Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 155 156 157 158 159 [160] 161
Tulostusversio
Aihe: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature  (Luettu 968921 kertaa)
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4770 : 29.10.2022 09:39 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 627 Basaaripisteet: 2 Profiili Pari tuntia takana. Eihän Bayonetta 3 sulavuudellaan hämmästytä, mutta valehtelisin jos väittäisin että se itseä varsinaisesti häiritsisi. Eli mihinkään diashowhun ei mennä. Tosin kun alkupätkät pyörähti framerate oli kaamea. Uskoisin että lähempänä 20fps kuin 30fps. Pelästyin jo että tätäkö tämä on. Mutta se oli vain tämä yksi kerta kun näin kävi. En tiedä johtuiko tämä siitä että pelin 1st day päivitys pyöri taustalla (ainakin lataus), mutta erikoisen huonon ensivaikutelman se antaa.

Graafisesti peli on... no ruma ja uskomattoman mitään sanomaton. Hahmomalleihin on panostettu kyllä, että kaikki ns. päähahmot ei pistä mitenkään huonolla tavalla silmiin ja Bayonettaa on entistä mukavampi katsella ;D Mutta vihut on todella simppeleitä ja ympäristöt suoraan PS3:lta. Ainakin näin aluksi. Ihmettelen vähän kun esim. ensimmäiset pari kenttää oikeasti näyttää huonommilta kuin aikaisemmissa osissa. Onhan siinä eeppiset mittasuhteet, mutta ne vähän katoaa, kun taustalla pyörii palikoita. Pääsin juuri kaupungin kaduille ja siinä ollaan ehkä ensimmäisen Bayonettan kanssa samoissa, mutta silti niistä ei saa ihan samaa fiilistä kuin aikaisemmin. Tyyli on jotenkin ihan mitään sanomatonta. Tulee jopa fiilis että Platinumilla ei olisi ollut aikaa viimeistellä graafista ilmettä. Jotain pahoja vaikeuksia kehityksessä on varmasti ollut.

Vähän ehkä ennen aikaista napinaa, mutta sellaisia ensi kentät nyt oli. Sinänsä välipätkät näyttää graafisesti olevan ihan ok ja olivat pelimoottorilla tehtyjä, joten ehkä tyylikin paranee edetessä. Välipätkät on muuten vähän turhankin pitkiä ja niitä on joka välissä. Ja meikä pitää välipätkistä, mutta parin tunnin aikana tuli parikin kertaa mietittyä että päästäisi jo pelaamaan.

Ja se pelaaminen oli kyllä tutun tuntuista. Monsteri pelaaminen kyllä rikkoo tyyliä ihan pirusti, mutta se toimii yllätävän hyvin (FF -pelien pitäisi hoitaa summonit samalla tavalla, kun kerran reaaliaikaisessa mättöön ovat siirtyneet. Voisi toimi siinä jopa paremmin, koska toiminta on siinä hidastempoisempaa). Paikoitellen toiminta menee vähän turhankin sekavaksi. Varsinkin jos Viola on mukana, mutta joskus vihujenkin kanssa. Muutenkin tuntuu että kamera on joskus hiukan liian lähellä.

Eli näin aluksi tuntuu että pieniä kauneusvirheitä löytyy, mutta ydin on edelleen sama ja toimii. Vanhat on tosin parempia. Vaikka samaan hengenvetoon voin sanoa että kädet syyhyää että pääsisi jo takaisin pelaamaan  ;D


« Viimeksi muokattu: 29.10.2022 18:22 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4771 : 03.11.2022 09:36 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 627 Basaaripisteet: 2 Profiili PSVR2 600€. Auts. On jo aika kova kun maksaa enemmän kuin PS5 joka pitää olla alla. Päälle vielä suomi lisä niin ollaan todennäköisesti aika lähellä 700€. Voipi olla että jää meikäläiseltäkin hankkimatta tuohon hintaan vaikka aika huolettomasti on rahaa tullutkin heiteltyä joka suuntaan viime aikoina.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4772 : 02.12.2022 08:19 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili Nautiskelin Ion Furystä pieninä annoksina peräti parin vuoden ajan, peli meni läpi vasta tällä viikolla. Ja ei, se ei ole erityisen pitkä peli (15-20 tuntia), mutta pelasin sitä todellakin pieninä annoksina.

Hieno peli. Toivottavasti patch 2.0 löytää lupausten mukaisesti tiensä konsoleillekin, sillä erityisesti NS-version ruudunpäivitys kaipaisi ajoittain hiomista. Tähän pitäisi tulla itseasiassa maksullinen Aftershock-lisäri, jota aiemmin lupailtiin tälle vuodelle. Konsolipatch varmaan kytkeytyy sen yhteyteen. Julkaisu TGA:ssa on vielä mahdollinen, kun 3DRealms ei ole ilmeisesti antanut virallista lausuntoa tämän myöhästymisestä.

Mutta miksi tämä on tässä ketjussa? Läpäisyn jälkeen annoin Googlen laulaa ja löysin pelin nimeltä Phantom Fury. Se tulee olemaan jatko-osa, joka kiehtovasti hyppää myös grafiikkatyylissään yhden sukupolven yli: PF tarjotaan jonkinlaisena Half-Lifen, Perfect Darkin ja TimeSplittersin sekoituksena, ja se näyttää minusta aivan hemmetin hienolta. Logokin on niin selvä kumarrus Perfect Darkille kuin olla ja voi.

Yksi ensi vuoden odotetuimmista peleistä, for sure.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4773 : 04.12.2022 12:42 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/news/drop-into-the-next-generation-of-fortnite-battle-royale-powered-by-unreal-engine-5-1?sessionInvalidated=true

Lainaus
Unreal Engine 5 ushers in a generational leap in visual fidelity, bringing an unprecedented level of detail to game worlds like the Battle Royale Island. Next-gen Unreal Engine 5 features such as Nanite, Lumen, Virtual Shadow Maps, and Temporal Super Resolution are now available in Fortnite Battle Royale on PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC, and cloud gaming!

Fortti päivitetään Unreal 5.1-moottoriin. Ruutukuvat ainakin näyttävät hienoilta. Pelin voi tsekata jo tänään itse. Täytyy varmaan ihan mielenkiinnosta teknistä päivitystä kohtaan käydä pelaamassa pari matsia Series X:llä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4774 : 07.12.2022 09:32 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 882 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW "Microsoft Will Bring Call Of Duty To Nintendo Switch If The Activision Blizzard Deal Goes Through"

https://www.forbes.com/sites/krisholt/2022/12/06/microsoft-will-bring-call-of-duty-to-nintendo-switch-if-the-activision-blizzard-deal-goes-through/?sh=41afa2472b97

Tiedä nyt mitä tähän sanoisi :D
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4775 : 07.12.2022 12:17 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili
"Microsoft Will Bring Call Of Duty To Nintendo Switch If The Activision Blizzard Deal Goes Through"

https://www.forbes.com/sites/krisholt/2022/12/06/microsoft-will-bring-call-of-duty-to-nintendo-switch-if-the-activision-blizzard-deal-goes-through/?sh=41afa2472b97

Tiedä nyt mitä tähän sanoisi :D

Lähinnä omituista, että CODin saapuminen näin hyvin menestyneelle konsolille vaatii Microsoftin väliintulon. Wiillekin julkaistiin aikoinaan CODit, vaikka tehoero silloin HD Kaksosiin oli paljon suurempi kuin esimerkiksi Switchin ja Xbox Onen välinen ero. Sovittamista se tietenkin vaatisi, tavallinen lähestymistapa "graffat poikki ja ruudunpäivitys pinoon" ei tässä kohtaa ehkä ole tavoiteltua.

Mutta uskon, että Switch-pelaajat voisivat ottaa mielellään vaikkapa Modern Warfaren (se OG) remasterin jaettuine ruutuineen päivineen. Activision olisi sillä voinut kokeilla kepillä jäätä suht pienellä käännöstyöllä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4776 : 13.12.2022 09:16 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili Final Fantasy 1 To 6 Have Been Rated For Nintendo Switch By The ESRB

VIHDOINKIN! Nämä ovat taivaallinen matchi Switchille. Oletettavasti nämä ovat erinomaisia Pixel Remaster -versioita, jotka toivottavasti myydään myös kaikki pelit kasetilla sisältävänä fyysisenä versiona. Olisiko julkistus Directissa tammikuun lopussa/helmikuun alussa?

FF IV, V ja VI ovat jumaltason roolipelejä, jotka ansaitsevat uuden läpipeluun. Nelosen taisin pelata ensimmäistä kertaa PS1:n uudelleenjulkaisuna, ja se iski kuin miljoona vasaraa kirkkaalta taivaalta.

Ja näin lumimyrskyn ja talvisen joulukuun syövereissä on helppoa sujahtaa mietteisiin, jossa pyörii legendaarinen FF VI:n aloitus kera Uematsun selkäpiitä kutittavan musiikin, jota pidän helposti yhtenä pelihistorian ikimuistettavimmista. Latokaa lisää resoluutiota, iskekää hahmoihin biljoonia pikseleitä, kapturoikaa animaatiot studioilla ja antakaa jään kiiltää Ray Tracingin avulla, mutta tähän teidän on silti hyvin, hyvin vaikeaa löytää vertaista: https://www.youtube.com/watch?v=OU1W7b4B2tY&t=5s
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4777 : 13.12.2022 10:57 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 627 Basaaripisteet: 2 Profiili Tiedän että saan puukkoa varpaista päälakeen toiveestani, mutta toivoisin että FFI-FFVI saisivat kunnon remaket. En nyt tarkoita että pitäisi olla FFVII:n kaltaista totaalista uudelleen kasaamista, mutta tekisivät visuaalisesti päheimmät remaket mitä löytyy. Ja CGI:tä väliin. Olen pelannut noista useampia ja eniten pelitunteja tuli DS:n FFIII-IV remakeille. Vaikka tälläiset vielä pidemmälle vietynä. Nämä jäi aikanaan pelaamatta loppuun kannettavan pelaamisen epämukavuuden takia.

Ja tiedän luonnollisesti miksi tälläisiä tuskin tulee ikinä. Pelien pituudesta johtuva resurssien tarve ja taloudellinen riski olisi aika mieletön. Varsinkin FFVI:n osalta.
Mutta en vain jaksa innostua näistä Pixel plus remakeista. Tuo 2D RPG tyyli ei vain ikinä ole iskenyt meikäläiseen. FFVI tuli pelattua suht pitkällle, mutta en saanut siitä sitä tunnetta irti, jolla olisi jaksanut peliä pelata. Octopath on ehkä parhaiten vanginnut jossa on tälläinen 90-luvun tyyli.
Jos nyt jonkinlaista kompromissia miettisi, niin 90-kuvun graafinen tyyli liikkuessa tms. voisi olla vielä ok, mutta hahmomallit pelkkänä pikselimössönä ei vaan luo meikäläiseen samanlaista tunnesidettä. Eli vaikka liikkumisessa näin olisi, niin keskustelut, välianimaatiot, taistelut, tms. voisi saada viimeistellymmät hahmomallit. Näillä saisi nostettua fiilistä selvästi.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4778 : 19.12.2022 09:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili XIM on juuri julkistanut uuden tuotteensa, joka on XIM Matrix -näppis/hiiri/ohjainadapteri.

Mukavana yllätyksenä tämä boxi tukee myös gyro-toimintoa lukuisilla ohjaimilla, myös Switchin Pro Controllerilla. Tällä voi siis pelata esimerkiksi Series X:llä pelejä gyrolla Switchin ohjaimella XIMin erinomaisilla koneoppimisella toteutetuilla kontrollimuunnoksilla (tattiohjaus on siis muutettu pelikohtaisesti gyro-tähtäykseksi).

XIM NEXUS säilyy silti XIMin parhaana tuotteena mitä tulee gyro-ohjaukseen; sen sensorit, tekniikka ja toteutus muutenkin on rakennettu täysin ilman kompromisseja liiketunnistuksen suhteen. Matrixin gyro muilla ohjaimilla kuin NEXUSella on beta-testaajien mukaan "hyvä", mutta silti gäppi NEXUS-ohjaimeen on selkeä.

Mutta tämä on silti tervetullut tuote ja menee kyllä hankintaan, jos saavat tämän n. 150 euron hintaluokkaan. Julkaisun pitäisi tapahtua ensi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, eli laitetta tulee tod.näk hyvin saataville vasta loppukesästä, jos yhtiön aiempiin julkaisuihin on katsominen.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4779 : 19.12.2022 14:56 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 627 Basaaripisteet: 2 Profiili Nintendo 64 N64 Launch Edition Console Brand New Factory Sealed in Box!

Taitaa puuttua jopa Finngamerilta. Vielä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4780 : 19.12.2022 20:01 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 750 Basaaripisteet: 6 Profiili
Final Fantasy 1 To 6 Have Been Rated For Nintendo Switch By The ESRB

VIHDOINKIN! Nämä ovat taivaallinen matchi Switchille. Oletettavasti nämä ovat erinomaisia Pixel Remaster -versioita, jotka toivottavasti myydään myös kaikki pelit kasetilla sisältävänä fyysisenä versiona. Olisiko julkistus Directissa tammikuun lopussa/helmikuun alussa?

FF IV, V ja VI ovat jumaltason roolipelejä, jotka ansaitsevat uuden läpipeluun. Nelosen taisin pelata ensimmäistä kertaa PS1:n uudelleenjulkaisuna, ja se iski kuin miljoona vasaraa kirkkaalta taivaalta.

Ja näin lumimyrskyn ja talvisen joulukuun syövereissä on helppoa sujahtaa mietteisiin, jossa pyörii legendaarinen FF VI:n aloitus kera Uematsun selkäpiitä kutittavan musiikin, jota pidän helposti yhtenä pelihistorian ikimuistettavimmista. Latokaa lisää resoluutiota, iskekää hahmoihin biljoonia pikseleitä, kapturoikaa animaatiot studioilla ja antakaa jään kiiltää Ray Tracingin avulla, mutta tähän teidän on silti hyvin, hyvin vaikeaa löytää vertaista: https://www.youtube.com/watch?v=OU1W7b4B2tY&t=5s


Ostin eka FFV:n Steamista ja ajattelin pelata sen läpi, mutta jälleen kerran Remaster olikin Demaster. Ihan järkyttävät fontit, menut ja monta muuta asiaa. Vähän kuin taittaisi jonkun kirjan jollain Comic Sans -fontilla. Lisäksi puuttuu GBA-version lisäluolat, varusteet yms, joten hommasinkin pelin GBA:lle. On muuten loistava peli näin 25 tunnin perusteella ja en muistanutkaan miten mahtava vehje GBA SP kirkkaamalla näytöllä onkaan pelaamiseen. Täysin eri kannalla tästä Heinzin kanssa (vaihteeksi) ja ottaisin FFV:n pikselityylisen rpg-pelin aina mieluummin kuin FF7 Remaken tyylisen superhienon, mutta täysin fillerillä täytetyn kikkareen.

Mutta Pixel Remasterit eivät ole sellaisia Remastereja, mitä nämä pelit ansaitsisivat. Sääli.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4781 : 20.12.2022 12:21 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 526 Basaaripisteet: 4 Profiili
XIM on juuri julkistanut uuden tuotteensa, joka on XIM Matrix -näppis/hiiri/ohjainadapteri.

Mukavana yllätyksenä tämä boxi tukee myös gyro-toimintoa lukuisilla ohjaimilla, myös Switchin Pro Controllerilla. Tällä voi siis pelata esimerkiksi Series X:llä pelejä gyrolla Switchin ohjaimella XIMin erinomaisilla koneoppimisella toteutetuilla kontrollimuunnoksilla (tattiohjaus on siis muutettu pelikohtaisesti gyro-tähtäykseksi).

XIM NEXUS säilyy silti XIMin parhaana tuotteena mitä tulee gyro-ohjaukseen; sen sensorit, tekniikka ja toteutus muutenkin on rakennettu täysin ilman kompromisseja liiketunnistuksen suhteen. Matrixin gyro muilla ohjaimilla kuin NEXUSella on beta-testaajien mukaan "hyvä", mutta silti gäppi NEXUS-ohjaimeen on selkeä.

Mutta tämä on silti tervetullut tuote ja menee kyllä hankintaan, jos saavat tämän n. 150 euron hintaluokkaan. Julkaisun pitäisi tapahtua ensi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, eli laitetta tulee tod.näk hyvin saataville vasta loppukesästä, jos yhtiön aiempiin julkaisuihin on katsominen.



Titan Two saa vihdoin arvoisensa seuraajan. Vähän jo alkoi kuumottelemaan, että mitä sitten teen, kun Titan Twosta aika jättää, sillä adapterin kehittelijä ei ole päivittänyt softaa kahteen vuoteen, eikä miestä ole näkynyt ConsoleTunerin foorumeillakaan ikuisuuksiin. Adapteria ei saa mistään uutena, enkä jaksa uskoa, että tuolle on mitään seuraajaakaan tulossa. Ellei sitten mies ole ollut tässä projektissa mukana luomassa tuota skriptitukea, ja jonkin sopimuksen takia ei ole saanut olla tekemisissä Titan Twon (tai sen mahdollisen seuraajan) kanssa ennen tämän projektin valmistumista.

Tässä näyttäisi olevan aika pitkälti samat ominaisuudet (skriptituki ja 1000Hz polling rate) sekä XIM:in kehittyneemmät kontrollimuunnokset. Ja bluetooth-tuki "out of the box". Skriptien luominenkin näyttäisi olevan paljon helpompaa. Dolphin-emulaattorilla on varmasti aika päräyttävää pelata Wii-pelejä vaikka joyconeilla ja gyrolla. Xbox does what Nintendon't!
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4782 : 21.12.2022 08:01 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili
Final Fantasy 1 To 6 Have Been Rated For Nintendo Switch By The ESRB

VIHDOINKIN! Nämä ovat taivaallinen matchi Switchille. Oletettavasti nämä ovat erinomaisia Pixel Remaster -versioita, jotka toivottavasti myydään myös kaikki pelit kasetilla sisältävänä fyysisenä versiona. Olisiko julkistus Directissa tammikuun lopussa/helmikuun alussa?

FF IV, V ja VI ovat jumaltason roolipelejä, jotka ansaitsevat uuden läpipeluun. Nelosen taisin pelata ensimmäistä kertaa PS1:n uudelleenjulkaisuna, ja se iski kuin miljoona vasaraa kirkkaalta taivaalta.

Ja näin lumimyrskyn ja talvisen joulukuun syövereissä on helppoa sujahtaa mietteisiin, jossa pyörii legendaarinen FF VI:n aloitus kera Uematsun selkäpiitä kutittavan musiikin, jota pidän helposti yhtenä pelihistorian ikimuistettavimmista. Latokaa lisää resoluutiota, iskekää hahmoihin biljoonia pikseleitä, kapturoikaa animaatiot studioilla ja antakaa jään kiiltää Ray Tracingin avulla, mutta tähän teidän on silti hyvin, hyvin vaikeaa löytää vertaista: https://www.youtube.com/watch?v=OU1W7b4B2tY&t=5s


Ostin eka FFV:n Steamista ja ajattelin pelata sen läpi, mutta jälleen kerran Remaster olikin Demaster. Ihan järkyttävät fontit, menut ja monta muuta asiaa. Vähän kuin taittaisi jonkun kirjan jollain Comic Sans -fontilla. Lisäksi puuttuu GBA-version lisäluolat, varusteet yms, joten hommasinkin pelin GBA:lle. On muuten loistava peli näin 25 tunnin perusteella ja en muistanutkaan miten mahtava vehje GBA SP kirkkaamalla näytöllä onkaan pelaamiseen. Täysin eri kannalla tästä Heinzin kanssa (vaihteeksi) ja ottaisin FFV:n pikselityylisen rpg-pelin aina mieluummin kuin FF7 Remaken tyylisen superhienon, mutta täysin fillerillä täytetyn kikkareen.

Mutta Pixel Remasterit eivät ole sellaisia Remastereja, mitä nämä pelit ansaitsisivat. Sääli.

https://www.rpgsite.net/news/13623-square-enix-removes-console-final-fantasy-pixel-remaster-screenshots-raising-hopes-of-a-font-change

Lainaus
Furthermore, via multiple confidential sources RPG Site understands that the console release of the Pixel Remasters will feature an adjusted font, making it likely that these screenshots were uploaded to this new listing by mistake. For us, this is also not a new development: we've been hearing word of the font changing for future ports on the grapevine for many months now.

Eli ainakin tämä voi kääntyä parempaan suuntaan!

Mutta mutta, sitten viime viestini on tapahtunut ja paljon: SE julkisti virallisesti Pixel Remasterit Switchille ja Playstationille ilmoittaen samalla, että se tulee myymään kaikki kuusi peliä sisältävää kokoelmaa fyysisenä sekä perusversiona että Deluxe-painoksena.

Mutta - ja suurin mutta on tässä - ilmeisesti vain oman kauppansa kautta ja hyvin rajatuissa erissä.

Meininki on täyttä pelleilyä: SE on tiputtanut kauppaansa pieniä eriä näistä julkaisuista, ja ne on myyty loppuun parissa minuutissa. Ei mitään toivoa saada tilausta sisään, jos ei päivystä haukkana koko ajan SE:n verkkosivuilla. Edes minä en ole niin hullu! Tekisivät edes niin kuin Nintendo 3D All-Starsin kanssa jos pakko on FOMO-hommiin mennä, eli laittaisivat aikahaarukan pelin myynnille, mutta painaisivat kopioita niin paljon, että kaikille halukkaille riittäisi helposti.

Absurdia on se, että huomattavasti pienemmän pelisarjan kokoelma – Collection of Mana – hoidettiin esimerkillisesti: pelistä ei ollut missään vaiheessa pulaa, ja sen saattoi ostaa mistä vain pelikaupasta. Ja sitten SE pelleilee tällä tavalla toisen lippulaivasarjansa kanssa... Olen unelmoinut tämän kokoelman saamisesta fyysisenä Switch-versiona vuosia. Toivottavasti tämä on SE:n markkinointitaktiikkaa ja versiota lopulta riittää hyvin kaikille, vaikka tällä hetkellä korostavatkin, että se on extremely limited.

Eli juoksevat karkuun, kun jengi yrittää heittää seteleitä naamalle. Voi sinun kanssasi Square Enix...


« Viimeksi muokattu: 21.12.2022 08:06 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4783 : 23.12.2022 18:44 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 968 Basaaripisteet: 1 Profiili
Eli juoksevat karkuun, kun jengi yrittää heittää seteleitä naamalle. Voi sinun kanssasi Square Enix...

Tämähän on kuin suoraan Disneyn kirjasta. Ei niitä klassikoita sovi noin vain myydä. Vain rajoitettuna erinä rajoitettuina aikoina. Mielellään vielä järkyttävään ylihintaan.

Toivottavasti noita fyysisiä versioita on tosiaan vähintään noiden fonttien osalta päivitelty. Muutoin homma menee kyllä törkeän puolelle. Nopeasti kaivettu Youtube-video emulaattorilla ajetusta GBA-versiosta 4K-resoluutioon skaalattuna näyttää kokonaisuutena tunnelamillsemmalta yksinomaan alkuperäisten pikselifonttien ja -laatikoiden ansiosta. Waretuksesta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta siinä vaiheessa mennään metsään, jos maksamalla ei saa parasta versiota.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4784 : 23.12.2022 23:11 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 627 Basaaripisteet: 2 Profiili No, sieltähän sitä "puukkoa" tuli :) Tosin sen verran korjaan, että kyse oli ihan graafisesta esitys tavasta, ei pelin uudelleen suunnittelusta tai lisätehtävistä. Jos ottaa FFVII:n esimerkiksi, niin onhan se alkuperäinen parempi. Kun kuuli mitä kahdesta seuraavasta osasta tulee, niin alkoi jopa meikäläisen odotus hiukan laskemaan. Katotaan nyt mitä sieltä tulee, mutta tuskimpa niistä suurempia "tapauksia" tulee. Olisin toivonut että itse remake olisi mennyt aika orjallisesti vanhan tarinan mukaan, mutta sitä olisi voinut kasvattaa lisäosilla. Nyt peliä on ironisesti suurennettu jollain kissan metsästyksillä ja sorkittu tarinaa niin että heikompia hirvittää.
Oikeastaan toivon jo että tekisivät vain alkuperäiseen kunnon faceliftin :lol: Eli kuten sanoin aikaisemmista osistakin: Visuaalisesti päheimmät remaket mitä löytyy :) Parasta FFVII Remaken upgradessakin on hahmot. Ne on tehty täydellisesti. Siis simppelisti "Perfection". Tätä toivoisin muillekkin vanhoille FF osille.

En sitten tiedä miksi tuo 90-luvun alun JRPG tyyli ei oikein iske. Ehkä se johtuu siitä että se ei iskenut silloinkaan, enkä pelannut niitä silloin. Tuskin alkuperäinenkään FFVII olisi nyt niin kova sana jos sitä ei olisi pelannut silloin. Ja FFVII oli ensimmäinen JRPG mitä pelasin. SNES aikaan keskityin enemmän hack'n slash, tasoloikka ja beat'em up (luoja Mortal Kombat kolikkopeli oli kova) peleihin. N64 ja PSOne aikaankin aluksi Tekken ja Mario 64 oli kovimmat jutut. Sellainenkin salaisuus siis on, että OoT oli ensimmäinen Zelda jota pelasin. Mutta OoT ja FFVII tuli juuri sen visuaalisuuden vuoksi otettua testiin. Ne vain näytti niin helvetin upeilta. Ja se oli menoa sen jälkeen.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4785 : 30.12.2022 23:40 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 526 Basaaripisteet: 4 Profiili Joku legenda alkoi väsätä PC:n JoyShockMapper-softaa (jonka on kehitellyt gyroguru Jibb Smart) Titan Two -adapterille. Huvittavaa huomata, miten surkea tuo tähän asti käyttämäni gyroskripti oikeasti onkaan. :lol: Nyt gyrossa on kunnolliset smoothingit, minkä ansiosta tähtäin ei heilu edestakaisin kuin puunrunkoa yläs kipittävän oravan kivekset konsanaan. Skripti on vasta raakile, eikä se varmasti ikinä tule vetämään vertoja JSM-softalle tai XIM:in vastineille, mutta onhan tämä hemmetin hienoa, että pääsee vihdoin pelaamaan kunnollisella gyrolla.

Tuossa Apexia harjoitellesani mietin myös, että ehkei peli tue PS5:llä gyroa jo siitäkin syystä, miten olemattomaksi rekyyli muuttuu aseissa, kun yhdistät pienenkin auto aimin gyroon (joka jatkuvan "jitterin" takia ikäänkuin kumoaa rekyylinhallinnan tarpeellisuuden). Samalla kun tuota skriptiä katselee, niin en sinänsä ihmettele, miksi gyro puuttuu niin monesta pelistä tai se on (kuulemma) toteutettu parhaimmillaankin kehnosti. Koodia on toistatuhatta riviä, eikä siitä tällainen maallikko tajua hölkäsenpöläystä. Ei riitä, että osaat koodata, sinun pitää osata myös matematiikkaa. Siksi varmaan Epic suosiolla palkkasi Jibb Smartin väsäämään Fortniten gyro-omiaisuudet, kun mies tietää mitä tekee.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4786 : 31.12.2022 07:16 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili
Joku legenda alkoi väsätä PC:n JoyShockMapper-softaa (jonka on kehitellyt gyroguru Jibb Smart) Titan Two -adapterille. Huvittavaa huomata, miten surkea tuo tähän asti käyttämäni gyroskripti oikeasti onkaan. :lol: Nyt gyrossa on kunnolliset smoothingit, minkä ansiosta tähtäin ei heilu edestakaisin kuin puunrunkoa yläs kipittävän oravan kivekset konsanaan. Skripti on vasta raakile, eikä se varmasti ikinä tule vetämään vertoja JSM-softalle tai XIM:in vastineille, mutta onhan tämä hemmetin hienoa, että pääsee vihdoin pelaamaan kunnollisella gyrolla.

Tuossa Apexia harjoitellesani mietin myös, että ehkei peli tue PS5:llä gyroa jo siitäkin syystä, miten olemattomaksi rekyyli muuttuu aseissa, kun yhdistät pienenkin auto aimin gyroon (joka jatkuvan "jitterin" takia ikäänkuin kumoaa rekyylinhallinnan tarpeellisuuden). Samalla kun tuota skriptiä katselee, niin en sinänsä ihmettele, miksi gyro puuttuu niin monesta pelistä tai se on (kuulemma) toteutettu parhaimmillaankin kehnosti. Koodia on toistatuhatta riviä, eikä siitä tällainen maallikko tajua hölkäsenpöläystä. Ei riitä, että osaat koodata, sinun pitää osata myös matematiikkaa. Siksi varmaan Epic suosiolla palkkasi Jibb Smartin väsäämään Fortniten gyro-omiaisuudet, kun mies tietää mitä tekee.

Vuosien varrella on tullut testattua jos jonkinlaista gyro-kyhäelmää Switchillä. Niiden laatueroista on helppo päätellä, että toiminnon toteuttaminen ei todellakaan ole mikään "on/off"-kytkimen päälle napsautus. Viime vuosina asiassa on kuitenkin edistytty ja susihuonoja ratkaisuja ei ole enää tullut ainakaan minun tietooni. Yleensä kyse on puuttuvasta asetuksesta, jonka saisi patchilla kuntoon.

Tikuista muunnetun gyron ja natiivin gyron välillä on edelleen pieni kuilu, ja tulee todennäköisesti aina olemaan, johtuen alkuperäistekniikan sanelemista rajoituksista. Kun esimerkiksi vertailen Apexin Switch-version gyroa ja XIMin gyroa samassa pelissä, tuntuu NS-version tähtäys kevyemmältä, vaikka peli pyörii huonommalla ruudunpäivityksellä. Lisäksi, jos yrität tehdä XIMillä huippunopean käännöksen gyrolla vaikka vasemmalta oikealle, ei käännös rekisteröidy kokonaan oikein, koska liike rikkoo tattiohjauksen mahdollistaman maksiminopeuden (näin siis toimii ainakin XIMin muunnos). Natiivilla toteutuksella voit tehdä niin nopeita flickejä kun kätesi ikinä sallivatkaan. Apexin Switch-versiossa on myös mahdollista heilua Knockdown Shieldin kanssa natiivilla gyrolla kuin heinämies (ylittäen tattiin tehty maksimiliike), tavalla joka ei ole mahdollista muissa konsoliversioissa.

Panic Buttonin tekemästä gyrosta tykkään kokonaisuutena, mutta lafkalla on paha tapa laittaa toimintoon kummallista autokalibrointia, eli gyro tuntuu liikkuvan tasaisin väliajoin itsestään ruudulla lyhyitä etäisyyksiä. Liittyy varmaan tapaan, millä PB on toteuttanut tämän omimaisuuden ja onhan sille varmasti syynsä. Apexin Switch-versio antaa kustomoida gyroa enemmän kuin mikään muu peli alustalla, mutta siinäkään tätä ei saa kokonaan pois päältä.


« Viimeksi muokattu: 31.12.2022 10:48 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4787 : 31.12.2022 14:27 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 526 Basaaripisteet: 4 Profiili Tällä skriptillä saa näköjään ihan natiivinkin gyrotuen peleissä, jotka tukevat hiirtä ja näppistä, jolloin gyro toimii hiirenä. Titan Two feikkaa, että konsoliin on liitetty näppis ja hiiri, jolloin tuolta gyro/tatti-konversiolta vältyttään. Aika siistiä! Pitäisi vain mapata kaikki näppiksen toiminnot padin näppäimiin, enkä tiedä, miten jouhevaksi vasemman tatin liikkumisen saa tehtyä suoralla WASD -> vasen tatti -käännöksellä. PC:llä reWASD-softalla tuon saisi helposti tehtyä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4788 : 02.01.2023 23:40 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 526 Basaaripisteet: 4 Profiili (Varoitus: viesti sisältää paljon kammottavaa finglishiä!)

Olen tässä gyropsykooseissani miettinyt, mikä olisi se ultimaattisin peliohjain. DualSense tukee alhaisinta input lagia 1000Hz USB Polling Rate -ylikellotuksen ansiosta, siinä on parhaat tatit (samaa sulavuutta ei löydy mistään tatista, kun käytät KontrolFreek-tattipidennystä, resistanssi on just eikä melkein, enkä ikinä kyllästy tuohon Galaxy-versioiden tuntumaan peukalon alla), mutta niissä on aavistus driftiä (silti huomattavasti vähemmän kuin Xbox- tai Switch Pro -ohjaimessa), mistä pääsisi eroon Hall Effect -sensoreilla. Xbox-ohjaimissa 16-bittiset tikut vrt. 8-bittisiin tikkuihin Sonylla. En tiedä, onko tästä juurikaan käytännön hyötyä.

DualSensen face buttonit ovat myös parhaat tuntumaltaan ja niiden liikerata on lyhyt vrt. Xboxin nappeihin. Switch Pro -ohjaimessa on ehkä surkeimmat nappulat, kulmikkaat möhkäleet. DualSensessä on tuttuun Sony-tyyliin paskimmat liipasimet - niissä oikea liikerata alkaa ehkä jossain 15% kohdalla, eikä tuota pysty mitenkään korjaamaan edes skripteillä. Switchin Pro-ohjaimessa on parhaat "liipasimet" (paitsi autopeleihin), koska ne ovat digitaaliset. Xboxin Elite Series 2:n liipasimet ovat aika lailla täydelliset, ne ovat juuri oikealla paikalla ja "trigger stopsien" ansiosta liikerata on lyhyt. Saa nähdä, miten nuo on toteutettu tulevassa DualSense Edgessä.

PS4-ohjaimessa oli erinomaiset olkapäänäppäimet, jotka ovat selvästi huonommat DualSensessä. Liikaa liikerataa ja ne hölskyvät. Switch Prossa on lyhyt liikerata, mutta ne ovat epämääräisen tuntuiset muovihalpikset. Elite Series 2:n olkapäänäppäimet hajoavat käytössä, eli ne ovat paskimmat, mitä on ikinä missään ohjaimessa nähty. Parhaat olkapäänapit olivat yhdessä omistamassani Xbox One -ohjaimessa (Limited Edition -malli Phantom Magenta) - aivan täydellinen tuntuma, kuin klikkailisit hiirellä.

Paras dpad on Sega Saturn -ohjaimessa. Piste. Voit pelata mitä tahansa pelejä, mukaan lukien Street Fighteriä, jota on mahdoton pelata esim. DualSensellä. Elite Series 2:n vaihto-dpad on myös erinomainen, muttei aivan yhtä tarkka.

DualSense on parhaimman tuntuinen ohjain kädessä, jos unohdetaan liipasimet - sormituntuma ei vain ole lähelläkään Xboxin vastaavia. DualSensessä on myös eniten nappeja (kaiken muun lisäksi mikrofoninappi, touch screenin vasen ja oikea puoli sekä hipaisu, joka toimii myös nappina). DualSense Edgessä pitäisi vielä olla kaksi funktionappia takanappien lisäksi.

Gyron kannalta (eli mitä vähemmän nappien painelu liikuttaa itse ohjainta, eli gyroa, sitä parempi) paras tapa ammuskella olisi varmaan Switch Pron liipasimet, mutta voiton vie silti DualSense, jossa käytän ampumiseen neliönäppäintä. Ohjain pysyy vakaana. DualSensen ongelmana tosin on se, että olkapäänappien naputtelu liikuttaa ohjainta. Tätä ongelmaa ei olisi hiirimäisissä lyhyen liikeradan napeissa. XIM Nexuksen gyromoduuli on laudan gyropioneeri Epin mukaan keskellä ohjainta, toisin kuin DualSensessä/Switch Prossa.

Eli kaikissa ohjaimissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Minulle täydellinen ohjain olisi ylikellotettu DualSense, jossa on Sega Saturnin dpad, 16-bittiset tatit Hall Effect -sensoreilla, Series 2:n liipasimet ja takanapit (tosin lyhyemmällä liikeradalla), hiirimäiset olkapäänapit ja keskellä ohjainta oleva gyromoduuli. Jo olemassa olevista ohjaimista varmaan lähimmäksi pääsisi Battle Beaverin kustomoitu DualSense, jossa on hiirimäiset nappulat olkapäänappien ja liipasimien tilalla sekä takanapit. Mutta ihan hulluahan tuosta olisi maksaa 200 euroa + alvit ja tullit, kun tatit kuitenkin alkavat driftaamaan ennen aikojaan. Ja takuuta kuukausi. :lol:
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4789 : 06.01.2023 07:15 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.youtube.com/watch?v=Yw8GXd8UhXo

Tästä käynnistyi minulle Fire Emblem Engagen hype, eikä päivääkään liian aikaisin; peli on optimoitu alustalle selvästi paremmin kuin Three Houses, jossa oli laadukkuudestaan huolimatta vähän hutaisun makua visuaalisesti. Enkä toisaalta koskaan ajatellut sitä liiemmin, mutta peli oli aika susiharmaa ja lattea väreiltään. Nämä värit toki peilaavat Three Housesiin valittujen teemojen rujoutta ja armottomuutta, mutta itse pidän enemmän Engagen Nintendomaisesta väriloistosta. Peli tulee näyttämään varmasti upealta etenkin Switch OLEDin ruudulta.

Three Houses kesti tyyliin 60 tuntia, vaikka pelasin siitä yhden reitin. Mietin, että jossain vaiheessa palaan pelin ja jonkun muun reitin ääreen. Engagessa taitaa olla vain yksi reitti. Tavallaan pidän siitä, että voi nähdä suurimman osan asioista yhden läpipeluun aikana. Monet Three Housesiin yli 200 tuntia latoneet fanit tosin voivat helposti olla eri mieltä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4790 : 08.01.2023 15:37 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 526 Basaaripisteet: 4 Profiili Hankin uuden iPhone 14 Pro Maxin, jolla voi tallentaa 240fps videoita (onnistuu varmaan muillakin iPhone-malleilla, Androideista puhumattakaan), joten pääsee vihdoin testailemaan pelien input lagia.

Tein skriptin, joka vaihtaa DualSensen LED-värin sinisestä punaiseen aina kun X-nappulaa painetaan. Sitten kuvaan ohjainta ruudun edessä hidastettuna ja lasken kuva kerrallaan videosta, kuinka kauan kestää LED-värin vaihtumisesta siihen, että hahmo reagoi liikkeeseen (liikkeen pitää olla ns. one frame -liike, eli sellainen joka tulee ulos heti seuraavalla framella). 240fps-videolla yksi kuva kestää n. 4.2 millisekunttia, eli input lagin voi laskea kaavalla: kuinka monta kuvaa on napinpainalluksen ja siihen reagoivan liikkeen välillä / 240 X 1000, esim 10 / 240 X 1000 = n. 42ms.

Alla video MegaMan 2:sta Mesen-ytimellä RetroArchissa. Pelissä on n. 30ms input lagia, mikä pitää sisällään TV:n ja ohjaimen input lagit.

https://streamable.com/ct689a
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4791 : 10.01.2023 07:42 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili https://www.gamesradar.com/xbox-developer-direct-showcase-reportedly-coming-this-month/

Ja taas Nintendoa kopioidaan, kun omat ei riitä!  :o

Jos Starfieldi tosiaan puuttuu tuolta, niin haaveet ensimmäisen vuosipuolikkaan julkaisusta saanee unohtaa. Touko-kesäkuun julkaisu olisi ehkä liian lähellä Tears of the Kingdomia, joka tulee tod.näk olemaan kaikin mittarein Starfieldin luokassa merkittävyydeltään. Ei sillä, kyllä näille molemmille yleisöä riittäisi, mutta veikkaan Starfieldin kuitenkin olevan Microsoftin suuri loppusyksyn peli. Ja aiemmat julkaisut huomioon ottaen on hyvä, että Bethesda saa haluamansa ajan vielä työstää peliä valmiimmaksi.

Valmiiksihan se ei koskaan tule, mutta valmiimmaksi.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4792 : 10.01.2023 09:32 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 882 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Erikoista, että tuo Nintendon Direct systeemi ei ole jo standardi näillä isoimmilla pelipuljuilla.
Play-Asia
tallennettu
Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4793 : 20.01.2023 13:19 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 882 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Jaahas, Monster Hunter Rise löytyy nyt gamepassista. Pitää kai sitä testata. Ei ole tullut kyllä pelattua juurikaan MH-pelejä, mutta katsotaan. Cooppina kai olisi hauskempi, mutta Capcom on paska tukemaan crossplayta.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4794 : 20.01.2023 14:29 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili
Jaahas, Monster Hunter Rise löytyy nyt gamepassista. Pitää kai sitä testata. Ei ole tullut kyllä pelattua juurikaan MH-pelejä, mutta katsotaan. Cooppina kai olisi hauskempi, mutta Capcom on paska tukemaan crossplayta.

Crossplay ja myös cross-save olisi tosiaan ollut kova juttu tähänkin. Switch-version yli sadan tunnin edistymistä en viitsisi heittää kankkulan kaivoon, eli en usko että Xbox-versiota tulee kovin paljon pelattua.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4795 : 20.01.2023 16:19 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 162 Basaaripisteet: 5 Profiili Petyin kans kun tsekkasin tuoreeltaan cross-play-mahikset. Olisi ollut potentiaalinen hitti PS-Xbox-linjan kaveriporukan iltapeleiksi. Yksin en tiedä, tuleeko nyt napattu pelaukseen - vaikka Worldia aikanaan pelasinkin pitkät pätkät pääasiassa itsekseni.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4796 : 20.01.2023 19:14 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 526 Basaaripisteet: 4 Profiili Kyllä tätä on odotettu! 90h tuli Switch-versioita väännettyä, mutta lopulta se jäi surkean end game -kontentin takia. Eipä tässäkään perusversiossa sitä varmaan ole, mutta onneksi keväällä pitäisi lisärin kuitenkin tulla ulos.

Yllätyksekseni tässä on myös HDR-tuki, tosin vaikea vielä sanoa, miten se on toteutettu. Joka tapauksessa Monster Hunter 120fps-tuella ja gyrolla (Switchillä en vielä gyroon ollut tottunut) on hieno juttu. Tilaäänikin toimii kuulokkeilla kunnolla, toisin kuin Worldissa. Jos jostain pitäisi valittaa, niin en ymmärrä miksi osa käyttäliittymästä on 4K-resolla ja sitten osa on vedetty jollain Switchin 240p-resoluutiolla. Ehkä tämä on vain 120fps-moodissa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4797 : 21.01.2023 10:48 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 750 Basaaripisteet: 6 Profiili Tämäkin Monster Hunter kuoli lopulta itselleni siihen, että julkaistiin täysin keskeneräisenä. Ei vaan kiinnosta odotella ikuisuuksia puolta osaa pelistä, tai saada muutaman kuukauden välein pari uutta monsteria lisää, koska siihen mennessä unohtanut jo kaiken ja muutenkin motivaatio hävinnyt. Alkuperäisen julkaisun grindasin läpi hetkessä, eikä kyllä mitään motivaatiota enää jatkaa varsinkaan, kun ei edes mitään cross-ominaisuuksia.

3DS:n MH XX jäänee itselleni sarjan parhaaksi osaksi vanhanaikaisten säätöjensäkin kanssa, ellei Capcom oikeasti tee jotain isompaa joskus.
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4798 : 23.01.2023 08:06 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili Goldeneye 007 tällä viikolla?

Se olisi sitten Microsoftin tehtävä pudottaa tämä ikoninen peli keskiviikkona illalla klo 22 kotimaan aikaa, kun Developer_Direct käynnistyy. Todennäköisesti ovat sopineet homman niin, että Nintendo hoiti ensijulkistuksen, ja Microsoft sai puolestaan kunnian laukaista Goldu linjoille.

Ja kuulkaas, onhan se liipaisinsormi käpertynyt ihanan N64-ohjaimen Z-napin ympärille jo – koittaako tämä ihanainen päivä viimein, kun Facilityn fasiliteetit taas aukeavat? Tämä on historiallinen uudelleenjulkaisu ja alan olla niin täpinöissä, että pettymys iskee kasvoille kuin miljoona lekaa taivaalta, jos ylihuomenna ei tapahdukaan mitään.

Mutta tapahtuu kyllä. I want to believe.  8)

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature « Vastaus #4799 : 31.01.2023 07:36 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 806 Basaaripisteet: 0 Profiili EXCLUSIVE: IGN has learned from multiple sources that PlayStation, Xbox, and Nintendo won't be part of E3 2023.

E3:n piti tulla takaisin tänä vuonna, mutta paluu on jäämässä vajavaiseksi. Vaikeaa uskoa, että E3 pystyy lähivuosina enää tästä nousemaan.

Nintendo-pelaajan näkökulma asiaan: aiemmin E3:n ollessa terässä saattoi olla varma, että kesäkuussa näki Nintendolta uuden esityksen, jossa paljastettiin melkeinpä aina jotakin merkittävää. Nintendo ei tällaisia "varmoja nakkeja" vuodesta toiseen muuten jakele, joten tulevaisuudessa epätietoisuudessa eläminen lisääntyy. Mutta ei Nintendo tietenkään E3:a tarvitse, sen Directit ovat kasvaneet niin suuriin mittasuhteisiin hype-arvoltaan.


« Viimeksi muokattu: 31.01.2023 08:24 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Sivuja: 1 ... 155 156 157 158 159 [160] 161
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2023
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines