Lords of Shadow 2:sta. Huh huh kun sattuu silmään nämä sahalaidat. Peli on 720p, mutta vissiin ilman mitään reunanpehmennystä. Tottunut viimeisen vuoden pelaamaan 1080p-pelejä, niin aika karu ero..
En edes osaa oikein pistää noita järjestykseen, kun kaikki ovat niin loistavia. Totorolla on toki oma erityinen paikkansa, koska lapsuus. Monet noista Miyazakin vanhemmista leffoista näin itse asiassa vasta jokunen vuosi sitten. Tuo Cagliostro on kai ainoa, mitä en ole nähnyt.
Varmaan noiden anime-leffojen kysyntä suomessa muutenkin pohjalukemissa.
En nyt sanoisi. Ghiblin leffat on aina olleet suosittuja Suomessa, kuten animaatio muutenkin. Siis ei täällä varmaan mitään myyntiennätyksiä tehdä, mutta väkilukuun suhteutettuna varmaan myydään paljon enemmän kuin monessa muussa maassa.
Ei mulla tietenkään mitään myyntilukuja ole, mutta kyllähän porukka noista tykkää.
En tajua tota BD vs DVD -ongelmaa. Siis ymmärrän, että porukka ostaa DVD:itä jos ei satu löytymään BD-soitinta talosta, mutta kun esim. oma faija ostaa (harvakseltaan) DVD:itä vaikka sillä on HDTV ja PS3! Ja hintaeroa on sen kaksi euroa, niin ei luulisi olevan siitäkään kiinni. Ja kun BD-soittimenkin saa nykyään jollain viidelläkympillä, niin en tajua miksei porukka päivitä.
Jengi ihan tyytyväisenä katsoo jotain DVD-kuvaa SCARTin kautta niillä taulutelkkareillaan
Kyllästyin taas odottamaan, kun ei noista Ghiblin leffojen BD-julkaisuista ole taas mitään käryä. Kysyin asiaa viimeksi joskus pari vuotta sitten ja aikataulu oli tyyliin että 2013-14 aikana tulisi kaikki puuttuvat:
Heippa, valitettavasti minun on ilmoitettava sinulle ettei uusia BD julkaisuja Ghiblin osalta ole suunnitelmissa vähän aikaan.
Eli tuon perusteella edes uutta Tuuli Nousee -leffaa ei ole tulossa kauppohin. On se kumma perkele, kun ei raha kelpaa. Nohevaa toimintaa julkaista osa mutta jättää sitten puolet (ja suosituimmat) tuomatta..
Kysyn lähinnä, kun törmäsin GAFin kautta sivustolle. jossa suositeltiin nimenomaan niiden kautta sijoittamista (koska keskimäärin niiden kautta tulee varmin voitto ilman turhaa häsläämistä). Itse en noista vielä paljon tajua, joten kysytään mitä mieltä asiantuntijat on
Lainaus
...best way to make money in the stock market is to simply buy an “index fund”, which is a mutual fund that automatically buys appropriate ratios of every major stock in your country’s stock market, with no magic and guessing of which stocks are better than others.
The reason the index fund wins statistically is because it can be run by a simple automated set of rules – no need to pay $350M salaries to the hotshot traders running the “Aggressive growth fund” down the street. Because there are millions of people, both smart and dumb, squabbling over the value of each stock, the Index Fund benefits and suffers from all the individual stock performances. But overall, you get the average performance of all this squabbling.
If you descend into the pit and try some squabbling yourself, you may come out ahead or drastically behind the average, but as it turns out, you can’t predict in advance which squabblers (including yourself) will win and which will lose. All you can predict is that your average performance if you buy enough of these funds will be equal to the return of the market as a whole, minus the amount of fees your mutual fund charges. So by picking the index fund with the lowest fees, you automatically win. Endless statistical analysis proves this again and again. If you don’t believe me, read the book “A Random Walk Down Wall Street, or look up the topic of John Bogle / Bogleheads / and the foundation of the Vanguard company itself.
Tilasin ihan läpällä tollaset tarrat Dualshock 4:een, jotka peittää ton light barin valon suuremmalti osin. Myös ihan peittäviä saa, mutta otin nyt tollaset PlayStation-logolla varustetut. Nelisen euroa maksoi posteineen molempiin ohjaimiin, eli ei paljon mittään.
GTA V on ensimmäinen peli minkä kohdalla olen nähnyt mitään loogista funktiota ohjaimen valoa koskien. Jokaisella hahmolla loistaa oma teemavärinsä valon kautta, ja kun poliisit on perässä niin valo vilkkuu sinistä ja punaista.
Onko muita pelejä mitkä hyödyntää tuota valoa? Muistanko väärin vain liittyykö tuo valo Sonyn tuleviin Morpheus-laseihin?
Kyllähän sitä aika moni peli hyödyntää käsittääkseni, osa järkevämmin ja osa ei niin järkevästi. Itse en ole kyllä vielä havainnut omassa käytössä sille mitään järkevää käyttöä missään pelissä, mutta eipä se nyt onneksi juuri haittaakaan. Lähinnä tuon valon näkee, kun telkkari on pois päältä tai aivan musta ruutu muuten. Mulla se valo on tosin muutenkin kaikista himmeimmällä, niin ei tollasta vilkkumista edes huomaa jos ei tuijota sitä light baria.
Fiksuin käyttö on ehkä joissain jaetun ruudun moninpeleissä, joissa PS4 pitää kirjaa pelaajien sijainnista tuon kautta ja mm. vaihtaa kuvaruutujen paikkaa pelaajien sijainnin mukaan. Tai ainakin tuollainen piti olla/tulla, mutta itse en ole kokeillut. Ja vaatisihan se sen kamerankin..
Enemmänkin tosta DS4:n mikrofonista on hyötyä, mutta aika monessa pelissä sekin on pois päältä ettei mekkaloi yöllä pelatessa.
Tilasin ihan läpällä tollaset tarrat Dualshock 4:een, jotka peittää ton light barin valon suuremmalti osin. Myös ihan peittäviä saa, mutta otin nyt tollaset PlayStation-logolla varustetut. Nelisen euroa maksoi posteineen molempiin ohjaimiin, eli ei paljon mittään.
Mikäs nyt on, kun eilisestä lähtien monet nettisivut valittaneet, että dns haku epäonnistui ja sivustolle ei pääse? DNA tarjoaa ja Ciscon purkki löytyy.
Vähän samaa vikaa itseasiassa täälläkin päässä.
Chrome mussuttaa, että sivua ei löydy koska DNS haku epäonnistui.
Off screen pelikuvaa, mutta tosiaan ihan hyvän pituinen pätkä. Pelaaja vaan on ihan käsittämättömän huono, tekee lähinnä pahaa katsoa välillä..
Driveclubia olisi ollut ihan kiva päästä testaamaan noitten sääefektien kanssa, mutta ei nyt voi kun en peliä just omista. Alun verkko-ongelmatkin on vissiin korjattu, joten nyt peli on vissiin toimii niinkuin pitääkin. Epikään ei visisin sitä PS4 + GTAV -bundlea hommannut silloin?
Edit: Pakko postata pari giffiä lisää, kun näyttää niin hyvältä:
Osa Amiiboista jäänee harvinaisuuksiksi. Toki on niitä varmaan iso määrä liikkeellä, mutta silti joutunee pulittamaan extraa.
Mielenkiintoisesti myös sen GC-adapterin valmistus on käsittääkseni lopetettu ja niiden hinnat ovat nousseet pilviin jenkeissä. Mielenkiintoista toimintaa Nintendolta, kun kerran kysynytää olisi.
Siis maksaisin mitä tahansa että saisin alkuperäisen Tomb Raiderin tapaisen Tomb Raiderin vielä joskus. Pari viikkoa sitten pelasin Tomppa kakkosen läpi ekan kerran ja omasta mielestäni reippaasti parempi peli kuin yksikään noista uusista juuri siitä syystä, että jokainen hyppy on laskelmoitu ja potentiaalinen kuolema.
Pitäisi jossain vaiheessa kahlata kaikki alkuperäiset Tompat läpi pitkästä aikaa. Varmaan viistoista vuotta, kun olen viimeksi pelannut kunnolla noita PS1:n Tomppia. Saisi tulla PS4:lle se huhuttu kunnon PC-tyylinen emulaatio*, niin voisi ottaa tavoitteeksi.
Ja ne musat <3
*eli siis oikeasti nostaa sen pelin resoluution ylös, kuten nuo PC:llä yleisesti käytetyt emulaattorit.
Last of Us:ssa ei ollut vastaavanlaisia ongelmia. Erilaiset kohtaukset olivat tasapainossa, vaikeustasoa muokkaamalla sai toiminnasta haastavaa ja onnistumisen tunne oli läsnä.
Kuten Scarf sanoi, nämä toimisi paljon paremmin elokuvana. Tai miksei vaikka Telltale-tyyppisenä seikkailupelinä.
Hyvin voi olettaa, että U4 on ottanut monin paikoin selvästi vaikutteita TLOU:sta, kun ohjaajakin on sama. Oli ihan selvästi nähtävissä tuossa demossakin. Kiipeily nyt on mitä on, mutta niin se on jokaisessa nykypelissä. Ei porukka nykyään jaksaisi enään mitään alkuperäisen Tomb Raiderin tyylistä kiipeilyä, jossa jokainen hyppy on laskelmoitu, jännittävä ja potentiaalien kuolema hahmolle. Tai ehkä jaksaisi, mistä sen tietää. Jostain syystä kehitys nyt vaan on kehittynyt siihen suuntaan, että ei tarvitse edes painaa nappia että hahmo pitää kiinni kielekkeestä.
Sitten myös paluu 30 fps:ään Last Of Usin kermaisen 60fps:n jälkeen tekee kipeää, mutta se oli odotettavissa, kun suurin osa juoksee pelkkien grafiikoiden perässä.
Ööö.. Vähän huono vetää tollasia johtopäätöksiä, kun pelin julkkariin on vielä vuosi ja tuo on jotain pre-alpha -matskua. Ihan täysin keskeneräistä. Ei olisi edes mitenkään mahdollista, että peli pyörisi 60fps tässä vaiheessa. Tuota pätkää tuskin oli edes tarkoitus näyttää ennen E3:ia, mutta näyttivät silti, vaikka olihan se arvattavissa että porukka ulisee jostain tälläisestä. Ei sillä, että tuo tuosta välttämättä nousee mutta vähän huono sanoa tässä vaiheessa. Olipahan sentään aivan täysin lukittu 30fps.
Itseä ei putkijuoksumaisuus tai lineaarisuus sinänsä häiritse. Tiettyihin peleihin se on vain ainoa vaihtoehto. Sen sijaan Unchartedissa on häirinnyt kiipeilykohtaukset ja nämä juokse-kun-kaikki-räjähtää-ympärillä-ja-maa-putoaa-alta-ja-maailma-loppuu-kohtaukset. Mielummin voisi olla vaikka välipätkänä, kun niiden pelaamisesta ei saa mitään onnistumisen tunnetta.
Noita nyt ei edes loppujen lopuksi ole paljoa ja ne on sentään paljon paremmin tehty kuin esim. Tomb Raiderissa, jossa ihan kaikki räjähteli/hajosi ympärillä koska pakko.
Ihan tarpeeksi ilmestyy niitä "oikeita pelejä", joita puristit voi sitten hakata muna pystyssä ja hehkuttaa, kuinka kaikki muut pelit on kuraa ja "elokuvamaisuus" tekee kaikesta automaattisesti paskaa. Antaa kaikkien kukkien kukkia sanon minä. Välillä tekee mieli pelata jotain muuta ja välillä voi sitten haluta nauttia Unchartedin tyyppisistä peleistä. Ei se ole keneltäkään pois.
Joo, ei kyllä toi Uncharted kiinnosta pätkääkään, etenkään TLoUR:n jälkeen. TLoU:sissa putkijuoksumaisuus vielä menee, mutta kun pyöritään valtavassa viidakossa, niin luulisi, että niitä etenemisvaihtoehtoja olisi muutakin kuin se yksi kallionseinämä, jota pitkin joutuu hyppimään epärealistisesti eteenpäin. Irtoraajoja ja verenvuodatustakin on turha odottaa, mikä oli TLoU:sin suola.
En tiedä, että katsoitko edes koko videota, mutta ei tuota aluetta nyt hirveäksi putkijuoksuksi voi kuvailla, ainakaan koko aikaa. Erilaisia etenemisvaihtoehtoja on aika pirusti tuollakin alueella, missä tulitaistelu tapahtuu.
Enkä muutenkaan tajua koko ulinaa siitä, että joku peli olisi lineaarinen. Kaikkien pelien nyt ei vaan tarvitse olla mitään avoimen maailman pelejä. Se että onko joku peli lineaarinen tai ei, ei vaikuta paskan vertaa siihen onko peli hyvä. Kyllä se pelin hyvyys tulee ihan jostain muusta. Kenttäsuunnittelu voi silti olla hyvää, vaikka peli olisikin pääsääntöisesti lineaarinen.
Aika huikean näköinen tuo Uncharted 4 kun katsoo tuota Gamersyden videota, eikä jotain Youtuben pakattua kökköä. Viidakko näyttää upealta, kuten myös Drake.
Kaikenlaisia yksityiskohtia joka paikka täynnä ja tuo grappling hook näyttää ihan kivalta, jos sillä on jotain kunnon käyttöä. Ylipäätään tuo kenttä näyttää siltä, että erilaisia lähestymistapoja on paljon aiempaa enemmän ja sniikkailuunkin kannustetaan.
Edit:
Joku voisi laittaa nettiin vähän pidemmän pätkän pelikuvaa, kun kerran messuilla on 30 min pituinen demo pelattavissa. No ainakin kommentit ovat olleet varsin positiivisia.