Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä)  (Luettu 416 kertaa)
Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä) « : 03.02.2021 16:52 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Infinite myöhästyi, mutta aloitetaan keskustelu. Mitä mieltä, pystyykö free-to-play-Halo nostamaan sarjan takaisin moninpelien aateliin? Kilpailu on toki nykypäivänä raivoisaa ja vaihtoehtoja yltäkylläisesti. Itse kyllä muistelen välillä "Haloa livessä" aikoja kyynelsilmin, varsinkin Halo 2:n julkaisuaikoihin hype ja meininki oli huikeaa ja suomiservuilla meininki hauskaa.

Ajattelin myös rykäistä koko Halo-sarjan läpi ennen Infiniteä. Olen pelannut vain ykkösen ja kakkosen kokonaan alusta loppuun ennen tätä, joten uutta tulee vastaan reilusti. Olisin kiinnostunut myös co-oppaamaan LIVESSÄ jonkun lautalaisen kanssa, jos jotakuta muuta kiinnostaa pelata läpi joku sarjan peleistä.

Mikä on mielestänne paras Halo-peli koskaan?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Vs: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä) « Vastaus #1 : 03.02.2021 19:05 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 675 Basaaripisteet: 6 Profiili Itse puhun vain Halon moninpelien puolesta, koska se on ainoa Halojen kiinnostava puoli itselleni.

Halojen moninpelissä on aina ollut samaa ongelmaa kuin Smash Brosseissa. Pelintekijät koittavat jääräpäisesti vääntää jotain omaa näkemystään ja saada vietyä pelisarjaa kasuaalimpaan suuntaan, eikä varsinkaan 343 Industriella tunnu olevan pienintäkään käryä, miksi Halojen moninpeli oli aikoinaan niin suosittua todella korkealla tasolle saakka. Tässä toki erona, että Nintendon faneille voi syöttää mitä tahansa paskaa ja ne ostavat heidän pelejä silti, mutta Bungiella/343:lla ei ollut ihan yhtä vankkaa pohjaa ja tappoivat kirjaimellisesti Halojen suosion pala palalta.

Bungie masteroi tietyiltä osin moninpelin jo kakkosen/kolmosen aikoihin, mutta sen jälkeen lähdettiin lisämään ympärille kaikkea uskomattoman turhaa roskaa ja tehtiin jatkuvia suunnitteluvirheitä, jotka tuhosivat hiljalleen moninpelin.

Kolmosen jälkeen peleistä poistettiin Ranked mode ja peli keskittyiä lähinnä social slayeriin. Battle Rifleen oli lisätty myös random sprayta mukaan enemmän, joka korjattiin vasta kun 343 tuli tilalle. Sitten tuli enemmän ja enemmän ajoneuvoja, uniikit moninpelikartat korvattiin tylsän harmailla kenttäeditorin kartoilla, kunnes nelosessa ei jaksettu enää edes yrittää mitään. Suoraan palasia vain yksinpelin kentistä, vailla mitään järkeä.  Reachissa myös lisättiin täysin pelin tasapainon pilaavia kykyjä, joiden korjaamiseen meni aivan liian kauan. Vitosessa tajuttiin viimein, että 60fps on välttämätön fps-peleissä, mutta lisättiin kirsikkana kakun päälle Codeista tuttu sprinttaus mahdollisuus, joka ei toimi ollenkaan Halon suojamekanismin kanssa. Tuossa vaiheessa sarjasta ei ollut enää kiinnostuneet edes uskolliset Halo-jäärät ja kasuaalitkin olivat siirtyneet muihin moninpeleihin kauan sitten.

Vuosia myöhemmin julkaistaan totaalisen persereikään vedetyt Halo 1:n ja 2:n remasterit, joiden huonoutta ei pysty edes ymmärtämään. Onneksi julkaisivat surullisen kuuluisan Master Chief Collectionin, joka ei kirjaimisellisesti toiminut useaan vuoteen ja on edelleenkin melkoinen viritys, jossa pelaajia enää kourallinen.  :lol:

Tai miten tämä uusin tuleva osa? Piti saada julkaisuun uudelle Xboxille, mutta myöhästyi ainakin vuodella hetkeä ennen julkaisupäivää ja näytti muutenkin ihan keskinkertaiselta. Näyttää siis siltä, että eivät ole oppineet yhtään mitään aiemmista vuosista. Odotukset eivät ole kovinkaan korkealla, mutta maksaisin mitä tahansa, että pääsisin vielä kerran pelaamaan kunnollista Halon moninpeli. Alkuperäinen pelimekaniikka on edelleen mielettömän hyvä ja sen tietty hitaus verrattuna moniin adhd-peleihin on ihan parasta.

tallennettu
Vs: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä) « Vastaus #2 : 03.02.2021 19:57 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 892 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Voisi sanoa, että kehittäjät yrittävät tehdä "omaa näkemystään" sisällyttämällä peliin erilaisia muista peleistä lainattuja ominaisuuksia, joiden katsotaan olevan essentiaalisia genressä, mutta jotka tuhoavat Halon identiteetin? Näinhän kävi paljon koko FPS-genrelle, kun CoD tuli, kaikkien pelien piti tuntua samalta. Sentään viime aikoina tullut vähän lisää diversiteettiä, mutta toisaalta tuntuu, että nykyisinkin on ahdettava silti aina jotain eri classeja jne.

Kehittäjät ovat siis kadottaneet Halon pelimekaanisen identiteetin ja samalla onnistuivat tietenkin karkottamaan jopa fanit, koska fanit pitivät pelissä eniten nimenomaan raudanlujista mekaniikoista.
tallennettu
Vs: Halo Infinite (ja keskustelu Halo-sarjasta yleensä) « Vastaus #3 : 04.02.2021 10:19 »
Ephram Fiilistelijä Jäsen Viestejä: 7 426 Basaaripisteet: 0 Profiili Pitäiskö joku ilta tuoda wanhat hyvät ajat takaisin ja pelailla vaikka Halo 2:n (MCC) multiplayeriä Lautalaisten kesken? Jos saadaan vain mukaan tarpeeksi pelaajia. Voisin tehdä Peliseura-alueelle tästä erilisen ketjun, jos löytyy kiinnostusta. Varmaan vaikeampaa nykypäivänä toteuttaa tämä, kun kaikilla erilaiset aikataulut, mutta yrittämisen arvoista kuitenkin.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2021
Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines