Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 [4]
Tulostusversio
Aihe: No, oletko autoihmisiä?  (Luettu 60868 kertaa)
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #90 : 07.01.2012 19:48 »
IceCold Jäsen Viestejä: 1 717 Basaaripisteet: 1 Profiili Lol tää poistettuu, en tiedä miks  :rollaus:

Meidän perheellä on tämmöinen menopeli:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Ostettu viimevuonna ja tehtaalta tilattu  ;)
Journalist: “Kimi, what do you say about the 5th grid position?”
Kimi: “It´s the 5th grid position“
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #91 : 26.03.2013 14:10 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 668 Basaaripisteet: 6 Profiili Tuli vaihdettua oma Toyota pois vajaan kolmen vuoden ajamisen jälkeen Audi A5 sportbackiin 3.0 litraisella koneella ja nelivedolla. Eipä tuossa Toitsussa varsinaisesti mitään vikaa ollut ja oli varsin kiva itse ostettu ensiauto, mutta kyllähän tämä A5 on kuin aivan eri maailmasta. Ajettavuus huomattavasti parempaa ja vaikka kuvasta sitä ei näekään, niin auto on huomattavan isokokoinen ja peräkonttitilaakin on ihan molosti. Pienet "välttämättömät" lisävarusteet, kuten sivupeilien lämmittimet, ilmastoinnit penkeissäkin, sadetunnistimet tuulilasissa, customoitava tunnelmavalaistus jokaiselle matkustajalle erikseen, parkkitutkat yms. piti tietenkin saada mukaan.

Vaimolle sai perustella ostopäätöstä varmaan 4h, mutta sen jälkeen se tajusi että ostan auton, oli hän mitä mieltä tahansa. Jos isompi perheauto pitää ostaa, niin perkele mitään farmari Skodaa oteta.


(Kuva auton sähköisestä pdf-manuaalista)
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #92 : 26.03.2013 14:32 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 741 Basaaripisteet: 0 Profiili A5:n on kyllä yksi hienoimmista normi Audeista mitä on. Coupéna toki vielä herkumpi, mutta onhan toi käytännöllisempi viisiovisena. Kolmen litran kone tietenkin dieselinä?
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #93 : 26.03.2013 14:49 »
despo Jäsen Viestejä: 5 275 Basaaripisteet: 9 Profiili Paljos kustansi kaikkine lisäherkkuineen, jos saa udella?  :)
tallennettu
Vs: Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #94 : 26.03.2013 15:06 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 741 Basaaripisteet: 0 Profiili
Paljos kustansi kaikkine lisäherkkuineen, jos saa udella?  :)

Serkku osti tuollaisen ja 80k€+ maksoi. Köyhät kyykkyyn!
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #95 : 26.03.2013 15:24 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 668 Basaaripisteet: 6 Profiili
A5:n on kyllä yksi hienoimmista normi Audeista mitä on. Coupéna toki vielä herkumpi, mutta onhan toi käytännöllisempi viisiovisena. Kolmen litran kone tietenkin dieselinä?

Joo, kyllä neliovisuus oli ihan ehdoton pakko, kun arkikäyttöönhän tämä tulee. Kaksiovisessa versiossa ne takaistuintilat ovat huomattavati pienemmät ja peräkonttitilaakin vähemmän.

Itse asiassa otin bensakoneella. Molempia kävin koeajamassa ja vaikka dieselkoneessa tuntui olevan hiukan enemmän potkua, niin se myöskin pitää paljon kovempaa meteliä. (Joillekin tuo on plussaa) Bensakone on käytännössä äänetön auton sisälle.

En ole mikään autoasiantuntija, enkä tajua niiden teknisistä jutuista mitään. Ajelen vaan. Oisko dieselissä jotakin ihmeempää eroa käytännön kannalta? Kilometrejähän minulle ei kerry hirveästi vuosittain, joten edullisemmaksikaan se ei olisi tullut.  :)

Joka tapauksessa olen kaaraan äärimmäisen tyytyväinen, enkä varmaan vaihtaisi mihinkään muuhun alle 100k maksavaan autoon, vaikka tarjottais ilman välirahaa.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #96 : 26.03.2013 15:31 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 741 Basaaripisteet: 0 Profiili
A5:n on kyllä yksi hienoimmista normi Audeista mitä on. Coupéna toki vielä herkumpi, mutta onhan toi käytännöllisempi viisiovisena. Kolmen litran kone tietenkin dieselinä?

Itse asiassa otin bensakoneella. Molempia kävin koeajamassa ja vaikka dieselkoneessa tuntui olevan hiukan enemmän potkua, niin se myöskin pitää paljon kovempaa meteliä. (Joillekin tuo on plussaa) Bensakone on käytännössä äänetön auton sisälle.

En ole mikään autoasiantuntija, enkä tajua niiden teknisistä jutuista mitään. Ajelen vaan. Oisko dieselissä jotakin ihmeempää eroa käytännön kannalta? Kilometrejähän minulle ei kerry hirveästi vuosittain, joten edullisemmaksikaan se ei olisi tullut.  :)

Joka tapauksessa olen kaaraan äärimmäisen tyytyväinen enkä vamraan vaihtaisi mihinkään alle 100k maksavaan autoon, vaikka tarjottais ilman välirahaa.

Hieman enemmän vääntöä juu ja kulutus alhaisempi, mutta tietenkin noin isossa koneessa se on ihan mieltymyskysymys kummasta tykkää, varsinkin jos kilometrejä ei tule niin hirveästi. Tasaisempaa kyytiä yleisesti ottaen dieseleissä(väännön ansiosta), mutta kyllä turbo bensatkin vääntää todella hyvin alhaalta. Kolmen litran mylly nyt on tohon niin iso, että varmaan ajomukaavuuden kannalta lopulta ihan sama kumpi siellä on.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #97 : 26.03.2013 15:40 »
Vin Susirajan vahvistus Jäsen Viestejä: 1 288 Basaaripisteet: 1 Profiili Mulla alkaa pikkuhiljaa tulla ajaminen ulos korvista oli alla millainen kaara hyvänsä. Rupeaa olemaan kilometrit täynnä. Jos nyt tämän kesän jaksaisi vielä huristella vakituisesti työkseen ja syksyllä sitten kohti uusia seikkailuja jos kaikki menee niinkuin pitää. Kyllä sitä ajamaan joutunee vielä senkin jälkeen, muttei ehkä ihan entiseen malliin. Kuljetusala on saatu suomessa siihen kuosiin että ei sitä enää selväjärkinen rupea katselemaan.

TK:lla komeat ostokset. Kelpaisi epäilemättä.

EDIT: Itse pidän enemmän dieselistä kuin bensakoneesta. Rekalla ajaessa sitä tottuu matalalta vääntävään ja luonteeltaan rauhalliseen koneeseen, joka osaa olla uskomattoman mukava ajettava, varsinkin automaattina. Oma avensis on 2-litraisella bensakoneella ja vaikka siinä "sopivasti" potkua onkin niin se ärsyttää kun se ei väännä alakierroksilta juuri ollenkaan. Hyvä jos ei sammu kun koettaa vain kytkimellä liikkeelle. Dieselit ovat taas sitten toisaalta talvella mitä ovat, vaikkei uusien autojen kanssa ongelmia pitäisi juuri ollakaan. (oletan että älysit ottaa tuohon webaston tms lämppärin jo uutena?) Oman tojon olen joutunut pahimmillaan rääkäisemään käyntiin -29 asteen pakkasella ilman minkäänsortin lämmitystä. Dieselinä olisi tuskin lähtenyt.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta--> Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->W...
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #98 : 26.03.2013 19:24 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 440 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tuli vaihdettua oma Toyota pois vajaan kolmen vuoden ajamisen jälkeen Audi A5 sportbackiin 3.0 litraisella koneella ja nelivedolla.

:o

Jos isompi perheauto pitää ostaa, niin perkele mitään farmari Skodaa oteta.
Se on hyvä kun on mistä valita. Haaveilin kovasti uudesta A4:sta. Katselin hiukan mihin hintaan saisi, millä varusteilla ja minkä kokosia ne on. Ei sillä että ei muu malli olisi kelvannut, mutta kun toi lompakko on niin nirso. En tiedä auttaisiko sen vaihto. Mutta lopulta A4 haaveetkin jäi ja palasin takaisin maahan. 2005 vuoden Octavia (vanhalla korilla) on ollu nyt alla about 1,5 vuotta ja tuntuu sopivan meikäläiselle. Juuri tullut uusi Octavia malli on varsin mukavan oloinen ja näköinen joten se voisi olla parin vuoden päästä ihan jees käytettynä. Jos vielä mustan löytäisi niin olisi cool. Tai siis sillä asteikolla cool. Uutta talous tuskin kestää. Vaikka farmaria tuskin tarvii ostaa. Hatchbackissakin on sen verran tilava peräluukku, että farmari ei montaa litraa lisää kuitenkaan tuo. Tai ainakaan tarpeellisia litroja.

Katsoin niitä uuden Octavian hintojakin ja pahimmillaan vitutti aika saatanasti. Bensa-automaatti "pikkuherkuilla" maksaisi reilu 27t€. On senkin hinta noussut hiukan edellisen mallin ensipäivistä. Raivo alkoi siinä vaiheessa kun aloin katsomaan hintaa tarkemmin. Hinta = Auto + 23% alv + autovero. Nopealla laskulla sain auton hinnaksi reilu 18t€. Siis jumalauta auton hinnasta pelkkää veroa on about 9 000 €!!!! Ei jumalauta!! On se hyvä että täällä osataan ottaa verot niin tuola keski-euroopassa ei tarvi.

Muistan vielä kuinka 10 vuotta sitten pääsin vanhasta takamoottorisesta Skodasta eroon, jolloin päätös oli että tervemenoa, me ei enää nähdä. Mutta, joskus nallekarkit menee näin. Vaikka onhan se Octavia autona ihan jees. Aikaisemmissa malleissa ei suuria vikoja ole ollu, taloudellinen, tilava, silmä ei sokeudu...ns. "järkiauto". Tosin useat sanoo että auto on yleensä tunneostos, eikä järki ostos. Eli kyllä se uuden karhea Skodakin tulisi vikkelästi ajettua seinään jos joku tarjoaa romuttuneen Skodan tilalle Audin A5:sta tai Mersun E -mallia.


« Viimeksi muokattu: 26.03.2013 20:56 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #99 : 13.01.2014 18:04 »
tatte Jäsen Viestejä: 6 Basaaripisteet: 0 Profiili Syksyllä tuli vastaan tilanne että piti valita joko kahden viikon sohvaputken tai oman auton hankkimisen välillä ja minähän valitsin auton. Taloudellista tappiotahan siinä päädyin lopulta tekemään, mutta mieli nyt teki omaa autoa muutenkin. Seuraava kuva saattaa järkyttää autorakkaita ihmisiä, auto ostokunnossa:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Tada! Eli vuoden -96 Volvo 850.

Muodikkaat edellisen omistajan laatutuunaukset kattoivat siis maalatun konepellin, katon ja kontin ikkunat, rei'itetyt puskurit ja raadellun lokasuojan. Ei hätää kuitenkaan, muutama pönttö asetonia ja parin saavillisen edestä hikeä myöhemmin autolla kehtasi jo paremmin kruisailla. Uutta lokasuojaa en malttanut ostaa joten paikkasin ja maalasin vanhan sellaiseksi että parkkipaikan vastakkaiselta laidalta näyttää kuin uudelta. Uskomatonta kyllä motonetistä sai juuri oikean sävyistä maalia, kyseessähän on ei-niin-pienikään ihme kun huomioi että auton jokainen peltikappale on erisävyinen.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Kaippa sitä sopii vähän selitelläkin miten tuon näköinen auto tuli edes ostettua, varsinkin kun se tuli suoraan käyttöautoksi työmatkoja varten. Hintaa kaunokaisella oli lopulta 650 euroa, leimaa oli ostohetkellä vuoden edestä, varustelua löytyy ja sähkölelut toimivat takapenkin lämmittimiä myöden ja oikeastaan ainoa puuttuva turhamaisuus on puolinahkapenkit. Jakohihna oli hiljattain vaihdettu ja muutenkin osaa oli uusittu akusta jarruihin ja iskareihin. Auto kulkee hyvin ja tarjosi samalla puuhailuhalukkaalle tilaisuuden kääriä hihat.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Liikaahan se kuluttaa, mutta on myös niin mukava ajaa ja olla että vitutusta ei liiemmin pääse syntymään (joskin takapenkillä on yllättävän vähän jalkatilaa). Ensimmäinen liikennekommellukseni tapahtui viikko auton oston jälkeen, ilahduttava pösömies huomasi etten huomannut häntä ja ajoi oikealta alle. Vahingot jäivät kyllä risteysnopeuksissa olemattomiksi, Volvo otti puskurinkulmaan naarmun ja pösön puskurista meni kulma säpäleiksi. Mies siis itse päivitteli minulle että luki tilanteen oikein ja käytännössä tahallaan ajoi alle mutta aamupöhnissä ja ensikolarista hätkähtäneenä minusta ei ollut pitämään puoliani, varsinkin kun teknisesti vika oli minun. Opettava kokemus joka silti toivottavasti jää viimeiseksikin.
Gentlemen, we may not make history tomorrow, but we shall certainly change the geography.
- Sir Herbert Plumer, 1917
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #100 : 22.01.2014 19:36 »
despo Jäsen Viestejä: 5 275 Basaaripisteet: 9 Profiili Olisi hyvä homma jos näin kovilla pakkasilla saisi auton kiinni tolppaan. Harmillisesti täällä vain noin puolet autopaikoista on varustettu tolpalla ja saatiin tietysti sellainen kun varustettuihin paikkoihin on kova tunku. Jostain sattuman syystä meidän viereinen autopaikka on varustettu tolpalla, vaikka kaikki muut sillä puolella parkkista olevat paikat ovat tolpattomia.

Jos mietitte, että mikä pointti tällä tarinalla on, niin se on se että tuossa viereisellä paikalla ei ole näkynyt autoa moneen kuukauteen ja omistajalla oli siinä kesällä moottoripyörä. Tein sitten tänään sellaisen peliliikkeen, että pistin oman auton jatkojohdolla kiinni siihen viereisen ruudun tolppaan kun ei sitä kukaan näytä käyttävän. Saa nähdä välittääkö kukaan mitään vai voidaanko ottaa omalle autolla sähköt siitä lopputalven ajan..

Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #101 : 22.01.2014 20:04 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 668 Basaaripisteet: 6 Profiili Meidän pihalla taas päinvastoin. Kaikille riittäisi tolppapaikka, mutta moni jättää silti autonsa kauemmaksi tien reunaan, koska tolppa 7e/kk.. säästölinja.jpg. Sitten lumiauran kuljettajaa jurppii, kun idioottien autot tukkivat tien talvisin.
tallennettu
Re: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #102 : 22.01.2014 20:21 »
despo Jäsen Viestejä: 5 275 Basaaripisteet: 9 Profiili Ei voi käsittää, miksi joku haluaisi säästää hikiset 7e/kk sen takia että voi jättää auton johonkin tien reunaan, kun omankin paikan saisi. Ostaisi pari röökiaskia tai bisseä vähemmän, jos on noin tiukkaa.

Täällä HOASin taloyhtiössä, missä asutaan, on ehkä noin 150 autopaikkaa yhteensä. Näistä siis tosiaan vain puolet tolpallisia, vaikka jonon pituudesta päätelleen tolpallinen paikka kelpaisi useammallekin. Tolpattomat paikat kustantaa 7e/kk ja tolpallinen 14e/kk eli ihan hirveää hintaeroa ei ole. Ehkä ensi talveksi saataisiin jo oma tolpallinen paikka. Tämäkin talvi on onneksi ollut varsin leuto, kun kovia pakkasia on ollut vasta pari viikkoa.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #103 : 22.01.2014 22:09 »
Vin Susirajan vahvistus Jäsen Viestejä: 1 288 Basaaripisteet: 1 Profiili
Meidän pihalla taas päinvastoin. Kaikille riittäisi tolppapaikka, mutta moni jättää silti autonsa kauemmaksi tien reunaan, koska tolppa 7e/kk.. säästölinja.jpg. Sitten lumiauran kuljettajaa jurppii, kun idioottien autot tukkivat tien talvisin.
Säästöä väärässä paikassa...sillä auton lämmittämisellä säästää kuitenkin pitkässä juoksussa jonkin verran enemmän.

Mikäli suunnitelmat etenevät oikeaan suuntaan, niin varmaan tulee itsekin taas hommattua jonkinlainen kaara. Todennäköisesti joku 3-5k tojo tai vastaava, luotettava peruspeli sadepäivien työmatkoille ja viikonloppureissuiluun. Vanhempi Celica kiinnostaisi tällä hetkellä, tai sitten jokin avoauto/rättikatto, esim Mazdan mx5. Alkaa pikkuhiljaa polttelemaan pääsy vuoristoteille ajelemaan. Vuokrasin jouluksi itselleni auton, ja olihan nannaa ajella vailla huolia murheita pitkin poikin mutkateitä ja rannikkoa keski-maan maisemissa.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta--> Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->W...
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #104 : 23.01.2014 08:03 »
ohjeah Jäsen Viestejä: 149 Basaaripisteet: 0 Profiili
Meidän pihalla taas päinvastoin. Kaikille riittäisi tolppapaikka, mutta moni jättää silti autonsa kauemmaksi tien reunaan, koska tolppa 7e/kk.. säästölinja.jpg. Sitten lumiauran kuljettajaa jurppii, kun idioottien autot tukkivat tien talvisin.
Säästöä väärässä paikassa...sillä auton lämmittämisellä säästää kuitenkin pitkässä juoksussa jonkin verran enemmän.

Mikäli suunnitelmat etenevät oikeaan suuntaan, niin varmaan tulee itsekin taas hommattua jonkinlainen kaara. Todennäköisesti joku 3-5k tojo tai vastaava, luotettava peruspeli sadepäivien työmatkoille ja viikonloppureissuiluun. Vanhempi Celica kiinnostaisi tällä hetkellä, tai sitten jokin avoauto/rättikatto, esim Mazdan mx5. Alkaa pikkuhiljaa polttelemaan pääsy vuoristoteille ajelemaan. Vuokrasin jouluksi itselleni auton, ja olihan nannaa ajella vailla huolia murheita pitkin poikin mutkateitä ja rannikkoa keski-maan maisemissa.

MX-5:lle suositukset täältä. Oikein mukava laite ajella. Toki, jos tarvitsee usein isompia määriä tavaraa/ihmisiä kuljettaa, niin vähän toki epäkäytännöllinen. Mutta luotettava ja halpa ylläpitää ainakin.

90-luvun alun Celicalla tuli viime kesä ajettua ja on kyllä loppupeleissä suhteellisen mitäänsanomaton laite.. Perusperheauto vähän erikoisemmalla ulkonäöllä. Mazda voittaa ainakin ajettavuuden suhteen 100-0.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #105 : 15.07.2014 00:03 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 440 Basaaripisteet: 2 Profiili Sinänsä hauska lueskella nyt näitä 1-2 vuotta jälkikäteen.
Juuri tullut uusi Octavia malli on varsin mukavan oloinen ja näköinen joten se voisi olla parin vuoden päästä ihan jees käytettynä. Jos vielä mustan löytäisi niin olisi cool.

Mustaa ei löytynyt mutta tälläinen löytyi.
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Ja onhan se ihan jees. Kuten aiemmikin uumoilin. Ainakin näin paperilla ja kotio ajon jälkeen. Vaikka myönnän, ei tuosta siltikään sitä innostumista saa irti mitä kaikki auton ostosta ajattelee. Autokuumekin sinänsä oli, mutta ihan järkisyistä: Edellisellä alkoi 200tkm lähestymään ja pikku vikoja tippumaan. Niin paljon on romuilla ajeltu että olen oppinut vihaamaan sitä korjauskierrettä. Tosin sekin oli että takapenkille tarvittiin lisää tilaa, koska syyskuussa talous kasvaa yhdellä hengellä.

Tarkemmin kyseessä on siis Skoda Octavia 1.6 TDI Elegance. Mittarissa muutama kymmenen kilometriä vajaa 50tkm ja vuosimalli 2013. Ensimmäinen diesel meikäläisellä. Mikä tahansa uudempi auto olisi varmasti ollut pirteämpi kuin vanha, mutta silti tuo diesel kyllä tuntuu mukavalta. Tottunut kovaan meteliinkin jo autossa, niin ajoin moottoritiellä vahingossa reilu 140km/h. Ei tajunnut yhtään. Petollista. Alunperin oli suunnitelmissa TSI, eli bensakone. On vain kuulunut niin paljon pahaa noista TSI jakohihnoista, että sellaiseen ei uskaltanut rahojaan laittaa. Ja kun Octavia on kuitenkin koko-/hintasuhteeltaan tähän talouteen paras vaihtoehto, niin päädyin TDI koneeseen. Tosin tuleehan vuodessakin 21-22tkm ajoa, niin hiukan plussalle pitäisi dieselillä päästä. Nyt vain toivon että tämä kestää eikä tullut sutta ostettua. Se olisi vararikko jos tämä nyt vaatisi samantien parin tonnin remontin, tai pahempaa, jättäisi tielle. Tällä pitäisi vaimon mukaan pärjätä vähintään 5 vuotta. Ja jos suurempia vikoja ei tule, niin miksipä ei.

Oman budjetin hintakehitys meni muutenkin hyvin. Ensin oli 12t€. Sitten nousi 14t€. Ja lopulta tuo oli reilu 14t€. Plus vanha vaihdossa tietty. Eli halvaksi omaan budjettiin tämä ei tullut. Tosin huomasin että Octavian käytetyissä on hintahajontaa ihan helvetisti. Joskus tulee vähän ajettu Elegance vastaan hyvällä diilillä ja välillä näkee paljon ajetun Ambienten kovaan hintaan. Tuntuu olevan ihan arpapeliä. Saatana kun voisi vain ostaa uuden. Vitun stressaavaa ja hermoja kiristävää hommaa ensin metsästää sopivan oloista yksilöä ja sitten arvuutella että onko se kunnossa vai ei. Oikeasti sopii vain kaverille jota autot tosissaan kiinnostaa.

Tosin tässä on jälleen sama juttu kuin viime Octavia ostossa: Se uusi malli olisi jälleen hienompi. Octavia RS farmari olisi jopa aika komee. Suoraan sanottuna ottaisin sen mieluummin kuin Audin A4:n, vaikka se A4 onkin hieno. Octavia on vain niin paljon käytännöllisempi, kuitenkin miellyttäessä silmää selvästi enemmän kuin nyky Octaviat. No, ehkä 5 vuoden päästä on sitten tälläisen Octavian vuoro. Tai jos vaikka saisi sen lottovoiton niin voisi ottaa sen arkiautoksi sen Audi A7:n tai E Mersun rinnalle.

Mutta pakko kyllä myöntää että Skoda on yllättänyt. Varsinkin uudet mallit. Ne oikeasti kestää jo katsettakin. Ja jos mietitään SuperB -mallia, niin sehän on isoimpia autoja mitä on. Se on oikeasti ihan helvetin iso. Tulin tuossa jokunen aika sitten sellaisella taksilla kotio (selvinpäin). Ja myönnän, en ole iso kaveri ja pelkääjän penkki oli aika edessä, mutta silti on aika saavutus että voin laittaa takapenkillä valehtelemmatta jalat suoraksi. Skoda on päässyt sieltä vitsikuopasta pois. Tämä meikäläisen uusin on sielä ehkä osin vielä, mutta osin paremmalla puolella kuitenkin. Tai no, katsotaan nyt edes muutama tuhay kilometriä, mitä kokemus sitten sanoo...


« Viimeksi muokattu: 15.07.2014 20:55 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #106 : 23.02.2015 14:14 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 668 Basaaripisteet: 6 Profiili Tulipa teetettyä autoon tuollainen "optimointi". Se on kyllä hyvä vitsi miten esim. Audeissa saattaa olla eri autossa täysin sama moottori, mutta ohjelmallisesti vaan blokattu tehoja valtavasti, jotta saadaan myytyä yli 10k kalliimpaa versiota samalla koneella. Jos olisin tajunnut asian aiemmin, niin olisinpa tehnyt tämän jo ajat sitten, koska nyt on kuin olisi uusi auto alla. Meinasin jo tuossa vaihtaa autoa, mutta nyt taas ajelee jonkin aikaa oikein mielellään.

Tehoja ja vääntöä tuli ihan molona lisää, sekä samalla kulutus normaaliajossa itse asiassa jopa laski jonkin verran. 300 heppaa alkaa olla jo sellainen määrä, että ohittaminen onnistuu suhteellisen vaivatta, vaikka minkälaisia äijänköriläitä olisi kyydissä. Periaatteessa tätä voi suositella melkein kenelle tahansa. Varsinkin jos omistaa jonkun normin perusfarmarin ja kaipaa vähän lisää potkua, niin muutamalla satasella saa selvästi pirteämmän kaaran. Toki kaikkiin automalleihin tehoa ei tule numeroina niin paljon, mutta suhteessa johonkin 70hp 1.6 Toitsuun se 40 heppaa lisää on jo aikamoinen määrä.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #107 : 23.02.2015 18:31 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 741 Basaaripisteet: 0 Profiili Eli ns. lastutit autosi. Teitkö samalla muutoskatsastuksen? Ihan näppäriä virityksiähän noi on, mutta toisaalta tehdastakuu luultavasti raukesi samantien ja kolaritilanteessa jos autoa ei ole muutoskatsastettu noihin uusiin tehoihin, niin voi tulla omavastuun piikkiin koko paska.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #108 : 23.02.2015 20:58 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 440 Basaaripisteet: 2 Profiili
Eli ns. lastutit autosi. Teitkö samalla muutoskatsastuksen? Ihan näppäriä virityksiähän noi on, mutta toisaalta tehdastakuu luultavasti raukesi samantien ja kolaritilanteessa jos autoa ei ole muutoskatsastettu noihin uusiin tehoihin, niin voi tulla omavastuun piikkiin koko paska.
Juurikin tämä. Kun tuli tuo nykyinen Octavia hankittua, työkaveri sanoi heti että heitä uusi lastu, niin kaikki paranee. Tehdastakuuta jäljellä niin en edes harkinnut. Ja tosiaan muutoskatsastus kannattaa tehdä. Voi olla kusiset paikat vakuutusten kanssa jos käy huonosti, eikä ole "standardin" mukainen.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #109 : 24.02.2015 10:22 »
Vin Susirajan vahvistus Jäsen Viestejä: 1 288 Basaaripisteet: 1 Profiili Karmeaa mutuilua, mutta mielestäni moottorin tehoja saa nostaa tiettyyn rajaan saakka ilman muutoskatsastusvaatimusta.

Tehoja ja vääntöä tuli ihan molona lisää, sekä samalla kulutus normaaliajossa itse asiassa jopa laski jonkin verran.
Raskaan kaluston puolella lastutus on huomattavasti henkilöautomaailmaa yleisempää, juurikin tuon pienemmän kulutuksen takia. Entinen työautokin suomessa oli piristelty 620hv---n.700hv lukemiin.

Heinäkuun lopulla tulisi 2v täyteen ilman autoa. Pitkään se vitutti, mutta nyt siitä on oppinut jo pitämään. Ei sitä ennen tajunnut kuinka helvetin paljon autoa oikeasti käytti ihan turhaan, joka ikiselle parin kilometrin siirtymälle. Ei ihmekään, että kunto oli mitä oli, kun hyötyliikuntaa ei tullut harjoitettua käytännössä lainkaan. Nykyään kolmen kilometrin työmatka taittuu joko jalan tai fillarilla, ja pidemmät matkat kaupungissa bussilla. Eniten kaipailen autoa lähinnä viikonloppuisin, jolloin voisi lähteä helposti kaupungin ulkopuolelle liikkumaan ja matkailemaan.

Olen tulossa suomeen takaisin joskus kesäkuussa, ja tällä hetkellä auton hankinta ei edes houkuttele hirveästi. Osin siksi, ettei tulevasta ole (taaskaan) mitään tietoa, ja toisekseen siksi, että luultavasti lipsuisin pienen siirtymäajan jälkeen takaisin vanhoihin tapoihin, ja alkaisin istumaan kaarassa taas entiseen malliin.

Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta--> Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->W...
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #110 : 24.02.2015 15:07 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 668 Basaaripisteet: 6 Profiili Joo, ei tietenkään kannata ihan uusiin tehdasvakuutuksien alaisiin autoihin heti mennä mitään laittelemaan. Sen jälkeen niille nyt on ihan sama mitä tekee.

Lastutus nyt on varsin vanha termi, kun ei sinne mitään fyysista lisätä. Firmware vaan ladattiin uusiksi. Mitään muutokskatsastuksia ei kannata Suomessa tehdä vaikka mitä laki pyytäisi, koska virallinen paperilappu kustantaa tuhansia euroja, eikä katsastuksessa tms. nähdä mitään vaikka kuinka vikakoodeja lukisivat. Varmaan 99% optimoiduista autoista on aina muutoskatsastattomia. Jossain Bemareissa nyt on muutenkin selvästi enemmän potkua mitä muka virallisissa papereissa väitetään verotuksen takia. Suurin riski on siinä, että jos joskus tulee oikeasti iso sähkövika autoon ja joku Laakkonen lataa sinne stockki-firmiksen, niin asetukset katoavat.

Jos ei kaahaileja törttöile 300km/h tuntivauhdissa tai jotain muuta järjetöntä, niin normaaleihin onnetomuuksiin tuolla ei ole mitään tekemistä. Pikkukolareissa vakuutusyhtiöitä ei nyt muutenkaan kiinnosta sen kummemmin tarkistella mitään ja normaalisti ajetuissa kolareissa vakuutusyhtiön pitää pystyä osoittamaan että kolari johtui nimenomaan jostain uudesta firmwaresta, mikä taas on vaikeaa. Työkaveri kolaroinut kolmesti viritetyllä kaaralla, eikä mitään ongelmia. Myöskään päästöihin ei vaikuta millään tavalla.

Vanha ja yleinen vitsihän tämä on, mutta en ole vaan ollut aiemmin tietoinen, enkä niin perehtynyt asiaan. Firma jossa teetätin tuon itselleni, tekee noita useita tuhansia vuodessa, joten tuskin niistä kovin suuria ongelmia ihmisille on tullut. Ja aina saa helpostia asennettua normaalit asetukset takaisin.


« Viimeksi muokattu: 24.02.2015 15:26 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: No, oletko autoihmisiä? « Vastaus #111 : 06.02.2018 20:08 »
Vin Susirajan vahvistus Jäsen Viestejä: 1 288 Basaaripisteet: 1 Profiili
Heinäkuun lopulla tulisi 2v täyteen ilman autoa. Pitkään se vitutti, mutta nyt siitä on oppinut jo pitämään. Ei sitä ennen tajunnut kuinka helvetin paljon autoa oikeasti käytti ihan turhaan, joka ikiselle parin kilometrin siirtymälle. Ei ihmekään, että kunto oli mitä oli, kun hyötyliikuntaa ei tullut harjoitettua käytännössä lainkaan. Nykyään kolmen kilometrin työmatka taittuu joko jalan tai fillarilla, ja pidemmät matkat kaupungissa bussilla. Eniten kaipailen autoa lähinnä viikonloppuisin, jolloin voisi lähteä helposti kaupungin ulkopuolelle liikkumaan ja matkailemaan.

Olen tulossa suomeen takaisin joskus kesäkuussa, ja tällä hetkellä auton hankinta ei edes houkuttele hirveästi. Osin siksi, ettei tulevasta ole (taaskaan) mitään tietoa, ja toisekseen siksi, että luultavasti lipsuisin pienen siirtymäajan jälkeen takaisin vanhoihin tapoihin, ja alkaisin istumaan kaarassa taas entiseen malliin.

Suomessa ollaan oltu jo jonkin aikaa ja edelleen ollaan ilman autoa. Ja ajatukset auton hankkimisesta suunnilleen edellisen viestin kaltaiset, paitsi että nyt se kaara pitäisi vaan hommata tarpeeseen.

Tympeää hommaa tämä auton etsiminen. Oikeasti haluaisin Toyotan koska luotettavuus on minulle auton tärkein ominaisuus, mutta tein periaatepäätöksen ja haluan auton johon mittaiseni 195-senttinen ihminen mahtuu oikeasti mukavasti istumaan. Eli japanilaiset autot saa melkeinpä ruksia yli. Vag-konsernin vekottimissa tilaa on paremmin, mutta niitä ei meinaa tekniikkansa puolesta uskaltaa ostaa käytettynä. Uutena asia erikseen. Audi/Bmw/Volvo kiinnostaisi, mutta noista minulla on melko kallis mielikuva, enkä ole niihin oikein koskaan perehtynyt. Ranskalaisia autoja nyt ei ole tullut ajateltuakaan vielä.

Tänään kävin koeajamassa Chevrolet Cruzen farkkuna, joka tuntui omalta. Auto oli hyvä ajaa, löysin helposti hyvän ajoasennon ja kaarasta löytyi suunnilleen kaikki varusteet mitä olen kaipaillut. Tekisi mieli tehdä kaupat, mutta kyseinen malli komeilee katsastustilastojen hylsylistan kärkipäässä ja auto piti muutamia sivuääniä koeajolenkillä. Mietityttää, olkootkin että se oli seissyt pakkasessa kuukauden, pikku kitinät voi johtua siitäkin.

Hirveätä säätämistä taas.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta--> Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->W...
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines