Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: RetroArch  (Luettu 5696 kertaa)
RetroArch « : 25.01.2021 15:43 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Teinpä nyt tälle oman aiheensa, etten pasko muita alueita spämmilläni. Eli olen säätänyt Xbox Series X:n RetroArchin kanssa varmaan kymmeniä tunteja. Välillä parhauden kyyneleet poskilla valuen, välillä päätäni seinään hakaten.

Sain vihdoin Dolphiniin (GameCube/Wii-emulaattori) custom texturet ja Gecko-koodit toimimaan. Gecko-koodeilla saat esim. peleihin laajakuvatuen.

The Legend of Zelda: The Wind Waker toimii laajakuvalla ja HD-tekstuureilla - ainakin toistaiseksi - mukisematta. Voi tosin olla, että pelin edetessä ilmenee ongelmia, mutta se on sen ajan murhe. Pelin .ISO-tiedoston pystyy ilmeisesti myös patchaamaan niin, että tuo laajakuva toimii ilman Gecko-koodeilla säätämistä, jolloin mitään bugeja ei pitäisi ilmetä.

https://abload.de/img/25-1.1.2021_14.30.22-lajdz.png

Näillä samoilla kikkailuilla pitäisi saada esim. Metroid Prime näyttämään modernilta, mutta peli pyörii sen verran kehnosti tällä hetkellä RetroArchilla, etten sen kanssa vielä alkanut säätämään.

Nintendo 64 -emulaattori Mupen64Plus-Nextiä tuli myös kokeiltua. Super Mario 64 toimii ilman ongelmia ja näyttää pirun skarpilta ihan natiiviresolla sopivilla scanlineilla (CRT-easymode).

https://abload.de/img/25.1.2021_14.43.01-jpeqk4f.png
https://abload.de/img/25.1.2021_14.50.42-4k2cjhg.png

Kokeilin myös Majora's Maskia ja Sin and Punishmentia, mutta nuo pelit lagailivat pahasti. F-Zero X toimi ilman ongelmia.

Dreamcast-emulaattori Flycast toimi sekin yllättävän hyvin ainakin Skies of Arcadian osalta. Widescreen hack toimii täydellisesti ja peli näyttää jumalattoman hyvältä, mutta emulaattori ei handlaa kunnolla taivasta, joten ilmalaivataistelut on suht perseestä, kun taivas bugailee. Muuten ei ole ilmennyt mitään ongelmia, ja toivottavasti tulevaisuudessa emulaattori pyörittää SoA:n täydellisesti. Resident Evil 2 toimi parin kokeilutunnin perusteeella täydellisesti ja peli näyttää Dreamcastin natiiviresolla (joka on korkeampi kuin PSX-versioiden) ja CRT-scanlineilla (CRT-lottes) todella hyvältä.

https://abload.de/img/25.1.2021_14.51.02-xvkrjgz.png
https://abload.de/img/25.1.2021_14.51.48-b07hj8s.png
https://abload.de/img/25.1.2021_14.54.42-r2lxkmy.png
https://abload.de/img/25.1.2021_14.54.21-0pogjm8.png

Kokeilin Skies of Arcadian GameCube-versiota myös Dolphinilla, mutta pelin värimaailma on ihan sekaisin (ilmeisesti RetroArchin käyttämän Dolphin-version ongelma) ja GameCube-version äänet ovat niin vetistä ripulia (oikealla raudallakin) verrattuna Dreamcast-versioon, että pelaan mielummin Dreamcast-versiota, jossa soundtrack pääsee kunnolla oikeuksiinsa.

3D PSX-pelit tukevat myös widescreen hackia, jos haluaa kokea, miltä autenttinen 16:9 CRT-monitori näyttää. Hyvä juttu sinänsä, jos ei halua kuormittaa OLED-paneelia mustilla palkeilla.

https://abload.de/img/25.1.2021_15.10.00-qv60kfb.png

PlayStation 2 -emulaattoriydin, PCSX2, on RetroArchilla vielä raakile, mutta kaikki pelit boottaavat, jos jaksaa kikkailla asetusten kanssa. Resoluutiota nostaessa hahmojen naamoihin ilmestyy mustia artefakteja, mutta asia korjaantunee tulevaisuudessa. Natiiviresolla pärjää scanlineilla. Rumble alkaa pörisemään loputtomasti, joten se kannattaa laittaa pelin asetuksista pois päältä. PCSX2 ei tue - ainakaan vielä - RetroArchilla save stateja, joten input lagia vähentävä run-ahead-asetus ei myöskään toimi. En kuitenkaan havainnut pahaa input lagia tälläkään emulaattoriytimellä.

https://abload.de/img/25.1.2021_15.34.05-tuo6kmm.png
https://abload.de/img/25.1.2021_15.34.45-dlbij58.png


Seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla Killer7:aa laajakuvana ja saada Viewtiful Joe toimimaan laajakuvalla ja custom textureilla. Löysin myös RE4:n Wii-versioon HD HUD -tekstuurit, joten sitä pitää myös kokeilla, vaikka peli pyöriikin paikoin surkeasti.


« Viimeksi muokattu: 16.05.2021 16:33 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #1 : 28.01.2021 15:19 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Sain Super Mario Galaxyn toimimaan HD-tekstuuripaketilla. Peli on aivan tautisen upeannäköinen ja pelittää yllättävän hyvin Xbox-padilla. Dolphin konvertoi Wiimote-tähtäyksen oikeaan tattiin, ja kun olen tottunut korkeaan sensitivityyn räiskintäpeleissä lineaarisella ohjauksella (jolta tuo Wiimoten konvertointi tuntuu) KontrolFreek-tatinpidennyksellä, tuntuu Wiimotella tähtäily oikealla tatilla todella nautinnolliselta. Eikä tarvi heilutella mitään helvetin Nunchukia, minkä takia Super Mario Galaxy jäi aikanaan nopeasti kesken. Harmillisesti peli pyörii kehnosti oli resoluutio mitä tahansa, joten pitää odotella, että RetroArchin Dolphin-ydin kehittyy. PC:llä tästäkin pelistä on varmasti päässyt nauttimaan jo vuosikausien ajan. Menee ehdottomasti "haluan pelata tätä peliä NYT" -listan kärkisijoille.

https://abload.de/img/28.1.2021_14.56.03-x4k7j0g.png
https://abload.de/img/28.1.2021_14.56.10-4qyok0n.png

PS2-peleihin sain laajakuvatuen toimimaan. 4K-resolla pyörivä Silent Hill 2 alkaa näyttämään jo ihan siedettävältä, eikä peli tarvitse minkäänlaisia reunanpehmennys-shadereita, kiitos suttuisen ja sumuisen kuvan, joka peittää hyvin alleen pelin rosoisuuden.

https://abload.de/img/28.1.2021_14.36.37-aptkk0m.png
https://abload.de/img/28.1.2021_14.37.14-ichoj4w.png

Seuraavaksi pitää kokeilla, saanko God Handin pyörimään 60fps koodeilla, normaalisti peli pyörii siis 30fps. Tämä puolittaisi pelin input lagin. Ilmeisesti tämä rikkoo pelin, joten jätetään väliin.


« Viimeksi muokattu: 16.05.2021 16:34 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #2 : 03.02.2021 15:08 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Seuravaaksi oli kokeilussa Saturn-emulointi Mednafenin Beetle Saturn -ytimellä. Saturnin USB-padi Titan Two -adapteriin kiinni ja pelaamaan!

Silhouette Mirage

https://abload.de/img/3.2.2021_14.06.13-giimzjdq.png
https://abload.de/img/3.2.2021_14.05.57-lse03kue.png

Guardian Heroes

https://abload.de/img/3.2.2021_14.04.18-vkmzyjbl.png
https://abload.de/img/3.2.2021_14.04.35-eomp9k21.png

Sakura Wars

https://abload.de/img/3.2.2021_14.03.54-r3edxjve.png

Treasuren Silhouette Mirage ja Guardian Heroes ovat kumpainenkin hemmetin kovia pelejä. Silhouette Mirageen on ängetty järjetön määrä erilaisia mekaniikoita, ja pelkän tutoriaalin läpäisemiseen meni ikuisuus. Ikaruga sai ilmeisesti juurikin tästä pelistä idean värienvaihtelumekaniikansa. Harmi, ettei peliin ole tehty käännös-pathcia, joten peliä pitää pelata japaniksi, ellei halua pelata paskottua PSX-versiota. Guardian Heroes on myös todella tyydyttävä pelattavuudeltaan, ja oudoissa spriteissä on jotain omanlaista charmiaan, vaikka ne näyttävät Windowsin paintilla tehdyiltä. Sakura Warsin käännös-patchia piti myös kokeilla. Rocky_Balboa ainakin varmaan tykkäisi tällaisesta deittailusimistä/visuaalisesta animehomoilunovellista.

Dreamcastin Bangai-O, sekin Treasurelta, toimi ilman ongelmia.

https://abload.de/img/3.2.2021_14.03.28-uqyotj7s.png
https://abload.de/img/3.2.2021_14.03.35-m3ej5j1t.png

Koska REZ:n Xbox Live Arcade -versio ei ole taaksepäinyhteensopiva, on Dreamcast-versio hyvä vaihtoehto RetroArchin kautta. Laajakuva-hack toimii pääasiassa hyvin, mutta Flycast-ydin yskii tasosta toiseen siirtyessä. Veikkaan, että samat efektit saavat myös Ikarugan Dreamcast-version nykimään. Pitää kokeilla vielä PS2-versiota, mutta PCSX2-ydin bugittaa tällä hetkellä rumblen kanssa, joten pelistä menettää ison osan ilman ohjaimen tärinöitä. Tämä peli olisi kyllä kokemus OLED:in mustilla mustilla ja värien kontrastilla.

https://abload.de/img/3.2.2021_14.05.10-obvg5jrp.png

Super Metroidista löysin Project Base -modin, jossa peruspeliä on paranneltu monin eri tavoin. Joitain spritejä on paranneltu / lisätty, halutessasi voit pelata vähemmän leijuvilla Samuksen fysiikoilla, pelimekaniikoita on lisätty, siirtymiä on nopeutettu (esim. hississä kulkeminen ja ovista siirtyminen on nopeampaa), jne.

Project Base:

https://abload.de/img/3.2.2021_14.02.08-vfs8zkb9.png

Normiversio:

https://abload.de/img/3.2.2021_14.55.50-qbwp6kfa.png

PS2:n Dragon Quest V -japsiversiosta löytyi myös käännös-patch. Pelin graafinen tyyli skaalautuu erinomaisesti korkeammille resoluutioille. Laajakuva-hack toimii myös ongelmitta, kiitos 3D-grafiikoiden.

https://abload.de/img/3.2.2021_14.01.33-bkmivjln.png


« Viimeksi muokattu: 16.05.2021 16:36 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #3 : 03.02.2021 19:31 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili

Koska REZ:n Xbox Live Arcade -versio ei ole taaksepäinyhteensopiva, on Dreamcast-versio hyvä vaihtoehto RetroArchin kautta. Laajakuva-hack toimii pääasiassa hyvin, mutta Flycast-ydin yskii tasosta toiseen siirtyessä. Veikkaan, että samat efektit saavat myös Ikarugan Dreamcast-version nykimään. Pitää kokeilla vielä PS2-versiota, mutta PCSX2-ydin bugittaa tällä hetkellä rumblen kanssa, joten pelistä menettää ison osan ilman ohjaimen tärinöitä. Tämä peli olisi kyllä kokemus OLED:in mustilla mustilla ja värien kontrastilla.

Onneksi on REZ Infinite?  :)



Lainaus
PS2:n Dragon Quest V -japsiversiosta löytyi myös käännös-patch. Pelin graafinen tyyli skaalautuu erinomaisesti korkeammille resoluutioille. Laajakuva-hack toimii myös ongelmitta, kiitos 3D-grafiikoiden.

Okei, nyt alkoi kateus iskemään! Tosin en tiedä kuinka hyvä tuo käännös on?
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #4 : 03.02.2021 20:02 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili

Koska REZ:n Xbox Live Arcade -versio ei ole taaksepäinyhteensopiva, on Dreamcast-versio hyvä vaihtoehto RetroArchin kautta. Laajakuva-hack toimii pääasiassa hyvin, mutta Flycast-ydin yskii tasosta toiseen siirtyessä. Veikkaan, että samat efektit saavat myös Ikarugan Dreamcast-version nykimään. Pitää kokeilla vielä PS2-versiota, mutta PCSX2-ydin bugittaa tällä hetkellä rumblen kanssa, joten pelistä menettää ison osan ilman ohjaimen tärinöitä. Tämä peli olisi kyllä kokemus OLED:in mustilla mustilla ja värien kontrastilla.

Onneksi on REZ Infinite?  :)



Lainaus
PS2:n Dragon Quest V -japsiversiosta löytyi myös käännös-patch. Pelin graafinen tyyli skaalautuu erinomaisesti korkeammille resoluutioille. Laajakuva-hack toimii myös ongelmitta, kiitos 3D-grafiikoiden.

Okei, nyt alkoi kateus iskemään! Tosin en tiedä kuinka hyvä tuo käännös on?

Miten en ole kuullut koko REZ Infinitestä?! Pitää pelata PS5:llä, kunhan saan sen joskus hankittua.

https://www.neogaf.com/threads/dragon-quest-5-ps2-fan-translation-released.385735/

Ilmeisesti joku ihan osaava poppoo on tuon käännöksen tehnyt.

”It's very literal. No puns or accents or anything. So it's more faithful to the original, but not as fun to read as the DS translation.”
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #5 : 16.05.2021 17:42 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Super Metroid

+

Redux-hackin parannukset

+

Laajakuvatuki

+

BSNES HD -ytimen ansiosta täydellisesti 4K-resoluutiolle laidasta laitaan piirtyvät pikselit ilman integer-skaalausta, joka pienentää kuva-alaa

+

Kahden framen verran input lag -vähennystä run-ahead-asetuksella

+

CRT Royale Kurozumi -shaderi

+

OLED

=

T Ä Y D E L L I S Y Y T T Ä



Kuvia:

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Harmi, että Super Metroid on ainoa SNES-peli kunnollisella laajakuva-hackilla. Model 7 -tuetut SNES-pelit (tai Model 7 -kohtaukset) toimivat ilman mitään hackseja laajakuvana. Esimerkkinä F-Zero, joka tukee kokonaan Model 7:aa, tai Final Fantasy 6, jossa on Model 7 -kohtauksia.

BSNES HD -ytimellä SNES-pelit näyttävät kyllä alkuperäisellä kuvasuhteellakin aivan ällistyttävän hyvältä. Harmillisesti näistä kuvista ei saa kaikkea irti, ellei niitä siirrä avattavaksi televisiolla. Ainakin omalla Macbookin näytöllä kuvat eivät näytä yhtään siltä kuin OLED:illa. Säädin mm. CRT Royale Kurozumi -shaderin gamma-asetuksen OLED-töllölleni sopivaksi.

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Vielä jos haluaa hifistellä, niin pistää OLED:ista Black Frame Insertionin päälle (eli OLED Motion Pro -asetus), niin liikkeentoistokin alkaa lähennellä CRT-töllöä. Silmät sulaa päästä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #6 : 16.05.2021 20:41 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 732 Basaaripisteet: 6 Profiili Ei perseenreikä. En ole ollut edes tietoinen... Toimiikohan tuo laajakuvahommeli ja muut herkut myös Super Metroidin päälle tehdyille romhackeille, kuten Super Zero Missionille?
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #7 : 16.05.2021 21:16 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili
Ei perseenreikä. En ole ollut edes tietoinen... Toimiikohan tuo laajakuvahommeli ja muut herkut myös Super Metroidin päälle tehdyille romhackeille, kuten Super Zero Missionille?

Nopean testailun perusteella näyttäisi toimivan ainakin Super Zero Mission, mutta tiedä sitten, mitä tapahtuu pelin edetessä. Pitääkin pelata tuo läpi, kunhan olen vetänyt peruspelin läpi.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #8 : 26.05.2021 14:54 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Viime aikoina on tullut säädettyä PlayStation-emulointia kuntoon. DuckStation-ydin mahdollistaa resoluution nostamisen ja muut herkut ilman Beetle PSX -ytimen kaltaista kuormittumista. Käytännössä olen skaalannut PSX-pelit kaksinkertaisella sisäisellä resoluutiolla (2x Internal Resolution Scale) ja supersamplannut 3D-grafiikat kahdeksankertaisesti (8x SSAA). True Color Rendering -asetuksen ansiosta värit blendautuvat täydellisesti yhteen. Kaiken kruunaa CRT-shader (crt-guest-dr-venom-kurozumi.slangp) interlacing-emuloinnilla.

https://abload.de/img/26.5.2021_13.39.42-kwcokjc.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.40.12-nq9fkjz.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.40.35-0p0rjgf.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.40.48-0a6pjah.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.18-ucsqkun.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.26-vx5zjxm.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.46-g1zjkud.png
https://abload.de/img/26.5.2021_13.41.06-n4o8j8r.png

SNES-emulointia tuli myös hienosäädettyä shader-asetusten osalta, sillä Xboxin RetroArch ei osannut aiemmin skaalata noita shadereita kunnolla 4K-resoluutioon. :lol: Kuvanlaatu on nyt yksinkertaisesti täydellinen.

https://abload.de/img/26.5.2021_14.44.34-p10oka1.png
https://abload.de/img/26.5.2021_14.44.57-qat3jqa.png

Lisäksi SNES-guru Vitor Vileila julkaisee ihan näinä päivinä Super Mario Worldiin laajakuva-hacksin, joten sitä odotellessa!




« Viimeksi muokattu: 28.06.2021 15:09 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #9 : 28.06.2021 15:26 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Super Mario Worldin laajakuva-hack saapui ja se on, noh, täydellisyyttä. Kuvanlaatu on aivan järjetön ja run ahead -asetuksella (kolmen framen asetus BSNESin valikoista: alkuperäisessä pelissä on input lagia kaksi framea, mutta Mario reagoi komentoihin kolmannella framella) input lagia on vähemmän kuin alkuperäisessä pelissä.

https://abload.de/img/28.6.2021_15.04.23-xfptjrv.png
https://abload.de/img/28.6.2021_15.06.17-a55wk0t.png

Toivon mukaan kaikista merkittävimmistä SNES-peleistä saataisiin vastaavanlaiset versiot.

Kevyet mullat myös BSNES:in alunperin koodanneelle byuu:lle, joka on ilmeisesti tehnyt itsemurhan.


« Viimeksi muokattu: 08.09.2021 15:01 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #10 : 07.08.2021 11:34 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 420 Basaaripisteet: 2 Profiili Ostin kaverilta mini SNES:n, pyöriiköhän Retroarch sillä hyvin, vaiko huonosti? Veikkaan jälkimmäistä.
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #11 : 08.09.2021 16:08 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Ocarina of Time Dolphin-ytimellä 4K-resoluutiossa UHD-tekstuuripaketilla. Action Replay -koodeilla peli pyörii 20fps sijaan 30fps, Navin huutelut on poistettu ja lock on -ruudun rumat mustat palkit ovat tipotiessään.

https://abload.de/img/8.9.2021_15.02.42-mock4kys.png
https://abload.de/img/8.9.2021_14.08.53-l4pq8jj3.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.02.20-wvhlojmm.png

Skies of Arcadia: Legends Dolphin-ytimellä 4K-resoluutiossa HD-tekstuuripaketilla.

https://abload.de/img/8.9.2021_15.04.17-phup8j82.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.05.05-imx5zjc0.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.04.01-xir7pkzt.png

MGS: The Twin Snakes Dolphin-ytimellä 4K-resoluutiossa nelinkertaisesti AI-skaalatuilla tekstuureilla.

https://abload.de/img/8.9.2021_15.25.02-pomtdk1m.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.03.26-0qw07kzm.png

Metroid Prime Dolphin-ytimellä 4K-resoluutiossa HD HUD -tekstuureilla.

https://abload.de/img/8.9.2021_15.02.54-o3xsej82.png
https://abload.de/img/8.9.2021_15.25.53-2euz2kon.png

Joku käänsi myös AMD:n FSR-teknologian shader-muotoon RetroArchille. Sillä saa boostattua tarkkuutta etenkin huonolaatuisissa tekstuureissa. Toimii PS2-pelien kanssa hyvin - kuvia tulee, kunhan jaksan ottaa.

PC:llä RetroArch sai myös HDR-tuen, joka tulee toivottavasti Xboxille jossain vaiheessa. HDR:llä saisi CRT-shadereihin vielä sen viimeisen silauksen. Kunnon CRT-shaderit ovat jo sellaisenaan OLED:illa Black Frame Insertion päällä tajunnanräjäyttävää kamaa, joten voin vain kuvitella miltä ne näyttäisivät HDR-tuettuina. :o

CRT-shadereista puheen ollen, olen viime aikoina pelaillut PS1-pelejä CRT Royale -shaderista modatuilla komposiittikuvaa emuloivilla versioilla. On kuin siirtyisit aikakoneella takaisin lapsuuteen sen pimeässä hohkavan kuvaputken ääreen.

1 | 2 | 3 | 4


« Viimeksi muokattu: 26.11.2021 12:44 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #12 : 26.11.2021 14:21 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili
Pitääpä testata. En aikoinaan saanut siltä RetroArch tyypiltä whitelistausta.

Edit: Hyvin toimii. Testailin jotain NES/SNES pelejä ja Gamecubeakin. Onkos Scarfilla jotain suositussäätöjä esim gamecube peleille?

EFB Scale niin korkealle kuin sen saa, ennen kuin peli/ääni alkaa lagaamaan. Audio Mixer Rate voi olla 48000. Max Anisotropyyn ei kannata koskea, koska korkeammat arvot saattavat rikkoa tekstuureita joissain peleissä Dolphin-ytimellä (PCSX2-ytimellä tuo Max Anisotropy toimii ilman ongelmia). GC/Wii-pelien Dolphin Wiki-sivu kannattaa tarkistaa, jos on jotain pelikohtaisia säätöjä joita kannattaa tehdä. Load Custom Textures päälle, jos haluaa HD-tekstuuripaketteja käyttää ja Internal Cheats Enabled päälle, jos haluaa 60fps -tai laajakuvakoodeja käyttää. Koodeja löytyy netistä ja ne heitetään FTP:llä kansioon LocalState > saves / User / GameSettings, nimeksi tulee pelin ID-koodi.ini, eli esim. Super Mario Sunshinen kohdalla GMSE01.ini. Tekstuuripaketit puolestaan menevät kansioon LocalState > saves / User > Load > Textures.

NES/SNES-peleissä kanattaa laittaa "Run-Ahead to Reduce Latency" päälle (1-3 framea pelistä riippuen), löytyy Quick Menun Latency-valikosta. "Snes9x - Current" on varmaan paras SNES-ydin, vähiten input lagia ja siihen saa esim. rumble-koodit päälle. Kivempi ampua esim. Megamaneissa, kun charge shotissa on rumble. "BSNES HD beta" -ytimellä voi pelata SNES-pelejä 480p:nä ja esim. Super Metroidia ja Super Mario Worldia laajakuvahackseilla. Run-Ahead-asetus pitää BSNES:issä laittaa päälle Quick Menun Options-valikosta, ei Latency-valikosta.

Fast-Forward (Toggle) kannattaa myös mapata esim. oikean tatin klikkaukseen (Settings > Input > Hotkeys), niin voi kelata kaikki turhat kohtaukset pois peleistä.

Shaderit ovat RetroArchin suola. Ne kannattaa päivittää Main Menu > Online Updater > Update Slang Shaders. Shaderit laitetaan päälle Quick Menun Shaders-valikosta (Load > shaders_slang). Yksi hyvä shader preset ylösskaalatuille GameCube/Wii-peleille on SMAA+FSR.slangp (slangp eli shader preset, jossa on yhdistelty useampaa shaderia). SMAA pehmentää reunoja ja FSR tarkentaa kuvaa. Shadereita voi muokata Shader Parameters -valikosta.

Alla muutama kuva Super Mario Galaxy 2:sta EFB Scale x6 -asetuksella, 4K-tekstuuripaketilla ja SMAA + FSR -shadereilla:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Tähtäyssysteemi kun vielä toimii DualSensen gyrolla, niin voilá! Harmi, etten ole keksinyt, miten noita lentelyosuuksia/tasapainottelutasoja pystyy pelaamaan, kun jostain syystä Wiimoten kallisteluja ei saa mapattua Xboxilla ohjaimen tattiin. Voi olla, että vaatii standalone-version Dolphinista.

Minusta tuntuu, että CRT-shadereiden graalin malja on nyt myös löytynyt. CRT Guest Advanced shader on varmaankin kaikenkattavin CRT-shaderi, joka on olemassa. Sillä saa kuvasta juuri sellaisen kuin haluaa. Löysin ko. shaderiin aivan taivaalliset säädöt, jotka saavat etenkin PS2-pelit eloon. Pimeässä huoneessa OLED:illa ja Black Frame Insertionilla katson jättimäistä kuvaputkea, en OLED:ia. *haistaa omaa pieruaan* Kyllä siinä analogisessa kuvassa vain on sitä jotain, ennen oli kaikki paremmin!

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Kyseisen shaderin saa tallentamalla alla olevan koodinpätkän muotoon "Nimi.slangp", esim "Parhauden kyyneleet.slangp" ja siirtämällä sen LocalState > shaders, ja lataamalla sen Quick Menu > Shaders > Load > "Parhauden kyyneleet.slangp". Slang Shadersit pitää olla myös päivitetty Online Updaterin kautta.

Lainaus
#reference "shaders_slang/presets/crt-guest-advanced-ntsc.slangp"
PR = "0.120000"
PG = "0.120000"
PB = "0.120000"
AS = "0.020000"
sat = "1.000000"
WP = "-20.000000"
pre_bb = "1.020000"
vigstr = "0.150000"
vigdef = "15.000000"
quality = "-1.000000"
ntsc_scale = "0.800000"
cust_fringing = "0.200000"
cust_artifacting = "0.200000"
SHARPEN = "2.000000"
CONTR = "0.250000"
DETAILS = "0.000000"
blendMode = "2.000000"
GAMMA_INPUT = "2.150000"
interm = "4.000000"
SIZEH = "50.000000"
SIGMA_H = "2.999999"
SIZEV = "50.000000"
SIGMA_V = "2.999999"
glow = "0.300000"
gamma_c = "1.300000"
brightboost = "1.000000"
brightboost1 = "1.225000"
gsl = "2.000000"
scans = "0.000000"
spike = "0.000000"
scangamma = "0.750001"
h_sharp = "1.400000"
s_sharp = "0.000000"
OS = "0.000000"
barspeed = "7.000000"
barintensity = "0.010000"
warpX = "0.030000"
warpY = "0.040000"
shadowMask = "7.000000"
maskstr = "0.500000"
mcut = "0.500000"
masksize = "2.000000"
mask_gamma = "5.000000"
mclip = "0.000000"
dctypex = "0.050000"
dctypey = "0.050000"
deconrr = "3.000000"
deconrb = "-3.000000"
deconrgy = "3.000000"
decons = "4.000000"
deconsmooth = "1.000000"
textures = "SamplerLUT1;SamplerLUT2;SamplerLUT3;SamplerLUT4"
SamplerLUT1 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/trinitron-lut.png"
SamplerLUT1_linear = "true"
SamplerLUT1_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT1_mipmap = "false"
SamplerLUT2 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/inv-trinitron-lut.png"
SamplerLUT2_linear = "true"
SamplerLUT2_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT2_mipmap = "false"
SamplerLUT3 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/nec-lut.png"
SamplerLUT3_linear = "true"
SamplerLUT3_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT3_mipmap = "false"
SamplerLUT4 = "shaders_slang/crt/shaders/guest/advanced/lut/ntsc-lut.png"
SamplerLUT4_linear = "true"
SamplerLUT4_wrap_mode = "clamp_to_border"
SamplerLUT4_mipmap = "false"

Shader Parameters -valikosta kannattaa vielä vähän pehmentää kuvaputken reunoja kohdassa "Border smoothness" laittamalla esim. arvon 250. "CRT Mask: 0:CGWG, 1-4:Lottes, 5-7:'Trinitron'" -asetuksen voi laittaa kohtaan 8, jos haluaa spoilereissa olevista kuvista 3rd Striken / Progearin kaltaisen superrealistisen kuvan, mutta mielestäni tuo seiska-asetus näyttää paremmalta isolla töllöllä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: RetroArch « Vastaus #13 : 09.12.2021 08:51 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 839 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Ilmeisesti Flycast DX11 tuella on nyt portattu Xboxille. En tiedä kyllä miten se asennetaan, mutta ehkä Scarf on perehtynyt jo asiaan?
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: RetroArch « Vastaus #14 : 09.12.2021 11:01 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili
Ilmeisesti Flycast DX11 tuella on nyt portattu Xboxille. En tiedä kyllä miten se asennetaan, mutta ehkä Scarf on perehtynyt jo asiaan?


Tänään pitäisi tulla jakoon retail-puolelle, eli linkki pitäisi ilmaantua tuonne:

https://gamr13.github.io/

GGPO-tuellinen nettipeli pitäisi olla myös tuloillaan Flycastiin myöhemmin. Kovaa kakkaa!

EDIT: Flycast ulkona.


« Viimeksi muokattu: 09.12.2021 15:44 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #15 : 09.12.2021 17:00 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili 4K Shenmue patchatulla japanilaisella ääniraidalla kuulostaa ja näyttää upealta! Samoin arcade perfect -versio Ikarugasta. Shenmue vaatii Transparent Sorting -asetukseksi ”Per Strip”, muuten Ryon silmät bugaa. Devaajan mukaan ”Per Pixel” -asetus tulee myöhemmin, mikä takaisi täysin bugittomat grafiikat.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #16 : 10.12.2021 12:23 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 732 Basaaripisteet: 6 Profiili Latasin RetroArchin Steamin kautta, jotta pääsee näppärästi suoraan pelaamaan Big Picture modella, ilman että tarvii edes hiireen tai näppikseen koskea. Käyttöliittymä tehty täydellisesti, mutta en tiedä, onko Steam-versio samalla tavalla ajantasalla aina?

Ja ylipäätään noista coreista. Onko ne jotain ns. "laittomia", joita pitää kaivella jostain netin uumenista, vai löytyykö sivusto, josta löydän kaiken suoraan. Ostin N64-ohjaimen usb-mallin ja joka paikassa näkyy eri core-suosituksia, mutta koskaan ei suoraa latauslinkkiä.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #17 : 10.12.2021 13:29 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili
Latasin RetroArchin Steamin kautta, jotta pääsee näppärästi suoraan pelaamaan Big Picture modella, ilman että tarvii edes hiireen tai näppikseen koskea. Käyttöliittymä tehty täydellisesti, mutta en tiedä, onko Steam-versio samalla tavalla ajantasalla aina?

Ja ylipäätään noista coreista. Onko ne jotain ns. "laittomia", joita pitää kaivella jostain netin uumenista, vai löytyykö sivusto, josta löydän kaiken suoraan. Ostin N64-ohjaimen usb-mallin ja joka paikassa näkyy eri core-suosituksia, mutta koskaan ei suoraa latauslinkkiä.

On ajantasalla.

PC:llä nuo coret pitäisi saada ladattua suoraan ohjelmalla, eikä niissä tai emuloinnissa ole mitään laitonta. Biosit pitää itse kaivaa goog... siis dumpata niistä omista konsoleista, joita aikoo emuloida.

RetroArch voi vaikuttaa aluksi helvetin monimutkaiselta viritykseltä, mutta trial and error -kokeilun jälkeen sen logiikan lopulta kyllä ymmärtää. PC:llä vielä kaikki toimiii varmasti huomattavasti Xboxia paremmin, kun löytyy ajureita joka lähtöön, eikä tarvitse tehdä mitään kompromisseja missään. Kunhan saan joskus peli-PC:n hankittua, niin RetroArch on ensimmäinen sovellus, jonka lataan.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #18 : 11.12.2021 02:22 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 732 Basaaripisteet: 6 Profiili Kesti hetken tajuta, että nuo coret piti ladata erikseen Steamista niiden omilta sivuiltaan, koska ne lasketaan dlc-lisäosiksi, mutta muuten kyllä sain kaiken toimimaan vaivatta. Voi hyvänen aika, miten täydellisyyttä tämä on! Aina se jaksaa yllättää, miten ylivertaisia tuotteita nämä ei-viralliset spedet tekevät. Tuntuu että niiden kunnianhimo, osaaminen ja tarkkuus on täysin eri tasolla kuin näiden isojen tahojen, jotka eivät osaa portata edes omia pelejään oikein. Kaikkea maan ja taivaan välilltä otettu huomioon ja kaikkea voi säätää halutessaan, eikä missään välissä tarvinnut nousta sohvalta koskemaan näppikseen ja hiireen. Melkein itkettää nyt tuo Switchin N64-räpellys tämän jälkeen.

Tuli testattua kaikenlaisia pelejä ja naama messingillä vedin jotain Donkey Kong 64:sta. Jokainen testaamani peli pyöri erinomaisen hyvin. En keksinyt miten saan scanlineja kuvaan, mutta ei sen väliä. Peli toimi N64-ohjaimella kuin unelma ja pyöri tasaisesti. Pelissä on jo luonnostaa widescreen-tuki, joten boostatun resoluution kanssa Oledilla pelatessa jotain sellaista, että tuskin saadaan Nintendon omilla laitteilla ihan heti kokea. Toki jos haluaa vetää alkuperäisellä resoluutiolla ja CRT-telkulla, niin sekin ois mahdollista. Pitää ehkä kantaa CRT-telkkari nurkkaan ja vetää letku PC:stä siihen ihan testin vuoksi. Tuskin maltan odottaa, että saan oman Steam Deckin ja kaikki kulkevat mukana myös kainalossa.





« Viimeksi muokattu: 11.12.2021 02:54 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #19 : 11.12.2021 12:06 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Scanlinet saa päälle shadereiden kanssa, shaderit pitää ensin ladata Online Updaterin kautta (Main Menu > Online Updater > Update Slang / GLSL Shaders) ja ne laitetaan päälle Quick Menun Shaders-valikosta (Load > shaders_slang / shaders_glsl). Scanlinet löytyy sekä crt- että presets-alavalikoista. Jos käyttää OpenGL-näyttisajureita, joita kaikki N64-emulaattorit taitavat käyttää, niin pitää ladata GLSL-shaderit, jotka ovat erillään slang-shadereista. GLSL-shadereiden valikoima on myös huonompi. Shadereita voi säätää Shader Parameters -valikosta.

https://forums.libretro.com/t/hsm-mega-bezel-reflection-shader-feedback-and-updates/25512

HSM Mega Bezeliä kannattaa ainakin kokeilla PC:llä. Tuota en ole ikinä päässy kokeilemaan, koska se vaatii vulkan-näyttisajurit, joita ei Xboxilta löydy. Se lisää erilaisiin CRT-shadereihin kuvaputken reunukset, joihin valonhohde osuu aidosti.

The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #20 : 12.12.2021 12:35 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Xboxin Flycast sai "per pixel" -asetuksen, joka korjaa muutamassa pelissä (Skies of Arcadian taivas, Shenmuessa Ryon hiukset/silmät) graafisia bugeja. Ilmeisesti "per pixel" -asetus nostaa suorituskykyvaatimuksia, joten sitä ei kannata käyttää, ellei ole pakko.

Xboxin RetroArch sai puolestaan päivityksen, joka VIHDOIN korjaa USB-kovalevyltä isompien pelien latailun. Ennen RetroArch saattoi kaatuilla, jos pelin koko ylitti 3Gb.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: RetroArch « Vastaus #21 : 12.12.2021 18:49 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 839 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Xboxin Flycast sai "per pixel" -asetuksen, joka korjaa muutamassa pelissä (Skies of Arcadian taivas, Shenmuessa Ryon hiukset/silmät) graafisia bugeja. Ilmeisesti "per pixel" -asetus nostaa suorituskykyvaatimuksia, joten sitä ei kannata käyttää, ellei ole pakko.

Xboxin RetroArch sai puolestaan päivityksen, joka VIHDOIN korjaa USB-kovalevyltä isompien pelien latailun. Ennen RetroArch saattoi kaatuilla, jos pelin koko ylitti 3Gb.

Täytyy sanoa, että odotin innolla tuota Dreamcast emua. Nyt kun se on koneella, on kyllä vaikea keksiä mitään järkevää pelattavaa. Dreamcast on niitä koneita joita oli aikanaan hauska pelata, mutta useimmat pelit eivät ole kestäneet aikaa. Lisäksi monista on tullut porttaukset ja remaket uusille konsoleille. Sega Saturn sen sijaan on eri juttu.
Play-Asia
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #22 : 09.01.2022 15:14 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Olen pelaillut Metroid Prime HD Editionia Switc... Xboxilla, ja sain vihdoin myös laajakuva-hackin toimimaan GameCube-versiossa. Siihen päälle vielä HD HUD -tekstuuripaketti ja FidelityFX Super Resolution -tarkennukset FSR-shaderin avulla, niin peli ei ole vanhentunut päivääkään.



Uusin Dolphin-päivitys RetroArchilla vähensi myös huomattavasti stutterointia ja paransi suorituskykyä monissa peleissä. Esim. F-Zero GX:n Sand Ocean -taso pyöri ehkä 20fps ennen päivitystä, mutta nyt se pyörii 99% ajasta 60fps. Super Mario Galaxyn stutterointi on myös pienentynyt siinä määrin, ettei se häiritse pelaamista oikeastaan ollenkaan. Olen pelaillut kumpaakin Galaxy-peliä rinnakkain DualSensen gyro-tähtäyksellä, ja voin sanoa, että nuo pelit ovat heittämällä parhaimpia 3d-tasohyppelyitä ikinä. Eikä tarvitse tähtäillä ruutua Wiimotella tai heilutella kapulaa tiettyjen liikkeiden kohdalla. Kuulemma PC:llä saa vieläpä DualSensen liipasimet toimimaan GameCube-ohjaimen tavoin, jolloin niissä on klikkaus liikeradan lopussa, joten ko. ohjain sopiii täydellisesti Dolphin-emulointiin.

Kokeilin myös vihdoin RetroAchievements-ominaisuutta, joka lisää saavutukset retropeleihin. Ominaisuus toimii erinomaisesti ja saavutuksilla on omat ikonitkin, jotka pompsahtavat ruutuun, kun avaat uuden saavutuksen. Tämä yhdessä rumble-koodien kanssa modernisoi retropelejä upeasti.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #23 : 21.05.2022 23:10 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Ei nyt varsinaisesti RetroArchiin liity, mutta Duckstation-emulaattoristaan tunnettu Stenzek on alkanut porttaamaan PCSX2-emulaattoria Xboxille. Ilmeisesti bios jo käynnistyy, joten tuskin tuossa kauaa nokka tuhisee, että emulaattori on ladattavissa. Stenzek tunnetaan emulaattoripiireissä nerona, joka on vuoden aikana vienyt PCSX2:sta aimo harppuksin eteenpäin.

Mutta RetroArchissahan on jo PCSX2-ydin, jolla voi pelata PS2-pelejä? Niin on, mutta ko. ydin on vuosia jäljessä standalone-versiosta. Monet pelit toimivat RetroArchilla surkeasti tai eivät ollenkaan. DirectX 12 -renderöinti ja save state -tuki ovat myös kovia juttua.

Tämä on massiivinen uutinen, joka saattaa tosissaan ärsyttää Sonya, joka julkaisee kohta retropelejään PS Plussassa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #24 : 09.07.2022 20:24 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili https://youtu.be/lrpkFuKh4CI

Nyt RetroArchilla voi pelata myös vanhoja PC-pelejä DOSBox-ytimellä, johon saa asennettua Windows 98:n. Pitää varmaan asennella tuo, niin pääsee pelaamaan esim. Half-Lifeä 480p:nä CRT-shadereilla ja gyro-ohjauksella Xboxilla. 8)


« Viimeksi muokattu: 09.07.2022 20:33 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #25 : 12.07.2022 22:46 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili https://youtu.be/DZKed_gTGuQ

Nyt on kovaa kakkaa! Videolla kerrotaan, miten LG OLED -töllöissä saa aktivoitua HLG HDR -moden, jolla saa HDR:n päälle esim. Xboxilla/PS5:llä (ja miksei Switchilläkin) myös SDR-peleissä. Muistuttaa kovasti Xboxin Auto HDR -ominaisuutta. Toimii myös RetroArchilla, joka ei normaalisti tue Xboxilla HDR:ää, joten nyt on vihdoin mahdollista kokeilla HDR CRT-shadereita, jotka ovat autenttisimpia shadereita, koska HDR mahdollistaa korkemman kirkkauden, eikä kuvaputkitöllön kirkkautta tarvitse feikata bloomilla ym. kikoilla. Kokeilin myös Metroid Primeä HD-tekstuuripaketilla ja laajakuvahacksilla HDR:llä - silmät meinaa sulaa päästä. Varmasti aika hit and miss -kamaa, kuten Auto HDR:kin, mutta silloin kun se toimii, niin tulos on hunajata.

EDIT: Testailin Ikarugan Dreamcast-versiota 4K-resolla HLG HDR:llä, ja se näyttää huomattavasti paremmalta kuin Ikarugan X360-versio Auto HDR:llä. Sama pätee Radiant Silverguniin. Skies of Arcadia Legends HD-tekstuureilla tiputti myös leuan lattiaan. Taivas herää eloon HDR:llä, kun heität vielä shadereilla Magic Bloomin päälle, joka osaa lisäillä tiettyihin elementteihin bloomia automaattisesti. HGL HDR vaikuttaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. Miksei tästä ole puhuttu missään aiemmin? Vanquishikin on melkein pelikelvollinen, kun SDR:llä pelin gamma on aivan päin persettä, etkä näe mitään.

EDIT2: EISSSSSAAAAATANA! Kokeilin OutRun 2 SP:tä, enkä kertakaikkiaan voi uskoa tätä todeksi. Siis peli näyttää aivan… en enää edes keksi uusia sanoja. Hunajaista, jumalaista, taivaallista - kyllä te tiedätte. ICO näytti myös upealta, kun Yordan vitivalkoinen mekko hohkaa HDR:n voimalla auringonpaisteessa. Tuntuu, että kaikki pelit näyttävät paremmalta, jopa ankeanharmaa GOD HAND. Kokeilin myös Ninja Gaiden Blackia ja Okami HD:tä, joista kumpikaan ei jostain syystä tue Auto HDR:ää. Peleissä ei ollut mikään vikaa HLG HDR -modessa.

Vaikea mennä nukkumaan, kun käy näin ylikierroksilla.


« Viimeksi muokattu: 13.07.2022 00:45 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #26 : 13.07.2022 09:42 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 683 Basaaripisteet: 0 Profiili Ei näytä toimivan B9:ssä tuo koodi. Kokeilin kyllä monta kertaa syöttää sen eri nopeuksilla, mutta ei vaan aktivoidu. Sinänsä kummallista, sillä jotkut eivät ole saaneet sitä esiin B1-malleilla ja jotkut taas väittävät, että on toiminut esim. B9:llä. Liekö sitten eroja versioissa tms.?

Olin kyllä kiinnostunut näkemään, miltä esimerkiksi Breath of the Wild, Mario Odyssey ja Mario Sunshine näyttävät tuolla moodilla. Tai uuden Kirbyn pimeät kentät.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #27 : 13.07.2022 23:57 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili HLG HDR:llä tullut kokeiltua kaikenlaista. Ainoa peli, joka ei ole toiminut, oli Lost Odyssey. Jostain syystä pelin värit menevät täysin haaleiksi ja vituralleen. Varmaan samasta syystä peli ei tue Auto HDR:ää. Kirby’s Epic Yarn Wiillä oli myös yököttävä väreiltään, kuin saturaatio olisi yhtäkkiä hilattu tappiin. Muuten kaikki muut pelit ovat näyttäneet paremmalta HLG HDR:llä. Vertailin myös Hollow Knightia Auto HDR:llä ja HLG HDR:llä, näytti melkein identtiseltä, eli HLG HDR ei pelastanut peliä, vaan parempi pelata tuota vaan SDR:nä.

Kohokohtana varmaan Super Mario Galaxy ja Super Mario Sunshine (4K-reso ja -tekstuurit, Sunshine 60fps-koodilla), valehtelematta hienoimpia pelejä, mitä olen eläessäni pelannut. Harmi, etteivät pelit vieläkään ole täysin stutter-vapaita Xboxin RetroArchilla, koska siinä eivät UberShadersit toimi. F-Zero GX oli myös sanomattakin järjetöntä tykitystä HDR:llä, menisi varmaan Marioiden joukkoon, jos joku joskus tekisi peliin kunnon tekstuuripaketin. Eikä sovi unohtaa Ocarina of Timen GameCube-versiota 4K-resolla ja -tekstuuripaketilla sekä 30fps-koodilla. HDR on kuin tehty Nintendo-pelejä varten, eikä tämä edes ole natiivia kamaa.

Kokeilin myös MGS1:stä 4K-resolla, ja sekin näytti erinomaiselta HDR:llä. Alhaisemman reson pelit näyttävät vähemmän hyvältä HDR:llä - mitä terävämmät reunat, sitä paremmin HDR:ää käyttävät alueet erottuvat. 2D-peleissä myös ihan turha käyttää HDR:ää.

Xbox-peleistä Yakuza Like a Dragon on ihan eri peli HDR:llä neonväreineen - uskomatonta, ettei peli tue HDR:ää natiivisti tai Auto HDR:llä. Samat sanat pätevät Hadesiin ja Octopath Traveleriin, joka toimi tyylistänkiin huolimatta erinomaisesti HDR:llä.

Toivottavasti Epi löytää keinon saada HLG HDR:n toimimaan, tai sitten ostat vaan suosiolla toisen OLED:in 48-tuumaisena, mistä muistaakseni joskus puhuit. Vaikea palata SDR:ään tämän jälkeen, vaikka HLG HDR varmaan lyhentää käyttävuosia merkittävästi, kun ei enää käytäkään pääosin alhaista kirkkaustasoa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #28 : 14.07.2022 07:09 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 683 Basaaripisteet: 0 Profiili
Toivottavasti Epi löytää keinon saada HLG HDR:n toimimaan, tai sitten ostat vaan suosiolla toisen OLED:in 48-tuumaisena, mistä muistaakseni joskus puhuit. Vaikea palata SDR:ään tämän jälkeen, vaikka HLG HDR varmaan lyhentää käyttävuosia merkittävästi, kun ei enää käytäkään pääosin alhaista kirkkaustasoa.

42" C2 lähtis matkaan. Nythän sitä periatteessa saa tonnin pintaan, kun 1399 euron ostokselle saa 300 euron cashbackin. Pelkään vain, että tuo on vieläkin omaan makuuni liian iso, kun olen todella tykästynyt pelaamaan 27 tuuman kokoisella näytöllä. Ehkä siihen tottuisi, mutta varminta olisi päästä testaamaan tai tsekkaamaan se työpöytäkäytössä ensin.

Toisaalta tekisi mieli myös odottaa, sillä 32" OLED pelinäytöt ovat vain ajan kysymys. Alienware on jo julkaissut 34" Ultrawide QD-OLED-näytön ja Samsungilta tulee vastaava Odyssey-sarjaan syksyllä. Nämä ultrawidet eivät ymmärrettävästi toimi konsolikäytössä kovin hyvin, mutta näistä seuraava askel lienee 16:9-kuvasuhteen OLED-näyttö, joka tekisi varmasti kauppansa hyvin. 32" QD-OLED on aika lähellä unelmien pelinäyttöä minulle.

Kuulostaa kyllä huikealta tuo HLG HDR. Uskon, että tuo valikko löytyy myös vanhemmista malleista, mutta koodi saattaa olla eri kuin uudemmissa. Moni tuntuu sitä kyselevän, ehkä se vielä paljastuu.

Tuli mieleen, että myös MK8: Deluxe voisi loistaa tuolla. Joku Rainbow Road tai Sherbet Land... ei hemmettiläinen.

Veikkaan, että kohta Series X emuloi jo Switch-pelejä originaalia paremmilla resoilla ja ruudunpäivityksillä. Uskomaton konsoli.


« Viimeksi muokattu: 14.07.2022 07:42 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: RetroArch « Vastaus #29 : 14.07.2022 22:34 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 477 Basaaripisteet: 4 Profiili Saatanan saatana. Kun pistin HLG HDR:n pois päältä hetkeksi, niin huomasin heti, että input lag väheni. Samalla tuntui kuin olisi laittanut aurinkolasit päähän, kun palasi takaisin Brightness 36/100 -asetukseen, jonka pitäisi olla lähinnä referenssitasoa pimeässä huoneessa. Input lagin puute on se ainoa asia, josta en luovu, joten HLG HDR oli liian hyvää ollakseen totta. Toki se on kaukana siitä ”referenssikuvasta”, mutta kun puhutaan ei-niin-moderneista peleistä, niin eipä niitä kukaan masteroinut tulevia näyttöteknologioita huomioiden. MGS HD Collection ja Vanquish ovat jopa suht tuoreita pelejä, joista kumpikin on aivan pelikelvotonta roskaa kuvan tummuuden takia. Joku X360-pelien aivoitus sekoilla gamma-arvojen kanssa. Emulaattoreillakin tykkään lisäillä tunkkaisen näköisiin peleihin hieman bloomia ja vaihtaa värisävyjä, mitä ei olisi tarvinnut tehdä HLG HDR:n kanssa.

Kylläpä ottaa päähän.

EDIT: HDTVtestin HDR-jeesus EvilBoris osasi myös sanoa ResetErassa, että HLG HDR kuluttaa pikseleitä niin saatanasti, että parempi vain pysytellä erossa tuosta asetuksesta. Kuin olisi hetken nähnyt ikkunasta tulevaisuuten, kunnes joku riuhtaiseekin pimennysverhot eteen.


« Viimeksi muokattu: 14.07.2022 23:21 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2022
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines