaren Mercedes '' 2013 '' (Jenson Button)
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1655 : 24.02.2011 10:03 »
smane Jäsen Viestejä: 20 Basaaripisteet: 0 Profiili Jatkoin taas uraa pienen tauon jälkeen, 4 kausi menossa ja tiiminä Red bull. Vauhtikin oli tallella; Spassa 2, Monzassa voitto ja Singaporessa 5:s (vaikeustaso tietenkin vaikeimmalla). Vahingossa sitten menin ja hyväksyin Toro Rosson sopimuksen ja viides kausi menee sitten siellä.  >:(
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1656 : 24.02.2011 12:03 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Lotus päivitti Englantiin sivuponttoonit ja pitoa tuli aimo annos lisää. Lotuksen tehdas sijaitsee Norfolkissa, joten Malesian ohella tämä on tallille toinen kotikisa. Hyvä tulos täältä olisi ehdottomasti hyvä juttu, ihan tallin PR:ääkin ajatellen.

Englannissa sataa paljon. Se nähtiin taas aika-ajoissa, sillä Q3 aloitettiin täysin sateen kastelemalla radalla.

Talli teki hieman virheellisen päätöksen ja suositteli minulle täyden sadekelin renkaita. Ne osoittautuivat vääräksi ratkaisuksi ja niin minua kehoitettiin hakemaan nopeasti välikelin gummit. Minä tein työtä käskettyä ja aikaa jäi ajaa vielä yksi nopea.

Button oli tikittänyt taululle kovan ajan. Siihen en millään pystynyt ja lopputuloksissa jäinkin kuudenteen lähtöruutuun. Mutta hei, ei se missään tapauksessa huono ole! Siitä on hyvä lähteä pistejahtiin. Kilpailu on pitkä ja on luvattu pilvistä keliä, joten sadekuurotkin ovat mahdollisia. Muutaman lisäpisteen kanssa jos Silverstonesta lähdetään pois, niin on syytä olla tyytyväinen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1657 : 24.02.2011 12:43 »
sulo12 Jäsen Viestejä: 343 Basaaripisteet: 0 Profiili Aloitin uuden uran ja Hispaanialla ajoin Bahrainin Legend tasolla, tosin tietyt ajoavut pakko pitää. Aika-ajoissa 12 ruutu, ihan niin lujaa menin kun pääsin. Startissa autoja tuli joka puolelta ohi, mutta sai ensimmäisillä kierroksilla korjattua tilaanteen ja oli 10:nes aivan Sumin takana. No ohitin hänet, mutta se meni uudestaan ohi, sitten yritin vähän liian väkisin Sumin ohi ja molemmilla lähti siivestä palat. Loppu tulos hyvän taktiikan ansionsta 10 ja 1piste taskussa. Todellakin joutuu taistelemaan pisteiden eteen kovalla vaikeus tasolla.
http://olusf1.wordpress.com/
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1658 : 24.02.2011 16:44 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Silverstonen kilpailu: todella viihdyttävää settiä!

Heti alussa kaikki sääennusteet viskattiin romukoppaan, sillä vesisade oli kastellut Silverstonen radan täysin läpimäräksi. Otin starttiin täyden sadekelin renkaat ja säädöt heitin puoleen väliin, eli ns. välikelille. Laskin sen varaan, että rata alkaisi jossain vaiheessa kuivua.

Startti koitti: sain kuudennesta lähtöruudusta kohtuullisen startin ja pystyin pitämään paikkani ensimmäisellä kierroksella. Rata oli kuitenkin parin ensimmäisen kiekan ajan aivan törkyliukas ja pian tein virheen jonka takia kaksi autoa ohitti minut ja tipuin sijalle 8. Takanani ajoi Barrichello, joka tahkosi suurinpiirtein samankaisia kierroksia kuin minä. Ehkä hieman hitaampia?

Sade alkoi lieventyä ja rata kuivui kuvumistaan, kierrosajat tippuivat nopeaan tahtiin. Kärjessä Webber ajoi noin sekuntia nopeampia kierroksia kuin minä vaikka itsekin ajoin niin kovaa kuin pääsin, sillä Barrichello ajoi takana varsin kovaa.

Kierrokselle 15 mentäessä radalla alkoi olla kuiva ura. Jotkut autot menivät varikolle renkaiden vaihtoon kun esimerkiksi Button jatkoi vielä vesikelin renkailla pari kierrosta. Otin miehestä mallia ja ajoin vasta kierroksella 18 hakemaan kovat renkaat alle.  Siinä vaiheessa radalla oli jo selkeä kuiva ura, mutta sen ulkopuolella vielä pieniä lätäköitä. Uraa piti seurata kuin hai laivaa tai muuten oli liukkaat oltavat.

Buttonin taktiikka oli kannattanut ja mies riisti johtopaikan Webberiltä. Webber olikin rengasruletin häviäjä ja tippui myös Alonson taakse, kolmanneksi.

Itse pidin oman paikkani ja ajoin varikkostoppien jälkeen kahdeksantena, kovilla renkailla. Tämähän näyttää hyvältä, ajattelin.

Mutta ei näyttänyt kauaa: kuivalla kelillä ja välikelin säädöillä olin auttamattomasti hitaampi kuin jotkut takana tulleet. Muun muuassa Barrichello ajoi viiden sekunnin karkumatkani kiinni parin hassun kierroksen aikani ja meni jonkun aikaa pyristeltyäni ohi. Tipuin yhdeksänneksi ja peräluukussa hengitti Force Indian Sutil. Eipä mennyt kauaa, kun saksalainen kuittasi minut pienen leveäksi ajon myötä.

Olin kymmenes. Viimeisellä pistesijalla. Takanani ajoi Renault-kaksikko Kubica ja Petrov, joista varsinkin Kubica oli minua selkeästi nopeampi. Alkoi hurja puolustustaisto, jota kykenin pitämään yllä kymmenisen kierrosta! Kunnes tapahtui käänne: Schumi oli hitauteni takia ajanut Rellut kiinni ja huomasin että tämä oli jopa ohittanut heidät. Oh no, tämä ei tiedä hyvää. Kului kaksi mutkaa ja Schumacher rynni väkisin, "joko sinä tuhoudut tai minä" mentaliteetillaan ohi. Nostin suosiolla ja sanoin viimeiselle pistesijalle jäähyväiset. Schumi oli parin mutkan aikana tehnyt tempun, johon Kubica ja Petrov eivät kyenneet yli kymmenen kierroksen aikana.

Lpppukisa oli hurjaa puolustustaistoa sijan 11 puolesta. Ja vastoin kaikkia ennakko-odotuksia onnistuin kuin onnistuinkin pitämään tuon sijan, vaikka se vaatikin poikkeuksellisen röyhkeää puolustusvoittoista ajoa.

Maalissa olin erittäin tyytyväinen, vaikka ajoin sijalle, josta ei saanut pisteen pistettä. Sen F1 2010 osaa: keskijoukon sijoituksistakin riemuitsee jos niiden eteen tekee hartiavoimin töitä. Harvassa ajopelissä sijoittuminen keskikastiin on tuntunut näin hyvältä.

Viikonloppu meni loppujen lopuksi hyvin, sillä talli asetti tavoitteet kisalle 12 parhaan joukkoon ja sinne ylsin. Motorhomeen tultuani managerini ilmoitti hymyssä suin: "Hyviä uutisia! Tony Fernandez on juuri jättänyt sinulle tarjouksen ja haluaa, että ajat Lotusta myös ensi kaudella".  6,5 miltsiä ykköskuskin status? Antakaa se kynä jo! 

Pistetilanne on kärjen osalta muuten uskomattoman tiukka, sillä neljä kaveria ovat 10 pojon sisässä ja myös Button nousi voittonsa ansiosta taisteluun mukaan.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1659 : 26.02.2011 13:56 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Itse aloitten Turkin ensimmäistä harjoitusta Mäccyllä.
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1660 : 26.02.2011 14:03 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Eilen oli vuorossa Saksan GP Hockenheimilla.


Aika-ajosta irtosi rutiinisuorituksella paalupaikka, joten palkintopallijahtiin lähdettiin kilpailussa. Talli oli asettanut kisaan hyvin löysät tavoitteet, sillä sen mielestä 20:s lähtöruutu ja 18:s sija kilpailussa olisi OK.

Startissa molemmat Red Bullit rynnivät väkisin ohi. Ja sitten tapahtuu jotain kauheaa, sillä stadionille tultaessa raskas Lotus-auto yllättää minut täysin ja pyörähdän hietikolle. Tipun sijalle 14.

Vielä pari tälläistä virheittä ja löydän itseni tilanteesta, jossa pisteistä ei taistella. Lopputuloksissa tulin maaliin sijalla 15, joka tosin meni rutkasti omien tavoitteideni alle, oli talli tästä mitä mieltä tahansa.

Kilpailun voitti lopulta Webber. Nico Rosberg ajoi kärjessä todella kauan ja luulin jo tämän ottavan Saksasta hopeanuolella upean voiton, mutta sitten tämä tippuikin pois kärjestä. Tekiköhän virheen vai ajoiko kovilla alussa pitkän stintin?

Jokatapauksessa, Saksa oli minulle hukattu mahdollisuus ottaa pisteitä. Uusin kujein Unkariin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1661 : 27.02.2011 15:15 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Suuri muutos: siirryin ohjaamoon ja kytkin informaatiografiikan (sijoitukset, läheisyysnuolet jne.) kokonaan pois, eli ajan kisaa pelkästään inssin puheiden avustuksella.


Ja mikä muutos se oli olikaan! Kaasuttelin juuri äsken Unkarin GP:n, jossa ripotteli loppupuolella vettä. Ohjaamoon siirtyminen toi peliin roppakaupalla sitä kuuluisaa "siellä olemisen" tuntua. Ja haastetta.

Tiedättehän, kun kuskit puhuvat "sokeista mutkista", joita ei näe kunnolla ja jotka pitää ajaa osittain vaiston varassa? T-camilla ajaessa tätä ilmiötä ei pääse kokemaan.

T-camilla on eittämättä helpompi hahmottaa mitä ympärillä tapahtuu ja siten on suurempi mahdollisuus ajaa mutkiin kovempaa, mutta ohjaamonäkymä on reippaasti tunnelmallisempi. Tästä eteenpäin käytän sitä. Harmi, päätin kokeilla näkymää vasta nyt.


Jos peli tuntuu liian helpolta, suosittelen aloittamaan uramoodin 100% kisamitoilla ja ohjaamosta.


Ai niin, itse kisasta: aika-ajoissa nappasin toisen lähtöruudun ennen Webberiä. Kisavauhti ei ollut samaa luokkaa ja tipuin säännöllisesti sijoituksia koko kisan ajan. Maaliin ajoin sijalla 17, mutta sentään pari sijaa tallitoveri Trullin edellä. Motorhomeen palattuani olin saanut kaksi sopimusehdotusta lisää: HRT:ltä ja Toro Rossolta, molemmat ykköskuljettajan pestejä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1662 : 27.02.2011 21:31 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Jaa'a, pitäskö itsekin vaihtaa tuohon 100% kisamittaan. Itse ajelen 50%, mutta silloin tällöin tuntuu kyllä vähän turhan lyhyeltä.

Itse joskus ajelen 6 kauden uraa, toista kautta Lotuksella. Yksi voitto tilillä, sitten joitakin pistesijoja. Toi voitto tuli vähän jännästi, ja pistää juurensa luultavasti tuohon 50% kisamittaan... tai sitten vielä vähän heikkoon tekoälyyn.
 Malesiassa lähdettiin sateella liikkeelle. No, sitten se lähes loppui, Al käy vaihtamassa välikelin renkaisiin. Sitten olisiko noin 8 kierrosta jäljellä, ja rata kuivuu täysin. Tässä vaiheessa Al käy vaihtamassa kuiviin.

No, itse jätin tuon kakkosvaiheen väliin, ja voitin 15 sekunnilla. Toisaalta kyllä Al:n nopeus suhteessa pienenee sateelle siirtyessä verrattuna omaan ajoon, mutta en silti noin isoa voittoa olisi saanut sen turvin.
 No, en valita :)
-"No can do!"
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1663 : 27.02.2011 23:08 »
smane Jäsen Viestejä: 20 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuli mieleen, että muistaakseni joku joskus sanoi, että loppukaudesta onnistuu myös keskittämään resurssit seuraavan kauden auton kehittämiseen. Eli miten tuo käytännössä onnistuu, vai tapahtuuko se siinä sivussa, kun vaan jaksaa tunnollisesti kehittää autoa läpi kauden, niin vaikuttaako se sitten myös ensi kauden autoon? Olis vaan aika hienoa tehdä ns. "Lotukset" ja keskittyä pelkästään seuraavan kauden autoon jostain kauden puolivälistä eteenpäin ja nostaa tuo HRT keskikastiin :)
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1664 : 28.02.2011 08:23 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Mulla tuli toisen kauden alussa ensimmäiseen, toiseen tai jompaankumpaan kisaan se upgrade-ruutu heti eteen, josta sitten sai valita jonkun niistä kolmesta, jotka on siellä ruudun ylälaidassa.
-"No can do!"
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1665 : 28.02.2011 12:03 »
sulo12 Jäsen Viestejä: 343 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuosta auton kehittämisetä, että voiko esim Lotusta kehittää paremmaksi (tallikaverikin keräisi pisteitä). Ainakin kun ajoi uraa McLarenilla autosta tuli niin hyvä, että olimme Buttonin kanssa ihan ylivoimaisia (kaksoisvoittoja), eli McLarenia voi ainakin kehittää miksi ei Lotustakin. Toki se on isompi työ kehittää Lotusta
http://olusf1.wordpress.com/
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1666 : 28.02.2011 12:23 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mä yritän saada lotuksen siihen tilaan, että tallikaverikin toisi sillä pisteitä. Auton pitäisi olla ensi kauden alussa jo parempi kuin ekan kauden alussa, koska tämä ensimmäinen kauteni on tähän mennessä ylittänyt kaikki odotukset. Ja ensi kaudella pääsen tosiaan ykköskuskin roolissa vaikuttamaan tuohon auton kehitystyöhön.

Steve Hood muistaakseni sanoi, että tuon pitäisi olla täysin mahdollista, mutta toisaalta codemasters kaunisteli totuuksia monessa kohtaa kun puhuivat tästä pelistä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1667 : 28.02.2011 20:55 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Tuo 100% ajaminen ei maistu hyvältä pädillä. Pitääpäs yrittää tuota ohjaamo kuvakulmaa  ;).
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1668 : 28.02.2011 21:23 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ajoin tänään päivällä kaudella kohokohdan, eli Belgia Span! Ja mikä hienonhieno kilpailu se olikaan.

Aika-ajoissa aikani olisi oikeuttanut paalupaikkaan, mutta minä hölmö menin kaasuttelemaan varikolle tullessa ja niinpä sain 5 ruudun rangaistuksen. Kisaan siis lopulta ruudusta kuusi.

Kisaan oli luvattu aurinkoista keliä, mutta Spa on Spa: pilttuuseen saavuttuani ennen kisaa rata oli märkä. Suosittelivat välikelin renkaita, mutta vaihdoin ne täyden sadekelin gummeihin. Toivoin, että rata olisi riittävän märkä niille etteivät renkaat kuumenisi kisan alussa liikaa.

Lähtö sujui hienosti: nousin ekassa mutkassa kolmanneksi. Sen jälkeen Button ahnehti Eau Rougessa ja pyörähti suoraan edessäni! Nousin toiseksi. Alonso johti ja minä peesasin.

Olin Alonsoa nopeampi sateessa ja nousin kilpailun johtoon kierroksella 5.

Rata kuitenkin kuivui kuivumistaan ja oviedon mies kävi hakemassa kovan seoksen renkaat alle jo kierroksen kymmenen tienoilla. Seurasin tämän esimerkkiä kierrosta myöhemmin. Alonso oli kuitenkin päässyt sen yhden ylimääräisen kierroksen kuivan kelin renkailla sen verran kovaa, että tämä siirtyi taas johtoon parilla sekunnilla kun tulin varikolta takaisin radalle.

Siitä alkoi hurja taisto Alonsoa vastaan! Ajoimme kokoajan melkein täsmälleen samanlaisia kierrosaikoja enkä tuntunut millään pääsevän ohitusetäisyydelle. Vasta kun 44 kierroksen kilpailusta oli ajettu 38 kiekkaa, pääsin imuun ja ohi! Lopussa Alonso vielä yritti ottaa kiinni, mutta hyökkäys kuihtui ja ajoin Lotukselle kauden toisen voiton.

Ja maistuipa se makealta. Valenciassa voitto ei tuntunut näin siistiltä, kun sen eteen ei joutunut tekemään niin paljon töitä. Spassa yhteen otteeseen olin jo luovuttamassa taistoa, mutta sitten kokosin itseni vielä yhteen hyökkäykseen ja se kannatti. Hieno voitto!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1669 : 01.03.2011 20:14 »
Player9 Vieras F1 2011 julkistetaan Australian GP:n yhteydessä

http://community.codemasters.com/forum/f1-2010-game-1316/457669-vg247-f1-2011-info-drop-prior-melbourne-season-opener.html
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1670 : 01.03.2011 21:51 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Uijui, helmee!  En malta odottaa, että ensimmäiset tiedot saapuvat ja pääsee avaamaan pelille virallisen aiheen.  ;D
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1671 : 02.03.2011 20:12 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Jipii  :lol: Vetäsin äsken P2 Turkissa ja Kooste siitä olisi tulossa. Ei mikään pitkä, törmäyksen, pyörähdykset yms. ja tulokset.
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1672 : 03.03.2011 10:58 »
IcemanRally Jäsen Viestejä: 71 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuli ostettua tämä taideteos suht halvalla PC:lle. Lappeenrannan Prisma <3  ;D.
Voi vaan sanoa että, AIVAN LOISTAVA PELI! Ehdottomasti paras formulapeli vuosikymmeneen, joka loistaa upeilla grafiikoilla, hyvällä ajettavuudella ja dynaamisella säällä. Tämän paremmaksi ei voi mennä, tai ehkä F1 2011, mutta siihen on vielä aikaa :).
Hard tasoinen 5 kauden ura Sauberilla ja parilla ajoavulla. Saa nähdä miten käy.
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1673 : 10.03.2011 23:22 »
smane Jäsen Viestejä: 20 Basaaripisteet: 0 Profiili Noniin urasta ensimmäinen kausi HRT:llä ajettu. Meni vähän penkin alle tuo kausi, kun saalistin vain 38 pistettä, syynä varmaan yliyrittäminen ja monen hyvän kisan sössiminen omalla typeryydellä (esim. Montrealissa toiselta sijalta typerän ohitusyrityksen jälkeen ulos, siipi rikki ja viimeinen sija ja Singaporessa 5 sijalta seinään). Mutta nyt toisella kaudella kahden kisan jälkeen jo 30 pistettä (Bahrainissa 2, Melbournessa 4)! Autokin on aivan hitosti parempi, kuin viime kaudella! Pitoa löytyy mutkissa paljonpaljon enemmän ja huomaa, että auto on kehittynyt kaikessa muussakin. Tosin Senna ajaa edelleen joukon hännillä sijoista 20-24, mikä on pieni pettymys, sillä odotin Sennankin olevan 2 kaudella hieman nopeampi. Mutta tästä on hyvä jatkaa, josko ensi kaudeksi pääsisin, vaikka Rellulle/Mersulle tai edes Force Indialle  :)
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1674 : 15.03.2011 18:30 »
aataminpoika Jäsen Viestejä: 549 Basaaripisteet: 0 Profiili JOS SAISITTE PÄÄTTÄÄ JONKUN TODELLA ISON UUDISTUKSEN F1 2011 NIIN MIKÄ SE OLISI?

ajattelin laittaa tälläisen ilmoille, sillä olisi kiva kuulla muiden ehdotuksia, vaikka niitä ei kyllä peliin saadakaan.  :)

mutta asiaan: oma uudistus olisi kokonaan uusi pelimuoto: Tallipäällikkönä olo. Siinä pitäisi perustaa oma talli ja hankkia ensin työntekijöitä ja sen jälkeen tietenkin pitäisi houkutella kuskeja ja sponsoreja. Sitten kehitettäisiin autoa ja yritettäisiin luoda siitä mahdollisimman kilpailukykyinen talli sekä sun muuta samanlaista pikkukivaa!  :)
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi"  - Kai Suikkanen
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1675 : 15.03.2011 18:40 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuommoinen tallipäällikkö juttu olisi kyllä ihan jees. Vähän kuitenkin voisi olla monimutkaisempi kuin esimerkiksi GT5:ssä. Mutta veikkaa, että tässäkin tulee lisenssikysymys vastaan, jos Codi ei sitä ole saanut erikseen neuvoteltua. Ellei sitten käytetä fiktiivisiä nimiä.

Itse haluaisin turva-auton ja lämmittely- ja jäähdyttelykierroksen. Varsinkin viimeinen olisi mun mielestä tosi kiva.

Sitten haluaisin myös jonkun tutoriaalin noille säädöille. Monia on, jotka ne taitaa, mutta on myös monia(including me) jotka eivät niistä ymmärrä hölkäyksen pöläystäkään... F1 2006:ssa tämmöinen oli, ja pidin siitä.

Al:n tekoälyä olisi myös hyvä tietyissä tilanteissa parantaa, sillä ne ei esimerkiksi osaa jättää tilaa itsellensä aika-ajoissa esimerkiksi, vaan yrittävät satalasissa päästä toisesta ohi.

Median läsnäoloa uramoodissa myös parannettava. Ephram kertoi podcastissaan oikeastaan, millä tavalla, ja samoilla linjoilla ollaan.


Epin podcastissa monia hyviä pointteja, joiden kanssa oon samoilla linjoilla, mutta tossa nyt pari lisäehdotustakin. Ei kyllä malta odottaa niin f1-kauden alkua kuin samana viikonloppuna ensimmäisiä tietoja tästä pelistä!
-"No can do!"
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1676 : 15.03.2011 18:55 »
sulo12 Jäsen Viestejä: 343 Basaaripisteet: 0 Profiili

Itse haluaisin turva-auton ja lämmittely- ja jäähdyttelykierroksen. Varsinkin viimeinen olisi mun mielestä tosi kiva.

Turva-auto olisi todella mukava, mutta tuo lämmittelykierros pitäisi olla manuaalinen eli siellä voi tulla virhe ja ensimmäisenä oleva kuski esim. onlinessa päättää tahdin ja se vaikkutaa renkaiden lämpöön tuo kierros, miten siis lämmität renkaita.

muita uudistuksia
- podium
- ulos ajon jälkeen voi kävellä autosta ulos ja kävellä varikolle tai ottaa kyyti
- renkaat yhtä huonot kun oikeasti
- KERS
- rengasvallit voi hajota (samallailla kun Gridissä), ja esim kun ajaa rengasvalliin auto uppoaa sinne. pahimmassa tapauksessa niin kuin Kovalainen
Espanjassa 2008
- ja paljon muuta kivaa
http://olusf1.wordpress.com/
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1677 : 15.03.2011 19:14 »
Player9 Vieras
- renkaat yhtä huonot kun oikeasti
- KERS
Nämä pitäisi olla ihan vain lisenssin takia mukana, samoin kuin liikuteltava takasiipi.

Itse toivon:
- AI:ta vähän haastavammaksi ja virheherkemmäksi.
- Myös keskeytyksiä voisi tulla vähän enemmän
- Teknisiä ongelmia.
- Kisainssikin saisi puhua välillä jostain muustakin kuin Ferrarista  ;D
- Jonkinlainen kypärä-design voisi olla ihan jännä.
- Dynaamisen sään fiksausta

Onlineen:
- Vapaat-harjoitukset.
- Theater/Replay-tsydeemi
- Ehkä liikaa pyydetty, mutta mahdollisuus tehdä oma sarja, samanlainen kuin Fifassa ja NHL:ssä, if you know what I mean.

Siinä nyt nopeasti omat ajatukset.
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1678 : 15.03.2011 20:10 »
sulo12 Jäsen Viestejä: 343 Basaaripisteet: 0 Profiili Ai niin tärkein toive peliin olisi varioiden uusiminen ja mekaaniset viat.
esim. rengas vois mennä näin pienemmissä kolhuissa.
ja näin siis tuo rengasvalliin uppoaminen.
kolarit herkemmiksi, tulee jänniä kisoja kun kukaan ei voi ihan hulluna vääntää. Tai sitten, että sitä herkkyyttä voi säätää. Myös auto voi jäädä hiekalle kiinni eli sutia hiekalla jos käy huonosti.
Missään auto pelissä ei oikein ole sellaista vauriomallinusta, siis eihän f1 autolla tarvi paljoa osua kun rengas menee vinoon!
http://olusf1.wordpress.com/
tallennettu
Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) « Vastaus #1679 : 15.03.2011 20:15 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Sitten toi, että nytten toi hiekka jarruttaa aika pirun nopeasti. Siihen vähän vaihosta, ja sitten tosiaan se että sinne voi jäädä kiinni.

Jarrut olisi kiva saada myös aidon voimakkaiksi, oikeassa elämässähän abu dhabin pitkällä suoralla f1 tarvitsee 50-100 metriä jarrutukseen, pelissä 200...
-"No can do!"
tallennettu
Sivuja: 1 ... 51 52 53 54 55 [56] 57 58
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines