|
811
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: AVATAR WARS! -ketju.
|
: 22.04.2008 03:18
|
Suuren suosion takia Sora tekee paluun.
Minkä suuren, ja etenkin minkä suosion?  Porukalla on niin hauskaa lisätä tämä jokaiseen viestiin. Miksi ottaa huvi pois massoilta?
|
|
|
812
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
|
: 21.04.2008 15:13
|
you just keep on F5ing until you run out of Snake Tuossa nyt taitaa olla yksi suurimmista syistä ongelmiin, sen lisäksi tietysti että halukkaita on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi eikä Konami ollut varautunut tarpeeksi hyvin suureen pelaajamäärään.
|
|
|
813
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Re: TV hankinta ja tekniikka
|
: 21.04.2008 10:50
|
Katsastele Hintaseurannasta ruutuja, joiden hinta ei aiheuta liian paljoa ahdistusta lompakollesi ja yritä löytää googlettamalla jonkin sortin arvioita niistä. http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/70069diVisionin ja LG:n 30+'' näytöt ovat käsittääkseni ihan hyvätasoisia hinta-laatusuhteiltaan, niistä ei tosin mitään Full HD -versiota kannata ostaa, koska noin "pienillä" näytöillä eroa 720p:hen tuskin edes huomaa. HD ready riittää sinulle, kun sinulta ei löydy käsittääkseni tällä hetkellä edes mitään laitetta, joka pukkaisi ulos 720p saatika sitten 1080p matskua. Halvimmillaan näyttäisi saavan alle 600€:a + postit, eli olisivat ainakin sinun hintahaarukkaan sopivia. EDIT: Samsunginkin reilu 30-tuumasia näyttöjä näyttäisi saavan suhteellisen halvalla. Niidenkin pitäisi olla ihan laadukkaita vempeleitä.
|
|
|
814
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
|
: 21.04.2008 02:33
|
Konami osaa. Ovat näköjään sitten tehneet MGO:sta malliesimerkin, miten julkista beettaa EI pidä järjestää. Ensinnäkin laittavat jakoon pelin, joka pitää heti ensimmäiseksi päivittää tiedostolla, jonka koko on lähellä itse pelin kokoa (EDIT: on niin hirveän vaikeaa laittaa jakoon päivityksen jo sisältävä versio?). Päivittäminen ei vain tunnu onnistuvan monilla, kun se pukkaa ties mitä erroria, käyttipä sitten p2p:ä tai suoraan Konamin servereiltä lataamista.
Sitten eivät edes osaa varautua rekisteröintisivun suosioon, joten oman Konami ID:n saamiseksi monet ovat tarvinneet poppaskonsteja ja suoranaisia ihmeitä (minulla tosin meni varsin kivuttomasti niin päivityksen lataaminen kuin myös ID:n tekokin, mutta monet muut eivät ole olleet niin onnekkaita). Sitten kun pelin varsinaiset serverit pistetään pystyyn ja beta avataan, kukaan ei pääse pelaamaan koska serverit sulkevat jostain kumman syystä aina yhteyden - sikäli kun edes saa yhteyden Konamin servereihin - kun yrittää aloittaa pelin, mikä palauttaa ärsyttävästi pelaajan takaisin ihan sinne alkualkuvalikkoon.
Konami on onnistunut tekemään would-be hienosta asiasta luultavasti pelimaailman tämän vuoden pahimman farssin. Ei toisaalta mikään pieni saavutus sekään.
|
|
|
815
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
|
: 20.04.2008 16:39
|
Azusta realistisempaa korjata rekyylin aiheuttama haitta peukaloiden tatteja kuin osoittaa jotain jollakin, aivan kuin aseella tähtäisi? ...
Opetellaan sitä luetunymmärtämistä. Jos nyt ei ajatella millä sitä tähtäintä liikuttaa, niin tateilla pelattavissa räiskinnöissä rekyyli on tietyllä tapaa realistisempi (ei itse tähtääminen  ), koska jos tatilla ei korjaa koko ajan tähtäystä niin ampuminen menee ihan vituiksi. Wiillä taasen tähtäin palaa aina ja iänkaikkisesti samaan kohtaan, jos itse pelaaja vain osoittaa wiimotella samaan kohtaan, sinänsä ei siis tarvita tatilla ohjatessa vaadittua korjausta tähtäämiseen.
|
|
|
816
|
Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia
|
: 20.04.2008 16:10
|
Ei se Pratchet mikään jumala ole kielellisen taituruuden saralla. Kyllä on. Ja olen kyllä lukenut paljonkin kirjoja, jotka eivät ole fantasiaa, eikä tähän mennessä ole Pratchettin voittanutta. Saa toki ohjata sellaisten kirjojen luo, jotka yltävät Pratchettin tasolle, jos sellaisista tietää.
|
|
|
817
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
|
: 20.04.2008 15:54
|
Tuhiksen kanssa samoilla linjoilla. Rekyyliä on tosiaan simuloitu aiemmin kursorin nousemisella tai suurenevalla tähtäysympyrällä. Minkään ei pitäisi olla esteenä etteikö noita voisi toteuttaa myös Wiillä.
Erona on vain se, että aikaisemmin tähtäin on pitänyt ihan "vaivalla" palauttaa takaisin alkuperäiseen kohtaan tatilla tai pitänyt nähdä vaivaa rekyylin vaikutuksen minimoimiseksi. Koska oma käsi ei ammuttaessa liiku Wiimotella pelattaessa (ellei sitä itse liikuta), niin tähtäin palaa sen suuremmitta vaivoitta täsmälleen samaan kohtaan mihin Wiimotella osoitti ennen ampumista. Tuo poistaa mielestäni aikalailla kaiken sen realistisuuden, mitä rekyylillä voisi saada. En nyt sano, ettei minkäänlaista rekyyliä voisi olla. Suureneva tähtäin on yksi ratkaisu, joskaan ei mielestäni se kaikista realistisin. En vain näe hirveän realistisen rekyylin olevan tehtävissä Wiillä.
|
|
|
818
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Nintendo DS
|
: 20.04.2008 15:47
|
Pitkä lista, josta ei löydy Contra IV:ää.
Miksi?
Olisi se sieltä ennen pitkää putkahtanut mieleen. Unohtuihan tuosta listasta vaikka kuinka monta muutakin hyvää peliä. En vain ole itse vielä ostanut tai pelannut Contra IV:ä, joten se tuuppaa unohtumaan omilta listoilta, jos suosittelee pelejä DS:lle. Ainakin V on jo Japaniin vahvistettu.
VI:kin on jo ihan tiettävästi tulossa DS:lle, Square Enix paljasti kaikki kolme DQ DS-remakea (IV, V ja VI) samalla kertaa. Dragon Quest VI:n kohdalla täytyy tehdä poikkeus ja ostaa se, sillä monet väittävät sitä paremmaksi kuin Final Fantasy VI. Täytyy katsastaa ihan itse pitääkö paikkaansa.
|
|
|
819
|
Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia
|
: 20.04.2008 15:40
|
Niin ja Nausicaa on loistava leffa.
Nausicaä on oikeasti huono leffa. Juoni on tosi yksinkertainen eikä siinä ole edes 1/10 siitä ideasta mitä mangassa. Tietty visuaalisesti ihan nätti, mutta siihenpä se sitten jääkin. Lue se manga, oikeesti. Vähänkun itkis LotR:ien olevan paskoja leffoja kun niissä on niin vähän substanssia verrattuna kirjoihin. Paitsi että LotR leffoissa on kiitettävän hyvin sisältöä jopa verrattaessa kirjoihin, etenkin Extended Editioneissa. Toisin kuin Nausicaä manga vs. elokuva ja HP kirjat vs. elokuvat, LotR-leffoista EI ole jätetty kaikkea olennaista pois. LotR:ssa yksi +/- 300 sivun kirja on siirretty yhdeksi 3-4+ tuntiseksi leffaksi (EE:t), Nausicaän 7 osaa on raiskattu sopimaan johonkin puolitoistatuntiseen animepläjäykseen ja Harry Pottereissa parhaimmillaan 1000 sivun eepos joksikin kaksituntiseksi raapaisuksi alkuperäisteoksesta. LotR-leffassa keskitytään hieman eri asioihin kuin varsinaisessa kirjassa (esim. Aragornin ja Arwenin tarina suurempi osuus elokuvassa kuin kirjan päätarinassa), mutta suurin osa kirjan teemoista on siirretty enemmän tai vähemmän ehjänä myös liikkuvaksi kuvaksi. Samaa ei voi sanoa Nausicaästä tai Pottereista. JK kertoo tarinan, mutta siinä se. Kielellinen kikkailu on nollissa ja kerronta jotenkin järkyttävän suoraa. No voi huoh.  Pratchettin kirjojen koko idea on juurikin siinä viihdyttävässä kielellä kikkailussa, joka naurattaa. Rowling ei edes yritä samanlaista, koska se ei ole tarpeellista. Suoraviivaista? Ehkä, mutta Pottereissa kerrotaan aivan helvetin hyvä tarina. Ei ole montaa kirjailijaa maailmassa, joka yltäisi Pratchettin tasolle verbaaliakrobatiassa (liekö edes yhtä), joten on melko turha Rowlingiakaan syyttää asiasta. Melkein samanlainen mahalasku tulee kyllä vastaan, kun hyppää Pratchettin parhaista kirjoista suoraan melkein kenen tahansa toisen kirjailijan kirjoihin, ongelma ei koske vain Rowlingia. Rowling on abysmaalisen huono kirjoittaja 
|
|
|
821
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
|
: 20.04.2008 04:15
|
Oikeasti hyvä lähitaistelu olisi ihan hyvä lähtökohta jos toiminnallista peliä haetaan ja muista peleistä voisi erottautua aseidenkin osalta vaikka realistisella rekyylillä, äänillä ja vanhingolla.
Kovinkaan realistinen rekyyli ei ainakaan onnistuisi Wiillä, koska tähtäin palaisi kuitenkin aina siihen täsmälleen samaan kohtaan mihin Wiimotella osoittaa, mikä ei lopulta ole hirveän realistista. Pitäisi ihan ohjaimesta lähteä sen potkasun, että sillä olisi käytännössä hirveästi merkitystä. Muttamutta... Teknologiademo näytti ihan nättejä efektejä (tosin muuten oli melko ruma), mutta itse peli näyttikin sitten aivan hirveältä. Taitaa tästä tulla vähän samanlainen ikuisuusprojekti kuin monista muistakin julkaisijaa vailla olevista isomman luokan indiepeleistä (Sadness, anyone?). Tästä tosin on jopa olemassa kuvamateriaalia, joten ehkäpä tämän valmistumiselle on normaalista poiketen se 2%:n mahdollisuus 0,00001%:n sijaan. Hymyillään kun tavataan kauppojen hyllyllä tjtn. Oli mulla ihan oikeaa asiaakin. Miyamoto lipsautti jossain WiiFittiin keskittyvässä haastattelussa, että "Zelda Team" on taas pistetty pystyyn ja heillä on kehitteillä uusia pelejä (haastattelussa käytettiin monikkoa). Kunhan eivät tuotakin pelistudiota muuta suoltamaan jotain WiiPlayn kaltaista sontaa tai WiiFitin kaltaisia epäpelejä, niin odotan innolla.
|
|
|
822
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Nintendo DS
|
: 20.04.2008 04:01
|
Mutta! Mainio vempele. Mitähän sitä seuraavaksi ostaisi?
Kirby Canvas Curse (aka Power Paintbrush Euroopassa) on edelleen paras DS:lle julkaistu tasohyppely. Se on melkeinpä ainut tasohyppelypeli laatuaan, joka on oikeasti kuin kotonaan DS:llä eikä tunnu pelkältä GBA-peliltä, jossa voisi vain selata valikkoa/vaihdella käyttämäänsä tavaraa kosketusnäytöltä. Julkaistiin vain joitain kuukausia DS:n Euroopan lanseerauksen jälkeen ja on edelleen yksi parhaista DS-peleistä. Jos HYVIN (painotan, HYVIN, HYVIN, HYVIN) dialogipainotteinen seikkailupelisarja kiinnostaa, niin Ace Attorney -peleihin kannattaa ehdottomasti tutustua. Kannattaa aloittaa Phoenix Wrightista, sitten jatkaa järjestyksessä läpi Justice For All:n, Trials & Tribulationsin ja viimeisenä Apollo Justicen. Jos löydät, niin Hotel Dusk: Room 215 on myöskin hyvä valinta seikkailupeliksi. Musiikkipeleistä importit Ouendan 1 & 2 (1 on parempi, vaikka muistaakseni sisältääkin vähemmän kappaleita) sekä Daigassoo! Band Brothers ovat pakkohankintoja kenelle tahansa musiikkipelifanille. Jos japsipoppi & -rokki on sinulle kirosana, niin Ouendanista löytyy myös länsimaalaistettu serkku Elite Beat Agents. Puzzle-nälkään Picross, Meteos ja Puzzle Quest ovat ehkäpä ne DS:n parhaimmat lääkkeet. Kait vastikään Pohjois-Amerikassa julkaistu Professor Laytonkin menee samaan kategoriaan, vaikka sisältääkin hieman kaupungissa harhailua. Jos vain importtaaminen on mahdollista, niin Layton kannattaa hankkia Jenkeistä, ei siitä ole mitään käsitystä milloin se julkaistaan Euroopassa. Ajattelua vaativista peleistä myös Advance Warsit ovat mainiota ajanvietettä. Parhaita mukana kulkevia strategiapelejä. Castlevaniat sulla onkin jo... Blaah, ei jaksa enää miettiä enempää. Noilla nyt pääset ainakin alkuun.
|
|
|
824
|
Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia
|
: 20.04.2008 00:51
|
Niin, ja tulihan se katseltua Ghibliäkin, Nausicaän muodossa. Animaatiosta näki kyllä, että vanhempaa matskua katseltiin, mutta pääosin hienoa katseltavaa riitti silti. Eritoten ötökät, ohmut etunenässä, olivat pirun siistejä. Musiikki oli kanssa hienoa, mutta stoori sen sijaan sai tuulta alleen vasta loppumetreillä. Jotenkin naiivi fiilis kautta linjan. Niin, ja koko kokemus meinasi mennä pilalle, kun mua häiritsi koko ajan se, että vilkkuuko prinsessalla perse tuulessa, vai yrittääkö nuo olla jotkut valkoiset housut. Vieläkään en ole vakuuttunut suuntaan enkä toiseen.
Edelleen sanon, että Nausicaä on huono leffana ja miljoona kertaa parempi mangana. Nausicaä-leffan ja Nausicaä-mangan vertaaminen on sama kuin vertaisi Harry Potter -leffoja ja Harry Potter -kirjoja. Toki jotain on jäänyt tallelle loistavista lähdeteoksista ja ne voivat jopa nauttia leffoista, jotka eivät ole kirjaa/mangaa lukeneet (kun eivät tiedä mistä jäävät paitsi), mutta ei niissä ole oikeasti edes mitään verrattavaa kun kirjaversiot pieksevät liikkuvien kuvien vastineensa 100-0. Saat vaikka lainata multa mun Nausicaä mangat, niin saat kokea Nausicaän tarinan sellaisena kuin se tulisi kokea eikä minään typistettynä ja vesitettynä animena. Ugh.
|
|
|
825
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Crisis Core: Final Fantasy VII
|
: 20.04.2008 00:39
|
Ja joo ihan huvikseni minä CC:tä mollasin. Et vain CC:tä, vaan CoO:sta, jossa ei ole oikeastaan mitään sen suurempaa vikaa. Oikeasti mä tykkään peleistä joissa taistelu koostuu siitä, että juokset vihollisen selän taa ja hakkaat äxää sata kertaa. Ja erityisen paljon mä tykkään toistaa tuota kaavaa tuhansia ja taas tuhansia kertoja pelin aikana. Hyökkääminen koostuu kyllä attack-komennon huoraamisesta, missäpä hack 'n slashissä ei, mutta taistelut kun eivät ole vain ja ainoastaan hyökkäämistä. Ainakaan jos haluaa menestyä hyvin ilman turhaa grindailua. Ja mitä ihmettä sinä menet ostamaan hack 'n slash -pelin, jos tiedät ettet pidä niistä ja niiden itseään toistavasta rakenteesta? Ei niistä ole ikinä löytynyt ja tuskin tulee ikinä löytymäänkään yhtä paljon syvyyttä kuin jostain Devil May Cryn ja Ninja Gaidenin tyylisistä peleistä. Jos se häiritsee niin jätä tulevaisuudessa kaikki lajityypin edustajat ostamatta niin säästyt paljolta sydänsurulta ja ahdistukselta. CC nyt vain sattuu tekemään monia asioita paremmin kuin tyypilliset hack 'n slashit. Jos sinä et osaa nauttia niistä niin suosittelisin tosiaan jättämään tämäntyyliset pelit tulevaisuudessa kokonaan ostamatta ja pelaamatta. Välillä onneksi sentään saa ihmetellä kun isot emot heiluttaa isoja miekkoja Emot? Mitkä emot? ja puhuu jotain paskaa jonka asiayhteydet tajuaa sitten loppudemon kohdalla. Puhuvat paskaa vai et vain keskity ollenkaan, koska olet jo etukäteen päättänyt että kaikki on kuitenkin niin paskaa emoilua että muusta viis (kyllähän sen huomasi jo sinun ennakkofiiliksistä, että olit jo ennakkoon päättänyt CC:n olevan paska), ja olet muutenkin unohtanut FFVII:n juonen sekä sen yksityiskohdat? Hyvin tuon "paskan" ymmärtää, kun on kerrannut FFVII:n muutama kuukausi takaperin. Kaikista parasta pelissä kuitenkin on oivallus, että miksi antaa pelaajan etsiä mitään tavaroita tai tutkia maailmaa kun lyödään pelin taistelut päävalikkoon "missions" komennon alle ja pelaaja saa sitten mättää vihollisia maailman tappiin saakka jos siltä tuntuu. Säästyy kaikelta turhalta säätämiseltä ja ympäriinsä pyörimiseltä.
Phantasy Star Onlinessa tuo rakenne toimi hyvin ja niin myös CC:ssä. Pääosaa näyttelee kuitenkin juonitehtävät, joten nuo Vitun Paskat (TM) sivutehtävät voi halutessaan jättää melkein kokonaan pois ja keskittyä olennaiseen. Tuntuu vain siltä, kuinka sinun mielestäsi CC:n olisi pitänyt olla tietynlainen ja kun se ei ollut juuri mitä sinä halusit niin Voihan Vittu Mitä Paskaa. siinä vaikeustaso, seikkailufiilis ja massiivisuus kohtaavat melko täydellisesti. Tarkoitat varmaan " kohtaisivat melko täydellisesti, mikäli hienoissa ympäristöissä seikkailemista ei koko ajan keskeyttäisi helvetin tylsät vuoropohjaiset satunnaistaistelut.". Maailma on kyllä tehty DQVIII:ssa erinomaisesti, siitä Level 5:lle propsit, mutta ei siellä jaksa seikkailla kun koko ajan tulee vastaan niitä kivikautisia satunnaistaisteluita. Jaksat valittaa CC:n taisteluiden yksinkertaisuudesta ja ylistät DQVIII:a samasta asiasta samassa viestissä, ristiriitaista much?
|
|
|
826
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Crisis Core: Final Fantasy VII
|
: 19.04.2008 20:53
|
Dragon Questille nauravan mielipiteet ovat taas sitten toinen juttu. . . ¬_¬
Minä en vain näe 20 vuotta vanhaa kaavaa tuskallisen orjallisesti noudattavassa pelisarjassa mitään ihailtavaa. Yritin pitää Dragon Quest VIII:sta ja sen maailma oli ihailtavan hyvin toteutettu. Pelattavuus vain oli niin kivikautista, että tänks bat nou tänks. Hyvin tehtyjä nostalgiatrippejä ne kyllä ovat, sitä en mene kiistämään, mutta minua ei henkilökohtaisesti sellainen kiinnosta, sellaisen pelaaminen alkaa tylsistyttää nopeasti. Saa jäädä Dragon Quest IX:kin kauppojen hyllyille. Olisin ostanut sen mikäli SE:llä olisi ollut munaa tehdä siitä sellainen kuin sen alun perin piti olla (4:n pelaajan coop toiminta-RPG), mutta sitten (lähinnä kait japanilaisten) fanien itkun takia siitä tehdään jälleen uusi vuoropohjainen rope, joka tulee melko varmaan taas pelittämään melkein samalla tavalla kuin Dragon Quest 1 aikoinaan. Jotain pieniä uudistuksia tehdään varmasti sinne tänne, mutta ei mitään niin merkittävää, että DQ-sarja poistuisi vihdoin 80-luvulta... 
|
|
|
827
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Shoot 'Em Up!
|
: 19.04.2008 14:54
|
Sen sijaan että kisattaisiin DoDonPacheissa siitä kuka saa parhaat highscoret, olisi mielenkiintoista nähdä ketkä ovat ne huonoimmat pelaajat, eli kuluttaisivat eniten elämiä/creditejä, vaikka pelaavatkin ihan tosissaan. Minä saisin ainakin kulutettua "muutamat" (tuhannet) creditit noihin ammusseinämiin. 
|
|
|
828
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Crisis Core: Final Fantasy VII
|
: 19.04.2008 13:58
|
Olin hieman yllättynyt zoukan Crisis Core-kommenteista. Zoukalla nyt on hieman tapana olla melkein aina eri mieltä yleisen mielipiteen kanssa. Ihan hyviä arvosteluitahan Crisis Core on saanut. Zoukalla taisi vain olla vääränlaiset mielikuvat siitä minkälainen peli CC on. Ja se ilmiselvä syy pitää Square-Enix pystyssä: 
|
|
|
830
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: PlayStation 3
|
: 18.04.2008 19:46
|
Ainakin firmispäivityksien latausten pituudelle löytyy hyvinkin yksinkertainen syy. PS3:lla täytyy ladata käsittääkseni koko OS uudestaan siinä missä Boksilla vain lisäillään jo olemassa olevaan. Onhan Sony kyllä lupaillut parannusta tilanteeseen, mutta epäilen että se olisi aivan ylimpänä tärkeyslistalla. Ehkä sitten in-game XBM:n ja muiden pelaajien enemmän perään itkettyjen lisäysten jälkeen Sony muuttaa OS:n ja firmware-päivitysten rakennetta niin että päivitykset olisivat kooltaan pienempiä ja siten lataukset olisivat kestoltaan lyhyempiä. Miksi julkaistaan peli johon pitää heti imaista järjettömän suuri päivitystiedosto? Ei sitä päivitystä ollut heti pakko ladata.  Ei vain logannut sisään PSN:in, niin eipä peli edes "tiennyt" päivityksen tarpeesta eikä täten myöskään pakottanut sitä lataamaan. Ellei sitten heti hinkunut päästä pelaamaan nettiin. Minulle ainakin kelpasi pari päivää ajella vain yksinpeliä. Ongelma on luultavasti juuri siinä kun päivitysten koko on niin suuri ja kun kaikki ryntäävät sitten samaan aikaan päivitystä lataamaan, jolloin serverit menevät tukkoon. Ajattele nyt vaikka jotain MGO:n Betaa. Sitä ja sen päivitystä yrittää aivan varmasti ladata eurooppalaisten lisäksi myös iso osa epätoivoisista amerikkalaisista pelaajista, jotka haluavat päästä testaamaan sitä eivätkä ole saaneet oman alueen betakoodia syystä tai toisesta. PS Storen kuvakkeet latautuvat nyt huomattavasti nopeammin kuin silloin kun uusi nettikauppa avattiin, kun sitä ei ole käyttämässä tyyliin kaikki PS3-omistajat, joilla on nettiyhteys. Latausongelmien ja pelin suosion määrällä on melko selkeä yhteys.
|
|
|
831
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 18.04.2008 19:27
|
Onko täällä muuten edes muita jotka olisivat sarjan pelejä pelanneet tai niistä kiinnostunut?
Juuh, hyllystä löytyy molemmat Soul Reaverit ja Defiance. Blood Omenit puuttuvat hyllystä, kun ne eivät kuitenkaan ole ikinä vaikuttaneet yhtä hyvältä kuin Razielin seikkailut. Kerran olen päässyt pelaamaan Blood Omen 1:stä pari kuukautta sitten ja olihan se aivan hirveätä paskaa pelattavuudeltaan. Kökkö Diablo-klooni. Juoni vaikutti siinäkin kohtalaisen kiinnostavalta, mutta en kyllä jaksanut hirveän pelattavuuden takia pelata peliä paria tuntia eteenpäin.
|
|
|
834
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: PlayStation 3
|
: 16.04.2008 15:43
|
- pelistä on 90% valmiina ja Japanin julkaisu tapahtuu 24. heinäkuuta. - demo julkaistaan Japanissa 24. huhtikuuta.
Kiva että joskus näinkin päin. Liian usein pelit paljastetaan tyyliin kuukausi sen jälkeen kun niiden kehitys on aloitettu, mistä alkaa piinaavan pitkä odotus. On piristävän erilaista, ettei tätä tarvitse odotella montaa vuotta vaikka tämä paljastettiin vasta tänään (mikäli on edes odottamisen arvoinen). EDIT: Demokin on hyvä asia. Näkeepähän ainakin sen, onko PS2-aikaisten pelien kömpelyyksistä otettu oppia vai ei. Jos pahimmat viat on korjattu niin tämä voisi olla erinomaista kauhua, melkein ainoaa laatuaan nyt kun RE-sarja on näköjään siirtynyt lopullisesti Rambo-linjalle ja Silent Hill 5 on muovautunut jenkkien käsissä sellaiseksi kuin se on.
|
|
|
835
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: PlayStation 3
|
: 15.04.2008 21:21
|
Huhutun Tears of Bloodin paljastus vajaan 60 tunnin päästä? Joko se tai voisin kuvitella tämän liittyvän myös Heavy Rainiin. http://www.jp.playstation.com/scej/title/nt/EDIT: Tai sittenkin uusi Forbidden Siren? Osoiterivin "NT" voisi viitata Nightmare towniin, sivustolla näkyy "Sa" hiragana, joka voisi ehkä viitata Sirenin japanilaiseen kirjoitusasuun ("Sairen") ja verilammikko nyt sopii Sirenin pelimaailmaan hyvin, onhan se melko näkyvä osa maisemia...
|
|
|
837
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
|
: 15.04.2008 20:40
|
Konami on Jeux-France sivuston mukaan varmistanut että jokin aika sitten rekisteröity nimi Castlevania: Order of Ecclesia on yllätyksettömästi uuden DS-Castlevanian nimi. Muuta konkreettista siitä ei sitten tiedetäkään.
EDIT: Espanjalaiset väittävät, että EA olisi laskemassa Rock Bandin hintaa siedettävämpään 170 euroon (sisältäen pelin sekä soittimet). Ilmeisesti Hate Mailia on lähetetty EA:lle niin runsaasti, että eivät ehkä pakotakaan pelaajia hankkimaan soittimia ja peliä erikseen 240 eurolla.
|
|
|
838
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Shoot 'Em Up!
|
: 15.04.2008 20:27
|
Super Stardust HD:hen on tänään tullut pitkään lupailtu yksinpelipäivitys. Lisää mm. Survival, Time Attack sekä Endless -pelimuodot, uutta vanhaa retroilumusiikkia, uusia vihollisia ja joitain muita uudistuksia.
Onko siihen lisätty vanhasta Super Stardustista tutut planeetat Imatra ja Hollola? Eipä ollut kumpaakaan. Ei nyt tähän hätään tule mieleen mikä uuden planeetan nimi oli, joku T:llä alkava kuitenkin.
|
|
|
839
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Shoot 'Em Up!
|
: 15.04.2008 16:20
|
Super Stardust HD:hen on tänään tullut pitkään lupailtu yksinpelipäivitys. Lisää mm. Survival, Time Attack sekä Endless -pelimuodot, uutta vanhaa retroilumusiikkia, uusia vihollisia ja joitain muita uudistuksia.
|
|
|
840
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: PlayStation 3
|
: 15.04.2008 02:07
|
Mielenkiintoista, jos Sony on tosiaankin muka sanonut ettei tuota toimenpidettä tulisi tehdä. Kyseessähän on kuitenkin selvästi laitteeseen rakennettu ominaisuus, mutta ehkä sitten ennemmin Sonyn huollon tarpeita ajatellen...
Kun nyt tutkin tuota enemmän, niin lukemani juttu taisi viitata vain tuulettimien "pakotettuun" testiin 60Gb:n malleissa, jossa PS3:a pidetään ylösalaisin, ei 40Gb:n malliin.
|
|
|
|