Itse ainakin ajattelin myöhemmin lisätä spoilereihin muitakin biisejä, joista diggailen, vaikka eivät olisikaan virallisesti skabassa mukana. Ja voihan joku niitä omassa viestissään pistää ehdolle. Täten saadaan enemmän biisejä porukalle kuunneltavaksi.
If Revengeance didn't have camera issues this would be the easiest 10 I've ever given. As things stand it's still brilliant, staking out new territory in the genre and adapting certain Metal Gear characteristics so well that it makes the competition look outrageously bad. This is simply the ultimate one-man show, worth its ticket price many times over, an experience that improves exponentially as it gets faster and as you get better. Metal Gear Rising: Revengeance is a thrilling and almost flawless fighting game - come get some.
Mutta sitten taas toisaalta:
EDGE 7/10:
Lainaus
There are only a handful of moves for the weapons you take from fallen bosses, and equipping them binds them to the Triangle button, taking the place of your regular heavy attack and stripping you of a good chunk of your normal moveset. You’re thrown the occasional bone – a new costume, or a stat-boosting wig – but you have no idea when they’re coming. There’s nothing to work towards, nothing like the Bayonetta bracelet that you’d spend an entire playthrough saving up for.
...
And while Rising’s core combat system is a delight, it’s frequently undermined by the worst thirdperson camera we’ve seen in years. It’s serviceable in more open areas, but it struggles to cope in the cramped confines of a sewer system, a nuclear facility or an office block. It’s even worse on the higher difficulties, when you’re frequently surrounded by three or more of the larger enemies at once, where that beautiful parry system is compromised by a camera that keeps whirling around in a fruitless search for a clear shot of an out-of-sight Raiden. How do you tilt the joystick towards an opponent when you can’t tell where towards is?
Eli ongelmia todellakin löytyy, pääasissa paska kamera, joka vaikuttaa suuresti peliin parry-systeemin takia. EDGEn arvostelussa huolettaa, että boss weaponit eivät olekaan kovin monipuolisia eikä pelissä ole hirveästi avattavaa. Tämä vaikuttaa jälleenpeluuarvoon, jota toivoin olevan runsaasti. Tietty Revengeance-modin läpipeluu S-rankilla vie varmasti aivan helvetisti aikaa, mutta meneekö se jo masokismin puolelle, jos kerran kamera on paska?
Täytyy nyt katsoa, kuinka paljon saan Gamestopissa vaihtopeleistä vaihdossa - täyttä hintaa en tästä maksa.
En kyllä näe, että tuota kelkkaa pystyisi itse Jeesuskaan enää kääntämään. Uskon, että kone jää surkeisiin myyntilukuihin, tuskin pääsee lähellekään edes GameCuben lukuja. GameCube oli sentään reilusti halvempi eikä sillä ollut vastassaan next gen -konsoleita ja umpisurkeaa markkinointisuunnitelmaa.
1) Kasuaalipelaajat ovat jo saaneet tarpeekseen Wii-hullutuksesta, eivätkä ostaisi Wii U:ta, vaikka tietäisivätkin, että se on kokonaan uusi konsoli eikä jokin uusi lisälaite 2) Mainstream-pelaajat saattavat tietää konsolin olemassaolosta, mutta heitä ei kiinnosta ylihintainen konsoli jolla ei ole pelejä ja heitä kiinostaa vielä vähemmän, kun PS4 ja XboxWhatever julkaistaan uudella CODilla 3) Hardcore-pelaajat ovat jo ostaneet konsolin / odottavat hinnanalennusta + pelejä / skippaavat konsolin ja ostavat PS4:n tai XboxWhateverin, mutta tämä ryhmä on pieni eikä vaikuta loppupeleissä mihinkään
Näyttää kyllä pirun hyvältä. En kyllä vieläkään ymmärrä, mitä noin pienellä touchpadilla tehdään, mutta eipä tuosta haittaakaan ole, jos suht turhat start- ja select-namiskat joutuu vaihdossa antamaan pois.
Jaa miksi? Onhan noita HD-remakeja survottu ulos melkein joka kuukausi tässä sukupolvessa. Sama peli se edelleen on.
Jep sama peli parhaasta Zeldasta ja sanoivat vielä muokkaavansa peliä uusien graffojen lisäksi.
Ehkä F-Zero GX olisi ollut ainoa peli minkä HD remake olisi kelvannut ennen tätä. Ja screenien perusteella kyseessä on tosiaan remake eikä vaan porttaus.
Itsellä meni tosiaan porttaus ja remake nyt sekaisin. Varmasti hieno uutinen pelin faneille. Itse olisin kussut sitä hunajaa, jos F-Zero GX olisi saanut saman käsittelyn, mutta eipä taida Nintendoa kyseinen sarja enää kiinnostaa.
Toivottavasti Wii U saadan haxattua jossain vaiheessa (käyttäjän kannalta yhtä helposti kuin Wii), niin paremmat emulaattorit ja kaikki pelit saadaan ilmaiseksi. Hullua maksaa niistä samoista, ikivanhoista peleistä uudelleen ja uudelleen.
Kyllä se vähän siltä haiskahtaa, että Metal Gear Rising saattaa hyvinkin olla meikäläiselle tämän sukupolven kovin peli. Aivan helvetin hyvältä vaikuttaa demon perusteella. Vähän ehkä lattea tuo demon kenttä visuaalisesti, mutta muuten kaikki tuntuu olevan kohdillaan.
Eipä ole samanlaista fiilistä ollut sitten Ninja Gaiden Blackin. Tässä pelissä on munaa, saatana!
Pitää vielä myöhemmin pureutua kunnolla tuohon pelimekaniikkaan, niin saadaan tatsi kuntoon ennen julkaisupäivää.
Manasin tuota Jagrin pistesaldoa samalla kun katsoin Anaheim-pelin toista erää aamulla ennen nukkumaanmenoa. Hieno herätä ja huomata, että Selänne paukutti lopulta samat pisteet.
Mikael Granlund. Ensimmäinen tilanne NHL-debyytissä, ensimmäinen maali! Koivullakin jo kaksi syöttöpistettä. Ei tarvitse miettiä, mitä joukkuetta tällä kaudella kannatetaan.
GODDAMN. Hyvältä näyttää, kunhan skippaa tuon kamalan välivideon (ja Raidenin hirveän ääninäyttelyn), gameplay alkaa 3:15 kohdilla. Toivon niin kovasti, että tämä lunastaa odotukset!
CES-messut menossa ja Sony esitteli vihdoin Xperia Z -ja ZL -lippulaivamallinsa.
5-tuumainen Full HD -näyttö, viimeisintä huutoa olevat komponentit, pölyn- ja vedenkestävä (Z-malli), PlayStation Mobile, Walkmaneista tuttu erinomainen äänenlaatu, etc.
ZL-malli himottaisi kyllä. 5" näyttö survottuna minimalistiseen kehykseen, minkä ansiosta koko vekotin on ilmeisesti samaa kokoluokkaa kuin Galaxy S II. Ulkoasultaan muutenkin mielyttää omaa silmääni täydellisesti, ei rumia pyöreitä muotoja vaan kaikki turha tila on veistetty pois.
ZL-mallia tarjotaan mustana ja valkoisena, Z-mallia mustana, valkoisena ja violettina.
Toivottavasti Sony saisi näitä nyt kaupaksi, puljuhan irtautui Ericssonista vasta hiljattain, joten yhtiö aloittaa älypuhelinmarkkinoilla tyhjältä pöydältä. Tosin kahden melkein identtisen mallin tuominen markkinoille tulee varmasti sekoittamaan ihmisten nupit.
Vain Nintendo osaa suunnitella tällaista turhaa muovikrääsää, ei helvetin helvetti. Vaikka toisaalta haluaisin 3DS XL:n joskus hankkia, niin pakkohan tuo on hyllyyn jättää jo periaatteesta, koska eivät voineet sitä toista tattia suoraan konsoliin lisätä. Ei vain voi käsittää.
Kubrickin Eyes Wide Shut oli erittäin jees, vaikka inhoankin Nicole Kidmania. Tom Cruise esitti itse itseään kuten aina, mutta se on ihan okei. Elokuva on täynnä pirun hienoja kuvia ja tiloja. Juoni on melko vähäeleinen ja minkäänlaista ''toimintaa'' elokuva ei sisällä, mutta kummasti silti äänimaailmalla ja kuvaustyylillä saadaan luotua painostava tunnelma. Tykkään tämmösistä leffoista, joissa ei välttämättä tarvitse avata jokaikistä yksityiskohtaa yleisölle ja aikaa voidaan käyttää reilusti kaikenlaiseen fiilistelyyn ilman mitään hoppua.
Jos Eyes Wide Shutista diggailee, niin kannattaa ehdottomasti katsoa Lynchin leffoja, eivät tosin Netflixistä löydy. Samaa unenomaista fiilistä.
Etunenässä Mulholland Drive, joka paranee käytännössä jokaisella katselukerralla. Yksi kaikkien aikojen parhaimmista leffoista ja löytyy ainakin omalta TOP5-listalta. Myös Eraserhead, Blue Velvet, Lost Highway ja Inland Empire ovat erinomaisia.