Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva  (Luettu 4891 kertaa)
Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « : 13.07.2007 03:53 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Aluksi copypasta NeoGAF:sta, joitan saattaa harmittaa, omat mietteet tämän jälkeen.

Lainaus
E3 2007: Aonuma and Miyamoto on Next Wii Zelda

Some ideas are being thrown around, but don't expect a sequel anytime soon.
by Matt Casamassina

July 12, 2007 - The launch of Twilight Princess with the Wii was a first for Nintendo, which has never delivered a Zelda game so early in the life cycle of a new console. So does that mean fans may not be treated to another Zelda project, this time developed exclusively for Wii? Well, at the very least, it looks like it's going to be awhile, Speaking with IGN Wii, Twilight Princess director Eiji Aonuma and Nintendo producer Shigeru Miyamoto collectively indicated that while some ideas are being tossed around for a new Wii Zelda project, nothing is very far along, or set in stone.

Asked if Twilight Princess would be Wii's last Zelda, Aonuma said, "I can't say, but I guess for now, maybe, yeah [laughs]. Not to say that it's going to be the final game. There's still a lot of potential with the Wii so there's still a possibility that there could be another Zelda for it. We do have some ideas in the works, but I can't say for sure because none of them have been approved and we're still very much in the planning process, so I hope you look forward to whatever comes out."

While Twilight Princess performed under expectations in Japan, the newly released DS title, Phantom Hourglass, is selling very well, and Nintendo is taking notice of gamers' reactions. "The Phantom Hourglass has been released in Japan and reception has been very, very positive," said Aonuma. "We've actually been able to receive feedback from the users and we'll definitely take all of those comments into consideration when creating the next Zelda, whether it be for Wii or DS."

Shigeru Miyamoto elaborated on the likelihood of another Wii Zelda. "It's really hard to say because we've never had a Zelda that's appeared so early in the life cycle of the system, so it's definitely possible that there would be another Zelda on Wii," he said. "Of course, the challenge is that typically a Zelda game is something that takes three years to develop, so we'll just have to wait and see."

Läpäistyäni Twilight Princessin juuri äskeittäin vajaassa viikossa, olen tullut siihen mielipiteeseen että Nintendon täytyisi pitää todellakin taukoa Zeldojen tekemisestä saadakseen kasaan paljon uusia ideoita ja luodakseen sitten aikanaan tuoreita ja viihdyttäviä elämyksiä. Suurin asia mitä Zeldoihin toivoisin tulevan, on kunnon tarina, jossa keskeiset hahmot oikeasti kehittyvät mitä pidemmälle päästään. Twilight Princess oli tässä suhteessa pelkkää teasea (tai huonoa yritystä), yksi mainittava asia on varsinkin Ilian jättäminen täysin taka-alalle pelin päästyä loppupuolelle, hänen avullaan Linkin persoonaa olisi voinut rakentaa paljon enemmän, hän voisi olla omasta mielestäni paljon muutakin kuin vain rohkea ja rehti farmipoika joka sattuu pelastamaan Hyrulen.
Spoileri (osoita katsoaksesi)
  Kyllä, pelissä oli paljon, paljon enemmän elokuvallista otetta kuin esim. Wind Wakerissa, mutta ei mielestäni tarpeeksi. Ei, en toivo että juonikuviot olisivat tyyliin Kauniit ja Rohkeat, tai kliseistä rpg-soopaa, mutta jotain kuitenkin. Tätä ainakin itse toivon, mihin suuntaan muut laudan N-fanipojat toivoisivat tätä sarjaa tulevaisuudessa vietävän?
tallennettu
Re: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #1 : 13.07.2007 08:04 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 349 Basaaripisteet: 0 Profiili
Spoileri (osoita katsoaksesi)
Spoileri (osoita katsoaksesi)


Varmaan sitten menee vähintään vuoteen 2010 ennenkuin seuraavan kerran saamme pelata uunituoretta Zeldaa. Tässä on kyllä yhdyttävä näkemykseesi, että se on vain hyvä juttu. TP on todella hyvä peli, mutta perinteistä Zelda-kaavaa on tulevaisuudessa rikottava.

Samalla pelottaa se, että Phantom Hourglass ounaa TP:n myynnit miten tahtoo ja Nintendo tarkkailee tilannetta. TP on ilmapiiriltään, budjetiltaan ja monelta muulta kantilta katsottuna eeppinen peli, jollaisen konsoli-Zeldan pitää ollakin. Jos Nintendo ottaa Phantomista mallia ja tekee eräänlainen light-Zeldan (en ole pelannut vielä PH:ta, huom!) myös Wiille. Menetetäänkö perinteinen, vain HC-pelaajille suunnattu sarja?

Uudistuksia on kuitenkin samalla synnyttävä...


EDIT:

http://www.zentendo.com/features.php?articleId=46&page=1

Lataan parhaillaan; tekstitykset saanut, Japanilainen ja virallinen dokumentti Zelda-sarjasta. En tiedä pituutta. Kattaa ilmeisesti sarjan Wind Wakeriin asti, tehty vuonna 2003.   Varmasti tavattoman mielenkiintoinen dokkari.  Äänessä tietenkin Miyamoto, Aonuma ja muut Zelda-tiimiläiset.


« Viimeksi muokattu: 14.07.2007 10:30 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #2 : 26.03.2009 15:07 »
saska Jäsen Viestejä: 605 Basaaripisteet: 2 Profiili Etsin Zelda-aihetta, enkä löytänyt muuta kuin Phantom hourglassin oman topicin ja tämän enkä viitsinyt tehä uutta aihetta niin kirjoitan nyt tänne. Tämä viesti sisältää paljon mun omia ajatuksia ja todella kärjistettyjä ilmauksia, joten sen taso on todennäköisesti heikko.

Hypeketjusta:
Zelda saisi kyllä palata sille samalle tasolle, kuin missä se on joskus ollut, eli huipulle. PH on paska, TP korkeintaan ihan hyvä, ja tuo uusin on varmaan joku minipelikokoelma sotkettuna Zeldan teemalla. Wind Waker oli kyllä mulkun loistava ja ainoa oikeasti hyvä Zelda vuosiin, mutta siinäkin muutamia käsittämättömiä vikoja, kuten aarrejahti lopussa, jonka vuoksi monet eivät koskaan läpäisseet peliä.

Tämähän on niin naulan kantaan kuin vaan voi moukarilla naulan kantaan osua. Zeldojen laadun suunta on ollut Minish Capin jälkeen selvästi alaspäin. TP ja PH ovat hienoja pelejä, mutta ei hienoja Zeldoja. Zeldojen parhaita puolia ovat mielestäni juuri sivutehtävät ja elävän tuntuiset kaupunkialueet. Dungeonit on jollain tasolla pelkkää lisäboonusta. PH:sta muistan äkkiseltään vain yhden sivutehtävän ja senkin löytämiseen ja ratkaisuun tarvitsin googlen apua. Ainiin ja olihan siinä vielä se läppä DS saari. >_> PH:ssa taisi olla joka saarella samanlainen kylä ja kaikissa samat kaupat, pari yhden repliikin NPC hahmoa jne. Noin niinkun kärjistettynä. TP:ssä sama homma: Castle Town oli pelisuunnittelijoilta todella mauton vitsi.

Nyt kun näitä uusia innovatiivisia Zeldoja vertaa vanhoihin ja parhaisiin Zeldoihin eli Wind Wakeriin ja Majora's Maskiin niin laatuero on suuri kuin Captain Falconin miehekkyystaso. Mikä teki esimerkiksi Wind Wakerista loistavan? No jos pelistä otettaisiin pois Windfall Island (se on se huippu kyläsaari) niin jäljelle jäisi jotakuinkin samanlainen peli kuin PH on nyt. Eli se monipuolinen, monisäikeinen ja syvällinen saari on IMO Wind Wakerin "sielu" joka määrittää pelin huippuuden. Ja sama homma Majora's Maskin kohdalla. MM teki vaan kaiken tuplasti kovemmin ja onkin siksi oma lemppari (yksin)peli.

Nyt kun tuon DS:n seuraavan Zeldan trailerin katselin niin tulin siihen tulokseen että voehan mursu. Kuvassa näkyy tyhjää, graafisesti rumaa ja tasaisen harmaata Hyrule Fieldiä tyyliin TP ja siellä mennään sananmukaisesti putkessa. Hyrulen linnassa oli yksi tyhjä huone jonka perällä yksi epätoivoinen valtaistuin. Mitä munaa Nintendo?! Tehkää Majora's Mask 2 jos ette muuta järkevää keksi.

E: typoi
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #3 : 26.03.2009 16:19 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 002 Basaaripisteet: 14 Profiili TP oli viimeinen Zelda Wiille :o

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #4 : 27.04.2009 02:47 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
TP oli viimeinen Zelda Wiille :o
Mistäs tällaista olet kuullut? Vuosi sittenhän Miyamoto kertoi, että Zelda-tiimi on työstämässä uutta Zelda-peliä nimenomaa Wiille ja myöhemmin samana vuonna tuli ilmi, että "on optimistista kuvitella kuulevansa uudesta Zeldasta vuoden 2009 E3-messuilla, mutta mahdollista" ja että "uudesta Zeldasta tullaan varmasti kuulemaan vuonna 2009". Joten eiköhän sieltä ole joskus tulevaisuudessa vielä jokin Wii-Zelda tulossa.

Pakko kommentoida tässä samalla Spirit Tracksiä, kun tänään siitä vasta kuulin. Yleinen kommentti näyttäisi olevan "ei muna, mitä paskaa", mutta minä en ainakaan tässä vaiheessa vielä yhdy siihen. Kuulun niihin, joiden mielestä Phantom Hourglass oli pienistä ongelmistaan ja pettymyksistään huolimatta hyvä peli, yksi sarjan parhaista kannettavalle laitteelle julkaistuista peleistä. On totta, että hahmot olivat paperinohuita pellejä, joilla ei ollut juuri mitään järkevää sanottavaa jne., mutta on PH:ssa paljon hyvääkin. Kosketusnäyttökontrollit toimivat loistavasti (toisaalta ehkä hieman liiankin hyvin, sillä se näkyi pelin helpossa vaikeusasteessa), Temple of the Ocean King tuo sarjaan jonkinnäköistä uudistusta ja WindWakerin mukainen tyyli piristi.

Nämä uudistukset tuntuvat herättävän narinaa etenkin niissä pelisarjan faneissa, jotka ovat hokeneet sitä, kuinka Zeldojen pitäisi uudistua. Phantom Hourglassiä haukuttiin temppelistään, johon palataan useasti sekä uudesta ohjaustavastaan. Samalla tapaa Twilight Princessin Wii-version WiiMote-ohjaus kerää haukkuja. Nyt sitten valitetaan siitä, kun uudessa Zeldassa ajetaan junalla, vaikka koko peliä ei ole vielä edes julkaistu. Samalla toivotaan uudistuksia juonenkerrontaan sekä uusia peli-ideoita, mutta heti kun niitä tarjotaan, alkaa valitus. Ihmetyttää. Ei Zelda-tiimin pidä tehdä uutta Ocarina of Timeä joka kerta. Kyllähän pelisarjan pitäisi löytää ja tuoda jotain uutta, aivan kuten Majora's Mask toi aikoinaan (sitäkin muuten taidettiin jonkin verran kritisoida aikasysteeminsä takia, aivan kuten WindWakeriäkin liiallisesta seilaamisesta; hauskaa).

Voin ihan rehellisesti myöntää, että odotan Spirit Tracksiä mielenkiinnolla. Phantom Hourglass uudella idealla kuulostaa ainakin minun korviini hyvältä peliltä. (Mistä muuten tiedetään, ettei peli traileri ole pelkästään aikaisesta testiversiosta? Pelithän yleensä muuttuvat aika paljonkin ensimmäisistä versioistaan.)
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #5 : 28.04.2009 11:21 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 002 Basaaripisteet: 14 Profiili PH hyvä kannettavaksi Zeldaksi?

Korkkaappa Minish Cap ja Link's Awakening.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #6 : 28.04.2009 16:43 »
Frank Jäsen Viestejä: 937 Basaaripisteet: 3 Profiili
PH hyvä kannettavaksi Zeldaksi?

Korkkaappa Minish Cap ja Link's Awakening.
Kaikki Game Boylle ja sen eri variaatioille tulleet Zeldat Four Swordsia lukuunottamatta on kyllä pelattu. LA onkin ehdoton suosikkini, mutta Minish Cap jää mielestäni PH:n jalkoihin. Hyvä peli, eikä mikään osa-alue ollut pielessä, mutta jotenkin pidin PH:sta enemmän. En tiedä sitten, mikä siihen on syynä. Laatupeli siitä huolimatta.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #7 : 28.04.2009 17:35 »
Azu Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it Jäsen Viestejä: 993 Basaaripisteet: 1 Profiili Minish Cap on kyllä tylsä, Phantom Hourglass tosin vielä tylsempi. Laittaisin molemmat Oracle of -julkaisut niiden edelle. Link's Awakening on paras käsikonsoli-Zelda, jos LTTP:n GBA-porttausta ei lasketa.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval

Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves

Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #8 : 07.05.2009 23:54 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Minish Cap on loistava 2D-Zelda! Maailma on sympaattinen ja muutenkin hienosti suunniteltu sekä pienoismaailmassa häröily on hauskaa.. MC vie PH:ta kyllä aivan 100-0.

Uusi Spirit Tracks ei kiinnosta kyllä hevonpaskaakaan. Peli näyttää liikaa Phantom Hourglassilta ja varsinkin noiden Guardien kontrollointi vaikutti kuraiselta.
PH:n graafinen ilme oli paska ja Link näyttää siinä helvetin typerältä. Veneellä suhailu oli tylsää ja sitä temppeliä nyt ei tarvitse mainitakkaan... Olisin halunnut nähdä uuden 2D-Zeldan LTTP:n hengessä DS:llä, mutta minkäs teet.

Twilight Princessiä on tullut hieman aloiteltua Cubella. Hyvältähän tuo on toistaiseksi vaikuttanut, ainoastaan susi-Link hieman ärsyttää, mutta ehkä tuo on tottumiskysymys. Suuret ovat kyllä odotukset peliä kohtaan.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #9 : 05.09.2012 09:42 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 349 Basaaripisteet: 0 Profiili Huhuja tulevasta:

http://wiiudaily.com/2012/09/wii-u-zelda-game-coming-2014/


Lainaus
The first bit of information concerns the visual style of the game. Many Zelda fans are hoping for a darker, Twilight Princes-like Zelda on the Wii U, but it looks like Nintendo is sticking to most recent Zelda art style, found in Skyward Sword. “Nintendo is sticking to the core values of Zelda, while trying to appeal to a wide range of gamers, casual and hardcore”, our source told us, adding, “They feel they’ve found the sweet spot with Skyward Sword, and they’re continuing this approach with the Wii U Zelda game”.

Lainaus
The new Wii U Zelda will feature “about the same amount of dungeons as previous Zelda games, but these will be vastly bigger in scope and will be totally different from each other. Some dungeons are so big they’re broken up in 3 parts and will literally take hours to complete

Lainaus
One of the dungeons is said to be an entire forest. “The first test dungeon they made was a giant forest running on early and buggy Wii U hardware — the dungeon was bigger than the Hyrule field in Ocarina, and the whole thing is one dungeon. You use the gamepad to navigate, avoid traps, follow clues etc. It’s dark, lush, with a ton of trees, foliage, some which you have to cut your way through. Its scope and details are unlike anything you’ve seen in a Zelda game”. He added that the Wii U Zelda game is so big, it wouldn’t be possible without the 25 GB Blu-ray based storage that the console uses.


Liian paljon tietoa, liian aikaisin? Nintendolta ei yleensä vuoda tälläisiä tietoja näin aikaisessa vaiheessa kehitystä, joten uskoisin tämän olevan jonkun fanin märkää päiväunta.

Pidän kyllä Skyward Swordin tyylistä, mutta WiiU:n tehoisella raudalla toivoisin OoT:n ja TP:n kaltaista synkempää ja "realistisempaa" lähestymistapaa. Pitkälti sellaista, jota näimme kuuluisassa Zelda-tekniikkademossa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #10 : 05.09.2012 13:40 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 153 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Minusta se tekniikkademon grafiikka oli aika hirvittävää. :/ Tämä art style käytettiin muutenkin jo TP:ssä, että jos he realistisen Zeldan tekevät niin toivoisin kokonaan eri näköisen Linkin tai edes muutoksia vaatetukseen (vähän niin kuin SS:ssä ne housut).

Eniten kuitenkin unelmoin sellaisesta Zeldasta, jossa olisi taas persoonallinen karkkigrafiikka.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #11 : 05.09.2012 14:40 »
fiksative Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 0 Profiili
Minusta se tekniikkademon grafiikka oli aika hirvittävää. :/ Tämä art style käytettiin muutenkin jo TP:ssä, että jos he realistisen Zeldan tekevät niin toivoisin kokonaan eri näköisen Linkin tai edes muutoksia vaatetukseen (vähän niin kuin SS:ssä ne housut).
Minun puolestani aikuis-Linkki saisi luopua tonttumyssystä. Pikkulinkille se toki sopii. Vaihteeksi saisi olla muitakin pelattavia hahmoja, tähänastisista  Zeldoista ainoastaan Majorassa on ollut (tavallaan) useampi pelattava hahmo. Zelda voisi vaihteeksi olla päähenkilö, Zelda peli ilman Linkkiä olisi jo jotain.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #12 : 05.09.2012 15:10 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 645 Basaaripisteet: 6 Profiili Ihan sama miltä peli näyttää. Pääasia että saadaan oikeasti hyvä Zelda, koska onhan se ihan käsittämätöntä miten paljon parempia 10-15 vuotta vanhemmat sarjan pelit ovat lähes joka osa-alueella uudempiin verrattuna. Ei mitään käsikädessä kulkemista ja toivottavasti pelialueet eivät enää koskaan ole samanlaista puzzle-putkea kuin olivat Skyward Swordissa.

Mieluummin vähemmän luolastoja ja enemmän muita alueita sekä vapautta MM-tyyliin.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #13 : 22.09.2012 16:41 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Mielestäni tämä video esittää hyviä pointteja, mikä nyky-Zeldoissa on pielessä.



Vähän varman päälle on viime vuosina otettu. Sama kyllä Marionkin kanssa. Nintendo voisi viedä sarjojaan hieman rohkeammin uusiin suuntiin. Rohkeampaa arttia ja vähän haastetta pelaajalle.

Yllätyksekseni Dark Soulsista löytyi moni noista ominaisuuksista, joita tuo video listasi puutteellisena. Tärkeimpänä varmastikin tutkimisen ja löytämisen ilo, sekä se, että jokainen pelaaja pelaa pelinsä erilailla.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #14 : 21.11.2018 18:01 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 349 Basaaripisteet: 0 Profiili Ocarina of Time. 20 vuotta. Tänään.

Legenda. Vuosien ajan virstanpylväs, johon kaikkia vähänkin samalla tyylillä tehtyjä pelejä verrattiin. "Se on hyvä, muttei Ocarina of Time". Tuttu sanonta, joka todistaa pelin tehneen lähtemättömän vaikutuksen pelaajiin, alaan ja myös pelinkehittäjiin.

Muistan, miten luin aikavälillä 96-98 Super Powerista vaikka miten monta pientä hypeuutista ja ennakkoa Ocarinasta. Nettimedioita ei oikeastaan vielä ollut olemassakaan. Syksyllä -98 olin kuitenkin niin pahasti racing-kärpäsen puraisema, että OoT jäi kunnolla koettavaksi vasta muutaman vuoden päästä, jolloin se iski kuin ukonvasama.

Yksittäisenä asiana nostan Ocarinasta esiin sen paksua ilmapiiriä uhkuvat temppelit. Musiikit, huoneet, etenemistavat, loppuvastukset... Paikoissa väreilee eletyn elämän tuntua ja mysteeristä substanssia, jonka myötä tekee mieli uskoa Hylia-järven olevan oikea lokaatio eikä pelkkää koodia kasetilla.

Nykypäivällä tarinan sulkeakseni: miltä Breath of the Wild mahtaakaan tuntua ja näyttää vajaan kahden vuosikymmenen päästä?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #15 : 21.11.2018 18:34 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 645 Basaaripisteet: 6 Profiili Edelleen Majoran ohella paras 3D-Zelda. N64-kausi oli käsittämättömän kova. Alusta loppuun tykitystä, vaihtelevia maisemia, luolia, salaisuuksia, uutta loistavaa soundtrackia, eeppisiä bosseja jne.

Nintendo ei ole saanut yhtä ehjää kokonaisuutta enää sen jälkeen kasattua ja tuskin tulee saamaankaan. Täysin ansaitusti kaikkien aikojen pelien listoilla jatkuvasti.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #16 : 21.11.2018 19:48 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 403 Basaaripisteet: 2 Profiili No empä tiedä tuosta ehjästä kokonaisuudesta. GC aikakaudelta on kuitenkin pelejä joita pelataan tänä päivänäkin. Metroid Prime, Melee, Wind Waker, mitä nyt ulkomuistista tuli mieleen.

Ei WindWaker tietty mikään OoT ole. OoT on itsellenikin Top-2 peleissä all-time. Toki se oli ns. pelaamisen kulta-aikaa itselle muutenkin, mutta silti on pakko nostaa hattua pelille josta on vieläkin muistaa sen tuntee kun ensi kertaa astui Temple of Timeen. Ja se on paljon. Tälläisen vaikutuksen tehneet pelit voi laskea kahdella sormella. Lisäksi aina kun meni uuteen paikkaan se todellakin tuntui, kuten Epi sanoi, elävältä. Tätä Nintendo on parhaimmillaan, että pelimaailma tuntuu elävältä, kun jotkut ei tunnu siltä vaikka kuinka NPC:t ravaisi edes takaisin.
Tähän vielä päälle loistava soundtrack, niin peli imaisi mukaansa kuin kooma. Ei mitään tajua ulkomaailmasta tai ajasta kun peli käynnistyi. Meikällä oli myös vuosia kännyn soittoäänenä Saria's song :lol: Vaikka ei sillä, voisi sen nykyäänkin laittaa fiilistelynä. Jos olisin tajunnut päivän aikaisemmin olisi voinut laittaa tälle päivälle.

Mutta todellakin klassikko. Ja vaikka kaikki puristit vannovatkin alkuperäisen graafiseen tyyliin, itselle se on vain aikansa elänyt. En väitä että se varsinaisesti ottaa jotain peliltä pois, klassikko silti ja suosittelen kaikille jotka genrestä vähänkin pitää, mutta jos tästä tulee 1080p 60fps remake parilla lisäosalla,... Lähtee yhtä varmasti ostoon kuin tuleva FFVII Remake.

Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #17 : 22.11.2018 00:01 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 645 Basaaripisteet: 6 Profiili Puhuinkin lähinnä Zeldoista. Niin paljon kuin Wind Wakerista tykkäänkin, niin sehän on aivan raakile. Oikeastaan muutaman ensimmäisen tunnin aikana tulee nähtyä kaikki saaret ja parhaat palat. Toivottavasti tulisi jatko-osa, joka hyödyntäisi pelin ideaa ja veisi sen uudelle tasolle sisällön puolesta, mutta lienee turha toivo.

Twilight Princess on vähän kuin jonkun huonon pelifirman tekemä yritys tehdä OOT:lle jatko-osa, siinä epäonnistuen. Täynnä turhaa filleriä, ei läheskään yhtä vapaa OOT:n tapaan ja alkupuoli on totaalisen kaameaa tavaraa. Sen huonouden tajusi vasta, kun pelasi OOT:n uudestaan läpi TP:n jälkeen. Skyward Sword taas muistuttaa Nintendon synkeimmistä hetkistä, kun koittivat väkisin keksiä jotain erilaista. Ei pelkästään huono Zelda, vaan huono peli.

Uusin Zelda on kyllä kova, ei siinä, mutta keksin siihenkin loputtomasti enemmän korjailtavaa ja parannettavaa kuin Ocarinaan, joka kaipaa lähinnä vain visuaalista päivitystä, sekä muutamia Qol-parannuksia. Uusimman Zeldan jälkeen on kyllä vahvat odotukset sarjan seuraavaa peliä kohtaan. Wind Wakerin tyyliin kärsii vähän sisällön vaihtelevuudesta, eikä hyödynnä läheskään kokonaan pelimaailman mieletöntä potentiaalia, mutta ehkä seuraavassa osassa pystyvät panostamaan siihen enemmän. Voi vaan kuvitella miten upean pelin saisivat aikaan, jos saisivat yhdistettyä sen vapauden ja otettua vanhoista osista enemmän juttuja mukaan, kuten vaihtelevia luolia yms.
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #18 : 22.11.2018 06:29 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 349 Basaaripisteet: 0 Profiili Näen asian niin, että BotWissa on enemmän korjattavaa, mutta myös korkeammat huippuhetket. Se on mitä puhtainta Zeldaa, ja se näkyy varsinkin, jos alle pelaa ensimmäistä osaa. Uusin Zelda on laadullisesti oman sukupolvensa OoT, ja minulle pelinä parempi kuin kaksikymmentä vuotta vanha klassikko. 270+ pelattua tuntia, ja vieläkin tekee mieli pelata, uutta pelattavaa on vain liikaa ja tulee koko ajan lisääkin.

Olin aika vakuuttunut, että Nintendo toisi Ocarinasta tänä syksynä jonkinlaisen 20th Anniversary Editionin Switchille (remasteroitu 3DS-versio). Ehkä 3DS:n yllättävä suosio pitää avainpelit vielä alustalla?


« Viimeksi muokattu: 22.11.2018 11:21 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Legend of Zelda, mennyt, nykyinen ja tuleva « Vastaus #19 : 26.01.2021 06:55 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 349 Basaaripisteet: 0 Profiili Legend of Zelda juhlii 35-vuotista olemassaoloaan vajaan kuukauden päästä, 21. helmikuuta. Nintendo tuskin ehtii julkaista Mario-sarjan tavoin siihen aikaikkunaan sarjasta uusia pelejä Switchille, mutta onneksi laitteella on jo Zelda 1, 2, A Link to the Past ja Breath of the Wild.

Sekä tietenkin hienonhieno Link's Awakening, jonka pariin päätin Zelda-fiiliksissä palata, mutta tällä kertaa normipeliä vaikeammalla Hero-moodilla.

Hero-vaikeusaste tuplaa vihollisten jakaman vahingon ja ottaa kokonaan pois ruohotupoista ja ruukuista paljastuvat sydämet. Elinvoimaa saa takaisin siis harvakseltaan, kuolemalla, keijuilta, taikajuomista ja niin edelleen. Kuolin jo toisessa temppelissä monta kertaa, sillä jotkut viholliset tappavat Linkin kertalaakista. Peli tosin tallentelee runsaasti.

Ekan kierroksen pelasin pääasiassa televisiosta, mutta nyt nappasin pelin telakasta käsiini; LA näyttää Switchin ruudulla aivan jumalaiselta. Voin vain kuvitella, miten uuden NS-sukupolven rauta voi saada sen hehkumaan, jos Koizumin ideoimaa ja maagisen utuista seikkailua voisi pelata laadukkaammalta ja tarkemmalta näytöltä Docked-asetuksilla (1080p). On kuitenkin sääli, että Nintendo (tai Grezzo) ei ole korjannut ruudunpäivityksen romahtamista alueelta toiselle siirryttäessä. Hetkellinen sulavuuden puolitus nimittäin on todella tökerö kauneusvirhe muuten niin fantastisen nätissä pelissä. Ehkä viimeistään tehokkaampi Switch hoitaa raa'alla väännöllä homman kotiin.

LA on nautinnollisesti rytmitetty seikkailu, tiivistetty ja tislattu vapaaksi ylimääräisestä sälästä. Hassusti sen tiukka gameplay loop tuntuu tänä päivänä kaiken open world -kaman keskellä tuoreelta. Vuosikymmen sitten kaikki olivat tähän kaavaan vähän leipääntyneitä, mutta Nintendon ottama tauko tutusta Zelda-kaavasta on palauttanut siihen raikkautta. Mutta älkää käsittäkö väärin: BotWin piti olla Open air -peli, ja on enemmän kuin upeaa jatko-osan tod.näk nostavan entisestään panoksia tässä konseptissa. Yritän sanoa, että maailmassa on helposti tilaa molemmille tyyleille – ja kun niin on, molemmat saavat enemmän tilaa hengittää, ja niistä muodostuu siten kenties vieläkin vaikuttavampia kokemuksia.

Ottakaahan tekin joku Zelda tulille ja antakaa parhauden liekin palaa!  :)







« Viimeksi muokattu: 26.01.2021 07:06 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines