Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
« Vastaus #17 : 18.11.2021 14:05 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 581
Basaaripisteet: 4
Nyt kun kuherruskuukausi pelin parissa on ohi, niin muutama asia on alkanut ottamaan päähän.
Ensinnäkin äänimixaus on täyttä sontaa. Kaikki kuulostaa vaimealta ja tunkkaiselta, ja on ihan turha ainakaan erottaa mitään vihujen askelia sieltä äänten joukosta. Ei auta Dolby Atmos for Headphones -tai DTS Headphones:X -sovellusten käyttö tai asetusten muuttaminen. Jos vihu tulee selästä niin et voi mitään. Etenkään kun tuo sensitivity on revitty jostain PS2-ajan peleistä, minkä takia 180 asteen kääntymisessä menee kolme päivää. Siis mitä helvettiä? Vuonna 2021 julkaistu kilpailullinen nettiräiskintä, jonka pelaaminen tuntuu siltä kuin ohjaisit jotain tankkeria.
En myöskään tajua tota Battle Riflea. Tuntuu välillä että on ihan nopanheittoa, mitkä burstit osuu ja mitkä ei. Tai sitten en vain osaa, vaikea sanoa, kun osumaindikaattorit loistavat poissaolollaan. Jos verrataan siihen gunplayn kultaiseen standardiin, Apex Legendsiin, on ero kuin yöllä ja päivällä. Siinä kyllä kuule, mitkä panokset osuu ja mitkä ei. Tiedät myös tasan tarkkaan, kun armorit on ammuttu alas.
Kovasti myös huolestuttaa pelin pitkäikäisyys. Tässä on siis huikeat kolme modea, jota pelata?! Xboxin lippulaivapeli, joka myöhästyi vuodella ja silti tässä ei tunnu olevan oikein mitään sisältöä.
Kaikki mapit näyttävät myös samalta harmaalta mössältä ainakin 120Hz-moodissa, joka on tosiaan aivan järkyttävän ruma graafisesti. Halo MCC näyttää 120 FOV:illa 120Hz-moodissa tuhat kertaa paremmalta. Natiivi Dolby Vision -tuki myös ihmetyttää, sillä ainakin moninpeli näyttää siltä ettei mitään HDR:ää ole edes päällä. Valikkoruudutkin ovat hirveää utuista mössä täynnä bandingia.
Mutta joo, ehkä 343 saa tämän pelin valmiiksi seuraavan 5 vuoden aikana Master Chief Collectionin tavoin.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2021 14:13 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 581
Basaaripisteet: 4
Pitää ottaa vähän kitinöitä takaisin. Valitsin Dolby Atmos for Headphones -softasta elokuvamoodin päälle ja nostin kuulokevahvistimen volaa kunnolla ylöspäin, niin tuo äänimaailma aukesi kunnolla! Tässä on vähän sama juttu kuin Capcomin peleissä (joissa myös saa vaihtaa Dynamic Range -asetusta), että jostain syystä tuo äänenvoimakkuus on ainakin luureilla pelatessa muita pelejä tuhnumpi.
EDIT: Battle Riflella kuulemma pääosuma ei tee yhtään enempää damagea kuin kroppaosuma, jos shieldit eivät ole alhaalla. Enpä tätäkään tiennyt. Turha siis nysvätä niitä headshotteja ennen kuln shieldit ovat poissa.
Tekeekö muut pyssyt päähän enemmän damagea kun on suojat päällä (snipu tietty)? Esim toi normirynkky tai pisla?
Ei pitäisi tehdä. Tässä on kyllä paljon vielä opittavaa, kun ei tunne noita aseita kunnolla. Esim. onko rekyyli kyykyssä ammuttaessa pienempi? Onko Battle Riflessä kuinka paljon ns. bloomia?
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
« Vastaus #27 : 21.11.2021 11:53 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 581
Basaaripisteet: 4
On kyllä hämmentävää, miten peliä on väännetty ainakin viisi vuotta, eikä moninpelimoodissa ole mitään tekemistä. Mihin se kaikki aika on käytetty? Miksi pelissä ei ole edes yhtä Team Slayer -pelimuotoa?
Ranked on joo ihan jees, mutta verrattuna Halo 2:n legendaariseen Rankediin, tuntuu tuo pistetytyssysteemi aika kasuaalilta. Mikä on toki tavallaan hyväkin juttu, mutta rankit menettävät merkityksensä, jos vain grindaamalla pystyy nousemaan korkealle. 343:lta myös hyvin 343:mainen veto käyttää jotain joka pelissä nähtyjä, geneerisiä Bronze-, Silver-, Gold-, jne. titteleitä. Halo 2:ssa oli ikoniset 0-50 ikonit ja Halo 3:ssa arvomerkit.
Ja voi että, mitä kaikkia kustomointijuttuja noiden haarniskojen ympärille oltaisiin voitu rakentaa. Mutta ei, jostain perus värivaihtoehdoistakin joutuu maksamaan. En yhtään yllättyisi, vaikka tuo Free 2 Play -päätös oltaisiin tehty jo senkin takia, ettei pelissä yksinkertaisesti ole mitään avattavaa, jotta siitä kehdattaisiin pyytää täyttä hintaa julkaisussa.
Entä missä on statsit? Olisi edes jokin indikaattori siitä, onko parantanut peliään vai ei.
EDIT: Joo, ei kestä kyllä mielenterveys tätä Rankedia. Platinum 4:ssä mennään soolona ja nyt alkaa haastekin kasvamaan, eikä rankki nousekaan enää jatkuvasti. Eli ei tämä nyt niin hirveästi Halo 2:sta eroa. Mutta ei saatana jaksa tota, että siellä tiimissä on aina se yksi tyyppi, joka vetää kaiken päin persettä. Oddballissa tuntuu myös olevan täysin mahdotonta saada tiimikavereita, jotka noukkivat pallon. Sitten on se yksi sankari, joka räiskii jossain hevonkuusessa BR:n kanssa eikä edes yritä tehdä tehtäviä.
Olen myös aika varma, että peli heittää pelaajan milloin millekin serverille, jossa on sillä hetkellä jonossa olevia pelaajia. Tämä taas vaikuttaa pingin myötä siihen, kuinka hyvin tai huonosti nuo BR-burstit menevät perille.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2021 16:39 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu