Pelaajalauta

Yleinen => Pelikeskustelu => Aiheen aloitti: Ephram - 03.02.2021 16:52



Otsikko: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Ephram - 03.02.2021 16:52
Infinite myöhästyi, mutta aloitetaan keskustelu. Mitä mieltä, pystyykö free-to-play-Halo nostamaan sarjan takaisin moninpelien aateliin? Kilpailu on toki nykypäivänä raivoisaa ja vaihtoehtoja yltäkylläisesti. Itse kyllä muistelen välillä "Haloa livessä" aikoja kyynelsilmin, varsinkin Halo 2:n julkaisuaikoihin hype ja meininki oli huikeaa ja suomiservuilla meininki hauskaa.

Ajattelin myös rykäistä koko Halo-sarjan läpi ennen Infiniteä. Olen pelannut vain ykkösen ja kakkosen kokonaan alusta loppuun ennen tätä, joten uutta tulee vastaan reilusti. Olisin kiinnostunut myös co-oppaamaan LIVESSÄ jonkun lautalaisen kanssa, jos jotakuta muuta kiinnostaa pelata läpi joku sarjan peleistä.

Mikä on mielestänne paras Halo-peli koskaan?


Otsikko: Vs: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä)
Kirjoitti: MasterTK - 03.02.2021 19:05
Itse puhun vain Halon moninpelien puolesta, koska se on ainoa Halojen kiinnostava puoli itselleni.

Halojen moninpelissä on aina ollut samaa ongelmaa kuin Smash Brosseissa. Pelintekijät koittavat jääräpäisesti vääntää jotain omaa näkemystään ja saada vietyä pelisarjaa kasuaalimpaan suuntaan, eikä varsinkaan 343 Industriella tunnu olevan pienintäkään käryä, miksi Halojen moninpeli oli aikoinaan niin suosittua todella korkealla tasolle saakka. Tässä toki erona, että Nintendon faneille voi syöttää mitä tahansa paskaa ja ne ostavat heidän pelejä silti, mutta Bungiella/343:lla ei ollut ihan yhtä vankkaa pohjaa ja tappoivat kirjaimellisesti Halojen suosion pala palalta.

Bungie masteroi tietyiltä osin moninpelin jo kakkosen/kolmosen aikoihin, mutta sen jälkeen lähdettiin lisämään ympärille kaikkea uskomattoman turhaa roskaa ja tehtiin jatkuvia suunnitteluvirheitä, jotka tuhosivat hiljalleen moninpelin.

Kolmosen jälkeen peleistä poistettiin Ranked mode ja peli keskittyiä lähinnä social slayeriin. Battle Rifleen oli lisätty myös random sprayta mukaan enemmän, joka korjattiin vasta kun 343 tuli tilalle. Sitten tuli enemmän ja enemmän ajoneuvoja, uniikit moninpelikartat korvattiin tylsän harmailla kenttäeditorin kartoilla, kunnes nelosessa ei jaksettu enää edes yrittää mitään. Suoraan palasia vain yksinpelin kentistä, vailla mitään järkeä.  Reachissa myös lisättiin täysin pelin tasapainon pilaavia kykyjä, joiden korjaamiseen meni aivan liian kauan. Vitosessa tajuttiin viimein, että 60fps on välttämätön fps-peleissä, mutta lisättiin kirsikkana kakun päälle Codeista tuttu sprinttaus mahdollisuus, joka ei toimi ollenkaan Halon suojamekanismin kanssa. Tuossa vaiheessa sarjasta ei ollut enää kiinnostuneet edes uskolliset Halo-jäärät ja kasuaalitkin olivat siirtyneet muihin moninpeleihin kauan sitten.

Vuosia myöhemmin julkaistaan totaalisen persereikään vedetyt Halo 1:n ja 2:n remasterit, joiden huonoutta ei pysty edes ymmärtämään. Onneksi julkaisivat surullisen kuuluisan Master Chief Collectionin, joka ei kirjaimisellisesti toiminut useaan vuoteen ja on edelleenkin melkoinen viritys, jossa pelaajia enää kourallinen.  :lol:

Tai miten tämä uusin tuleva osa? Piti saada julkaisuun uudelle Xboxille, mutta myöhästyi ainakin vuodella hetkeä ennen julkaisupäivää ja näytti muutenkin ihan keskinkertaiselta. Näyttää siis siltä, että eivät ole oppineet yhtään mitään aiemmista vuosista. Odotukset eivät ole kovinkaan korkealla, mutta maksaisin mitä tahansa, että pääsisin vielä kerran pelaamaan kunnollista Halon moninpeli. Alkuperäinen pelimekaniikka on edelleen mielettömän hyvä ja sen tietty hitaus verrattuna moniin adhd-peleihin on ihan parasta.



Otsikko: Vs: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä)
Kirjoitti: Cyrus - 03.02.2021 19:57
Voisi sanoa, että kehittäjät yrittävät tehdä "omaa näkemystään" sisällyttämällä peliin erilaisia muista peleistä lainattuja ominaisuuksia, joiden katsotaan olevan essentiaalisia genressä, mutta jotka tuhoavat Halon identiteetin? Näinhän kävi paljon koko FPS-genrelle, kun CoD tuli, kaikkien pelien piti tuntua samalta. Sentään viime aikoina tullut vähän lisää diversiteettiä, mutta toisaalta tuntuu, että nykyisinkin on ahdettava silti aina jotain eri classeja jne.

Kehittäjät ovat siis kadottaneet Halon pelimekaanisen identiteetin ja samalla onnistuivat tietenkin karkottamaan jopa fanit, koska fanit pitivät pelissä eniten nimenomaan raudanlujista mekaniikoista.


Otsikko: Vs: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä)
Kirjoitti: Ephram - 04.02.2021 10:19
Pitäiskö joku ilta tuoda wanhat hyvät ajat takaisin ja pelailla vaikka Halo 2:n (MCC) multiplayeriä Lautalaisten kesken? Jos saadaan vain mukaan tarpeeksi pelaajia. Voisin tehdä Peliseura-alueelle tästä erilisen ketjun, jos löytyy kiinnostusta. Varmaan vaikeampaa nykypäivänä toteuttaa tämä, kun kaikilla erilaiset aikataulut, mutta yrittämisen arvoista kuitenkin.  :)


Otsikko: Vs: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä)
Kirjoitti: Ephram - 05.08.2021 07:08
Oletteko nähneet jo moninpelibetan materiaalia? Tai kenties jopa ottaneet siihen osaa? Yleisesti tunnutaan olevan sitä mieltä, että Infiniten moninpeli on kuin "Halo 2/3 steroideissa", joka taitaa olla juuri sitä, mitä yhteisö tältä halusikin.

Ilman gyroa en ihan mitä tahansa moninpeliräiskintää lähtisi pelaamaan, mutta Halo on poikkeustapaus. Kahdesta ensimmäisestä pelistä on niin hyviä muistoja, että ihan sen takia täytyy syksymmällä kokeilla, josko tämä oikeasti olisi fiilikseltään lähellä kahta ensimmäistä Haloa.


Otsikko: Vs: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä)
Kirjoitti: Kabanossi - 05.08.2021 11:16
Oletteko nähneet jo moninpelibetan materiaalia? Tai kenties jopa ottaneet siihen osaa? Yleisesti tunnutaan olevan sitä mieltä, että Infiniten moninpeli on kuin "Halo 2/3 steroideissa", joka taitaa olla juuri sitä, mitä yhteisö tältä halusikin.

Jonkin verran on tullut katsottua videoita. Tietynlainen paluu juurille on joo huomattavissa, ja ovathan kehittäjät sitä puhuneet yksinpelistäkin. Sarjan moninpelin taso laski siinä Halo 4:n aikaan. Uusi tiimi apinoi vääriä asioita CoDista. Toki CoD:n suosio vei muutenkin pelaajia Halolta, mutta samalla Halo ei enää ihan tuntunut Halolta. Pelailen aina silloin tällöin Master Chief Collectionia netissä, etenkin Halo 2:ta. Nostalgia varmasti vaikuttaa kokemukseen, mutta sellainen tietynlainen yksinkertaisuus vetoaa.

Onko sillä mulle sitten lopulta niin väliä, millainen Halo Infiniten moninpeli on? Tuskin. Ei ole aikaa panostaa niin, että pärjäisi. Katsotaan nyt kuitenkin. Joku hyvä suomalainen peliporukka voisi imaista mukaan peliin ihan eri tavalla. ;D


Otsikko: Vs: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä)
Kirjoitti: MasterTK - 05.08.2021 18:25
Toivon totisesti etteivät ryssi tätäkin peliä. Halon voima piilee juuri sen tietynlaisessa yksinkertaisuudessa, mutta loputtoman syvässä tiimipelaamisessa. Toivottavasti unohtavat koko yksinpelin ja panostavat täysillä vain moninpeliin, joka olisi lähellä Halo kakkosen ja kolmosen tyyliä. Kaikki ylimääräinen sonta ympäriltä pois ja pitkästä aikaa uusi kunnollinen fps-moninpeli. Pikaisten striimien perusteella vaikutti oikein lupaavalta.



Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Ephram - 04.10.2021 17:32
https://www.youtube.com/watch?v=YEaa62uBGa0

8 viikkoa julkaisuun. Hype alkaa saada nyt otetta meikäläisestäkin, sillä aikalailla kaikki kommentit moninpelistä ovat järjestäen pelkästään positiivisia. Voi olla, että ihan oikeasti Haloon palaa se kullanhohtoinen parhaan online-shootterin aura, minkä se omasi 15 vuotta takaperin.

Propsit myös siitä, että Infiniten Battle Passit tulevat olemaan "ikuisia", eli niitä voi grindata niin pitkään kuin haluaa. Battle Royalet elävät FOMOn voimalla, onneksi tässä ei lähdetty ihan samaan suuntaan.

Series X -versio pyörii kuuleman mukaan tällä hetkellä vakaasti 120 freimiä sekunnissa, resoluution ollessa 1080p-1440p.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Ephram - 13.11.2021 07:43
https://twitter.com/NateTheHate2/status/1459241895335534594?t=tZowrhNu8o8LuCdKZOwasA&s=19

Lainaus
What better way to celebrate the anniversary of the Xbox than with a birthday surprise.

I can independently confirm & share with you today that Halo Infinite multiplayer will be made available on Monday, November 15.

Maanantaista taitaa tulla halonhakkaajille ns. uusi alku.  :)

Pitää kyllä heti koklata. Pelkkää hehkutusta ja hypeä paikat täynnä, Halo on saanut pelaajien "goodwillin" taas omakseen, mikä on todella hienoa nähdä.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Ephram - 16.11.2021 09:04
En pääse jostain syystä pelaamaan Infiniteä ollenkaan, "play"-nappi on aina harmaana vaikka kokeilen mitä vaan pelimuotoa. Bot-peleihinkään en pääse. Kokeilin myös poistaa koko pelin ja ladata sen uudelleen, mutta sittenkin sama juttu. Yritin etsiä onko muilla ollut samaa ongelmaa, löysin vain neuvoja käynnistää peli ja konsoli uudelleen. Aika outoa, verkkopelaaminen muissa peleissä kyllä toimii.

EDIT: löysin ratkaisun: https://www.reddit.com/r/halo/comments/quql18/play_button_is_gray/hkrpt9f/?context=8&depth=9

Lainaus
In menu press start, then Y and download english language.

Enpä hoksannut, että peli, joka toimi täysin englannin kielellä, vaati englannin kielen asentamista, jotta pääsi pelaamaan.

EDIT 2:

Tuntuu hyvältä ja näyttää hyvältä. Ei tarvitse miettiä CODin ja Battlefieldin pelaamista lainkaan, kun tarjolla on Infinite. Pelattavuus on aika hidastempoista ja periaatteessa vain erillinen juoksutoiminto erottaa tämän wanhoista Haloista. Tykkään.

Mutta saa nähdä tulenko hankkimaan Battle Passia ja panostamaan paljonkin tunteja tähän peliin. Kahta moninpeli-shootteria on hankalaa pyöritellä vakavissaan yhtä aikaa. Lisäksi, jos vertaa Apexiin, sen tyylisessä pelissä on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Apexissa joutuu joskus haahuilemaan kauankin ilman vastustajia, mutta yhteenoton tullessa jokainen kohtaaminen on hyvin uniikki, jännittävä ja supertärkeä. Ja sekin on, että Apexin jälkeen kaikki genren pelit tuntuvat vähän kankeilta, niin hyvin liikkuminen on siinä tehty. 

Mutta jos Infinitessä saa kunnon porukan kasaan, niin peli voi olla kyllä aika saakelin hyvä.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: MasterTK - 16.11.2021 13:00
Ihan hyvältä vaikuttaa Infinite. Ehkä Siegen lisäksi viimein joku pelaamisen arvoinen fps. Olisi hienoa joskus ottaa Pelaajalaudan väliset custom-mätöt. Ainoa vaan, että peli pakottaa pelaamaan kaikkia paskamodeja tällä hetkellä, ellei pelaa customeja, joten pitää odotella, ennen kuin jaksaa kunnolla alkaa pelaamaan. Ei paljon jotkut Odd ballit kiinnosta joka toiseen väliin.

Pelissä tosiaan voi filteröidä kivasti hiiripelaajavat moloon halutessaan ja lisäksi voi myös valita single/duo -filteröinnin, jos ei pääse kavereiden kanssa pelaamaan.


EDIT:
Nyt vasta tajusin, että yksinpelikampanja myydään erikseen 60 euron hintaan... Saisivat maksaa 60 euroa siitä. :lol:


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Kabanossi - 16.11.2021 16:56
Nyt vasta tajusin, että yksinpelikampanja myydään erikseen 60 euron hintaan... Saisivat maksaa 60 euroa siitä. :lol:

Game Passinhan kautta tuo tietysti pelataan.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Scarf - 16.11.2021 21:24
Kuin olisi tullut kotiin monen vuoden perseessä samoilun jälkeen. Siltä tämä peli tuntuu. Kuin olisi tullut kotiin.

Time-to-Kill on täydellinen ja peli tuntuu juuri siltä miltä pitääkin. En ole yhteenkään Haloon koskenut käytännössä Reachin jälkeen (sitäkin taisin pelata muutaman tunnin), mutta tämä herätti jo 10 minuutin jälkeen henkiin sen hiipuneen liekin, joka on kaikki nämä vuodet kuitenkin näköjään kytenyt sisällä. Ja aitona Halo-puristina DualSensella ja gyrolla pelataan - luonnollisesti.

HALO IS BACK, BABY!

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: MasterTK - 17.11.2021 01:08
Yli seitsemän tuntia tänään Halo Infiniten rankedia kavereiden kanssa. Kyllä! - Ekan kerran pelikelvollinen Halo Kakkosen / kolmosen jälkeen ja kolmonen oli jo askel taaksepäin kakkosesta. Eikä tämä ole vain kelvollinen, vaan suorastaan erinomainen. Jopa skeptisimmät Halo-kaverit myönsivät asian. Pelissä on tehty lähes kaikki oikein toistaiseksi ja kyseessä on vasta Beta.

- Nettikoodi/serverit on mielettömän hyvät. Ja suoraan julkaisupäivänä! Tuntuu kuin pelaisi offline-modessa. Muut saisivat ottaa oppia.

- Ranked modessa EI mitään ajoneuvoja, ei tutkaa ja Battle Riffle aina aloitusaseena. VIIMEINKIN kerrasta oikein tämä.

- Mapit ovat paluu pienempiin ja kilpailullisempiin karttoihin, jotka suunniteltu kunnon pelaamista varten, eikä vaan napattu palasta jostain yksinpelikentän kampanjasta, jossa voi sitten kaahailla jollain hemmetin autoilla.

- Crossplay PC-pelaajien kanssa, ja jos haluaa, niin voi pelata vain muita ohjainpelaajia vastaan rankedia ja siinä oma rankkinsa. Mutta moni ei tajua, että Haloissa ei ole hiirestä ja näppiksestä etua. Päinvastoin. Esimerkiksi Reachissa lähes kaikki top-pelaajat pelaavat ohjaimella, koska huipputasolla ohjaimella pelatessa saa etua Halon flinch-systeemin ja autoaim logiikan takia. Tämä mahdollistaa sen, että kyseessä on reiluin ja pelattavin moninpeli, jossa ei tarvitse miettiä millä tavalla tai alustalla pelaa.

- Peli ei tuputa jotain unlockkauksia ja exp paskaa naamalle koko ajan. Kaikki sellainen paska ottaa niin päähän nykypeleissä. Jossain Forzassakin sekunnin välein pitää survoa jotain expaa ja paskaa naamalle.

- Peli on optimoitu hyvin, toimii supersulavasti, näyttää erinomaiselta, sekä aseissa on munaa!


En voi sanoa muuta kuin, että vihdosta viimein voin heittää vanhat Xboxit roskapönttöön, eikä niitä tarvitse kaivaa esiin, jos haluaa pelata kavereiden kanssa lanissa Haloa. Ei mennyt kuin 15 vuotta.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Ephram - 17.11.2021 10:21
Tuo on kyllä mainio juttu, että Ranked-pelejä voi filtteröidä tuolla tavalla. Muihinkin peleihin pitäisi tehdä täsmälleen näin. Kaikki pelissä näyttää viimeisen päälle mietityltä, harkitulta ja hiotulta.

Siirsin myös Series X:n toistaiseksi lähelle työpöytää ja laitoin sen Samsungin 24" näyttöön kiinni ihan tämän pelin takia. 120fps, VRR ja reso on 1080p, joka taitaa olla performance-moodissa aikalailla muutenkin käytössä. Näyttää ja tuntuu mainiolta istumaetäisyydeltä 120 FOVilla.

Tämä on varmaan ainoa uusi online-räiskintä, jota pystyn pelaamaan jotensakin kelvollisesti ilman gyroa, kiitos TK:n mainitseman aim assistin. Halo on syntynyt konsolilla ja on edelleen reilu konsoliräiskijöille.  

Hitto, pakko varmaan se Battel Passen hankkia!  :)


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: MasterTK - 17.11.2021 11:19
TK:n mainitseman aim assistin.

Olen kyllä sitä mieltä, että aim assist on täysin turhake ja ainoa käyttötapaus sille konsoleillakin on ollut, että tekijät eivät ole osanneet tehdä ohjauksesta kunnollista ja sitä paikataan halvasti auto aimilla. Se ettei ohjaimella voi tähdätä tarkasti, on täysin vanhentunut myytti ja ihmiset ei vaan osaa pelata, tai viitsi opetella. Siegen rankedissa ei voi edes käyttää auto aimia ja otin sen aina Codeistakin pois, koska siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä.

Mutta Haloissa on se ero, että ei ole merkitystä mihin ampuu ensimmäiset kolme burstia. Ihan sama vaikka ampuisi persereikään, niin tärkeintä on saada eka vastustajan shield pois ja vasta sitten pitää neljännellä osua päähän. Ja tässä tulee se reiluus, että Haloa on itseasiassa parempi pelata ohjaimella kuin hiirellä, mikä on harvinaista fps-peleissä. Joka kerta kun otat osumaa, niin tulee ns. flinchiä ja tähtäin heilahtaa pois paikoiltaan. Koska Halossa ei kuole sekunnissa, niin tähtäys lähtee seilaamaan osuman sattuessa muualle ja joudut hiirellä pelatessa kohdistamaan sen aina takaisin vastustajaan, mutta ohjainkäyttäjäille autoaim kohdistaa sen itsestään takaisin ja vielä aika lähelle päätä.

Ja onhan Halo muutenkin paljon hidastempoisempi kuin muut pelit. Pelin syvyys tulee täysin muista asioiasta, eikä pelaajien tarvitse olla järjettömän tarkkoja ampumaan. Tässä et kuole millisekunnissa toisesta päästä kenttää ja kaverin kanssa pelatessa nopeinkin ampuja häviää, jos ei osaa pelata tiiminä.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Ephram - 17.11.2021 11:52
Jos jostain pitää valittaa, niin valikot ovat customointia tehdessä todella, todella sekavat. Esimerkiksi, kun unlockasin Battle Passin levelistä 2 uuden kustomointiesineen kypärään, en meinannut millään löytää paikkaa mistä sen voin aktivoida. Aika monen askeleen takana se oli.

Battle Passissa eteneminen vaikuttaisi myös olevan hemmetin hidasta. Toukokuuhun astihan tämä eka kausi kestää ja senkin jälkeen voi vielä grindata näitä huoletta, joten sillä ei ole nyt niin suurta väliä. Twiittasivat kuitenkin, että tutkivat parhaillaan asiaa.

Nämä ovat kuitenkin pieniä valituksia eikä edes kaikille pelaajille validia, itse gameplay on rautaista ja tuo pintaa valtavasti nostalgiaa 2000-luvun alkupuolelta. Mahtavaa saada Halo takaisin näin laadukkaana.  :)

EDIT: Lähtiskö jengi Laudan Halonhakkuisiin vaikka tulevana sunnuntaina?  8) Siitähän voisi tehdä toistuvan eventin, vaikka joka toinen viikko.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Scarf - 18.11.2021 14:05
Nyt kun kuherruskuukausi pelin parissa on ohi, niin muutama asia on alkanut ottamaan päähän.

Ensinnäkin äänimixaus on täyttä sontaa. Kaikki kuulostaa vaimealta ja tunkkaiselta, ja on ihan turha ainakaan erottaa mitään vihujen askelia sieltä äänten joukosta. Ei auta Dolby Atmos for Headphones -tai DTS Headphones:X -sovellusten käyttö tai asetusten muuttaminen. Jos vihu tulee selästä niin et voi mitään. Etenkään kun tuo sensitivity on revitty jostain PS2-ajan peleistä, minkä takia 180 asteen kääntymisessä menee kolme päivää. Siis mitä helvettiä? Vuonna 2021 julkaistu kilpailullinen nettiräiskintä, jonka pelaaminen tuntuu siltä kuin ohjaisit jotain tankkeria.

En myöskään tajua tota Battle Riflea. Tuntuu välillä että on ihan nopanheittoa, mitkä burstit osuu ja mitkä ei. Tai sitten en vain osaa, vaikea sanoa, kun osumaindikaattorit loistavat poissaolollaan. Jos verrataan siihen gunplayn kultaiseen standardiin, Apex Legendsiin, on ero kuin yöllä ja päivällä. Siinä kyllä kuule, mitkä panokset osuu ja mitkä ei. Tiedät myös tasan tarkkaan, kun armorit on ammuttu alas.

Kovasti myös huolestuttaa pelin pitkäikäisyys. Tässä on siis huikeat kolme modea, jota pelata?! Xboxin lippulaivapeli, joka myöhästyi vuodella ja silti tässä ei tunnu olevan oikein mitään sisältöä.

Kaikki mapit näyttävät myös samalta harmaalta mössältä ainakin 120Hz-moodissa, joka on tosiaan aivan järkyttävän ruma graafisesti. Halo MCC näyttää 120 FOV:illa 120Hz-moodissa tuhat kertaa paremmalta. Natiivi Dolby Vision -tuki myös ihmetyttää, sillä ainakin moninpeli näyttää siltä ettei mitään HDR:ää ole edes päällä. Valikkoruudutkin ovat hirveää utuista mössä täynnä bandingia.

Mutta joo, ehkä 343 saa tämän pelin valmiiksi seuraavan 5 vuoden aikana Master Chief Collectionin tavoin.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Ephram - 18.11.2021 15:01
Näen itse tuon ohjauksen raskauden tärkeänä osana Halo-fiilistä. Peli ei enää tuntuisi Halolta, jos ohjaus olisi nopeampi ja siinä voisi heittää ns. Red Bull -asetukset päälle. Kun mietin tarkemmin, ehkä siksi pärjään tässä tavallista paremmin pelkillä tateilla, kun ohjaus on kaikilla keskimääräistä areena-shooteria hitaampaa.

Halo voi minun puolestani olla Halo, ei sen tarvitse tuntua Apexilta, Valorantilta tai Siegeltä. Itse pelaan sekä Apexia että Haloa, ja ne tukevat hienosti toisiaan, kun pelit ovat hyvin erityylisiä, vaikka niissä molemmissa ensimmäisestä persoonasta ammutaankin. Halon Ranked on mielestäni paljon hauskempaa kuin Apexin Arenat.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Scarf - 18.11.2021 15:21
Ymmärtäisin ehkä pointtisi, jos tässä ei olisi crossplaytä (joka ilmeisesti menee esim. Rankedissa automaattisesi päälle jos partyssä on +3 pelaajaa). Hiiripelaaja kääntyy sekunnissa, kun padilla voit käydä kaupassa ennen kääntymistä - ellei sitten hiiriasetuksiakin ole rajoitettu, mikä olisi hulvatonta. Ei minusta nykyään pitäisi tasapainoittaa pelejä rajoittamalla padiohjausta johonkin aataminaikaiseen standardiin.

Redditin mukaan tuo sensitivity ei myöskään muutu 5:sta 10:iin mihinkään, joten toivon että kyseessä on vain jokin bugi. Myöskään horisontaalinen ja vertikaalinen sensitivity eivät ole oikeasti 1:1 suhteessa toisiinsa, vaan horisontaalinen sensitivity on tuplasti suurempi, vaikka kummankin arvot olisivat identtisesti. Näin on ollut jo MCC:stä lähtien, eli nämä ovat jotain 343:n aivoituksia.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Scarf - 18.11.2021 23:10
Pitää ottaa vähän kitinöitä takaisin. Valitsin Dolby Atmos for Headphones -softasta elokuvamoodin päälle ja nostin kuulokevahvistimen volaa kunnolla ylöspäin, niin tuo äänimaailma aukesi kunnolla! Tässä on vähän sama juttu kuin Capcomin peleissä (joissa myös saa vaihtaa Dynamic Range -asetusta), että jostain syystä tuo äänenvoimakkuus on ainakin luureilla pelatessa muita pelejä tuhnumpi.

EDIT: Battle Riflella kuulemma pääosuma ei tee yhtään enempää damagea kuin kroppaosuma, jos shieldit eivät ole alhaalla. Enpä tätäkään tiennyt. Turha siis nysvätä niitä headshotteja ennen kuln shieldit ovat poissa.


Otsikko: Re: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 19.11.2021 08:34
Pitää ottaa vähän kitinöitä takaisin. Valitsin Dolby Atmos for Headphones -softasta elokuvamoodin päälle ja nostin kuulokevahvistimen volaa kunnolla ylöspäin, niin tuo äänimaailma aukesi kunnolla! Tässä on vähän sama juttu kuin Capcomin peleissä (joissa myös saa vaihtaa Dynamic Range -asetusta), että jostain syystä tuo äänenvoimakkuus on ainakin luureilla pelatessa muita pelejä tuhnumpi.

EDIT: Battle Riflella kuulemma pääosuma ei tee yhtään enempää damagea kuin kroppaosuma, jos shieldit eivät ole alhaalla. Enpä tätäkään tiennyt. Turha siis nysvätä niitä headshotteja ennen kuln shieldit ovat poissa.


Tekeekö muut pyssyt päähän enemmän damagea kun on suojat päällä (snipu tietty)? Esim toi normirynkky tai pisla?


Otsikko: Vs: Re: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Scarf - 19.11.2021 10:29
Pitää ottaa vähän kitinöitä takaisin. Valitsin Dolby Atmos for Headphones -softasta elokuvamoodin päälle ja nostin kuulokevahvistimen volaa kunnolla ylöspäin, niin tuo äänimaailma aukesi kunnolla! Tässä on vähän sama juttu kuin Capcomin peleissä (joissa myös saa vaihtaa Dynamic Range -asetusta), että jostain syystä tuo äänenvoimakkuus on ainakin luureilla pelatessa muita pelejä tuhnumpi.

EDIT: Battle Riflella kuulemma pääosuma ei tee yhtään enempää damagea kuin kroppaosuma, jos shieldit eivät ole alhaalla. Enpä tätäkään tiennyt. Turha siis nysvätä niitä headshotteja ennen kuln shieldit ovat poissa.


Tekeekö muut pyssyt päähän enemmän damagea kun on suojat päällä (snipu tietty)? Esim toi normirynkky tai pisla?

Ei pitäisi tehdä. Tässä on kyllä paljon vielä opittavaa, kun ei tunne noita aseita kunnolla. Esim. onko rekyyli kyykyssä ammuttaessa pienempi? Onko Battle Riflessä kuinka paljon ns. bloomia?


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Ephram - 19.11.2021 20:01
343 on jo tehnyt säätöjä Battle Passin tehtäväsysteemiin, ja se on kertaheitolla paljon parempi kuin ennen! Nyt expaa saa helpommin asioista kuten frageista, missä tahansa pelimuodossa suoritettuna. Niin sen tulisi ollakin, ettei tarvitse pelata jotain tiettyä pelimuotoa ikuisuuksia saadakseen tehtäviä suoritettua kohti seuraavaa BP-leveliä. Esimerkiksi Big Team Battle ei ainakaan randomien kanssa hirveästi nappaa, liian hullua kaaosta omaan makuun.  :)

Nyt tuli eka rankki, asetuksina Solo/duo ja Controller. Gold 2 napsahti.


Otsikko: Re: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Rocky_Balboa - 20.11.2021 21:19
Rocky Balboa saa lisätä kaverilistalle jos joskus sattuu olemaan samaan aikaan pelaamassa.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: MasterTK - 21.11.2021 10:21
EDIT: Battle Riflella kuulemma pääosuma ei tee yhtään enempää damagea kuin kroppaosuma, jos shieldit eivät ole alhaalla. Enpä tätäkään tiennyt. Turha siis nysvätä niitä headshotteja ennen kuln shieldit ovat poissa.

Näinhän se on aina ollut.

Haloissa pitää aina ensin ottaa shieldi pois, jolloin ei ole väliä mihin osuu. Tärkeintä on saada osumaan burstin kaikki luodit, jotta shieldi lähtee pois kolmella burstilla, jolloin vasta neljännellä ammutaan päähän. Jos tähtää suoraan päähän, niin osa luodeista menee helpommin ohi ja joudutkin ampumaan burstin tai pari enemmän tappaaksesi. Snipu toki tappaa shieldin läpi kerrasta, jos osuu päähän. Vartaloosumalla shieldi lähtee kokonaan pois, jolloin yksi täydellinen osuma BR:n burstista tappaa. Hämmästyttävän harva tuntuu tietävän tämän. Jatkuvasti näkee ihmisten koittavat jopa AR:lla ampuvan päähän.

Kuten aiemmin mainitsin, niin tämä nerokas systeemi mahdollistaa sen, että ohjainpelaajat eivät jää yhtään kakkoseksi hiiripelaajien kanssa, koska peli ei vaadi mitään sadasosan reflekseillä vedettäviä tarkkoja heduja ja auto aim vielä helpottaa burstien viemistä perille nopeammin. Toki hiirellä voi aina kääntyä silmänräpäyksessä ympäri, mutta jos oikeasti joudut kääntyilemään ympäri koko ajan, niin silloin tiimisi pelaa päin persettä. Halojen koko pointtina on hallita parhaita pisteitä ja power weaponeita tiiminä, sekä pakottaa vihut respaamaan epäkiitolliseen asemaan eteen, ei selän taakse.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Ephram - 21.11.2021 10:33
Infiniten rankkisysteemi ottaa ilmeisesti enemmän huomioon miten itse pelaat matseissa, eikä niinkään sitä voitatko vai häviätkö matseja. Ainakin kuulen nyt monesta paikasta, että jotkut ovat jopa kovan häviöputken aikana nostaneet rankkiaan, jos ovat itse matseissa olleet koko ajan tiiminsä kärjessä. Tämähän kuulostaa huippuhyvältä. Systeemi lienee pinnan alla aika monimutkainen ja ottaa huomioon monta asiaa pelaajan suorituksessa. K/D-suhde kuitenkin varmaan yksi oleellisempia.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Scarf - 21.11.2021 11:53
On kyllä hämmentävää, miten peliä on väännetty ainakin viisi vuotta, eikä moninpelimoodissa ole mitään tekemistä. Mihin se kaikki aika on käytetty? Miksi pelissä ei ole edes yhtä Team Slayer -pelimuotoa?

Ranked on joo ihan jees, mutta verrattuna Halo 2:n legendaariseen Rankediin, tuntuu tuo pistetytyssysteemi aika kasuaalilta. Mikä on toki tavallaan hyväkin juttu, mutta rankit menettävät merkityksensä, jos vain grindaamalla pystyy nousemaan korkealle. 343:lta myös hyvin 343:mainen veto käyttää jotain joka pelissä nähtyjä, geneerisiä Bronze-, Silver-, Gold-, jne. titteleitä. Halo 2:ssa oli ikoniset 0-50 ikonit ja Halo 3:ssa arvomerkit.

Ja voi että, mitä kaikkia kustomointijuttuja noiden haarniskojen ympärille oltaisiin voitu rakentaa. Mutta ei, jostain perus värivaihtoehdoistakin joutuu maksamaan. En yhtään yllättyisi, vaikka tuo Free 2 Play -päätös oltaisiin tehty jo senkin takia, ettei pelissä yksinkertaisesti ole mitään avattavaa, jotta siitä kehdattaisiin pyytää täyttä hintaa julkaisussa.

Entä missä on statsit? Olisi edes jokin indikaattori siitä, onko parantanut peliään vai ei.

EDIT: Joo, ei kestä kyllä mielenterveys tätä Rankedia. Platinum 4:ssä mennään soolona ja nyt alkaa haastekin kasvamaan, eikä rankki nousekaan enää jatkuvasti. Eli ei tämä nyt niin hirveästi Halo 2:sta eroa. Mutta ei saatana jaksa tota, että siellä tiimissä on aina se yksi tyyppi, joka vetää kaiken päin persettä. Oddballissa tuntuu myös olevan täysin mahdotonta saada tiimikavereita, jotka noukkivat pallon. Sitten on se yksi sankari, joka räiskii jossain hevonkuusessa BR:n kanssa eikä edes yritä tehdä tehtäviä.

Olen myös aika varma, että peli heittää pelaajan milloin millekin serverille, jossa on sillä hetkellä jonossa olevia pelaajia. Tämä taas vaikuttaa pingin myötä siihen, kuinka hyvin tai huonosti nuo BR-burstit menevät perille.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Scarf - 21.11.2021 23:04
Ei helvetti, mitä tunteiden vuoristorataa tämä peli on. :lol: Olen aivan koukussa. Täysin sama fiilis kuin Halo 2:n kanssa aikoinaan. Välillä tekisi mieli ottaa tuo musta pönttö ja heittää se ikkunasta helvettiin. Sitten pääseekin kunnon flow-tilaan ja peli on parasta vuosiin.

Alan viimein tottua tuohon paskaohjaukseen ja BR:n bursteihin. Sain kyykkäilyn myös lihasmuistiin strafe-liikkumisen tueksi ja slaidailujakin osaan käyttää järkevämmin. Sisäinen halonhakkaajani on pikkuhiljaa heräilemässä!

Alan myös rakastua palavasti tämän pelin estetiikkaan. Tai no olen rakastanut Halojen estetiikkaa alusta asti, mutta Infiniten pastellinsävyt sopivat peliin kuin voisilmä puuroon. Meinaan siis lähinnä noita shieldien eri värisävyjä, joita voi valikoistakin vaihtaa. Itse valitsin vihujen ”UI color” -sävyksi limenvihreän. Tuntuu, että on jotenkin helpompi osuakin, ehkä tuon takia oli vaikea osua BR:llä mihinkään, mene ja tiedä.

Vielä ehtii pari roundia vääntää…


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Scarf - 22.11.2021 13:54
Peli on muuten täysin rikki Dolby Visionilla. Laitoin normi-HDR:n päälle, niin ne pastellinsävyiset shieldit muuttuivat neonvärisiksi. :lol: Peli alkoi muutenkin näyttää kummasti paremmalta.

Hyvä ensivaikutelma kyllä Dolby Visionista, kun ensimmäinen sitä natiivisti tukeva peli näytti tuolta.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Scarf - 23.11.2021 21:41
Huhheijaa tätä peliä! Fiesta-pelimuoto aukesi (Team Slayeriä random-aloitusaseilla), minkä lisäksi jotain skinejä saa availtua. Mikäli tulevaisuudessa saavat tasaiseen tahtiin puskettua ulos oikeasti hauskoja pelimuotoja ja ilmaiseksi pelaamalla avattavia skinejä, niin tätä peliä tulee hakattua ja paljon. Tuo core gameplay on sen verran rautaista kamaa tällä hetkellä. Tällaiset hauskat eventit myös pitävät pelin paremmin hengissä, niin ei tarvi sitten tulevaisuudessa pelata jenkkiservereillä, kun Euroopasta ei löydy ainakaan Xbox-pelaajia loputtomasti.

Fiestassa pääsee vihdoin myös kunnolla kokeilemaan eri aseita, kun ei niitä jaksa alkaa noissa peruspeleissä metsästämään ja kuolet kuitenkin heti sillä sekinnilla, kun löydät haluamasi aseen. Esim. kiikarikivääri on aina kiven alla, eikä sillä ehdi ampumaan laukaustakaan. Mutta äärimmäisen tyydyttäviä nuo aseet ovat kyllä melkein kaikki käyttää.


Otsikko: Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä
Kirjoitti: Fraeon - 25.11.2021 22:06
Haluuks joku tulla boostaan mut kullasta jonnekin oikealle rankille?  ;)