Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Aihe: Yleinen kamerakeskustelu  (Luettu 56587 kertaa)
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #30 : 15.09.2012 14:17 »
Lapinpoika Kulje kautta Kittilän! Jäsen Viestejä: 126 Basaaripisteet: 0 Profiili Otan varmaan jommankumman valovoimasemman. Tuli pahoja ongelmia tuon kittilinssin kanssa yleisurheilukisoissa,joita olin kuvaamassa. Valovoima ei riittäny hämärässä alkuunkaan ja sen syystä ISO arvot pomppasivat 3200-6400. Pärjääkö ilman kuvanvakainta?
Nokia E7-00     Playstation 3 320GB
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #31 : 15.09.2012 19:39 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili 650D:llä ISO 3200 - 6400 kuvia? k.. voi olla vähän rakeista tavaraa. >_>

Mutta ilman kuvanvakaintakin pärjää kyllä tuolla f2.8-mallilla aika hyvin, koska suljinaikaa voi sen verran nopeuttaa etteivät kuvat tärähdä ihan helposti vaikka kuvaisi käsivaralta. Toki jos olosuhteet ovat sen verran hämäriä ettei suljinaikaa voi nopeuttaa paljoa, niin sitten jalustalle tulee käyttöä. f2.8 kuvanvakaaja on loistava, mutta ei mielestäni todellakaan hintansa arvoinen ellei ammatikseen kuvaile. Siksi säästin itsekin 1500e ja ostin  f2.8:n ilman vakaajaa.
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #32 : 27.11.2012 12:04 »
DoGGy Jäsen Viestejä: 5 Basaaripisteet: 0 Profiili Oon huomannut, että nykyään on myynnissä mikrojärkkäreitä, eli lähempänä pokkarikameran kokoa olevia järjestelmäkameroita. Osaisiko joku neuvoa miten hyvin sellainen pärjää vertailussa perusjärkkärille? Olen siis ostamassa joululahjaksi, kamera tulee lähinnä ihan peruskuvailuun. Hinta on este, eli olen nyt ajatellut lähinnä Nikon D3100 -kameraa, joka maksaa n. 350e. Nyt olen kuitenkin ajatellut tuollaisen mikrojärkkärin vaihtoehtoa, esim. tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/51240/dcksx/Sony-NEX-C3K-mikrojarjestelmakamera-18-55-mm-objektiivi Tollanen mikrojärkkäri olisi kätevämpi kuljettaa. Mutta onko noissa laadullisesti suurta eroa?
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #33 : 27.11.2012 16:21 »
Lapinpoika Kulje kautta Kittilän! Jäsen Viestejä: 126 Basaaripisteet: 0 Profiili
Oon huomannut, että nykyään on myynnissä mikrojärkkäreitä, eli lähempänä pokkarikameran kokoa olevia järjestelmäkameroita. Osaisiko joku neuvoa miten hyvin sellainen pärjää vertailussa perusjärkkärille? Olen siis ostamassa joululahjaksi, kamera tulee lähinnä ihan peruskuvailuun. Hinta on este, eli olen nyt ajatellut lähinnä Nikon D3100 -kameraa, joka maksaa n. 350e. Nyt olen kuitenkin ajatellut tuollaisen mikrojärkkärin vaihtoehtoa, esim. tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/51240/dcksx/Sony-NEX-C3K-mikrojarjestelmakamera-18-55-mm-objektiivi Tollanen mikrojärkkäri olisi kätevämpi kuljettaa. Mutta onko noissa laadullisesti suurta eroa?
Jos oikeaa järkkäriä ja mikrojärkkäriä verrataan, niin kuvanlaadussa oikea järkkäri vie voiton. Oikeille järkkäreille objektiivitarjonta on huomattavasti parempi, esim Canonin EF objektiiveja on monta kymmentä eri mallia, kun taas Canonin EF-M mikrojärkkäriin sopivia objektiiveja on vain kaksi mallia. Sinuna ostaisin tuon D3100, jos haluat laadukkaita kuvia. Kannattaa myös harkita Canonin EOS 1100D:tä, joka on samassa hintaluokassa D3100:n kanssa.
Nokia E7-00     Playstation 3 320GB
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #34 : 16.09.2013 08:26 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Canonin 10-22mm laajakulmazoomista kaipailisin kokemuksia, TK:lta tuo taisi ainakin löytyä?

http://www.canon.co.nz/en-NZ/Personal/Products/Cameras-and-Accessories/Camera-Lenses/EF-S10-22mm-f35-45-USM-Lens

Vähän kalliinpuoleinen, muttei kuitenkaan mahdoton. Olisiko tuo millainen valinta maisema-ja osin yleiskuvaukseen eos 500D:n jatkoksi? Hyviä ja huonoja puolia?
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #35 : 16.09.2013 09:09 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili No, tuo on paras EF-S laajakulma mitä rahalla saa ja muutenkin ehkä se paras croppikennon objektiivi. Käytännössähän tuon sisällä on L-sarjan lasia normiputken kuorissa, joten kuvanlaatu on huipputasoa. Ainoa miinus tuossa on tuo f/3.5-4.5, eli sisällä hämärässä joutuu ISO-arvoa vähän nostelemaan mikä saattaa lisätä rakeisuuttaa (riippuen kamerasta), mutta tuohon hintaan ei voi hirveästi valittaa ja ulkona tuo riittää mainiosti.

Tälläkin hetkellä puoleen hintaan Rajalassa eli: 579€.

http://www.rajalacamera.fi/canon-ef-s-10-22mm-f3-5-4-5.html

Möin omani pois, koska ostin täyden kennon järkkärin johon kyseinen putki ei käy, mutta ei tuota voi kuin suositella. Lisäksi tuossa on piilo-ominaisuutena yllättävän lähelle menevä tarkennus. Saa lähikuvia pienistäkin kohteista.
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #36 : 11.04.2014 09:24 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Täälläkin näyttää olevan hiukan kameraharrastajia joten...

Hakusessa olisi ensimmäinen järjestelmäkamera. Olen jo sen verran katsellut ja perehtynyt, että olen käynyt matkan budjetin riittämättömyydestä, koko vehkeen kyseenalaistamiseen ja lopulta siihen että itse rungolla ei ole juurikaan väliä. Laadukasta pokkariakin mietin, kun kamera on melkeimpä enemmän eukon kuin minun idea ja se tuskin alkaa suuremmin asetuksia räpläämään, jolloin järkkärin edut jää vähintäänkin köykäiseksi. Mutta jos tästä nyt itsekkin kiinnostuisi (kuten nyt vähän siltä tuntuu), niin sitten vituttaa kun on ostanut vain helvetin kalliin pokkarin. Ja eihän sitä tiedä jos eukkokin kiinnostuisi säätämään asetuksia. Mutta alun 500-600€:n budjetista on tultu johonkin 400-500€:n paikkeille, koska tämän tason kuvaajien tuskin kannattaa siitä rungosta niin paljon maksaa. Ja kun erot parin sadan sisällä ei ymmärtääkseni ole mitenkään erikoisia. Rungon osalta siis.

Joten lopulta aloittelijan kameraa olen haeskellut ja ihan perus kittiobjektiivilla. Eli jotain sellaista millä pääsee vauhtiin ja sitten jos alkaa kiinnostamaan enemmän, hommaa parempaa objektiivia ja erillissalamaa jne.

Merkeistä olen katsellut lähinnä Nikonia ja Canonia. Suosittuja, joten mahdollisuuksia riittää. Ja ei kai ne ihan surkeitakaan ole. Mieleisin on ehkä ollut "vanha" Nikon D3200. Saa jo 400€:lla objektiivilla jossa on kuvanvakaus (VR). Aika pätevä vehje ilmeisesti ja todella edullinen, kun vertaa muihin malleihin, varsinkin Canoniin.

Mitäs täällä harrastajat meinaa? Onko parempia vaihtoehtoja aloittelijoille kuin tuo Nikon D3200? Onko täällä muuten kaikilla vähänkään asiasta kiinnostuneilla 700-1000€:n rungot? Eli riittääkö nuo 400-500€:n rungot lopulta kuinka pitkälle?
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #37 : 11.04.2014 09:49 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili Kaveri, joka kuvaa aktiivisesti, taisi aloitella juurikin tuolla Nikon3200-mallilla. Päivitti parempaan vasta siinä vaiheessa kun kiinnostui yövalokuvauksesta, ja kameran rajat tulivat vastaan. Sai kyllä hyvää jälkeä aikaiseksi tuolla vanhemmallakin mallilla.

Oma kuvausharrastelu ja innostus sahaavat ylös alas, edellisen viestin aikoihin on näköjään innostanut, sitten meni pitkään etten juuri kuvannut, ja nyt on taas alkanut innostaa. Itse maksoin aikanaan omasta Canon EOS500D:sta kaikkine kittilaseineen laukkuineen jonkun 700 euroa, enkä ole vielä kokenut tarvetta paremmalle rungolle, kun en ole opetellut käyttämään tuostakaan koko potentiaalia. Parempaa putkea kiinni vaan jos haluaa panostaa rahallisesti kuvaukseen.

Itse ainakin olen sitä mieltä että halpisrungoillakin pärjää. Kaverilla on eos1100 ja joku halpa makrolinssi, ja silti tulee ihan hyvää jälkeä. Kuvaajastahan se loppujen lopuksi eniten on kiinni  ;) Canonia ja Nikonia kannattaakin suosia, niille löytyy parhaiten linssejä ja muita lisävarusteita.

Niin, ja varoituksen sanana, kun (halpaankin) järkkäriin tottuu niin muut kamerat alkavat tuntumaan samantien leluilta.

Spoileri (osoita katsoaksesi)


« Viimeksi muokattu: 11.04.2014 09:58 kirjoittanut Vin »
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Re: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #38 : 11.04.2014 09:58 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 937 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Aloittelijana ja paskana valokuvaajana ostin Canon EOS 1100D Japanista. Hintaa tuli alle n. 270€, mutta Suomessa taitaa maksaa 350-450€. Tuolla on saanut ihan tarpeeksi hyviä kuvia omaan tasooni nähden. Taitaapa kyseiselle rungolle olla tarjolla ihan hyviä objektiivejakin. Mukana tuli joku zoomilla varustettu peruspaska, jolla olen kuvaillut.

Tässä muutama kuva mitä olen kameralla ottanut:
https://www.pelaajalauta.fi/files/7/fotos/masterTK.jpg
https://www.pelaajalauta.fi/files/7/fotos/mathildal2.jpg
https://www.pelaajalauta.fi/files/7/fotos/forggy2.jpg
https://www.pelaajalauta.fi/files/7/fotos/forggy.jpg


« Viimeksi muokattu: 11.04.2014 10:06 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #39 : 11.04.2014 13:16 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 699 Basaaripisteet: 2 Profiili Aikalailla samoja fiiliksiä siis muillakin kuin itsellä. Voisi siis varmaan tuon D3200:n hommata, jos ei jotain hyvää Canonia tule halvalla eteen.

Aloitteleva hifistelijä-HeinZ harkitsemassa kameran ostoa kuulostaa muuten aika varmalta rahanmenolta jossain vaiheessa elämää. Kuvausharrastuskin voi olla loputon suo jos alkaa keulimaan varusteilla  ;D
Ajattelin ihan samaa -_- Ja ihan runko+objektiivi panostuksella hinnaksi saadaan tonneja, johon päälle vielä erillissalamat, telineet, lisäakut, kantolaukut jne. Ei tässäkään harrastuksessa rahaa yli jää. Tosin voisin kuvitella että aika ei vaan riitä tähän niin paljon että tulisi suuria panostuksia. Tuo äänentoisto, TV:t, pelaaminen ja elokuvat on kuitenkin aika vahvasti pinnalla tässä vaiheessa :)

Tosin valokuvaamisesta saa mukavan kesäharrastuksen. Nuo aikaisemmin mainitut on kuitenkin sisätiloissa olevia harrastuksia, niin kesällä ulkona ollessa kuvaaminen voi alkaa kiinnostaa enemmänkin. Saa nyt nähdä. Eukon ideasta tämä järjestelmäkameran hankinta kuitenkin lähti ;D
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #40 : 21.11.2014 22:40 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili Piti vaihtaa kamera kompaktimpaan, mutta kuitenkin suorituskykyiseen vehkeeseen. Tuli päädyttyä parhaaseen peilittömään järjestelmäkameraan, Sonyn A6000:iin. Jep, joiltain osin jopa parempi kuin Sonyn oma full frame mirrorless.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Tässä kamerassa on kyllä kaikki mitä ikinä voin tarvita. Väitetysti maailman nopein automaattitarkennus ja oikeasti toimiva automatiikka mahdollistavat käytön point'n'shoot -kamerana. Oikean järjestelmäkameran ominaisuuksista ei ole kuitenkaan lainkaan tingitty. Päinvastoin - tämä on ilmeisesti kovasti myös ammattilaisten suosiossa oleva kamera. Ja kaikenlaista muutakin tiplehööriä löytyy; on Wi-Fi -uploadia, ladattavia applikaatioita, puhelimen etäohjaussovelluksia, 11 pic/s sarjakuvausta, kasvontunnistusta, jne.

Jos joku kamera joskus on tässä luokassa parempi, en sitä tule tarvitsemaan. :D

http://www.sony.fi/electronics/jarjestelmakamerat/ilce-6000-body-kit

Suosittelen siis jos joku kameraa etsii. Rajalalla vielä hyvä tarjous 599€ kittilinssillä. Muualla sama setti 750€-800€. Ja tohon vielä Sonyn 50€ cashback päälle.

Edit: Tossa vielä hyvä demo miten autofocus toimii videossa: https://www.youtube.com/watch?v=DVOoLwBaB8o
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #41 : 05.05.2015 15:54 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Mites järkkärimarkkinat herran vuonna 2015? Sen verran tulee tehtyä sekä videoproggiksia että otettua duunissa ajoittain valokuvia, että järkkärin tarve alkaa olemaan ihan todellinen. Mutta millä rungolla juuri nyt on hyvä lähteä liikenteeseen? Canonissa pysyisin varmaan ihan helppouden vuoksi.

Canon EOS 650D:tä olen lainaillut kaverilta useita kertoja ja tykännyt tosi paljon, mutta jostain syystä siitä kiskotaan vieläkin kovia hintoja.  Oma budjetti on aika perus, siinä 500-600 euron paikkeilla ei ainakaan vielä tule kauhea hiki. Kaupassa hiplasin 700D:tä, 550e, vaikutti ihan soivalta peliltä, mutta en ehtinyt vielä Googlailla että onko se silti salaa paska.

Yksinkertaisesti: mikä on aikamme "550D"? TK ja muut kuvailijat, nyt mielipiteet kehiin!


EDIT. Ihan jo nopsalla tsekkauksella 700D vaikuttaa aika hyvin tarpeita vastaavalta. Soveltuu halpatovereitaan paremmin videokuvaukseen, hyvä kuvanlaatu, laaja objektiivivalikoima, kalliimpien kameroiden (esim. 70D) tärkeimmät ominaisuudet messissä. Plus, Gigantin hintakin on näköjään ollut ihan kilpailukykyinen. Tässä voisi siis olla sellainen baseline. Jos jokin kamera on pienellä lisäpanostuksella (tai *gasp* halvemmalla) parempi, kuulen siitä mielelläni.


« Viimeksi muokattu: 05.05.2015 19:38 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Yleinen kamerakeskustelu « Vastaus #42 : 06.05.2015 15:00 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 776 Basaaripisteet: 6 Profiili En ole itse enää vähään aikaan seuraillut sen tarkemmin kameroita, koska niiden kehitys on jämähtänyt paikoilleen. Ihan turhia vuosipäivityksiä pukataan noihin halvempiin malleihin muodon vuoksi ja en usko että noilla eri malleilla on juuri minkäänlaisia käytännön eroja. Magic Lanternin jos saa asennettua, niin sellainen malli kannattaa aina ostaa, vaikka olisi hiukan vanhempi malli.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines