Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 7
Tulostusversio
Aihe: MP3 soittimet  (Luettu 103261 kertaa)
MP3 soittimet « : 20.06.2007 23:46 »
Kubs Jäsen Viestejä: 493 Basaaripisteet: 1 Profiili Nykyään kun monelta tuollainen MP3 soitin löytyy, niin tänne voi laittaa suosituksia, kokemuksia ja kyselyjä eri soittimista.

Itsellä on tällä hetkellä käytössä iRiver H10 merkkinen soitin. Tilaa löytyy 6Gt joka riittää omaan käyttöön vallan mainiosti. Laite on toiminut lähes moitteetta, muutaman kerran on mennyt jummiin ja on joutunut irroittamaan akun.
  Soittimen kaverina on Shuren E2C mallia olevat kuulokkeet, jotka ovat ääntä eristävät. Ei ole niistäkään oikeastaan muuta moitittavaa kuin isohko koko.

Hankintalistalla on uusi soitin, iRiver Clix2, josta pitäisi hankkia 8Gt versio.

Alapuolella kuva kyseisestä soittimesta.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #1 : 21.06.2007 01:00 »
SOJ Jäsen Viestejä: 46 Basaaripisteet: 0 Profiili Iteltä löytyy iPod nanon 4 Gt versio. Ja tietysti se punainen special-painos jonka hinnasta meni 10e hyväntekeväisyyteen! Kaikki varmaan tietävät ja tuntevat kutakuinkin minkälaisia iPodit ovat, joten en nyt soittimesta itsestään viitsi hirveästi kertoa. Olen erittäin tyytyväinen Podiini kyllä ollut nyt noin puolen vuoden käyttämisen jälkeen. Soitin on älyttömän pieni ja taskussa oikeastaan huomaamaton, joka on suurimpia syitä miksi tähän päädyin, kun vaihtoehtona oli mm. suurempikokoinen 30 Gt iPod Video. Kiva lisä oli myös soittimen taakse saatava kaiverrusteksti. Taisi olla jotain 27 merkkiä maksimipituutena, itse kaiverrutin tylsästi siihen vain oman nimeni, mutta monenlaista vitsiä saa siihenkin väännettyä :)

Ainut moittimisen sana on iTunesissa, jonka kautta biisit ladataan iPodiin. Hidas softa ja sinne iTunesin kirjastoon täytyy erikseen lisätä kaikki biisit, ja se ottaa aikansa varsinkin kun koneelta löytyy vähän enemmän musiikkia. Ja vielä kun sen täytyy tietynmuotoiset (esim. .wmv) tiedostot konvertata. Tuo ei vielä ole se pahin asia kun ne kerran saa sinne iskettyä, mutta sitten kun muutat kappaleidesi sijaintia koneella (itse jouduin siirtämään musiikit toiselle osiolle tilanpuutteen takia) niin iTunes ei enää löytänytkään biisejä, joten täytyi lisätä uudestaan biisit sen kirjastoon.

Eli soittimeen itsessään olen erittäin tyytyväinen ja suosittelen sitä kyllä jos haluat pienen, erittäin hyvällä ja helpolla käyttöliittymällä varustetun soittimen. Plussaa vielä akun kestosta, joka on reilu 20 tuntia. Lataus tapahtuu koneen välityksellä, mutta ei sitä seinälaturia ehdi kaivata kun akku riittää hyvin pidempienkin matkojen yli.

Kuulokkeina on jotkut Sonyn perusnapit, ei mitkään erikoiset. Tuntuu hajoavan aina vaan toi plugi kun pitää soitinta taskussa ja alkaa musiikki rätiseen ja pätkiin. Yli puoltavuotta ei ole yhdetkään kuulokkeet mulla vielä kestänyt, joten ei noi halpiksetkaan lopulta hirveän halvaksi tule ; ). Olen ajatellut jotain vähän laadukkaampia alkaa kattelemaan, joten mielelläni luen teidän kokemuksia ja suosituksia eri vehkeistä.

Ja täytyy vielä sanoa, että näytti pirun tyylikkäältä toi Kubsin soitin. Minkä kokonen toi on luonnossa, kuvasta kun ei saa kokoa hirveän hyvin suhteutettua mihinkään?
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #2 : 21.06.2007 01:22 »
Kubs Jäsen Viestejä: 493 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ja täytyy vielä sanoa, että näytti pirun tyylikkäältä toi Kubsin soitin. Minkä kokonen toi on luonnossa, kuvasta kun ei saa kokoa hirveän hyvin suhteutettua mihinkään?

En nyt mitään tarkempia mittoja löytänyt, mutta yksi hyvä kuva löytyi.->Click!
Kuvassa on vasemmalla Clix 2 ja oikealla ensimmäinen versio Clix soittimesta.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #3 : 21.06.2007 19:49 »
Atskuli The Corps is mother, the Corps is father. Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 1 Profiili Jos haluaa äänenlaadusta enemmän, siihen vaikuttaa pikemminkin kuulokkeet kuin soitin. Itse omistan CX300 ja Ipod Nano. Hyvältä kuulostaa. Muutamia hintaluokkansa parhaita peruskuulokkeita voin suositella arvosteluiden ja kokemuksen perusteella:




Nappikuulokkeet



Sennheiser CX-300

In-ear tyylinen nappikuuloke, joka on hintaluokaltaan n. 60e. Basso on jykevä ja terävä, ja ylä- sekä alaäänet ovat kiitettäviä. Mukana tulee muutama vaihtopehmuste ja 2v takuu. Yksityisyys on myös loistoluokkaa, ei kuulu ulos eikä sisään. Ehkä näistä In-ear kuulokkeista hintaluokkansa parhain. Suosittelen. Btw, Verkkokauppa.com saa näitä hopeisia hullun halvalla. Kannattaa tsekata.




Koss Plug

Taas In-ear tyylinen nappikuuloke, jonka pehmusteet ovat korvatulppamaiset. Näissä kestää hetki saada kokonaan korvan sisään. Basso on Sennheiseristä hieman pehmeämpi ja jykevämpi, sen sijaan ylä-äänet peittyvät. Yksityisyys on samaa luokkaa Sennheiserin kanssa. Nämä kuulokkeet ovat Sennheisereitä halvemmat. Sen myös huomaa rakenteesta, ne ovat paljon heikommat. Mukana tulee myös muutama vaihtopehmusta. En suosittele jos hakee vähänkin pitkäaikaisempia kuulokkeita. About 20e



Koss KSC75

Kilpimalliset kuulokkeet. Mielestäni helvetin rumat, mutta äänenlaadussa ei ole valittamista. Koska en ole kokeillut itse, en tiedä yksityisyydestä paljoakaan. Kuulemma bassolaidalta kovaa tykitystä. Monet kehuvat mukaviksi. Hinta about 40e



Creative EP-630

Tyyliltään samanlaiset kuin CX300. Näistä kuulokkeista kaikista halvimmat. Perusjampan ostos, joka ei halua erityisesti panostaa. Hintaluokkansa yksi parhaita omasta mielestäni. Äänenlaatu on kiitettävä. Bassoa hieman tavallista enemmän. Yksityisyys on myös hyvä. About 17e







Kuulokkeet


Näistä en osaa sanoa kokemuksen pohjalta paljoakaan, joten näiden omistajat voivat korjata jos joku meni pieleen. Ehdottelen vaan alle 50e tuotteita



Koss PortaPro

Hintalaatusuhteeltaan kehuttu tuote. PortaProt saa mukavasti taiteltua kokoon, ne menevät jopa taskussakin jos sinulla on suht isot taskut. Ovat myös todella mukavat korville. Yksityisyys on näissä puoliavoimissa kuulokkeissa melko huono, sisään ja ulos kuuluu todella paljon. Esim. bussin hurina voi joskus peittää vaikkapa Mozartin Klavierkonzert no. 20  Allegron alleen. Basso on jykevä, jopa joidenkin mielestä liioiteltu. Itse pidän bassoisuutta aina plussana. Ylä ja alaäänet ovat bueno. About 45e




Sennheiser PX100

Suunnilleen yhtä kalliit kuin PortaProt. Nämäkin saa taiteltua, hieman pienempään osaan kuin PortaProt. Ovat avoimet kuulokkeet, eli yksityisyys on melko sukkaa. Näitä kehutaan melko mukaviksi ja ovat omasta mielestäni PortaProita tyylikkäämmät. Bassopuoli on behmeää jyngydysdä ja ylä-äänet pelaavat. Hieman PortaProita halvemmat. About 40e


tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #4 : 21.06.2007 19:56 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Koss KSC75

Kilpimalliset kuulokkeet. Mielestäni helvetin rumat, mutta äänenlaadussa ei ole valittamista. Koska en ole kokeillut itse, en tiedä yksityisyydestä paljoakaan. Kuulemma bassolaidalta kovaa tykitystä. Monet kehuvat mukaviksi. Hinta about 40e
Joo nämä on ihan pätevät kuulokkeet. Olen nyt pari vuotta käyttänyt melko satunnaisesti ja ihan tyytyväinen olen ostokseen. Ei juurikaan poista taustamelua ellei hukuta kovalla volyymillä.

Nuo senkun napit pisti kiinnostamaan.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #5 : 22.06.2007 07:48 »
tiong tng @ QuakeNet, IRCNet, NetGamers Jäsen Viestejä: 321 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Itselläni on nyt hiukan alle puoli vuotta ollut käytössä Coca-Colan kisasta voitettu iPod Nano 2Gt ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Entiseen Creative Zen Microon verrattuna huiman paljon nopeampi ja pienikokoisempi. Akunkesto on  huippuluokkaa ja kappaleiden submittaus last.fm:ään onnistuu pienellä kikkailulla (AudioPod+). Levytilaa voisi tosin omiin tarpeisiini olla hiukan enemmän, mutta välttäähän tuo noinkin. Kaveri osti hiljattain iPod Videon ja yllätyin sen massiivisesta koosta verrattuna Nanoon. Liian iso minulle :D

Creativelle on kyllä pakko antaa propseja varustelusta, sillä iPodin tapauksessa sitä ei ole. Zen Micron mukana tuli sentään usb-kaapeli, vara-akku, vyöklipsi, pöytäteline, suojapussi sekä verkkovirtalaturi.

Ainut moittimisen sana on iTunesissa, jonka kautta biisit ladataan iPodiin. Hidas softa ja sinne iTunesin kirjastoon täytyy erikseen lisätä kaikki biisit, ja se ottaa aikansa varsinkin kun koneelta löytyy vähän enemmän musiikkia. Ja vielä kun sen täytyy tietynmuotoiset (esim. .wmv) tiedostot konvertata. Tuo ei vielä ole se pahin asia kun ne kerran saa sinne iskettyä, mutta sitten kun muutat kappaleidesi sijaintia koneella (itse jouduin siirtämään musiikit toiselle osiolle tilanpuutteen takia) niin iTunes ei enää löytänytkään biisejä, joten täytyi lisätä uudestaan biisit sen kirjastoon.

Drag 'n drop on päivän Mac-vinkki. Raahaat vaan kansion/kappaleet iTunesin iPod-ikonin päälle niin ne saa siirrettyä sinne suoraan.
:: tiong ~ Xbox One, PS4, PS3, Wii, Xbox 360, Xbox, PS2, GC, PC, PSX, DS Lite ::
:: Gamertag: tiong fi ::
:: PSN: tiong_fi ::
:: i5 3570K, 16GB DDR3 1600MHz, HD7950 3GB ::

:: http://twitter.com/tiong_fi
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #6 : 22.06.2007 07:56 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 908 Basaaripisteet: 0 Profiili MP3-soittimen virkaa lenkeillä on ajanut vällillä Sony Erikssonin W810i(mitä muuten en suosittele) ja Creativen Muvo 512mb(suosittelen). Puhelinta voisi käyttää soittimena, mutta kuulokkeiden liitin on ruotsalaisittain suoraan anaalista, sellainen kunnon mötikkä. Ei saa edes normi kuulokkeita kiinni, paitsi adapterilla. Lenkkeillessä ääni pätkii ihan vitusti. 400e kankkulan kaivoon. Creative taasen pelittää mallikkaasti ja loihtii lenkkiahdistuksen hyvin poies.

Kuulokkeina toimivat Koss KSC22 SportClip



Äänenlaatu ei päätä huimaa, mutta pysyvät päässä niin kävellessä kuin juostessa. Erinomaiset lenkkikuulokkeet.

Verkkokaupan hinta 18.99e, joten ei tuohon hintaan mitään audioelämyksiä voi odottaakaan.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #7 : 25.06.2007 14:56 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili Tilaukseen meni Sandisk Sansan e200-malliston 8 gigainen versio. Itseasiassa tilasin sen Oulun Serv-itistä jo about 5-6 viikkoa sitten, muttei ole kuulunut mitään. Viime viikolla tilasin saman sitten verkkokauppa.comista ja seurannan mukaan on perillä tänään tai huomenna.
Lopultakin tuli hommattua ihan pelkästään musiikin soittoon pyhitetty laite, eikä tarvitse enää käyttää kännyä soittimena. Kuulokkeiksi olen ajatellut laittaa jossain vaiheessa Shure e2c:t. Harmi vain, ettei niitä pääse oikein missään kokeilemaan ennen kuin menee syytämään niihin lähemmäs 100€. Toivottavasti sopivat korviin.  :-\
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #8 : 25.06.2007 15:58 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Itsellä on käytössä 30Gt iPod ja värinä tyylikäs musta. Hintaa tuolla oli viime syksynä sen ostaessani reilu 300€, joka on aika paljon, mutta onpa tuota tullut käytettyäkin. Vanha 4Gt iPod mini kun jäi pieneksi ja tuohonkin olen musaa mahduttanut reilu 20Gt. Olen kyllä ollut tyytyväinen laitteeseen. Pari kertaa jumittanut, mutta se korjaantuu nopeasti boottaamalla laitteen. Ainoa huono puoli onkin varmaan ei niin hyvä akun kesto.


Kuulokkeina löytyy Koss PortaProt ja Koss KSC75- mallit. Molempiin olen ollut tyytyväinen, vaikka aika huono yksityisyys noissa tahtoo ollakkin. Varsinkin KSC75:t päästää ääntä tosi pahasti läpi. Mutta minkäs teet, kun en juuri siedä nappikuulokkeita...



tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #9 : 25.06.2007 20:55 »
Weap Jäsen Viestejä: 16 Basaaripisteet: 0 Profiili
Lainaus
Kuulokkeina löytyy Koss PortaProt ja Koss KSC75- mallit. Molempiin olen ollut tyytyväinen, vaikka aika huono yksityisyys noissa tahtoo ollakkin. Varsinkin KSC75:t päästää ääntä tosi pahasti läpi. Mutta minkäs teet, kun en juuri siedä nappikuulokkeita...

..Entäs suljetut kuulokkeet?

Ainakin itselläni on kokemuksia Sennheiser PX200:sta ja Kossin porta proista. Enemmän on tullut käytettyä juuri sennheisereitä - jotka ovat siis suljetut - koska ne vaimentavat hieman ulkopuolisia ääniä, eikä ääni häiritse ulkopuolisia (vrt nappikuulokkeet). Lisäksi ulkomuoto miellyttää huomattavasti enemmän kuin porta pron vastaava.

Tuntuu, että joillekin ei PX200 lainkaan sovi, mutta ainakin kannattaa pitää potentiaalisena vaihtoehtona.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #10 : 25.06.2007 21:12 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Suljetut kuulokkeet tahtoo olla pois suljetut  ;D

Kuulokkeilta haluan suhteellisen hyvää äänenlaatua, käyttömukavuutta ja helppoa kuljetettavuutta/pientä kokoa. KSC75:t toimittavat kaikkea tuota. PortaProissa on parempi ääni, mutta niitä taas on huonompi kuskata mukana.

Suljetut kuulokkeet taas tahtovat olla melkoisia möhkäleitä enkä halua mokomia kuskata pitkin kyliä. On se muutenkin välillä ihan hyvä kuulla, mitä ulkopuolella tapahtuu...

tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #11 : 25.06.2007 21:17 »
Kubs Jäsen Viestejä: 493 Basaaripisteet: 1 Profiili Jos ääntä sulkevia nappimallisia kuulokkeita etsii, niin suosittelen Shuren E sarjaa. Itsellä on E2C malliset kuulokkeet niinkuin avausviestistä käy ilmi ja todella tyytyväinen olen ollut. Hintaa niillä on kyllä aika paljon.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #12 : 25.06.2007 21:22 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
PortaProissa on parempi ääni...
Itse olen kuvitellut että näissä olisi aivan samat elementit, mutta voin muistaa väärinkin. Statsit näyttäisi olevan ainakin samat.

Frequency Response   15-25,000 Hz
Impedance   60 ohms
Sensitivity   101 dB SPL/1mW
Distortion   <0.2%
Cord   Straight, Dual Entry, 4ft
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #13 : 25.06.2007 21:42 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Niin tuskin niissä mitään suurempaa eroa on äänenlaadussa mutta PortaProt painautuvat kovemmin korvaa vasten. Ehkä ääni kuuluu tämän takia hieman paremmin ja ulkoa kuuluvat äänet häiritsevät vähemmän.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #14 : 26.06.2007 09:52 »
blindside Jäsen Viestejä: 151 Basaaripisteet: 1 Profiili Itseltä löytyy 40GB iPod vuosimallia 2003.

Ostettu kolme vuotta sitten ja hyvin on tähän päivään asti palvellut, tippunutkin pari kertaa melko korkealta ja selvinnyt hengissä. Liikkuvia osiahan tuossa ei Hold-kytkintä lukuunottamatta ole vaan kaikki "napit" ovat kosketuspintoja. Uuden mp3-soittimen hankinta on käynyt mielessä sillä vaikka rakas podini toimii vielä hyvin niin akkukesto on alusta saakka ollut melko surkea. Uudelta podilta luvattiin n. 8 tunnin akkukestoa ja se on taatusti tässä vuosien laskenut, eli vaikka vähän pidemmällä lennolla/juna-/automatkalla saattaa loppua akku kesken.

Olen kyllä katsonut muidenkin firmojen mp3-soittimia, ja iRiver on noista muista eniten kiinnostanut mutta nopeasti kasvavan musakirjastoni puolesta 80GB iPod näyttäisi olevan ainoa varteenotettava vaihtoehto. Ja koska pöytäkoneeni vaihtuu tod. näk. nyt syksyllä mäkkiin niin iPod olisi järkevin vaihtoehto myös uudeksi soittimekseni. Myös flash-soittimen hankkimista olen harkinnut koska ne kestävät tiputtelua ym. rankaisua paremmin ja akkukestokin on vissiin hitusen parempi kuin kovalevymalleissa, mutta esim 8GB iPod Nanon muisti tuntuu niin auttamattoman pieneltä kun on tottunut tuohon 40 gigatavuun.

Kuulokkeina ovat nuo aiemminkin mainitut Sennheiser CX-300 (iPodinvalkoisena tottakai). Olen niihin hyvin tyytyväinen, biiseistä kuuluu kaikki vivahteet ja ne sulkevat muut äänet ulos. Olen muutenkin sellainen ihminen että kun istun vaikka metrossa kuuntelemassa musaa olen niin muissa maailmoissa että joku tuttu saattaa tulla viereen ja moikata mutta en reagoi mitenkään kun olen niin uppoutunut siihen musiikkiin. Nämä kuulokkeet lisäävät vaan sitä immersiota kun blokkaavat muut äänet. Tiedä sitten onko tuo hyvä vai huono juttu :D.

Talvella käytössä on Skullcandyn GI-kuulokkeet jotka tuli ostettua ihan vaan siistin ulkonäkönsä takia. Äänenlaadussa ei ole hurraamista mutta ovat toisaan siistin näköiset ja pitävät pipon kanssa käytettynä korvat lämpiminä talven paukkupakkasissa :).


« Viimeksi muokattu: 26.06.2007 11:25 kirjoittanut blindside »
"The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't."
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #15 : 26.06.2007 13:24 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 170 Basaaripisteet: 5 Profiili Edelleen varsinaisena MP3-soittimena 1,5 vuotta vanha Sony "Bean" E305, 512 megainen pikkujätti radiolla. Tosin kyseinen vehjas on jo jonnin aikaa ollut epäkunnossa, jotenka näinä päivinä reissun päällä musiikin soittaa PSP, joka ei itseasiassa ole ollenkaan huono peli siinäkään käytössä, koostaan huolimatta. Mulle tärkeintä on kuitenkin se, että shuffle löytyy ja musiikki soi, joten vaatimukset täyttyvät. Kun vielä biisejä on helppo ja nopea selata, kansioiden avulla jonkinlaista ryhmitystäkin voi tehdä, ja useinmiten mukana on myös reppu jossa itse soitinta on kätevä pitää, niin no problemo. Eipähän tarvitse olla miljoonaa eri laitetta mukana, kun ajelee päivät pitkät bussilla kaupungin ja himan väliä, välillä pelaten ja välillä musaa kuunnellen.

Tilausta toimivalle, nimenomaan Beanin kaltaiselle, pienelle soittimelle olisi kuitenkin silti. Illanvietot ja baarisreissut, tai vaikkapa päivä jona mukaan haluaakin ottaa DS:n, eivät oikein ole romuluisen PSP:n ystäviä. Paljon huolettomampi olo olisi, mikäli taskun pohjalla ei heilu hurjaa laajakuvanäyttöä. Pitäisikin siis käyttää Beania jossain liikkeessä näytillä, jotta saisi tietää, kannattaako sille enää mitään tehdä, mutta ei vain ole saanut aikaiseksi.

Vika on käyttäjääkin hajottava, sillä soitin reagoi kyllä esimerkiksi USB-yhteyteen ja lataa itseään ilman mitään ongelmia, ja samoin vehkeen sisältöä voi manageroida aivan kuten ennenkin. Ongelma piileekin siinä, että mihinkään napinpainalluksiin soitin ei reagoi mitenkään. Soitinta ei siis saa päälle, eikä se myöskään reagoi holdin käyttöön, vaikka pitäisi. Todennäköisesti mahdollinen korjaus tulisi maksamaan niin paljon, ettei se ole kannattava, ja sitten ollaankin uuden soittimen oston edessä. Mitä haluaisin välttää, sillä näillä eväillä pärjäisin vallan mainosti jos vain Bean toimisi. Se kävisi jokapaikansoittimesta, ja radion(joka on yhtäkuin Groove FM, suurin osa elämästäni näinä päivinä muutenkin) ansiosta pieni tila ei menoa haittaa. Muille reissuille taas kävisi PSP, johon saa tilaakin tarpeen vaatiessa ihan kiitettävästi(gigan kortti alla nyt) ja voisi kuitenkin tehdä raakajakoisia soittoryhmiä vaikkapa tanssitunteja varten.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #16 : 28.06.2007 14:36 »
6puu Jäsen Viestejä: 77 Basaaripisteet: 0 Profiili Vaaleanpunainen toisen sukupolven iPod Shuffle 1GB löytyy täältä. Toukokuussa ostin ja olen tähän mennessä ollut tyytyväinen härpättimeen. Biisien shufflausta täytyy kiitellä erikseen, sillä se on huippuluokkaa. Edellisessä Creativen V200-mallissa shufflaus oli turhake. Vaikka miten sekoitteli biisejä jo ennestään ja pisti shufflen päälle niin silti joka kolmas biisi oli Kapasiteettiyksikön Susijengi. Taitaa olla ongelma uudemmissakin malleissa, sillä kaverilla on joku Zen-vekotin ja shuffle on siinä tasan yhtä hyvä. iTunes on ainoa harmittava juttu, sillä biisien lisäys on tosi työlästä ja sitäkään ei voi ladata jos ei halua Quicktimeä samalla. Offtopicina hauska juttu: ekalla kerralla oli automaattinen täyttö päällä, eiköhän se hakenut aseiden ääniä Counter-Strike kansiosta.

Kuulokkeina vuorottelevat Kossin Porta-Prot ja Kossin ne laajenevat korvanapit. Käytän niitä lähinnä sen mukaan, että pitääkö olla liikkumavaraa tai pitääkö kuunnella huomaamattomammin (esim. koulussa tunnilla :D).

E: Jeejee, tuhannes viesti koko foorumeilla!  ;D


« Viimeksi muokattu: 28.06.2007 14:50 kirjoittanut 6puu »
Always roll deep on the streets like the mafia
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #17 : 30.06.2007 03:25 »
720 Jäsen Viestejä: 165 Basaaripisteet: 0 Profiili Varmaan yksi yleisimmistä setupeista: Ensimmäisen sukupolven kahden gigan iPod Nano ja korvilla on Koss Portaprot. Talvella tuli käytettyä paljon Sparkplugeja, mutta penteleet hajosivat. Se täytyy kyllä sanoa että saakelin hyvin peittää ulkoiset äänet vaikka äänenlaatu ei silmiä(tai korvia) hivele.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #18 : 04.07.2007 15:05 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili Oma uudenkarhea soittimeni:

Soittimen äänenlaatu sai suuni loksahtamaan auki verrattuna viime soittimeni äänenlaatuun. Vanhassa soittimessa kuului joku ihmeellinen vinkuminen musiikin taustalta. Tämä uusi on ihan kiva vehje, voit äänittää, tilaa löytyy 1gb ja näytölle pamahtaa kappaleiden sanat. Eli voin olla ihan tyytyväinen ostokseeni.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #19 : 06.07.2007 16:57 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Wanha ipod mini loppuunajetulla akulla alla, ja korvilla sennun PX100:t, joita voi varauksettomasti suositella jos etsii halpoja ja kevyitä peruskuulokkeita. Hifistelyynhän näistä ei ole, mutta liikkeessä pelittävät niin vietävästi.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #20 : 07.07.2007 04:08 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili


"No, I'm not defecating you."

Tosin laitteella ei tule soitettua mp3-tiedostoja yhtä paljon kuin .oggia ja .mod-kamaa. Ei ehkä se paras setti, mutta eipä tule hirveän kauhesti musiikkia kuunneltuakaan. Vaihdosta ei ihan lähiaikoina ole tulossa, koska taskut ovat aina muutenkin täynnä ja mikä tahansa keino vähentää tavaran määrää on vain plussaa.


« Viimeksi muokattu: 07.07.2007 04:14 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #21 : 07.09.2007 00:20 »
lloyf Jäsen Viestejä: 99 Basaaripisteet: 0 Profiili Uudet ipodit.


Video nano, classic ja touch. (+uuden värisiä shuffleja)
Touchissa on wlan ja sillä pystyy ajamaan samoja softia kuin iPhonella. Helvetin hieno homma ja seksikäs värkki, mutta koko homma kustu liian pienellä muistilla (8gb tai 16gb) ja liian suolaisella hinnalla. Nano on pieni ja kiva, mutta classic on ainoa mihinkä noista rahaa voisin kuvitellakkaan tuhlaavani. 160gb kiintolevy ja 40h playback time, nam.
"That deaf, dumb and blind kid plays by sense of smell"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #22 : 07.09.2007 23:05 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Mulla on kohta neljä vuotta vanha 256 meganen korealainen nyt jo moposoitin, joka maksoi silloin aikoinaan 149 euroa. Ei ole viime aikoina käytössä kulunut sen takia, että ei jaksa aina vaihtaa soittimen biisejä. Himottaisikin ostaa kunnollinen soitin, jonne mahtuisi jonkinlainen siivu musiikkivalikoimastani ja johon saisi last.fm -toimintoja. 10 giganen riittäisi luultavasti, mutta 20 gigaisessa olisi tietenkin vähän kasvuvaraa. 200 euron hintahaarukkaan tähtäisin, mutta saakohan tuolla summalla laadukasta soitinta? iPodien järkyttävän suuri markkinaosuus ja brändäytyminen etovat, joten jotain muun merkkistä kaipailen.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #23 : 07.09.2007 23:26 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW iPod Touch murksaa kaikki muut mp3-soittimet pois maailmankartslta. Suorastaan siis hävittää ne. Tuhoaa. Helventinmoisen upea kapistus. Apple myi sen minulle tuossa esittelyvideossa ihan 6-0!  Täällä olututuopposen ääressä fiilistelen sitä ja haikailen koska voin kosketella musiikkejani! "Touch your music" Steve Jobs on nero, ja äijä samassa paketissa.

Olut ja keskustelupalstat.. Mites se nyt menikään?  ;D



www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #24 : 07.09.2007 23:33 »
tiong tng @ QuakeNet, IRCNet, NetGamers Jäsen Viestejä: 321 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Sisko lupautui ostamaan vanhan Nanoni 90 eurolla, joten pitäisi varmaan ostaa uusi soitin.

Mutta mikä pitäisi valita? Aargh. Uusi Nano on ruma, Classic on, noh, ihan ok ja Touch taas kapasiteetiltaan vähän turhan pieni hintaansa nähden. Touch himottaisi kyllä aika lailla, mutta laitteen koko ja näytön naarmuuntuminen hiukan pelottaa vielä. Ja jos iPhone tulee Eurooppaankin tuolla about 400e hinnalla niin sittenhän kannattaisi jo suoraan ostaa sellainen...
:: tiong ~ Xbox One, PS4, PS3, Wii, Xbox 360, Xbox, PS2, GC, PC, PSX, DS Lite ::
:: Gamertag: tiong fi ::
:: PSN: tiong_fi ::
:: i5 3570K, 16GB DDR3 1600MHz, HD7950 3GB ::

:: http://twitter.com/tiong_fi
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #25 : 07.09.2007 23:34 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mutta koska se iPhone oikein tulee tänne? Ensi vuonna varmaan.  Jaksanko oottaa koskettelusessioita siihen asti? Hell no!  ;D
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #26 : 07.09.2007 23:38 »
lloyf Jäsen Viestejä: 99 Basaaripisteet: 0 Profiili
Mutta koska se iPhone oikein tulee tänne? Ensi vuonna varmaan.  Jaksanko oottaa koskettelusessioita siihen asti? Hell no!  ;D

Liikkuu muuten huhuja että eurooppa saisi oman 3g iPhonen ja mahdollisesti vielä 16gb muistilla.
-Jolloin, tadaa, hinta olisi taas sen 600$(=e?).
"That deaf, dumb and blind kid plays by sense of smell"
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #27 : 08.09.2007 11:57 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Perhana. Tämän ketjun takia pistin rahaa palamaan uuteen mp3-soittimeen. Sandisk Sansa E280 -soittimen tilasin cyberphoto.fi:stä. 8 gigan flashin lisäksi microSD muistikorttipaikka, johon voi laajentaa muistia tarpeen mukaan. Monessa liikkeessä lähes 200 euron soitin, mutta tuolla maksoi vain 115 €. :o Postiennakolla vielä kun tilasin niin eipä ole huolta kusetuksestakaan. Melko hyviä arvioita vieläpä saanut tämä tuote.

tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #28 : 09.09.2007 21:48 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili
Perhana. Tämän ketjun takia pistin rahaa palamaan uuteen mp3-soittimeen. Sandisk Sansa E280 -soittimen tilasin cyberphoto.fi:stä. 8 gigan flashin lisäksi microSD muistikorttipaikka, johon voi laajentaa muistia tarpeen mukaan. Monessa liikkeessä lähes 200 euron soitin, mutta tuolla maksoi vain 115 €. :o Postiennakolla vielä kun tilasin niin eipä ole huolta kusetuksestakaan. Melko hyviä arvioita vieläpä saanut tämä tuote.



Aika halvalla kyllä lähtenyt. Minulta löytyy sama soitin, eikä hirveästi ole valittamisen aihetta. Ainakin surkea suffle on pistänyt vituttamaan, kun sama biisi tulee viidettä kertaa puoleen tuntiin. Toinen rasittava ominaisuus on se nauhotusnappi, jota painamalla alkaa ääninahoitus automaattisesti. Sitten kun musiikkia kuunnellessa siihen vahingossa osuu niin menee taas säätäessä hetki.
tallennettu
Re: MP3 soittimet « Vastaus #29 : 11.09.2007 16:28 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Sitten kun musiikkia kuunnellessa siihen vahingossa osuu niin menee taas säätäessä hetki.

Öm...eikö nappeja saa millään tavalla lukituksi, jotta tältä välttyisi?

Olisin nimittäin hakemassa ihan ehtaa ämpärisointinta ja Sansa vaikuttaisi ainakin paperilla hyvältä vaihtoehdolta. Kiinnostaisi kuitenkin tietää millainen soitin on ihan ehdassa käytössä.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 7
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines