Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1179513 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3630 : 06.07.2020 18:23 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tilasin adapterin ja pistän tänne fiiliksiä, kunhan pääsen säätämään.

Olen Titan Two -adapterilla nyt pari päivää säätänyt.

Kiitos kokemuksista. Tätähän pitää alkaa harkita, huhhuh.

Liian jäykät tatit tosiaan haittaa tähtäämistä. :D

Last of Us kommentit täällä saa kyllä harkitsemaan, että ehkä se pitää kuitenkin pelata. Olin jo päättänyt, ettei jaksa.


Tuosta ludonarratiivisesta dissonanssista taas olen joissain podcasteissa kuullut päinvastaisia kommentteja. Eli ovat sanoneet, että hahmo todellakin vastaa gameplayssä tehtyjä toimia. Toisin kuin vaikka Unchartedissa, jossa hahmo on muuten kevyt läpänheittäjä ja "hyvis", mutta sitten muuttuu massamurhaajaksi gameplayssä.

Ehdottomasti kannattaa pelata, selkeistä puutteistaan huolimatta hieno kokemus. Se on vaan, että minkälaista painoarvoa kukin antaa eri osa-alueille pelissä. En ole vielä löytänyt oikein yhtään kritiikkiä johon voisin samaistua, ellei Scarfin postausta pelimekaanikoista lasketa sellaiseksi. Siksi on vaarallista mennä täysin kriitikoiden tai muiden kokemusten mukaan ostaako peliä vai ei. Sama myös toiseen suuntaan, mitä enemmän jotain hehkutetaan sitä helpommin siinä alkaa nähdä itse virheitä ja etsiä perusteista sille miksi sitä muka hehkutetaan.

Aloin jo epäillä itsekin tuota ludonarratiivista dissonanssia. Muistikuvat alkaa vääristyä jo, kun pelin läpäisystä on viikko. No pääpointti siinä edelleen itsellä on, että omat kädet olivat liian lukitut ennalta päätettyihin päätöksiin ja ei annettu edes sellaista illuusiota, että pelaajalla olisi jotain valinnanvaraa ja usein pitkinhampain tuli tehtyä päätös, jota ei olisi halunnut tehdä ja koin ettei pelihahmokaan.Lisäksi osa pelihahmon reaktioista ei mielestäni ollut linjassa sen brutaaliuden ja kostonhimon kanssa, mitä muuten edustettiin.

Tarina tosiaan on, kuten zoukka sanoikin - parasta mitä pelimaailmassa on melkein nähty. Ihan naurattaa miten paskoja tarinoita yksinpelit on täynnä, siksi niitä ei oikein jaksa ikinä edes pelata.

Täytyy itse laittaa tuo Titan Two tilaukseen myös. Pääsee korjaaman ohjauksen pelissä kuin pelissä. FPS -peleissä tuo liian jäykkä tatti tosiaan haittaa tähtäystä, Cuben löysä C-tatti on yksi parhaista FPS-pelien tateista. Siihen vielä keskelle palauttava ristitähtäin ja TimeSplitters II, niin voiko enää pelattavuus olla parempi? Ei voi.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3631 : 06.07.2020 18:40 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
TimeSplitters II

Missä viipyy TimeSplitters Trilogy HD? Kaikille konsoleille saisi tästä vaikkapa cross playn ja verkkopelin kanssa komean version – ja tietenkin kruunattuna ultimaattisella boomeriherkulla: 60fps:n neljän pelaajan split screenillä.

Ei olisi pitänyt kirjoittaa tätä, sillä nyt tulin hieman vihaiseksi, kun tämä ei ole todellisuutta.

Mutta, onneksi kaikkea toivoa ei tarvitse vielä heittää...
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3632 : 07.07.2020 07:23 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Kaiken kaikkiaan adapteri on juuri sitä mitä toivoinkin. ConsoleTunerin porukka myös päivittelee tuotettaan aktiivisesti (toisin kuin CronusMaxin tekijät) ja saitin foorumit ovat aktiiviset. Titan Two toiminee myös ilman firmware-päivitystä Series X:llä, koska Microsoft on luvannut, että vanhatkin ohjaimet toimivat uudella konsolilla. PS5:stä on vaikea vielä sanoa mitään.

Toimiiko muuten tuota adapteria käyttäessä ohjaimen ääniportti? Eli saako äänet tulemaan ohjaimen kautta kuulokkeisiin. Lisäksi toimiiko mikki myös.

Varmaankaan ei toimi, jos käyttää Xbox-ohjainta PS4:lla, mutta entäs saman konsolin ohjaimissa?
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3633 : 07.07.2020 07:45 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Kaiken kaikkiaan adapteri on juuri sitä mitä toivoinkin. ConsoleTunerin porukka myös päivittelee tuotettaan aktiivisesti (toisin kuin CronusMaxin tekijät) ja saitin foorumit ovat aktiiviset. Titan Two toiminee myös ilman firmware-päivitystä Series X:llä, koska Microsoft on luvannut, että vanhatkin ohjaimet toimivat uudella konsolilla. PS5:stä on vaikea vielä sanoa mitään.

Toimiiko muuten tuota adapteria käyttäessä ohjaimen ääniportti? Eli saako äänet tulemaan ohjaimen kautta kuulokkeisiin. Lisäksi toimiiko mikki myös.

Varmaankaan ei toimi, jos käyttää Xbox-ohjainta PS4:lla, mutta entäs saman konsolin ohjaimissa?

Pitäisi toimia, kunhan käyttää uudempaa v2-ohjainta PS4-padista ja se on USB-kaapelilla kytketty adapteriin.



Jos pelaa ristiin vaikka Xbox-padilla PS4:sta, täytyy kuulokkeet olla kiinni PS4-padissa, joka on kiinni adapterissa (Xbox-padin lisäksi) todennusta varten.



En tiedä, miten homma toimii, jos käyttää Bluetooth-moduulia.

The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3634 : 07.07.2020 07:53 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Jees, pitää katsoa, jos jossakin vaiheessa tulee hommattua. Vanha CronusMax ajaa tällä hetkellä asiansa satunnaisena arcade-tikkuadapterina, mutta ehkä seuraavassa genissä tulee enemmän tarvetta.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3635 : 08.07.2020 22:40 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Tänään tuli myös itse saatua The Last of Us Part II päätökseen. Omat tuntemukset pelistä ovat päällisin puolin positiiviset, minkä lisäksi en vain tajua tämän ympärillä pyörivää kohua. Odottivatko ihmiset jotakin Joelin ja Ellien matkan toisintoa vai mistä oikein kiikastaa?

Pelillisestihän The Last of Us Part II on hyvin vaikuttava kokemus. Varsinkin yhteenotot ihmisten kanssa ovat aidosti kuvottavia, mistä iso kiitos kuuluu pelin audiovisuaaliselle toteutukselle. En usko törmänneeni tätä väkivaltaisempaan tapaukseen koskaan aikaisemmin, sillä monessa muussa pelissä ihmisviholliset tuntuvat tavalla tai toisella jotenkin epäinhimillistetyiltä. Tässä sen sijaan huomasin aika ajoin miettiväni, haluanko nyt välttämättä ampua nuolen kurkkuun, vaikka se nopeuttaisikin etenemistä merkittävästi. Toinen huomionarvoinen piirre oli ympäristöjen yksityiskohtaisuus, mikä teki paikkojen nuohoamisesta miellyttävää. Sama vaivannäkö korostui taloihin jätetyissä viesteissä ja Ellien päiväkirjassa, mitä pidän luonnollisesti hyvänä kerrontatapana. Pelkäsin samoin tartunnan saaneiden jäävän liikaa taka-alalle, mutta onneksi tämä pelko osoittautui vääräksi. Pelistä löytyy itse asiassa eräs varsin irvokas ilmestys, jonka suunnittelija ansaitsisi kyllä jonkin tunnustuksen. Kyseessä on nimittäin luonnossa esiintyvä ilmiö, jota tavataan ainakin rotilla.

Ja sitten varsinaisiin spoilereihin:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Kaiken kaikkiaan The Last of Us Part II on aivan törkeän hyvä peli. On sääli, että jotkut tyrmäävät tämän valmiiksi siksi, koska pelin juonenkäänteet eivät ole välttämättä mieluisia paperilla. Olen törmännyt paljon kehnompiinkin videopelitarinoihin ja tässä ei edes ollut kyse mistään sellaisesta. Etenkin loppu on säväyttävä ja herättää ajatuksia.


« Viimeksi muokattu: 08.07.2020 23:00 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3636 : 11.07.2020 16:55 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


Ostin aikoinaan GameStopista Xbox 360:lle ison läjän potentiaalisia co-op-pelejä parilla eurolla kappale. Näihin peleihin kuului myös Borderlands. En kuitenkaan ehtinyt pelaamaan sitä ennen kuin tieto Switch-portista kiiri korviini. Sen jälkeen aloinkin odottamaan pelin julkaisua suosikkialustalleni.

Borderlands-kokoelmaa kääntäessään Virtuous on puolittanut ruudunpäivityksen kolmeenkymppiin PS4- ja XBox One -versioista. Peli on edelleen peräisin viime sukupolvelta, mutta NS-konversiossa onneksi kuitenkin säilytettiin valtaosa niistä graafisista parannuksista, jotka uudempiin versioihin aiemmin tehtiin. Nyt on mahdollista mm. säätää näkökulman laajuutta (fov), ja se onkin tällaisessa pelissä tervetullut ominaisuus. Oudosti kakkososassa säätöä ei ole, vaikka graafisesti vaativampi Pre-Sequel sen sisällyttää. En ihmettelisi, jos se ilmestyisi jossain vaiheessa päivityksen mukana myös kakkoseen. Toivon niin.


Kuvakaappaus Switch Litestä.

Kokoelman käsiin saatuani tein suunnitelman: pelaisin ykköstä enimmäkseen yksin, ja jatko-osasta nauttisin co-oppina kaverini kanssa, kahdella laitteella pelattuna. Suurin piirtein kaikki sanovat, että toisessa osassa asuu paljon suurempi hauskuus kuin ykkösessä – se on yksinkertaisesti laajempi, hiotumpi ja vaihtelevampi peli, kaikin tavoin.

Mutta, en kuitenkaan halunnut jättää ykköstäkään pelaamatta. Tämä oli selvää jo ensipuraisun jälkeen. Pelissä väreilee ihan oma tunnelmansa, sillä lokaatiot ovat aina sidottuja aavikkoteemaan. Hyvässä ja pahassa. Tiedän, että kakkosesta saan mielin väärin vaihtelua ympäristöihin, joten aavikolla shoottaaminen ja loottaaminen ei ole sen takia alkanut jurppia ykkösessä.



Kun aloin paukutella aseilla, joita voi käskyttää onneksi myös hieman liian laiskaksi säädetyllä gyrolla (tarvitsen puolet enemmän säätövaraa), minua ärsytti paljon, että varsinkaan alussa aseilla osuminen ei ole aina taidosta kiinni. Kamoon, onhan se ristikko pään kohdalla, mutta silti napsuu ohi. 80% osumatodennäköisyydellä pilattu snipu ei kuitenkaan armoa anna, vaan osa laukauksista viuhuu surutta harakoille, vaikka tähtäisi miten hyvin. Aloinkin nopeasti syöttää itselleni pajunköyttä siitä, miten nämä alkupään aseet ovat ruosteisia ja öljyämistä kaipaavia. Sen takia näin tapahtuu! Kun pelissä etenee ja osumatarkkuudet nousevat reilusti yli yhdeksänkympin, ei ominaisuus tunnu enää niin häiritsevältä. Täytyy myös muistaa, että Borderlandsissa kiertää RPG:n verta. Siinä on kykypisteitä ja kokemustasoja, jotka määrittelevät paljonko elinvoimaa hahmolla on. En vain oikeastaan ollut pelannut aiemmin mitään, joka olisi ollut täysin tämän pelin kaltainen mekaniikoiltaan. Sopeutumiseen meni siis hetki.

Borderlands on kuin kotonaan Switchillä. 1080p30fps on mallikelpoinen esitys Docked-moodissa, mutta peliä on melkeinpä vielä lystimpi tykittää kannettavana. Varsinkin, kun co-opissa kaveri pelaa isolta televisiolta ja minä Litellä. Tässä on kyllä myös yksi NS:n suuri vahvuus, kun Lanit voi halutessaan pistää pystyyn ilman kahta televisiota. Peliä voisi pelata toki myös jaetulla ruudulla, mutta omassa pienessä näytössä on aina viehätyksensä: oma näkymä, omat valikot, oma rauha. Ja suurena bonuksena peli toimii yleensä teknisesti aina paremmin Lan-moodissa kuin jaetulla ruudulla.

Jos olen ymmärtänyt oikein, Borderlands 1 on eräässä mielessä vähän samanlainen tapaus kuin Dark Souls. Se paukutti peruspilarit omaan aligenreensä, tai toi sen ainakin massojen tietoon. Looter Shooter ei välttämättä ole yhtä arvostettu juttu kuin pahaenteisesti resonoiva Souls-like. Silti, nämä ovat mielestäni kohtuudella pelattuna viihdyttäviä pelejä. Ehkä kolmonenkin aikanaan ilmaantuu alustalle, mutta sitä odotellessa tässäkin paketissa riittää vielä paljon nähtävää ja tehtävää.



« Viimeksi muokattu: 11.07.2020 17:16 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3637 : 12.07.2020 23:26 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Olen viime kuukausina jatkanut kesken jääneitä rojekteja. Viimeisimpänä:

Fallout 4

Pelasin ensinnäkin pääjuonen loppuun (joka olikin taas totaalisen yhdentekevä) ja sitten vielä nuo dlc tehtävät. Pelihän on keskimäärin ihan hauska ja lisämausteena pelasin vielä survival vaikeustasolla joka lisää vielä kaikenlaista mielenkiintoista: pitää esim. nukkua, syödä ja juoda säännöllisesti, ei fast travelia eikä quick savea. Dlc paketeista paras (parempi kuin päätarina) oli far harbor jossa oli kyllä hyvää tunnelmaa. Muut paketit oli yhdentekeviä ja/tai rasittavia.

Pelissä pahinta on kyllä bugisuus ja muu ”jankki”. Peli randomisti kaatuilee (ps4) ja joskus questit/hahmot menee bugitilaan eikä niitä voi enää suorittaa. Jatkuvasti sai googlailla että teenkö jotain väärin vai onko taas vaan joku bugi.

Wipeout omega collection

Tässähän on kolme peliä samassa joista kaksi ekaa (2048 ja hd) tuli pelattua jo pari vuotta sitten. Nyt rullasin tuon furynkin pakettiin ja nakutin myös pari lisähaastetta että tuli platinum trophy. Tämä oli oma ensikosketus sarjaan (jos ps1 aikaista demolevyä ei lasketa  :lol:) ja pakko sanoa että on kyllä harvinaisen erinomainen ”f-zero klooni” jonka ei tarvitse hävetä ”esikuvansa” edessä yhtään. Todella kovaa, koukuttavaa ja ennen kaikkea tyylikästä arcademenoa.

Se pitää vielä mainita että pelimuodoissa on kyllä melkoista vaihtelua, sekä mekaniikoissa että laadussa. Pakettiin mahtuu semmoisia rasittavia pökäleitä kuin eliminator, detonator ja zone battle. Kaiken kuitenkin korvaa se että perushyvien time attack ja race muotojen lisäksi paketissa on aivan maaginen zone muoto. Pelkkää hurmosta ja nautintoa on päästä zonessa pitkälle niin että silmissä ja aivoissa sumenee mutta kilpuri vetää rataa tajutonta vauhtia kuin autopilotilla ja transsissa. Tai jotain. Nautintoa kuitenkin.

Fez

Tämä oli ekoja ps4 pelejä mitä tuli silloin aikanaan hommattua ja jäi ärsyttävästi todella lähelle 100% läpäisyä. Avasin saven monen vuoden tauon jälkeen ja kaivoin muistiinpanot naftaliinista. Aika nopeasti löysinkin yhden puuttuvan anti cuben jonka löytämiseen minulla oli jo ennestään aavistus (jonka vieläkin muistin!). Pelissähän on yhteensä 64 tuollaista kerättävää kuutiota ja nyt puuttuu enää kaksi. Hemmetin lähellä ollaan mutta kaksi seuraavaa onkin sitten niin kipeitä pähkinöitä ettei mitään rajaa. Mulla on enemmän kuin 2 huonetta ”incomplete” tilassa ja niissä on toinen toistaan mystisempiä juttuja. Esimerkiksi nyt mulla on työn alla joku ihan pimeä sana-arvoitus jota olen pähkinyt jo monta tuntia. >_>

Tämä on kyllä witnessin ohella parhaita (ja mystisimpiä) mysteeripelejä mitä on. Kunnon salapoliisityötä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3638 : 17.07.2020 17:22 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Saskalla on erinomainen pelimaku. Fallout 4 ja Wipeout PS-pelien aatelia.

Fallout pelien ominaisuus on ainainen bugisuus. Vieläkin on taas 40:ttä kertaa Fallout 2 kesken, kun tarinassa on nyt varmasti viisi eri bugia jotka estävät etenemisen ja mitään vanhempaa latausta ei ole josta olisi mielekästä aloittaa uusiksi. Viimeisin tallennus antaa tappaa koko Fallout maailman ilman, että kukaan hyökkää kimppuun. Fallout 4 jatkaa tätä perinnettä. Jos maailmassa on yksi firma, jota ei kiinnosta tehdä asioita kerralla kuntoon, niin se on Bethesda. Mutta siinä onkin osa Fallouttien viehätystä, sama kun vetäisi crack-kokaiinia, tietää että se on jatkettu ruokasoodalla, mutta se on silti vittu koksua. Pelasin pelin itse läpi vasta, kun pahimmat bugit oli jo korjattu ja siltikin tunnisti pelitalon joka on pelin tehnyt - niin hyvässä kuin pahassa. Huikea peli.

Wipeoutia olen pelaillut sen jälkeen kun hankin VR -lasit. Peli on niitä ainoita pelejä joihin jaksaa palata aina silloin tällöin tauon jälkeen ja jatkaa siitä mihin jäi. Muuten jos pidän 1kk tauon pelistä, voit olla varma etten enää ikinä koske peliin. Ainoana poikkeuksena lapsuuden 8bittisen pelit, joita voi pelata aina vuoden välein päivän verran ja fiilistellä aikaa jolloin oikeasti pystyi pelaamaan samaa peliä uudestaan ja uudestaan. Miettikää nykypäivänä, että pelaisi tarinan omaavan pelin edes kaksi kerta läpi? Ei ikimaailmassa. Nuo DLC -osien pelaamisetkin on vähän niin ja näin, tuntuu ainakin itsellä tarinan läpi vedettyäni, ettei samanlaista fiilistä enää ole. Tunneyhteys katoaa samantien ja se nälkä pelata peliä. Se vähän niin kuin oli siinä, en Fallout 4:ssakaan syttynyt noista DLC -paketeista. 'Ehkä tuo Far Harbor pitäisi pelata - tiedän etten koskaan tule pelaamaan sitä, mutta ajatuksena vaikutti hieman kiehtovalta.

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3639 : 22.07.2020 11:31 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW


Origami King on paluuni Paper Marion pariin. Erinomainen N64-originaali ja vielä parempi GC:n Thousand-Year Door opettivat faneille sarjan korkean laadun, joka kuitenkin alkoi Wii-osasta lähtien mitä ilmeisemmin laskea osa osalta, kun siitä revittiin pois RPG-elementtejä. Origami King kuitenkin herätti toivonkipinän siitä, että sarja palaisi kohti alkulähteitään, vähän kuin Mario Party uudella alustallaan vuonna lokakuussa 2018 jo teki.

Suurin valituksenaihe on jälleen se, että taisteluilla ei ole juurikaan pointtia, koska pelissä ei ole kokemuspisteitä tai -tasoja. Hahmo kehittyy kyllä vahvemmaksi, mutta tämä tapahtuu aikalailla lineaarisesti, tarinan määräämissä paikoissa, kun eteen ilmestyy esimerkiksi HP-pisteitä nostava sydänhyödyke. Mätöistä kilahtaa toki reilu määrä kolikoita tilille, joita tarvitsee hyökkäystavaroiden ja erikoisesineiden hankkimiseen. Aseet kuluvat, joten niitä pitää säännöllisesti ostaa lisää. Jonkinlainen tunne kehittymisestä on siis läsnä, mutta se ei yllä lähellekään kahden ensimmäisen osan fiiliksiä. Liikkumisrinkuloiden kieputtamiseen perustuva taistelusysteemi tuntuu aluksi erikoiselta, pyörän keksimiseltä uudestaan. Bossitaistot etenkin tuntuvat enemmän puzzleilta kuin vuoropohjaisilta taisteluilta, joka lienee ollut tarkoituskin. En vielä tässä vaiheessa osaa ottaa kantaa siihen, kuinka onnistunut järjestelmä loppujen lopuksi on, ja leipäännynkö siihen loppua kohden. En ainakaan juokse suinpäin jokaiseen vapaaehtoiseen taisteluun sen takia.

Paper Marion suurin vahvuus on ollut jo pitkään tarinankuljetus ja pelien viljelemä erinomaisen hauska huumori. Origami King ei alun perusteella petä, sillä hilpeää dialogia on tarjolla joka käänteessä. Pelin ympäristöihin on kätketty tolkuttomasti pelastamista odottavia Toadeja, jotka vitsailevat aina Mariolle apua saatuaan. Ne ovat vähän kuin tämän pelin versiot BotWin Korokeista. Mitään pakkohauskaa tämä dialogi ei kuitenkaan ole vaan oikeasti hersyvän riemukasta. Se kuljettaa peliä eteenpäin kepeällä tunnelmallaan, jota avittaa myös helposti kuunneltava soundtrack. Musiikki ei ehkä ole ikimuistettavaa, mutta hyvää seikkailupelien perustasoa kuitenkin.  

Peli tuntuu nojaavan miellyttävän paljon pelimaailman tutkimiseen. Vaihtoehtoista löydettävää riittää, ja usein pääjuonessakin eteneminen vaatii huolellista alueiden läpikäyntiä. Olen aina pitänyt tämän kaltaisissa peleissä jokaisen sopukan taakse kurkistamisesta, joten tämä kyllä sopii minulle. Ensimmäisen "chapterin" aikana vieraillaan jo värikkäässä Toad-kaupungissa, kävellään läpi mystinen metsä, suunnistellaan synkän luolan uumenissa ja lopulta annetaan korkean tornin huipulla värikynistä koostuvalle bossille putkimiehen kädestä. Siis värikynistä. Nintendo ei kuulemma halua, että sarjaan luodaan liian paljon originaaleja Mario-hahmoja muistuttavia alkuperäisiä vihulaisia ja seuralaisia, joten ideoita niihin on haettu todellakin laatikon ulkopuolelta – tai siis tässä tapauksessa värikynäboksin sisältä!

Ai niin, peliä on todella ilo katsellakin; grafiikat ovat paperinteräviä ja näyttävät hienoilta Liten ruudulla. Sillä tätä enimmäkseen pelaankin, kuten useimpia roolipelejä tällä alustalla.





« Viimeksi muokattu: 22.07.2020 11:52 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3640 : 23.07.2020 09:42 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Ghost of Tsushimaa on nyt pelattu pari tuntia ja tykkään kyllä kaikin puolin. Johan tässä on feodaaliajalle sijoittuvaa samurai-/ninjapeliä odotettukin jostain Tenchu 2:sta lähtien eli vain 20 vuotta :rollaus:
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3641 : 24.07.2020 16:20 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Crysis on mainio sekoitus uutta ja vanhaa. Karttasuunnittelu on leveää, muttei kuitenkaan avointa maailmaa. Se kuitenkin sallii monenlaisia lähestymistapoja mitä tulee yhteenottoihin, ja pelin fysiikkamoottori tuo vielä taisteluihin yhden kerroksen lisää. Se on wanha kunnon fps ilman mitään loputonta sivutehtäväskeidaa. Tehkää nyt hemmetti lisää tällaisia!

On nimittäin perkeleellisen riemukasta viskata räjähtävä tynnyri pahiksista täyttyneeseen kojuun, tulittaa tynnyriä ja katsella, miten koko laitos ukkoineen räjähtää tuhannen pillun päreiksi. Fysiikkamoottorin ja AI:n tehdessä laskelmiaan Switch menee polvilleen ja fps:t dippaavat oikein kunnolla nykivien animaatioiden kera – eli Crysis on Crysis, vaikka Remaster-käsittelyssä paistaisi. On myös huikeaa kaahottaa parhaaseen actionleffatyyliin autolla kohti pahiksia, hypätä viime hetkellä kyydistä ja nähdä miten auto paiskautuu päin vihulaisia liekkeihin räjähtäen. Sitten syntyy uudenlainen kaaos, kun takavasemmalta joku nakuttaa konekivääripesäkkeestä niskaan, ja joku vielä nakkaa lähelle kranun! Häiveasu aktiiviseksi ja piiloon rauhoittamaan tilanne. Siinä tuntee itsensä oman elämänsä Predatoriksi! Juuri valinnanvara pitää ainakin pelin alkupuolella pelin hyvin viihdyttävänä. On tosin peloteltu, että laatu dippaa tästä selvästi pelin edetessä kohti loppuaan. Oli miten oli, näitä alun seikkailuja saarella voi hyvin pelata vaikka miten moneen kertaan erilaisia lähestymistapoja testaillen.

Aseiden äänet vääntävät myös suun virneeseen. Varsinkin snipu pamahtaa niin syvältä, että ihan pelästyin ampuessani sillä ensi kertaa.

Ja vielä pakollinen gyroraportti: antaisin sille arvosanaksi 7/10. Gyron herkkyyttä ei voi säätää erikseen, mutta onneksi se on kuitenkin reagoivampi kuin esim. Borderlands 1:ssä, jossa gyro soveltuu oikeastaan vain hienosäätöihin. Saber ja Crytek kuitenkin varmasti kuuntelevat molemmat pelaajilta tulevaa palautetta, joten eiköhän tähänkin vielä lisää säätöjä patchin kautta saada. Taistellessani ja manatessani BioShock 1:n kanssa (miksi hitossa siinä ei ole gyroa?!), tuntuu hienolta viskata auto aimit helvettiin Crysiksessa, ja tuntea olevansa kokonaisvaltaisesti kontrollissa.


« Viimeksi muokattu: 24.07.2020 16:27 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3642 : 24.07.2020 16:55 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Crysikset on mielestäni ihan huippu FPS-pelejä. Tosin kolmonen taisi olla pieni pettymys ykkösen ja kakkosen loistavuuden jälkeen. Ykkösen loppupuoli on aika erikoinen, mutta mielestäni ihan siisti twisti. Kakkosta haukuttiin paljon suoraviivaisuudesta, mutta mielestäni oli aivan huippu peli. Vaikeimmalla vaikeusasteella ehdottomasti pelattava.

Itse tuli pelattua Days Gone tässä intensiivisesti parin viime viikon aikana. Kirjoitin KFINiin pidemmän tekstin ja kopsaan sen tähän sellaisenaan.

Peli ei varsinaisesti hirveästi kiinnostanut koskaan. En lukenut siitä paljoa. Videoita en peleistä nykyisin katso kuin minuutin tai pari, haluan kokea pelit ilman paljoa etukäteistietoa siitä, mitä on tulossa. Peli vaikutti vähäisen lukemani ja näkemäni perusteella melko geneeriseltä avoimen maailman hötöltä, jossa on vielä päälle huonot hahmot ja tarina. Lainasin pelin kuitenkin veljeltä ja pelasin sen läpi. Ja pakko sanoa, että "what in the actual fuck"! Tämähän on, ei enempää eikä vähempää, mestariteos.

Aivan jäätävän upea teos alusta loppuun. Tunnelmallinen matka. Vaikka peli oli kokonaisuutena aivan totaalinen yllätys siinä, kuinka hyvä se onkaan, niin isoin yksittäinen yllätys olivat kyllä hahmot ja tarina. Siis aivan helvetin hyvä ja muistettava matka tässä maailmassa, tällä tarinalla, näillä hahmoilla. En muista pelanneeni pitkään, pitkään aikaan peliä, jossa olisin välittänyt hahmoista yhtä paljon. Tai, että olisin nauttinut yhtä paljon tietyn pahiksen nitistämisestä, siinä oli oikeasti tunnetta mukana, paskiainen
Spoileri (osoita katsoaksesi)
. Jos koskaan olisi halunnut sen viimeisen napin painalluksen tehdä itse "QTE-tyyliin" (kuten MGS3:ssa), eikä cut-scenenä, niin tämän hahmon kohdalla. Ääninäyttelijät tekivät osaltaan aivan mahtavaa työtä ja herättivät hahmot todella henkiin. Paljon myös hyviä sivuhahmoja. Vaikka itselleni tuollainen "infinite brotherhood" Boozerin ja Deaconin välillä on vähän koominen konsepti tietyllä tapaa, niin todella hyvin se oli toteutettu. Noita veljeksiä on maailma täynnä. Eli pidin myös tästä "suhteesta". Myös flashbackit Sarahin suhteen ja muistelut/pohtimiset tämän kohtalosta ja miten tilanne pikku hiljaa etenee, oli todella hyvin toteutettu.

Deacon helposti yksi suosikkihahmoja peleissä koskaan. Pienenä, mutta melko merkittävänä yksityiskohtana Deaconin taisteluiden aikana hokemat piruilut vihulaisillle nostivat adrenaliininsävyistä tunnelmaa entisestään. Nämä "itsekseen puhumiset" ovat nykyisin yleisiä peleissä, aloittikohan Uncharted nämä, mutta yleensä ne ovat sellaista "toisesta korvasta sisään, toisesta ulos" -hommaa. Mutta se, miten Deaconin ääninäyttelijä pursusi vihaa kaikkia rikollisia kohtaan, joita kurmotti, nosti taisteluiden tunnelmaa kaiken muun loistavan (aseiden äänet, latausanimaatiot ja -äänet, musiikit, taistelun yleinen tuntuma) lisäksi vielä entisestään. Deacon on selvä "oikeuden puolustaja" ja siksi nuo "miltä nyt tuntuu saatanan murhaaja, kun joku ampuukin takaisin" heitot olivat täydellisen osuvia taistelun tiimellyksessä, sellaista omaa sisäistä vuoropuhelua, jolla kerää adrenaliinia taistelun tuoksinassa. Luin tämän ketjun pelin läpäisyn jälkeen ja Omier oli kritisoinut tuota, että se olisi jotenkin ristiriidassa hahmon cutscene-roolin kanssa. Oli hauska lukea tuo kanta, kun itse olin fiilistellyt koko pelin ajan Deaconin oikeudentajun mukaista murhaajille kostamista ja sitä, miten hyvin se kuului ääninäyttelijän kautta ja miten se sopii hahmoon mielestäni täydellisesti. :D Samoin muuten esim. se, kun Deacon lähestyi friikkereiden pesää, se hajun kuvottavuus tuli todella hyvin läpi ääninäyttelijän kautta. Ensimmäinen peli, jossa päänsisäinen puhe tuo kokemukseen jotain merkittävää plussaa, mielestäni.

Myös tarina ja esim. erilaiset pienet pohtimiset siitä, millainen asema tuollainen postapokalypsi on, mikä on merkittävää, mitä "vanhassa maailmassa" tapahtui jne. kolahtivat kyllä. Armeijasysteemi oli myös hyvä lisä peliin. Samoin pidin ihan älyttömästi Radio Free Oregonin tuomasta lisämausteesta, aivan loistava keksintö tuoda salaliittohommat mukaan tähän maailmaan ja Copelandin ääninäyttelijä sopi täydellisesti osaan. Koko NERO-hässäkkä ja tutkimukset sekä lopun ylläri jäävät myös takaraivoon. Huikea matka.

Mutta, tarina ja hahmot yksin eivät voi kantaa näin pitkää peliä, vaan itse avoin maailma ja pelin mekaniikat tulee olla hyvin toteutettu, jotta se jaksaa viihdyttää. Ja kyllähän lähes kaikki on pelissä kohdallaan.
Oikeastaan itse pelaamisen puolelle sanoisin ainoana kritiikkinä, että vaikeustaso olisi saanut olla esim. leirejä vallatessa korkeampi. Aloitin Hard 2-tasolla, joka ilmeisesti tuli päivityksenä myöhemmin peliin, mutta silläkään ihmisvihollisten tekoäly ei antanut tarpeeksi vastusta. Tekoäly on liian passiivinen siihen nähden, että pelaajalla on käytössään jopa Focus-tila, jolla hidastaa aikaa. Tekoäly olisi saanut vyöryttää agressiivisemmin päälle.
Lisäksi framerate tippui välillä pahasti avoimessa maailmassa prätkällä mentäessä, jonkinlaiselta maailman striimaukseen liittyvältä ongelmalta vaikutti. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut kokonaisuuteen paljoa, niin harvoin sitä tapahtui, eikä sitä tapahtunut kriittisissä pelaamiseen vaikuttavissa kohdissa koskaan.
Muuta moitittavaa en juuri keksi. Toki jotkut siviilien pelastamiset autosta friikkereiden kynsistä on halvasti ja nopeasti tehtyjä, mutta nämä on niin pieni osa kokonaisuudesta, että ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Oikeastaan ne oli aika hauskoja koomisuudessaan. Ei pysty käsittämään, miten nämä voi olla jollekin joku koko pelin pilaava tekijä.

Muuten sitten kaikki toimii. Taistelussa on mahtavaa tunnelmaa, oli kyse sitten hordeista tai pienemmistä taisteluista. Stealthin ja toiminnan suhde on saatu mielestäni kohdilleen. Toki se vihollisten agressiivisempi tekoäly leirejä vallatessa olisi tehnyt taistelusta vielä herkullisempaa. Melee-animaatiot on hyviä ja tuntuma kohdillaan, kun kurkut auki ja muuta vastaavaa kirveellä/lekalla/puukolla. Aseiden äänet, latausäänet ja animaatiot, hahmon liikkuminen, aseiden rekyylit, kaikki tuntuma kohdillaan, todella tyydyttävän tuntuista. Pelin musiikki luo tunnelmaa täydellisesti, oli tilanne mikä hyvänsä, niin musiikki on aina kohdillaan. Avoin maailma ja koko peli on mielettömän upea graafisesti ja tuo säätilojen vaihtelu oli itselleni ainakin todella vaikuttava tekijä. Sekin loi maailmaan tunnelmaa todella paljon, ihan omassa luokassaan koko systeemi. Hordet nyt on varmaankin universaalisti kehuttu ominaisuus pelissä, uskoisin, niistä ei tarvitse sen enempää mainita. Todella mielenkiintoinen konsepti ja teknisesti upea toteutus. Veikkaan, että jatko-osassa nousee vielä tämäkin uudelle tasolle. Ensimmäisellä yrityksellä näin vaikuttava setti.

Lisäksi tuo, miten maailmassa ei ole liikaa tehtävää, vaan sitä avataan sopivasti ja merkityksellisesti, on mielestäni tärkeä yksityiskohta, joka vaikuttaa pelaamisen mielekkyyteen. Myös bensan kanssa tasapainoilu ja muut resurssisysteemit oli mielestäni hyvin tasapainotettu. Fast travel-pisteiden avaaminen samoin, sekä infestationit, jotka häiritsivät fast travelia, sellaisia hyviä pikkuisia juttuja, joita tulee pelaamalla avata.
Survival-vaikeustasohan poistaa fast travelin ja siinä on varmasti aivan oma tunnelmansa, jonka haluaisin kokea, mutta peli on kyllä liian pitkä, että viitsisi uudelleen sen kokonaan pelata.

Tarina piti vetää 100%, oli vaan pakko ahmia kaikki. Tarinan jälkeen pelasin vielä challenge-moodia jonkin verran ja sekin on todella hyvin toteutettu. Haastemoodissa nuo prätkäosuudet saavat erilaisen merkityksen, ovat jopa yllättävän viiihdyttävää settiä. Toivoittavasti myös jatko-osaan tulee challenget. Näiden pariin tulee varmasti vielä palailtua, jos luultavasti hankin joskus todella halvalla digiversion kirjastoon. Suosittelen, jos et ole pelannut näitä, mutta tykkäsit pelin toiminnasta.


Days Gone on mestariteos. Menee suosikkipelieni listalla korkealle. Tämä peli, matka, jää muistiin. Syphon Filter oli aikoinaan älyttömän tunnelmallinen ja jotenkin jännällä tapaa omaperäinen teos ja Days Gone menee aivan samaan kategoriaan.

tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3643 : 24.07.2020 20:28 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Mä kuulun siihen sakkiin joka piti ekasta Crysiksestä vain puoliväliin saakka, loppu meni överiksi. Läpipeluusta on tosin 9-10 vuotta, en tiedä miten pelin parissa nykyään viihtyisi. Alku oli oikein erinomaista räimettä.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3644 : 27.07.2020 15:38 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Nyt täytyy kyllä kirjoittaa pieni ylistysviesti, kun en sitä jo tuon aikaisemman The Last of Us Part II -viestin yhteyteen sisällyttänyt...

Olen pelannut tässä kuussa jo kaksi kertaa ensimmäisen The Last of Usin ja tänään aion aloittaa uuden pelitallennuksen myös kakkosessa. Tiedän, että tämä on aikamoinen klisee nimenomaan sarjan ensimmäisestä osasta puhuttaessa, mutta pidän sitä tarinallisesti parhaimpana videopelinä. Se on yksinkertaisesti nerokas ja aivan täydellisesti rytmitetty. Viimeistään syksyn lopussa sitä aina jotenkin tajuaa, miten uskottava ja hiottu pelin käsikirjoitus on. Kyseessä ei ole myöskään mikään kovin mutkikas tarina, jossa ilmenisi suuria juonenkäänteitä, vaan nimenomaan tarkkaan suunniteltu ja johdonmukainen kokonaisuus, joka etenee määrätietoisesti alusta loppuun saakka. Melkein kuin hyvä kirja tai elokuva, jota seuraa laadukkaan dialogin ja hahmojen välisen dynamiikan vuoksi. Jo yksinään tällaiset kohtaukset onnistuvat olemaan jotenkin niin tunnerikkaita, kun tietää, mitä kaikkea hahmot ovat ennättäneet kokea tuohon mennessä. Varsinkin Ellien puheesta välittyy tässä kohtaa selvä väsymys, epätoivo ja turhautuneisuus.

Mitä taas tulee pelin maailmaan, niin onhan se varmaan paras omassa lajityypissään. Resident Evil -sarjassa on ihan hauskaa lueskella välillä niitä T-virusta käsitteleviä viestejä, muttei edellä mainittu tunnu silti konseptina kovin realistiselta. The Last of Us sen sijaan käyttää zombi-ideoidensa lähdemateriaalina meidän maailmassa esiintyviä oikeita ilmiöitä, mikä sopii myös täydellisesti yhteen sen kanssa, millä tavoin ihmisyys tuodaan esiin näissä peleissä. Kaiken kaikkiaan pidän sarjaa todella fiksusti kirjoitettuna, mihin liittyen toivonkin hartaasti, ettei mukaan ahdeta koskaan mitään korkealentoisia juttuja, kuten yliluonnollisuuksia.

Tähän loppuun on vielä pakko kehua (taas kerran) Gustavo Santaolallan musiikkia. Ei kyllä varmasti kukaan muu olisi osannut säveltää yhtä osuvia kappaleita näihin peleihin. Esimerkiksi Beyond Desolation korostaa täydellisesti kakkosen lopun jättämiä tuntemuksia.


« Viimeksi muokattu: 27.07.2020 19:27 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3645 : 27.07.2020 23:25 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Joo ei kyllä mikään varmaan ihan hetkeen säväytä samalla tavalla kuin Last of Us -sarja. Naughty Dog asetti riman korkealle niin monella osa-alueella, eikä näköpiirissä ole ketään, joka pääsisi edes lähelle. Kaikki hahmoihin liittyvä on niin paljon muita edellä. Missään muussa pelissä en ole hahmojen kohtaloista välittänyt niin paljon.

Ja tuosta pelin maailmasta olen samaa mieltä. Se on mulle taustatarinan kanssa lähes yhtä tärkeä kuin hahmot. Varsinkin jatko-osassa pelialueet on rakennettu huolella ja jokainen paikka kuhisee historiaa. Taustatarina on huolella mietitty ja sen verran uskottava, että pelimaailmaan uppoaa ihan eri tavalla. Kaikki on mietitty niin huolella infectedien eri mutaatiovaiheista lähtien.

Naughty Dog on pistänyt itsensä kyllä tiukkaan paikkaan. Seuraavalta projektilta odotetaan paljon.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3646 : 28.07.2020 08:41 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW BioShock Remastered ei parin ensimmäisen tunnin aikana vielä vakuuttanut. Pelin gunplay on auttamatta vanhentunutta, kömpelöä ja epätyydyttävää. Ja mitä tämä kenttädesign oikein on? Mennään radioviestien perässä sinne tänne ja kohdataan hölmöjä vihollisia, joilla ei ole tekoälyä nimeksikään. Ei jatkoon.

Mutta pian kävi selväksi, että pelasin peliä kuin ajatusmaailmaltaan ahdas idiootti – pelasin sitä kuin mitä tahansa sooloräiskintää, kuin vedenalaista Crysistä, ampuen kaikkea ja kaikkia. Heti kun aloin kokeilla ja testailla mitä pelimaailman manipuloinnilla voi saada aikaan, BioShockista avautui aivan uudenlainen hauskuus; valvontalaitteet, terveysasemat ja konekivääripesäkkeet voi hakkeroida "natiiveja" vastaan, IsotIsukit hypnotisoida mukaan auttamaan, ja käyttää ympäristöä luovalla tavalla taisteluissa hyväkseen (vesi+sähkö=nyt sattui). Jatkoon!

Pelistähän tulee tätä myöten melkoinen leikkikenttä, jossa kokeilu on täyttä iloa! Heti kun aseet alkavat laulaa, BioShock kääntyy pois vahvuuksistaan. Supervoimia kombottamalla ammuskelustakin tulee tosin siedettävää, ja siihen toki rohkaistaankin joka käänteessä.

Varmaan tämäkin sanottu sentiljoonaa kertaa eri foorumeilla, mutta hyvä hemmetti tätä Rapturea ympäristönä. Yksi tunnelmallisimmista lokaatioista koskaan. Kaikki on toki silmänlumetta, mutta äärimmäisen tiheästi pelaajan ylle kiertyvää sellaista. On painostavaa tietää, että yläpuolella vesimassat painavat niskaan, kun katsoo ikkunoista avautuvia näköaloja mystiseen vedenalaiseen kaupunkiin. Lorekin on äärimmäisen kiehtovaa ja vilisee hyvin kirjoitettuja henkilöhahmoja, joilla on kaikilla omat mielenkiintoiset motivaationsa. Tarinaa ei kuitenkaan survota kurkusta alas, vaan siihen voi halutessaan perehtyä enemmän.

Läpäisyyn meni reilut 15 tuntia fiilistelemällä näitä ympäristöjä ja kiehtovaa pelimaailmaa. Törkeän hyvä peli, enkä malta odottaa jatko-osien pelaamista. Otan kuitenkin joitakin viikkoja taukoa ennen kuin pistän kakkososan tulille tuoreemmilla silmillä. Näin osaan paremmin jäsennellä ykkösestä saamaani kokemusta enkä sorru ähkyttämään itseäni BioShockilla.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3647 : 28.07.2020 12:43 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Until Dawn oli hyvää viihdettä. Kiinnostaisi pelata uudelleenkin ja muuttaa hahmojen kohtaloita, mutta etenkin kävelyosuudet ovat liian pakkopullaa. Noihin pitäisi saada joku ratkaisu, jolla ne saataisi nopeammaksi. Vaikka hahmoille kunnon juoksuvauhti uudelleenpelatessa tai jotain. Nyt se, että viiden metrin matkan kulkemiseen menee minuutilta tuntuva aika, tappaa kyllä pelihalut.

Tuli monta kertaa ajateltua sitä, kuinka paljon tehokkaampi kokemus vielä olisi VR:ssä pelattuna. Tällainen "kävely-tarina"-genre ylipäänsä varmasti toimii VR:ssä todella hyvin, kun pääsee tarinan keskelle paremmin ja lisäksi pelin erilaiset kauhuelementit vahvistuisivat huomattavasti VR:n kautta.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3648 : 28.07.2020 13:02 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili
Until Dawn oli hyvää viihdettä. Kiinnostaisi pelata uudelleenkin ja muuttaa hahmojen kohtaloita, mutta etenkin kävelyosuudet ovat liian pakkopullaa. Noihin pitäisi saada joku ratkaisu, jolla ne saataisi nopeammaksi. Vaikka hahmoille kunnon juoksuvauhti uudelleenpelatessa tai jotain. Nyt se, että viiden metrin matkan kulkemiseen menee minuutilta tuntuva aika, tappaa kyllä pelihalut.

Tuli monta kertaa ajateltua sitä, kuinka paljon tehokkaampi kokemus vielä olisi VR:ssä pelattuna. Tällainen "kävely-tarina"-genre ylipäänsä varmasti toimii VR:ssä todella hyvin, kun pääsee tarinan keskelle paremmin ja lisäksi pelin erilaiset kauhuelementit vahvistuisivat huomattavasti VR:n kautta.

En muista kirjoitinko tänne aikanaan mutta pakko mainita kun peli tuli puheeksi:

Eli itse en pysty kauhupelejä/leffoja ollenkaan pelaamaan/katsomaan. Olen esimerkiksi yrittänyt katsoa Hohdon 3 kertaa ja joka kerta olen päässyt lyhyemmälle ennenkuin alkaa selkäpiitä karmia liikaa. Until Dawn tuli silti aikanaan aloitettua koska oli ilmaisena PS+:ssa ja vaikutti kertomusten perusteella laadukkalta.

No kerta tuli aloitettua niin pitihän se väkisin loppuunkin pelata. Muistan vieläkin elävästi kuinka piinaava tunnelma alkoi heti session alettua. Pelasin aina kerralla vain niin paljon kuin uskalsin eli en paljon mitään. Hommaan kesti muistaakseni viikko, jonka aikana (ja vähän jälkeen) En nukkunut yhtenäkään yönä yli 5h, koska aina niillä paikkeilla heräsin hikisenä jostain aivan järkyttävästä painajaisesta.

Semmosta. >_>
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3649 : 28.07.2020 16:57 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Eli et varmaan saisi unta enää koskaan, jos astuisit VR:ssä kauhun maailmaan. :D Oikeasti en ole sen tason kylmiä väreitä kokenut, mitä VR-kauhussa tulee. Tai sellaista, että olkapäät vaan vetää väkisin jännitykseen, kun tietää vihollisen tulevan takana. Kauhu saa todella paljon lisää VR:stä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3650 : 28.07.2020 20:07 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Until Dawn on huippu peli. Pelattiin kavereiden kanssa sitä. Erinomainen takapenkkipelaajalle. Toki nämä Heavy Rainit, Until Dawnit ja Detroitit eivät miellytä kaikkia ymmärrettävästi.

Itselleni iskee aina silloin tällöin pelattuna tosi lujaa. Juuri nyt pelauksessa Detroit ja olen siitäkin innostunut.

Mutta tosiaan mitä kauhuun tulee, ja monesti itsekin sanonut, RE7 VR:nä on kyllä aika pirun kamala kokemus. Yksi vahvimpia videopelikokemuksia ikinä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3651 : 28.07.2020 20:20 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Eli itse en pysty kauhupelejä/leffoja ollenkaan pelaamaan/katsomaan.
Sama homma. Etenkin kauhuleffat olen jättänyt tyystin rauhaan, ei viitsi kiusata itseään.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3652 : 29.07.2020 15:30 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Voi perseensuti, miten hyvä räiskintä Ion Fury onkaan! Sanottakoon, että Duke Nukem 3D ei herätä minussa nostalgisia fiiliksiä lainkaan. Harvalle konsolipelaajalle se tekee niin. Sen sijaan Goldeneye 007 ja Perfect Dark. Oh yeah!

Digital Foundryn John Linneman nosti Ion Furyn (silloin peli tosin kulki vielä nimellä Ion Maiden) esiin jo pari vuotta takaperin, ja jo silloin kiinnitin huomioni siihen, miten peli näytti ulkoasultaan hieman Perfect Darkilta. Pelin koukku oli se, että Ion Fury oli suunniteltu ulkoasultaan klassiseksi (toteutettu Build Enginellä), mutta sutjakkaalta pelattavuudeltaan hyvin moderniksi räiskinnäksi, jonka ei tarvitse kumartaa edes genrensä parhaita.

Eikä Shelly “Bombshell” Harrison kumarrakaan. Ketään. Toksisen maskuliinisuuden aika on ohi, kun Shelly reagoi pelaajan käskyihin kuin ajatus, ampuu vihollisen seulaksi ja täräyttää ilmoille erään ah niin ihanista onelinereistaan. Pelattavuus suorastaan sulaa käsiin, kunhan sen saa säädettyä mieleisekseen, ja silloin nappiosumien tykitys palkitsee hervottomasti. Switch-versio on virallisesti tällä hetkellä vain 30fps, mutta onneksi sen saa muutettua "60fps"-tilaan yksinkertaisella koodilla! Droppeja tapahtuu toki äksönin kiihtyessä, mutta otan kyllä kernaasti tämän semikuudenkympinkin vastaan. Sulavammasta ruudunpäivityksestä hyötyy myös gyro, jonka toteutuksesta huomaa, että kehittäjät ovat todella opiskelleet, miten toiminto tulisi toteuttaa oikein.


Ion Furyn ulkoasussa on kiistatta jotakin sellaista, mikä herättää N64-estetiikasta pitävän huomion.

Peli pitää huolen siitä, että liian nenäkkääksi ei silti kannata tuudittautua. Pari virhettä ja energiavarastot sulavat silmissä, eikä niitä voi palautella kökkimällä paria sekuntia varastokollien takana. Jokainen yhteenotto merkitsee, jokaiseen tulitaisteluun on keskityttävä kuin viimeiseensä. Jos on turhautunut nykyisten fps-pelien "hälläväliä"-mekaniikoihin, tuntuu Ion Fury kuin raikkaalta tuulahdukselta kesähelteellä. Se on tiukaksi jalostettu ja vaatii pelaajaltaan jatkuvaa huomiota. Kenttiä on pakko tutkia kunnolla, sillä reitti eteenpäin ei ole koskaan täysin suora. Päästäkseen etenemään on koluttava joka nurkka löytääkseen kentissä eteenpäin vievät avainkortit. Puhumattakaan salaisuuksista, joita on kaikkialla, mutta äärimmäisen ovelasti kätkettynä.

Pelattavuudessa ei ole juuri mitään ylimääräistä. Joillakin aseilla on toissijainen moodi, mutta siinäpä se. Turhuuksien sijaan pelattavuus on hiottu niin tiukaksi kuin ikinä mahdollista. Tässä on yksinpeliräiskintä, jossa itse räiskiminen nostaa hymyn huulille.



So, so good.



« Viimeksi muokattu: 29.07.2020 15:35 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3653 : 03.08.2020 10:54 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Crysis meni läpi eilen. Olen yleisen mielipiteen kanssa samaa mieltä: kolme viidesosaa pelistä on erinomaista fps-toimintaa, josta löytyy myös äärettömästi uudelleenpeluuarvoa. Loppupuoli taas taantuu sellaiseksi setiksi, joka kerran pelattuna on toimivaa ja näyttävää, mutta toista kertaa sitä ei ole niin kivaa pelata läpi. Crysis muuttuu siis tusinaräiskinnäksi. Peli jää kuitenkin reilusti plussan puolelle, ja palaan varmasti sen ääreen myöhemmin pelaamaan vaikeammalla tasolla. Odottelen jonkun aikaa, jos saavat ulos patchin, joka antaisi mm. lisää säätöjä ohjausasetuksiin.

Paper Mario: Origami King on muuttunut jatkuvasti paremmaksi ja paremmaksi, mitä pidemmälle pelissä on edennyt. Taistelusysteemi hiertää edelleen, mutta lähes kaikki muu onkin pelissä melkeinpä platinaa. Musiikillinenkin puoli on antanut jatkuvasti biisejä, joita kelpaa kuunnella pelin ulkopuolellakin.

Olen pelannut pelistä arviolta 65%, ja nyt pääsin tutkimaan laivalla isoa merta, joka on jaettu Wind Wakerin tyyliin merikartastoon, jonka jokaisen neliön voi tutkia läpi. Kyllä tämä peli jaksaa vain yllättää positiivisesti kerta toisensa jälkeen, ja jos loppu pitää yhtä nousujohteisen linjan, TOK nappaa tänä vuonna komean sijan Vuoden Peli -äänestyksessä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3654 : 11.08.2020 21:36 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 176 Basaaripisteet: 0 Profiili Resident evil 5 & 6 tuli hommattua switchille kun ne oli tarjouksessa 15e/kpl. Capcom on laskenut myös normi hintaa kympillä ja nykyään nuo maksaa 20e.

RE5 oli julkaisunsa aikoihin itselle melkein koko sarjan huonoin peli.
Isoimpana ongelmana oli inventaario systeemi ja tähtäys joka ei vaan sujunut kuten pitää ja huteja tuli aika paljon.
Jopa niin paljon, että muistan pari kertaa palanneeni kakkos chapterin ekaan kenttään, koska heti alusta sai pistooliin ammuksia kätevästi lisää.
Samasta syystä mulla oli käytössä myös vähintään toinen niistä suojaliiveistä joka tietenkin teki inventaariosta vieläkin ahtaamman.

Päätin kuitenkin hommata tuon switchille ihan vaan gyro tähtäyksen takia ja kyllä kannatti sillä nyt vihollisiin osuu kuten kuuluu eikä edes aiemmin vihaamani koirat olleet mikään ongelma.
Sanomattakin selvää, että ammukset riitti ihan eri tavalla eikä extra suojavarusteillekaan ollut tarvetta.
Shevan toiminnassa ei ollut valittamista julkaisun aikoihin eikä nytkään. Ainakin cover moodissa se ei lähtenyt ramboilemaan ja annoin sille kiväärin sekä smg:n joita se osasi käyttää ihan hyvin.

Lisäritkin oli hyviä, mutta lyhyitä.
Lost in nightmares tarjosi mukavaa fanipalvelua alussa sillä Spencerin linnan alkuosuus on melkein 1:1 kopio ykkösen kartanosta.
Jos alussa kääntyy ympäri ja yrittää pari kertaa lähteä ovesta pihalle niin saa aktivoitua vielä perinteisen kameran ja hahmokin saa tankkiohjauksen.
Pituutta lisärillä on vain n.tunti.

Desperate escape sitten onkin täyttä toimintaa Jillin ja Joshin näkökulmasta ja kestää vajaa 30 minsaa.
Kovin lyhyitä siis ovat, mutta ihan kiva extra kun samassa paketissa tulevat.
Nyt tämä meni omalla listalla jopa nelosen edelle.

RE6 tuli ostettua vasta vitosen pelaamisen jälkeen kun se tähtääminen oli gyrolla niin mukavaa.
Tämä tuli pelattua alunperin vissiin ps3 versiona kahdesti läpi aika pian julkaisun jälkeen ja joitakin kuukausia sitten ostin xbox one version kun se oli alle 8e.
Olin siis aika varma, että tämä saattaa tuntua jo tylsältä, mutta olin väärässä sillä switchillä peli on saanut uuden henkäyksen tuoreutta pikku uudistuksilla.
Gyro tähtäyksen lisäksi tästä saa kaikki QTE kohdat pois joten voi vaan ihan rauhassa katsella niitä välivideoita ja jos zombi tarttuu kiinni, niin edes silloin ei tarvitse rääkätä ohjaimen tattia hakkaamalla sitä reunasta toiseen.
Myös mercenaries moodissa avattavat bonus asut saa tarinan puolelle käyttöön ja tuon takia sitäkin moodia tuli jopa pelattua.
Vaikka tämä rullaa puolet huonommalla frameratella mitä ps4 ja xbox one versiot niin kyllä nuo asiat tekee tästä mulle ihan heittämällä parhaan version.

Muutenkin tykkäsin tästä edelleen ja ainoa asia joka oikeasti ärsyttää on Simmons joka on kuin joku helvetin transformers ja muuttuu vaikka dinosaurukseksi.
Siinähän ei ole mitään uutta, että sarjan pahikset jotenkin muuttuu melkein talon kokoisiksi mutanteiksi, mutta kun Simmons muuttuu monta kertaa tuosta vielä takaisin ihmiseksi.

tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3655 : 14.08.2020 12:12 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Evil Within on muuten varmaan yksi kaikki aikojen aliarvostetuimmista peleistä Alien Isolationin ohella. Ostin pelin joskus PS4:lle aikoinaan, mutta en oikeastaan koskaan aloittanut pelaamaan muuta kuin alkuintron, koska arvostelijat mollasivat peliä.

Peli oli vähän aikaa sitten Steamissa tarjouksessa, joten päätin antaa uuden mahdollisuuden. Ja onneksi annoin. Joo, toki Ps4:llä peli pyöri aika perseesti, mutta varsinainen pelihän on ihan täyttä timanttia. Kuin puhdas ja oikea jatko-osa Ressa neloselle. Huomaa kyllä, että sama mies tekemässä. Ja kaiken lisäksi toimii supersulavasti PC:llä, joten pelin loistavat miljööt, sekä tunnelma pääsee oikeuksiinsa. Pelihän on täyttä Resident Eviliä eri nimellä.

Ei vaan saa ikinä, ikinä luottaa ollenkaan arvostelijoihin ja jättää jotain sen takia pelaamatta. Olin kyllä lueskellut, että kyseessä on vähän kuin hidden gem, mutta silti pääsi yllättämään.

tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3656 : 14.08.2020 13:04 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kyllä! Evil Within ykkönen JA Alien Isolation ovat molemmat todellisia mestariteoksia. Mikä ei todellakaan käy ilmi arvosteluista.

Evil Within ei ole rytmitetty "perinteisellä mestarillisella tavalla", vaan se teki asioita todella erityisellä tavalla. Mielestäni nimenomaan EW on rytmitykseltäänkin mestariteos, toisin kuin moni arvostelijoiden maasta taivaaseen kehuma totaalisen kaavamaisesti toteutettu teos.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3657 : 19.08.2020 10:51 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili Last of Us part II viimein läpi. Savotassa kesti odotettua pidempään, kun myös täällä mentiin yhdessä puolison kanssa stooriin eläytyen, VASTA kun oma muksu oli unten mailla (itsellekin väkivalta oli ajoittain liki liikaa).

Tykkäsin kyllä kovasti ja itselleni tämä oli ehkäpä nyky-genin kruununjalokivi. Tarina ja teemat jäävät ensimmäisen osan tapaan kummittelemaan mieleen. Pidin hahmoista, rytmityksestä ja pelattavuudesta. En myöskään muistaakseni heräillyt öisin hikisenä huutoon deadzone-säätöjen uupumisesta.  ;) Audiovisuaalisesti käsittämättömän upea tapaus.

Läpäisin vieläpä muistin vetreyttämiseksi ennen tämän korkkaamista alkuperäisen Last of Usin + lisärin. Näiden lumo oli siis tuoreeltaan mielessä ja koitin koko läpipeluun ajan saada selvyyttä mistä peliyhteisö on tämän kohdalla vetäissyt herneen niin pahasti perseeseen. Pari tuntia olisi kokonaiskestosta ehkäpä voinut karsia pois, mutta siinäpä se. Todellinen syy väen möksähtämiseen piilee todennäköisesti tyttörakkaudessa ja Abbyn lihaksikkaissa käsivarsissa (omg onko olemassa pelihahmo ilman anorektikon BMI:tä ja silareita!??)

Vahvan ysin peli. Ei ihan kympin arvoinen sentäs.

Voice of The World.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3658 : 19.08.2020 15:48 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW
Todellinen syy väen möksähtämiseen piilee todennäköisesti tyttörakkaudessa ja Abbyn lihaksikkaissa käsivarsissa (omg onko olemassa pelihahmo ilman anorektikon BMI:tä ja silareita!??)

Spoileri (osoita katsoaksesi)
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3659 : 19.08.2020 15:58 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 176 Basaaripisteet: 0 Profiili
Todellinen syy väen möksähtämiseen piilee todennäköisesti tyttörakkaudessa ja Abbyn lihaksikkaissa käsivarsissa

Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Sivuja: 1 ... 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines