Aina sen keltaisen lehdistön pitää jotain jauhaa. Samaan sarjaa menee kuin Häkkisen mestaruusjuhlat -98, joissa tämä pyyhki hikeä Suomen lippuun. Ja seuraavana päivänä otsikot oli tyyliin "MIKA HÄPÄISI SUOMEN!".
Kisoista vielä loppukaneettina sen verran, että kyllä oli viihdyttävä setti otteluita + näin kotomaan näkökulmasta erittäin mieluisa draaman kaari; taisteluvoittoja tuli liuta ja arkkivihollista ryörytettiin kultaottelun viimeisessä erässä ihan 5-0. Kuka voi enempää toivoa?
YLE hoiti hienosti näiden kisojen (ja myös aikaisempien) televisioinnit. Toivottavasti maikkari kohtelee MM-kisoja vähintään yhtä hyvin, eli ei laittaisi kaikkia muita kuin Suomen pelejä ja finaaliotteluita maksulliselle puolelle. Ja Mertarantakin saisi tässä pian ilmoittaa, että "hei, ei ne ollutkaan vielä viimeset MM-kisat kuulkaas..."
Modattu G25/G27. Olisi kyllä formulan pelaamiseen aika päheä.
PiperAlpha tiedotti virallisella F1 2011 -foorumilla, että tapahtumaan osallistuneet kirjoittivat odotetusti salassapitosopimuksen. Emme siis kuule peliä testanneilta paljastuksia uusista ominaisuuksista. No, katse täytyy pitää siis E3-messuissa, joihin ei enää olekaan kovin montaa viikkoa.
Lainaus
What I will say, is that the most important aspect, the handling, is a big leap forward. Even though the car feels much twitchier to drive, somehow, it feels easier to put in laps. The car reacts to your driving a lot more, and the once or twice that I did spin out, it was my fault, not the physics engines.
There are features in there that I would love to share, as they have been discussed on this forum often, but unfortunately everyone will have to wait a tad longer.
Tänään on Codemastersin studioilla ns. community day, eli 19 videokilpailun onnellista voittajaa pääsevät näkemään ja pelaamaan F1 2011 -peliä valvotuissa olosuhteissa. Se tarkoittaa, että muun muassa kuvien ja videoiden ottaminen on kielletty.
Mutta toivottavasti meillä on myöhemmin tänä iltana ihmisten omakohtaisia kokemuksia pelistä ja siitä, miltä se näyttää ja tuntuu verrattuna F1 2010 -peliin.
Buggy-skabaa iltavalaistuksessa ja lumella. Hienolta näyttää, varsinkin ajovalotehosteet. Diggasin kakkosessa Buggyistä, olivat kivaa vaihtelua normaaleihin ralliautoihin ja mukavan kiikkeriä hallita. Hauskoja varsinkin online-kisoissa.
ajetaanko tänään? vai pitäiskö lähteä suosiolla torille? herranjumala mikä kännin on vieläkin päällä..
Mietin kanssa tota, sillä olen varmaan itsekin menossa torille tänään. Enkä sieltä kyllä kasiksi millään kerkeä takaisin. Leijonien kultajuhlat 16 vuoden tauon jälkeen ehkä vähän korkeammalla prioriteettilistassa.
Ajakaa te muut jos haluatte ja saatte riittävästi jengiä kokoon.
Käsittämättömän hieno turnaus ja pussiin jäi muistoja koko eliniäksi. -95 mestaruuden aikoihin olin yhdeksän, joten en osannut antaa sille vielä sen ansaitsemaa arvoa. Nyt kaikki on toisin.
Gigantissa L.A. Noire ensi perjantaina 39,90 €. Ilmeisesti tarjolla molempia konsoliversioita tähän hintaan. Kantsii varmaan mennä heti aamusta kuikuilemaan jos Gigsusta meinaa ostaa, sillä yleensä tällä hinnalla loppuvat uudet julkaisut jo ennen iltapäivää.
Pyörä saapuili tällä viikolla ja onhan se komiaa varsinkin näin loppukeväästä saada sellainen käyttöön. Olen aloittanut pyöräilyn aika maltillisesti ja tehnyt toistaiseksi kaksi noin 25 kilometrin pituista lenkkiä. Pyöristä tietävä kaverini kävi vielä säätämässä satulan korkeuden, ohjaustangon kulmat ja muut jutut kuntoon. Ajo on maistunut erittäin hyvin eikä minkäänlaisia ongelmia ole tullut vastaan.
Lenkkien pituutta lisään vähitellen.
Itse pyörä on Raleighin 21-vaihteinen maastopyörä. Alumiinirunkoinen, suht kevyt ja kaikin puolin miellyttävä polkea. Eikä haittaa jos välillä käydään asvaltilta sorapolulla kääntymässä.
Oletko Epi muuten ajatellut jääkiekkoselostajan uraa? Tuli vaan mieleen, että jotenkin sopisi sulle hyvin, kun katselin Mertarannan reaktiota Granlundin maaliin
Haha, ootko kuunnellu mun PLF1-selostuksia?
Mertaranta on kyllä hieno mies ja antaa välillä palaa ns. tajunnanvirran voimalla. Kaikki ei tästä toki diggaa, mut moniin se kolahtaa.
On se kiva, että justin.tv:n kaltaiset palvelut on antanut mahdollisuuden tälläisille amatööreille hassutella selostuksien kanssa.
Otetaanko loppukausi hieman nopeutetussa järjestyksessä??
Ensi viikolla voitaisiin kyllä vaikka ajaa loput kolme skabaa. Tosin meikällä on menoa aika paljon laitettuna ensi viikolla iltoihin, mutta ei haittaa jos joudun jäämään jostakin kisasta pois.
Spa maanantaina, Monaco torstaina ja kauden päätös Australia lauantaina? Näillä voitaisiin mennä jos ei suuria soraääniä esiinny.
PSN käynnistelee itseään pikkuhiljaa ja jenkeissä ollaan jo linjoilla. 3.61-päivitys oli tullut ladattavaksi, mutta Suomessa ei vielä pääse PSN:ään tällä hetkellä. Tämän päivän/illan aikana varmasti kuitenkin.
Kaverini sanoi ,että PSN toimsi ,mutta en ole kotona joten en voi testata. Piti päivittää ja vaihtaa salasana.
3.61 päivitys on linjoilla, mutta itse PSN ei ole vielä täällä Suomessa. KFINin epävirallisten lähteiden perusteella PSN olisi online täällä Suomessa vasta illalla.
No niin, InsideSimRacingin ennakko nostatti sen tutun "haluan tämän pelin nyt heti" -huuman esiin. Peli näyttää siinä varsin herkulliselta. Grafiikat pääsevät videolla oikeuksiinsa, kun kuva on siirtynyt kaappauslaitteella koneelle eikä peliä ole kuvattu vain videokameralla ruudulta.
Kiva pack. Harmi, että Shift 2:n pelaaminen on jäänyt itselläni aika vähiin. Lähinnä ohjaus on alkanut tympiä, sillä en saa siitä millään ilveellä niin palkitsevan tuntuista kuin mitä esimerkiksi Gran Turismo 5:n ohjaus on. Shift 2 ei ole GT, mutta kontrollit tuntuvat vain omiin mieltymyksiini liian levottomilta eikä äärirajoilla ajettu kierros palkitse.
Ymmärrän kyllä jos jotkut pelistä pitävät, sillä puhtaasti kilpa-ajon kannalta se tarjoaa aika jännittävää räimimistä. GT5 on kuivakka ja hienostunut, Shift 2 taas villi ja aggressiivinen.
Vahingonmallinnusta. Hyvältä näyttää, vaikka toki tahalleen aiheutettuja kolareita varmasti ovatkin.
Erittäin myönteistä näissä tilanteissa on se, että ulosajon tapahtuessa pelaajaa ei heitetä valkoisen välähdyksen saattelemana nanosekunnissa takaisin tielle, WRC 2010:n tavoin. Kolarin seuraukset pitää nähdä.
Tässäkin pelaaja jää vähäksi aikaa pöllien sekaan jumiin. Toki siitä olisi halutessaan päässyt flashback-toiminnolla (jos ne ovat päällä), mutta hienoa, ettei pelaajaa heitetä väkisin takaisin reitille. Omin avuin sieltä pitää tulla.
Auton äänet myös tässä videossa melkoiset muhkeat!
Kolmas previkka ulkona, jossa näytetään Kenian kaksi ensimmäistä pätkää.
Ikävä juttu, pätkät ovat pituudeltaan jälleen alle kahden minuutin luokkaa. Voikin olla, että suurin osa Dirt 3:n erikoiskokeista on sen mittaisia. Ja se olisi ehdoton pettymys: jos erikoiskokeella tekee pienen virheen, on sen korjaaminen loppu-EK:n aikana hyvin vaikeaa kun aikaa ei yksinkertaisesti ole. 3-4 minuuttia olisi rallipelien erikoiskokeille jo hyvä mitta.
Suunnittelijat ovat ilmeisesti kertoneet, etteivät pitkät erikoiskokeet ole mahdollisia toteuttaa pelimoottorilla. Se tuntuu naurettavalta; Colin McRae Rally sisälsi vuonna 1998 neljän minuutin erikoiskokeita. Toki ajat ovat muuttuneet ja nykyään pitää ottaa huomioon paljon enemmän asioita. Mutta silti.