Valvelta sitten tosiaan tulossa "SteamBox". Tai oikeastaan useita erilaisia..
Lainaus
Valven paljastussivu on edennyt toiseen palluraansa, jossa kerrotaan lähinnä se, mikä tiedossa jo oli: Valvelta on tulossa oma Steam-pelikone. "Valitse juuri sinulle sopiva tuote vuonna 2014", hehkuttaa sivu.
Valve kertoo työskentelevänsä useiden yhteistyökumppaneiden kanssa, jotta markkinoille saadaan kattava valikoima SteamOS-käyttöjärjestelmää käyttäviä koneita ja tietenkin firmalla on myös ihka oma masiina työn alla. Tänä vuonna moinen laite lähetetään 300 kotipelaajalle testattavaksi.
Lisätietoja luvataan jälleen lähiaikoina ja paljastussivun kolmannen palluran aukeamiseen on taas kaksi vuorokautta.
Oli taas huikea jakso. Aika paljon tapahtui loppujen lopuksi, mutta tempo oli silti jotenkin hitaampi kuin aiemmissa jaksoissa. Ihan hyvä tälläinen "suvantovaihe" ennen varmasti rankkaa päätösjaksoa
At last, Rockstar North's monstrous open-world caper is here in all its glory - but after five years and an estimated £170 million being sunk into development and marketing, which version is the one to buy? After playing both versions extensively and amassing over 2TB of lossless video to analyse, we must stress that you're bound to have a fantastic time with either take. Lighting and physics engines are fully intact on both versions, and the minor differences in reflection mapping go down as nitpicks. At its core, both PS3 and 360 present the same massive Los Angeles-inspired sprawl via the same 720p native resolution lens, with almost entirely identical effects and object detail.
However, it's apparent that the PS3 version has an undeniable advantage in one area: even to the naked eye, ground textures on 360 are blurred as a result of what appears to be unoptimised asset streaming. Glitch or not, this basically amounts to concrete and grass textures appearing fuzzier beneath the feet of Trevor, Michael or Franklin, while the PS3 version's remain crystal clear. The 360 does command a minor advantage in frame-rate during synchronised play, but for shoot-outs and high-speed hurtles down the city streets, the PS3 can sometimes pull ahead in these metrics - though the difference is rarely perceptible either way.
Since all else is identical across the board, the PS3 version is recommended on the grounds of image quality if you have the option.
PS3-versiota suosittelevat siis, mikäli valinnanvapaus on.
Miksi ihmeessä MGS:äänkin on pitänyt ujuttaa regen health. Tuohan kannustaa pelaajaa räiskimään pelin läpi hiippailun sijasta
Tuosta MGS:n demosta sen verran, että aika vaikea sanoa vielä mikä noista uusista jipoista on auki milläkin vaikeusasteella. Voipi olla että vaikeammilla vaikeusasteilla esim. tuo (silloin tällöin tapahtuva) slo-mo -tila ei ole käytössä, kuten ei myöskään vihollisten tägääminen. Toisekseen onhan tuo regeneroituva elkku ollut jossain määrin mukana jo MGS3:sta lähtien, jos en ihan väärin muista. Eipä tuota tägäämistäkään mikään pakko ole tehdä ja sinänsä hyvä muistaa, miten imba joku tutka oli kahdessa ekassa pelissä. Näki vihollisten sijainnit mutta lisäksi myös tarkan näkökentän, jolloin sniikkailu oli aika helppoa loppujen lopuksi.
Itse tykkään siitä, että voi itse valita miten nuo tehtävät hoitaa ja mihin aikaan päivästä ne tekee. Yöllä on esim. todella pimeää, vihollisia vähemmän, vihollisten on vaikeampi havaita Snakea mutta onpa pelaajankin vaikea nähdä vihollisia. Päivällä taas tilanne on toisinpäin. Vihujen havaitseminen on helppoa, mutta näkevätpä nekin Snaken helposti ja lukumääräisesti niitä on enemmän. Tykkäsin myös siitä, miten nopeasti tilanne kärjistyi hälytyksen jälkeen. Aiemmin samoja rivivihollisia on vain lapannut niskaan ja ne on ollut helppo napsia hengiltä, mutta nyt perään tuli tankkia ja muuta raskaampaa kalustoa jonka kanssa ei enään pelleilläkään.
GTA IV on edelleen parhaan keskiarvon omaava peli Metacriticissä sekä PS3:lla että 360:lla, vaikka peli oli keskinkertaisuuden huippu.
Scarfia lämmittänee tieto, että valta on vaihtunut. GTA5 on Metacriticissä tällä hetkellä PS3:n parhaiten arvioitu peli 98 pisteellä (GTA4:llä keskiarvo rupuiset 97) ja Xboxilla peli on jaetulla ykkössijalla GTA4:n kanssa samoilla pisteillä.
Ensi kuussa PS+ -palveluun tulossa taas ihan kovan luokan pelejä, mm. Far Cry 3 ja DD: Dark Arisen. Molemmat löytyy hyllystä mutta pakko arvostaa kun laittavat laatupelejä tulemaan. Dark Arisen ei sekään ole kovin vanha..
Lainaus
Entering PS Plus: 25th September: Far Cry 3 (PS3) 25th September: Giana Sisters: Twisted Dreams (PS3) 25th September: Dragons Dogma: Dark Arisen (PS3) 25th September: Street Fighter X Tekken (PSV) 25th September: Touch My Katamari (PSV)
Miinusta sen sijaan hieman tahmeahkosta frameratesta ainakin demon perusteella. Luulisi, että tulevilla konsoleilla ei moista ongelmaa ole, joten yyberein versio lienee sitten vielä edessäpäin?
Eikös sen pitänyt olla 60FPS? Ainakin jostain näin luin, mutta en sitten tiedä onko lukittu tai pitikö edes paikkaansa.
Milläs logiikalla tuo tehoero nyt noin putoaa kummasti. Tässä puhutaan kuitenkin GPU:n tehoerosta, josta nyt ei hirveästi voi väitellä. PS4:n GPU:ssa on 18 ydintä ja X1:n ytimessä on 12 ydintä. Useaan kertaan todettu eri tahoilta, että näiden kohdalla 50% enemmän ytimiä myös tarkoittaa 50% enemmän tehoa. Viimeksi tästä raportoi Ars Technica tällä viikolla.
Rauta on kuitenkin nyt ensimmäistä kertaa konsolien historiassa käytännössä ihan samanlaista, pieniä eroja lukuun ottamatta. PS4:ssa sitä vain on enemmän ja se on nopeampaa. Itse olen vielä vähemmän "tekniikka hörhö", kuin HeinZ, mutta en silti tajua miten se tehoero nyt kummasti laskisi käytännön tasolla puhuttaessa. Ai että devaajat saisivat jotenkin puristettua X1:stä enemmän käytännön tehoa irti, kuin PS4:sta, vaikka jälkimmäinen on teoriassa tehokkaampi (=tilanne tässä genissä)? Kumpis se nyt olikaan näistä uusista koneista se, jolle on devaajien mukaan helpompi kehittää?
Tuo tehoero on ollut tiedossa jo keväästä lähtien, vaikka MS yrittääkin vähätellä sitä koko ajan.
Multiplattarien PS4-versiot toivottavasti hyödyntävät kaikki tehot, koska muuten tilanne olisi aika häpeällinen. Ja tuskin MS:lläkään on valtaa käskeä julkaisijoita jos PS4 johtaa myynneissä. Tässäkin sukupolvessa kellään ei ollut ongelmaa julkaista PS3:lle huonompia versioita.
Ja aika läppä että MS on munannut tuon ESRAMin kanssa noin. Osat vaihtuneet ihan täysin tästä genistä.
Tarkoitus olisi ostaa tuo konsolille jo nyt, kun mitä hittoa muka ps4-versio toisi tuohon mukanaan? Lisäksi kun saven vissiin voi siirtää, niin ei menetä mitään.
Ei sitä typerää Auction housea ja typeriä drop rateja, jotka pakottavat ostamaan kaiken tavaran. Lisäksi offline cop-op ja lanituki. Pc-versio joutaa roskakoriin.
Ihan kova, jos saven voi tosiaan siirtää. PS4-versio toki paremman näköinen, mutta ihan hyvältä tuo nytkin näyttää. Pitääpä katsella jos tulisi tarjoukseen ja mikä on tilanne muun pelattavan ohella. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että ei tee yhtään pahaa odottaa ensi vuoden puolelle. GTA5:kin tulee ensi viikolla ja se kantaa aika pitkälle.
Diablo 3:n demoa PS3:lla. Ensi kosketukseni pelisarjaan varmaan 15 vuoteen. Viimeksi olen pelannut ykköstä PS1:lla kaverilla joskus 90-luvulla. Vaikutti demon perusteella ihan hauskalta mätöltä, vaikka on moni sarjan veteraani tuota haukkunutkin. Monet kaverini myös. Itsellä toisaalta ei ole tuota historiaa riippakivenä, joten ehkä tämä maistuu siksikin paremmin. Tai sitten pelissä on jotain muuta vikaa, joka ei pelkän demon perusteella käy ilmi.
Enivei eihän tuota PS3:lla kannata missään nimessä ostaa, kun PS4-versiokin on tulossa..
13. jakso tuli katsottua tänään ja siis ei saatana mitä meininkiä! Ihan hirveä cliffhangeri, miten tässä jaksaa odottaa ensi viikkoon.
Ilmeisesti kukaan muu kuin minä ja Tetsuo ei katso tätä kommentoinnin puutteesta päätelleen? Olen pettynyt
Mä en pystyisi tuohon kerran viikosssa tahtiin, joten odotan kaikki kahdeksan jaksoa ja tykitän sit kerralla. Ennuste: kovinta ikinä.
Ajattelinkin, että joku saattaisi tehdä tämän. Olisi voinut itsekin, mutta kun tuli jo aloitettua niin minkäs tekee. Suunnitelmissa on tosin katsoa uudestaan kaikki 7 ensimmäistä jaksoa viimeistä edeltävän viikon aikana peräkanaa, huipentuen viimeiseen jaksoon.
Siis onhan tuo ruuan haaskuu nykyisellä mittakaavalla ihan sairasta touhua. Ruokakaupatkin heittää mieluummin ruuan roskiin, kuin vaikka jakaa köyhille. Paniikissa laittavat vielä roskiksia lukkoon, ettei kukaan vaan käy hakemassa sieltä sitä päivän vanhaa leipää..